Ik wel pffff.quote:
Staat het zo onder het menu 'Mijn statistiek' of ook bij Arend Beveiliging onder 'Investeringsverloop'?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:42 schreef BliepTuut het volgende:
Hm, mijn betaling aan GvE voor Arend Beveiliging staat nog steeds als "toegezegd" en niet als "ontvangen." Terwijl het op 4 maart van mijn rekening afgeschreven is inclusief het rare betalingskenmerk dat je altijd moet invullen.
Wat denken jullie: een week verwerkingstijd is normaal, of een week is lang en doe vooral even een mailtje de deur uit?
Opzich wel maar als even kijkt bij al die tabjes dan heb je wel zo door wat waar staat en is het goed te doen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:05 schreef BliepTuut het volgende:
Je hebt gelijk, het bedrag staat wél gewoon bij "investeringsbedrag ontvangen" genoemd. Ik wist niet eens dat daar ook informatie stond die niet elders te vinden was. Bedankt.
Al met al kan die GvE-site wel op best veel puntjes beter...
Yep, kreeg vanmiddag ook het mailtje. Ben wel benieuwd naar de opening.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef AQuila360 het volgende:
Zitten hier mensen die geinvesteerd hebben in Canal Residence Hotel? Mailtje binnen met eventueel korting.
Ja, ook mail binnen. Maar vind de korting niet zo spectaculair.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef AQuila360 het volgende:
Zitten hier mensen die geinvesteerd hebben in Canal Residence Hotel? Mailtje binnen met eventueel korting.
Dat krijg je met mensen die hun toegezegde geld niet overmaken. Moet het project weer opnieuw open of het leenbedrag aangepast. Met tot gevolg extra vertraging ->> nieuwe schuldbekentenis etc.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:16 schreef leolinedance het volgende:
Nieuwe schuldbekentenis Monkey Town. Vandaar de vertraging waarschijnlijk.
Waar?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:16 schreef leolinedance het volgende:
Nieuwe schuldbekentenis Monkey Town. Vandaar de vertraging waarschijnlijk.
in mijn mailquote:Op maandag 10 maart 2014 21:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waar?
(echt. de site van geldvoorelkaar is zo ongebruiksvriendelijk. Waarom is er niet gewoon een filter "nog open". Wat mot ik met alle gesloten projecten?)
Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom er in mijn persoonlijke overzicht van projecten ook de projecten staan die nooit zijn opgestart...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waar?
(echt. de site van geldvoorelkaar is zo ongebruiksvriendelijk. Waarom is er niet gewoon een filter "nog open". Wat mot ik met alle gesloten projecten?)
Misschien heb je wel gelijk. Het is vreselijk booming op dit moment. Ik ben nou eenmaal een angsthaas.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:21 schreef mesaana het volgende:
Ik blijf nog ff bij isepankur, gaat iets te lekker om te stoppen
Mijn dank is groot voor de maillijstquote:
Als je niet geinvesteerd hebt in Monkey Town zul je dat niet vinden, krijg je een mail van en kun je zien op je eigen pagina in GvE.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waar?
Je krijgt altijd die 70 pagina's met projecten te zien, terwijl er misschien twee of drie pagina's aan open projecten zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:31 schreef Tikbalang het volgende:
En dat filter is gewoon aanwezig, ik snap niet helemaal waar je last van hebt.
Dat is zo maar het filtertje kun je gewoon instellen op percentage open. Komen de projecten naar voren welke open staan als eerste aan beurt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Je krijgt altijd die 70 pagina's met projecten te zien, terwijl er misschien twee of drie pagina's aan open projecten zijn.
Er is ook iemand die erover blogt en inderdaad, die verkoopt een groot deel van zijn investeringen meteen weer voor direct 3% winst. Ik doe dat nu nog niet, overigens.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:34 schreef BartNH het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gelijk. Het is vreselijk booming op dit moment. Ik ben nou eenmaal een angsthaas.
Zolang het booming is blijven de statistieken ook wel goed. De meeste default schijnt pas na ruim een half jaar te komen. In een halfjaar tijd is het totaal uitstaande leningen verdrievoudigd. Daardoor blijft het defaultpercentage lekker laag zolang er flink groei is.
De resale markt is ook heel druk. Eerder al eens -in mijn ogen kansloze- leningen vlot verkocht met 5% winst en nu staat alles te koop. Binnen een paar dagen heb ik al zes van de tien leningen verkocht met 5% of 4% winst (waarvan ik 1,5% moet afdragen). Waarschijnlijk kan je dus voorlopig ook heel snel geld maken door alles wat je koopt direct weer te koop aan te bieden.
Meer dan 95% is flitskrediet, vaak rente's van 28% en 30%. Dit betreft mensen met een B resp. C status. Dat zijn dus mensen die niet veel verdienen en nu al meer dan de helft van hun inkomen aan vaste lasten betalen. Misschien kunnen ze dan nog wel eten kopen maar als na een half jaar toch weer eens een kleding gekocht moet worden dan wordt het al lastiger.
De A categorie mag de de lening in auction zetten, daarmee kan de rente flink dalen maar velen kiezen dan toch nog voor een flitskrediet met een zelf vastgestelde rente, minimaal 12% maar meestal 20 tot 25%. Deze categorie heb ik wel vertrouwen in maar die zijn steeds meer in de minderheid.
Maar inderdaad, zolang het platform zichzelf niet opblaast is het lekker verdienen. Als het wel opblaast wordt het een erg ingewikkelde operatie om nog iets van je investering terug te zien. Ergens hier op het forum staat een draadje over een vergelijkbaar Nederlands platform, ik ben de naam vergeten.
Mee eens, ook al is het zo dat je met de dropdown op percentage open eerst de open projecten ziet, wil je dat gewoon niet steeds hoeven doen. En je wil dan inderdaad ALLEEN de open investeringen zien. De "zoekfunctie"/filters is slecht.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Je krijgt altijd die 70 pagina's met projecten te zien, terwijl er misschien twee of drie pagina's aan open projecten zijn.
Ik zie gewoon erg veel overeenkomst met dit draadjequote:Op donderdag 13 maart 2014 09:59 schreef mesaana het volgende:
Ik denk dat de kans niet zo heel groot is dat ze als platform omvallen. Maar zeker weten doe je dat natuurlijk niet!
Die topic ook wel eens gelezen ja, eng was dat leek veel op dit topic namelijkquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:50 schreef BartNH het volgende:
[..]
Ik zie gewoon erg veel overeenkomst met dit draadje
WGR / BOOBER Fan topic (investeerders kant)
Bovendien heb ik er moeite mee om losers nog verder in de problemen te brengen met onverantwoorde leningen. Het platform is me iets te veel op die losers gericht en te weinig verantwoorde leners zoals GvE bijvoorbeeld wel is. Maar inderdaad kan je rendement bij isePankur wel behoorlijk oplopen.
brrrrquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:21 schreef Kirov het volgende:
Zit er ook iemand in dat Herbalife project op GvE?
http://daskapital.nl/2014/03/piramidespel_herbalife_eindeli.html
Er staat nu een nieuwe op, maar niet super aantrekkelijk (5-B-60-7%)quote:
Ik begrijp het wel als mvo je doel is met investeren, maar anders. Neuh.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:56 schreef BartNH het volgende:
Maar er staat wel bij dat het duurzaam is en MVO en zo.![]()
Het loopt dus inderdaad nog vol ook met best wel een matige status, weinig rente en langer periode. Ik snap daar nix van. Ik doe dus niet mee.
Edit: Leuke bedankbrief van Monkytown Helmond!
Dat is idd leuk als ze doen ja! Voor velen is het ook wel een soort van ''droom'' en daar heb je wel aan meegeholpen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:56 schreef BartNH het volgende:
Edit: Leuke bedankbrief van Monkytown Helmond!
Ik heb hier ook in geïnvesteerd. Ik heb m'n gegevens (nog) niet gestuurd. Ik twijfel nog of ik dit moet doen. Maar zonder dat weet ik niet wat de aanbieding is. Ik woon aan de andere kant v/h land, en de kans dat ik van die aanbieding gebruik maak is daarom denk ik wat minder. En direct m'n gegevens achterlaten....quote:Op maandag 10 maart 2014 19:34 schreef AQuila360 het volgende:
Nog niet gedaanquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:20 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Ik heb hier ook in geïnvesteerd. Ik heb m'n gegevens (nog) niet gestuurd. Ik twijfel nog of ik dit moet doen. Maar zonder dat weet ik niet wat de aanbieding is. Ik woon aan de andere kant v/h land, en de kans dat ik van die aanbieding gebruik maak is daarom denk ik wat minder. En direct m'n gegevens achterlaten....
Wat stond er in hun reactie nadat je je aangemeld had?
Ik wil me wel aanmelden als 37e, maar ik kan je nog geen pm sturen, omdat ik hier nog niet genoeg gepost heb. Wil jij mij een pm sturen zodat ik daar op kan reageren?quote:
Donequote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:37 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Ik wil me wel aanmelden als 37e, maar ik kan je nog geen pm sturen, omdat ik hier nog niet genoeg gepost heb. Wil jij mij een pm sturen zodat ik daar op kan reageren?
Heb je al Crowdfund dingen lopen?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:37 schreef pamelala het volgende:
Wil je mij ook even pm'en? Wil ook graag op die lijst als dat mag :-)
Ik zie het, je hebt je 8 jaar geleden geregistreerd en pas 6 keer gepostquote:Op zondag 16 maart 2014 21:32 schreef pamelala het volgende:
Ben toch meer van het meelezen en héél af en toe wat posten :-p
Ja, ik heb me recentelijk ingeschreven voor 3 projecten. Sommige projecten vind ik erg interessant!
Bedankt voor je reactie. Maar,quote:
Werkt het inderdaad toch andersquote:Op maandag 17 maart 2014 10:34 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Maar,
Ik dacht dat ik mocht replyen. Maar dat mag ook pas na een x aantal reacties.
Misschien moet ik deze reactie 5 keer neerzetten, dan is het probleem opgelost
Was ik ook niet zo bang voorquote:Op zondag 16 maart 2014 12:18 schreef � het volgende:
Weet niet of dat zo werkt met PMmen. Post gewoon een paar keer op het forum, FOK!kers bijten niet .
Oke tof, via GVE allemaal?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:32 schreef pamelala het volgende:
Ben toch meer van het meelezen en héél af en toe wat posten :-p
Ja, ik heb me recentelijk ingeschreven voor 3 projecten. Sommige projecten vind ik erg interessant!
Gve sowieso al zit ik boven m'n max dus wil even niets doen, isepankur wil ik al tijden naar kijken maar geen zin inquote:Op maandag 17 maart 2014 23:54 schreef pamelala het volgende:
Ja. Bij Fundyd had ik ook even gekeken, maar dat loopt nog niet echt. En Isepankur vind ik toch wel te riskant. Ik hou het voorlopig alleen bij GVE (jij toch ook? Of toch wel plannen om te investeren bij Isepankur?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |