abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136657259
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is collateral damage.
Prima.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_136657276
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:24 schreef LXIV het volgende:
Toch vind ik dat iedere keer als een jihadstrijder iemand onthoofd, bekeken moet hebben of dit gevolgen kan hebben voor zijn uitkering. Zo vind ik het raar om bijvoorbeeld zorgtoeslag uit te keren aan niet-Nederlanders (Medelanders) die hele dagen in Syrië aan het onthoofden zijn en nog niet eens een Nederlandse zorgverzekering hebben of toegang tot Nederlandse zorg.
Als zo iemand tijdens het afsnijden van een hoofd in zijn eigen hand snijdt dan wordt hij ter plekke toch geholpen? Dus geen zorgverzekering nodig, dus ook geen zorgtoeslag.

Dat zal ze leren.
Dat is discriminatie. Je kan niet zomaar een veroordeelde crimineel zijn zorgtoeslag stopzetten omdat hij toevalligerwijs wat tegenstanders onthoofdt. Dat is barbaars en puur gebaseerd op een onderbuikgevoel.
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:26:31 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136657318
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Echter, wanneer wij onze steun verlenen aan de oorlog in Afghanistan en een bom komt op een dorp terecht en er vallen tientallen doden, dan wordt niemand met de nek aangekeken en is dat niet meer dan colleteral damage.
De piloot van de bommenwerper gaat na zijn daad in ieder geval geen uitkering trekken in Afghanistan.
pi_136657391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die gozer vecht voor wat hij denkt dat juist is. Tegen de onderdrukker Assad. Het is niet zo zwart-wit als jij stelt.

Ergens is het misschien nog wel bewonderenswaardig wat die knaap doet. Hij vecht voor z'n idealen.
Ja, oorlogen worden inderdaad gewonnen door onthoofdingen en op de foto te gaan staan met een kop-zonder-romp :').

In elke oorlog gebeuren er absurde dingen, maar het is vaak maar een kleine groep aan individuen die sadistisch en barbaars blijken te zijn -en het zijn veelal juist niet diegene waardoor oorlogen geworden worden.

Maar goed, onthoofden en daar trots op zijn is binnen die apenbende niet absurd maar juist de norm.

Dus dan mag jij je ny afvragen of een groep en zijn aanhangers met zulke normen erkening verdiend.
pi_136657412
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De piloot van de bommenwerper gaat na zijn daad in ieder geval geen uitkering trekken in Afghanistan.
Het kan aan mij liggen, maar ik volg je bijzondere creatieve vergelijking even niet.
pi_136657481
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, oorlogen worden inderdaad gewonnen door onthoofdingen en op de foto te gaan staan met een kop-zonder-romp :').

In elke oorlog gebeuren er absurde dingen, maar het is vaak maar een kleine groep aan individuen die sadistisch en barbaars blijken te zijn -en het zijn veelal juist niet diegene waardoor oorlogen geworden worden.

Maar goed, onthoofden en daar trots op zijn is binnen die apenbende niet absurd maar juist de norm.

Dus dan mag jij je ny afvragen of een groep en zijn aanhangers met zulke normen erkening verdiend.
Gruwelijkheden zijn inherent aan oorlogsvoering. Nu heeft men een smartphone binnen handbereik waarmee alles kan worden vastgelegd. Maar denk je echt dat de houding van deze strijders ook maar iets verschilt van die van bijvoorbeeld Amerikanen in Vietnam.

Teveel Band of Brothers gekeken zeker?
pi_136657605
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gruwelijkheden zijn inherent aan oorlogsvoering. Nu heeft men een smartphone binnen handbereik waarmee alles kan worden vastgelegd. Maar denk je echt dat de houding van deze strijders ook maar iets verschilt van die van bijvoorbeeld Amerikanen in Vietnam.

Teveel Band of Brothers gekeken zeker?
Ik beaamde toch al wat jij hier nu zegt? Ik kan me ook nog wel de foto's van Amerikanen die Irakeze gevangenen vernederde herinneren. Mijn uiteindelijk punt is, is dat dat babaarse gedrag niet de norm is geweest voor Amerikanen, waar het afhakken van hoofden voor de jihadisten juist wel de norm is.

Stel je eens voor dat de Amerikanen hetzelfde zouden denken, dan was Irak een ballenbak geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2014 11:36:38 ]
pi_136657709
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik beaamde toch al wat jij hier nu zegt? Ik kan me ook nog wel de foto's van Amerikanen die Irakeze gevangenen vernederde herinneren. Mijn uiteindelijk punt is, is dat dat babaarse gedrag niet de norm is geweest voor Amerikanen, waar het afhakken van hoofden voor de jihadisten juist wel de norm is.
Hoe weet jij nou wat wel of niet de norm is in zo'n oorlogsgebied. Net zoals we niet alle onthoofdingen krijgen te zien, was de oorlog in Irak evenmin transparant. Het gros van de gruwelijkheden heeft plaatsgevonden buiten ons blikveld.
pi_136657763
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou wat wel of niet de norm is in zo'n oorlogsgebied. Net zoals we niet alle onthoofdingen krijgen te zien, was de oorlog in Irak evenmin transparant. Het gros van de gruwelijkheden heeft plaatsgevonden buiten ons blikveld.
Naja, we weten inderdaad niks.

Mod, gooi 'r maar een slotje op.
pi_136657864
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Naja, we weten inderdaad niks.

Mod, gooi 'r maar een slotje op.
Je hoeft je niet gelijk zo aan te stellen. Ik zal het even voor je uittekenen. Dit is hoe jij denkt:

Syrië: de afgelopen maanden zijn verschillende berichten tot ons gekomen waaruit bleek dat er onthoofdingen en andere gruwelijkheden plaatsvinden in Syrie. Volgens jou is dat de norm.

Irak: in de jaren dat de Amerikanen daar zaten, zijn verschillende schandalen gemeld. Van Abu Graib tot de sadistische helikopterpiloot. Volgens jou zijn dat incidenten.
pi_136658172
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hoeft je niet gelijk zo aan te stellen. Ik zal het even voor je uittekenen. Dit is hoe jij denkt:

Syrië: de afgelopen maanden zijn verschillende berichten tot ons gekomen waaruit bleek dat er onthoofdingen en andere gruwelijkheden plaatsvinden in Syrie. Volgens jou is dat de norm.

Irak: in de jaren dat de Amerikanen daar zaten, zijn verschillende schandalen gemeld. Van Abu Graib tot de sadistische helikopterpiloot. Volgens jou zijn dat incidenten.
Naja, ben van bad naar bed gegaan en kan nu niet meer typen. Keywoorden: jihadisten, hoofden en zwaarden. Het is de norm en wordt zo ook door die groep uitgedragen(!), waar de incidenten (in welke kwantiteit dan ook) bij Amerikanen bestraft en beschaamd worden.
pi_136658266
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Naja, ben van bad naar bed gegaan en kan nu niet meer typen. Keywoorden: jihadisten, hoofden en zwaarden. Het is de norm en wordt zo ook door die groep uitgedragen(!), waar de incidenten (in welke kwantiteit dan ook) bij Amerikanen bestraft en beschaamd worden.
Een tikkeltje naïef, niet?
pi_136658301
Dit topic. :')
pi_136658390
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een tikkeltje naïef, niet?
Misschien. Het tegendeel kan niet bewezen worden want indd: 'niet gerapporteerd'. De weg loopt hier dood..
pi_136658522
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:54 schreef Waterdrinker het volgende:
Dit topic. :')
Jouw altijd compleet zinloze, niets toevoegende, inhoudloze 'afzeik'posts die niet eens trollwaardig genoemd kunnen worden :')
pi_136658554
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jouw altijd compleet zinloze, niets toevoegende, inhoudloze 'afzeik'posts die niet eens trollwaardig genoemd kunnen worden :')
Dank voor het compliment!
  donderdag 13 februari 2014 @ 12:06:33 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136658724
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk allemaal een kwestie van perceptie.

Wanneer zo'n mafkees iemand onthoofdt, spreekt iedereen er schande van. Echter, wanneer wij onze steun verlenen aan de oorlog in Afghanistan en een bom komt op een dorp terecht en er vallen tientallen doden, dan wordt niemand met de nek aangekeken en is dat niet meer dan colleteral damage.
Dan denk ik dat je nogal een zwart-wit beeld hebt. Er zijn ook mensen, zoals ik, die vinden dat wij niks in Afghanistan te zoeken hebben, maar die ook vinden dat geschifte lui zoals deze niks in Syrië te zoeken hebben. En nee, mensen onthoofden is nooit bewonderenswaardig. Bovendien vechten veel van deze lui niet voor de "onderdrukker" Assad (onder wiens regime het leven een STUK beter was voor alle bevolkingsgroepen, nu moeten meerdere minderheden voor hun leven vrezen), ze vechten voor het stichten van een kalifaat. Inclusief het over de kling jagen van Christenen, Alavieten, Koerden, Sjiiten en ga zo maar door.
pi_136658811
Hoe komen ze eigenlijk in Syrië?
pi_136659241
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:21 schreef Twiitch het volgende:
Zo kun je alles wel goedpraten relativeren.
Dit is een oorlogsmisdadiger die bij eventuele terugkomst voor een tribunaal gesleept dient te worden.
Zolang Bush, Blair en Balkenende vrij rondlopen, zie ik niet in waarom deze man voor een tribunaal gesleept dient te worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop dat Assad snel de strijd tegen de Jihadisten en terroristen wint! Dan kan de rust en stabiliteit die er voorheen was terug keren en is er daarna de mogelijkheid voor een vreedzame transitie naar een democratie!

Pro Assad hier dus!
Goed dat je erbij vertelt dat je pro-Assad bent. Ik dacht dat je anti was. :')

Maar waarom was er geen democratie in Syrië in de tientallen jaren voor de burgeroorlog toen de Assad's aan de macht waren? Ben je niet een beetje te optimistisch en naïef?

quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:34 schreef LelijKnap het volgende:
Mijn uiteindelijk punt is, is dat dat babaarse gedrag niet de norm is geweest voor Amerikanen
Twee kernbommen droppen op tienduizenden burgers is totaal niet barbaars.

Check deze lange lijst met Amerikaanse oorlogen, vind je het nog steeds een incident?
http://en.wikipedia.org/w(...)_military_operations

quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
waar de incidenten (in welke kwantiteit dan ook) bij Amerikanen bestraft en beschaamd worden.
Bullshit.

Iraqi outrage over U.S. Marine's plea deal in Haditha killings
http://edition.cnn.com/2012/01/25/justice/california-iraq-trial/

De Amerikanen bestraffen eerder Manning, Assange en Snowden.

Khaled K. is een Irakees. Grote kans dat de Amerikaanse misdaden jegens Irak door de jaren heen (ook voor 2003) invloed hebben gehad op die jongen.
-
pi_136659282
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:23 schreef Charismatisch het volgende:

Khaled K. is een Irakees. Grote kans dat de Amerikaanse misdaden jegens Irak door de jaren heen (ook voor 2003) invloed hebben gehad op die jongen.
Oooooohhh, ja dan kan ik er wel begrip voor opbrengen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_136659377
quote:
18s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:25 schreef IPA35 het volgende:
Oooooohhh, ja dan kan ik er wel begrip voor opbrengen.
Je bent een Assad-aanbidder, jij bent wel de laatste van wie ik begrip verwacht, en wie zegt dat je begrip voor zijn daad moet opbrengen? Ik schets alleen de context.
-
pi_136659420
Ja wel sneu dat er een tweede bom nodig was, na de eerste, en een waarschuwing vooraf.
pi_136659484
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:27 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je bent een Assad-aanbidder, jij bent wel de laatste van wie ik begrip verwacht, en wie zegt dat je begrip voor zijn daad moet opbrengen? Ik schets alleen de context.
Slechte jeugd gehad...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_136659785
Ik mag hopen dat hij om het leven komt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_136659942
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:23 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Zolang Bush, Blair en Balkenende vrij rondlopen, zie ik niet in waarom deze man voor een tribunaal gesleept dient te worden.
... wel eng dat mensen zoals jij het verschil niet zien tussen een moordenaar en mensen in de politiek die een oplossing proberen te vinden en zo min mogelijk slachtoffers proberen te maken. Dat op-1-hoop gooien gaat hier zo ver, dat ik me zelfs af vraag of sommige mensen hier wel in de maatschappij kunnen functioneren.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')