quote:Positive Behavior Interventions and Supports fosters positive school environments so that all students, most particularly students with disabilities, can be successfully included within general education programs.
Het is juist voor jouw kinderen.quote:Hoe moet ik hiermee om gaan als ouder, specifiek omdat ik twee kinderen heb die toch wat anders in elkaar zitten dan de meeste kinderen.
Filmpje in skippende vorm gekeken en pdf na de intro alleen het "reward" stuk gelezen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:53 schreef Pvoesss het volgende:
PBS info:
Ik vind het heel negatief, ik zal nog wel uitleggen waarom als ik meer tijd heb![]()
http://nobo.komagata.net/pub/Komagata13-PBS.pdf leesvoer
Precies, en dat creëert dan ook weer problemen op het voortgezet onderwijs. En waar er beloningen gegeven worden zijn er ook straffen. En straffen on prestatie lijkt mij niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Je creeert zoals ik het nu lees volwassenen die verwachten dat ze altijd wat krijgen als ze het goed doen.
En als die beloning dan uitblijft? Omdat sommige dingen gewoon moeten? Weigeren ze die dan?
Ah, dit filmpje had ik onder de control C zitten, maar vergat ik te plaatsenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:53 schreef Pvoesss het volgende:
PBS info:
Ik vind het heel negatief, ik zal nog wel uitleggen waarom als ik meer tijd heb![]()
http://nobo.komagata.net/pub/Komagata13-PBS.pdf leesvoer
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.njpbs.org/school_wide_pbs/
[..]
[..]
Het is juist voor jouw kinderen.
Ja, net zoals ze heel graag Triple P aan willen smeren aan autisten, terwijl dat hele gedoe van belonen en dergelijke bij mijn oudste echt gewoon niet werkt hoorquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.njpbs.org/school_wide_pbs/
[..]
[..]
Het is juist voor jouw kinderen.
Eensquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Je creeert zoals ik het nu lees volwassenen die verwachten dat ze altijd wat krijgen als ze het goed doen.
En als die beloning dan uitblijft? Omdat sommige dingen gewoon moeten? Weigeren ze die dan?
Ik zou geloof ik niet enthousiast worden nee. Maar ik ben dan ook meer van de inzet belonen en niet het resultaat.
Het heeft wel veel weg van triple P. En dat is zo jammer.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:16 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat je door belonen, ook bij zindelijk worden of avondeten, voorbij gaat aan de intrinsieke motivatie van een kind. Ik heb ook ernstige moeite met Triple P, maar dat hoort hier niet.
Ja, dat mochten we zelf knutselen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Moesten jullie ook een kaartje voor je kind schrijven met positieve dingen erop?
Daar ben ik het in theorie mee eens, totdat bleek dat er wat betreft eten en zindelijk worden geen enkele eigen motivatie aanwezig was bij hem met allemaal problemen als gevolg (we hebben heel wat afspraken kinderarts, gedragsdeskundige en diëtist gehad daardoor). We hebben alle mogelijke methodes uit de kast getrokken, en de enige die werkt is belonen en nu hij na drie jaar eindelijk eet en na een jaar eindelijk op de wc durft kan het me weinig meer schelen dat ik er om dat te bereiken een halve action aan stickers en stempels doorgejaagd heb. Maar wel enkel bij onderwerpen die op geen enkele andere manier te bereiken waren, zonder die reden vind ik het echt niet nodig. Bij voorbaat gaan belonen voor normaal gewenst gedrag werkt volgens mij alleen maar in de hand dat ze die bevestiging telkens nodig hebben. Die afhankelijkheid van de beloning merk ik nu ook al, wat nog eens extra zorgt dat ik er niet achter zou staan op deze manier om te gaan met kinderen waar het niet écht nodig is om een verandering door te voeren.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:16 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat je door belonen, ook bij zindelijk worden of avondeten, voorbij gaat aan de intrinsieke motivatie van een kind. Ik heb ook ernstige moeite met Triple P, maar dat hoort hier niet.
Ik ben benieuwd of er hier ouders zijn met meer ervaring met dat PBS.
Ja ik zag het staan en ik vind dat echt onzin. Alsof corrigeren niet op een positieve, opbouwende manier kan (er staat 4 positieve complimenten tegenover 1 negatieve correctie).quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:02 schreef Troel het volgende:
Nou DAT dus. Het gaat me om dat bij voorbaat belonen voor normaal gewenst gedrag. En dan ook nog eens overdadig, want het gaan om 4 complimenten tegenover 1 correctie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |