Inderdaad, je moet erop letten dat het een GSM-model is (i.p.v. CDMA) en het moet simlockvrij zijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:04 schreef Bortecinem het volgende:
Misschien, TM.
Maar ik lees nu ook dat er verschillende soorten iPhone's bestaan. US en Europese modellen. Wat een gedoe. Laat maar, ik koop hem wel hier.
Hier hetzelfde. Win-winsituatie, niets mis mee, toch? Wat betreft telefoons gebruikt mijn moeder ook onze afdankertjes, dus die was ook blij toen ze de iPhone 4 van mijn zusje mocht hebben toen haar abonnement verliep.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:07 schreef Bortecinem het volgende:
Lol mijn moeder is echt sneaky. Normaal gesproken haat ze het als ik te veel geld uitgeef aan telefoons en weet ik veel wat (Waar is het voor nodig?! Er is niks mis met je telefoon!). Maar nu ze is haar eigen oude Samsung zat en wil ze mijn iPhone hebben en is ze me nu aan het aanmoedigen om een iPhone 5s te kopen.
'O altin cok guzel mis, bence al'!
(vertaling: die goude is heel mooi, ik zou hem kopen)
Zelf nooit buiten Europa geweest (als je Turkije niet meerekent), dus geen idee hoe streng ze daarin zijn. Blijkbaar niet erg streng.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Geen idee, op de heenweg in het vliegtuig moesten we wel een formulier invullen met hoeveel waarde de goederen die we mee hadden, hadden. En hoeveel van die goederen in Amerurrrika zouden blijven etc. Op de terugweg niks in moeten vullen dus niet mijn verantwoordelijkheid.
Cool, wil je naar de westkust (Californië) of de oostkust (New York, Florida)?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:04 schreef Bortecinem het volgende:
Misschien, TM.
Maar ik lees nu ook dat er verschillende soorten iPhone's bestaan. US en Europese modellen. Wat een gedoe. Laat maar, ik koop hem wel hier.
Wejoh they are watching us.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Weer wat geleerd vandaag; als je je cursor op de TT plaatst, dan kun je zien hoeveel lurkers het topic volgen/hebben gevolgd.
Ik wil ook naar NY!!!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:44 schreef Bortecinem het volgende:
Ik dacht erover om naar NY te gaan.
Nice! Prijzen lijken op zich best mee te vallen, als je op tijd boekt en flexibel bent.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:44 schreef Bortecinem het volgende:
TM, dat mijn moeder mijn tel krijgt is niet zo raar idd, maar een paar maanden terug toen zij haar Samsung net nieuw had gekocht vond ze het onzin dat ik de nieuwe iPhone wou. Nu ze haar eigen tel zat is vind ze het prima dat ik een nieuwe tel koop.
Ik dacht erover om naar NY te gaan.
Waar in de VS was jij geweest dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik wil ook naar NY!!!
* sylvesterrr moet nog even sparen.
http://goo.gl/rQCBW3 + Grand Canyonquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nice! Prijzen lijken op zich best mee te vallen, als je op tijd boekt en flexibel bent.
[..]
Waar in de VS was jij geweest dan?
Lijkt me erg gaaf. Hoe lang heb je erover gedaan? Met openbaar vervoer of had je een auto gehuurd?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:56 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://goo.gl/rQCBW3 + Grand Canyon
Twee weken + huurauto. Door de beperkte tijd ben ik met het vliegtuig op en naar naar de Grand Canyon gegaan (vanaf Las Vegas). Dat is de enige plek waar ik niet met de auto ben geweest.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Lijkt me erg gaaf. Hoe lang heb je erover gedaan? Met openbaar vervoer of had je een auto gehuurd?
Je hebt geluk gehad dan! Ik ga sowieso wel veel shoppen in de VS, maar die tel haal ik toch maar hier, denk ik.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:48 schreef sylvesterrr het volgende:
Je mag tot ¤ 430 (ofzo) aan spullen invoeren zonder extra kosten. Daarna mag je douanekosten + BTW betalen.
Makkelijkste is gewoon om zonder telefoon naar de VS te gaan, daar een toestel te kopen, de doos weg te gooien of per post naar NL te versturen en je telefoon in je tas meenemen.
Toen ik terugkwam uit de VS had ik veel spullen bij me en was ik bang dat ik gepakt zou worden. Geluk bij een ongeluk moest mijn ticket omgeboekt worden (Los Angeles - Frankfurt - Amsterdam ipv Los Angeles - Schiphol - Amsterdam)... In Frankfurt was er niemand van de douane aanwezig en kon ik door de groene deur ("Nothing to declare") lopen. Frankfurt - Amsterdam was een Europese vlucht, dus op Schiphol hoefde ik me geen zorgen te maken.
Ik heb zeker geluk gehad. Toen ik op Schiphol door de douane liep (met mijn bagage) had ik mijn leidinggevende even gebeld om bij te praten. Gewoon lekker in het Engels over het werk lullend naar buiten gelopen..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je hebt geluk gehad dan! Ik ga sowieso wel veel shoppen in de VS, maar die tel haal ik toch maar hier, denk ik.
Ik neem gewoon bijna niks mee.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb zeker geluk gehad. Toen ik op Schiphol door de douane liep (met mijn bagage) had ik mijn leidinggevende even gebeld om bij te praten. Gewoon lekker in het Engels over het werk lullend naar buiten gelopen..Ik wilde niet opvallen.
Als je veel wil gaan shoppen, dan kan dat op de terugweg nog leuk worden.Sowieso kan je vaak maar 1 stuk bagage inchecken, tenzij je bijbetaalt.
Lijkt me een ervaring op zich, die lange afstanden met de auto door de woestijn, bergen met pijnboombossen en ander natuurschoon.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Twee weken + huurauto. Door de beperkte tijd ben ik met het vliegtuig op en naar naar de Grand Canyon gegaan (vanaf Las Vegas). Dat is de enige plek waar ik niet met de auto ben geweest.
Hoe? Gewoon koffer open... Als het douanepersoneel vermoedt dat je bent vergeten wat aan te geven, dan maken ze rustig je koffer open...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik neem gewoon bijna niks mee.
Met shoppen bedoel ik vooral make-up en kleding en zo. Lijkt me sterk dat ze dat ook gaan controleren. Sowieso, hoe willen ze het uberhaupt controleren?
Bij kleding gewoon de prijskaartjes eraf halen en ze kunnen mij niks maken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hoe? Gewoon koffer open... Als het douanepersoneel vermoedt dat je bent vergeten wat aan te geven, dan maken ze rustig je koffer open...Tip: zorg ervoor dat je geen of beperkt aantal ongeopende artikelen bij je hebt.
Gezien je postgeschiedenis kan jij het wel vergetenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Moet je nou van tevoren online aangeven (of een verzoek indienen) wanneer je naar de VS op reis wilt, of hoe zit dat precies?
Staande gehouden worden door een Highway Patrol Officer (die speciaal voor jou een U-turn maakt) is een ervaring op zich. Of in the middle of nowhere (woestijngebied) bij zomerse temperaturen beseffen dat je geen water bij je hebt, je bijna door je brandstof heen bent en niet weet waar het dichtbijzijnde tankstation is - niet leuk!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Lijkt me een ervaring op zich, die lange afstanden met de auto door de woestijn, bergen met pijnboombossen en ander natuurschoon.
Geen idee, maar volgens mij worden de tassen gescand met zo'n ray en zien ze zo wat je allemaal erin hebt zitten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik neem gewoon bijna niks mee.
Met shoppen bedoel ik vooral make-up en kleding en zo. Lijkt me sterk dat ze dat ook gaan controleren. Sowieso, hoe willen ze het uberhaupt controleren?
Inbe4 reli-fundi's hier die komen met 1 of andere dua die alles geneestquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:15 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben verkouden, barstende koppijn en een verstopte neus. Wat kan ik doen voor me neus? Heb geen neusspray in huis.
En aan de hand van een x-ray zien ze of ik die broek en dat t-shirt uit de VS heb? Dat bedoel ik dus. Met kleding kunnen ze je echt weinig maken lijkt mij.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij worden de tassen gescand met zo'n ray en zien ze zo wat je allemaal erin hebt zitten.
Je moet een ESTA aanvragen inderdaad. Je geeft dan aan wanneer je wil reizen, waar je gaat verblijven (eerste nacht) en wat je daar gaat uitspoken. Op basis van de door jou ingevoerde gegevens krijg je toestemming om naar de VS te mogen reizen. Let op: dit betekent niet dat je ook daadwerkelijk het land in mag.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Moet je nou van tevoren online aangeven (of een verzoek indienen) wanneer je naar de VS op reis wilt, of hoe zit dat precies?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Inbe4 reli-fundi's hier die komen met 1 of andere dua die alles geneest
Volgens mij vind jij het stiekem zelf heel leuk om over geloof te praten. Zomaar uit het niks begin je erover.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Inbe4 reli-fundi's hier die komen met 1 of andere dua die alles geneest
Zolang het merkkleding is (dus geen imitatie), er geen prijskaartjes aan zitten, dan zit je vrij safe ja.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En aan de hand van een x-ray zien ze of ik die broek en dat t-shirt uit de VS heb? Dat bedoel ik dus. Met kleding kunnen ze je echt weinig maken lijkt mij.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zolang het merkkleding is (dus geen imitatie), er geen prijskaartjes aan zitten, dan zit je vrij safe ja.
Daarom hoefde ik denk ik niks te betalen, geen idee hoe het zit. Maar ik en mn zusje hadden twee koffers, waarvan een halve met onze spullen uit Nederland gevuld was en de rest daar aangeschaft. Oh en in de handbagage 30$ aan snoep en chocolade.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En aan de hand van een x-ray zien ze of ik die broek en dat t-shirt uit de VS heb? Dat bedoel ik dus. Met kleding kunnen ze je echt weinig maken lijkt mij.
Terug naar Nederland is dat prima, maar neem onderweg naar de VS geen snoepgoed/etenswaren mee.... Dat wordt niet gewaardeerd en is ook niet toegestaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Daarom hoefde ik denk ik niks te betalen, geen idee hoe het zit. Maar ik en mn zusje hadden twee koffers, waarvan een halve met onze spullen uit Nederland gevuld was en de rest daar aangeschaft. Oh en in de handbagage 30$ aan snoep en chocolade.
Puahah dat zie ik mezelf ook wel doen, trouwens. Inclusief de snoep. Heb altijd de gewoonte om de supermarkten leeg te plunderen in de landen waar ik nieuw ben hehe.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Daarom hoefde ik denk ik niks te betalen, geen idee hoe het zit. Maar ik en mn zusje hadden twee koffers, waarvan een halve met onze spullen uit Nederland gevuld was en de rest daar aangeschaft. Oh en in de handbagage 30$ aan snoep en chocolade.
Ik kon gewoon twee koffers van 25 kg meenemen. Zowel met KLM als British Airways.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Als je veel wil gaan shoppen, dan kan dat op de terugweg nog leuk worden.Sowieso kan je vaak maar 1 stuk bagage inchecken, tenzij je bijbetaalt.
Alleen fruit enzo wordt afgepakt? Mijn heerlijke nectarine werd daar weggegooid.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Terug naar Nederland is dat prima, maar neem onderweg naar de VS geen snoepgoed/etenswaren mee.... Dat wordt niet gewaardeerd en is ook niet toegestaan.
Volgens mij zie je me aan voor Baklava95 ofzo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:14 schreef Weissman het volgende:
[..]
Gezien je postgeschiedenis kan jij het wel vergeten
Naja, kennelijk romantiseer ik het nogal, maar je moet natuurlijk wel voorbereid gaan. Voor iemand die Nederland gewend is, kan ik begrijpen dat de lange afstanden in de VS vies tegen kunnen vallen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Staande gehouden worden door een Highway Patrol Officer (die speciaal voor jou een U-turn maakt) is een ervaring op zich. Of in the middle of nowhere (woestijngebied) bij zomerse temperaturen beseffen dat je geen water bij je hebt, je bijna door je brandstof heen bent en niet weet waar het dichtbijzijnde tankstation is - niet leuk!
Welke merken? En hoe weten ze dat ik die merken niet online heb besteld? Tegenwoordig kun je alles online krijgen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef xaban06 het volgende:
Sommige merken kan je alleen in de VS kopen, als jij aankomt met die merken...
Jij bent een geval apart.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Ik kon gewoon twee koffers van 25 kg meenemen. Zowel met KLM als British Airways.
Is echt leukkk, goedkoper dan hier in ieder geval en allemaal spannende smaakjes.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Puahah dat zie ik mezelf ook wel doen, trouwens. Inclusief de snoep. Heb altijd de gewoonte om de supermarkten leeg te plunderen in de landen waar ik nieuw ben hehe.
Je zet hier vaak genoeg islam-gerelateerde teksten neer. NSA leest mee, nomsayin' ?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Volgens mij zie je me aan voor Baklava95 ofzo.
weten ze niet, hoeven ze ook niet te weten, als het aannemelijk is dan is het zo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Welke merken? En hoe weten ze dat ik die merken niet online heb besteld? Tegenwoordig kun je alles online krijgen.
nomnomquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je zet hier vaak genoeg islam-gerelateerde teksten neer. NSA leest mee, nomsayin' ?
Het lijkt mij zeer sterk dat ze mij gaan beboeten voor een kledingstuk dat ik heel makkelijk ook in Nederland kan krijgen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
weten ze niet, hoeven ze ook niet te weten, als het aannemelijk is dan is het zo.
Vlak voor de landing kregen alle passagiers een formulier (twee stuks zelfs volgens mij). Je moest verklaren dat je geen etenswaren enzo bij je hebt enzo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alleen fruit enzo wordt afgepakt? Mijn heerlijke nectarine werd daar weggegooid.
een iPhone is ook hier in NL te verkrijgen...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het lijkt mij zeer sterk dat ze mij gaan beboeten voor een kledingstuk dat ik heel makkelijk ook in Nederland kan krijgen.
De lange afstanden had ik niets op tegen. Ik vond het wel fijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Naja, kennelijk romantiseer ik het nogal, maar je moet natuurlijk wel voorbereid gaan. Voor iemand die Nederland gewend is, kan ik begrijpen dat de lange afstanden in de VS vies tegen kunnen vallen.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je zet hier vaak genoeg islam-gerelateerde teksten neer. NSA leest mee, nomsayin' ?
Een iPhone is makkelijk te controleren. Serienummer etc. Een kledingstuk daarentegen is dat niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
een iPhone is ook hier in NL te verkrijgen...
Aan de hand van het serienummer van de iPhone weten ze of het een US of EU-model is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
een iPhone is ook hier in NL te verkrijgen...
De meeste dingen hadden gewoon nog kaartjes bij mij. Had zelfs sommige kaartjes er los in gedaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het lijkt mij zeer sterk dat ze mij gaan beboeten voor een kledingstuk dat ik heel makkelijk ook in Nederland kan krijgen.
Klopt. Maar ja.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:24 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vlak voor de landing kregen alle passagiers een formulier (twee stuks zelfs volgens mij). Je moest verklaren dat je geen etenswaren enzo bij je hebt enzo.
Voor de paspoortcontrole vroeg ik aan iemand van CBP of ik de Liga die ik bij me had moest weggooien. "It's up to you" was haar reactie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |