Bron: http://haralddoornbos.wor(...)sneden-hoofd-omhoog/quote:Een man die op twitter beweert dat hij de uit Almere afkomstige jihadist Khalid K. is, heeft een week geleden een foto gepost van zichzelf terwijl hij het afgesneden en bebloede hoofd omhoog houdt van een onbekende man.
De foto is gruwelijk en is zichtbaar onder aan deze blog entry. U dient dus eerst even goed na te denken of u het aankunt om naar beneden te scrollen en de foto te bekijken.
Deze informatie werd me vanavond meegedeeld door Pieter van Ostaeyen, een Arabist die veel onderzoek doet naar radicale Islamisten. Van Ostaeyen’s twitter-handle is: @p_vanostaeyen. U doet er goed aan om hem te volgen.
Het verhaal begint als volgt:
Volgens dit artikel op de website van de NOS (http://nos.nl/artikel/424(...)-vecht-in-syrie.html) vecht er een jihadist uit Almere mee in Syrië. Deze jihadist zou Khalid K heten. Hoe kennen de naam van Khalid K? Wel, hij heeft in 2011 twee weken vastgezeten op verdenking van betrokkenheid bij terrorisme. Na twee weken is hij alweer vrijgelaten door een Nederlandse rechter omdat er (zoals zo vaak) geen voldoende bewijs was.
Na z’n vrijlating is Khalid K. dus vertrokken van Almere naar Syrië. Daar heeft hij zich aangesloten bij de ISIS oftewel de Islamic State of Iraq and Sham. De ISIS is een club die zelfs door Al-Qaeda wordt gemeden omdat ze te radicaal is.
Op twitter wemelt het van de jihadisten en Syriegangers. Maar vandaag meldt een jihadi-tweep in Syrië plotseling in een twitterconversatie dat hij Khalid K is. Ik heb een screenshot gemaakt van deze discussie. De man twittert onder een andere naam, maar in de discussie meldt hij dus dat hij Khalid K is. Ook stuurt Khalid K de link van het NOS-verhaal door naar iemand op twitter. Hier heb ik tevens een screenshot van.
De man die zich Klahid K. noemt, twittert voornamelijk foto’s van zichzelf in de Syrische oorlog.
Soms houdt hij een paar pistolen vast. Dan weer staat de uit Alemere afkomstige man naast een tank. Of hij schiet met wapens.
Hier de foto met de pistolen:
Ook vandaag geposte foto’s van hoe hij gewapend en samen met een mede-jihadist naast het lichaam zit van een gedode man. Dit is een van die foto’s:
De een na laatste foto op z’n twitteraccount is bijzonder gruwelijk. Het beeld toont dezelfde man uit alle andere foto’s die een bebloed hoofd omhoog houdt in de richting van de camera. Ik heb geen zin om het verder te beschrijven. De foto staat hieronder
Ah nee joh, die wordt straks weer met open armen ontvangen in Nederland, gaat in therapie en wordt intensief begeleidt bij het reintegreren in de samenleving.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:13 schreef SpecialK het volgende:
Als Nederlander op eigen houtje vechten in een oorlogszone voor een vreemde factie lijkt mij gewoon landverraad. Dan ben je wat mij betreft je paspoort kwijt en als je je gezicht hier laat zien dan mag het volk wat mij betreft uit het volgende lijstje kiezen.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Tweede_Wereldoorlog
Daarom in de TT: 'man uit Nederland'quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:16 schreef Rezania het volgende:
'Nederlander'Gewoon paspoort afpakken en neerjagen.
Nederland heeft Assad of de rebellen niet de oorlog verklaard. Ik had liever gezien dat je dezelfde termen gebruikt voor de mensen die echt landverraad hebben gepleegd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:13 schreef SpecialK het volgende:
Als Nederlander op eigen houtje vechten in een oorlogszone voor een vreemde factie lijkt mij gewoon landverraad. Dan ben je wat mij betreft je paspoort kwijt en als je je gezicht hier laat zien dan mag het volk wat mij betreft uit het volgende lijstje kiezen.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Tweede_Wereldoorlog
Een onthoofde man in Syrië is geïdentificeerd als een man uit Nederland.quote:Man uit Nederland onthoofd persoon in Syrië
Een Nederlandse man heeft een persoon in Syrië onthoofd.quote:Man uit Nederland onthoofdt persoon in Syrië
Ik denk dat ze hem beter gewoon op kunnen vangen , een huisje geven en een auto.quote:Op donderdag 13 februari 2014 06:18 schreef LogiteX het volgende:
Nederlanderschap ontnemen. Zulke gekken hoeven we niet in onze samenleving.
Je bent blijkbaar zelf niet veel beterquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:25 schreef Richestorags het volgende:
En dan wilden die knettergekke Groenlinksknuffelaars deze mensen op laten nemen in de samenleving en begeleiden (op kosten van de belastingbetaler). Een nekschot op de kosten van de familie graag.
Nee inderdaad. Het niet willen hebben van onthoofdende elementen in je samenleving maakt je tot een slecht persoon.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar zelf niet veel beter
Blijkbaar vind je een nekschot heel normaal. Lekker persoon ben jij. Met TBS verlof zekerquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Het niet willen hebben van onthoofdende elementen in je samenleving maakt je tot een slecht persoon.
Hihi, zuurtje.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Blijkbaar vind je een nekschot heel normaal. Lekker persoon ben jij. Met TBS verlof zeker
Ja, mijn begeleider keek even niet toen ik dit snel typtequote:Op donderdag 13 februari 2014 08:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Blijkbaar vind je een nekschot heel normaal. Lekker persoon ben jij. Met TBS verlof zeker
Ik weet dat je dit sarcastisch bedoelt, maar feitelijk gezien is het gewoon de waarheid.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:07 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap niet dat er mensen hier zijn die deze man niet terug willen halen naar Nederland. Als Nederland iets heeft bewezen in het verleden dan is het wel het feit dat wij heel goed om kunnen gaan met extremisten en er nooit slachtoffers vallen in Nederland zelf.
Dat begrijp je goed. Het is echter volstrekt onnodig om naar een oorlogsgebied te gaan als jij niet uit dat land zelf komt en dus geen enkele reden hebt om daar mee te gaan vechten, zeker niet aangezien die lui het land nog verder de afgrond in willen storten. Wat mij betreft mag het illegaal worden gemaakt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Begrijp ik nou goed dat er gewoon mensen worden vermoord in een oorlogsgebied?
Die gozer vecht voor wat hij denkt dat juist is. Tegen de onderdrukker Assad. Het is niet zo zwart-wit als jij stelt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat begrijp je goed. Het is echter volstrekt onnodig om naar een oorlogsgebied te gaan als jij niet uit dat land zelf komt en dus geen enkele reden hebt om daar mee te gaan vechten, zeker niet aangezien die lui het land nog verder de afgrond in willen storten. Wat mij betreft mag het illegaal worden gemaakt.
Hoe kom je erbij dat ik sarcastisch ben? Nederland heeft een zeer uitgebreid psychologisch hulpverleningssysteem waarbij deze man gratis en voor niks helemaal opgelapt kan worden zodat hij in het vervolg niet nog meer mensen onthoofd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat je dit sarcastisch bedoelt, maar feitelijk gezien is het gewoon de waarheid.
Lekker journalisten afknallen in Homs.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die gozer vecht voor wat hij denkt dat juist is. Tegen de onderdrukker Assad. Het is niet zo zwart-wit als jij stelt.
Ergens is het misschien nog wel bewonderenswaardig wat die knaap doet. Hij vecht voor z'n idealen.
Met deze legitieme redenering mag ik dus iedereen afknallen die ik een onderdrukker vindt? Want dan weet ik wel wat personen op mijn kill list die ik heel gauw een bezoekje ga brengen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die gozer vecht voor wat hij denkt dat juist is. Tegen de onderdrukker Assad. Het is niet zo zwart-wit als jij stelt.
Ergens is het misschien nog wel bewonderenswaardig wat die knaap doet. Hij vecht voor z'n idealen.
Je hebt het er maar zwaar mee. De afgunst en frustratie druipt van je postje. Minimumloon-lijer zeker?quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik sarcastisch ben? Nederland heeft een zeer uitgebreid psychologisch hulpverleningssysteem waarbij deze man gratis en voor niks helemaal opgelapt kan worden zodat hij in het vervolg niet nog meer mensen onthoofd.
Als we hem dan daarbij een stabiele thuissituatie geven door een woning aan te bieden en een uitkering die ervoor zorgt dat de man zonder stress en prikkels de rest van zijn leven in vrede kan doorbrengen en de Nederlandse belastingbetaler hoeft maar een minieme bijdrage hier aan te geven, wie zijn wij dan om dat tegen te gaan? Deze man verdient na zoveel lijden en hard werken wel een beter leven, vind je niet?
Je gaat je werkgever omleggen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met deze legitieme redenering mag ik dus iedereen afknallen die ik een onderdrukker vindt? Want dan weet ik wel wat personen op mijn kill list die ik heel gauw een bezoekje ga brengen.
Koos, ik heb het idee dat je mijn idealen niet serieus neemt. Pas je wel op, je staat zo op de lijst.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt het er maar zwaar mee. De afgunst en frustratie druipt van je postje. Minimumloon-lijer zeker?
Gratis woning en auto niet te vergeten.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze mensen moet je gewoon goede begeleiding geven bij terugkomst, bv een goede opleiding met baangarantie. Veel van die gasten zijn nobel, een enkele uitzondering daargelaten natuurlijk.²
Zo kun je alles wel goedpraten relativeren.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, jij durft nog niet eens iemand een duw te verkopen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Koos, ik heb het idee dat je mijn idealen niet serieus neemt. Pas je wel op, je staat zo op de lijst.
Dat dacht de onthoofde man ook over die Nederlander en kijk waar hij geëindigd is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, jij durft nog niet eens iemand een duw te verkopen.
Het is natuurlijk allemaal een kwestie van perceptie.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel goedpraten relativeren.
Dit is een oorlogsmisdadiger die bij eventuele terugkomst voor een tribunaal gesleept dient te worden.
Het is collateral damage.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk allemaal een kwestie van perceptie.
Wanneer zo'n mafkees iemand onthoofdt, spreekt iedereen er schande van. Echter, wanneer wij onze steun verlenen aan de oorlog in Afghanistan en een bom komt op een dorp terecht en er vallen tientallen doden, dan wordt niemand met de nek aangekeken en is dat niet meer dan colleteral damage.
Prima.quote:
Dat is discriminatie. Je kan niet zomaar een veroordeelde crimineel zijn zorgtoeslag stopzetten omdat hij toevalligerwijs wat tegenstanders onthoofdt. Dat is barbaars en puur gebaseerd op een onderbuikgevoel.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:24 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dat iedere keer als een jihadstrijder iemand onthoofd, bekeken moet hebben of dit gevolgen kan hebben voor zijn uitkering. Zo vind ik het raar om bijvoorbeeld zorgtoeslag uit te keren aan niet-Nederlanders (Medelanders) die hele dagen in Syrië aan het onthoofden zijn en nog niet eens een Nederlandse zorgverzekering hebben of toegang tot Nederlandse zorg.
Als zo iemand tijdens het afsnijden van een hoofd in zijn eigen hand snijdt dan wordt hij ter plekke toch geholpen? Dus geen zorgverzekering nodig, dus ook geen zorgtoeslag.
Dat zal ze leren.
De piloot van de bommenwerper gaat na zijn daad in ieder geval geen uitkering trekken in Afghanistan.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Echter, wanneer wij onze steun verlenen aan de oorlog in Afghanistan en een bom komt op een dorp terecht en er vallen tientallen doden, dan wordt niemand met de nek aangekeken en is dat niet meer dan colleteral damage.
Ja, oorlogen worden inderdaad gewonnen door onthoofdingen en op de foto te gaan staan met een kop-zonder-rompquote:Op donderdag 13 februari 2014 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik volg je bijzondere creatieve vergelijking even niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De piloot van de bommenwerper gaat na zijn daad in ieder geval geen uitkering trekken in Afghanistan.
Gruwelijkheden zijn inherent aan oorlogsvoering. Nu heeft men een smartphone binnen handbereik waarmee alles kan worden vastgelegd. Maar denk je echt dat de houding van deze strijders ook maar iets verschilt van die van bijvoorbeeld Amerikanen in Vietnam.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, oorlogen worden inderdaad gewonnen door onthoofdingen en op de foto te gaan staan met een kop-zonder-romp.
In elke oorlog gebeuren er absurde dingen, maar het is vaak maar een kleine groep aan individuen die sadistisch en barbaars blijken te zijn -en het zijn veelal juist niet diegene waardoor oorlogen geworden worden.
Maar goed, onthoofden en daar trots op zijn is binnen die apenbende niet absurd maar juist de norm.
Dus dan mag jij je ny afvragen of een groep en zijn aanhangers met zulke normen erkening verdiend.
Ik beaamde toch al wat jij hier nu zegt? Ik kan me ook nog wel de foto's van Amerikanen die Irakeze gevangenen vernederde herinneren. Mijn uiteindelijk punt is, is dat dat babaarse gedrag niet de norm is geweest voor Amerikanen, waar het afhakken van hoofden voor de jihadisten juist wel de norm is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gruwelijkheden zijn inherent aan oorlogsvoering. Nu heeft men een smartphone binnen handbereik waarmee alles kan worden vastgelegd. Maar denk je echt dat de houding van deze strijders ook maar iets verschilt van die van bijvoorbeeld Amerikanen in Vietnam.
Teveel Band of Brothers gekeken zeker?
Hoe weet jij nou wat wel of niet de norm is in zo'n oorlogsgebied. Net zoals we niet alle onthoofdingen krijgen te zien, was de oorlog in Irak evenmin transparant. Het gros van de gruwelijkheden heeft plaatsgevonden buiten ons blikveld.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik beaamde toch al wat jij hier nu zegt? Ik kan me ook nog wel de foto's van Amerikanen die Irakeze gevangenen vernederde herinneren. Mijn uiteindelijk punt is, is dat dat babaarse gedrag niet de norm is geweest voor Amerikanen, waar het afhakken van hoofden voor de jihadisten juist wel de norm is.
Naja, we weten inderdaad niks.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat wel of niet de norm is in zo'n oorlogsgebied. Net zoals we niet alle onthoofdingen krijgen te zien, was de oorlog in Irak evenmin transparant. Het gros van de gruwelijkheden heeft plaatsgevonden buiten ons blikveld.
Je hoeft je niet gelijk zo aan te stellen. Ik zal het even voor je uittekenen. Dit is hoe jij denkt:quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Naja, we weten inderdaad niks.
Mod, gooi 'r maar een slotje op.
Naja, ben van bad naar bed gegaan en kan nu niet meer typen. Keywoorden: jihadisten, hoofden en zwaarden. Het is de norm en wordt zo ook door die groep uitgedragen(!), waar de incidenten (in welke kwantiteit dan ook) bij Amerikanen bestraft en beschaamd worden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft je niet gelijk zo aan te stellen. Ik zal het even voor je uittekenen. Dit is hoe jij denkt:
Syrië: de afgelopen maanden zijn verschillende berichten tot ons gekomen waaruit bleek dat er onthoofdingen en andere gruwelijkheden plaatsvinden in Syrie. Volgens jou is dat de norm.
Irak: in de jaren dat de Amerikanen daar zaten, zijn verschillende schandalen gemeld. Van Abu Graib tot de sadistische helikopterpiloot. Volgens jou zijn dat incidenten.
Een tikkeltje naïef, niet?quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Naja, ben van bad naar bed gegaan en kan nu niet meer typen. Keywoorden: jihadisten, hoofden en zwaarden. Het is de norm en wordt zo ook door die groep uitgedragen(!), waar de incidenten (in welke kwantiteit dan ook) bij Amerikanen bestraft en beschaamd worden.
Misschien. Het tegendeel kan niet bewezen worden want indd: 'niet gerapporteerd'. De weg loopt hier dood..quote:
Jouw altijd compleet zinloze, niets toevoegende, inhoudloze 'afzeik'posts die niet eens trollwaardig genoemd kunnen wordenquote:
Dank voor het compliment!quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jouw altijd compleet zinloze, niets toevoegende, inhoudloze 'afzeik'posts die niet eens trollwaardig genoemd kunnen worden
Dan denk ik dat je nogal een zwart-wit beeld hebt. Er zijn ook mensen, zoals ik, die vinden dat wij niks in Afghanistan te zoeken hebben, maar die ook vinden dat geschifte lui zoals deze niks in Syrië te zoeken hebben. En nee, mensen onthoofden is nooit bewonderenswaardig. Bovendien vechten veel van deze lui niet voor de "onderdrukker" Assad (onder wiens regime het leven een STUK beter was voor alle bevolkingsgroepen, nu moeten meerdere minderheden voor hun leven vrezen), ze vechten voor het stichten van een kalifaat. Inclusief het over de kling jagen van Christenen, Alavieten, Koerden, Sjiiten en ga zo maar door.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk allemaal een kwestie van perceptie.
Wanneer zo'n mafkees iemand onthoofdt, spreekt iedereen er schande van. Echter, wanneer wij onze steun verlenen aan de oorlog in Afghanistan en een bom komt op een dorp terecht en er vallen tientallen doden, dan wordt niemand met de nek aangekeken en is dat niet meer dan colleteral damage.
Zolang Bush, Blair en Balkenende vrij rondlopen, zie ik niet in waarom deze man voor een tribunaal gesleept dient te worden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:21 schreef Twiitch het volgende:
Zo kun je alles wel goedpraten relativeren.
Dit is een oorlogsmisdadiger die bij eventuele terugkomst voor een tribunaal gesleept dient te worden.
Goed dat je erbij vertelt dat je pro-Assad bent. Ik dacht dat je anti was.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop dat Assad snel de strijd tegen de Jihadisten en terroristen wint! Dan kan de rust en stabiliteit die er voorheen was terug keren en is er daarna de mogelijkheid voor een vreedzame transitie naar een democratie!
Pro Assad hier dus!
Twee kernbommen droppen op tienduizenden burgers is totaal niet barbaars.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:34 schreef LelijKnap het volgende:
Mijn uiteindelijk punt is, is dat dat babaarse gedrag niet de norm is geweest voor Amerikanen
Bullshit.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
waar de incidenten (in welke kwantiteit dan ook) bij Amerikanen bestraft en beschaamd worden.
Oooooohhh, ja dan kan ik er wel begrip voor opbrengen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:23 schreef Charismatisch het volgende:
Khaled K. is een Irakees. Grote kans dat de Amerikaanse misdaden jegens Irak door de jaren heen (ook voor 2003) invloed hebben gehad op die jongen.
Je bent een Assad-aanbidder, jij bent wel de laatste van wie ik begrip verwacht, en wie zegt dat je begrip voor zijn daad moet opbrengen? Ik schets alleen de context.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:25 schreef IPA35 het volgende:
Oooooohhh, ja dan kan ik er wel begrip voor opbrengen.
Slechte jeugd gehad...quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je bent een Assad-aanbidder, jij bent wel de laatste van wie ik begrip verwacht, en wie zegt dat je begrip voor zijn daad moet opbrengen? Ik schets alleen de context.
... wel eng dat mensen zoals jij het verschil niet zien tussen een moordenaar en mensen in de politiek die een oplossing proberen te vinden en zo min mogelijk slachtoffers proberen te maken. Dat op-1-hoop gooien gaat hier zo ver, dat ik me zelfs af vraag of sommige mensen hier wel in de maatschappij kunnen functioneren.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:23 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zolang Bush, Blair en Balkenende vrij rondlopen, zie ik niet in waarom deze man voor een tribunaal gesleept dient te worden.
Anderzijds vind ik het weer wat eng dat er blijkbaar figuren rondlopen zoals jij die, in al hun naïviteit, denken dat een Bush/Verenigde Staten per se het beste voor heeft met onze wereld.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
... wel eng dat mensen zoals jij het verschil niet zien tussen een moordenaar en mensen in de politiek die een oplossing proberen te vinden en zo min mogelijk slachtoffers proberen te maken. Dat op-1-hoop gooien gaat hier zo ver, dat ik me zelfs af vraag of sommige mensen hier wel in de maatschappij kunnen functioneren.
Dat is dus hoe jij de oorlogsmisdadiger George W. Bush die een illegale oorlog gebaseerd op een leugen startte beschrijft? Maak je zorgen om jezelf en niet om mij.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:40 schreef firefly3 het volgende:
mensen in de politiek die een oplossing proberen te vinden en zo min mogelijk slachtoffers proberen te maken
Die anti-vs illuminatie new world order mensen zijn vrij eng, die hebben het de hele tijd over de vs in forums terwijl landen zoals china en rusland veel erger zijn en veel wapens leveren aan dictators en extremisten in afrika en amper aan ontwikkelingshulp doen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anderzijds vind ik het weer wat eng dat er blijkbaar figuren rondlopen zoals jij die, in al hun naïviteit, denken dat een Bush/Verenigde Staten per se het beste voor heeft met onze wereld.
Ja, want alle anti-VS-mensen zijn aluhoedjes.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:49 schreef firefly3 het volgende:
Die anti-vs illuminatie new world order mensen zijn vrij eng
Ik ben niet anti-VS. Ik ben alleen niet zo kinderlijk naïef om te denken dat alle acties van de VS voortkomen uit een superheld-achtig verantwoordelijkheidsgevoel. Er wordt gewoon keihard gehandeld in eigenbelang.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die anti-vs illuminatie new world order mensen zijn vrij eng, die hebben het de hele tijd over de vs in forums terwijl landen zoals china en rusland veel erger zijn en veel wapens leveren aan dictators en extremisten in afrika en amper aan ontwikkelingshulp doen.
Het is niet zo zwart wit als je denkt. Sinds wanneer heeft de president van Amerika alleen-recht zoals een dictator? Voor ieder normaal mens zit jij appels met peren te vergelijken. Maarja, ik moet wel rekening houden dat er veel mensen zijn hier die nog zeer jong en ontwetend zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat is dus hoe jij de oorlogsmisdadiger George W. Bush die een illegale oorlog gebaseerd op een leugen startte beschrijft? Maak je zorgen om jezelf en niet om mij.
Dus balkenende = terrorist?quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben niet anti-VS. Ik ben alleen niet zo kinderlijk naïef om te denken dat alle acties van de VS voortkomen uit een superheld-achtig verantwoordelijkheidsgevoel. Er wordt gewoon keihard gehandeld in eigenbelang.
Nee. Maar ik begreep eerlijk gezegd dan ook niet wat die broekenpoeper in dat rijtje deed.quote:
Dus blair mag ook de gevangenis in met bush, samen met die terrorist??quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee. Maar ik begreep eerlijk gezegd dan ook niet wat die broekenpoeper in dat rijtje deed.
Ik wil helemaal niemand in de bajes smijten. Die voorbeelden waren ook niet de mijne.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus blair mag ook de gevangenis in met bush, samen met die terrorist??
Niet even zwaar, zwaarder. Miljoenen doden, gewonden, weduwen, wezen, vluchtelingen, en hele landen vernietigen is erger dan één moord plegen. George W. Bush is een misdadiger.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:58 schreef firefly3 het volgende:
Het zijn extremistische gedachtes om te vinden dat balkenende en die onthoofdende terrorist even zwaar gestraft zouden moeten worden.echt fok weer
Maak je geen zorgen, ik denk in kleur. Maar een opmerking als gelijke behandeling is zo enorm zwart-wit tot zelfs hilarischquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niemand in de bajes smijten. Die voorbeelden waren ook niet de mijne.
Waar ik vooral tegen ageer is de houding van bepaalde lieden die deze jongen categoriseren als oorlogsmisdadiger, maar tegelijkertijd in de veronderstelling leven dat de Amerikanen burgerdoden niet valt aan te rekenen omdat dat immers de 'good guys' zijn.
looool waar komen die trauma's vandaan?quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:04 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet even zwaar, zwaarder. Miljoenen doden, gewonden, weduwen, wezen, vluchtelingen, en hele landen vernietigen is erger dan één moord plegen. George W. Bush is een misdadiger.
Jij had het net over jong en onwetend, maar je gedraagt je als een kleuter.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:05 schreef firefly3 het volgende:
looool waar komen die trauma's vandaan?
Dat is toch gelul man? Dat heeft meer weg van je schuld afkopen. Maffiabazen staan vaak ook bekend om hun vrijgevigheid. Al Capone was daar een goed voorbeeld van. Maakt dat dat hun misdaden onbestraft moeten blijven of niets voorstellen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:02 schreef firefly3 het volgende:
Ik wordt een beetje moe van die vs discussies terwijl de vs een hoop goede dingen gedaan heeft, zoals meer ontwikkelingshulp dan rusland en china bij elkaar. Zwart wit denkers moeten in hokjes denken blijkbaar, dus dit soort dingen zijn te lastig.
Je bent als een mug dat 1 dimensionaal denkt en telkens "de vs is evil" roept. Elke oorlog heeft zijn redenen gehad met meerdere betrokken partijen. Welkom in de multidimensionale wereld.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij had het net over jong en onwetend, maar je gedraagt je als een kleuter.
Waarom zou je überhaupt de VS erbij moeten slepen in een discussie over deze terrorist? Deze terrorist heeft niets met de VS van doen. Hun wanstaltige acties praten de actie van deze vent niet goed, en andersom ook niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niemand in de bajes smijten. Die voorbeelden waren ook niet de mijne.
Waar ik vooral tegen ageer is de houding van bepaalde lieden die deze jongen categoriseren als oorlogsmisdadiger, maar tegelijkertijd in de veronderstelling leven dat de Amerikanen burgerdoden niet valt aan te rekenen omdat dat immers de 'good guys' zijn.
Landen hebben goede en slechte dingen. En ik heb liever Amerika als leider dan Rusland of China. In kleur denken. It worksquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch gelul man? Dat heeft meer weg van je schuld afkopen. Maffiabazen staan vaak ook bekend om hun vrijgevigheid. Al Capone was daar een goed voorbeeld van. Maakt dat dat hun misdaden onbestraft moeten blijven of niets voorstellen?
Omdat diezelfde mensen die nu roepen dat deze mafketel moet worden opgesloten, vaak met twee maten meten en er geen problemen mee hebben dat Afghanistan of Irak naar de kankertering wordt geschoten.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt de VS erbij moeten slepen in een discussie over deze terrorist? Deze terrorist heeft niets met de VS van doen. Hun wanstaltige acties praten de actie van deze vent niet goed, en andersom ook niet.
Jij bent als VS-cheerleader zijnde blijkbaar niet in staat om in te zien dat George W. Bush een misdadiger is. Waar heb je mij Poetin zien ophemelen of China? Of Saddam en Assad? Jij bent degene die eendimensionaal denkt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:10 schreef firefly3 het volgende:
Je bent als een mug dat 1 dimensionaal denkt en telkens "de vs is evil" roept. Elke oorlog heeft zijn redenen gehad met meerdere betrokken partijen. Welkom in de multidimensionale wereld.
Dat is hun probleem, dat zij niet zo veelzijdig kunnen denken. Dat maakt het echter nog steeds niet relevant voor deze discussie.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat diezelfde mensen die nu roepen dat deze mafketel moet worden opgesloten, vaak met twee maten meten en er geen problemen mee hebben dat Afghanistan of Irak naar de kankertering wordt geschoten.
Wel degelijk. Een beetje perspectief en context kan in deze geen kwaad.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is hun probleem, dat zij niet zo veelzijdig kunnen denken. Dat maakt het echter nog steeds niet relevant voor deze discussie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |