En aan de hand van een x-ray zien ze of ik die broek en dat t-shirt uit de VS heb? Dat bedoel ik dus. Met kleding kunnen ze je echt weinig maken lijkt mij.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij worden de tassen gescand met zo'n ray en zien ze zo wat je allemaal erin hebt zitten.
Je moet een ESTA aanvragen inderdaad. Je geeft dan aan wanneer je wil reizen, waar je gaat verblijven (eerste nacht) en wat je daar gaat uitspoken. Op basis van de door jou ingevoerde gegevens krijg je toestemming om naar de VS te mogen reizen. Let op: dit betekent niet dat je ook daadwerkelijk het land in mag.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Moet je nou van tevoren online aangeven (of een verzoek indienen) wanneer je naar de VS op reis wilt, of hoe zit dat precies?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Inbe4 reli-fundi's hier die komen met 1 of andere dua die alles geneest
Volgens mij vind jij het stiekem zelf heel leuk om over geloof te praten. Zomaar uit het niks begin je erover.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Inbe4 reli-fundi's hier die komen met 1 of andere dua die alles geneest
Zolang het merkkleding is (dus geen imitatie), er geen prijskaartjes aan zitten, dan zit je vrij safe ja.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En aan de hand van een x-ray zien ze of ik die broek en dat t-shirt uit de VS heb? Dat bedoel ik dus. Met kleding kunnen ze je echt weinig maken lijkt mij.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zolang het merkkleding is (dus geen imitatie), er geen prijskaartjes aan zitten, dan zit je vrij safe ja.
Daarom hoefde ik denk ik niks te betalen, geen idee hoe het zit. Maar ik en mn zusje hadden twee koffers, waarvan een halve met onze spullen uit Nederland gevuld was en de rest daar aangeschaft. Oh en in de handbagage 30$ aan snoep en chocolade.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En aan de hand van een x-ray zien ze of ik die broek en dat t-shirt uit de VS heb? Dat bedoel ik dus. Met kleding kunnen ze je echt weinig maken lijkt mij.
Terug naar Nederland is dat prima, maar neem onderweg naar de VS geen snoepgoed/etenswaren mee.... Dat wordt niet gewaardeerd en is ook niet toegestaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Daarom hoefde ik denk ik niks te betalen, geen idee hoe het zit. Maar ik en mn zusje hadden twee koffers, waarvan een halve met onze spullen uit Nederland gevuld was en de rest daar aangeschaft. Oh en in de handbagage 30$ aan snoep en chocolade.
Puahah dat zie ik mezelf ook wel doen, trouwens. Inclusief de snoep. Heb altijd de gewoonte om de supermarkten leeg te plunderen in de landen waar ik nieuw ben hehe.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Daarom hoefde ik denk ik niks te betalen, geen idee hoe het zit. Maar ik en mn zusje hadden twee koffers, waarvan een halve met onze spullen uit Nederland gevuld was en de rest daar aangeschaft. Oh en in de handbagage 30$ aan snoep en chocolade.
Ik kon gewoon twee koffers van 25 kg meenemen. Zowel met KLM als British Airways.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Als je veel wil gaan shoppen, dan kan dat op de terugweg nog leuk worden.Sowieso kan je vaak maar 1 stuk bagage inchecken, tenzij je bijbetaalt.
Alleen fruit enzo wordt afgepakt? Mijn heerlijke nectarine werd daar weggegooid.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Terug naar Nederland is dat prima, maar neem onderweg naar de VS geen snoepgoed/etenswaren mee.... Dat wordt niet gewaardeerd en is ook niet toegestaan.
Volgens mij zie je me aan voor Baklava95 ofzo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:14 schreef Weissman het volgende:
[..]
Gezien je postgeschiedenis kan jij het wel vergeten
Naja, kennelijk romantiseer ik het nogal, maar je moet natuurlijk wel voorbereid gaan. Voor iemand die Nederland gewend is, kan ik begrijpen dat de lange afstanden in de VS vies tegen kunnen vallen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Staande gehouden worden door een Highway Patrol Officer (die speciaal voor jou een U-turn maakt) is een ervaring op zich. Of in the middle of nowhere (woestijngebied) bij zomerse temperaturen beseffen dat je geen water bij je hebt, je bijna door je brandstof heen bent en niet weet waar het dichtbijzijnde tankstation is - niet leuk!
Welke merken? En hoe weten ze dat ik die merken niet online heb besteld? Tegenwoordig kun je alles online krijgen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef xaban06 het volgende:
Sommige merken kan je alleen in de VS kopen, als jij aankomt met die merken...
Jij bent een geval apart.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Ik kon gewoon twee koffers van 25 kg meenemen. Zowel met KLM als British Airways.
Is echt leukkk, goedkoper dan hier in ieder geval en allemaal spannende smaakjes.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Puahah dat zie ik mezelf ook wel doen, trouwens. Inclusief de snoep. Heb altijd de gewoonte om de supermarkten leeg te plunderen in de landen waar ik nieuw ben hehe.
Je zet hier vaak genoeg islam-gerelateerde teksten neer. NSA leest mee, nomsayin' ?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Volgens mij zie je me aan voor Baklava95 ofzo.
weten ze niet, hoeven ze ook niet te weten, als het aannemelijk is dan is het zo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Welke merken? En hoe weten ze dat ik die merken niet online heb besteld? Tegenwoordig kun je alles online krijgen.
nomnomquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je zet hier vaak genoeg islam-gerelateerde teksten neer. NSA leest mee, nomsayin' ?
Het lijkt mij zeer sterk dat ze mij gaan beboeten voor een kledingstuk dat ik heel makkelijk ook in Nederland kan krijgen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
weten ze niet, hoeven ze ook niet te weten, als het aannemelijk is dan is het zo.
Vlak voor de landing kregen alle passagiers een formulier (twee stuks zelfs volgens mij). Je moest verklaren dat je geen etenswaren enzo bij je hebt enzo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alleen fruit enzo wordt afgepakt? Mijn heerlijke nectarine werd daar weggegooid.
een iPhone is ook hier in NL te verkrijgen...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het lijkt mij zeer sterk dat ze mij gaan beboeten voor een kledingstuk dat ik heel makkelijk ook in Nederland kan krijgen.
De lange afstanden had ik niets op tegen. Ik vond het wel fijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Naja, kennelijk romantiseer ik het nogal, maar je moet natuurlijk wel voorbereid gaan. Voor iemand die Nederland gewend is, kan ik begrijpen dat de lange afstanden in de VS vies tegen kunnen vallen.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je zet hier vaak genoeg islam-gerelateerde teksten neer. NSA leest mee, nomsayin' ?
Een iPhone is makkelijk te controleren. Serienummer etc. Een kledingstuk daarentegen is dat niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
een iPhone is ook hier in NL te verkrijgen...
Aan de hand van het serienummer van de iPhone weten ze of het een US of EU-model is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
een iPhone is ook hier in NL te verkrijgen...
De meeste dingen hadden gewoon nog kaartjes bij mij. Had zelfs sommige kaartjes er los in gedaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het lijkt mij zeer sterk dat ze mij gaan beboeten voor een kledingstuk dat ik heel makkelijk ook in Nederland kan krijgen.
Klopt. Maar ja.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:24 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vlak voor de landing kregen alle passagiers een formulier (twee stuks zelfs volgens mij). Je moest verklaren dat je geen etenswaren enzo bij je hebt enzo.
Voor de paspoortcontrole vroeg ik aan iemand van CBP of ik de Liga die ik bij me had moest weggooien. "It's up to you" was haar reactie.
Economy class broquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:21 schreef sylvesterrr het volgende:
Jij bent een geval apart.We hebben het hier over toeristen met een "regulier" vliegticket.
Dus ze vragen je om je toestel in te schakelen? En hebben ter plaatse laders etc.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een iPhone is makkelijk te controleren. Serienummer etc. Een kledingstuk daarentegen is dat niet.
Een ongewassen kledingstuk uit Amerika valt op. Geur enzo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een iPhone is makkelijk te controleren. Serienummer etc. Een kledingstuk daarentegen is dat niet.
Mocht het zo zijn dat ze enige twijfels hebben, ja, dan neem ik aan van wel. Ze gaan mensen niet zomaar beboeten omdat ze een iPhone bij zich hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:28 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dus ze vragen je om je toestel in te schakelen? En hebben ter plaatse laders etc.
Economy class van United Airlines vond ik trouwens best luxe.quote:
Ik doe ze wel bij mijn ongewassen was, draag ze een paar keer. Seriously, ken tig mensen die naar de VS zijn geweest en daar ongelofelijk veel kleding hebben geshopt maar nooit zijn gepakt of iets. Ook op het internet lees je niet veel anders. iPhones en andere electronica daarentegen is een andere zaak. Dat is ook wel logisch lijkt me.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een ongewassen kledingstuk uit Amerika valt op. Geur enzo.![]()
Ik bedoel genoeg te drinken meenemen en tanken. Ik neem aan dat je de route van tevoren had uitgestippeld.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De lange afstanden had ik niets op tegen. Ik vond het wel fijn.
Goed voorbereid? Ehm... Ik wist slechts enkele dagen van tevoren dat ik zou gaan...![]()
Ik ken ook tig mensen bij wie het goed is gegaan, maar ook enkele die wel zijn gepakt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik doe ze wel bij mijn ongewassen was, draag ze een paar keer. Seriously, ken tig mensen die naar de VS zijn geweest en daar ongelofelijk veel kleding hebben geshopt maar nooit zijn gepakt of iets. Ook op het internet lees je niet veel anders. iPhones en andere electronica daarentegen is een andere zaak. Dat is ook wel logisch lijkt me.
Met kleding ja? Hoe dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ken ook tig mensen bij wie het goed is gegaan, maar ook enkele die wel zijn gepakt.
Ah, op die fiets. Na dat ene incident had ik wel altijd wat te drinken bij me.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik bedoel genoeg te drinken meenemen en tanken. Ik neem aan dat je de route van tevoren had uitgestippeld.
Koffer vol met ongedragen merkkleding.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |