Echt nog niks van gemerkt, ligt misschien aan je eigen verbinding.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kritiek over de stream is toch wel terecht. Zelfs op rustige tijden is het kwaliteitsverschil tussen de stream van de NOS en ARD/ZDF erg groot te noemen. Wordt er geschaatst, dan loopt de NOS stream gewoon vaak vast.
Onmogelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:45 schreef Ambrosius het volgende:
Echt nog niks van gemerkt, ligt misschien aan je eigen verbinding.
Vanmiddag voor het eerst gehad dat de stream er regelmatig uit klapte. Voor de rest niets te klagen over de stream.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kritiek over de stream is toch wel terecht. Zelfs op rustige tijden is het kwaliteitsverschil tussen de stream van de NOS en ARD/ZDF erg groot te noemen. Wordt er geschaatst, dan loopt de NOS stream gewoon vaak vast.
Dat dikgedrukte is juist het punt waarom ik niet naar de NOS kijk.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:14 schreef hhh38 het volgende:
Ik snap ook niet dat er zo wordt gezeken op de uitzendkeuzes van de nos. Ze weten gewoon dat een groot deel van de kijkers de livesport tussen 7u en 18u niet kan zien vanwege school/werk en die mensen het prettig vinden om daarna lekker voor de tv gaan zitten voor een overzichtje van wat er die dag is gebeurd. Tussen 7 en 18 wordt op de momenten dat het belangrijk is (lees: als er Nederlanders meedoen of er een prestigieus evenement is) gewoon live uitgezonden. Dat schaatsen (en tegenwoordig ook shorttrack) hierin een belangrijke rol speelt is logisch, want dat is toch het enige wat het gros (de mensen die niet zulke sportfanaten zijn) wil zien.
Uh, nee. Nadat de 1000m klaar was, is er 2,5 uur geen seconde live sport uitgezonden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:14 schreef hhh38 het volgende:
Tussen 7 en 18 wordt op de momenten dat het belangrijk is (lees: als er Nederlanders meedoen of er een prestigieus evenement is) gewoon live uitgezonden.
Je mist een beetje het punt. Wat betreft de beelden die na zes uur worden uitgezonden, is het vreemd dat er twee keer een herhalingsprogramma is. Waarbij zes uur eigenlijk een beetje te vroeg is om al te gaan samenvatten, gezien veel mensen dan nog niet thuis zijn. Dus dat haalt je punt over de samenvattingen een beetje onderuit. Want ze zitten er vaak nog live sport mee in de weg.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:14 schreef hhh38 het volgende:
Ik snap ook niet dat er zo wordt gezeken op de uitzendkeuzes van de nos. Ze weten gewoon dat een groot deel van de kijkers de livesport tussen 7u en 18u niet kan zien vanwege school/werk en die mensen het prettig vinden om daarna lekker voor de tv gaan zitten voor een overzichtje van wat er die dag is gebeurd. Tussen 7 en 18 wordt op de momenten dat het belangrijk is (lees: als er Nederlanders meedoen of er een prestigieus evenement is) gewoon live uitgezonden. Dat schaatsen (en tegenwoordig ook shorttrack) hierin een belangrijke rol speelt is logisch, want dat is toch het enige wat het gros (de mensen die niet zulke sportfanaten zijn) wil zien.
Verder heb ik ook weinig problemen met de streams van de NOS, maar misschien heb ik gewoon een lager verwachtingspatroon.
Dat de NOS af en toe een fout maakt met hun sportkennis of dat de commentators niet goed zijn neem ik voor lief.
Dat boeit me echt niet. Ik kijk naar de zender die de sport uitzendt die ik LIVE wil zien. Al is de NOS in de zomer wel stukken slechter dan in de winter, maar dat komt wellicht omdat daar meer sporten zijn en meer Nederlanders relatief tegelijk uitkomen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Wat ik bedoel is dat het een nieuw Olympisch onderdeel is geworden, zo kritisch mogelijk zijn op de NOS. Heb ik al eens eerder ergens gezegd. Het lijkt soms alsof het belangrijker is om te checken of de NOS (in hun ogen) iets fout doet dan naar de sport zelf te kijken.
Er wordt denk ik per saldo op de dag meer uur aan schaatsen (inclusief voorbeschouwing) besteed aan schaatsen dan dat er andere live sport wordt uitgezonden. Uitgezonderd als er Shorttrack is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Uh, nee. Nadat de 1000m klaar was, is er 2,5 uur geen seconde live sport uitgezonden.
Ik denk dat het grootste deel van Nederland blij is dat ze het zo doen, maar ach, ik kijk toch vooral naar de streams, dus ik heb ook geen zin om me teveel over de tv-uitzendingen van de nos te gaan opwindenquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je mist een beetje het punt. Wat betreft de beelden die na zes uur worden uitgezonden, is het vreemd dat er twee keer een herhalingsprogramma is. Waarbij zes uur eigenlijk een beetje te vroeg is om al te gaan samenvatten, gezien veel mensen dan nog niet thuis zijn. Dus dat haalt je punt over de samenvattingen een beetje onderuit. Want ze zitten er vaak nog live sport mee in de weg.
Verder is de tijd die rondom schaatsen wordt gebruikt gewoon te groot. Want ze zijn bij elkaar 3.30 uur kwijt aan een schaatswedstrijd van 2.15 uur. Dat door de voor- en nabeschouwingen. Dat kan echt wel wat minder. Verder wordt er op de dag zelf heel veel herhaald, tijdens live sport. Terwijl dan die sport weer wordt herhaald als er weer andere live sport aan de gang is. Ze zitten er zichzelf gewoon mee in de weg.
Niet alleen beschaafder, vooral ook handiger door flexibel om te gaan met een tijdsindeling. Vandaag was de relatief korte voorbeschouwing voor het biathlon bij de ZDF al ruim (ik geloof 1,5 uur) vantevoren, waarna er nog allerlei sporten, waaronder livesport, tussendoor kwamen, alvorens weer over te schakelen naar het biathlon. Als je vastgehouden had aan de voorbeschouwing direct voor het biathlon, dan had je die samenvattingen en livesport weer moeten brengen na het biathlon, waardoor je maar aan het doorschuiven blijft. Terwijl ze nu na het biathlon gewoon helemaal bij waren en verder konden gaan met rodelen en de updates van het curling dat ze aan het volgen waren.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:30 schreef Redefine het volgende:
Zelf vergelijk ik de NOS nogal eens met de ARD/ZDF en de BBC. Ook die zenders zijn scheutig met beschouwingen, zelfs als dat tijdens live sport is. Maar doen dat dan wel een stuk beschaafder qua tijd, waardoor er toch vrij veel live sport wordt uitgezonden.
Ben het niet geheel eens met je stelling dat kijkcijfers niet leidend zijn. De NOS is een publieke omroep en moet in mijn ogen dus een weergave voor het grote publiek brengen. Dat doen ze. En daarbij laten ze ook dingen zien, die de Nederlandse kijker normaal gesproken niet zo snel te zien krijgt. Is het niet op het tv, dan wel op internet. Dat het op tv niet altijd live is, is een puntje van kritiek, maar dat merken alleen de echte sportliefhebbers. En daar maakt de NOS dus geen weergave voor, daar komen we weer terug op het eerste punt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:30 schreef Redefine het volgende:
Zelf vergelijk ik de NOS nogal eens met de ARD/ZDF en de BBC. Ook die zenders zijn scheutig met beschouwingen, zelfs als dat tijdens live sport is. Maar doen dat dan wel een stuk beschaafder qua tijd, waardoor er toch vrij veel live sport wordt uitgezonden.
Verder is de opmerking over de kijkcijfers natuurlijk niet helemaal terecht. Natuurlijk moet de NOS daar wel een deel rekening mee houden. Maar het is geen commerciële omroep, dus kijkcijfers moeten niet leidend zijn. Een publieke omroep hoort juist OOK dingen te laten zien die de Nederlandse kijker normaal gesproken niet zo snel te zien krijgt. Dat is dan dus niet alleen maar een service naar ons als echte sportkijker, maar eigenlijk ook gewoon een plicht die ze hebben.
In principe is een sport in de sneeuw natuurlijk meer wintersport dan een sport in een hal, maar wel vreemd dat ze het weer zo uitgebreid uitzenden jaquote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:39 schreef Szura het volgende:
Waarom biatlon van gisteren uitzenden terwijl er ijshockey bezig is, de wintersport?
Ja dat krijg je als je commentatoren eens per 4 jaar op een sport zet. Die kunnen je niks vertellen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:08 schreef Mansjester het volgende:
Het commentaar net bij het langlaufen was best beschamend.
Jan Roelfs
Ik heb nul verstand van die sport. Maar ik zie tenminste wel of een atleet langzamer is dan de snelste tijd, of dat iemand die de hele tijd een minuut langzamer is niet in de laatste 2 km ineens een podiumplek paktquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:17 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ja dat krijg je als je commentatoren eens per 4 jaar op een sport zet. Die kunnen je niks vertellen.
Hij zei ook "Mulder heeft helemaal niets aan zijn tegenstander!"quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:17 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ja dat krijg je als je commentatoren eens per 4 jaar op een sport zet. Die kunnen je niks vertellen.
Overigens vind ik als niet-vaste volger van het schaatsen het commentaar van Martin Hersman een verademing. Die haalt dingen aan die je niet ziet of waar je van nature niet op let.
Frank Snoeks en Herbert Dijkstra blijven een drama, of ze nu voetbal(Snoeks), wielrennen of schaatsen verslaan. Hoorde ik van de week Herbert niet zeggen dat Morrison stilviel terwijl hij met een snelle slotronde gewoon zilver haalde?
En al die aankondigingen van die miep 's ochtends en inderdaad Jeroentje die echt blijk geven van ongeveer 0,0 verstand van welke sport dan ookquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:25 schreef Spies het volgende:
Ik word ook echt gek van die stelselmatige versprekingen van Jeroen Stomphorst
Wat moeten ze andersquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:17 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Overigens vind ik als niet-vaste volger van het schaatsen het commentaar van Martin Hersman een verademing. Die haalt dingen aan die je niet ziet of waar je van nature niet op let.
Frank Snoeks en Herbert Dijkstra blijven een drama, of ze nu voetbal(Snoeks), wielrennen of schaatsen verslaan. Hoorde ik van de week Herbert niet zeggen dat Morrison stilviel terwijl hij met een snelle slotronde gewoon zilver haalde?
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:50 schreef Falco het volgende:
Nu een commentator die het structureel over een Tsjech heeft terwijl een Slowaak nu op één staat...
Bij marathonschaatsen trek ik Herbert nog wel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:17 schreef Boezeidekoe het volgende:
Frank Snoeks en Herbert Dijkstra blijven een drama, of ze nu voetbal(Snoeks), wielrennen of schaatsen verslaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |