abonnement Unibet Coolblue
pi_136896348
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:46 schreef Hexagon het volgende:
De SP heeft er zin in zo te zien

[ afbeelding ]
Hahaha, de SP (ik reken ROOD voor het gemak ook maar even als SP) heeft zo te zien als campagneprioriteit om de PvdA kapot te bashen. Achja, ze doen maar. :D
pi_136919082
quote:
Raadsverkiezingen zeer impopulair
donderdag 20 feb 2014, 07:14 (Update: 20-02-14, 07:30)

De populariteit van de gemeentepolitiek beleeft een historisch dieptepunt. Slechts 42 procent van de kiezers weet nu al zeker dat ze gaan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is de uitkomst van een onderzoek van TNS Nipo onder ruim 1300 mensen. Zorg is voor de kiezers het belangrijkste thema.

Het onderzoeksbureau verwacht op basis van het onderzoek en eerdere ervaringen dat op 19 maart niet meer dan 50 procent van de kiezers daadwerkelijk naar de stembus zal gaan. Dat zou het laagste opkomstpercentage ooit zijn bij gemeenteraadsverkiezingen.

Belangrijkste reden om thuis te blijven is het gevoel dat 'de politiek toch niet luistert'. Anderen geven aan dat ze te weinig van lokale politiek en partijen weten om te gaan stemmen.

Ouderen en gehandicapten
De interesse in de gemeentepolitiek was nog nooit zo laag, stelt TNS Nipo. Sinds 1982 schommelde de interesse in de gemeentepolitiek tussen de 44 en 50 procent; bij deze verkiezingen is dat maar 36 procent.

Behalve de zorg worden ook 'voorzieningen voor ouderen en gehandicapten' als een belangrijk verkiezingsonderwerp gezien. Voor beide zaken geldt dat gemeenten er meer over te zeggen krijgen. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen in 2010 werd veiligheid nog als het belangrijkste thema gezien.

Lokale partijen
De lokale partijen worden samen 'de grootste partij van Nederland', verwacht TNS Nipo. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 was dat ook al zo en kregen de lokalen bijna een kwart van de stemmen. Dit jaar zal dat waarschijnlijk nog meer zijn, stelt het onderzoeksbureau.

http://nos.nl/artikel/613(...)zeer-impopulair.html
Ouch ;(
pi_136922505
Inmiddels stemwijzer gedaan, 1 D66, 2 Christenunie. :s)

Landelijk overweeg ik Carola Schouten van de Christenunie te stemmen, mocht ze herkozen kunnen worden. Plaatselijk wordt het voor het eerst D66.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_136922566
Hier kun je trouwens de eigen stemwijzer van mijn gemeente vinden.

http://zwolle.destemvan.nl/survey/52b932e3589fa/start
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  donderdag 20 februari 2014 @ 11:39:37 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136923355
Ook even de locale stemwijzer gedaan, werd er toch weer wat wijzer van.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_136931572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 07:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ouch ;(
^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 februari 2014 @ 15:52:47 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_136931970
reportageserie van De ochtend op Radio 1 over éénmansfracties

klik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_136935198
Ik ben overgehaald: ik ga niet stemmen om zo het opkomstpercentage zo laag mogelijk te houden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_136935567
Ik kom bij stemwijzer Tilburg trouwens op "Leefbare wijken & dorpen" uit.
Met de meeste argumenten ben ik het wel eens, maar eigenlijk boeien al die standpunten mij niet op 4 dingen na (wietteelt legaliseren, geen windmolens bouwen, referenda toestaan en happy hours niet afschaffen)

Maar dan klik ik op die partij, kom je op deze pagina uit:
https://www.facebook.com/(...)rpen/257312121091588

Waarom zo'n header? :')
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 20 februari 2014 @ 20:05:34 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136941828
Als je als politieke groepering niet eens voor elkaar krijgt een wervende website te bouwen.. :X
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 20 februari 2014 @ 22:49:15 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:01:51 #87
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:08:44 #88
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:19:45 #89
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136964845
quote:
De Speld: 'Toeristenpartij weer kanshebber bij raadsverkiezingen'

In verschillende Nederlandse gemeenteraden is het sinds 2010 een vertrouwd beeld: de Toeristenpartij. Mensen die toevallig in het land zijn, zetten zich hun hele vakantie in voor de publieke zaak, waarna ze (vaak binnen een week) worden opgevolgd door nieuwe vakantiegangers.

In 2010 deed de Toeristenpartij (The Tourist Party) voor het eerst mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. De partij haalde in Zandvoort slechts één zetel, maar in Lisse kwamen de toeristen in het college. Daar kreeg de partij een aantal belangrijke posten toegewezen, waardoor Lisse in de afgelopen periode bijna 200 verschillende wethouders van Financiën versleet, voornamelijk Japanners. De gemeente staat inmiddels op de rand van een faillissement.

Een speerpunt voor de partij is dat de achterban een prettige midweek heeft. Kersvers en scheidend lijsttrekker in Amsterdam Masako Hozumi: 'Het is belangrijk dat iedereen kan ontspannen. En dat we de mooie momenten samen vastleggen. Dat is waar wij voor staan.' Hozumi opent de aanval op de VVD: 'Deze verkiezingen gaan over de vraag of deze tram naar het Rijksmuseum gaat. Wij zijn de enige partij die daar aandacht voor vraagt, zonder ons te verliezen in langetermijnvisies of de waan van het jaar.'

Historisch-centrumtoerisme
Helmut König is interim-voorzitter van het Marco Polo Instituut, het wetenschappelijk bureau van de partij. Al een lang weekend vindt hij dat de toeristen het gedachtegoed van het historisch-centrumtoerisme weer op de kaart moeten zetten: 'Als toeristische politici moeten we weer de talen van onze achterban spreken. Alleen dan kunnen we ze de weg wijzen. Daarom moeten we vaker met een bus naar de Keukenhof: daar zitten onze kiezers.'

De PvdA Amsterdam bekritiseert de wijze waarop de Toeristenpartij politiek bedrijft. Lijsttrekker Pieter Hilhorst: 'Ik heb meegemaakt dat een Japanse fractievoorzitter tijdens een vergadering alleen maar foto's zat te maken van de raadszaal. Ik vind dat geen faire manier van debatteren.'
http://www.volkskrant.nl/(...)dsverkiezingen.dhtml
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:25:36 #90
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136988610
quote:
'Onofficiële' stemwijzer Landgraaf was werk van kandidaat-raadslid

Een niet-officiële stemwijzer voor de gemeente Landgraaf blijkt te zijn opgezet door de nummer tien op de kandidatenlijst van de lokale partij GBBL, de partij die verrassend vaak als beste keus uit de bus kwam. Dat meldt omroep L1.

Automatisch GBBL
Dit weekeind ontstond ophef toen de PvdA in Landgraaf constateerde dat bij gebruik van de website stemwijzerlandgraaf.nl het stemadvies bijna altijd GBBL luidde - de Gezamenlijke Burgerbelangen Landgraaf. Het bleek geen officiële stemwijzer te zijn. De logo's van de gemeente Landgraaf en van de officiële stemwijzer werden gebruikt, maar de gemeenteraad had juist besloten deze keer niet mee te doen met de Stemwijzer. ProDemos, die achter de echte Stemwijzer in 48 gemeenten zit, wist ook van niets en overwoog aangifte te doen, aldus L1. Maar de site ging na de ophef al uit de lucht.

Domeinnaamhouder bekend
Nu blijkt navraag bij de SIDN, die de domeinnamen in Nederland registreert, te leiden naar een zekere Stephan Jansen als domeinnaamhouder. Die blijkt als nummer 10 op de 'Lijst 5 Schaesberg' van de GBBL te staan en is dus kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart. Sinds maandagochtend is de registratie gewijzigd naar een andere naam.

Beter samen doen
GBBL-voorzitter Jos Winthaegen had al gemeld dat bestuur en lijsttrekkers en in ieder geval niets van afweten. "Maar in een vereniging met 150 leden kun je niet alles uitsluiten." Hij vindt het maken van een stemwijzer op zich prima, maar "het had de voorkeur verdiend dat samen met andere partijen te doen." Winthaegen zegt overigens zelf afgelopen zaterdag de stemwijzer te hebben ingevuld, toen die nog online stond. "Ik ben zelf in ieder geval niet op de GBBL uitgekomen, dus dat je automatisch op uitkomt, kan ik ontkrachten", aldus Winthaegen tegenover L1. Hij denkt dat "op zijn minst een hartig woordje" met het kandidaat-raadslid op zijn plaats is.
http://www.binnenlandsbes(...)rk-van.9205521.lynkx
pi_137021871
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke kolder zeg. Verschrikkelijke man.
Waarom vind je dit kolder ?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:52:22 #93
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137022382
De gemeenten met de meeste deelnemende lijsten:

27 :')
Amsterdam

19
Den Haag

18
Arnhem

17
Eindhoven
Lelystad
Rotterdam
Utrecht

16
Almelo

15
Almere

14
Apeldoorn
Haarlem
Nijmegen
Schiedam
Tilburg
Zaanstad

13
Deventer
Enschede
Gouda
Groningen
Hoorn
Leiden
Oosterhout
Roermond
Soest
Vlaardingen
Zoetermeer

12
Amersfoort
Delft
Heerlen
Maastricht
Roosendaal
Stichtse Vecht
Vlissingen

21 gemeenten hebben 11 lijsten, 19 gemeenten hebben er 10.

Daarentegen zijn er een aantal gemeenten waar maar 3 lijsten deelnemen:
Bunnik
Rozendaal
Sint Anthonis
Vlieland
Zoeterwoude
pi_137022402
27 _O-
pi_137027940
Zal zelf ook meer kijken naar lokale partijen. De landelijke partijen hebben wat mij betreft niks te zoeken in de gemeentes, alleen maar verkeerde prioriteiten.
pi_137032651
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het ook een vrij slechte voorspeller van de partij die het beste bij je past. De vragen in die test zijn zo zwart-wit dat ik bij het meermaals afnemen van de test merk dat ik verschillende antwoorden geef op dezelfde vragen. Vind de algehele visie op Rotterdam veel belangrijker dan de resultaten op individuele stellingen. Bij die 30 stellingen merk ik dat de verschillen tussen D66, VVD, Leefbaar de de Libertarische Partij maar op enkele punten merkbaar zijn terwijl ze in de praktijk toch behoorlijk verschillen.

Lokaal staat de visie van de LP het dichtst bij me van de verschillende partijen, maar lid worden doe ik niet omdat hun standpunten voor de nationale verkiezingen te ver van me afstaan.
Mocht je interesse hebben:

quote:
Aanstaande dinsdag 25 februari organiseren de kleinere partijen een debat in de Laurenskerk. Ook de Libertarische Partij Rotterdam zal hierbij aanwezig zijn en in debat gaan met 11 andere partijen die meedingen naar de zetels op 19 maart. Vuurwerk gegarandeerd.

Kom dus ook die dinsdagavond naar de Laurenskerk. Inloop is vanaf 19:30u, het werkelijke debat begint om 20:00u. Mis het niet!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_137034416
Wat voor vuurwerk verwachten ze met elf partijtjes die vermoedelijk samen strijden om 1 of 2 zetels?
pi_137039245
quote:
Grote steden hebben tekort aan stemmentellers
23-02-14 09:10 uur - Bron: ANP
In het stadhuis in Rotterdam worden de stemmen geteld. © anp

Amsterdam en Rotterdam kampen een maand voor de gemeenteraadsverkiezingen met een groot tekort aan stemmentellers. In de hoofdstad zijn nog 1000 mensen nodig om de stembiljetten op de verkiezingsdag 19 maart te verwerken, terwijl Rotterdam nog op zoek is naar ruim 500 medewerkers. Utrecht en Den Haag hebben de bezetting wel rond, blijkt uit een rondgang langs de vier grote steden.

Amsterdam heeft 2850 tellers nodig om tijdig een uitslag te kunnen geven, maar dat aantal is nog lang niet bereikt. Door oproepen op onder meer de gemeentelijke website en via studentenuitzendbureaus hoopt de lokale overheid de vooralsnog magere hoeveelheid te kunnen aanvullen. Vooral 's avonds is het traditioneel druk. Bij alle 570 stembureaus worden de vijf vaste stembureauleden vanaf 20.30 uur geassisteerd door vijf tellers. De tellers krijgen allen een vergoeding van 37,50 euro.

Twee shifts
Hoewel Rotterdam met 50 euro per teller iets beter betaalt dan Amsterdam, heeft ook de Maasstad het benodigde aantal van 722 personen nog lang niet vastgelegd. Rotterdam vult de bezetting op elk van de 361 stembureaus na het sluiten van de deuren aan van vijf tot zeven personen. De leden die gedurende de hele dag op het stembureau aanwezig zijn, werken niet meer permanent zoals bij de vorige raadsverkiezingen maar wisselen elkaar af in twee shifts.

Utrecht heeft de ongeveer 900 mensen die de 170 stembureaus moeten bemannen bijeen. De tellers rekruteert de gemeente uit eigen kring. 'Dat zijn gemeentemedewerkers, die krijgen hun tijd gecompenseerd', laat een woordvoerder weten. Ook Den Haag heeft mensen genoeg. Dat zijn er 1500. Die zitten overdag op de stembureaus en helpen 's avonds met het tellen. Werven was dit keer niet nodig, aldus een woordvoerder.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2014 09:53:12 ]
  zondag 23 februari 2014 @ 12:16:44 #99
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137042851
Dus in Amsterdam worden de stemmen geteld door 5700 man? Dat is 50 stemmen p.p.
  zondag 23 februari 2014 @ 13:04:17 #100
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137045057
quote:
Tubantia lanceert Kieswijzers voor alle Twentse gemeenten en Berkelland

ENSCHEDE - De Twentsche Courant Tubantia lanceert vandaag in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag 19 maart voor vijftien gemeenten in Twente en de Achterhoek een op de eigen woonplaats toegesneden Kieswijzer.

Doe zelf de Kieswijzer en kijk waar u op uitkomt
De Kieswijzer is beschikbaar voor Enschede, Hengelo, Almelo, Oldenzaal, Borne, Hof van Twente, Rijssen-Holten, Twenterand, Tubbergen, Losser, Dinkelland, Haaksbergen, Wierden en Hellendoorn in Twente en Berkelland in de Achterhoek. Wie de Kieswijzer voor zijn of haar gemeente opzoekt, krijgt in totaal twintig stellingen voorgelegd. De eerste vijf hebben een regionaal karakter, de vijftien die daarop volgen gaan over onderwerpen die in de eigen plaats of buurt spelen.

Gemeentepolitiek

De antwoorden worden vergeleken met de standpunten van de plaatselijke partijen en leveren uiteindelijk een top 3 op van partijen waarmee de deelnemer zich het meest verwant voelt. De Kieswijzers zijn tot stand gekomen dankzij een nauwe samenwerking tussen de dataredactie en gemeenteraadsverslaggevers van deze krant. De laatsten volgen de gemeentepolitiek op de voet en hebben de twintig stellingen geformuleerd.

Alle partijen die meedoen aan de verkiezingen op 19 maart verleenden hun medewerking aan de Kieswijzer. Dat zijn er 121, zowel landelijke als lokale partijen. De Kieswijzer kan door iedereen worden ingevuld. Ook is het mogelijk de Kieswijzer van een andere gemeente op te vragen.
http://www.tubantia.nl/ex(...)berkelland-1.4230966

Link naar de Tubantia Kieswijzer: Hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')