context?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:15 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb een vraag! Wat is de juiste spelling? alışık of alışkın? Ik kom beide varianten tegen op het internet...
Hiç alışık/alışkın değilim böyle sıcaklara.quote:
wat mij betreft zijn ze allebei goedquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hiç alışık/alışkın değilim böyle sıcaklara.
Volgens velen zijn dat synoniemen, maar ik heb zo mijn twijfels.
quote:alışık olmak
alışkın olmak (!)
"Bu maymunların tarlalara hiçbir zarar vermedikleri ve şehir hayatına alışık oldukları görülür." - A. H. Çelebi
bron: tdk
quote:alışkın olmak
iyice alışmış olmak, yabancılık çekmemek
"Hayatın alışkın olduğumuz birçok gündelik hâlleri beklenmedik nice zevklere bürünürdü." - A. Ş. Hisar
bron: tdk
?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:54 schreef Arcadia het volgende:
Zo traag dit, voel me net op middelbare school.
Wat?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Sessie van haitham al haddad. Maar gaat me traag jongen
Dem muslim strugglesquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Sessie van haitham al haddad. Maar gaat me traag jongen
Dat is een Kalpak en niet Georgisch van oorsprong.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 02:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Soms hebben die Georgiers toch een geweldig gevoel voor stijl, zo iemand straalt gewoon bazigheid uit.
Zijn Papakha (muts) helpt ook ook, schijnen helaas nogal aan de prijs te zijn.
Staat dat in de DNA van die mutsen?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat is een Kalpak en niet Georgisch van oorsprong.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kalpak
Dat is geen Kalpak, maar een Papakha. Is wel degelijk een Kaukasische muts.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heeeerlijk! Waar in A'dam is ie?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:54 schreef Bortecinem het volgende:
Oh jongens als jullie van macarons houden (of niet), dan raad ik jullie aan om Poptasi te bezoeken de volgende keer dat jullie in Amsterdam zijn (of om te bestellen via de webshop als je bereid bent om de verzendkosten te betalen). Echt de best macarons ooit.![]()
[ afbeelding ]
De Papakha en de Kalpak hebben dezelfde roots/zijn hetzelfde, AryaMehr.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat is geen Kalpak, maar een Papakha. Is wel degelijk een Kaukasische muts.
Je verwart linguistische roots en de daadwerkelijke origine van de muts. Niet Turks. Hetzelfde geldt voor de Azerbaijaanse dans en kledij, ook allemaal gestolen van de originele Kaukasiers.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een Papakha en de Kalpak hebben dezelfde roots, AryaMehr.
http://en.wikipedia.org/wiki/Papakha
Alles wijst erop dat de Kaukasiers deze muts hebben overgenomen van de Turkse volkeren. Het enige bewijs dat jij kan leveren is dat het niet Turks kan zijn omdat je jaloerse Perzische ego dat niet aankan, AryaMehr.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je verwart linguistische roots en de daadwerkelijke origine van de muts. Niet Turks. Hetzelfde geldt voor de Azerbaijaanse dans en kledij, ook allemaal gestolen van de originele Kaukasiers.
Wellicht is het tijd om je schattige foto's te posten.
Is het wel waard.. aangezien ze veel aparte smaken hebben. Toen ik salted caramel zag was ik al verkocht.quote:
Als ik zoek op op papakha kom ik op dat Georgische plaatje, in welke zin verschilt dat van een kalpak dan?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Lees de links die ik heb geplaatst. Turkse volkeren dragen dit soort hoeden al eeuwen lang. Dit geldt ook voor de Centraal-Aziatische Turken die nooit in contact zijn gekomen met welk Kaukasisch volk dan ook. Andersom is dit niet het geval. En het feit dat alle Kaukassiche volkeren een Turkse benaming gebruiken voor deze hoed wijst er alleen maar op dat er meer bewijs is in ons voordeel.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Oh ja? Wat precies is alles? Daar wijst helemaal niets op.
[..]
Niet strooien met persoonlijke aanvallen omdat je geen inhoudelijke discussie kunt voeren.
[..]
Bij deze dan, iedereen die hierin geïnteresseerd is, stuur me even een DM.
Of wacht:
Schattig internet-DNA-meisje. Classificeren iedereen!
Jaaaa, ik vond macarons nooit zo lekker tot ik deze had uitgeprobeerd.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:17 schreef Crip het volgende:
[..]
Is het wel waard.. aangezien ze veel aparte smaken hebben. Toen ik salted caramel zag was ik al verkocht.Alleen zijn die verzendkosten wel dezelfde prijs als 1 doosje macarons zelf.. dus ik denk dat ik ze eens ga kopen als ik in A'dam ben.
Non-argument.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:24 schreef Bortecinem het volgende:
Lees de links die ik heb geplaatst. Turkse volkeren dragen dit soort hoeden al eeuwen lang.
Simplistische kijk op historische handelsrelaties tussen de Kaukasus, Midden-Oosten en Centraal-Azie. Zie Turken in centraal-Azie die Nowruz vieren. Ook allemaal door contacten met andere volkeren.quote:Dit geldt ook voor de Centraal-Aziatische Turken die nooit in contact zijn gekomen met welk Kaukasisch volk dan ook.
Linguistische invloeden tellen niet mee. De muts is Kaukasus. Hetzelfde geldt voor de kledij, muziek en dansen van Turken in de Kaukasus. Ook allemaal overgenomen van deze originele bewoners. De invloed is wat betreft culture uitingen eenzijdig geweest.quote:En het feit dat alle Kaukassiche volkeren een Turkse benaming gebruiken voor deze hoed wijst er alleen maar op dat er meer bewijs is in ons voordeel.
Onzin.quote:Ja, dat doe je door met argumenten te komen, niet met belachelijke beledigingen en beschuldigingen als 'alles is gejat'.En verder is het gewoon obvious sinds dag een dat je AryaMehr bent.
Eentje is genoeg om een profiel weer te geven van een klein snotneus (lees: stoer grijze wolf meisje) dat haar gehele jeugd op het internet heeft doorgemaakt. Leuke profielen hoor:quote:Eentje maar? Waar is de rest dan? Verder hebben velen mij IRL al mogen bewonderen, deze foto is dus niet zo bijzonder.
Niet alleen dat. Hij wordt ook nog eens vergezeld door de Armeense president, de laatste dictator van Europa, de Wit-Russische president en de in recent in opspraak gekomen Oekraïense president.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Rutte zit gewoon naast de familie Erdogan, de mooiste dag van het leven van Mark
Bewijzen voor de linguistische roots van deze muts zijn te vinden in de links die ik heb geplaatst, inclusief verdere informatie over het gebruik van deze hoed onder Centraal-Aziatische volkeren. Alles behalve een non-argument dus.quote:
Linguistische invloeden tellen absoluut mee. Belachelijk dat je denkt dit zomaar te kunnen verdoezelen. Turken, Kaukasiers, Centraal-Aziaten en zelfs mensen op de Balkan dragen deze hoed. Allen gebruiken een Turkse benaming en allen zijn in contact geweest met de Turken, maar andersom niet. Dit is gewoon een simpel optelsommetje. Niet dat ik nu beweer dat er een absoluut bewijs is voor een Turkse oorsprong, maar dat wij in het voordeel staan is niet meer dan logisch.quote:Simplistische kijk op historische handelsrelaties tussen de Kaukasus, Midden-Oosten en Centraal-Azie. Zie Turken in centraal-Azie die Nowruz vieren. Ook allemaal door contacten met andere volkeren.
Turken vieren Nowroz omdat zij al eeuwen in contact staan met Iraanse volkeren. Dit is dus absoluut niet te vergelijken. Dit is nou simplistisch denken.
Linguistische invloeden tellen niet mee. De muts is Kaukasus. Hetzelfde geldt voor de kledij, muziek en dansen van Turken in de Kaukasus. Ook allemaal overgenomen van deze originele bewoners. De invloed is wat betreft culture uitingen eenzijdig geweest.
Kwestie van teruglezen, Arya.quote:Onzin.
Leuk overzicht van mijn internetleven, inderdaad. Maar ook hier zijn de meeste van op de hoogte. Veel users in dit topic zijn ook lid op die forums, weet je dat? Erg origineel ben je dus niet.quote:Eentje is genoeg om een profiel weer te geven van een klein snotneus dat haar gehele jeugd op het internet heeft doorgemaakt. Leuke profielen hoor:
Kansloos.
Jazeker. 6 deelnemers.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:41 schreef kanovinnie het volgende:
Doen er eigenlijk ook turken mee om de olympische spelen?
jaquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:41 schreef kanovinnie het volgende:
Doen er eigenlijk ook turken mee om de olympische spelen?
Nee, het is meer AryaMehr zijn jaloerse en arrogante persoonlijkheid. Fatsoen kent hij niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:42 schreef kanovinnie het volgende:
Komt die hele discussie nou door een muts
Jaloezie. Goeie garp.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, het is meer AryaMehr zijn jaloerse en arrogante persoonlijkheid. Fatsoen kent hij niet.
Ach, als jullie je allebei een beetje inhouden is het voor iedereen leuker denk ikquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, het is meer AryaMehr zijn jaloerse en arrogante persoonlijkheid. Fatsoen kent hij niet.
Kaukasische muts dus.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Wel jammer dat Joe Rogan het een Russische muts noemde
Dit is niet zomaar een muts! Zonder ga je geen behoorlijke vrouw scoren bij bepaalde volkeren... Het is dus een soort Iphone 5S maar dan van schaap gemaakt.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:42 schreef kanovinnie het volgende:
Komt die hele discussie nou door een muts
Dat klopt, ja. Nooit van je lang zal je leven zul je dit toegeven, maar gast, je bent zo jaloers, haatdragend en obsessief, dat het bijna grappig is. Kleine dingetjes kunnen jou zo ver krijgen om hele volkeren neer te boren. Ergens ook wel triest.quote:
Lekkerer oppverlakkig zijn ze danquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dit is niet zomaar een muts! Zonder ga je geen behoorlijke vrouw scoren bij bepaalde volkeren... Het is dus een soort Iphone 5S maar dan van schaap gemaakt.
Hehe echt he. Ik voel me er bijna speciaal door.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:52 schreef Weissman het volgende:
Borte wat willen al die mensen van jou toch?
Nuja met een mooie muts krijg je aanspraak, verder pak je haar natuurlijk in met quoutes van Tolstoy en door leuk met kinderen te spelen en als een eckte hout te gaan hakken, haar broers verslaan met worstelen is ook een plus.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lekkerer oppverlakkig zijn ze dan
Eten, drinken, waterpijp. Niks bijzonders. Maar wel leukkkk.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:52 schreef Intellectueel het volgende:
Ja, ik kom. Gezellig. Wat gaan we doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |