abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136764046
quote:
9s.gif Op zondag 16 februari 2014 11:00 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

ja want als dit topic vol is kunnen we nooit meer een nieuwe openen
Klopt. Einde van de wereld :o .
pi_136767090
Boys, wat betreft slaap. Stel dat je 8 uur wil slapen, maar vervolgens word je al na 4 uur wakker omdat je even iets belangrijks moet doen. Daarvoor moet je uit bed, naar de keuken, even praten, etcetera. Je bent zo'n 20 minuten actief en volledig wakker, ogen gewend aan het lamplicht, etcetera. Vervolgens ga je nog 4 uur slapen.

'Telt' je lichaam dan opnieuw? Hoe slecht voor gains? Hoeveel uur heb je dan daadwerkelijk echt aan nachtrust gehad? Omdat je langzaam weer in die slaapfases moet komen en dan te vroeg op moet? Of hoe werkt dit. :D
  zondag 16 februari 2014 @ 13:07:28 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_136767479
quote:
11s.gif Op zondag 16 februari 2014 12:56 schreef Panzermaus het volgende:
Boys, wat betreft slaap. Stel dat je 8 uur wil slapen, maar vervolgens word je al na 4 uur wakker omdat je even iets belangrijks moet doen. Daarvoor moet je uit bed, naar de keuken, even praten, etcetera. Je bent zo'n 20 minuten actief en volledig wakker, ogen gewend aan het lamplicht, etcetera. Vervolgens ga je nog 4 uur slapen.

'Telt' je lichaam dan opnieuw? Hoe slecht voor gains? Hoeveel uur heb je dan daadwerkelijk echt aan nachtrust gehad? Omdat je langzaam weer in die slaapfases moet komen en dan te vroeg op moet? Of hoe werkt dit. :D
Wut? Wat voor belangrijke dingen doe jij 's nachts, na 4 uur slapen? :o
  zondag 16 februari 2014 @ 13:29:46 #244
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_136768177
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wut? Wat voor belangrijke dingen doe jij 's nachts, na 4 uur slapen? :o
Wie zegt dat het 's nachts was?

Gewoon paar uur extra of middagdutje erbij doen
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zondag 16 februari 2014 @ 13:32:51 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_136768274
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:29 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Wie zegt dat het 's nachts was?

Gewoon paar uur extra of middagdutje erbij doen
Deze zin geeft het een beetje weg: :D
quote:
Hoeveel uur heb je dan daadwerkelijk echt aan nachtrust gehad?
Oh, en middagdutjes zijn meestal geen acht uur lang noch heb je dan lamplicht nodig. :P
  zondag 16 februari 2014 @ 13:47:28 #246
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_136768764
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Deze zin geeft het een beetje weg: :D

[..]

Oh, en middagdutjes zijn meestal geen acht uur lang noch heb je dan lamplicht nodig. :P
Als je om 7 uur sochtends thuis komt en dan gaat slapen is het dan nachtrust of ochtendrust?

Laten we er maar mee kappen nutteloze discussie :P
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_136769799
quote:
11s.gif Op zondag 16 februari 2014 12:56 schreef Panzermaus het volgende:

Is uiteindelijk net zo goed of zelfs nog beter. 8 uur slaap aan 1 stuk is redelijk achterhaald.

Een gemiddelde slaapcyclus duurt 90 minuten, daarna begint het weer opnieuw. Er is zoiets als "je slaap breken" dus bijv 2x4 uur wordt best veel gedaan door mensen rondom de wereld.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_136769893
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 10:46 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Doe eens niet 4 posts achter elkaar posten :p. Er bestaat ook een editknop he.
sorry!

maar ik plaats voornamelijk nog interessante lifting gerelateerde dingen .. ipv van "Hmm. Zo wwrme brinta voor t slapen is echt heerlijk haha :$ ."

_O-
  zondag 16 februari 2014 @ 14:26:33 #249
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_136770084
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:18 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Is uiteindelijk net zo goed of zelfs nog beter. 8 uur slaap aan 1 stuk is redelijk achterhaald.

Een gemiddelde slaapcyclus duurt 90 minuten, daarna begint het weer opnieuw. Er is zoiets als "je slaap breken" dus bijv 2x4 uur wordt best veel gedaan door mensen rondom de wereld.
Ik denk dat een korte onderbreking in bed idd geen effect heeft, maar Panzer heeft het echt over uit bed klimmen, licht aan, etc.

Denk niet dat dat bevorderlijk is voor je nachtrust als je dat regelmatig doet.
Confidence through competence
pi_136770131
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk dat een korte onderbreking in bed idd geen effect heeft, maar Panzer heeft het echt over uit bed klimmen, licht aan, etc.

Denk niet dat dat bevorderlijk is voor je nachtrust als je dat regelmatig doet.
hmm ik weet niet, Aaron Curtis(bodybuilder) bijvoorbeeld leeft al jaren op zo'n gebroken cyclus, paar uurtjes snachts en later op de dag na werk nog een paar uurtjes.

Google er maar eens over, schijnt juist goed te zijn aangezien de echte cyclus maar 90 minuten duurt. "sleeping in two parts" en dat soort dingen, heb er toen heel veel over gelezen .. waarom het nou precies beter was dan aan 1 stuk 8 uur weet ik niet meer :P
  zondag 16 februari 2014 @ 14:32:16 #251
55709 Stereotomy
pi_136770311
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:27 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

hmm ik weet niet, Aaron Curtis bijvoorbeeld leeft al jaren op zo'n gebroken cyclus, paar uurtjes snachts en later op de dag na werk nog een paar uurtjes.

Google er maar eens over, schijnt juist goed te zijn aangezien de echte cyclus maar 90 minuten duurt.
Panzer heeft na zijn school niet zo'n cyclus :)

Ik ben het met je eens dat je niet per se 8 uur achter elkaar hoeft te slapen, dat is wel bewezen inmiddels. Maar 'kijk hij doet het ook' is niet zo'n sterk argument dat het optimaal zou zijn, en of het 'beter is of niet', dat zijn allemaal gerommels in de marge waarbij onderzoekers hun eigen onderzoeksgroep willen financieren en BB'ers en andere belangstellenden gewoon aandachtshoerig iets anders willen doen dan anderen zonder dat het nou echt tastbare voordelen oplevert als het niet in je levenspatroon valt....
pi_136770376
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Panzer heeft na zijn school niet zo'n cyclus :)

Ik ben het met je eens dat je niet per se 8 uur achter elkaar hoeft te slapen, dat is wel bewezen inmiddels. Maar 'kijk hij doet het ook' is niet zo'n sterk argument dat het optimaal zou zijn, en of het 'beter is of niet', dat zijn allemaal gerommels in de marge waarbij onderzoekers hun eigen onderzoeksgroep willen financieren en BB'ers en andere belangstellenden gewoon aandachtshoerig iets anders willen doen dan anderen zonder dat het nou echt tastbare voordelen oplevert als het niet in je levenspatroon valt....
ja is ook weer zo.

maar dat laatste wat je zegt idd, bij sommigen past het in het levenspatroon mits je het consequent doet
  zondag 16 februari 2014 @ 14:34:55 #253
55709 Stereotomy
pi_136770414
Net zoals IF bijvoorbeeld idd :)

Eigenlijk buitensporig veel aandacht terwijl het eigenlijk gewoon betekent 'net iets langer dan normaal niet eten'...
pi_136770437
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:34 schreef Stereotomy het volgende:
Net zoals IF bijvoorbeeld idd :)

Eigenlijk buitensporig veel aandacht terwijl het eigenlijk gewoon betekent 'net iets langer dan normaal niet eten'...
Klopt ja.
  zondag 16 februari 2014 @ 14:37:13 #255
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_136770514
quote:
12s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:21 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

sorry!

maar ik plaats voornamelijk nog interessante lifting gerelateerde dingen .. ipv van "Hmm. Zo wwrme brinta voor t slapen is echt heerlijk haha :$ ."

_O-
pi_136771113
quote:
wow

echt heel sterk gemaakt, wat gaaf gedaan!

Goede instelling heeft lilly
pi_136772079
epic
If not now, then when.
  zondag 16 februari 2014 @ 15:21:55 #258
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_136772585
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:51 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

wow

echt heel sterk gemaakt, wat gaaf gedaan!

Goede instelling heeft lilly
Hij denk er over om de Cube op FB te opnieuw te beginnen. Hij heeft liever 100 actieve users dan 6000 inactieve. Valt wat voor te zeggen, maar het heet niet voor niks social media. Enik denk dat van die 6000 mensen er een hoop zijn die er wat aan kunnen hebben. Maar goed, hij moet doen wat goed voor hem voelt.
pi_136772629
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hij denk er over om de Cube op FB te opnieuw te beginnen. Hij heeft liever 100 actieve users dan 6000 inactieve. Valt wat voor te zeggen, maar het heet niet voor niks social media. Enik denk dat van die 6000 mensen er een hoop zijn die er wat aan kunnen hebben. Maar goed, hij moet doen wat goed voor hem voelt.
hmm idd, en van die 6000 mensen heb je een hoop aandacht voor je cube
pi_136772661
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ben er wel mee eens. Tone, als meest gerespecteerde, na Brandon, is uit de groep gegaan en gestopt als admin omdat hij niet meer tegen alle onzin kon. Imo erg zonde gezien hij veel bijdroeg. Hij heeft nog wel een eigen groep "New Jersey Powerlifting".

100 is wat te weinig ofc.
If not now, then when.
  zondag 16 februari 2014 @ 15:31:00 #261
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_136773026
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:22 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

hmm idd, en van die 6000 mensen heb je een hoop aandacht voor je cube
Ja, dat inderdaad.

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ben er wel mee eens. Tone, als meest gerespecteerde, na Brandon, is uit de groep gegaan en gestopt als admin omdat hij niet meer tegen alle onzin kon. Imo erg zonde gezien hij veel bijdroeg. Hij heeft nog wel een eigen groep "New Jersey Powerlifting".

100 is wat te weinig ofc.
Dat kan ik me dan ook wel voorstellen. Forums zoals DBB lees ik al jaren niet meer. Maarja, toch. Het geeft extra aandacht aan de sport die het best kan gebruiken.
pi_136776325
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ja, dat inderdaad.

[..]

Dat kan ik me dan ook wel voorstellen. Forums zoals DBB lees ik al jaren niet meer. Maarja, toch. Het geeft extra aandacht aan de sport die het best kan gebruiken.
Er moet gewoon een heel rijk persoon opstaan en de powerlifting tot een mainstream sport omvormen als je dat zou willen. Iemand kan zorgen voor structuur en geen tig federaties.
If not now, then when.
pi_136777839
If not now, then when.
  zondag 16 februari 2014 @ 17:22:46 #264
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136779636
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:18 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar dat opnieuw beginnen.

Je cycled idd. Van een diepe naar een minder diepe slaap, maar je komt na een eerste cycle minder ver omhoog ( terug naar wakker) dan wanneer je echt wakker wordt, en elke volgende cycle kan dieper en dieper zijn...

Ik heb meer dan een jaar mezelf gemonitoord met een app. En elke keer als ik ziekelijk goed uitgersut wakker werd had ik minstens 4 diepe cycles achter elkaar gehad.

Je slaapt even minder diep om je zelf te laten bewegen, en niet8 of 10 uur in 1 houding te slapen. Dan zou je redelijk invalide wakker worden namelijk lol

Wil niet zeggen dat 2x4 uur beter of slechter is, maar dat je snachts slaapt en niet overdag heeft wel een gevolueerde reden...

Ik heb ook een heletijd met mn slaappatroon getobt (chronische overtraining)n 2x4 uurtjes geven mij eentotaal andere manier van rust dan een volle nacht
pi_136779731
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar dat opnieuw beginnen.

Je cycled idd. Van een diepe naar een minder diepe slaap, maar je komt na een eerste cycle minder ver omhoog ( terug naar wakker) dan wanneer je echt wakker wordt, en elke volgende cycle kan dieper en dieper zijn...

Ik heb meer dan een jaar mezelf gemonitoord met een app. En elke keer als ik ziekelijk goed uitgersut wakker werd had ik minstens 4 diepe cycles achter elkaar gehad.

Je slaapt even minder diep om je zelf te laten bewegen, en niet8 of 10 uur in 1 houding te slapen. Dan zou je redelijk invalide wakker worden namelijk lol

Wil niet zeggen dat 2x4 uur beter of slechter is, maar dat je snachts slaapt en niet overdag heeft wel een gevolueerde reden...

Ik heb ook een heletijd met mn slaappatroon getobt, en 2x4 uurtjes geven mij eentotaal andere manier van rust dan een volle nacht
klopt idd,

maar kijk hier http://en.wikipedia.org/wiki/Polyphasic_sleep

er zijn heel veel manieren om te slapen idd, ligt er ook maar net aan wat je gewend bent lijkt me ook
  zondag 16 februari 2014 @ 17:29:15 #266
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136779961
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:29 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Goed kanaal idd.
Dikke brows ook lol. Must b high test high
haha jonnie candito is wel een baasje ja
pi_136780140
Ik weet niet zeker of het deze podcast is die ik ooit over slaap geluisterd heb, maar deze ziet er ook goed uit: http://www.bulletproofexe(...)jonathan-wisor-ph-d/

quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:29 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Goed kanaal idd.
Dikke brows ook lol. Must b high test high

:D
Lol.
If not now, then when.
pi_136780303
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik weet niet zeker of het deze podcast is die ik ooit over slaap geluisterd heb, maar deze ziet er ook goed uit: http://www.bulletproofexe(...)jonathan-wisor-ph-d/

[..]

Lol.
laten we die uberman sleeping pattern doen

6x20 minuten :D brb 22 uur actief per dag
pi_136780394
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:39 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

laten we die uberman sleeping pattern doen

6x20 minuten :D brb 22 uur actief per dag
Haha, op zich zou ik dat best wel willen man. Is het long-term succesvol, want van wat ik gelezen heb (ervaringen) is het extreem lastig vol te houden.

Dit is ook interessant: http://www.dbeat.com/28/
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')