Je gaat toch altijd helemaal kapot, welk schema je dan ook schaatstquote:Op zaterdag 15 februari 2014 01:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is wel dat je er het meest kapot op kunt gaan, maar met schema's moet dat eigenlijk wel te voorkomen zijn.
Je moet pas op de finish kapot zijn, niet er voor. Dan ga je slordiger en minder effectief schaatsen en dan gaat je snelheid omlaag. Dat werkt dus averechts. Door op een schema te rijden kun je dat voorkomen omdat je dan voorkomt dat je gretig van start gaat.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 02:37 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Je gaat toch altijd helemaal kapot, welk schema je dan ook schaatstIk snap deze redenatie niet helemaal
Er zijn schaatsers voor wie de 500 meter al bijna te lang is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 03:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je moet pas op de finish kapot zijn, niet er voor. Dan ga je slordiger en minder effectief schaatsen en dan gaat je snelheid omlaag. Dat werkt dus averechts. Door op een schema te rijden kun je dat voorkomen omdat je dan voorkomt dat je gretig van start gaat.
Verder is zeker een 500 meter maar ook enigszins de 1000 meter te kort om je echt helemaal stuk te rijden, bij de 1500 meter heb je weer een ronde meer de tijd voor.
Ik bedoel niet alleen tijdens deze Spelen, maar bij schaatswedstrijden in het algemeen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:12 schreef Felagund het volgende:
Dat kan ook aan de rijders liggen.Tot nu toe zijn de echte topfavorieten (Kramer, Wüst, Lee) niet in de laatste rit begonnen.
Zou kunnen, maar ik denk niet dat het aan de loting ligt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik bedoel niet alleen tijdens deze Spelen, maar bij schaatswedstrijden in het algemeen.
Hersman heeft het er ook iedere keer over. Die zit 20 jaar in het schaatsen; dan zal er toch wel een kern van waarheid inzitten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik bedoel niet alleen tijdens deze Spelen, maar bij schaatswedstrijden in het algemeen.
Mag dat zomaar? Zijn oude pakken ook gekeurd voor de spelen dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:00 schreef Spies het volgende:
De Amerikanen gaan weer in hun oude pakken rijden, dus ik heb heel erg benieuwd naar hun prestaties. Ik zou Hansen wel een podiumplaats gunnen.
Ik lees nu dat het nog niet definitief is. Het mag van de ISU, maar het IOC moet nog een beslissing nemen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:15 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Mag dat zomaar? Zijn oude pakken ook gekeurd voor de spelen dan?
Interessant citaat ook in en artikel op nu.nl:quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:16 schreef Spies het volgende:
[..]
Ik lees nu dat het nog niet definitief is. Het mag van de ISU, maar het IOC moet nog een beslissing nemen.
quote:"We hebben vrijdagavond met allen schaatsers individueel gesproken en daarna met de groep als geheel", verklaarde Kooreman zonder namen te willen noemen van schaatsers die voor of tegen waren.
"Maar we willen er verder wel transparant over zijn: de uitkomst was allesbehalve unaniem, maar we hebben wel een consensus bereikt. We gaan terug naar de World Cup-pakken."
't Is ook een mentale kwestie. Ze weten dat die oude pakken goed zijn, dus staan ze waarschijnlijk met meer vertrouwen aan de start.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:16 schreef Remzz het volgende:
Alsof een pak ineens een seconde verschil gaat uitmaken
Bijna alles.quote:
14:30quote:
Het gaat toch vooral om de laatste 6/7 ritten? Hoe laat gaan die ongeveer van start?quote:
Rond 14:45 denk ik, misschien al iets eerder. Ligt er een beetje aan hoe snel het programma loopt, er zit relatief veel tijd tussen de ritten tot nu toe. Ik weet niet hoevaak ze dweilen, ik vermoed één keer, als ze twee keer doen ben je misschien nog op tijd om 14:00 om de laatste 6 ritten mee te pakken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:56 schreef Cara het volgende:
[..]
Het gaat toch vooral om de laatste 6/7 ritten? Hoe laat gaan die ongeveer van start?
quote:
Waar is je prachtige avatar gebleven?quote:
14:00?? Ze beginnen toch pas om 14.30quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rond 14:45 denk ik, misschien al iets eerder. Ligt er een beetje aan hoe snel het programma loopt, er zit relatief veel tijd tussen de ritten tot nu toe. Ik weet niet hoevaak ze dweilen, ik vermoed één keer, als ze twee keer doen ben je misschien nog op tijd om 14:00 om de laatste 6 ritten mee te pakken.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:02 schreef Mani89 het volgende:
De Koe moet echt even een keer langs de haararchitect, dit kan toch niet Johan?
Moest even wisselen tussen de curling en schaats UIquote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:03 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Waar is je prachtige avatar gebleven?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:02 schreef Mani89 het volgende:
De Koe moet echt even een keer langs de haararchitect, dit kan toch niet Johan?
Ik bedoelde 16:00.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
14:00?? Ze beginnen toch pas om 14.30
Hoeveel Erbens zet je in?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik bedoelde 16:00.En bij 14:45 bedoelde ik 15:45.
Stop de tijd.
Mooie schoenen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:05 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hij eet je met huid en haar op.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |