quote:Op maandag 10 februari 2014 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Stop met aanstellen. Beide. En kweek wat realiteitszin.
Zoek een ander of hou op met zeiken, BEIDE.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:07 schreef schattigg het volgende:
Als hij niet vast word betekent dat ook einde relatie, althans omdat hij er dan geen hoop meer in ziet..
Uh, wat.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:07 schreef schattigg het volgende:
Als hij niet vast word betekent dat ook einde relatie, althans omdat hij er dan geen hoop meer in ziet..
Nou ja, wat ze altijd nog kan doen is zwanger van 'm worden. Dan moet hij wel bij elkaar willen blijven en komt alles goedquote:Op maandag 10 februari 2014 14:15 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Uh, wat.
Met deze informatie snap je toch zelf ook wel dat dit geen stand houdt
quote:Op maandag 10 februari 2014 14:13 schreef Mark het volgende:
Een vast contract is geen garantie dat je niet je baan kwijt kunt raken
Ah, de psycho manier.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja, wat ze altijd nog kan doen is zwanger van 'm worden. Dan moet hij wel bij elkaar blijven en komt alles goedDus gewoon even die pil 'vergeten', TS!
Als je een vaste baan hebt, heb je geen garantie op werk. Dingen gaan nooit zoals jij ze denkt te plannen. Een vaste baan is ook geen garantie op een goede toekomst.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:14 schreef schattigg het volgende:
[..]
Nee, maar laten we realistich zijn..
Als je geen werk hebt, en dan ook geen vaste baan. Dan heb je ook toekomst. Hoe moet men zijn gezin dan onderhouden? Je kunt dan heel weinig namelijk..
TS begintquote:Op maandag 10 februari 2014 14:14 schreef schattigg het volgende:
Nee, maar laten we realistich zijn..
ik want ik heb geen smartphonequote:Op maandag 10 februari 2014 14:16 schreef inslagenreuring het volgende:
Overduidelijke troll. Wie noemt zichzelf nou ouderwets?
Een troll. Een echte hilárische.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:17 schreef nietzman het volgende:
Wat is dit nou weer voor warrig gedoe?.
schijnzekerheid, ook met een vast contract kun je je baan kwijtrakenquote:Op maandag 10 februari 2014 14:18 schreef schattigg het volgende:
Een vast contract geeft je toch zekerheid,
dan kan hij ook zn best doen om aan een andere baan te komen..quote:Op maandag 10 februari 2014 14:18 schreef schattigg het volgende:
Een vast contract geeft je toch zekerheid, en als hij dat niet kan krijgen dan word het lastig voor ons beide.
Met einde relatie bedoel ik dan dan verdaald de hoop, want hij heeft echt zijn best gedaan om aan deze baan te komen, als hij ontslagen word moet hij weer blijven zoeken.. En weer wachten..
Samenwonen is geen optie, Helaas.
Je kan toch gewoon trouwen en iets huren zonder vast contract?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:18 schreef schattigg het volgende:
Een vast contract geeft je toch zekerheid, en als hij dat niet kan krijgen dan word het lastig voor ons beide.
Met einde relatie bedoel ik dan dan verdaald de hoop, want hij heeft echt zijn best gedaan om aan deze baan te komen, als hij ontslagen word moet hij weer blijven zoeken.. En weer wachten..
Samenwonen is geen optie, Helaas.
Cultuur!quote:Op maandag 10 februari 2014 14:20 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dan kan hij ook zn best doen om aan een andere baan te komen..
en waarom niet samenwonen.
jij gaat toch niet direct trouwen zonder eerst samen te wonen
ah, iesh koeltoer..quote:
Dat klopt! Maar we moeten eerst zekerheid hebben. Dan zijn we al getrouwd ja, maar nu niet.. Hoe moet hij mijn handkomen vragen als hij geen vaste baan heeft? Dat kan gewoon niet, onze beide ouders zullen het niet accepteren, omdat zijn ouders dan gaan zeggen : Hoe wil je gaan trouwen als je geen vaste baan hebt, of als je werkloos bent..quote:Op maandag 10 februari 2014 14:19 schreef Mark het volgende:
[..]
schijnzekerheid, ook met een vast contract kun je je baan kwijtraken
Is trouwen een economische overeenkomst, of een geval van liefde?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar we moeten eerst zekerheid hebben. Dan zijn we al getrouwd ja, maar nu niet.. Hoe moet hij mijn handkomen vragen als hij geen vaste baan heeft? Dat kan gewoon niet, onze beide ouders zullen het niet accepteren, omdat zijn ouders dan gaan zeggen : Hoe wil je gaan trouwen als je geen vaste baan hebt, of als hij werkloos is..
En mijn ouders precies tzelfde gaan zeggen.
Wat moet dan fijn zijn om te beseffen dat je relatie op nog geen halve drol gebaseerd is.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:18 schreef schattigg het volgende:
Met einde relatie bedoel ik dan dan verdaald de hoop,
Ach so.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Een troll. Een echte hilárische.
Ik 21 hij 26quote:Op maandag 10 februari 2014 14:24 schreef Burdie het volgende:
Je moet wel meerderjarig zijn om te kunnen trouwen, ook nog zo'n puntje.
Wat doe je voor werk?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:25 schreef schattigg het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 10 februari 2014 14:24 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Is trouwen een economische overeenkomst, of een geval van liefde?
p.s. Is het geen mogelijkheid dat jij een vaste baan krijgt/hebt?
Het is gewoon iets met cultuur.
Ik hoop van wel, ik heb deze baan ook maar pas.
niet zo gemeen doen.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ach so.
Dit soort topics hebben een lachband nodig zodat je weet wanneer het grappig is.
Jawel zo kom je wel over. Biblebelt zeker?quote:
Protestants.quote:
nogmaals, het heeft te maken met Cultuur.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:32 schreef JeMoeder het volgende:
Misschien klinkt het hard, maar mensen zoals jullie moeten gewoon nooit trouwen.
Als trouwen van een baan af hangt dan stel je je prioriteiten verkeerd.
Moslim dus.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:33 schreef schattigg het volgende:
[..]
nogmaals, het heeft te maken met Cultuur.
Allemaal leuk en aardig, maar waarom vraag je hier dan advies? Niet trouwen, ok, maar je relatie beëindigen?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:33 schreef schattigg het volgende:
[..]
Als volwassen persoon maak je je eigen keuzes ipv te janken dat je niet "mag" samenwonen van je ouders.quote:
Welke cultuur?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:25 schreef schattigg het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 10 februari 2014 14:24 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Het is gewoon iets met cultuur.
Ik had net een reactie geplaats waarom ik dat zei.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:32 schreef JeMoeder het volgende:
Misschien klinkt het hard, maar mensen zoals jullie moeten gewoon nooit trouwen.
Als trouwen van een baan af hangt dan stel je je prioriteiten verkeerd. Stel je voor, je trouwt en hij verliest zijn baan over 2 jaar. Ga je dan ook scheiden?
"yo kind", Ik gok nu Somaliër.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:36 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ik had net een reactie geplaats waarom ik dat zei.
Laten we realistisch zijn, als je geen baan hebt, of geen vaste baan, werkloos bent, hoe kun je dan aan een toekomst denken? Hoe zou men zijn gezin moeten onderhouden..
Hoe moet hij mij hand komen vragen dan? Mijn ouders zullen zeggen van : "Jo kind, je hebt niet eens een vaste baan, als hij niet vast word, moeten we weer wachten, en hebben we weer geen zekerheid..
Zijn ouders zullen precies hetzelfde zeggen wat mijn ouders zouden zeggen.
Als voor jou "cultuur" belangrijker is dan liefde zul je mogelijk nooit trouwen. De kans dat je een vast contract krijgt is heel erg klein. Bijna niemand krijgt dat meer. Vaste contracten zijn niet meer van deze tijd. Dan kun je twee dingen doen. Breken met je cultuur en voor de liefde kiezen of breken met je vriend omdat de kans dat je kan leven volgens de eisen die je cultuur stelt erg klein zijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:33 schreef schattigg het volgende:
[..]
1. Waarom relatie verbreken en het trouwen dan niet uitstellen?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:36 schreef schattigg het volgende:
[..]
Laten we realistisch zijn, als je geen baan hebt, of geen vaste baan, werkloos bent, hoe kun je dan aan een toekomst denken? Hoe zou men zijn gezin moeten onderhouden..
Hoe moet hij mij hand komen vragen dan? Mijn ouders zullen zeggen van : "Jo kind, je hebt niet eens een vaste baan, als hij niet vast word, moeten we weer wachten, en hebben we weer geen zekerheid..
Hij denkt hier ook tzelfde over wat betreft "onze ouders"quote:Op maandag 10 februari 2014 14:38 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Als voor jou "cultuur" belangrijker is dan liefde zul je mogelijk nooit trouwen. De kans dat je een vast contract krijgt is heel erg klein. Bijna niemand krijgt dat meer. Vaste contracten zijn niet meer van deze tijd. Dan kun je twee dingen doen. Breken met je cultuur en voor de liefde kiezen of breken met je vriend omdat de kans dat je kan leven volgens de eisen die je cultuur stelt erg klein zijn.
Zowel jij, jou vriend als jullie beide ouders zullen moeten gaan realiseren dat het inmiddels 2014 is. Werk en vast contract is niet meer vanzelfsprekend. Na drie jaarcontracten lig je er gewoon uit. Dat is de norm van de huidige tijd. Hard maar waar.
Omdat hij mij leven dan ook niet wil verpesten door mij te laten wachten.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
1. Waarom relatie verbreken en het trouwen dan niet uitstellen?
2. Man (or woman) the fuck up en doe wat je zelf goed dunkt, niet wat je ouders je opleggen. Die leven schijnbaar nog in de jaren 20 van de vorige eeuw met hun denkpatronen.
Dan kiest hij zijn baan over jou.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:40 schreef schattigg het volgende:
[..]
Hij denkt hier ook tzelfde over wat betreft "onze ouders"
Hij is dan bang dat hij zijn gezin niet kan onderhouden, als hij weer werkloos is, dan is dat gewoon moeilijk. In deze tijd aan een baan komen is gewoon hartstikke moeilijk.
En wat wil je nu dat wij zeggen?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:40 schreef schattigg het volgende:
[..]
Hij is dan bang dat hij zijn gezin niet kan onderhouden, als hij weer werkloos is, dan is dat gewoon moeilijk. In deze tijd aan een baan komen is gewoon hartstikke moeilijk.
daar doen wij niet aan.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan kiest hij zijn baan over jou.Echte liefde
Kan je je niet beter laten uithuwelijken?
The fuck is mis met jullie soort.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:41 schreef schattigg het volgende:
[..]
Omdat hij mij leven dan ook niet wil verpesten door mij te laten wachten.
Je moet dan ook gewoon geen gezin stichten als je het niet kunt betalen.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:40 schreef schattigg het volgende:
[..]
Dan geldt als enige advies dat je je relatie meteen moet verbreken; om één of andere zieke reden gaat jullie relatie niet om liefde, maar om vast werk.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:41 schreef schattigg het volgende:
[..]
Omdat hij mij leven dan ook niet wil verpesten door mij te laten wachten.
Ja, wou gewoon wat tips, omdat ik radeloos ben, en hoe we het beste kunnen aanpakken.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat wil je nu dat wij zeggen?
#YOLOquote:Op maandag 10 februari 2014 14:43 schreef nietzman het volgende:
Je gaat toch verdomme voor elkáar in een relatie, niet voor de secundaire arbeidsvoorwaarden.__.
Zwak gedoe man. Banen kun je altijd verliezen en dromen kunnen altijd in duigen vallen. Het gaat er in een relatie om dat je dat soort shit kunt handelen en je gezamenlijk door dat soort gezever heen kunt slepen. Als dat fundament al zo zwak is dat je partner een baan moet hebben voordat je je aan een huwelijk brandt heb je niets in een relatie te zoeken. #nohomo #loveactually.
Hoe wil je wat aanpakken?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:43 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ja, wou gewoon wat tips, omdat ik radeloos ben, en hoe we het beste kunnen aanpakken.
Als moslim welquote:Op maandag 10 februari 2014 14:43 schreef nietzman het volgende:
Je gaat toch verdomme voor elkáar in een relatie, niet voor de secundaire arbeidsvoorwaarden.__.
Wat? Je relatie? Je psyche?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:43 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ja, wou gewoon wat tips, omdat ik radeloos ben, en hoe we het beste kunnen aanpakken.
Nee, abosluut niet! Om een toekomst te moeten hebben heb je werk nodig, ik heb juist zoveel gesteund voordat hij werkloos was, en toen eindelijk kwam hij aan een baan .. Hij was zo blij, Ik weet het ook niet meer.. Ik zou hem echt niet verlaten door een baan.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan geldt als enige advies dat je je relatie meteen moet verbreken; om één of andere zieke reden gaat jullie relatie niet om liefde, maar om vast werk.
Maar hij jou wel.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:45 schreef schattigg het volgende:
[..]
Nee, abosluut niet! Om een toekomst te moeten hebben heb je werk nodig, ik heb juist zoveel gesteund voordat hij werkloos was, en toen eindelijk kwam hij aan een baan .. Hij was zo blij, Ik weet het ook niet meer.. Ik zou hem echt niet verlaten door een baan.
Ja kut man, waarom staan we überhaupt nog op 's ochtends.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:40 schreef schattigg het volgende:
In deze tijd aan een baan komen is gewoon hartstikke moeilijk.
jullie begrijpen me verkeerd, misschien ben ik erg onduidelijk.. Maar laten we realistisch zijn, als je wilt trouwen, en jij geen baan hebt hoe moet men zijn huis gaan onderhouden dan? Liefde komt sowieso boven werk, ik heb hem destijds ook zoveel steun gegeven, en ik zou hem nooit willen verlaten door zo'n reden.. Ik wil juist het beter oppakken, wat we eventueel eraan kunnen doen, tips, etc..quote:
arrogant hoezo? Dit is niet mijn gedachte, maar die van hem. Ik heb hem ook gezegd dat ik hem nooit zou laten, en eventueel naar een ander alternatief zou kunnen kijken..quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef delano.888 het volgende:
Ik vind je echt gigantisch arrogant TS.
erg onduidelijk ja, maar dat komt ook door je beheersing van de nederlandse taal.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef schattigg het volgende:
[..]
jullie begrijpen me verkeerd, misschien ben ik erg onduidelijk.. Maar laten we realistisch zijn, als je wilt trouwen, en jij geen baan hebt hoe moet men zijn huis gaan onderhouden dan? Liefde komt sowieso boven werk, ik heb hem destijds ook zoveel steun gegeven, en ik zou hem nooit willen verlaten door zo'n reden.. Ik wil juist het beter oppakken, wat we eventueel eraan kunnen doen, tips, etc..
Je zegt toch net dat hij de relatie verbreekt als hij geen vast contract krijgt? Dus hij verlaat jou voor werk.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef schattigg het volgende:
[..]
jullie begrijpen me verkeerd, misschien ben ik erg onduidelijk.. Maar laten we realistisch zijn, als je wilt trouwen, en jij geen baan hebt hoe moet men zijn huis gaan onderhouden dan? Liefde komt sowieso boven werk, ik heb hem destijds ook zoveel steun gegeven, en ik zou hem nooit willen verlaten door zo'n reden.. Ik wil juist het beter oppakken, wat we eventueel eraan kunnen doen, tips, etc..
Of hij dan de relatie zou verbreken dat is dan nog niet zeker, er is dan op dat moment geen hoop meer..quote:Op maandag 10 februari 2014 14:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je zegt toch net dat hij de relatie verbreekt als hij geen vast contract krijgt? Dus hij verlaat jou voor werk.
Als ik wil trouwen en ik heb geen werk, dan zoek ik werk of ik vraag een uitkering aan. Of we stellen het trouwen even uit tot we het kunnen betalen. Geen man overboord... de liefde verdwijnt niet als je even moet wachten.
Hoe weet je dat? Hoe weet je dat hij geen werk meer vindt?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:53 schreef schattigg het volgende:
[..]
Of hij dan de relatie zou verbreken dat is dan nog niet zeker, er is dan op dat moment geen hoop meer..
Hoe wil je een huis onderhouden als je geen werk hebt en niet samen bent dan?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef schattigg het volgende:
Maar laten we realistisch zijn, als je wilt trouwen, en jij geen baan hebt hoe moet men zijn huis gaan onderhouden dan?
Zorg gewoon dat je jezelf kunt onderhouden, dan heb je hem niet 'nodig' voor he dagelijkse levensbehoeften en is dit helemaal geen issue meer.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:53 schreef schattigg het volgende:
[..]
Of hij dan de relatie zou verbreken dat is dan nog niet zeker, er is dan op dat moment geen hoop meer..
Je opties zijn eigenlijk best wel simpel.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:40 schreef schattigg het volgende:
[..]
Waarom werk je zelf niet dan? Als jullie met weinig geld tevreden zijn, dan red je het makkelijk hoor, zonder kinderen dan.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:02 schreef schattigg het volgende:
Ik ben absoluut geen geldwolf, ik wil liever een arme man met een normale baan ipv een rijke man.
Mocht hij ontslag krijgen, dan nog zou ik hem niet verlaten. Mijn gevoelens zijn te sterk voor dat, Ik hou juist heel veel van hem.
Natuurlijk zou ik samen willen werken. Maar dat is het probleem niet..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:00 schreef Spatieloos het volgende:
Ga zelf werken dan? Wissel gewoon de rollen om, of ga een tijdje samenwerken, wat moet je anders doen in je huis als je nog geen kinderen hebt?
Ze werkt. Lezen.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:03 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Waarom werk je zelf niet dan? Als jullie met weinig geld tevreden zijn, dan red je het makkelijk hoor, zonder kinderen dan.
Wat is het probleem dan wel? En jij komt uit een cultuur waar vrouwen niet horen te werken ofzo? Gewoon uit die cultuur stappen, of is jouw cultuur belangrijker voor je dan je relatie?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:03 schreef schattigg het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik samen willen werken. Maar dat is het probleem niet..
Nederlanders zijn hier vrij simpel in, maar als je komt vanuit een ander cultuur is het niet zo simpel dan jullie dachten.
Ik zie niet in waarom dat dan het einde van jullie relatie zou betekenenquote:Op maandag 10 februari 2014 14:18 schreef schattigg het volgende:
Teringquote:Op maandag 10 februari 2014 14:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar we moeten eerst zekerheid hebben. Dan zijn we al getrouwd ja, maar nu niet.. Hoe moet hij mijn handkomen vragen als hij geen vaste baan heeft? Dat kan gewoon niet, onze beide ouders zullen het niet accepteren, omdat zijn ouders dan gaan zeggen : Hoe wil je gaan trouwen als je geen vaste baan hebt, of als je werkloos bent..
En mijn ouders precies tzelfde gaan zeggen.
Want als je vriend geen vast contract krijgt blijft hij maar de rest van zijn leven werkloos?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:36 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ook moslims kunnen ervoor kiezen om een normaal leven te leiden.quote:
Wat zwak, zeg.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:53 schreef schattigg het volgende:
[..]
Het kan zo simpel zijn als je het zelf maakt.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:03 schreef schattigg het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik samen willen werken. Maar dat is het probleem niet..
Nederlanders zijn hier vrij simpel in, maar als je komt vanuit een ander cultuur is het niet zo simpel dan jullie dachten.
Wat de neuk is het probleem dan?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef schattigg het volgende:
Ik ga het nog een keer proberen uit te leggen beste mensen.
Bij mij er geen sprake van dat ik hem zou verlaten als hij weer werkloos raakt..
Hij zegt juist dat hij een vaste baan moet hebben zodat we aan een toekomst kunnen beginnen, want als hij weer werkloos raakt, is het moeilijk om weer aan een baan te kunnen komen, omdat hij zoveel moeite heeft gedaan voor deze baan die hij nu heeft..
Het ligt ook aan onze ouders.. Wanneer hij mij hand komt vragen zouden mijn ouders zeggen van heb je al een vaste baan, zo niet? Hoe kun je dan aan een toekomst beginnen..
Zijn ouders denken precies hetzelfde hierover..
Als je een toekomst wilt heb je werk nodig, en als hij dat niet heeft dan gaat het niet door.. Ik ben heel simpel, ik ben juist een persoon die niet uit is naar luxe dingen, als ik maar met hem samen bent dat is al lux genoeg voor mij..
Pff
Ik ben zijn steun*quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef schattigg het volgende:
Bij mij er geen sprake van dat ik hem zou verlaten als hij weer werkloos raakt..
Hij zegt juist dat hij een vaste baan moet hebben zodat we aan een toekomst kunnen beginnen, want als hij weer werkloos raakt, is het moeilijk om weer aan een baan te kunnen komen, omdat hij zoveel moeite heeft gedaan voor deze baan die hij nu heeft..
Het ligt ook aan onze ouders.. Wanneer hij mij hand komt vragen zouden mijn ouders zeggen van heb je al een vaste baan, zo niet? Hoe kun je dan aan een toekomst beginnen..
Als je een toekomst wilt heb je werk nodig, en als hij dat niet heeft dan gaat het niet door.. Ik ben heel simpel, ik ben juist een persoon die niet uit is naar luxe dingen, als ik maar met hem samen bent dat is al lux genoeg voor mij..
Pff
Ja, ho, ho. Ik lees wat je schrijft, dat wil nog niet zeggen dat ik je begrijp.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:14 schreef schattigg het volgende:
[..]
volgens mij ben jij de enige die mij begrijpt Lienekien.
Nogmaals, ik ben zijn steun. Ik heb hem juist al die tijd gesteund, heb hem juist aangemoedigd dat hij sterk moet zijn dat er vast een deur is die open gaat voor hem, en dat is juist ook gelukt, hij heeft nu een baan. Hij, onze ouders maken hier een probleem van. IK NIET.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Ik dacht dat trouwen betekent dat je elkaar zou steunen in goede en slechte tijden. Dus ook als je financieel even in een dip zit.
Nu niet blijkbaar
quote:Op maandag 10 februari 2014 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ho, ho. Ik lees wat je schrijft, dat wil nog niet zeggen dat ik je begrijp.
Maar wat moeten wij nu zeggen?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:16 schreef schattigg het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben zijn steun. Ik heb hem juist al die tijd gesteund, heb hem juist aangemoedigd dat hij sterk moet zijn dat er vast een deur is die open gaat voor hem, en dat is juist ook gelukt, hij heeft nu een baan. Hij, onze ouders maken hier een probleem van. IK NIET.
`Dan zul je voor elkaar moeten kiezen en niet voor je ouders.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:16 schreef schattigg het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben zijn steun. Ik heb hem juist al die tijd gesteund, heb hem juist aangemoedigd dat hij sterk moet zijn dat er vast een deur is die open gaat voor hem, en dat is juist ook gelukt, hij heeft nu een baan. Hij, onze ouders maken hier een probleem van. IK NIET.
Hij is belangrijk voor mij. Probleem is niet alleen onze ouders. HIJ denkt hier hetzelfde over.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:15 schreef Spatieloos het volgende:
Maar okay, je probleem is dus jullie ouders? Zijn jullie ouders echt belangrijker voor jullie dan elkaar?
Met wie hebben jullie eigenlijk relaties? Met elkaar of met elkaars ouders?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:16 schreef schattigg het volgende:
Hij, onze ouders maken hier een probleem van. IK NIET.
Is je vriend zelf dan niet het grootste probleem? Omdat hij denkt dat alles ophoudt als hij deze baan zou verliezen?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:16 schreef schattigg het volgende:
[..]
quote:
Ah, ik snap het al.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef schattigg het volgende:
Pff
Oh in dat geval zou ik proberen zijn mening te veranderen door middel van een openminded discussie.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:17 schreef schattigg het volgende:
[..]
Hij is belangrijk voor mij. Probleem is niet alleen onze ouders. HIJ denkt hier hetzelfde over.
Ofdat alles ophoudt is nog niet zeker, ik vroeg hem zojuist, houd alles op dan als je niet vast wordt, of niet aan een baan terecht kan komen. Zijn antwoord : Ik weet het niet, en als ik dan zeg van : we kunnen toch zoeken naar een ander alternatief, werk? Etc etc, dan zegt hij: jij praat zo makkelijk schat..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is je vriend zelf dan niet het grootste probleem? Omdat hij denkt dat alles ophoudt als hij deze baan zou verliezen?
Dan zou ik zeggen "Ok, de wereld vergaat, je blijft de rest van je leven werkloos en je kunt ons niet onderhouden, huil huilquote:Op maandag 10 februari 2014 15:21 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ofdat alles ophoudt is nog niet zeker, ik vroeg hem zojuist, houd alles op dan als je niet vast wordt, of niet aan een baan terecht kan komen. Zijn antwoord : Ik weet het niet, en als ik dan zeg van : we kunnen toch zoeken naar een ander alternatief, werk? Etc etc, dan zegt hij: jij praat zo makkelijk schat..
Bedenk gewoon samen een aantal mogelijke scenario's en bij elk scenario een aantal mogelijke oplossingen. Dat geeft weer perspectief en een open, positieve blik op de toekomst met als gedachte: alles komt goed, en als we er op manier A niet komen, dan proberen we manier B.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:21 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ofdat alles ophoudt is nog niet zeker, ik vroeg hem zojuist, houd alles op dan als je niet vast wordt, of niet aan een baan terecht kan komen. Zijn antwoord : Ik weet het niet, en als ik dan zeg van : we kunnen toch zoeken naar een ander alternatief, werk? Etc etc, dan zegt hij: jij praat zo makkelijk schat..
zo te lezen is de vriend ook een huillie, dus wat dat betreft passen ze bij elkaarquote:Op maandag 10 februari 2014 15:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen "Ok, de wereld vergaat, je blijft de rest van je leven werkloos en je kunt ons niet onderhouden, huil huilDoei."
Zo makkelijk is het. Zoek naar ander werk. Hij klinkt als een labiele zak strooizout.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:21 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook de vriend. Die doet alsof de wereld vergaat en de rest van zijn leven werkloos is en het allemaal af hangt van die ene baan en er anders geen hoop meer is, maar als je dan een alternatief bedenkt dan 'denk je te makkelijk'quote:Op maandag 10 februari 2014 15:25 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zo te lezen is de vriend ook een huillie, dus wat dat betreft passen ze bij elkaar
Daarvoor heb ik zoujuist een topic geopend.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bedenk gewoon samen een aantal mogelijke scenario's en bij elk scenario een aantal mogelijke oplossingen. Dat geeft weer perspectief en een open, positieve blik op de toekomst met als gedachte: alles komt goed, en als we er op manier A niet komen, dan proberen we manier B.
Dan doe je het verkeerd, dat gesprek moet je met hem aan gaanquote:Op maandag 10 februari 2014 15:27 schreef schattigg het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik zoujuist een topic geopend.
Hij klinkt als een zelfverzekerde gozer met een positieve blik op de toekomst.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:21 schreef schattigg het volgende:
[..]
daarom..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hij klinkt als een zelfverzekerde gozer met een positieve blik op de toekomst.![]()
...grapje natuurlijk. Wat voor baan is het dan in godsnaam? Er zijn toch meerdere baantjes op de wereld? Voor mijn part gaat 'ie pallets sorteren, uiteindelijk is werk gewoon werk.
Hij zegt juist : Ik heb geen recht om jouw toekomst te verpesten door jou te laten wachten..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:33 schreef Silenus het volgende:
Nou, zeg dat dan ook tegen hem. Hij hoeft toch niet onder de guillotine over een jaar? Ook als z'n contract niet verlengd wordt (hou er maar gewoon rekening mee, of zoek het komende jaar alvast naar wat anders) is dat heus niet het einde van de wereld.
Als 'ie dan nog steeds begint te piepen als een klein meisje moet je maar gewoon een andere vent zoeken. Je wil toch niet je hele leven bij zo'n ei blijven.
Nou, dat bepaal jij of je wilt wachten of niet.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:38 schreef schattigg het volgende:
[..]
Hij zegt juist : Ik heb geen recht om jouw toekomst te verpesten door jou te laten wachten..
Het ligt niet aan je ouders, het ligt aan jullie. Jullie vinden het belangrijk dat hij jouw hand aan je ouders gaat vragen. Dat is natuurlijk officieel nergens voor nodig. Ik snap dat de goedkeuring van jullie ouders belangrijk is voor jullie, maar het zorgt nu ook voor problemen. Mij is dan ook niet duidelijk wat je wil horen in dit topic, want de culturele problemen roep je over jezelf af en zolang je daar aan vast wil blijven houden kan niemand je een zinnig advies geven.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef schattigg het volgende:
Pff
ja daarom..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat bepaal jij of je wilt wachten of niet.
Gesproken als een ware Nederlander.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Het ligt niet aan je ouders, het ligt aan jullie. Jullie vinden het belangrijk dat hij jouw hand aan je ouders gaat vragen. Dat is natuurlijk officieel nergens voor nodig. Ik snap dat de goedkeuring van jullie ouders belangrijk is voor jullie, maar het zorgt nu ook voor problemen. Mij is dan ook niet duidelijk wat je wil horen in dit topic, want de culturele problemen roep je over jezelf af en zolang je daar aan vast wil blijven houden kan niemand je een zinnig advies geven.
Problemen zoeken als een leugentje om niet te kunnen trouwen bedoel je?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:59 schreef zarGon het volgende:
Alsof een vast contract zoveel garanties met zich meebrengt dat je de komende paar jaren verzekerd bent van werk..
Als hij gedwongen weg moet of ontslagen wordt straks, zoekt hij gewoon weer naar werk. Dat is hoe het gaat, daar ontsnap je niet aan. Verder werken jullie allebei, dat betekent dat je dus mooi geld bij elkaar kunt sparen.
Ik heb vooral het idee dat hij problemen zoekt. Je kunt het ook van een positieve kant bekijken en zo.
waarom wilt hij dan uberhaupt verder? Dat kan hij toch ook zeggen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:16 schreef Xeor het volgende:
Misschien wil hij helemaal niet met je trouwens, daar al eens over nagedacht?
Makkelijker om werk als excuus te gebruiken.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:19 schreef schattigg het volgende:
waarom wilt hij dan uberhaupt verder? Dat kan hij toch ook zeggen.
pff, denk je?quote:Op maandag 10 februari 2014 16:21 schreef nietzman het volgende:
[..]
Makkelijker om werk als excuus te gebruiken.
Misschien durft hij het niet te zeggen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:19 schreef schattigg het volgende:
[..]
waarom wilt hij dan uberhaupt verder? Dat kan hij toch ook zeggen.
als hij het niet durf te zeggen waarom zegt hij dan dat hij van me houdt, en waarom dan nog lief doen? Als we ruzie hebben het proberen goed te maken, als ik niets van me laat horen, mij belt?quote:Op maandag 10 februari 2014 16:26 schreef Xeor het volgende:
[..]
Misschien durft hij het niet te zeggen.
wie stelt hier nou aan man, leer gewoon begrijpend lezen. Ik stel me nergens aan OK!quote:Op maandag 10 februari 2014 16:35 schreef RonnieGardocki het volgende:
Hieronder staat wat je moet doen, keurig beschreven:
* niet aanstellen.
Dit is Fok, niet direct alles zo zwaar oppakken.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:36 schreef schattigg het volgende:
wie stelt hier nou aan man, leer gewoon begrijpend lezen. Ik stel me nergens aan OK!
Bazenpostquote:Op maandag 10 februari 2014 14:43 schreef nietzman het volgende:
Zwak gedoe man. Banen kun je altijd verliezen en dromen kunnen altijd in duigen vallen. Het gaat er in een relatie om dat je dat soort shit kunt handelen en je gezamenlijk door dat soort gezever heen kunt slepen. Als dat fundament al zo zwak is dat je partner een baan moet hebben voordat je je aan een huwelijk brandt heb je niets in een relatie te zoeken. #nohomo #loveactually.
OK!quote:Op maandag 10 februari 2014 16:36 schreef schattigg het volgende:
[..]
wie stelt hier nou aan man, leer gewoon begrijpend lezen. Ik stel me nergens aan OK!
Dat iemand niet alleen op de roze wolken zit, maar ook realitisch nadenkt over de (financiële) gevolgen van trouwen is een pluspunt. Echter hoort dat mijns inziens niet de boventoon te voeren.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:04 schreef schattigg het volgende:
[..]
Problemen zoeken als een leugentje om niet te kunnen trouwen bedoel je?
quote:Op maandag 10 februari 2014 14:43 schreef nietzman het volgende:
Jullie denken heel moeilijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:27 schreef schattigg het volgende:
@ probeer, lief dat je wilt helpen.
Maar jij denkt heeeel makkelijk. Of wij denken heel moeilijk..
Cultuur\geloof.. Nogmaals
Fucking aanwinst ben jij hier.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat iemand niet alleen op de roze wolken zit, maar ook realitisch nadenkt over de (financiële) gevolgen van trouwen is een pluspunt. Echter hoort dat mijns inziens niet de boventoon te voeren.
Hij heeft blijkbaar aangegeven met je te willen trouwen, dus zou hij naar een doel moeten werken. Sparen, want geld zal hij hard nodig hebben. Als hij geen baan had, had ik zijn terughoudendheid wel begrepen. Hij heeft echter wel een baan, en jij werkt ook.
In je OP heb je het over een vast contract, maar dan volgend jaar. Dat betekent dus dat hij dit jaar 10 maanden (maart-december) kan sparen. Jij kan dat ook. Dan heb je vast een mooi bedrag bij elkaar waar je in ieder geval een beetje mee vooruit kan. Jullie kunnen zelfs besparen op de bruiloft door het klein te houden/niet al te groot te maken.
Ik kan het niet zo precies aangeven, maar ik vind zijn gedrag raar. In plaats van aangeven wat er nodig is om het te laten slagen, heeft hij het over einde relatie en loslaten en whatnot. Juist nu zou hij moeten laten merken dat hij hard werkt aan een toekomst samen met jou.
Gedwongen vertrekken of ontslagen worden is niet het einde, maar slechts een tussenstop. Net zoals je elke keer wanneer je valt weer opstaat, ga je na zoiets weer gewoon op zoek naar nieuw werk.
Als het klikt tussen jullie en jullie allebei gewillig zijn om te trouwen, zou hij juist gemotiveerd moeten zijn in plaats van problemen creëren over zaken waar hij toch geen beslissende invloed op heeft.
Wtf doe je bij zo'n lapzwans?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:06 schreef schattigg het volgende:
Zargon, je hebt gelijk..
Ik vroeg juist aan hem van : Stel, je wordt ontslagen dit dat zou je dan een punt achter zetten, waarop hij antwoordde van : Ik weet het niet, zal er over na denken? Toen werd ik eigenlijk heel verdrietig..
Da's waarschijnlijk ook het probleem, liefde maakt blind.quote:
Liefde maakt zeker blind.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Da's waarschijnlijk ook het probleem, liefde maakt blind.
Dat jij van hem houdt zegt niet dat hij geen lapzwans is waar je misschien wel beter af zonder zou zijn.
Heb zelf ook 3,5 jaar vastgezeten aan een enorme douchebag 'omdat ik zo veel van hem hield en hij wel lief was'.
Hoe bedoel je, mogelijk?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Liefde maakt zeker blind.
Maar is het wel gewoon mogelijk om te kunnen trouwen als je geen vaste baan hebt?
Ja, zie niet in waarom niet.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Maar is het wel gewoon mogelijk om te kunnen trouwen als je geen vaste baan hebt?
Ik weet het ook allemaal niet meer hoor :squote:Op maandag 10 februari 2014 17:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, zie niet in waarom niet.
Als je er genoeg geld voor hebt (sparen, dus).
En ook als hij geen vast contract krijgt, kan hij best wat beter zijn best doen om weer nieuw werk te vinden. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik vind je vriend een beetje een dramaqueen, problemen maken waar ze niet zijn en jou daarin meesleuren.
Ik had 't wel geweten hoor. Maar die damn verliefdheid wint het soms nou eenmaal van je verstand.
Hou maar op met pesten.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:34 schreef Sauslepel het volgende:
Lijkt me allemaal een erg slim plan, ik kan je aanraden om een groot gezin te nemen (veel kinderen), gezellige drukte in huis.
Hij laat je bij de kleinste tegenslag al los. Mij lijkt het alsof hij niet gereed is om die extra verantwoordelijkheid te (willen) nemen.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:06 schreef schattigg het volgende:
Zargon, je hebt gelijk..
Ik vroeg juist aan hem van : Stel, je wordt ontslagen dit dat zou je dan een punt achter zetten, waarop hij antwoordde van : Ik weet het niet, zal er over na denken? Toen werd ik eigenlijk heel verdrietig..
Tuurlijk is dat mogelijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Of hij me los gaat laten daar ben ik niet zeker van.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij laat je bij de kleinste tegenslag al los. Mij lijkt het alsof hij niet gereed is om die extra verantwoordelijkheid te (willen) nemen.
Zo'n huwelijk is gedoemd te mislukken, simpelweg omdat je hem niet kan vertrouwen wanneer het (financieel) slecht gaat. Je hebt iemand nodig die met zijn rug recht, borsten vooruit, kin omhoog en blik op de horizon gericht (en natuurlijk jou onder/tussen z'n armen) ertegenaan gaat.
Jouw eenzijdige inzet gaat een huwelijk niet staande houden hoor.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:44 schreef schattigg het volgende:
[..]
Of hij me los gaat laten daar ben ik niet zeker van.
Hij zegt juist dat hij geen recht heeft om mij te laten wachten en mij leven te verpesten..
Toen zei ik dat ik hem altijd zou steunen mochten we zo'n situatie meemaken zou ik je altijd blijven steunen, en hem niet verlaten..
Hij antwoorde : dat is erg lief van je, bedankt schat.
Ik neem aan dat je het cynisch bedoelt, maar dat is me niet helemaal duidelijk. Het punt wat ik probeerde te maken is dat men zelf moet weten wat voor culturele tradities en waardes belangrijk zijn en in ere moeten worden gehouden, maar dat dat tegelijk zorgt voor de onmogelijkheid om er hier een zinnige discussie over te voeren en bruikbaar advies over te geven. Er zijn al meer topics geweest in R&P waaruit bleek dat alle adviezen in de wind werden geslagen onder het mom van 'ja maar cultuur' of 'ja maar geloof', net als er in WGR budget adviezen in de wind worden geslagen onder het mom van 'Ja maar sportschool nodig', 'ja maar dure smartphone nodig'. Als iemand niet openstaat voor verandering hebben de goedbedoelde adviezen van users weinig nut en snap ik eerlijk gezegd niet waarom een topic geopend wordt.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gesproken als een ware Nederlander.
denk je dat dit een leugentje is om niet te willen trouwen of dergelijke?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jouw eenzijdige inzet gaat een huwelijk niet staande houden hoor.
Verder is hij de oudere en hoe je het wendt of keert de man, juist hij zou jou moeten geruststellen.
Hij kan ook liegen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:33 schreef schattigg het volgende:
[..]
als hij het niet durf te zeggen waarom zegt hij dan dat hij van me houdt, en waarom dan nog lief doen? Als we ruzie hebben het proberen goed te maken, als ik niets van me laat horen, mij belt?
waarom moet hij liegen om wat? Waarom zou je uberhaupt met andermans gevoelens willen spelen, is men zo harteloos, zo gevoelloos? Wat bereik je ermee om met gevoelens te spelen ? Niets, hij houdt dan niet alleen mij, maar ook zich zelf voor de gek.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |