haha ik lees het ook. Die motoren halen zelden de 100.000 km;s meestal geven ze voor die tijd de geest.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:20 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is niet zo mooi, want dat zal hier dan ook wel gebeurd zijn en dat maakt de kans om een vervangend blokje te vinden mocht de garagemeneer niet toegeven ook niet zo groot.
Ik heb in 2005 een Daewoo Matiz gekocht uit 2000 met 20.000 km op de teller. In 2012 kreeg die problemen (12 jaar oud dus). Na 3 kwartier rijden moest hij niet afslaan want dan kreeg ik hem de komende paar uur niet meer aan de praat. Helaas sloeg hij in die periode ook erg snel af zodra ik het gas losliet om bv af te remmen. Ondertussen stond er wel bijna 450.000 km op de teller.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:41 schreef patrick_1980 het volgende:
Mijn eerste auto was een Daewoo Matizin het cybergreen. Maarja die was wel nieuw. Geinig bakkie opzich voor stadverkeer. Maar inderdaad de kwaliteit materiaal was snijkoek aan alle kanten. Weet nog goed dat ik er een keer tegen de zijkant aan stond te leunen zo met mn reet de carosserie in zakte Heb hem na 2 jaar en 45.000km ook gauw ingeruild.
![]()
Toch rijdt ie 12 jaar later kennelijk nog steeds gekeurd en al rond
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=33-jt-nn
Ze worden vooral gekocht als boodschappenwagentje. Alleen maar korte stukjes rijden is gewoon niet goed voor een auto; daar slijten ze van.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:17 schreef Fer het volgende:
We zeggen ook niet dat de auto zo slecht is, eerder de gemiddelde klant. Iemand die 60k per jaar doet in zo;n ding is natuurlijk ook niet gemiddeld.
Inderdaad je gaat echt niet ruim 61.000 km per jaar in een matiz rijden, als je zoveel rijdt dan neem je echt wel een betere auto en geen boodschappenwagen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:23 schreef Leandra het volgende:
In 7 jaar tijd 430.000 km in een Matiz?
Sowieso, een Matiz met 450.000 km op de teller?
Right
Als het maar niet zo gaat als die persoon die terugging naar de man die zijn brommer had gerepareerd want die hebben we nooit meer teruggezien.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:48 schreef klipper het volgende:
Ts doet er wel lang over trouwens om met de verkoper te praten.
als hij het niet gratis doet, dan zou ik er niet aan beginnen. Beter de auto naar de sloop en een betere andere auto kopen. Neem je verlies, want deze auto wordt een bodemloze put als deze knoeier hier weer aan gaat sleutelen. Hij zal net doen of het coulance is en laat je rustig nog 1000 euro aftikken, terwijl hij zich er weer zo goedkoop mogelijk vanaf probeert te maken. , waarna je alsnog met een auto zit waar van alles aan mankeert. Kassa voor hem natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:06 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn zus heeft contact gehad: De verkoper ging op zoek naar een ruilmotor. Zodra hij er een gevonden had liet hij het haar weten, en spraken ze verder af hoe en wat qua kosten. Ik vond het niet zo'n heel slimme zet van haar, maargoed.
Tot die tijd zal er hier dus weinig te melden vallen.
daar geloof ik echt niets van.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:23 schreef Leandra het volgende:
In 7 jaar tijd 430.000 km in een Matiz?
Sowieso, een Matiz met 450.000 km op de teller?
Right
Die ruilmotor kan net zo goed van de sloop komen uit een auto die juist weggebracht is ivm motorproblemen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:06 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn zus heeft contact gehad: De verkoper ging op zoek naar een ruilmotor. Zodra hij er een gevonden had liet hij het haar weten, en spraken ze verder af hoe en wat qua kosten. Ik vond het niet zo'n heel slimme zet van haar, maargoed.
Tot die tijd zal er hier dus weinig te melden vallen.
Na een scheiding even geen cent te makken en toch een auto nodig hebben. Dan kies ik voor een goedkope auto met zo laag mogelijke kosten in verbruik en belasting/verzekering en toch zo min mogelijk te verwachten onderhoudskosten. Met 20.000 km op de teller was dit een goede deal. Dat ik vrij snel daarna een baan kreeg waar ik heel veel voor moest rijden wist ik ook niet. Dan nog, had ik het weer zo gedaan. Zo idioot verdiende ik in die baan nu ook weer niet en lenen voor een auto wil ik echt niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:46 schreef klipper het volgende:
[..]
Inderdaad je gaat echt niet ruim 61.000 km per jaar in een matiz rijden, als je zoveel rijdt dan neem je echt wel een betere auto en geen boodschappenwagen.
Open een topic over de tijd dat er een eend in je anus leefde en zij komt dan vertellen dat ze hetzelfde heeft meegemaakt, maar dan met een gans.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:56 schreef Djurres het volgende:
Echt waar, heb je ouder1 weer, de professional die ALLES weet. Tief lekker een eind op mens..
Mijn koffie watdoejequote:Op zondag 16 februari 2014 11:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Open een topic over de tijd dat er een eend in je anus leefde en zij komt dan vertellen dat ze hetzelfde heeft meegemaakt, maar dan met een gans.
Als de verkoper stelt dat iets goed is dan ontslaat dit jou van je onderzoeksplicht.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:52 schreef Halcon het volgende:
Koper heeft toch wel enige onderzoeksplicht. Dit had je makkelijk kunnen zien. Volgende keer iemand meenemen die er wat meer verstand van heeft.
Hebben de verkopers in jouw boerengat een goed functionerende glazen bol ofzo?quote:Op maandag 17 februari 2014 20:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als de verkoper stelt dat iets goed is dan ontslaat dit jou van je onderzoeksplicht.
Collega van heeft een paar jaar geleden bij van der molen een auto gekocht zonder garantie, maar wel de uitspraak ontlokt van de verkoper dat hij volledig in goede staat verkeerd en dat er geen grote problemen verwacht mogen worden op korte termijn. Toch fijn dat je dan na twee weken een nieuwe koppeling krijgt
Waarom coulance als er duidelijk word gemaakt dat je inruilers koopt zonder dat deze nagekeken zijn en er geen enkele garantie word verleend? Je mag een rondje rijden en daar doe je het maar mee. Duidelijk toch, en de prijzen waren daar ook naar.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hebben de verkopers in jouw boerengat een goed functionerende glazen bol ofzo?
Valt m.i. gewoon onder coulance.
Oh en voor ik het vergeet.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hebben de verkopers in jouw boerengat een goed functionerende glazen bol ofzo?
Valt m.i. gewoon onder coulance.
Ik zeg helemaal niet dat dat moet, integendeel zelfs. Ik zeg alleen dat het in jouw voorbeeld gewoon een geval van coulance is.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom coulance als er duidelijk word gemaakt dat je inruilers koopt zonder dat deze nagekeken zijn en er geen enkele garantie word verleend? Je mag een rondje rijden en daar doe je het maar mee. Duidelijk toch, en de prijzen waren daar ook naar.
Verkoper had gewoon die toezeggingen niet moeten doen.
Je woont vlakbij Groningen, josti.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh en voor ik het vergeet.
Flikker op met je boerengat, veronderstellingen gaan je bijzonder slecht af namelijk.
Nou is maar goed dat een ander die er niet bij was het altijd beter weet.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat dat moet, integendeel zelfs. Ik zeg alleen dat het in jouw voorbeeld gewoon een geval van coulance is.
Ok, boertje.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nou is maar goed dat een ander die er niet bij was het altijd beter weet.
![]()
En dus is de auto ook in een dorp gekocht?quote:Op maandag 17 februari 2014 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je woont vlakbij Groningen, josti.
He trolletjequote:
Ja natuurlijk wil ie er niets meer over horen als hij er een ruilmotor van 150 euro in zet... die loopt na een paar uur ook kapot namelijk...quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:58 schreef Dimitri_ het volgende:
Kleine update: hij heeft een ruilmotor gevonden en mijn zus de keuze gegeven :
- ze betaald 150 euro, hij swapt de motor en hij wil nooit meer iets horen.
- ze betaald niks, en ze haalt de auto as is op en dan blijft hij stuk.
Ze heeft voor optie 1 gekozen. Ik vind het zelf niet helemaal netjes van hem, maar het is beter dan niets.
Volgens hem had hij er een stuk meer kosten aan. Die 150 euro is een tegemoetkoming.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wil ie er niets meer over horen als hij er een ruilmotor van 150 euro in zet... die loopt na een paar uur ook kapot namelijk...
zonder garantie.quote:En het gaat om een auto van 1500 euro, uit 2002.
Die kans heeft hij de eerste keer gehad, daarna heeft hij aangegeven er niks meer aan te willen doen. De auto is niet betrouwbaar genoeg meer, en er is toch dagelijks een auto nodig. Overigens is de wegenbelasting van een Matiz verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:26 schreef Maax het volgende:
En ondertussen betaal je dubbele wegenbelasting en verzekering, slimme zet
Door een nieuwe auto te kopen geef je de verkoper ook niet meer de kans om de auto te maken trouwens. Als ie de auto niet terugneemt..
Gewoon dat barrel schorsen (moet ie alleen niet op de openbareweg staan).quote:Op donderdag 3 april 2014 15:26 schreef Maax het volgende:
En ondertussen betaal je dubbele wegenbelasting en verzekering, slimme zet
Ik geef je weinig kans.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:32 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Die kans heeft hij de eerste keer gehad, daarna heeft hij aangegeven er niks meer aan te willen doen. De auto is niet betrouwbaar genoeg meer, en er is toch dagelijks een auto nodig. Overigens is de wegenbelasting van een Matiz verwaarloosbaar.
Wat moet je dan?
Vind je?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De garage heeft onder coulance de zaak netjes afgehandeld.
Is de auto ook als sloopbak aangeprezen?quote:Het is een sloopbak zonder garantie, daar kun je niet veel meer van verwachten, de meeste garages hadden dit niet eens gedaan.
Waarom stel je hier dan de vraagquote:Op donderdag 3 april 2014 17:27 schreef Dimitri_ het volgende:
Dit alles is op aanraden van het juridisch loket. Ik hecht daar meer waarde aan dan de gemiddelde WGR jurist.
Dat dus. Verder kunnen we TS wel in de zeik gaan zetten, maar 1500 euro is inderdaad geen dure auto, al is ook weer niet zo dat je het over een avondje kroegbudget hebt. Voor dat geld kun je een kleine parkeerplaats volzetten met sloopbakken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |