Dit ding levert niet genoeg warm water, dat is het probleem.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef goed_volk het volgende:
Een boiler is 'duur', tenminste, voor een jaar. Al een thermostaatkraan op de douche gezet? Dat zou ik eerst proberen, voordat je monteurs laat komen. Gewoon even een tweedehandse op MP voor een paar tientjes.
Ik heb boven een CV ketel (ook uit een zelfde jaartal). Maar dat geheel vervangen gaat denk ik wel in de papieren lopen voor een jaar. Deze woning word dan gesloopt, dus dan zou ik de CV mee moeten nemen. Ik heb geen idee waar ik dan kom te wonen, dus dat is geen optie.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik had ook zo'n ding dat ouder was dan ik, hoewel deze nog ouder is schat ik zo. Douchen ging ook niet ivm te weinig warm water levering.
Ik heb het vervangen door een hr-ketel.
Je kan er een elektrische boiler neer zetten of een nieuwe geiser op gas. Die laatste is goedkoper.
Waarom is het duur voor een jaar? Een thermostaat lost dit probleem niet op. De druk is te laag. Dat gaat een thermostaat niet oplossen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef goed_volk het volgende:
Een boiler is 'duur', tenminste, voor een jaar. Al een thermostaatkraan op de douche gezet? Dat zou ik eerst proberen, voordat je monteurs laat komen. Gewoon even een tweedehandse op MP voor een paar tientjes.
Die hangt erquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit ding levert niet genoeg warm water, dat is het probleem.
Zonder een CO-melder in de keuken, zou ik daar trouwens niet durven wonen![]()
Buitenmuur. Dus dik zat.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:13 schreef naaa het volgende:
Een geiser is goedkoper dan een (doorstroom)boiler;
houd ook rekening dat je boiler op een aparte groep moet
(en dus een kabel getrokken zou worden).
Geiser zou nog op dat wandje kunnen, een boiler heb ik mijn twijfels over;
dat ligt er geheel aan wat voor wand (steen?) er achter die schoten zit
In beide gevallen zal waarschijnlijk het leidingwerk voor je keukenkraan aangepast moeten worden.
Elektrische boiler dus. Het is voor een jaar, dus het energieverbruik weegt niet op tegen het gemak en ze zijn relatief goedkoop op MP en makkelijk te installeren.quote:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een aparte groep hoeft niet als je oppast.
Er zijn zat huizen in NL waarin de gehele keuken, wasmachine, droger, magnetron, waterkoker en oven op 1 groep zitten, zoals in mijn huis.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:15 schreef naaa het volgende:
[..]![]()
Dat ligt een beetje aan het element wat erin zit.
Een enkel element zal nog wel gaan samen met andere apparatuur;
dubbel element vraagt een dergelijk vermogen wat geheid problemen gaat geven.
Even buiten beschouwing gelaten dat dit soort apparatuur gewoon een vaste aansluiting moet hebben.
Na googlen kan ik je vertellen dat die er al op zit. Dus helaas ook geen optiequote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:46 schreef BartNH het volgende:
Koop eerst eens een spaardouchekop, mogelijk red je het daar al mee. Lelijk maar erg goed bruikbaar is deze:
http://www.de12ambachten.nl/douchekop.html
Als dat het probleem oplost ook prima. Weet je wat zoiets kost?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Grotere geiser geen optie? Moet je wel een gat door de muur boren voor de afvoer en een gewone keukenkraan monteren.
Je hebt je stop door een spijker vervangen ofzo?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn zat huizen in NL waarin de gehele keuken, wasmachine, droger, magnetron, waterkoker en oven op 1 groep zitten, zoals in mijn huis.
Als ik een elektrische boiler zou aanschaffen zou die er gewoon bij komen op die groep.
Nog nooit is die stop erdoor heen gegaan, ook niet toen we per ongeluk de droger en vaatwasser en magnetron op hetzelfde moment aanhadden.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit ding levert niet genoeg warm water, dat is het probleem.
Zonder een CO-melder in de keuken, zou ik daar trouwens niet durven wonen![]()
Gooi die er dan gelijk vanaf, de geiser heeft een tapdebiet, kom je eronder dan schakelt deze uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Na googlen kan ik je vertellen dat die er al op zit. Dus helaas ook geen optie![]()
Dat lost zeker het probleem op.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Als dat het probleem oplost ook prima. Weet je wat zoiets kost?
dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Het ding is bedoeld voor kortdurig gebruik, lees de vaat en eigenlijk al te klein om te douchen.
Hij staat dan ook niet uren achter elkaar aan bij normaal gebruik, waar jij het nu over hebt is excessief gebruik
Nee je moet gewoon oppassen. Een droger vraagt niet 3,5 uur 2kW en een vaatwasser ook niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je hebt je stop door een spijker vervangen ofzo?
Ik heb 5 groepen voor de keuken (en een aparte voor mijn wasmachine en nog een aparte voor mijn droger, maar die staan niet in de keuken).
Ik heb liever wooncomfort en denk niet over dat soort zaken na.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee je moet gewoon oppassen. Een droger vraagt niet 3,5 uur 2kW en een vaatwasser ook niet.
Komen de installatiekosten daar dan nog bij?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:01 schreef klipper het volgende:
Een keukengeiser kost ongeveer ¤265
Een douche geiser kost ongeveer ¤512
Kijk bijvoorbeeld bij de lokale bouwmarkt of warmteservice.
Onzin, een keukengeijser heeft een tapdrempel van iets van twee liter per minuut, een spaardouche is 8 tot minimaal 4 liter per minuut, dus altijd nog het de dubbelle van tapdrempel. Ook mijn 24 Kw combi heeft geen moeite met die tapdrempel.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Gooi die er dan gelijk vanaf, de geiser heeft een tapdebiet, kom je eronder dan schakelt deze uit.
De geiser kun je met de waterhoeveelheidsknop aan de zijkant instellen, minder water is warmer, mer water is kouder.
Hier heb je je probleem dus je voegt koud water bij en je gijzer komt niet in en je krijgt dan alleen koud inplaats van gemengd.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Na googlen kan ik je vertellen dat die er al op zit. Dus helaas ook geen optie![]()
Onderhoud is voor t laatst geweest op 11-2013 dus veij recent. Er staat alleen iets op de sticker geschreven wat ik niet kan lezen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:42 schreef BartNH het volgende:
Grotere of nieuwe geijser ophangen lost het probleem op. Maar onderhoud aan de huidige mogelijk ook.
TS: Haal er een een cvboer bij voor advies.
Betaal jij het?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hier heb je je probleem dus je voegt koud water bij en je gijzer komt niet in en je krijgt dan alleen koud inplaats van gemengd.
Bij het geld van de badgeiser doe er nog 300 bij en je hebt een combiketel.
De douche word heet, dan draai ik er iets koud bij en dat gaat. Zodra ik de knop meer als 1/3 open draai is de douche koud.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:28 schreef BartNH het volgende:
Nog even over nagedacht en opnieuw gelezen.
In de jaren zeventig en tachtig waren dit soort geijsers normaal, douchen en de warme kraan open in de keuken werd wel ruzie maar op zich was het wel werkbaar, niet wat we nu super comfortabel vinden maar zeer zeker prima te douchen met een spaardouche.
Ik begrijp dus dat ie soms wel even warm is en soms gewoon koud met douchen. Er zit dus al een spaardouche op. Zet die doorstroombeperking zo open mogelijk, krijg je meer warm water namelijk dan eerst water heel heet maken en met koud weer naar warm mengen.
Wanneer heeft dat ding voor het laatst onderhoud gehad????
Ik mis het niet hoor om alles tegelijk aan te zetten. Ik deel mijn elektra-aansluiting via mijn buren. Als die ook alles aan hebben staan kan de hoofdzekering doorslaan....quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb liever wooncomfort en denk niet over dat soort zaken na.
En comfort is ook iets wat TS wil, in ieder geval op een beter niveau dan de situatie vandaag de dag kan bieden.
Ja die komen er nog bij, maar als je handig bent, doe je het zelf, er geldt geen installatieverplichting door een installateur.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Komen de installatiekosten daar dan nog bij?
Vertel mij niets over stooktoestellen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:42 schreef BartNH het volgende:
[..]
Onzin, een keukengeijser heeft een tapdrempel van iets van twee liter per minuut, een spaardouche is 8 tot minimaal 4 liter per minuut, dus altijd nog het de dubbelle van tapdrempel. Ook mijn 24 Kw combi heeft geen moeite met die tapdrempel.
