SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012 en 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
1. Ajax 22 - 47
2. Twente 21 - 43
3. Vitesse 22 - 42
4. Feyenoord 22-40
Vitesse - ADO Den Haag
PSV - FC Twente
Feyenoord - NEC
Zwolle - Ajax
Groningen - Twente
Twente - Vitesse
NAC - Feyenoord
Ajax - Heerenveen
Ajax - AZ
Vitesse - RKC
Twente - Feyenoord
Vitesse - Roda
Utrecht - Twente
Feyenoord - Ajax![]()
het dak zat dicht dus die konden niet naar binnenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 02:03 schreef Yankee het volgende:
Waar is three little birds na de rust gebleven trouwens?![]()
Alleen bij 'speciale' wedstrijden zal Three Little Birds nog gespeeld worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 02:03 schreef Yankee het volgende:
Waar is three little birds na de rust gebleven trouwens?
http://www.ajaxshowtime.c(...)rzoek-geschrapt.htmlNiccceeeequote:Op vrijdag 7 februari 2014 02:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
het dak zat dicht dus die konden niet naar binnen
So confused when you're lost in the groove![]()
Uhm de treble?
Je snapt toch wel dat de echte treble de CL/landskampioenschap en de beker is?
Maar gisteren weer een typische Ajax ontsnapping! Net als bv tegen Roda zo ineens.
Gisteravond ook veel mazzel onverdiend nog de 3 punten gepakt, veel mazzel met de kansende missende Groningers![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:10 schreef bianconeri het volgende:
Uhm de treble?
Maar gisteren weer een typische Ajax ontsnapping! Net als bv tegen Roda zo ineens.
Gisteravond ook veel mazzel onverdiend nog de 3 punten gepakt, veel mazzel met de kansende missende Groningers![]()
![]()
Zo wordt je kampioen. True story bro.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:10 schreef bianconeri het volgende:
Uhm de treble?
Als Ajax gisteren de eerste helft iets beter met de kansen was omgesprongen (of iets fortuinlijker was geweest), was de wedstrijd allang gespeeld voordat Kostic tegen de verhouding in uit het niets de gelijkmaker maakt. Neemt niet weg dat de tweede helft vervolgens heel slecht was. De tweede helft waren we simpelweg de gelukkigere. Maar zoals reeds gezegd. Deze wedstrijden winnen zorgt er vaak voor dat je kampioen wordt. Als ik het vergelijk met vorige jaren, werden deze wedstrijden niet gewonnen. Laatste 10 competitieduels 28 punten behaald, aardig moyenne dunkt mij :-).![]()
True story.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:54 schreef Mike009000 het volgende:
Als Ajax gisteren de eerste helft iets beter met de kansen was omgesprongen (of iets fortuinlijker was geweest), was de wedstrijd allang gespeeld voordat Kostic tegen de verhouding in uit het niets de gelijkmaker maakt. Neemt niet weg dat de tweede helft vervolgens heel slecht was. De tweede helft waren we simpelweg de gelukkigere. Maar zoals reeds gezegd. Deze wedstrijden winnen zorgt er vaak voor dat je kampioen wordt. Als ik het vergelijk met vorige jaren, werden deze wedstrijden niet gewonnen. Laatste 10 competitieduels 28 punten behaald, aardig moyenne dunkt mij :-).![]()
En wel kampioen worden de afgelopen jaren. Met deze redenatie moet je ze juist verliezen om kampioen te worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:54 schreef Mike009000 het volgende:
Deze wedstrijden winnen zorgt er vaak voor dat je kampioen wordt. Als ik het vergelijk met vorige jaren, werden deze wedstrijden niet gewonnen.![]()
quote:Ajax kende belabberde voorbereiding: zeven spelers kwamen te laat
Een verkeersongeluk op de A2 zorgde er donderdag voor dat een deel van de Ajax-selectie veel te laat bij de Amsterdam ArenA kwam, zo meldt De Telegraaf. Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht botsten twee vrachtauto's en een flink aantal personenwagens op elkaar. In de chaotische file die hierdoor ontstond op de A2 en de A10 kwam ook een flink deel van de Ajax-selectie terecht.
Zeven spelers, onder wie Daley Blind, Viktor Fischer, Bojan Krkic, Siem de Jong en Ricardo van Rhijn, kwamen op de A10-zuid in de file te staan. Een aantal van hen bereikte later dan 18.00 uur, het afgesproken tijdstip, het stadion. Rond 19.00 uur meldde Fischer zich als laatste. De Boer beschouwde het als overmacht.
Alle betrokken spelers verontschuldigden zich telefonisch bij De Boer, zo schrijft het dagblad. De vertraging had geen gevolg voor de verrichtingen van Ajax. De ploeg van De Boer trapte netjes om 20.45 uur af en won met 2-1 van FC Groningen.![]()
quote:Treble is used in association football to refer to a team winning three trophies in a single season.![]()
Wat ben ik blij dat wij niet zo'n idioot in de selectie hebbentwitter:JetroWillems_15 twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:11:01Samen zijn we 1, samen staan we sterker dan alleen Eendracht Maakt Macht❤️ 3punten mee naar Eindhoven💪… http://t.co/fGa222Ffeb reageer retweet
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:45 schreef Heeinz het volgende:
[ afbeelding ]Wat ben ik blij dat wij niet zo'n idioot in de selectie hebbentwitter:JetroWillems_15 twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:11:01Samen zijn we 1, samen staan we sterker dan alleen Eendracht Maakt Macht❤️ 3punten mee naar Eindhoven💪… http://t.co/fGa222Ffeb reageer retweet
![]()
![]()
Die tweede helft... Lang geleden dat we die ondergrens zagen. Maar goed, de eerste helft was bij vlagen best prima. Maak je 2-0 lullen we nergens meer over.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 02:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
het dak zat dicht dus die konden niet naar binnen![]()
.![]()
Het begint gewoon met die aller eerste kans van De Jong. Die moet er meteen in. Dan speel je zo veel makkelijker. Ajax mist vaak de eerste grote kans van de wedstrijd, waarna een doelpunt vervolgens lang op zich laat wachten. Neemt niet weg dat er nog genoeg andere kansen waren in de eerste helft. Maar toch, gewoon die eerste kans erin. Dat scheelt volgens mij echt een hoop.![]()
Gvd wat een klapmongool dat etterbakjequote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:45 schreef Heeinz het volgende:
[ afbeelding ]Wat ben ik blij dat wij niet zo'n idioot in de selectie hebbentwitter:JetroWillems_15 twitterde op donderdag 06-02-2014 om 15:11:01Samen zijn we 1, samen staan we sterker dan alleen Eendracht Maakt Macht❤️ 3punten mee naar Eindhoven💪… http://t.co/fGa222Ffeb reageer retweet
Gvd echt geen woorden voor....
Not human with the ball....._O-Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Tjah beetje zelfvertrouwen kan er wel bij. Als je ook ziet hoe paniekerig ze die slotfase spelen. Gewoon dramatisch.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:09 schreef NY_Giant het volgende:
Het begint gewoon met die aller eerste kans van De Jong. Die moet er meteen in. Dan speel je zo veel makkelijker. Ajax mist vaak de eerste grote kans van de wedstrijd, waarna een doelpunt vervolgens lang op zich laat wachten. Neemt niet weg dat er nog genoeg andere kansen waren in de eerste helft. Maar toch, gewoon die eerste kans erin. Dat scheelt volgens mij echt een hoop.Charlie: How's it going in there?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Gelukkig toch nog drie punten. Ook al ben ik geen fan van siggie, hij maakt wel belangrijke doelpunten.
Spel moet wel beter worden, want op den duur ga je zo wel puntjes laten liggen.I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.![]()
Hij oogde wel scherp vond ik. Rost die bal ook knetterhard op de paal. Een wedstrijd 2 doelpuntjes maken en hij heeft de weg omhoog weer gevonden. Laat hem eerst maar weer invallen, dan ligt er wat minder druk op hem.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:29 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Gelukkig toch nog drie punten. Ook al ben ik geen fan van siggie, hij maakt wel belangrijke doelpunten.
Spel moet wel beter worden, want op den duur ga je zo wel puntjes laten liggen.Charlie: How's it going in there?
Ik heb gisteren dus niets gemist. Het enige mooie was dat ze weer zo laat de winnende maakte en er daardoor in een hoop huiskamers buiten Amsterdam de stoelen in het rond gevlogen moeten hebben.
![]()
Dat vind ik dus niet, Ajax speelt al weken tegen die ondergrens aan, elke keer als er dan een voorsprong is weten ze het niet meer. In de beginfase was balbezit weer heilig, wat opzich prima is, maar na de 2-1 gaan ze lange ballen spelen met alle risico tot balverlies als gevolg. Blijf rustig die laatste 10 min, ga de bal rustig rondspelen, desnoods achterin ipv domme "aanvallen" die tot counter leiden. Tot het fluitsignaal zit je met angst voor een gelijkspel, thuis, tegen modderfokking groningen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Die tweede helft... Lang geleden dat we die ondergrens zagen. Maar goed, de eerste helft was bij vlagen best prima. Maak je 2-0 lullen we nergens meer over.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik neem toch aan van niet.quote:Ajax heeft Mitchell Dijks verhuurd aan sc Heerenveen en de twintigjarige verdediger doet het uitstekend in Friesland. In gesprek met het Noord-Hollands Dagblad zegt Dijks dat hij in een jaar tijd veel heeft geleerd bij de ploeg van trainer Marco van Basten. Het moet allemaal leiden tot een terugkeer in Amsterdam.
“Of het gaat leiden tot een basisplaats bij Ajax volgend jaar, weet ik niet”, aldus Dijks, die het beste tot zijn recht komt als linksachter. “Dat is wel de bedoeling, maar je weet nooit wat er kan gebeuren in de voetbalwereld. Ik kijk wel hoe het loopt. Dat ik er klaar voor ben, weet ik wel. Daar ben ik zeker van.”
Op zondag 16 februari speelt sc Heerenveen in de Amsterdam ArenA tegen Ajax en dat is voor Dijks uiteraard een bijzondere wedstrijd. De Friezen spelen echter eerst nog de derby tegen FC Groningen en ook dat is een belangrijke wedstrijd. “Maar het is natuurlijk wel leuk als ik juist in Amsterdam een goede wedstrijd speel. Eigenlijk zijn mijn vrienden er meer mee bezig dan ik. Laatst riepen ze al dat ik kaarten moest regelen voor ze”, aldus Dijks.![]()
Het probleem is alleen dat hij echt niet kan voetballen. Als invaller om te forceren vind ik het prima...maar meer niet. Die kans van Serero trouwensquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij oogde wel scherp vond ik. Rost die bal ook knetterhard op de paal. Een wedstrijd 2 doelpuntjes maken en hij heeft de weg omhoog weer gevonden. Laat hem eerst maar weer invallen, dan ligt er wat minder druk op hem.![]()
![]()
ik moest huilen.
![]()
Blind wil je daar niet meer hebben spelen, Boilesen is net zo betrouwbaar als een Laguna van 2012 en Riedewald heeft nog wel even nodig. Ik vind het niet zo'n gek idee.quote:Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
Dijks kan er echt geen reet van maar als backup misschien wel prima. Riedewald is sowieso geen back en moet daar ook gewoon niet spelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Blind wil je daar niet meer hebben spelen, Boilesen is net zo betrouwbaar als een Laguna van 2012 en Riedewald heeft nog wel even nodig. Ik vind het niet zo'n gek idee.![]()
Tjah ik vind dat voetbal een beetje van ondergeschikt belang. Je ziet toch echt wel dat hij een rasechte goaltjesdief is. Hij mist weleens maar heeft weinig nodig om er 1 in te leggen. Kan een halve kans omzetten in een goal en die spelers moet je koesteren. Vooral nu het niet uit de verf komt neemt siggy Ajax op sleeptouw. Ik kan me dan ook niet helemaal vinden in de kritiek.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat hij echt niet kan voetballen. Als invaller om te forceren vind ik het prima...maar meer niet. Die kans van Serero trouwens![]()
![]()
ik moest huilen.
En Serero, achja
Charlie: How's it going in there?
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gvd wat een klapmongool dat etterbakje
Gvd echt geen woorden voor....![]()
Man, man ... dat was weer eens lekker schelden, wat een gekut af en toe. Riedewald durfde niks, maar kreeg ook geen normale bal van moisander. Elke keer als hij diep stond en ruimte had, negeerde Moisander hem. Onbegrijpelijk. Dat kansen missen begint onderhand ook wel erg vervelend te worden, tegen Utrecht kostte het al twee punten en nu bijna weer. Vooral die van Serero en Krkic, wijven. Verder weer een paar mooie 'Vermeer-reddingen'. Erg knap, maar door zijn positionering maakt ie het zichzelf ook erg moeilijk.![]()
het aantal verkeerde passes gisteren was echt om te janken. Zelfs blind was aan het kutten.
Het fijne dit seizoen is dat we zulke kakwedstrijden gewoon winnen. Anders hadden we gewoon bij PSV in de buurt gestaan.Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
Het probleem lag gisteren, naast het missen van kansen, ook voornamelijk bij de opbouw. Veltman gaf een stuk of 15 lange ballen richting niemand. Van Rhijn was weer eens behoorlijk matig. Riedewald leek wat bevangen door de zenuwen. Het ging ook allemaal in zo'n tergend traag tempo dat Groningen zich steeds in wandeltempo kon hergroeperen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Het spelniveau in de tweede helft was abominabel, beneden alle peil. Maar ik voel me gerust want als ik daarom boos word dan Frankie in het kwadraat.Charlie: How's it going in there?
Frankie geilt overigens wel heel erg openbaar op Liverpool en Spurs. Ik voel me bedrogen
Charlie: How's it going in there?
Mja, wat Ajax vooral nalaat de laatste paar wedstrijden is om gewoon eens lekker met 3-0 de rust in te gaan.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Het spelniveau in de tweede helft was abominabel, beneden alle peil. Maar ik voel me gerust want als ik daarom boos word dan Frankie in het kwadraat.
Als je kansen blijft missen en een krappe 1-0 voorsprong houdt, dan blijft de tegenstander lekker op de counter spelen en krijg je het als nog moeilijk.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Die van Bojan as toch gewoon onderschept door die verdediger? Ik dacht dat het een corner was namelijk. Dat is gewoon net te laat of net een te scherpe voorzet dan dat hij echt keihard faalde..Wat Serero dus wel deed, hij had meteen moeten schieten in de verre hoek..100% goal dan. Nee wil die mongool hem over de achterlijn lopenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Man, man ... dat was weer eens lekker schelden, wat een gekut af en toe. Riedewald durfde niks, maar kreeg ook geen normale bal van moisander. Elke keer als hij diep stond en ruimte had, negeerde Moisander hem. Onbegrijpelijk. Dat kansen missen begint onderhand ook wel erg vervelend te worden, tegen Utrecht kostte het al twee punten en nu bijna weer. Vooral die van Serero en Krkic, wijven. Verder weer een paar mooie 'Vermeer-reddingen'. Erg knap, maar door zijn positionering maakt ie het zichzelf ook erg moeilijk.Echt flikker op.
Vermeer was gewoon weer billenknijpen..bij elk schot liep het dun door mijn broek en terecht want die positionering van die vent is echt dramatisch. 1 mooi redding bij d 1-1 maar die ballen op de lat of dat hij ze net aan ving..ughOok belangrijk zodat d tegenstanders met angst in de broek komen ipv dat ze kansen ruiken na al die net aan overwinningen van Ajax.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, wat Ajax vooral nalaat de laatste paar wedstrijden is om gewoon eens lekker met 3-0 de rust in te gaan.
Als je kansen blijft missen en een krappe 1-0 voorsprong houdt, dan blijft de tegenstander lekker op de counter spelen en krijg je het als nog moeilijk.![]()
Beestje mosterd na de maaltijd, maar Ajax speelde gisteren de eerste helft goed. Tweede helft was dan weer vrij slecht![]()
Heb er wel vertrouwen in dat we het goede spel door kunnen zetten. Denk dat met Siem in de spits het allemaal beter gaat lopen. Bojan op de flank viel niet tegen. In de eerste helft waren de ballen op van Rhijn niet altijd goed, maar je zag duidelijk dat ze daar veel op hadden getraind.
Vermeer keepte ook goed trouwens![]()
![]()
Met je eens hoor. Maar als we dat niet doen hoeft het spelniveau niet zo ver terug te vallen natuurlijk. Je kan ook overtuigend met 2-1 winnen. Maar dat ballen wegroeien en krakkemikkige angstige verdedigen is nergens voor nodig. We zijn geen Willem ii.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, wat Ajax vooral nalaat de laatste paar wedstrijden is om gewoon eens lekker met 3-0 de rust in te gaan.
Als je kansen blijft missen en een krappe 1-0 voorsprong houdt, dan blijft de tegenstander lekker op de counter spelen en krijg je het als nog moeilijk.Charlie: How's it going in there?
Hij begon idd best goed. Het is gewoon echt zo verdomde jammer dat de afwerking bij Ajax zo beroerd is. Als je scherper bent ga je met 3-0 de rust in en speel je zo'n pot met 2 vingers in de neus uit. Nu maak je het jezelf zo onnodig moeilijk.quote:
Hoe is het toch mogelijk dat zulke spelers zo'n moeite hebben met de essentie van het spelletje? Zie de tegengoal, hele modale voetballer maar geef hem EEN kans en hij hangt, feilloos....A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Omdat hij ook gewoon goed speelde?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom vond iedereen Vermeer zo goed?![]()
Bojan beviel mij wek'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Vermeer niet ongelooflijk dankbaar zijn voor gisteravondquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom vond iedereen Vermeer zo goed?![]()
Bojan beviel mij wek!!!!!!!
![]()
Vermeer deed het zoals altijd, paar goeie dingen en ook weer enorm slecht opgesteld staan op andere moment. Ik verlang naar de terugkeer van Cillessen, klaar.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik geloof dat iedereen liever Cillessen op doel heeft maar Vermeer heeft ons gisteravond gewoon gered.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:23 schreef HeatWave het volgende:
Vermeer deed het zoals altijd, paar goeie dingen en ook weer enorm slecht opgesteld staan op andere moment. Ik verlang naar de terugkeer van Cillessen, klaar.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: