abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136778628
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 16:32 schreef Piye het volgende:
Ook een leuke: Uitsmijters die fooi verwachten. :')
Da's ook een soort afpersing want er is altijd een zekere dreiging van een klap als je niks geeft..
  zondag 16 februari 2014 @ 17:04:06 #202
351780 Piye
King of Kush
pi_136778706
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 16:53 schreef Zippow het volgende:

[..]

Nee geen zin in :*
Maar oké, ik snap dat je een beetje waardering voor je werk fijn zou vinden, maar ik vind dat de mentaliteit echt is doorgeslagen. Iedereen moet gewoon zijn werk doen en de beloning daarvoor krijg je van je baas. Als het goed is heb je daarover onderhandeld en bent ermee akkoord gegaan. En daarmee eindigt waar jij recht op hebt. Alles dat daarbij komt, zij het fooi of een bedankje van de gast, is aardig, netjes zelfs, maar het is wel extra. Dit terwijl in bepaalde sectoren het welhaast een eis is geworden, je verwacht het en als iemand je dat niet geeft is hij gierig of een hork. Dat vind ik gewoon onzin. Het is niet de taak van een gast om jou een goed gevoel over jezelf te geven en al helemaal niet om jouw loon aan te vullen voor het doen van je werk. Die mensen betalen zich al een breuk om in dat hotel te verblijven. Is het dan echt zo vreemd dat een beetje service als vanzelfsprekend wordt geacht?

quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Da's ook een soort afpersing want er is altijd een zekere dreiging van een klap als je niks geeft..
Nou ja, ik verwacht niet dat ze je een mep zullen geven, maar ze creëren wel een sfeer waarin je je zou moeten schamen als je geen fooi geeft. Fooi verwachten vind ik fout, maar fooi vragen slaat alles.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_136778765
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 16:57 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ik ken mijn collega's allemaal persoonlijk en best goed (oké behalve ééntje maar die werkt vaak in een ander filiaal) en ik geloof gewoon niet dat iemand iets in z'n eigen zak steekt. Tevens ben je ook nooit alleen op een kamer..
Tsja .. dat was bij ons toch echt zo. En dan werkten we met een vaste housekeeping, elke dag dezelfde meisjes/vrouwen.

Er waren 4 'tussentijdse' fooienpotten (bij de kassa in het restaurant, achter de receptie, bij de kassa in de bar, en in het kantoortje van het hoofd huishouding). Aan mij als nachtportier/receptionist de taak om die alle 4 te legen in de grote fooienpot in de kluis, die 4x per jaar verdeeld werd naar uren voor iedereen die in het hotel werkzaam was. In het potje van de housekeeping zat vrijwel nooit wat.

Op een gegeven moment was dat dan ook een veelgehoorde klacht onder het personeel .. housekeeping skimmed fooien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_136779056
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:04 schreef Piye het volgende:

[..]

Maar oké, ik snap dat je een beetje waardering voor je werk fijn zou vinden, maar ik vind dat de mentaliteit echt is doorgeslagen. Iedereen moet gewoon zijn werk doen en de beloning daarvoor krijg je van je baas. Als het goed is heb je daarover onderhandeld en bent ermee akkoord gegaan. En daarmee eindigt waar jij recht op hebt. Alles dat daarbij komt, zij het fooi of een bedankje van de gast, is aardig, netjes zelfs, maar het is wel extra. Dit terwijl in bepaalde sectoren het welhaast een eis is geworden, je verwacht het en als iemand je dat niet geeft is hij gierig of een hork. Dat vind ik gewoon onzin. Het is niet de taak van een gast om jou een goed gevoel over jezelf te geven en al helemaal niet om jouw loon aan te vullen voor het doen van je werk. Die mensen betalen zich al een breuk om in dat hotel te verblijven. Is het dan echt zo vreemd dat een beetje service als vanzelfsprekend wordt geacht?
Naja dan zal er een verschil zijn in referentiekader/mentaliteit/wereldbeeld want ik vind het wel normaal om fooi te geven (en te krijgen) in de horeca. Ik verbaas mij er over dat er zoveel mensen zijn die er gewoon geen fuck om geven, terwijl ik dat wel doe.
Dat laatste is niet zo. Of de werkgever betaalt, of je bent zo rijk dat je het je kan veroorloven. Anders doe je het niet. Wederom, dat hoeft er niets mee te maken te hebben maar ik vind het wel kenmerkend voor het beeld dat ik er van krijg... Namelijk van de rijke gierigaard die geen zin heeft om z'n 'zuurverdiende' centen rond te strooien (maar wel in een 5 sterren hotel gaan zitten als de baas dat betaalt).
pi_136779161
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Tsja .. dat was bij ons toch echt zo. En dan werkten we met een vaste housekeeping, elke dag dezelfde meisjes/vrouwen.

Er waren 4 'tussentijdse' fooienpotten (bij de kassa in het restaurant, achter de receptie, bij de kassa in de bar, en in het kantoortje van het hoofd huishouding). Aan mij als nachtportier/receptionist de taak om die alle 4 te legen in de grote fooienpot in de kluis, die 4x per jaar verdeeld werd naar uren voor iedereen die in het hotel werkzaam was. In het potje van de housekeeping zat vrijwel nooit wat.

Op een gegeven moment was dat dan ook een veelgehoorde klacht onder het personeel .. housekeeping skimmed fooien.
Bij ons is dat anders geregeld, geen idee hoe dat per afdeling gaat, maar als wij op de kamer fooi vinden (eerst mochten we het zelf houden, maar als je 5 dagen per week werkt en iemand anders 2 dagen per week dan is het natuurlijk relatief oneerlijk verdeeld) dan stoppen we dat in onze eigen fooien pot.
Er is laatst wel fooi bij ons gejat, maar dat komt omdat die van ons open en bloot in een kast stond. Super dom natuurlijk :')
pi_136779457
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:13 schreef Zippow het volgende:

[..]

Bij ons is dat anders geregeld, geen idee hoe dat per afdeling gaat, maar als wij op de kamer fooi vinden (eerst mochten we het zelf houden, maar als je 5 dagen per week werkt en iemand anders 2 dagen per week dan is het natuurlijk relatief oneerlijk verdeeld) dan stoppen we dat in onze eigen fooien pot.
Er is laatst wel fooi bij ons gejat, maar dat komt omdat die van ons open en bloot in een kast stond. Super dom natuurlijk :')
Dat werd bij ons dus ook het systeem na een tijdje .. per afdeling.

Vonden de nachtportieren en receptionisten helemaal niet erg, die samen in één groep vielen. Bij de receptie reken je immers de complete hotelrekening af, en als nachtportier kreeg je vaak exorbitante fooien voor de meest simpele klusjes, puur en alleen omdat het 's nachts was (20 euro om iemand even wat eten en drinken naar de kamer te brengen, bv). Toen ging mijn maandloon opeens met 50 euro omhoog.
pi_136779637
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat werd bij ons dus ook het systeem na een tijdje .. per afdeling.

Vonden de nachtportieren en receptionisten helemaal niet erg, die samen in één groep vielen. Bij de receptie reken je immers de complete hotelrekening af, en als nachtportier kreeg je vaak exorbitante fooien voor de meest simpele klusjes, puur en alleen omdat het 's nachts was (20 euro om iemand even wat eten en drinken naar de kamer te brengen, bv). Toen ging mijn maandloon opeens met 50 euro omhoog.
Ik moet dus nachtportier worden. Ben bang dat ze daarvoor geen vrouwen aannemen of wel?
pi_136779716
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:22 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ik moet dus nachtportier worden. Ben bang dat ze daarvoor geen vrouwen aannemen of wel?
Als nachtportier waarschijnlijk niet nee. Als nachtreceptionist misschien wel. Maar bij ons was dat een gecombineerde functie (en was er dus snachts maar 1 persoon aanwezig) en waren het dus allemaal kerels (studenten).
pi_136779751
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Als nachtportier waarschijnlijk niet nee. Als nachtreceptionist misschien wel. Maar bij ons was dat een gecombineerde functie (en was er dus snachts maar 1 persoon aanwezig) en waren het dus allemaal kerels (studenten).
Ja dat is bij ons ook zo. Ik werk trouwens ook af en toe als assistent receptioniste en doe de valet-parking. Nog nooit een fooi gezien daar...
  zondag 16 februari 2014 @ 17:26:04 #210
351780 Piye
King of Kush
pi_136779776
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:11 schreef Zippow het volgende:

[..]

Naja dan zal er een verschil zijn in referentiekader/mentaliteit/wereldbeeld want ik vind het wel normaal om fooi te geven (en te krijgen) in de horeca. Ik verbaas mij er over dat er zoveel mensen zijn die er gewoon geen fuck om geven, terwijl ik dat wel doe.
Dat laatste is niet zo. Of de werkgever betaalt, of je bent zo rijk dat je het je kan veroorloven. Anders doe je het niet. Wederom, dat hoeft er niets mee te maken te hebben maar ik vind het wel kenmerkend voor het beeld dat ik er van krijg... Namelijk van de rijke gierigaard die geen zin heeft om z'n 'zuurverdiende' centen rond te strooien (maar wel in een 5 sterren hotel gaan zitten als de baas dat betaalt).
Dat een hotel duur is, betekent niet dat alle bezoekers rijk zijn. Sommige mensen laten het zo nu en dan eens breed hangen, maar moeten over het algemeen ook op de centjes letten. Daarnaast zal het beeld dat jij hebt ook vaak voorkomen, je wordt nou eenmaal niet rijk door nooit op je geld te letten.
pi_136779835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:26 schreef Zippow het volgende:
Klacht: Rijke gierige klootzakken.
En daar gaat je fooi
pi_136779865
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:26 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat een hotel duur is, betekent niet dat alle bezoekers rijk zijn. Sommige mensen laten het zo nu en dan eens breed hangen, maar moeten over het algemeen ook op de centjes letten. Daarnaast zal het beeld dat jij hebt ook vaak voorkomen, je wordt nou eenmaal niet rijk door nooit op je geld te letten.
Nah als je bijna nooit voor je hotelkamer betaalt word je er ook niet armer op, wel? Dan maakt die 5 euro toch niet zo veel uit?
pi_136779911
Terecht. Rijke tata's
  zondag 16 februari 2014 @ 17:33:39 #214
351780 Piye
King of Kush
pi_136780075
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:27 schreef Zippow het volgende:

[..]

Nah als je bijna nooit voor je hotelkamer betaalt word je er ook niet armer op, wel? Dan maakt die 5 euro toch niet zo veel uit?
Dat is dus mijn bezwaar. Jij zit bij zo een gast gelijk eigen berekeningen te maken op basis van aannames over wat hij zou kunnen missen en derhalve moet missen. Die mensen bepalen zelf wel wat ze willen missen.
  zondag 16 februari 2014 @ 17:35:38 #215
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_136780157
quote:

[..]

misschien vinden ze wel dat je niet goed genoeg poetst :P

Overigens, over stelen, ik ken mensen die zowat hun hele huis ingericht hadden met spullen met hotellogo. Door de baas betaald dus.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_136780176
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:33 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat is dus mijn bezwaar. Jij zit bij zo een gast gelijk eigen berekeningen te maken op basis van aannames over wat hij zou kunnen missen en derhalve moet missen. Die mensen bepalen zelf wel wat ze willen missen.
Zucht. Ik zeg nergens dat iemand iets moet he. En voor een student als ik, die helemaal niet krap bij kas zit of wat dan ook (maar echt rijk ben ik natuurlijk niet), is een fooi van 5 euro af en toe goed te doen. Ja dat is een aanname en ja daar is mijn beeld van de situatie grotendeels op bevestigd, maar of alle gasten moeten een serieus drugs/drank/gok probleem hebben dat ze eigenlijk op zwart zaad zitten..Anders kan je echt wel 2-5 euro missen. Als je dat niet kan, dan ga je niet goed met je geld om :7
pi_136780244
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:35 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

misschien vinden ze wel dat je niet goed genoeg poetst :P

Overigens, over stelen, ik ken mensen die zowat hun hele huis ingericht hadden met spullen met hotellogo. Door de baas betaald dus.
Ja dat is schandalig. Maar goed er valt bij mijn hotel (voor mij) niets interessants te halen hoor, de zeepjes vind ik stinken en chips koop ik zelf wel in de supermarkt :')
  zondag 16 februari 2014 @ 17:38:23 #218
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_136780247
Jammer dat je niet zegt waar je werkt.
Zullen we wat namen noemen voor Google?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
pi_136780277
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef jajablahblah het volgende:
Jammer dat je niet zegt waar je werkt.
Zullen we wat namen noemen voor Google?
Haha ja dat is toch niet zo gek dat ik dat niet zeg? Ik wil gewoon niet 'gevonden' worden.
pi_136780365
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef Zippow het volgende:

[..]

Haha ja dat is toch niet zo gek dat ik dat niet zeg? Ik wil gewoon niet 'gevonden' worden.
Dan kunnen we je ook geen fooien geven :(
pi_136780425
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:41 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Dan kunnen we je ook geen fooien geven :(
Voor een privé afspraak DM.
pi_136780448
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:42 schreef Zippow het volgende:

[..]

Voor een privé afspraak DM.
Privé-afspraak met een kamermeisje? ~O>
pi_136780469
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:43 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Privé-afspraak met een kamermeisje? ~O>
oO<
  zondag 16 februari 2014 @ 17:44:46 #224
351780 Piye
King of Kush
pi_136780494
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:36 schreef Zippow het volgende:

[..]

Zucht. Ik zeg nergens dat iemand iets moet he. En voor een student als ik, die helemaal niet krap bij kas zit of wat dan ook (maar echt rijk ben ik natuurlijk niet), is een fooi van 5 euro af en toe goed te doen. Ja dat is een aanname en ja daar is mijn beeld van de situatie grotendeels op bevestigd, maar of alle gasten moeten een serieus drugs/drank/gok probleem hebben dat ze eigenlijk op zwart zaad zitten..Anders kan je echt wel 2-5 euro missen. Als je dat niet kan, dan ga je niet goed met je geld om :7
Sterker nog, je zegt letterlijk dat het niet hoeft, maar aan de manier waarop je je verwoordt blijkt dat je dat wel vindt. Als je oprecht vond dat het niet hoefde, zou je niet minder van iemand denken die het niet deed. En dat zie je overal in de horeca: Iedereen vindt maar dat de klanten ze extra geld moeten geven, terwijl de horeca al duur zat is.
  zondag 16 februari 2014 @ 17:48:50 #225
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_136780638
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef Zippow het volgende:

[..]

als ik je baas was....
pi_136780648
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:44 schreef Piye het volgende:

[..]

Sterker nog, je zegt letterlijk dat het niet hoeft, maar aan de manier waarop je je verwoordt blijkt dat je dat wel vindt. Als je oprecht vond dat het niet hoefde, zou je niet minder van iemand denken die het niet deed. En dat zie je overal in de horeca: Iedereen vindt maar dat de klanten ze extra geld moeten geven, terwijl de horeca al duur zat is.
Het hoeft niet, maar ik mag nog wel vinden dat het eigenlijk wel zou moeten? Ik verplicht helemaal niemand om fooi te geven, maar ik heb wel een mening klaar over mensen die het niet doen ja. Terecht imo. Iedereen heeft ook een mening over 'skere kamermeisjes die die fooi niet verdienen'.
pi_136780663
Je zegt dat je graag wat waardering wilt.. maar de briefjes die je zegt te vinden dat ze uitermate tevreden zijn over het hotel en de service ervaar je niet als (genoeg) waardering?

Dan gaat het je dus alleen om het geld. Ga dan in uitdagende kleding 's avonds laat de kamers langs.. Vast wel een eenzame zakenman die dat kan waarderen!
pi_136780703
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:49 schreef Zippow het volgende:

[..]

Het hoeft niet, maar ik mag nog wel vinden dat het eigenlijk wel zou moeten? Ik verplicht helemaal niemand om fooi te geven, maar ik heb wel een mening klaar over mensen die het niet doen ja. Terecht imo. Iedereen heeft ook een mening over 'skere kamermeisjes die die fooi niet verdienen'.
Je verdient geen fooi. Fooi is een gunst, geen recht en geen verdienste. Jouw mentaliteit is het probleem, niet het lage aantal fooien.
pi_136780732
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:49 schreef Ouder1 het volgende:
Je zegt dat je graag wat waardering wilt.. maar de briefjes die je zegt te vinden dat ze uitermate tevreden zijn over het hotel en de service ervaar je niet als (genoeg) waardering?

Dan gaat het je dus alleen om het geld. Ga dan in uitdagende kleding 's avonds laat de kamers langs.. Vast wel een eenzame zakenman die dat kan waarderen!
Dat was een voorbeeld om aan te tonen dat mensen dus zeker wel heel erg tevreden zijn over hun verblijf in ons hotel. Maar van een briefje krijg ik geen biertje op de personeelsborrel he :7
pi_136780756
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je verdient geen fooi. Fooi is een gunst, geen recht en geen verdienste. Jouw mentaliteit is het probleem, niet het lage aantal fooien.
Mijn mentaliteit is geen enkel probleem, als we allemaal mijn mentaliteit hadden was dit topic er nooit geweest :Y
pi_136780760
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:51 schreef Zippow het volgende:

[..]

Dat was een voorbeeld om aan te tonen dat mensen dus zeker wel heel erg tevreden zijn over hun verblijf in ons hotel. Maar van een briefje krijg ik geen biertje op de personeelsborrel he :7
Moet dat dan? Je had het toch over waardering en niet over geld of een biertje?
  FOK!fotograaf zondag 16 februari 2014 @ 17:53:09 #232
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136780791
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:13 schreef Zippow het volgende:
maar als je 5 dagen per week werkt en iemand anders 2 dagen per week dan is het natuurlijk relatief oneerlijk verdeeld) dan stoppen we dat in onze eigen fooien pot.
Wat een onzin. Je doet toch ook meer werk als je 5 dagen per week werkt? Je krijgt toch ook meer salaris? Waarom zou je fooi dan op hetzelfde niveau moeten liggen als iemand die 1 of 2 dagen per week werkt?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136780792
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Moet dat dan? Je had het toch over waardering en niet over geld of een biertje?
Af en toe zou wel leuk zijn ja. Als de rest van het gehele personeel fooi ten overvloed krijgt en de kamermeisjes 'vergeten' worden.
  Moderator zondag 16 februari 2014 @ 17:53:43 #234
45833 crew  Fogel
pi_136780813
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:51 schreef Zippow het volgende:

[..]

Moet je voor je drank betalen op een personeelsborrel!? Wat een gierige boel daar _O-
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_136780846
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je doet toch ook meer werk als je 5 dagen per week werkt? Je krijgt toch ook meer salaris? Waarom zou je fooi dan op hetzelfde niveau moeten liggen als iemand die 1 of 2 dagen per week werkt?
Omdat je dus niet elke dag fooi vindt. Zo kan het dus zijn dat iemand die op maandag/dinsdag werkt (dit zijn de slechtste dagen want: 1) weinig gasten 2)maandagen en dinsdagen zijn kut dagen en mensen zijn chagrijniger/gestrest) nooit fooi vindt terwijl iemand die op woensdag/donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag werkt alle fooi mee pakt.
pi_136780865
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Moet je voor je drank betalen op een personeelsborrel!? Wat een gierige boel daar _O-
Als we geen fooi krijgen wel ja :(
  zondag 16 februari 2014 @ 17:56:45 #237
351780 Piye
King of Kush
pi_136780915
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:49 schreef Zippow het volgende:

[..]

Nou, je zet ze geen pistool op het hoofd nee. En ik neem aan dat je niet daadwerkelijk overweegt hun tandenborstels door de wc te halen. Maar de houding vind ik toch jammer.
  FOK!fotograaf zondag 16 februari 2014 @ 17:57:03 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136780932
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:54 schreef Zippow het volgende:

[..]

Omdat je dus niet elke dag fooi vindt. Zo kan het dus zijn dat iemand die op maandag/dinsdag werkt (dit zijn de slechtste dagen want: 1) weinig gasten 2)maandagen en dinsdagen zijn kut dagen en mensen zijn chagrijniger/gestrest) nooit fooi vindt terwijl iemand die op woensdag/donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag werkt alle fooi mee pakt.
:') Dafuq, hoe lang blijft men daar dan?

Ik heb in de bediening gezeten (en nog steeds stap ik wel eens bij), wij hadden bij mijn laatste tent een systeem van 1 grote pot, waarin alles ging en op het moment dat er iemand stopte of startte, werd die pot verdeeld over de dan staande potjes en ging het weer op nieuw.

Overigens mijn ervaring ook dat bedrijfsfeesten en dergelijke minder opleveren. Simpelweg omdat het op factuur is en de mensen niet met geld hoeven te slepen, dus er niet aan denken.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 16 februari 2014 @ 17:59:11 #239
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_136780992
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:50 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ik vraag toch niet om een fooi van 50 euro of zo? :') Ik ben gewoon geïrriteerd en verbaasd dat er zo weinig mensen zijn die bereid zijn even 2 euro neer te leggen, gewoon als blijk van waardering of zo.
Ik wil je best een fooi geven van 50 euro... mits er wat tegen over staat. En dan heb ik het niet over het schoonmaak werk waar mijn baas al voor gedokt heeft. :P
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_136781026
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:56 schreef Piye het volgende:

[..]

Nou, je zet ze geen pistool op het hoofd nee. En ik neem aan dat je niet daadwerkelijk overweegt hun tandenborstels door de wc te halen. Maar de houding vind ik toch jammer.
Ik doe niet anders tegen gasten, ik klaag alleen (imo terecht) hier op de klaagbaak :')
En natuurlijk haal ik niemands tandenborstel door de wc, ik ben niet achterlijk. (Maar het gebeurt trouwens wel, niet in ons hotel dan, maar ik heb verhalen gehoord van collega's die uit andere hotels komen)
  zondag 16 februari 2014 @ 18:06:08 #241
351780 Piye
King of Kush
pi_136781240
quote:
15s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:00 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ik doe niet anders tegen gasten, ik klaag alleen (imo terecht) hier op de klaagbaak :')
En natuurlijk haal ik niemands tandenborstel door de wc, ik ben niet achterlijk. (Maar het gebeurt trouwens wel, niet in ons hotel dan, maar ik heb verhalen gehoord van collega's die uit andere hotels komen)
Sowieso wordt er in de horeca veel geflikt dat niet door de beugel kan. Wat niet weet, wat niet deert denk ik maar en ik hoop dat het bij mij meevalt omdat ik mensen netjes bejegen. En ik snap dat je zoiets niet direct tegen de gasten zegt. Maar je klacht is nog steeds onterecht. :P
pi_136781279
Hoorde een keer zo n verhaal dat zo n kamermeisje/jongen een tandenborstel van een gast tussen hun bilnaad hadden gedaan en daar een foto van hadden gemaakt met de camera van de gast die daar op die hotelkamer lag...
pi_136781283
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:06 schreef Piye het volgende:

[..]

Sowieso wordt er in de horeca veel geflikt dat niet door de beugel kan. Wat niet weet, wat niet deert denk ik maar en ik hoop dat het bij mij meevalt omdat ik mensen netjes bejegen. En ik snap dat je zoiets niet direct tegen de gasten zegt. Maar je klacht is nog steeds onterecht. :P
Fundamenteel meningsverschil!
En ja ik behandel daarom mensen überhaupt altijd netjes, al kan een boze kok meer schade aanrichten dan een boze kassière geloof ik.
pi_136781294
quote:

[..]

Als je weet dat je werkgever de hoofdprijs voor een hotelkamer betaalt, waarom zou jij dan nog eens extra gaan betalen voor de service die onderdeel uitmaakt van die zojuist genoemde hoofdprijs?
pi_136781303
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:07 schreef superbly het volgende:
Hoorde een keer zo n verhaal dat zo n kamermeisje/jongen een tandenborstel van een gast tussen hun bilnaad hadden gedaan en daar een foto van hadden gemaakt met de camera van de gast die daar op die hotelkamer lag...
quote:
Jaa klopt! Dat heb ik ook gelezen, was in Engeland geloof ik. Haha prachtig, wel dom though. Chick ontslagen natuurlijk..
pi_136781334
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je weet dat je werkgever de hoofdprijs voor een hotelkamer betaalt, waarom zou jij dan nog eens extra gaan betalen voor de service die onderdeel uitmaakt van die zojuist genoemde hoofdprijs?
Moh weet niet.. omdat je in een goeie bui bent? Omdat je tevreden bent over de kwaliteit van je kamer en dat wil benadrukken? Zoveel redenen.. Mensen denken dat de fooi bij de prijs inbegrepen zit terwijl ze over peperdure vloerkleden lopen en first class meubels/linnen tot hun beschikking hebben.
  FOK!fotograaf zondag 16 februari 2014 @ 18:10:21 #247
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136781377
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:06 schreef Piye het volgende:

[..]

Komt gelukkig van 2 kanten... :') Was gister uit eten, personeel loopt met 4 borden, kind loopt het personeel haast onderste boven (rennen) en ouders worden nog boos op het personeel ook. Dafuq, houdt die kutkoters van je gewoon bij je.
The summer is magic!

pi_136781389
Ja hahahh
ze had m beter in dr pruim kunnen stoppen
dan had ik mn tanden er nog wel mee gepoetst hoor heheheheheh
pi_136781403
quote:
Omdat de gast geen fooi achter had gelaten? Dat doe je toch doorgaans op de laatste dag en in dergelijke hotels blijf je toch vaak maar 1 nacht?
pi_136781447
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat de gast geen fooi achter had gelaten? Dat doe je toch doorgaans op de laatste dag en in dergelijke hotels blijf je toch vaak maar 1 nacht?
Dat had niets met fooi te maken geloof ik. Was gewoon een kwestie van: kijk mij lollig doen. En vervolgens de consequenties ontberen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')