CO is met een dergelijke geijser wel degelijk gevaarlijk, ook bij kort gebruik. Jij (en mogelijk ook TS met haar melder) halen CO en CO2 door elkaar. CO krijg je door slechte verbranding, dus te weinig zuurstof, verstoorde vlam of slecht onderhoud. CO is in kleine percentages al een prbleem, CO2 alleen in redelijk grote percentages.
Grotere of nieuwe geijser ophangen lost het probleem op. Maar onderhoud aan de huidige mogelijk ook.
TS: Haal er een een cvboer bij voor advies.
Goed antwoord als de gebruiker de zuurstof toevoer stopt of de kieren dichtduwd of zelfs roosters wat ervoor zijn zal het toestel slecht branden en er kan vergiftiging optreden dan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Vertel mij niets over stooktoestellen.
Ik haal geen co en co2 door elkaar.
En nee het toestel is op zichzelf niet gevaarlijk, het wordt pas gevaarlijk door verkeerd gebruik.
En zo komen we dan ook aan de vele co doden, het toestel is indirect de oorzaak, de echte oorzaak ligt bij de gebruiker.
Slecht onderhoud bijvoorbeeld, maar verkeerde ventilatie is een veel grotere oorzaak net als langdurig gebruik lees meer dan 10 minuten.
Oh dat vind je dat onzin, ok dat kan. Dat is puur gevoelsmatig ivm dat er geen rookgaskanaal naar buiten zit. Als zo'n geiser goed werkt zal het vast wel veilig zijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:02 schreef klipper het volgende:
[..]
En vervolgens zeg je dat je het ding niet durft te gebruiken zonder co melder.
De terugverdientijd van buisisolatie is langer dan 1 jaar. Dus in dit geval niet aan te raden.quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:08 schreef sijs het volgende:
nog kleine tip; als je een paar euro investeert om de naar boven gaande leiding te isoleren ( zowel in de keuken als in de douche) scheelt dat ook al een heel eind in je warmte-verlies
die paar stukjes buisisolatie zijn de kosten niet, maar je water koelt niet zo sterk af in de leiding, en daar gaat het omquote:Op woensdag 12 februari 2014 08:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh dat vind je dat onzin, ok dat kan. Dat is puur gevoelsmatig ivm dat er geen rookgaskanaal naar buiten zit. Als zo'n geiser goed werkt zal het vast wel veilig zijn.
Stel je voor dat je dat allemaal niet weet over langdurig gebruik, ventilatie etc. dan kan een co melder je leven redden. En als je het wel weet en doet dan hangt zo'n ding er voor niks, maar voor die paar euro zou ik het wel weten.
[..]
De terugverdientijd van buisisolatie is langer dan 1 jaar. Dus in dit geval niet aan te raden.
Heb je de OP wel gelezen? Want dat is dus verre van het probleem.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:38 schreef sijs het volgende:
[..]
die paar stukjes buisisolatie zijn de kosten niet, maar je water koelt niet zo sterk af in de leiding, en daar gaat het om
quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:38 schreef sijs het volgende:
[..]
die paar stukjes buisisolatie zijn de kosten niet, maar je water koelt niet zo sterk af in de leiding, en daar gaat het om
Dit, en die halve graad merk je niet.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen? Want dat is dus verre van het probleem.
zie mijn uitgebreidere antwoord van even daarvoorquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen? Want dat is dus verre van het probleem.
Dus als er een rookgasafvoerkanaal aan zit zou jij je wel veilig genoeg voelen om dan geen co melder aan te schaffen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh dat vind je dat onzin, ok dat kan. Dat is puur gevoelsmatig ivm dat er geen rookgaskanaal naar buiten zit. Als zo'n geiser goed werkt zal het vast wel veilig zijn.
Stel je voor dat je dat allemaal niet weet over langdurig gebruik, ventilatie etc. dan kan een co melder je leven redden. En als je het wel weet en doet dan hangt zo'n ding er voor niks, maar voor die paar euro zou ik het wel weten.
quote:[..]
De terugverdientijd van buisisolatie is langer dan 1 jaar. Dus in dit geval niet aan te raden.
Veiliger, maar dan nog zou ik er 1 ophangenquote:Op woensdag 12 februari 2014 23:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus als er een rookgasafvoerkanaal aan zit zou jij je wel veilig genoeg voelen om dan geen co melder aan te schaffen?
Klopt en de zwakste schakel is altijd de mens.quote:Afvoergebonden toestellen zijn wat dat betreft een groter potentieel gevaar omdat je je dan misschien onterecht veilig voelt.
Zeg dan gewoon dat je bij een open toestel een co melder een goede investering is.
Overigens is een gesloten toestel net zo veilig als de zwakste schakel.......
[ afbeelding ]
[..]
Het is afweging, zeker als het maar voor een jaar is vind ik 1300 of meer vrij kostbaar.quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:48 schreef Puala het volgende:
Nu zie ik in de buurt ook wel wat dingen op marktplaats staan voor veel leukere bedragen. Maar ik moet even kijken of ik iemand ken die het voor mij kan installeren. En anders ga ik een ander bedrijf benaderen. Mijn zusje (andere hoek van t rijtje huizen) is door hun geholpen en ze hebben een vele male hogere factuur gestuurd als de afspraak was.
Je moet geen verkoper laten kijken maar een onderhoudsmonteur en gewoon duidelijk erbij vertellen dat het een tijdelijk situatie is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:48 schreef Puala het volgende:
Er is gister iemand van het installatiebedrijf uit de buurt geweest en die adviseert net als sommige hier in het topic een badkamer geiser incl. afvoer naar buiten.
Als ik via hun de badgeiser koop en laat installeren is het 1300.quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:59 schreef naaa het volgende:
[..]
Het is afweging, zeker als het maar voor een jaar is vind ik 1300 of meer vrij kostbaar.
Er zijn meer opties; maar dat moet je zelf weten/uitzoeken
Dit was een monteurquote:Op donderdag 13 februari 2014 11:08 schreef BartNH het volgende:
[..]
Je moet geen verkoper laten kijken maar een onderhoudsmonteur en gewoon duidelijk erbij vertellen dat het een tijdelijk situatie is.
In hoeverre verwacht je een antwoord?quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef BartNH het volgende:
Heeft ie serieus gekeken en wat zinnigs gezegd over dit ding?
Als je dat ding vult met het warme water uit de geiser, dan ben je klaar. Wel het doorstroomprobleem in de geiser oplossen!quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:43 schreef BartNH het volgende:
Volgens mij is juist het huis te oud voor een nieuw warmwater apparaat. Hoe zo te oud om een keer schoon te maken en goed af te stellen? Misschien ff rond bellen/mailen met een paar bedrijven.
Het klopt dat als iemand in huis een kraan opendraait dat dan mogelijk je water van temperatuur verschiet. Toch was het 25 jaar terug nog een redelijk normaal ding waarmee we konden leven maar graag van af wilden. :-)
Maar goed, je kunt ook voor rond de ¤ 200 een nieuwe 10 a 15 liter electrische boiler kopen. Daar kan je een minuut of vijf per keer een lentebuitje mee creëeren schat ik. Voor die kleintjes heb je geen speciale aansluiting nodig namelijk.
Voorbeeld: http://www.warmteservice.(...)80%C2%B0C/p/18157205
Maar is de aansluitwaarde maximaal 3500 watt? Anders heb je het volgende probleem weer.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:09 schreef noutie het volgende:
edit: ik zie net op marktplaats een nieuwe 30 liter boiler voor 129¤. Dat is toch prima! Tenzij je met 6 pers woont, dan wordt het een doucheschema![]()
http://www.badpunt.nl/goe(...)er-2000w-kz86f.html#quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:18 schreef BartNH het volgende:
[..]
Maar is de aansluitwaarde maximaal 3500 watt? Anders heb je het volgende probleem weer.
Goed gevonden! Kost waarschijnlijk wel ruim een uur voor je water goed op temperatuur is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:18 schreef noutie het volgende:
[..]
http://www.badpunt.nl/goe(...)er-2000w-kz86f.html#
Vind ik geen aanrader. TS kan dan beter een 80 liter electro boiler van MP halen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:21 schreef BartNH het volgende:
Goed gevonden! Kost waarschijnlijk wel ruim een uur voor je water goed op temperatuur is.
Aanrader voor TS.
??????quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:43 schreef BartNH het volgende:
Volgens mij is juist het huis te oud voor een nieuw warmwater apparaat. Hoe zo te oud om een keer schoon te maken en goed af te stellen? Misschien ff rond bellen/mailen met een paar bedrijven.
Het klopt dat als iemand in huis een kraan opendraait dat dan mogelijk je water van temperatuur verschiet. Toch was het 25 jaar terug nog een redelijk normaal ding waarmee we konden leven maar graag van af wilden. :-)
Maar goed, je kunt ook voor rond de ¤ 200 een nieuwe 10 a 15 liter electrische boiler kopen. Daar kan je een minuut of vijf per keer een lentebuitje mee creëeren schat ik. Voor die kleintjes heb je geen speciale aansluiting nodig namelijk.
Voorbeeld: http://www.warmteservice.(...)80%C2%B0C/p/18157205
Een goede thermostaat kraan doet het met weinig water hoor maar denk maar niet dat eentje van de aldi dat kan?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:26 schreef KSprinter het volgende:
Ik zou als eerste instantie niet met thermostaat kranen gaan werken in de douche of in de keuken,
dat wil nl niet met een geiser.
Voor dat geld koop je en goede combi ketel inclusief aansluiten en materialen. Ze zijn niet goed wijs.quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:59 schreef naaa het volgende:
[..]
Het is afweging, zeker als het maar voor een jaar is vind ik 1300 of meer vrij kostbaar.
Er zijn meer opties; maar dat moet je zelf weten/uitzoeken
http://www.warmteservice.(...)C8-kW-CW4/p/14050545quote:Op dinsdag 18 februari 2014 06:23 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Voor dat geld koop je en goede combi ketel inclusief aansluiten en materialen. Ze zijn niet goed wijs.
vraag even of die lui gek zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:30 schreef Puala het volgende:
Krijg net dit binnen:
[ afbeelding ]
Schrok toch wel even van het bedrag
Nefit F3300 badgeiser kost ongeveer ¤ 750quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vraag even of die lui gek zijn.
Ja en ze zijn 51 euro per uur. Ben je langer dan een dag bezig met de installatie?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:24 schreef naaa het volgende:
[..]
Nefit F3300 badgeiser kost ongeveer ¤ 750
Neem een kranenset; gok ik rond ¤ 150
Dus dat is ¤ 900 euro; blijft ¤ 600 voor installatie over
Normaal gezien niet, maar misschien heeft hun hoge prijs andere oorzaken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:25 schreef Puala het volgende:
Ja en ze zijn 51 euro per uur. Ben je langer dan een dag bezig met de installatie?
Nee, maar eerlijk gezegd gaat het me in deze ook niet meer interesseren. Ik mail ze morgen terug dat ze bedankt zijn voor het maken van de offerte, maar dat we niet tot een overeenkomst gaan komen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:26 schreef naaa het volgende:
[..]
No lijkt mij niet. Heb je gevraagd hoe ze de muurdoorvoer gaan maken??
Misschien laten ze een betonboorder komen; dat zou een groot deel kunnen verklaren.
zooo, best uurloon....quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:25 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja en ze zijn 51 euro per uur. Ben je langer dan een dag bezig met de installatie?
Is nog goedkoop hoor.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zooo, best uurloon....
Ah, alleen maar beter als de verhuurder zelf voor de kosten (en zorgen) opdraaitquote:Op donderdag 27 februari 2014 20:47 schreef Puala het volgende:
Schopje. Ding blijkt gehuurd en word weggehaald. Verhuurder mag gaan zorgen voor een nieuwe warm water voorziening.
Nou, ik kan zelf een geiser huren bij de firma, maar dan leg ik me voor 12 jaar vast. En dat kunnen ze niet verwachten van een bewoner van een anti kraak woning.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:52 schreef naaa het volgende:
[..]
Ah, alleen maar beter als de verhuurder zelf voor de kosten (en zorgen) opdraait
En die kuip vulllen met water uit de fluitketel? De oude geijser bleek huur te zijn en is dus (binnenkort) weg. Maar goed, er zijn ideeën zat voorbij gekomen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:31 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt een ouderwetsch systeem dus denk ik dat badderen op de ouderwetsche manier de oplossing is.
Een kuip in de douche zetten, die vullen, goed inzepen en schrobben en dan afspoelen met schoon water. Tadaaa!!! Vrij zuinig ook lijkt mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |