Hier ga ik me even in verdiepen. Thnxquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Xavier Rudd had ik dankzij jou nog zijn beste plaat van geluisterd. Vond ik wel leuk ja.
Dit blijft toch mijn favoriete Afrikaanse nummer overigens:
Wel leuk ook om het voor elk continent te doen.
Voor elk continent je favoriete nummmer (voor zover dat lukt)
Noord-Amerika:
Zuid-Amerika:
of
Europa:
Azië:
Oceanië:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze klemt je helemaal fijn tussen haar dijen. Ook lekkerquote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ze is niet superknap ofzo, maar ze lacht wel heel lief.
Vooral Afrika en Zuid-Amerika kan ik aanraden. Oceanië kennen wij allen wel en Boris is niet echt voor iedereen (dat album Flood kan iedereen wel hebben overigens.) Can is ook wel bekend denk ik en Deltron is Hip-Hop dus niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Hier ga ik me even in verdiepen. Thnx
Aaaaaand... a new hipster is born.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
Wil nog altijd mezelf verder verdiepen in Ex-Yugo Rock, Argentijnse Rock en Aziatische/Arabische folk.
Als we toch bezig zijn dan, doe mij deze maar:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Ze klemt je helemaal fijn tussen haar dijen. Ook lekker
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:00 schreef Moody het volgende:
Kent iedereen deze blog al:
http://pat-sounds.blogspot.nl/
Schijnt van een Fokker te zijn, weet zo niet wieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben altijd al een hipster geweest. Luisterde op mijn 13e al Madvillain.quote:
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Jij bent wat dat betreft mijlen verder dan mij (en wellicht velen in dit topic). Lijkt me tof om het beste van de wereld te bieden heeft te ontdekken en niet alleen uit de gangbare landen. Het kost alleen zo gruwelijk veel tijdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vooral Afrika en Zuid-Amerika kan ik aanraden. Oceanië kennen wij allen wel en Boris is niet echt voor iedereen (dat album Flood kan iedereen wel hebben overigens.) Can is ook wel bekend denk ik en Deltron is Hip-Hop dus niet voor iedereen.
Vind het altijd wel leuk om dingen uit bepaalde landen/culturen te ontdekken omdat het vaak een lekkere eigen sound heeft. Laatste tijd buiten Brazilië, Japan en Oost-Europa alleen niet echt meer gedaan helaas.
Wil nog altijd mezelf verder verdiepen in Ex-Yugo Rock, Argentijnse Rock en Aziatische/Arabische folk.
Ik associeer schaatspakken altijd met kamelentenenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn dan, doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
paar jaar geleden op metropolis gezien, erg lekkere muziek.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
Maar weer ontopic. Zit nu aan Jay Reatard, maar dat is niet mijn ding denk ik, wat een herrie.
Garage Punk is het.
Respect.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
Luisterde op mijn 13e al Madvillain.
maar ik geloof niet dat die aan een afstand meedoet op de OS...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn dan, doe mij deze maar:
Ze doet volgens mij mee op de 1000 meter. Sowieso op de ploegenachtervolging.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:11 schreef ranja het volgende:
[..]
maar ik geloof niet dat die aan een afstand meedoet op de OS...
Tipje wat betreft Aziatische folk:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vooral Afrika en Zuid-Amerika kan ik aanraden. Oceanië kennen wij allen wel en Boris is niet echt voor iedereen (dat album Flood kan iedereen wel hebben overigens.) Can is ook wel bekend denk ik en Deltron is Hip-Hop dus niet voor iedereen.
Vind het altijd wel leuk om dingen uit bepaalde landen/culturen te ontdekken omdat het vaak een lekkere eigen sound heeft. Laatste tijd buiten Brazilië, Japan en Oost-Europa alleen niet echt meer gedaan helaas.
Mooiquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:13 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Tipje wat betreft Aziatische folk:
Ga ik even mijn toplijst af hoor.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij bent wat dat betreft mijlen verder dan mij (en wellicht velen in dit topic). Lijkt me tof om het beste van de wereld te bieden heeft te ontdekken en niet alleen uit de gangbare landen. Het kost alleen zo gruwelijk veel tijd
Noem eens 2 of 3 albums uit die exotische landen die iedereen moet kennen. Ga ik ze morgen luisteren op het fietsje
True. Al die kleinere bandjes in die landen lijken tot op de Europese en Amerikaanse equivalenten. Toch ben ik benieuwd of er bijv. een band met de kwaliteit van The National of Arcade Fire bestaat in bijv. Korea of Venezuela. Zou jammer zijn dat we die pas over 5 jaar ontdekken als hipster zijndequote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:19 schreef DO2 het volgende:
Ik heb die behoefte nog niet zo, om me werkelijk te verdiepen in allerlei obscure artiesten uit obscure streken.
Niet zolang ik nog eindeloos kan verdwalen in de muziek die van Europese en Amerikaanse bodem komt.
Het einde komt toch nooit in zicht.
Thnxquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ga ik even mijn toplijst af hoor.
Exuma - Exuma (Bahama's): Bahamaanse freakfolk. Hebben we met een aantal in de luistersessie gehad. Volgens Norrage wat ups en downs, maar hij vond het wel leuk als ik me het goed herinner. Vind het zelf geniaal.
Os Mutantes - A divina comédia ou ando meio desligado (Brazilië) Braziliaanse psychedelische rock uit begin jaren 70. Erg veelzijdig, tweede nummer is geniaal omdat ze daar zo'n typisch Amerikaans accent parodiëren.
Os Novos Baianos - Acabou Chorare (Brazilië) Braziliaanse Samba-Rock uit de jaren 70. Lekker dansbaar en swingend. allerlei instrumentjes door elkaar heen, heerlijk orkestraal.
Dadawah - Peace and Love (Jamaica) Misschien wel het beste Reggae album ooit, beetje progressieve reggae met heel intensief en aparte manier van drummen. Het is ritueel drummen als het ware.
Astor Piazzolla - Tango: Zero Hour (Argentinië) Jazz-achtige Tango. Echt prachtig, erg rustgevend ook. De beste man is een legende in Argentinië.
Bijelo Dugme - Bitanga i Princeza (Kroatië) Typische Ex-Yugo Hard Rock. Iets krachtiger en iets minder gimmicky dan westerse hard rock, maar niet super verschillend.
Fela Kuti - Expensive Shit of Zombie (Nigeria) Beide geweldige korte Jazz albums met grote orkesten en hoorns als hoofdmoot.
Shiina Ringo - 加爾基 精液 栗ノ花 (Karuki Zamen Kuri no Hana) (Japan) Art-Pop, weet niet meer precies hoe alles klonk, maar een hele authentieke sound. Ze wordt wel eens vergeleken met Bjork maar heb nog nooit naar Bjork geluisterd.
Rachid Taha, Khaled & Faudel - 1,2,3 Soleils (Algerije) Mijn favoriete live-album ooit. Arabische folk-pop, ook prachtig orkestraal met hele goede zang.
Ben een beetje enthousiast geworden, dus heb er meer dan 3 nu. Ik zou gaan voor Exuma, Fela Kuti en Novos Baianos om te beginnen. Als je 2 uur hebt kan je met het live-album beginnen, duurt wel lang. Khaled is overigens bekend van het nummer Aïcha.
Heb expres maar 1 ding van Japan gekozen, want zou ook een post als deze alleen over Japan kunnen maken.
Zie overigens gelijk dat ik zelf ook nog een hele hoop moet, ben totaal niet tevreden met wat ik geluisterd heb.
Had ik eerst wel, nu niet meer. Sommige landen komt gewoon amper interessante muziek uit.:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:23 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het wel een fijne afwisseling zo af en toe. Maar ik heb ook niet de behoefte om per se voor ieder exotisch land een artiest te kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |