abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136439762
Zwangerschap & geboorte

2014

07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsell
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Vlindur
25 september: Tante_Soesa

2 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136439771
Wijzigingen? Graag even een quote!
It will set you free
pi_136439833
Ja, of 42.5 om ze helemaal omver te blazen. Beter safe than sorry! En dan een heel serieus gezicht erbij... :Y
pi_136439867
RFR, ze bedoelen het vast niet vervelend, maar ze vergeten wel rekening te houden met jouw gevoelens. Mag je ze best op aanspreken. Lijkt me verschrikkelijk irritant, alsof we kunnen beslissen NU te bevallen :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:34:40 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_136439963
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:31 schreef Theeleuter het volgende:
RFR, ze bedoelen het vast niet vervelend, maar ze vergeten wel rekening te houden met jouw gevoelens. Mag je ze best op aanspreken. Lijkt me verschrikkelijk irritant, alsof we kunnen beslissen NU te bevallen :')
Ja toch, gewoon beetje persen, ananashart er in en gaan?
Beetje flauw als je dat niet voor je familie over hebt :{w
disclaimer
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:35:47 #6
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136439995
Wup je gaat goed! Wanneer kwam nummer 1 ook alweer? 40 zoveel heb je eens verteld toch, of verwar ik je nu met iemand anders?

Geppie, mijn vriend eet wel zonder te mopperen als we aan tafel zitten, dus er zit geen negatieve lading bij. Hij eet dan gewoon niet zoveel en eet savonds (als kleintje al op bed zou moeten liggen) nog wat anders. Ik heb er daardoor vertrouwen in dat het niet/beperkt af zal wrijven op mini.

Enf een sticker *O* fijn dat je met een aangepast tempo toch lekker je dingetjes kunt doen!

Rfr ook een sticker! Ik zou trouwens je omgeving nog even uitleggen dat een zwangerschap gemiddeld gewoon 40 weken duurt en dat veel vrouwen ook overtijd lopen. Dus dat ze pas vanaf datum X weer mogen zeuren, want van te laat is glad geen sprake. En anders lekker je tijdlijn dichtgooien en blokkeren op whatsapp >:) Dat gedwingeland over strippen en inleiden p, zoals Burdie ook schetst, zou ik overigens helemaal niet kunnen waarderen. Terwijl ik zelfs waarschijnlijk ingeleid wordt bij 41 wk als ze dan nog zit (hooooopelijk niet nodig)

Sunshine, wij hebben het al heeel vroeg geregeld ivm kdv en wachtlijsten (8 wk zwanger ofzo). Gastouder kun je ook best vroeg contacten, zeker als dat je rust geeft. Te meer kans dat er bij de gastouder van je keuze nog plek is op jouw dagen!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136440269
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:o Ik ging er vanuit dat een flinke nies voldoende was....Zit ik voor niets alle niezen in te houden |:(
pi_136440302
RFR, ik zou daar echt heel verdrietig van zijn geworden als mijn omgeving zo had gedaan, vooral toen ik de 41 weken was gepasseerd. Het wachten vergt al best veel van je en natuurlijk wil je ook graag dat de baby komt, maar je doet het niet voor je lol. Voor ons was het een heel bewuste keuze om niet te strippen, omdat wij zo lang mogelijk bleven hopen/vertrouwen op een natuurlijke en spontane bevalling.

Hoe dan ook is het onzin om iemand te pushen om te strippen of ingeleid te worden. Het is jouw lijf en jouw baby en daarom ook nogal respectloos. Het is ook helemaal niet vanzelfsprekend om te doen. Zolang het goed gaat met jou en de baby.

Gelukkig kreeg ik juist veel steun van familie en vrienden in die fase. Ik had het emotioneel ook niet getrokken als ze dat niet hadden gedaan, denk ik. (Met andere woorden, dan had ik ook best uit mijn slof kunnen schieten :P .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:51:40 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136440442
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:46 schreef Franny_G het volgende:
Hoe dan ook is het onzin om iemand te pushen om te strippen of ingeleid te worden. Het is jouw lijf en jouw baby en daarom ook nogal respectloos. Het is ook helemaal niet vanzelfsprekend om te doen. Zolang het goed gaat met jou en de baby.
Als je zwanger bent, mag kennelijk ineens iedereen een mening hebben over prive zaken en die schaamteloos uiten -O-. Heb ik altijd zo bizar gevonden...
KuikenGuppy
pi_136440678
Vooralsnog heb ik maar 1 iemand gehad die aan mijn buik zat en van haar begrijp ik het eigenlijk ook wel. Wildvreemden in de supermarkt zorgen ook voor interessante situaties.
Verder heb ik er een grondige hekel aan als mensen zomaar aan me zitten.

Laatst in de supermakt leuk voorval. Vrouw in scootmobiel kan niet bij pakken melk, ik stond in de buurt. Je zag haar een intern dialoog hebben of ze aan een zwangere wel kon vragen iets voor haar te pakken. Ik vermoed zelfs dat de grootte van mijn buik meeging in de afweging.

Ik vermaak me altijd wel, ook de suffe opmerkingen. Kan er tot nu toe de humor altijd wel van inzien.
pi_136441123
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En als dat niet helpt gewoon vriendlief de slaapkamer inslepen, even de boel daar beneden wakker stoten schudden.

Ik word toch altijd weer een beetje blij als ik aan jullie reacties lees dat het niet raar is om hier kriebelig van te worden, ik denk toch altijd al gauw dat ik me aanstel.
It will set you free
pi_136441333
O nee echt niet hoor rfr.
Als je de mensen morgen ziet zou ik het wel even bespreekbaar maken.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:32:06 #13
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136441666
Rfr _O- prostaglandingesen ftw!

Oh en nog even over dat eten he. Ik wil niet lastig zijn ofzo, en ik heb een spoiler overwogen, maar...

Ik heb zoooooooooveel zin in

Vers wit stokbrood met filet americain en uitjes O+

Zoveel zin. O+
pi_136441669
heb net lekker een potje zitten janken, ik lijk wel zwanger ;)

onze kat is een vieze purk van een beest, graaft de hele dag in de tuin rond op de plekken waar ze poept. dus moet ik oppassen voor toxoplasmose. mijn man is sinds de miskraam heel erg voorzichtig, wil liever niet dat ik de kat aanraak. maar ik vind het zo zielig, ze heeft blaasontsteking en kijkt me de hele dag zo zielig aan. met een aai mij vraag in haar grote groene ogen.

hebben jullie daar ervaring mee? we weten wel dat een miskraam maar 2% door toxoplasmose word veroorzaakt maar liever safe than sorry toch? en daarnaast wie weet wat voor viezigheid ze nog meer meesleept.
pi_136441676
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:35 schreef Kimpossible het volgende:
Wup je gaat goed! Wanneer kwam nummer 1 ook alweer? 40 zoveel heb je eens verteld toch, of verwar ik je nu met iemand anders?

41+0. Zou Valentijnsdag betekenen O+
pi_136441695
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:32 schreef Kimpossible het volgende:

Oh en nog even over dat eten he. Ik wil niet lastig zijn ofzo, en ik heb een spoiler overwogen, maar...

[ afbeelding ]

Zoveel zin. O+
wat ben jij gemeen! ik zag het plaatje en mijn maag ging echt knorren!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:36:19 #17
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136441827
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:32 schreef DagenNachtdromer het volgende:

onze kat is een vieze purk van een beest, graaft de hele dag in de tuin rond op de plekken waar ze poept. dus moet ik oppassen voor toxoplasmose. mijn man is sinds de miskraam heel erg voorzichtig, wil liever niet dat ik de kat aanraak. maar ik vind het zo zielig, ze heeft blaasontsteking en kijkt me de hele dag zo zielig aan. met een aai mij vraag in haar grote groene ogen.

hebben jullie daar ervaring mee? we weten wel dat een miskraam maar 2% door toxoplasmose word veroorzaakt maar liever safe than sorry toch? en daarnaast wie weet wat voor viezigheid ze nog meer meesleept.
Toxoplasmose wordt pas besmettelijk na 2 dagen. Maw, als jullie goed letten op de hygiene is de kans al nihil. Daarbij moet jij het zelf in je mond stoppen, dus als je met poes knuffelt en dan grondig je handen wast is er niets aan de hand.

Onze kat (kitten!) heeft al maanden diarree en daardoor is het onvermijdelijk dat ik hem weleens moet poetsen. Ja, met vlagen maak ik me daar druk om, maar als ik dat arme dier 9 maanden niet zou mogen knuffelen zou zijn hart niet het enige zijn dat breekt geloof ik. :{

Een goede (hand)hygiene is cruciaal, maar verder probeer ik het los te laten. Het kan ook op je sla zitten, of je komkommers, of ander voedsel, for that matter.

Oh enne sorry voor het plaatje >:) gedeelde smart O-)
pi_136441836
Hier ook twee katten en sinds dat wij gestopt zijn met de pil ben ik gestopt met kattenbak en zulks en heeft man dat overgenomen. Maar hoe het werkelijk zit met dat toxoplasmose?
pi_136441849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:32 schreef DagenNachtdromer het volgende:

Toxoplasmose wordt vooral veroorzaakt door parasiet die in ontlasting van jonge katten zit geloof ik. Google er maar eens op. De rijksoverheid heeft er ook een interessante site over, met info.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:37:39 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136441874
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:32 schreef WupWup het volgende:

[..]

41+0. Zou Valentijnsdag betekenen O+
Een valentijnsbaby O+ ik zeg doen! ;)
pi_136442214
quote:
1s.gif [b]Op vrijdag 7 februari 2014 16:32 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile

[ afbeelding ]

Zoveel zin. O+
Ooooooooh... :9~
Ik heb al een lijstje gemaakt van dingen die ik na de bevalling wil eten.
Vers brood met filet americain, uitjes en peper.
Rosbief met peper en zout.
Carpaccio.

DND, misschien naast handen wassen ook handen desinfecteren?
Snap dat je de mogelijkheid wil uitsluiten, maar zou er zoveel risico zitten aan het aaien van de kat?
It will set you free
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:47:34 #23
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136442244
O en ook: http://www.dierenkliniek-(...)igheden:Toxoplasmose

Niet omdat dat nu zon wetenschappelijke site is, maar ik vind hem een pietsje genuanceerder en dat is voor mijn eigen gemoedsrust fijn.
pi_136442396
Het aaien van de kat brengt 0,0 risico mee, tenzij die kat in zn eigen poep heeft liggen rollen, jij dat aan je hand hebt.en vervolgens die hand in je mond steekt... :Y)

Goed je handen wassen dus! + als je al jaren een kat hebt heb je dikke kans dat je al n x toxoplasmose hebt gehad en dus antistoffen hebt.

Toevallig vandaag een folder van de gyn gekregen 8-)
S. 2014
J. 2016
pi_136442412
Dankzij wie had ik daarnet die geel/rode perziken in mijn boodschappenkarretje liggen? }:|
pi_136442466
Dat was DnD volgens mij
S. 2014
J. 2016
pi_136442527
Interessant artikel Kim. Maakt een hoop duidelijk. Ik wist idd dat je ook een beetje op moet passen door bv handschoenen te gebruiken. Maar daar is het nu toch geen weer voor :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:54:57 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136442576
Filet Americain :9.
KuikenGuppy
pi_136442679
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:51 schreef BlueEyes het volgende:
Dankzij wie had ik daarnet die geel/rode perziken in mijn boodschappenkarretje liggen? }:|
lekker lekker zijn die hè? Ik had de helft van het zakje gisteren voor mijn man bewaard. Daar had ik vandaag al spijt van >:) ;)
pi_136442812
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:57 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

lekker lekker zijn die hè? Ik had de helft van het zakje gisteren voor mijn man bewaard. Daar had ik vandaag al spijt van >:) ;)
5 van die dingen en ik heb nu al 't zuur ervan :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:00:46 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136442822
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:57 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Tip: extra zakje kopen :9.
KuikenGuppy
pi_136442913
Jullie zijn allemaal lief dames, bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik me maar ga laten testen op toxoplasmose. Dan zijn we in ieder geval gerust . En inderdaad handen schoon houden. Mujn man heeft ook al beloofd haar eens extra aan te halen. Misschien moet ik maar weer van die perzikjes halen om mezelf te troosten! ;)
pi_136443439
Ik hou niet eens van filet americain en ik krijg er al trek in :')

Ik ben niet zo blij... we hadden rolgordijnen besteld, twee smalle en een brede, voor de babykamer en die werden vandaag bezorgd. Ik had van de smalle de korte variant besteld en van de brede de lange, omdat ze die niet in het kort hadden. Allereerst een heel gedoe omdat ze de verkeerde kant op rolden (niet tegen het raam achter de rol lang, maar juist voor de rol langs, zodat er een dikke kier kwam) en we dus alles los moesten friemelen om hem andersom weer terug te kunnen plakken. De twee smalle moesten als eerst, want de brede moet er precies tussen passen en die moesten we smaller maken. Pakken we de brede uit, heeft die gewoon een heel ander ophangmechanisme waardoor hij veel verder van het raam af hangt dan de andere twee! Zucht... Dus even contact gehad met de klantenservice, maar van de korte variant komt de brede maat pas weer in april binnen en dan is er een kans dat de stof niet precies dezelfde kleur heeft :{

Wel super service, want we mogen ook de twee die we dus al hebben hangen en aan hebben gefrunnikt terugsturen en omruilen voor de lange variant. Maar ik vind de korte variant mooier, want die heeft een veel kleiner mechanisme en de lange is ook best wel wat duurder. Dus nu gaan we de gok toch maar wagen en de brede korte te bestellen in april... Arie slaapt tot die tijd toch bij ons in zijn wieg en als hij een dutje moet doen in zijn ledikant kunnen gewoon de niet-verduisterende gordijnen dicht.

/relaas
pi_136443652
/dondert aardig van blauwe wolk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136443657
Kwam ff snel gluren voor Twinkle, gelukkig goed nieuws! :* en dus nu: relax stand ;)

En hier: buikpijn :( best wel erg... Maarja heb vanmiddag ook veel te zwaar lopen tillen. En herken het als litteken pijn...
Dus beetje onzeker, maar probeer vertrouwen te hebben :)
pi_136443699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:54 schreef Burdie het volgende:
Filet Americain :9.
Vandaag weer op :9
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:29:48 #37
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136443907
Broodjes en andere rauwe vleesjes kunnen mij echt weinig boeien en ik mis ze echt totaal niet :N

Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik voor het laatste filet enzo heb gegeten, caparccio lust ik sowieso niet :r

Ik ben wel blij als ik weer aan de sushi etc mag, ik heb mijn vader al beloofd en hij mij dat we als de kleine is geboren we samen aan de oesters gaan.. :) O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_136444004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:24 schreef DJMomo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een pech allemaal in jullie familie :* Gecondoleerd..
pi_136444115
Ik heb zin in patat. En Mac donalds. En pizza. En Chinees. En broodje Joppieburger.

Maar helaas. Zuurkool. -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136444148
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:32 schreef Kimpossible het volgende:

[ afbeelding ]

Zoveel zin. O+
Oh ja O+ met ui, ei zout peper en heul veul mayonaise :9~ :9~
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:39:57 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136444225
Ik word normaal al misselijk van het idee van filet americain dus dat maakt me niet zoveel uit. Maar ;( sushi ;( en ;( gebakken ei met uitlopende dooier ;(
pi_136444635
Oh spees_eend! Dat ei! Die mis ik ook zo!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:53:28 #43
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136444733
Potverdikkie, jullie zijn weer niet bij te houden!!! :')
doei
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:53:35 #44
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136444736
Mootje wat een pech weer. Gecondoleerd :*

Uitsmijters spek kaas O+

Wij eten vanavond maar stokbroodjes. Zonder filet. Ik dan. Vriendlief eet peperrosbief en kalfsfilet :') }:|

Ik kip kerrie. En sla. En heul veul fruitsalade voor de pitamientjes.

En ik moet naar bed vanavond omdat ik eruit zie alsof ik dood ben volgens vriendlief. En bedankt. Dat krijg je van de hele nacht spoken, elke nacht :O
pi_136444827
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:24 schreef DJMomo het volgende:

SPOILER
Jullie krijgen het wel voor je kiezen :* Gecondoleerd..
pi_136445355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:53 schreef Kimpossible het volgende:
Mootje wat een pech weer. Gecondoleerd :*

Uitsmijters spek kaas O+

Wij eten vanavond maar stokbroodjes. Zonder filet. Ik dan. Vriendlief eet peperrosbief en kalfsfilet :') }:|

Ik kip kerrie. En sla. En heul veul fruitsalade voor de pitamientjes.

En ik moet naar bed vanavond omdat ik eruit zie alsof ik dood ben volgens vriendlief. En bedankt. Dat krijg je van de hele nacht spoken, elke nacht :O
Kip kerrie :9 Wij proberen een stamppot uit met Chinese kool en szecuan saus. Ben benieuwd :)

Maar als je s nachts zo slecht slaapt, lukt het overdag dan wel? Ik slaap vooral erg onrustig, want ik ben een buikslaper dus ik ben continue op zoek naar een andere houding.
pi_136445615
Ik ben ook een echte buikslaper. Heul irritant :-(
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:26:35 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136445980
Mo ;( -O- wat een rotnieuws voor je familie. Alles tegelijkertijd he :{ :*.

Vwb sushi, er is genoeg sushi die je gewoon mag eten, halleluja :9.
Oesters heb ik ook zin in, met champagne :9~.

@Kim, ben je al aan de middagdutjes?
KuikenGuppy
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:32:41 #49
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136446191
Ik ben ook een fanatieke buikslaper normaal gesproken. O+

Ik probeer smiddags wel een uurtje mee te pikken, maar ik ben ook zo bang dat te veel bijslapen maakt dat het snachts een nog groter drama wordt. Meestal pak ik de uurtjes tussen tussen 2 en 3 wel mee en na half 9 als vriend naar zijn werk is. Ruimte in bed! Ik slaap dan met n beetje geluk nog tot een uur of 10/11

Lang Liggen is gewoon oncomfortabel, last van maag, ribben, heupen, buik, schouders (ja serieus, volgens mij bezwijken die onder m'n gewicht als ik lang op 1 zij lig).

Maar hee, die gebroken nachten straks worden een eitje, want dan weet ik al niet beter meer! :P
pi_136446516
Oh dat van je schouders herken ik idd! Ik krijg dan last van het stukje rug tussen mijn schouderbladen.

Maar als ik overdag slaap ben ik nog steeds moe rond 10 uur :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')