Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld
Zondag ga ik weer, even wat rust pakken na gisterenavond. En dan zondag lekker weer met een schema-tje beginnen aan de voorvoetlandingtraining (3x woordwaarde )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ik ga vanavond weer. Geen last meer van mijn voet, dus ik ga gewoon met de groep mee. Omdraaien kan altijd en dan heb ik toch nog even tijd voor overleg met de trainer.
En vanmiddag eerst pindasoep maken voor de stuwende kracht.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Ik heb gisteren ook weer gelopen, na een week Gelukkig stormde het toen nog niet zo en had ik het grootste gedeelte wind mee. Ben echt blij dat ik niet 's avonds gegaan ben, wat ik eerst van plan was Rennen zelf ging ook goed. Wel nog wat last van mijn benen, maar weet nu al niet meer waar ik precies last van had, dus niets noemenswaardig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog even flink doortrainen, dan heb ik Evy net afgerond voor mijn operatie....Om daarna weer gewoon opnieuw te beginnen
Mijn eerste training bij een AV heb ik gisteren gehad. Eerste indruk was niet zo positief. Beetje chaotisch. Werd in een beginners groep geplaatst met als doel een 10 km om en nabij de 70 minuten te lopen. Daar zit ik met 43 minuten ruim onder
Wel nog apart genomen door een trainer en flink wat techniek tips gekregen. Dan zou ik nog veel sneller moeten kunnen. En moet werken aan mijn balans. Volgende week een nieuwe kans
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Op donderdag 13 februari 2014 11:46 schreef Tyler-Girl het volgende: Ik heb gisteren ook weer gelopen, na een week Gelukkig stormde het toen nog niet zo en had ik het grootste gedeelte wind mee. Ben echt blij dat ik niet 's avonds gegaan ben, wat ik eerst van plan was Rennen zelf ging ook goed. Wel nog wat last van mijn benen, maar weet nu al niet meer waar ik precies last van had, dus niets noemenswaardig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog even flink doortrainen, dan heb ik Evy net afgerond voor mijn operatie....Om daarna weer gewoon opnieuw te beginnen
Goed bezig! Ik weet niet wat voor operatie je krijgt? Maar waarschijnlijk gaat het opbouwen als je weer 'beter' bent best snel. Je zal de conditie die je nu hebt opgebouwd niet heel snel kwijtraken . Dus komt zeker goed!
quote:
Op donderdag 13 februari 2014 14:40 schreef _MvN_ het volgende: Mijn eerste training bij een AV heb ik gisteren gehad. Eerste indruk was niet zo positief. Beetje chaotisch. Werd in een beginners groep geplaatst met als doel een 10 km om en nabij de 70 minuten te lopen. Daar zit ik met 43 minuten ruim onder
Wel nog apart genomen door een trainer en flink wat techniek tips gekregen. Dan zou ik nog veel sneller moeten kunnen. En moet werken aan mijn balans. Volgende week een nieuwe kans
Heb je al aangegeven dat je dan wel in een groep wilt die beter bij je past? Lijkt me ook niet echt handig zo. Ik ben benieuwd wat je er over een tijdje van vind! Wel mooi dat je goede tips hebt gekregen!
Iemand nog een pro-tip voor een receptenboek voor hardlopers met 'normale' recepten? Dus geen vegan-shizzle en dat soort zaken. 'Gewoon voer'. Moet genoeg gaan leren eten (maar wil óók nog (verantwoord) afvallen durende mijn maratraining, dus wat extra hulp daarbji is wel welkom.
Ik ben net terug van een heerlijk rondje modderworstelen . Lekker door het bos gebanjerd en wat leuke paadjes uitgezocht op de VFF's. Ging echt heerlijk, benen waren lekker fris na het weekje 'rust' en van de ziekige dagen ook helemaal geen last gehad. Ging wel wat te snel en ik was de weg even kwijt, dus heb iets extra gelopen. Op het schema stond 15km in 4'45, maar het werd 18km in 4'33. Maar ik was wel aan het genieten! Ook wat foto-pauzes tussendoor enzo. Het weertje was opzich wel erg lekker, had korte broek aan en shirt met lange mouwen, maar het meest met de mouwen opgestroopt gelopen.
Dankje GotC. Hoe gaat het bij jou? _MvM_ die beginnersgroep is dan niet echt iets voor jou qua tijd maar mssn qua techniek wel?! Hoop dat het de volgende keer beter bevalt.
Jero, ik wordt geopereerd aan mijn kaken. Ik weet niet precies hoe het herstel gaat verlopen en bij mij valt mijn conditie nogal snel weer terug tot het nulpunt en dat rennen bij elke stap nogal doordreunt naar je hoofd/kaak, moet ik denk ik toch rustig weer beginnen. Al is het toch allemaal afwachten
Op donderdag 13 februari 2014 15:21 schreef Tyler-Girl het volgende: Jero, ik wordt geopereerd aan mijn kaken. Ik weet niet precies hoe het herstel gaat verlopen en bij mij valt mijn conditie nogal snel weer terug tot het nulpunt en dat rennen bij elke stap nogal doordreunt naar je hoofd/kaak, moet ik denk ik toch rustig weer beginnen. Al is het toch allemaal afwachten
Ah, alvast heel veel succes... Hoop dat het herstel voorspoedig gaat! Met verstandskiezen trekken kon ik na een week weer lopen, maar dit is wel hele andere koek..
quote:
Op donderdag 13 februari 2014 15:20 schreef Wolve000 het volgende: Zeg, moeten jullie niet werken ofzo? Ik wil ook wel een rondje bandjeren zo overdag doordeweeks, maar helaas...
En dan ook nog van die foto's er bij...
Dat is wel een voordeel van die lange dagen die ik maak. Ik hoef er maar 4 . Mijn vrije dag schuift steeds een dag op en 1x in de maand een halve dag op zaterdag. Maar dus wel 3 dagen waarop ik lekker in de middag kan lopen.
[ Bericht 30% gewijzigd door Jero_nimo op 13-02-2014 15:34:14 ]
Ja, bevallen nog prima. Merk wel dat na een aantal kilometer (zeg een kilometer of 5) het ietwat gaat irriteren. Heb er nu natuurlijk pas 2 keer op hardgelopen dus ik ga er vanuit dat het een kwestie van wennen is.
Op donderdag 13 februari 2014 15:13 schreef motorbloempje het volgende: Iemand nog een pro-tip voor een receptenboek voor hardlopers met 'normale' recepten? Dus geen vegan-shizzle en dat soort zaken. 'Gewoon voer'. Moet genoeg gaan leren eten (maar wil óók nog (verantwoord) afvallen durende mijn maratraining, dus wat extra hulp daarbji is wel welkom.
Een kookboek leert je niet hoeveel je moet eten om verantwoord af te vallen lijkt me.. Misschien slimmer om een keer met een (sport)dietiste af te spreken?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik zoek gewoon een tof boek met calorierijke maar gezonde recepten die ik in mijn trainingsregime kan plakken, bij voorkeur specifiek voor hardlopers. Ik eet nu grotendeels wel ok (kom niet aan, val volgens mij lichtjes af), maar ik weet dat het niet genoeg zal zijn om zo door te gaan als ik alleen nog maar meer ga lopen. Lijkt me dat daar in dat soort boeken wel wat aandacht aan besteed wordt. Diëtist lijkt me niet nodig, kan daar prima met wat extra informatie (vandaar dat ik ook om tips vraag voor goede receptenboeken voor hardlopers) en van mezelf wat extra aandacht voor monitoring van wat ik eet wel achter komen wat 't beste werkt voor mij.
Ik heb vorige week het hardloopkookboek gekocht (ik werk bij een boekhandel, dus het kopen en bestellen van boeken gaat soms net wat te makkelijk ) Daar staan wel lekkere recepten in volgens mij. Ik heb gisteren zo'n bietjesdrankje geprobeerd, denk dat je daar een beetje aan moet wennen
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Op donderdag 13 februari 2014 15:49 schreef motorbloempje het volgende: Ik zoek gewoon een tof boek met calorierijke maar gezonde recepten die ik in mijn trainingsregime kan plakken, bij voorkeur specifiek voor hardlopers. Ik eet nu grotendeels wel ok (kom niet aan, val volgens mij lichtjes af), maar ik weet dat het niet genoeg zal zijn om zo door te gaan als ik alleen nog maar meer ga lopen. Lijkt me dat daar in dat soort boeken wel wat aandacht aan besteed wordt. Diëtist lijkt me niet nodig, kan daar prima met wat extra informatie (vandaar dat ik ook om tips vraag voor goede receptenboeken voor hardlopers) en van mezelf wat extra aandacht voor monitoring van wat ik eet wel achter komen wat 't beste werkt voor mij.
Op donderdag 13 februari 2014 15:52 schreef Cynic het volgende: Ik heb vorige week het hardloopkookboek gekocht (ik werk bij een boekhandel, dus het kopen en bestellen van boeken gaat soms net wat te makkelijk ) Daar staan wel lekkere recepten in volgens mij. Ik heb gisteren zo'n bietjesdrankje geprobeerd, denk dat je daar een beetje aan moet wennen
Laatst heeft een groepgenote de chocola-bietencake gemaakt. Die was errug lekker