abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136754067
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136754123
Fles, je mag wel een retourtje Heerhugowaard doen voor die muis? :P
pi_136754176
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
Fles, je mag wel een retourtje Heerhugowaard doen voor die muis? :P
zou ik zo doen, maar morgen komen mijn ouders langs :') wordt op zn minst volgende week.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136754316
keertje doordeweeks kan ook natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136754373
Vanaf maandag werk ik weer 40 uur, kunnen wel even meeten in Amsterdam als dat schikt.
pi_136754439
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:31 schreef b2py het volgende:
Vanaf maandag werk ik weer 40 uur, kunnen wel even meeten in Amsterdam als dat schikt.
Vast wel. Kan niet waar zijn dat er niet de gifgloeiende pleuris uitbreekt bij de vingerverfbende one of these days.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 15 februari 2014 @ 23:21:48 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136756335
Koningsdagrit van de NVBS, met een GTW naar Born en Maastricht Beatrixhaven en de Miljoenenlijn op: https://www.facebook.com/(...)type=1&stream_ref=10

SPOILER: hele tekst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136756742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:21 schreef dennistd het volgende:
Koningsdagrit van de NVBS, met een GTW naar Born en Maastricht Beatrixhaven en de Miljoenenlijn op: https://www.facebook.com/(...)type=1&stream_ref=10

SPOILER: hele tekst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ben ik bij :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136757115
Hoe staat het eigenlijk met die lijn naar Lanaken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 15 februari 2014 @ 23:43:49 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136757194
Volgens mij is die lijn op het moment gewoon toegankelijk voor goederenverkeer (ook al rijdt er niks planmatig), dus zou je die lijn ook mee kunnen pakken. Zou een leuk extraatje zijn, we gaan het wel zien (heb me ook aangemeld)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136757765
Topic 700. Doen jullie goed ;)
Bedankt DOEI!
  zondag 16 februari 2014 @ 00:00:21 #12
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_136757787
We zijn sneller dan de Fyra, hier.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_136757896
Dat is niet al te moeilijk...
Bedankt DOEI!
pi_136758410
Waarom zou je in godsnaam willen treinen over dat kutlijntje van Sittard naar Born en dat lijntje in Beatrixhaven? :P Rijd dan inderdaad naar Lanaken, over de Maas en langs het kanaal is wel mooi :)
pi_136758663
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 00:21 schreef J.B. het volgende:
Waarom zou je in godsnaam willen treinen over dat kutlijntje van Sittard naar Born en dat lijntje in Beatrixhaven?
Omdat het kan. We zijn ook al eens met een Plan U de productiehal van een zinkfabriek in gereden. Dat is gewoon tof.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136762207
Weet iemand of perron 6 dicht in de buurt is van 9 in eindhoven en hoe ik daar geraak, moet dadelijk overstappen.
pi_136762410
Er is geen perron 9. 5/6 is cross platform.
pi_136762649
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 09:52 schreef Ireyon het volgende:
Er is geen perron 9. 5/6 is cross platform.
Sorry had verkeerd gekeken maar zit nu op de goede dank u!
pi_136763630
quote:
10s.gif Op zondag 16 februari 2014 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat het kan. We zijn ook al eens met een Plan U de productiehal van een zinkfabriek in gereden. Dat is gewoon tof.
Daar was ik ook bij. Enige keer dat ik met een treinexcursie op pad was.
pi_136763746
Amsterdam RAI is een hel, allemaal huishoudbeurs mutsen die een voor een door poortje moeten _O-
pi_136763813
Is het alweer die tijd? :p
Bedankt DOEI!
pi_136763910
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 10:57 schreef desbarts het volgende:
Is het alweer die tijd? :p
Jaja 2weken lang. Wel prettig dat de intercity er nu ook stoppen maar de massa komt het station niet uit
  zondag 16 februari 2014 @ 11:05:41 #23
67174 Dos37
Come on Twente
pi_136763995
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 10:55 schreef computergirl het volgende:
Amsterdam RAI is een hel, allemaal huishoudbeurs mutsen die een voor een door poortje moeten _O-
Ja verdomme daar moet ik uitstappen en opstappen deze week wat een hel
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_136765084
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 10:55 schreef computergirl het volgende:
Amsterdam RAI is een hel, allemaal huishoudbeurs mutsen die een voor een door poortje moeten _O-
Ha dat wordt lachen :D _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 12:24:03 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136766072
Is wel de ultieme test voor die poortjes natuurlijk. Als ze dat overleven kunnen ze alles aan :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136766369
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 12:24 schreef dennistd het volgende:
Is wel de ultieme test voor die poortjes natuurlijk. Als ze dat overleven kunnen ze alles aan :D
Mag hopen dat het een geweldige puinzooi wordt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 februari 2014 @ 12:56:59 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136767114
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 12:24 schreef dennistd het volgende:
Is wel de ultieme test voor die poortjes natuurlijk. Als ze dat overleven kunnen ze alles aan :D
je denkt dat ze met al die tassen klem komen te zitten tussen de poortjes? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136767464
quote:
10s.gif Op zondag 16 februari 2014 12:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je denkt dat ze met al die tassen klem komen te zitten tussen de poortjes? :P
sowieso gaat het enorm vertragen en opstropen aangezien die koeien niet alleen met VEEL zijn, ze moeten ook nog uitzoeken hoe zoiets werkt. Tas neerzetten, portemonnee opduiken, daaruit de OVC opduiken, dan eens drie minuten dom kijken hoe dat werkt etc.

allemaal.

Dus dat wordt een zootje :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 februari 2014 @ 13:11:09 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136767608
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

sowieso gaat het enorm vertragen en opstropen aangezien die koeien niet alleen met VEEL zijn, ze moeten ook nog uitzoeken hoe zoiets werkt. Tas neerzetten, portemonnee opduiken, daaruit de OVC opduiken, dan eens drie minuten dom kijken hoe dat werkt etc.

allemaal.

Dus dat wordt een zootje :Y
Kan ook zo zijn voordelen hebben. Ze gaan hun trein missen en jij zit dan in een trein met veel minder kwebbelende huisvrouwen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136767922
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan ook zo zijn voordelen hebben. Ze gaan hun trein missen en jij zit dan in een trein met veel minder kwebbelende huisvrouwen ;)
Ik hoef daar sowieso niet langs *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136768011
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vast wel. Kan niet waar zijn dat er niet de gifgloeiende pleuris uitbreekt bij de vingerverfbende one of these days.
Spreken we af bij RAI een dagje?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 februari 2014 @ 13:29:29 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136768166
quote:
10s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoef daar sowieso niet langs *O*
gooien we een paar keer per week Gouda-Utrecht er even uit :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 februari 2014 @ 13:34:25 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136768311
Zo, straks ff lekker met de pimpel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136770729
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:34 schreef Duvel het volgende:
Zo, straks ff lekker met de pimpel.
Amsterdam Centraal - Minden (Westf)?
  zondag 16 februari 2014 @ 15:48:09 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136774061
Gister even Parijs op en neer geweest met een paar vrienden (waren met 9 man totaal), en even de menukaart van de Thalys bestudeerd. Ben ikzelf meer te spreken over de menukaart van het BordRestaurant of BordBistro in de IC/ICE's in Duitsland..
pi_136776492
Gisterenavond en vanmorgen vroeg even het treinvervangend vervoer (lees : bus) uit geprobeerd tussen gouda en woerden, gisterenavond was het eigenlijk niet de bedoeling, maar omdat de IC direct uitviel toch maar gekozen voor de bus.

Het was prima geregeld op de tijden dat ik ging (20:15 en 07:30), bussen stonden gereed bij aankomst station, en er was voldoende speling bij aankomst voor de aansluitende trein op zowel heen en terugweg.

Extra reistijd was ongeveer 30 min, enige jammer was kiosk niet open was op gouda voor een bakkie koffie vanmorgen, want het was snijdend koud.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136776834
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 16:28 schreef _serial_ het volgende:
Gisterenavond en vanmorgen vroeg even het treinvervangend vervoer (lees : bus) uit geprobeerd tussen gouda en woerden, gisterenavond was het eigenlijk niet de bedoeling, maar omdat de IC direct uitviel toch maar gekozen voor de bus.

Het was prima geregeld op de tijden dat ik ging (20:15 en 07:30), bussen stonden gereed bij aankomst station, en er was voldoende speling bij aankomst voor de aansluitende trein op zowel heen en terugweg.

Extra reistijd was ongeveer 30 min, enige jammer was kiosk niet open was op gouda voor een bakkie koffie vanmorgen, want het was snijdend koud.
Goed geregeld dus. Dat is altijd wel chill.
Hoe was ASOT? Zag op Facebook wat foto's van vrienden, zag er tof uit!
  zondag 16 februari 2014 @ 17:19:09 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136779453
Vandaag in België:


TUC-rail 5519 + Engema-bvl trein
Te Herentals (B) staat de fraaie 5519 met de bovenleidingstrein van Engema te wachten op de volgende inzet, die op de diesellijn richting Mol zal zijn. De lijn Herentals - Mol wordt geëlektrificeerd, en is al erg ver gevorderd. Tussen Olen en Mol hangt er al draad.


Infrabel 6292 + 6295 + 6291
Te Lier stonden 3 fraaie HLD62'en opgesteld, te wachten op een volgende inzet. Van voor naar achter waren het de 6292+6295 (gekoppeld) en vlak daarachter stond de 6291 los.
  zondag 16 februari 2014 @ 17:23:22 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136779661
In Duitsland zijn ze een treinstel kwijt, en nu wordt er aan alle machinisten in die regio gevraagd om te melden als ze het treinstel gezien hebben:
pi_136779686
Lekker intern dus :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 februari 2014 @ 17:25:47 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136779764
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:23 schreef greavy het volgende:
In Duitsland zijn ze een treinstel kwijt, en nu wordt er aan alle machinisten in die regio gevraagd om te melden als ze het treinstel gezien hebben:
[ afbeelding ]
Goed bezig _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136779782
Hebben ze bij de DB geen GPS-zendertjes in elke trein zitten ofzo?
  zondag 16 februari 2014 @ 17:26:30 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136779797
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Lekker intern dus :')
Als een Machinist daar het op Facebook zet, en het wordt vervolgens x-keer gedeeld, ja, dan is het nier meer intern.
  zondag 16 februari 2014 @ 17:26:46 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136779810
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:26 schreef Igen het volgende:
Hebben ze bij de DB geen GPS-zendertjes in elke trein zitten ofzo?
Jawel, maar ik gok dat ze hem niet getraceerd krijgen.
pi_136779904
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Jawel, maar ik gok dat ze hem niet getraceerd krijgen.
Hoe weet jij nou weer zo snel of er GPS-zendertjes in de stellen van de S-Bahn Rhein-Main zitten? :o
  zondag 16 februari 2014 @ 17:32:13 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136780022
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou weer zo snel of er GPS-zendertjes in de stellen van de S-Bahn Rhein-Main zitten? :o
Nou, of ze specifiek in die treinstellen zitten, weet ik niet. Maar ik heb in Duisburg bij de Betriebszentrale(bijsturing NRW) gezien hoe ze een specifiek treinstel kunnen traceren. Ik ging er dus vanuit dat zij dat daar ook hebben.
  zondag 16 februari 2014 @ 17:33:29 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136780067
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Jawel, maar ik gok dat ze hem niet getraceerd krijgen.
Als dat ding ergens geparkeerd staat met z'n stroomafnemers omlaag zal zo'n GPS-ding er ook wel mee stoppen. Misschien dat hij nog even wat uitzendt totdat één of andere accu leeg is.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 februari 2014 @ 17:36:04 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136780171
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als dat ding ergens geparkeerd staat met z'n stroomafnemers omlaag zal zo'n GPS-ding er ook wel mee stoppen. Misschien dat hij nog even wat uitzendt totdat één of andere accu leeg is.
klopt, maar dan moet je nog altijd een laatste melding vastgelegd kunnen hebben, inclusief tijdstip. Heb je altijd een indicatie waar het stel zich ongeveer zou kunnen bevinden, zelfs als die laatste melding op de vrije baan was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136780177
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Nou, of ze specifiek in die treinstellen zitten, weet ik niet. Maar ik heb in Duisburg bij de Betriebszentrale(bijsturing NRW) gezien hoe ze een specifiek treinstel kunnen traceren. Ik ging er dus vanuit dat zij dat daar ook hebben.
Ah, da's wel gaaf dan, dat je daar eens hebt kunnen kijken. ^O^

Aan de andere kant is Duitsland zo versnipperd... het zal je nog verbazen hoeveel dingen eigenlijk ergens in een of andere centrale database zouden moeten zitten, maar als je er naar vraagt het antwoord iets is van "Geen idee, we zouden eigenlijk eens iemand op pad sturen om ter plekke te kijken hoe het ervoor staat". Of ook wel netjes in de database zitten, al naar gelang waar in het land je bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2014 17:37:04 ]
  zondag 16 februari 2014 @ 17:41:24 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136780377
Ik heb toen de Betriebszentrale mogen bezichtigen (met rondleiding) met een groep, tijdens het Bahn.Backstage, waarbij ik ook werkplaats Aken bezocht had. Ik dacht dat Dennis toen naar werkplaats Münster ging.
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 18:46:25 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136782631
Tja, de bus die ik gister moest hebben na mijn pauze was ook nergens te bekennen... Uiteindelijk verkeersleiding maar gebeld: blijkt ie gewoon onderweg te zijn. Collega was even vergeten dat ie van bus moest wisselen op het station _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136782699
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Spreken we af bij RAI een dagje?
Leedvermaakmeet?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 16 februari 2014 @ 19:11:46 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136783407
Vandaag de foto nog even geregeld. Te zien is het betonnen gevaarte die de gemeente Zwijndrecht naast het spoor heeft gezet. Op de foto is de aansluiting naar Ashland en Univar te zien. Die 2 bedrijven liggen enkele tientallen meters achter de fotograaf (ik)

  zondag 16 februari 2014 @ 19:13:30 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136783493
Het kostte me even wat moeite om de spoorstaven te zien liggen, maar ik zie het nu. Wat dacht de gemeente toen ze dat plaatsten? :')
  zondag 16 februari 2014 @ 19:17:11 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136783635
ProRail weet hier niet vanaf. En ze staan er nu ongeveer 4-5 maanden.
Er hebben daar al jaren (zeker 8) geen treinen meer gereden, maar het spoor is volgens ProRail nog wel in dienst. Het wissel die hier naartoe leidt, krijgt het nodige onderhoud (simpel trapwissel). De rest wordt niks aan gedaan, totdat er een bedrijf zich meldt om hier weer goederentreinen te laten rijden.

Je hebt even iemand met een snoeischaar, een grasmaaier of whatever enzo nodig.
  zondag 16 februari 2014 @ 19:19:39 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136783735
Oh, en langs heel deze weg staan er totaal 5 van deze obstakels, pal naast het spoor zoals hierboven afgebeeld
  zondag 16 februari 2014 @ 19:21:08 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136783786
Daar hebben ze Sloop- en Tuinbouwbedrijf Greavy toch voor? ;)

Maar als het spoor nog in dienst is heeft de gemeente hier toch een fout gemaakt, omdat die plaat binnen PVR staat en dus het spoorverkeer hindert? Dat is volgens de Spoorwegwet verboden...
pi_136783807
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:17 schreef greavy het volgende:
[..] De rest wordt niks aan gedaan, totdat er een bedrijf zich meldt om hier weer goederentreinen te laten rijden.

Je hebt even iemand met een snoeischaar, een grasmaaier of whatever enzo nodig.
Daar kunnen ze jou toch voor inhuren? :D

quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:21 schreef James1988 het volgende:
Daar hebben ze Sloop- en Tuinbouwbedrijf Greavy toch voor? ;)

Maar als het spoor nog in dienst is heeft de gemeente hier toch een fout gemaakt, omdat die plaat binnen PVR staat en dus het spoorverkeer hindert? Dat is volgens de Spoorwegwet verboden...
gmta
dag
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 19:22:02 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136783826
Waar dienen die dingen eigenlijk voor?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136783845
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:22 schreef dennistd het volgende:
Waar dienen die dingen eigenlijk voor?
Voorkomen dat automobilisten over het spoor de drempels omzeilen gok ik..
dag
pi_136783981
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:21 schreef James1988 het volgende:
Daar hebben ze Sloop- en Tuinbouwbedrijf Greavy toch voor? ;)

Maar als het spoor nog in dienst is heeft de gemeente hier toch een fout gemaakt, omdat die plaat binnen PVR staat en dus het spoorverkeer hindert? Dat is volgens de Spoorwegwet verboden...
Er klopt hier wel meer niet volgens de wet dan alleen dat betonnen gevaarte..
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 19:26:16 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136784003
Dan kun je ook gewoon de rotzooi tussen de sporen weghalen lijkt me, dan kun je er vanzelf niet meer overheen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 19:28:04 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136784074
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Er klopt hier wel meer niet volgens de wet dan alleen dat betonnen gevaarte..
Er ligt een Red Bull-blikje te dicht op het spoor? De fotograaf staat in het spoor? Er staan geen andreaskruisen bij de toegang tot het bedrijfsterrein?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136784196
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er ligt een Red Bull-blikje te dicht op het spoor? De fotograaf staat in het spoor? Er staan geen andreaskruisen bij de toegang tot het bedrijfsterrein?
Andreassen, begroeiing, afscherming autoweg van spoor etc etc ...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 februari 2014 @ 19:42:27 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136784638
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:46 schreef dennistd het volgende:
Tja, de bus die ik gister moest hebben na mijn pauze was ook nergens te bekennen... Uiteindelijk verkeersleiding maar gebeld: blijkt ie gewoon onderweg te zijn. Collega was even vergeten dat ie van bus moest wisselen op het station _O-
en toen? Zijn bus maar genomen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 19:45:54 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136784774
Nee, gewoon terug de kantine in tot hij weer terug was op het station (half uurtje later). Zijn bus meenemen kon niet: ik wist immers niet of hij pauze had of een buswissel. En ook al wist ik het wel: het rondje dat hij had moeten rijden duurde langer dan mijn eigen rondje, dus dan was ik weer te laat terug.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136784906
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:45 schreef dennistd het volgende:
Nee, gewoon terug de kantine in tot hij weer terug was op het station (half uurtje later). Zijn bus meenemen kon niet: ik wist immers niet of hij pauze had of een buswissel. En ook al wist ik het wel: het rondje dat hij had moeten rijden duurde langer dan mijn eigen rondje, dus dan was ik weer te laat terug.
En de reiziger in deze kwestie?
  zondag 16 februari 2014 @ 19:52:41 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136785069
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Andreassen, begroeiing, afscherming autoweg van spoor etc etc ...
Wat van belang zou kunnen zijn voor de reglementen omtrent veiligheid is of deze aansluiting geldt als hoofdspoor. Dat is denk ik niet het geval.
pi_136785137
Bestaat er nog straatspoor voor treinvervoer in NL? En moet daar officieel nog iemand met een vlag voor lopen dan?
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 februari 2014 @ 20:08:12 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136785711
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:54 schreef Peter het volgende:
Bestaat er nog straatspoor voor treinvervoer in NL? En moet daar officieel nog iemand met een vlag voor lopen dan?
Volgens mij is er niet echt straatspoor meer of je moet de goederensporen die in de berm liggen mee willen rekenen. Voor de rest heb je natuurlijk nog wel kruisingen met het wegverkeer, zoals hier bij Shunter in Rotterdam
http://goo.gl/maps/fYdKh
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 20:26:38 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136786365
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:48 schreef b2py het volgende:

[..]

En de reiziger in deze kwestie?
Die bus die nu niet reed rijdt elke 10 minuten, dus de reizigers moesten hooguit 10 minuten wachten op de volgende bus. In dit geval helaas geen andere oplossing mogelijk: als ik weer terug zou zijn op het station met die lijn zou ik eigenlijk met die andere bus alweer in de wijk moeten rijden.

Ook bij een vertraging van >10 minuten valt een rit wel eens uit, aangezien je dan toch achter de volgende bus aan blijft rijden. Of je gaat leeg naar een ander punt op de lijn toe om hem daar weer op tijd op te pakken (indien mogelijk).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136786429
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die bus die nu niet reed rijdt elke 10 minuten, dus de reizigers moesten hooguit 10 minuten wachten op de volgende bus. In dit geval helaas geen andere oplossing mogelijk: als ik weer terug zou zijn op het station met die lijn zou ik eigenlijk met die andere bus alweer in de wijk moeten rijden.

Ook bij een vertraging van >10 minuten valt een rit wel eens uit, aangezien je dan toch achter de volgende bus aan blijft rijden. Of je gaat leeg naar een ander punt op de lijn toe om hem daar weer op tijd op te pakken (indien mogelijk).
Is de reiziger geīnformeerd?
  zondag 16 februari 2014 @ 20:29:20 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136786454
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:54 schreef Peter het volgende:
Bestaat er nog straatspoor voor treinvervoer in NL? En moet daar officieel nog iemand met een vlag voor lopen dan?
Hier op de Zwijndrechtse stamlijn ligt straatspoor, maar ook bij Dordrecht Zeehaven (thv Van der Wees) ligt nog straatspoor.
En nog wel op enkele stamlijnen. Daar rijdt de goederentrein dus tussen het autoverkeer.

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Andreassen, begroeiing, afscherming autoweg van spoor etc etc ...
missende Andreassen heb ik geen antwoord op.
Begroeiing: Rijdt al enige tijd niks meer (zie hierboven in een eerdere reactie), wordt dus nu niet echt onderhouden.
En waarom afscheiden van de autoweg? Veel van zulke stamlijnen hebben zulke situaties. En daar komen nog steeds treinen.

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:22 schreef dennistd het volgende:
Waar dienen die dingen eigenlijk voor?
Omzeilen van de drempels vermijden. Links van de fotograaf, naast de weg, ligt een voetpad die afgezet is met linten (niet in beeld). Daar lopen bij de ploegwissel van Heerema een man of 200 in nog geen halfuur langs (en vertrekken er ook zo'n 150 auto's).
Nu kan je niet met 2 auto's tegelijk over de drempel, je moet op elkaar wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 16-02-2014 20:34:33 ]
  zondag 16 februari 2014 @ 20:30:37 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136786511
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat van belang zou kunnen zijn voor de reglementen omtrent veiligheid is of deze aansluiting geldt als hoofdspoor. Dat is denk ik niet het geval.
Is geen hoofdspoor. Nergens staan seinen, is niet centraal bediend, zodra je bij station Zwijndrecht (vanaf Rotterdam pal voor het station) de aansluiting pakt, ben je van de schermen verdwenen.
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 20:31:18 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136786538
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Is de reiziger geīnformeerd?
In dit geval wel: de haltes op de lijn zijn voorzien van panelen met vertrektijden en de reiziger ziet dus vanzelf de vertraging oplopen: elke minuut een minuut erbij. Die weet dan al wel voldoende _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136786700
Amsterdam Westpoort, daar zijn meedere goederenlijnen die tussen het verkeer door gaan.
sporadisch merken automobilisten het te laat op..... vooral de afvaltrein naar de vuilverbranding is een lijn die over de weg komt zonder spoorbomen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136786831
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

In dit geval wel: de haltes op de lijn zijn voorzien van panelen met vertrektijden en de reiziger ziet dus vanzelf de vertraging oplopen: elke minuut een minuut erbij. Die weet dan al wel voldoende _O-
Wauw.

En dan klagen dat de NS het goed doet. Hier heb je nog meer 'krijg de tyfus' gevoel :')
  zondag 16 februari 2014 @ 20:37:52 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136786904
Donderdag met de bediening van Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht nog straatspoor:

DBS 6478 + 9 lege rongenwagens
Maar daar rijdt-ie naast de weg, en is het straatspoor omdat de vrachtwagenparkeerplaats aan de andere kant van het spoor ligt.

In Dordrecht, voor de bediening van Standic en de werkplaats van VolkerRail rijdt je letterlijk tussen het reguliere verkeer:

DBS 6436 + 1x Zaces en 1x Zans voor Standic
Trein wordt geduwd, Mcn+Rangeerder staan voorop.
pi_136787014
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:37 schreef greavy het volgende:
Donderdag met de bediening van Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht nog straatspoor:
[ link | afbeelding ]
DBS 6478 + 9 lege rongenwagens
Maar daar rijdt-ie naast de weg, en is het straatspoor omdat de vrachtwagenparkeerplaats aan de andere kant van het spoor ligt.

In Dordrecht, voor de bediening van Standic en de werkplaats van VolkerRail rijdt je letterlijk tussen het reguliere verkeer:
[ link | afbeelding ]
DBS 6436 + 1x Zaces en 1x Zans voor Standic
Trein wordt geduwd, Mcn+Rangeerder staan voorop.
Geduwd maar wel de frontseinen aan..?
dag
  zondag 16 februari 2014 @ 20:41:07 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136787102
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Geduwd maar wel de frontseinen aan..?
Rangeerbeweging is dit volgens de regeltjes. Dan hebben ze de frontseinen vrijwel altijd aan.
De Machinist had zijn 'knipperlicht' op de lok alleen niet aan, de 2 lampjes links en rechts van het bovenste frontsein.
pi_136789839
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 16:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Goed geregeld dus. Dat is altijd wel chill.
Hoe was ASOT? Zag op Facebook wat foto's van vrienden, zag er tof uit!
Dat was echt een prima feestje ! zeer geslaagd ! was alleen wel echt op toen ik thuis was :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 16 februari 2014 @ 21:30:52 #82
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_136790524
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Amsterdam Westpoort, daar zijn meedere goederenlijnen die tussen het verkeer door gaan.
sporadisch merken automobilisten het te laat op..... vooral de afvaltrein naar de vuilverbranding is een lijn die over de weg komt zonder spoorbomen
Bij die oversteek bij de Donauweg toeteren zeg zich echt een ongeluk. Eerste keer dat ik daar een trein zag was ik ook tamelijk verbaasd. Je verwacht zo'n kreng daar niet zo snel. Dacht eerst dat het oud spoor was.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_136791723
Voor de liefhebber, live U-Bahn/S-Bahn/Fernverkehr/Bus/Regionalverkehr & tram van Berlijn.
http://fahrinfo.vbb.de/bi(...)=fullmap&tabApp=show
  Redactie Sport zondag 16 februari 2014 @ 22:32:32 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136794208
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Wauw.

En dan klagen dat de NS het goed doet. Hier heb je nog meer 'krijg de tyfus' gevoel :')
Tja, hoe zou zoiets in zo'n geval beter opgelost kunnen worden? Tegen de tijd dat duidelijk is wat er precies aan de hand is ben je ook zeker 10-15 minuten verder.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136794500
Geen idee. Ging me meer om het principe, ik heb verder niks met bussen.
  zondag 16 februari 2014 @ 22:49:50 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136795239
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:42 schreef Socios het volgende:

[..]

Amsterdam Centraal - Minden (Westf)?
Nee, Apeldoorn - Amsterdam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 februari 2014 @ 00:04:22 #87
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136798666
Graffiti op historisch treinstel in Amersfoort

quote:
AMERSFOORT - In Amersfoort is een historisch treinstel beklad. De trein, een zogenoemde hondekop van bijna zestig jaar oud, is bespoten met graffiti.

De trein is eigendom van de Stichting Mat'54 Hondekop-Vier. Die probeert het voertuig met tientallen vrijwilligers weer rijvaardig te maken. Het is de bedoeling dat de hondekop eind dit jaar ingezet kan worden voor museumritjes en evenementen.

De graffiti werd dit weekend ontdekt. Een woordvoerder van de stichting zegt tegen RTV Utrecht dat de vrijwilligers vooral boos zijn over de bekladding op het deel dat inmiddels gereviseerd en in de originele kleur groen geschilderd was.

De stichting doet aangifte van vernieling
http://www.rtvutrecht.nl/(...)l-in-amersfoort.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136800372
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:54 schreef Peter het volgende:
Bestaat er nog straatspoor voor treinvervoer in NL? En moet daar officieel nog iemand met een vlag voor lopen dan?
Bij zo'n beetje elke container terminal is het ook straatspoor.
Hoeft niet meer met een vlag. De knipperlichten moeten wel aan staan en je rijdt op zicht (max 10 km/h) en je moet stoppen als het wegverkeer hier om vraagt.

(nu zijn bij de containerterminals vaak extra regels voor het 'wegverkeer'. Die mogen alleen oversteken bij overwegen op het eigen terrein. Die zijn afgedekt met rode verkeerslichten)
pi_136800916
Jawel ! Hij is er weer ! De 200.000ste seinstoring na werkzaamheden tussen Rotterdam en Utrecht, ik had het kunnen weten .... :(
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136800958
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Wauw.

En dan klagen dat de NS het goed doet. Hier heb je nog meer 'krijg de tyfus' gevoel :')
Ik kan niet voor anderen spreken, maar bij de NS heb ik nog hoop dat het beter kan. Bij Connexxion? Het rijdt wanneer het rijdt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_136800974
quote:
13s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:04 schreef bork het volgende:
Graffiti op historisch treinstel in Amersfoort

[..]

http://www.rtvutrecht.nl/(...)l-in-amersfoort.html
Maakt dat dan historische graffiti?
  maandag 17 februari 2014 @ 06:53:44 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136800994
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:26 schreef _serial_ het volgende:
Jawel ! Hij is er weer ! De 200.000ste seinstoring na werkzaamheden tussen Rotterdam en Utrecht, ik had het kunnen weten .... :(
Uitloop werkzaamheden...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 februari 2014 @ 06:54:22 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136800998
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Maakt dat dan historische graffiti?
Nee, dat maakt je een tyfuslijer van een grafittispuiter die die spuitbus in zijn hol verdient.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136801040
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Uitloop werkzaamheden...?
Beperkingen inmiddels voorbij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136801183
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik kan niet voor anderen spreken, maar bij de NS heb ik nog hoop dat het beter kan. Bij Connexxion? Het rijdt wanneer het rijdt.
Dit kan ik bevestigen ja :')
pi_136801235
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Uitloop werkzaamheden...?
Zo noemt NS het, machinist noemde het wisselstoring, de werkzaamheden waren uren daarvoor al afgemeld, en later weer aangemeld als uitloop. Uiteindelijk +15 opgelopen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136801355
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zo noemt NS het, machinist noemde het wisselstoring, de werkzaamheden waren uren daarvoor al afgemeld, en later weer aangemeld als uitloop. Uiteindelijk +15 opgelopen
Herkenbaar beeld. Niemand weet het :s)

Zit nu ook weer in een trein met 10 minuten vertraging, die de andere kant op heeft er 25. God mag weten waarom of waardoor, want omroepen ho maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136801450
Ik zat net in dubbeldekker 8728 die tot mijn kleine verbazing aan de buitenkant er als nieuw uitzag. Worden die oudste wagens opnieuw gespoten in afwachting van de revisie?
  maandag 17 februari 2014 @ 08:26:08 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_136801512
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Herkenbaar beeld. Niemand weet het :s)

Zit nu ook weer in een trein met 10 minuten vertraging, die de andere kant op heeft er 25. God mag weten waarom of waardoor, want omroepen ho maar.
wisselstoring tussen enschede en hengelo. De machinist heeft veel gecommuniceerd (sowieso tm almelo) erg netjes.
  maandag 17 februari 2014 @ 08:41:27 #100
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136801668
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:19 schreef Bitlord het volgende:
Ik zat net in dubbeldekker 8728 die tot mijn kleine verbazing aan de buitenkant er als nieuw uitzag. Worden die oudste wagens opnieuw gespoten in afwachting van de revisie?
87xx is niet de oudste serie toch?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')