The Wire een paar keer gezien maar die link had ik nog niet gelegd terwijl ik redelijk goed ben in het spotten van acteursquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Die met die dikke kop is Brother Mouzone uit The Wire
Mooie shots, constant een soort spanning, Cohle is een baas, niet constant clichés. Zoiets.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:09 schreef HalfGod het volgende:
Maar wat is er nou zo goed aan deze serie? Ik ben wel geintriguieerd of wat voor woord want woorden zijn kut, door die hoge score op IMDB
Kan je dit voor mij vertalen naar Nederlands?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:09 schreef HalfGod het volgende:
Ik ben wel geintriguieerd of wat voor woord want woorden zijn kut
Je kan toch gewoon kijken? Kost maar een uurtje hoor.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:09 schreef HalfGod het volgende:
Maar wat is er nou zo goed aan deze serie? Ik ben wel geintriguieerd of wat voor woord want woorden zijn kut, door die hoge score op IMDB
Dit. Als je gewoon het vorige plus dit topic doorleest weet je echt wel waarom we de serie zo goed vinden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:48 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon kijken? Kost maar een uurtje hoor.
Ach de helft van wat er gezegd wordt kun je toch niet verstaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:28 schreef BoerBert het volgende:
Anderzijds zitten er wel woorden in en woorden zijn blijkbaar kut.
Heb hem al gezien, die trailer. Erg gaaf. Ziet er weer goed uit.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:27 schreef DeMessias het volgende:
Vannacht episode 5: The Secret Fate of All Life
Ik ook. Ik ga dit nog vaak herkijkenquote:Op zondag 16 februari 2014 14:11 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen vrij, dus ik weet wel hoe ik mijn ochtend begin.
True Detective staat nu sowieso op 1 bij mij, ik begin echt geobsedeerd te raken aan deze serie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
reddit?quote:Op maandag 17 februari 2014 12:10 schreef Discombobulate het volgende:
Man.. wat een aflevering
Still don't know shit.
'I've seen you in my dreams, you're in Carcosa now'
Iemand bekend met de verhalen van Robert W. Chambers of H.P. Lovecraft?
Op Reddit zijn enige theorieën opgedoken die daarmee te maken hebben, heb er zelf nog niet echt aandachtig naar gekeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:33 schreef GeschiktX het volgende:
Jawel, als zijn dochters aan het vissen zijn op dat meertje, zijn Hart en zijn schoonvader aan het discussiëren over dat het vroeger allemaal beter was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet altijd serieus
quote:Op maandag 17 februari 2014 14:34 schreef themole het volgende:
Trailer voor volgende week ziet er ook weer goed uit.\
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
wat is carcosa?quote:Op maandag 17 februari 2014 15:23 schreef SherlockHolmes het volgende:
Dit is trouwens zeeeer ophelderend.
Dit is ook een erg leuke video voor mensen die denken dat het Cohle is.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:24 schreef GeschiktX het volgende:
[..]
wat is carcosa?
Stiekem denk ik dat het Cohle is.
Pauze op 1:13 bij de youtube video:quote:Op maandag 17 februari 2014 15:34 schreef SherlockHolmes het volgende:
Dit is trouwens verreweg de allerbeste TV serie die ik ooit heb gekeken. Ik moet soms gewoon als ik aan het genie van deze serie terugdenk even lachen, echt niet normaal.
HBO, bedankt.
Die bovennatuurlijke factor doet me terugdenken aan Twin Peaksquote:Op maandag 17 februari 2014 15:23 schreef SherlockHolmes het volgende:
quote:Op maandag 17 februari 2014 12:21 schreef GeschiktX het volgende:
Beste tv show ooit. Ik zie iedereeen theorieën verzinnen en clues verzamelen wie de killer kan zijn, maar ik volg het gewoon. Want het is 1 en al een mindfuck. Ik weet echt niet wie te verdenken, al helemaal niet na episode 5.
Wie verdenken jullie?Sowieso dat Rust of Marty niet de killer is. En ik vind je vragen verder best goed te beantwoorden als je opgelet hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt Hans.
quote:Op maandag 17 februari 2014 16:38 schreef bascross het volgende:
Nog 3 uur aan beeldmateriaal, denk niet dat hij het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
quote:Op maandag 17 februari 2014 15:23 schreef SherlockHolmes het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja, we zien wel hoe het afloopt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Leafeon672 op 17-02-2014 18:38:17 ]Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
Dit is pas ophelderend, bedanktquote:Op maandag 17 februari 2014 15:34 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Dit is ook een erg leuke video voor mensen die denken dat het Cohle is.
De groene headphones moet je er zelf maar bijbedenken, komt allemaal uit een zeer interessant reddit-topic dat hierboven al ergens stond geloof ik.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:33 schreef davidderotator het volgende:
Voorlopig tweemaal 9,9/10 op rij op IMDb, maar het is dan ook debiel goed.
Over de man met de grasmaaier zag ik ergens het volgende verschijnen:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 februari 2014 18:32 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]Is het je ook opgevallen dat hij 5 poppetjes maakte van de blikjes bier?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja, we zien wel hoe het afloopt.
AFCA
Qui audet adipiscitur
Goed gezienquote:Op maandag 17 februari 2014 19:50 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Is het je ook opgevallen dat hij 5 poppetjes maakte van de blikjes bier?
pfff ik had nooit verwacht aan het begin van deze serie zo'n verhaal te lezen als mogelijke verklaring.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:23 schreef SherlockHolmes het volgende:
Zeker. Verwacht een behoorlijke samenzwering waar mensen met behoorlijk wat macht de moordenaars op vrije voeten houden. Cohle is gewoon nog steeds bezig met deze zaak, daarom is hij bij dat plaats delict gespot.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:23 schreef seto het volgende:
Geniale aflevering weer
Ik denk zelf dat Cohle er inderdaad achter komt dat de zaak veel groter is dan ze oorspronkelijk dachten en dat hij na al die jaren nog steeds geobsedeerd is erdoor. Misschien dat hij daarom een conflict krijgt met Hart, dat die niet verder in de zaak durft of wil gaan.
Sowieso dat de man met de grasmaaier er nog wat mee te maken heeft.
Ja, als ze in de auto zitten onderweg naar die gevangene die zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:06 schreef SherlockHolmes het volgende:
Help me even, er was toch ook een scène waarin Cohle suggereerde dat de Task force de zaak wou nemen omdat ze er iets mee te maken hebben? Ik hou van samenzweringen !
Jep, maar dezelfde schrijver gaat ook seizoen 2 schrijven.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:29 schreef Smoofie het volgende:
Het is trouwens anthology format toch? Ik vrees dat ze het niveau van dit seizoen echt niet meer zullen aantikken.
Hopelijk komt er 1 character weer in terug van dit seizoenquote:Op maandag 17 februari 2014 23:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jep, maar dezelfde schrijver gaat ook seizoen 2 schrijven.
Ook weer met een detective duo.
Of ze weten weer zo'n extreem interessant personage te verzinnen.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hopelijk komt er 1 character weer in terug van dit seizoen. *kuch* Cohle *kuch*.
Welke aflevering + wat bedoel je er mee?quote:
Dat symbool dat tijdens ze zaak steeds voorbijkomt. Is volgens mij een symbool dat samenhangt met de cult -> ''The Yellow King''. Dit was volgens mij aflevering 2.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:11 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Welke aflevering + wat bedoel je er mee?
Die boom was waar Dora Lange is gevonden. Waarom daar opeens een cirkel hing weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:43 schreef Re het volgende:
welke boom was het trouwens waar Cohle naar keek (met die cirkel) en die school was eerder bezocht omdat dat ene meisje was vermist, toch... ik miste dat even waarom hij weer naar die school terugging
Hij was gewoon even naar vorige plekken aan het kijken om te zien of hij iets gemist had, bij die school had hij sowieso al een raar gevoel maar toen moesten ze ineens weg vanwege een breakthrough in de zaak.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:43 schreef Re het volgende:
weer erg genoten, eindelijk wat kaarten op tafel over waarom ze allebei worden ondervraagd.
welke boom was het trouwens waar Cohle naar keek (met die cirkel) en die school was eerder bezocht omdat dat ene meisje was vermist, toch... ik miste dat even waarom hij weer naar die school terugging
het voelt idd een beetje lost twin peaks aan te voelen
Het meisje leefde nog.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:21 schreef SherlockHolmes het volgende:
Een ding snap ik niet.
Toen Martin die koelcel opendeed zag je één iemand nog leven, maar later liepen ze met twee doden weg?
Och net zo als American Horror Story? Ik heb van de volgende seizoenen alleen de eerste 3 afleveringen ofzo gezien, vond het niet meer zo leuk als seizoen 1.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:29 schreef Smoofie het volgende:
Het is trouwens anthology format toch? Ik vrees dat ze het niveau van dit seizoen echt niet meer zullen aantikken.
nou ja, wist niet zeker of het die boom was aangezien er nu een mooie gevlochten cirkel op lagquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:01 schreef MilanILF het volgende:
Welke boom... Die had je op z'n minst wel mogen weten, hoor.
quote:I think Cohl quit the force and disappeared so he could continue the case without being stopped by higher ups, because he figured out that powerful people are involved in the cult. Cohl shows back up years later because he is almost done with his case, and is about to make his move. He never gave up on the case, because he is a "true detective".
Het is niet echt een detective, zoals de titel doet denken. De rode lijn is de detective maar je denkt vooral eromheen, psychologie etc.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:26 schreef warp995 het volgende:
Ik zie veel mensen deze serie aanraden. Ik ben zelf totaal geen detective fan, valt hij dan nog steeds aan te raden? En is de serie erg opbouwend?
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:14 schreef Mokkebank het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:14 schreef Mokkebank het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit hangt samen met de meest interessante theorie die ik tot nu toe gelezen heb. Binnenin de cult (waar we sowieso bij terecht gaan komen) zijn er 5 "kings" die een offer moeten brengen, zijnde hun eigen dochter of tenminste iemand die nauw betrokken is bij hen. Onduidelijk is of de Yellow King één van hen is of nog eens daarboven staat. Bij het voltooien van die opdracht moet er dan iets apocalyptisch gaan gebeuren, maar de details daarover ben ik vergeten (boeit ook niet echt gezien het uiteraard gezeik is).quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:43 schreef Cheiron het volgende:
Zat Rusty met zijn bierblikjes nou dezelfde opstelling te maken als de dochter van Marty in een van de eerste afleveringen? Miste alleen nog iemand op de grond.
Verder een ijzersterke aflevering, misschien wel beste totnutoe. Ben erg benieuwd waar dit allemaal naar toe gaat met Rusty.
twitter:AADaddario twitterde op dinsdag 18-02-2014 om 08:10:26.... The president has seen my boobs http://t.co/I5BRXOl1UO reageer retweet
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wat zag Cohle er hier eng, slecht uit zeg. Jeeezus. Net een scène uit The Walking Dead.
[ afbeelding ]
Met deze inside kennis worden dingen een stuk duidelijker. Toen ik dit las ging ik in gedachte terug naar deze scene, maar zou deze verklaring er niet uit kunnen halen. Dit maakt de serie nog beter dan deze als wasquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:15 schreef Discombobulate het volgende:
Mind=blown
http://www.thedailybeast.(...)est-episode-yet.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |