helemaal mee eensquote:Op donderdag 3 april 2014 09:28 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Ik heb wel altijd reserve steentjes over maar daar haar je me niet over klagen
Gisternacht had ik best veel klein spul over nadat de eerste verdieping klaar was. Dan ga je ook denken of je niet een pagina hebt overgeslagen
customer support mailen van legoquote:Op donderdag 3 april 2014 10:44 schreef HMaster-II het volgende:
Denk je eens op onderzoek uit te gaan voor een nieuwe set stickers voor "Set # 8674-1: Ferrari F1 Racer 1:8". Kan je minimaal ¤ 25,- gaan ophoesten via BrickLink aanbieders.![]()
En de normale LEGO support pagina geeft niet eens de gewenste stickervellen weer in de shop![]()
![]()
Nu mag ik dus gaan overwegen of ik 20% van de totale set prijs ga neerleggen of met lede ogen aanzien, dat de stickers steeds verder omkrullen en verpulveren van droogte.
kastplankquote:Op donderdag 3 april 2014 12:43 schreef Goedzooi het volgende:
Ik heb 3,5 kastplaken vol met Star Wars Lego.
eens in de zoveeltijd raam open en, met enige voorzichtigheid, de compressor erop,daarna even een keer extra stofzuigenquote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef RonB79 het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met Lego & stof? Iedere week netjes afstoffen, of in een sopje, of gewoon niks en 1x per jaar eens goed blazen/afstoffen?
ik zou dat ook zo kunnen doen, doe het echter niet.. kost zoveel tijd ze fatsoenlijk droog te krijgenquote:Op donderdag 3 april 2014 14:33 schreef bleiblei het volgende:
Ik zet de modular buildings 1 keer per jaar in bad
Met je compressor droog blazenquote:Op donderdag 3 april 2014 15:22 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zou dat ook zo kunnen doen, doe het echter niet.. kost zoveel tijd ze fatsoenlijk droog te krijgen
oh ja natuurlijkquote:Op donderdag 3 april 2014 21:31 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Met je compressor droog blazen
Ik zie de bioscoop er niet bij staan?quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:14 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb de hele modulaire huizen reeks
het parisian restaurant is vanmiddag besteld i.v.m. dubbele vip points bij lego
en de collectie:
en nog een zooi in doos waar ik door omstandigheden niet aan toe ben gekomen
verrek, je hebt gelijk, is een oude foto..quote:Op donderdag 3 april 2014 23:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ik zie de bioscoop er niet bij staan?
lijkt mij wel leuk om te doen, maar het wegwerken van draadjes is zo'n gedoequote:Op vrijdag 4 april 2014 09:01 schreef Da hopman het volgende:
Ik heb deze > http://www.brickled.nl/ < ingebouwd. Van de week een tijdschakelaar erop gezet. Moet nog wel de bedrading netter wegwerken. Ziet er leuk uit moet ik zeggen. Het interieur van de modulars komt nu beter tot zijn recht. Je ziet nu de brandweermannen actief pingpongen.
Draadjes zijn ook behoorlijk dik?quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:03 schreef mschol het volgende:
[..]
lijkt mij wel leuk om te doen, maar het wegwerken van draadjes is zo'n gedoe
Verwerk de draadjes in je ontwerp.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:03 schreef mschol het volgende:
[..]
lijkt mij wel leuk om te doen, maar het wegwerken van draadjes is zo'n gedoe
tussen blokjes klemmen geloof ik niet zo in, als ik een gemiddelde build zie, is er tussen blokjes geen ruimte, hooguit in een T splitsing van een paar blokkenquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:28 schreef krazny het volgende:
[..]
Draadjes zijn ook behoorlijk dik?
Die van BrickStuff zijn een stuk dunner en kunnen schijnbaar 'gewoon' tussen blokjes geklemd worden.
in die modulairs is dat best lastig hoor, en daarin ben ik dan ook echt een pietje preciesquote:
Heb dan toch maar Parisian Restaurant besteld dit weekend. Voornamelijk ivm die dubbel VIP punten actie. Met die korting wil ik dan later het stadshuis bestellen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:17 schreef RonB79 het volgende:
Nou, de Fire Brigade is af.. ik word echt oud of moet meer met Lego bouwen; m'n rechter duim is helemaal gaar
Next is the Grand Emporium en dan Pet Shop. Ik zou nog zo graag minstens 1 set willen bestellen, maar 3 in 1 week was eigenlijk al te veel van het goede. Ik denk niet dat de vrouw dat goed gaat keuren
Daar heb ik ook nog over staan twijfelen, maar leek me uiteindelijk best saai om te bouwen. En geen minifigures..quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Was vorige week in leipzig en daar hadden ze een lego store.
Had bijna de sidney operahouse gekocht.
de build van dat model lijkt mij best geinig, maar te duurquote:Op vrijdag 11 april 2014 18:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Was vorige week in leipzig en daar hadden ze een lego store.
Had bijna de sidney operahouse gekocht.
Ik vond hem ook te duur maar na lang nadenken toch maar gekocht.. Nu nog bedenken waar ik hem ga zetten als ik hem gebouwd heb.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:40 schreef mschol het volgende:
[..]
de build van dat model lijkt mij best geinig, maar te duur
geen spijt van die 500 euro die het mij toen gekost heeft, nadeel is wel de grootte van het apparaat, daardoor kan ik hem niet permanent uitstallenquote:Op maandag 21 april 2014 10:57 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Ik vond hem ook te duur maar na lang nadenken toch maar gekocht.. Nu nog bedenken waar ik hem ga zetten als ik hem gebouwd heb.
Ben trouwens erg jaloers op je Falcon
Herkenbaar, heb hier ook gebrek aan ruimte.. En dan 'moet' ik straks ook nog twee modulars en het Opera House een plekkie zien te geven.quote:Op maandag 21 april 2014 11:13 schreef mschol het volgende:
[..]
geen spijt van die 500 euro die het mij toen gekost heeft, nadeel is wel de grootte van het apparaat, daardoor kan ik hem niet permanent uitstallen
quote:Op woensdag 30 april 2014 11:50 schreef bpi het volgende:
Lego heeft een nieuwe Exclusive set aangekondigd, namelijk een set met kermisattracties!
De set bestaat onder andere uit een grote attractie op trailer (welke uiteraard 'ingeklapt' kan worden voor transport), 12 minifiguren, kop van jut en duiktank.
Speciaal zijn de 'glow in the dark' onderdelen.
De set komt uit in juni 2014 en zal in Duitsland ¤ 129,99 gaan kosten. Wat in Nederland vermoedelijk zeker ¤ 139,99 zal zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Legoshop Facebook
Hier ben ik blij om.
Coolquote:Op woensdag 30 april 2014 11:50 schreef bpi het volgende:
Lego heeft een nieuwe Exclusive set aangekondigd, namelijk een set met kermisattracties!
De set bestaat onder andere uit een grote attractie op trailer (welke uiteraard 'ingeklapt' kan worden voor transport), 12 minifiguren, kop van jut en duiktank.
Speciaal zijn de 'glow in the dark' onderdelen.
De set komt uit in juni 2014 en zal in Duitsland ¤ 129,99 gaan kosten. Wat in Nederland vermoedelijk zeker ¤ 139,99 zal zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Legoshop Facebook
Hier ben ik blij om.
een gouden enveloppe?quote:Op maandag 5 mei 2014 21:29 schreef RonB79 het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag een mooie gouden envelop ontvangen van Lego met een VIP kaart erin
M'n vrouw vond het "süß"
ik was als een kind in een snoepwinkelquote:Op maandag 5 mei 2014 21:38 schreef mschol het volgende:
[..]
een gouden enveloppe?
en die vip kaart, gewoon je punten kaart of wat?
Moet ook weer eens een nieuwe kaart aanvragen, ben sinds ik hem kwijt ben al heel wat punten misgelopenquote:Op maandag 5 mei 2014 23:12 schreef RonB79 het volgende:
[..]
ik was als een kind in een snoepwinkel
en ja, tis gewoon de punten kaart, maar wel in een kartonnen mapje wat je mooi kan neerzetten
haal je zoveel in de lego shops dan?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:05 schreef conobram het volgende:
[..]
Moet ook weer eens een nieuwe kaart aanvragen, ben sinds ik hem kwijt ben al heel wat punten misgelopen
Ja dit jaar al 4 keer geweest, 2 keer Londen, 1 keer Oberhausen en 1 keer Antwerpen. Heb o.a. de Parisian daar gekocht.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:18 schreef mschol het volgende:
[..]
haal je zoveel in de lego shops dan?
ik bestel gewoon online, die pas heb je dan maar 1x nodig
Ja, ik kan het mij ook nog goed herinneren toen ik mijn eerste lego trein kreegquote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:42 schreef Miami-Vice het volgende:
Als klein mannetje had ik deze treinset gekregen van mijn ouders, met nog wat extra rails. Beste cadeau ooit geweest.
[ afbeelding ]
Heb de neiging om mijn set uit elkaar te halen en het opnieuw in elkaar te zetten. Heb dus een treinset en die wil ik maar wat graag uitbreidenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:28 schreef Borizzz het volgende:
Heb je nu ook geen zin om al die nieuwe sets te gaan kopen?!
Gaafquote:Op donderdag 29 mei 2014 02:28 schreef AlmightyArjen het volgende:
Laatst was mijn vriendin een weekendje weg en hebben een vriend en ik de kans gegrepen. We hebben de hele woonkamer leeg getrokken en vol gelegd met lego treinrails. Het zaakje werd aangestuurd door een microcontroller en treinen stopten/startten at random bij 3 verschillende stations. Ik heb zojuist eindelijk de video's af
Origineel:
Onboard cam van de gehele loop:
En uiteraard de crashes
Enjoy!
dat is de RC treinen serie, alle normale wagons (van de eerdere treinensets dus) passen op het spoor (breedte is niet gewijzigd), de locs worden echter anders aangedreven vroeger (via de rails (9v) of via een midden baan (12v)) die zou je e.v.t. moeten ombouwen dan.. (de vraag is of dat goed kan...)quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:31 schreef PeterPastoor het volgende:
Hebben jullie nog online adressen waar je redelijk goedkoop aan treinmateriaal kan komen? Ik heb nu setnumnmers:
• 7939
• 7499
• 7895
• 7937
Dus zoek dan wel rails en treinen dat op dat spoor kan. Is daar een naam voor?
Dank je wel. Ik ga even kijken!quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is de RC treinen serie, alle normale wagons (van de eerdere treinensets dus) passen op het spoor (breedte is niet gewijzigd), de locs worden echter anders aangedreven vroeger (via de rails (9v) of via een midden baan (12v)) die zou je e.v.t. moeten ombouwen dan.. (de vraag is of dat goed kan...)
voor extra rails heb je b.v. de 7499 en de 7895
kijk eens op bricklink, daar kan je ze wellicht goedkoper vinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beetje grote backlog door omstandigheden
grootste probleem is dat ik niet geweldig ben met electrotechisch spulquote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:34 schreef AlmightyArjen het volgende:
Waarom ondoenlijk? Je redt het niet met lego-only onderdelen maar met een paar stukjes metaal moet je toch wel een eindje kunnen komen...
dat is wel tofquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:35 schreef Da hopman het volgende:
Een bekende van mij heeft een 3d-printer gekocht om legoonderdelen te kunnen maken die niet bestaan. Stukjes passen zelfs beter dan die sluganbagger en concorten.
Voor een hobby is het pas te duur als je wegens financieel wangedrag voor de rest van je leven onder curatele staat.quote:
Itt vele anderen ben ik er niet zo enthousiast over.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:06 schreef bpi het volgende:
Vanaf vandaag is de lego kermis attractie te koop voor de niet VIP leden op de online shop.
Das wel een ontzettende must have natuurlijkquote:Op woensdag 4 juni 2014 20:43 schreef Da hopman het volgende:
Een mooie opvolger voor de VW-bus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb die VW bus in de woonkamer staan. Is gewoon een mooi ding om naar te kijken. Bezoek vindt het ook altijd leuk.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
Die Mini
Nu ik de VW heb moet ik die eigenlijk ook halen heAchja voor dat geld laat ik hem niet liggen. Zou leuk zijn als ze deze auto-replica set houden. Misschien als volgende een klassieke Aston; DB5 ofzo.
de rails is qua breedte niet veranderd,quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:21 schreef Ivo1986 het volgende:
Erg vet. Nu krijg ik zin om m'n Duplo en Lego bij m'n ouders vandaan te halen, maja geen plaats om op te bouwenik heb die grijze en gele trein uit de video's
In hoeverre is de trails verandert? Ik heb ook de standaard oude (9v?) met die draaischijf
Mr. Bean autootjequote:Op woensdag 4 juni 2014 20:43 schreef Da hopman het volgende:
Een mooie opvolger voor de VW-bus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die met die middenrail vind ik het mooist.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:13 schreef mschol het volgende:
[..]
de rails is qua breedte niet veranderd,
vroeger (4,5v en 12v) kreeg de boel via een midden lijn stroom, bij 9v zat het in de rails zelf en tegenwoordig gaat alles op batterijen/accu's
4,5v en 12v zou je nog wel kunnen aanleggen met nieuwe rails denk ik.. (mits je die midden stukken hebt)
9v kan niet omdat de nieuwe rails volledig plastic zijn, die moet je dan voorzien van een nieuw "motor" blok
9v heb ik nooit gehad en de nieuwe RC treinen hebben een minder "tof" factor omdat het toch 'simpeler' is.. (seinen enzo zijn afaik niet meer mogelijk, met die middenlijn kon dit wel)quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die met die middenrail vind ik het mooist.
Wat vind je ene leuke prijs?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand die toevallig weet waar je (voor een normale prijs) die VW Kever kunt krijgen? Ik zag op internet alleen collector-dingen staan, en ik ga er echt geen 1200 voor betalen![]()
Als ik de Mini haal lijkt het me wel leuk de hele set te hebben namelijk, maar ik hoopte die kever ergens te kunnen vinden voor niet veel meer dan de nieuwprijs...
http://www.bricklink.com/(...)6&sz=10&searchSort=Pquote:Op zondag 15 juni 2014 18:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand die toevallig weet waar je (voor een normale prijs) die VW Kever kunt krijgen? Ik zag op internet alleen collector-dingen staan, en ik ga er echt geen 1200 voor betalen![]()
Als ik de Mini haal lijkt het me wel leuk de hele set te hebben namelijk, maar ik hoopte die kever ergens te kunnen vinden voor niet veel meer dan de nieuwprijs...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |