abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136413386
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_136413414
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:07 schreef Juud-- het volgende:
Gefeliciteeeeerddd GotC, nou heb je dezelfde achternaam als man en kind O+ (toch?) En sowieso, getrouwd zijn O+

LE, minimeetje met Kyara? Naar de kinderboerderie? Daar zie ik bij Kyara leuke foto's van langskomen op FB :)

Fieder, L. maakt echt een beetje een duik, maar hij had gelukkig wel wat vlees op z'n botten!

Cwen, watskebeurt? Hoe komt het dat je polsen zo overbelast zijn? Lastig ook met Ellie optillen denk ik, als allebei je polsen in een brace zitten?
En we willen weten hoe oud Kiwi's man is :+
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:10:10 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136413422
Limone..Thunderthighs to the rescue! ;)

Juud, ja O+! Al is het nu zijn naam-mijn naam 8-)
pi_136413463
Ah, lekker traditioneel :) (zo heb ik het ook, ik vind het leuk als mensen weten dat ik getrouwd ben want dat staat wel een beetje serieus. Ofzo oO< )
pi_136413466
Haha. Bijna 36. Maar dat is heel niet oud (voor de 36 jarigen onder ons) :+
pi_136413531
Oohh Kiwi, jij bent al net zo erg als Limone. Die zei ook dat ze een Oude Man had. En toen dacht iedereen (of nouja, spreek voor jezelf Juud, ík dacht) dat -ie op z'n minst 65 ofzo was. En dat was natuurlijk helemaal niet zo ;)
pi_136413549
Gaaf he om een dubbele naam te hebben nu. Mijne moest ik altijd al spellen maar vanaf afgelopen december mag ik dubbel spellen. Maarre wel sjiek de friemel natuurlijk.
pi_136413594
_O- _O- _O-

o en heb ik trouwens al gejuicht voor de tieten van Limone?!
pi_136413629
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:12 schreef Juud-- het volgende:
Oohh Kiwi, jij bent al net zo erg als Limone. Die zei ook dat ze een Oude Man had. En toen dacht iedereen (of nouja, spreek voor jezelf Juud, ík dacht) dat -ie op z'n minst 65 ofzo was. En dat was natuurlijk helemaal niet zo ;)
maar ik begrijp dat ik de leeftijd aardig naar beneden haal dus ;)
pi_136413701
Juichen voor Limonies tieten? What did i miss??

En Kiwi, ja, jij jonkie ;) (27 hier hoor, ook nog niet echt een ouwe tak)
pi_136413841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:16 schreef Juud-- het volgende:
Juichen voor Limonies tieten? What did i miss??

En Kiwi, ja, jij jonkie ;) (27 hier hoor, ook nog niet echt een ouwe tak)
Dat ik nu B heb! *O* w/ :s)
pi_136413973
Jij sexy limoen!!!

Ooo dat valt reuze mee Juud :)
pi_136413999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:10 schreef GotC het volgende:
Limone..Thunderthighs to the rescue! ;)

Juud, ja O+! Al is het nu zijn naam-mijn naam 8-)
* Limone neuriet thunderstruck nuuuhnuuuhnnuuh thunder
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:22:06 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136414015
Haha, gezellig zijn jullie!

30 hier, join the club sull! *O*

Ohja en ik ben op officiële documenten ook met dubbele naam, maar gebruik verder gewoon mn eigen. Ik wou iig in mijn rijbewijs en paspoort dezelfde naam als mn kind. Maar verder ben ik denk ik net iets te feministisch opgevoed oO<
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:23:27 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136414094
Oh! Oh!! Ennnnn: ik was zomaar afgevallen! *O*

2 kilo minder dan aan het begin van mn zwangerschap *)
pi_136414231
Limone, jouw man is toch 40 ofzo? Dacht ik laatst gelezen te hebben (Ha, zien jullie dat? Ik heb laatst iets gelezen EN IK WEET HET NU NOG! O+ )

Juud, hoe heet jouw meisjesbaby eigenlijk? Of staat dat gewoon in de babylijstdinges? En nee, meet met Kyara was niet vandaag ;)

Jullie juichen nooit voor mijn boobies ;( Hier thuis aan fans geen gebrek hoor, maar ik vind het toch een tikje jammer -O-
pi_136414252
LB jij slankiesmeerkaas :D Komt van al dat gesjouw met verhuisdozen?

Limoentje *O*
pi_136414260
LE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik wil best ook ff jompelen voor jouw boobs hoor
*O* *O*
pi_136414300
lady wat goed van je
*O* dan maar voor limone haar tetten
Ik ben nog heel heel heel even 29

Sac was gisteren zo moe dus die lag al om 18:00 in bed. Die komt wel als ean naar bed gaat dacht ik. Nou mooi niet dus om 23:00 kwam ze maar ze sliep geen minuut langer vanmorgen. Oke ze komt altijd tussen 04:00 en 05:00 en nu was het 05:00. Vandaag wilde ze weer om 18:00 naar bed. Om 19:00 heb ik haar eruit gehaald voor een badje ze lag ze lief te duimen O+. Ik ben benieuwd hoe laat ze komt.
pi_136414303
Oh dus toch! Haha, dat had ik in mijn hoofd en toen dacht ik dat ik dat gewoon maar zelf had bedacht vanwege alle E's hier. :')
pi_136414352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:26 schreef L-E het volgende:
Limone, jouw man is toch 40 ofzo? Dacht ik laatst gelezen te hebben (Ha, zien jullie dat? Ik heb laatst iets gelezen EN IK WEET HET NU NOG! O+ )

Juud, hoe heet jouw meisjesbaby eigenlijk? Of staat dat gewoon in de babylijstdinges? En nee, meet met Kyara was niet vandaag ;)

Jullie juichen nooit voor mijn boobies ;( Hier thuis aan fans geen gebrek hoor, maar ik vind het toch een tikje jammer -O-
Ja precies 40! Goed hoor! *O*

En twee kilo, LB, verhuizen blijft een top dieet ;)
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:30:37 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136414422
Ohhhhh ik heb trouwens EINDELIJK een leuk slaapmuziekding gevonden *O*

Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret O+(http://www.polarnopyret.nl)
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:31:24 #23
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136414462
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:23 schreef LadyBlack het volgende:
Oh! Oh!! Ennnnn: ik was zomaar afgevallen! *O*

2 kilo minder dan aan het begin van mn zwangerschap *)
_O_!
Ik ga ook verhuizen :P
pi_136414540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:30 schreef GotC het volgende:

[ afbeelding ]

Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret O+(http://www.polarnopyret.nl)
Leuk! En gratis verzenden, dus duur valt ook wel weer mee ;)
pi_136414543
LB, ben je al verhuisd?

Ik hou ervan mijn man zijn achternaam te gebruiken. Ik ben heel trots dat ik 'm mag dragen, ik heb nog nooit zo vaak mijn achternaam gezegd als sinds ons huwelijk O+
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:34:49 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136414624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:33 schreef Limone het volgende:

[..]

Leuk! En gratis verzenden, dus duur valt ook wel weer mee ;)
True! En, mocht iemand willen, ik heb een kortingscode voor 20% korting op 1 kledingstuk.
pi_136414640
quote:
}:| Ik ben nu een mandje aan het vullen.

@achternaam: ben nu (oh jezus, ik moest echt even nadenken) 2.5 jaar getrouwd en ik vergeet steeds mijn nieuwe achternaam te gebruiken, dus ik gebruik het een beetje half door elkaar heen :') Man: "jij bent mijn achternaam niet waard als je er zo nonchalant mee omgaat :{w "
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:35:44 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136414668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:28 schreef L-E het volgende:
Oh dus toch! Haha, dat had ik in mijn hoofd en toen dacht ik dat ik dat gewoon maar zelf had bedacht vanwege alle E's hier. :')
Nee jonguh het is gewoon de tofste naam oO<

O en zaterdag gaan we over!!
pi_136414688
Ik heb zijn achternaam aangenomen omdat hij (de naam) zo leuk/tof is. :@
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:38:11 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136414769
Ik zou nooit mijn 'getrouwde naam' gebruiken (allebei achter elkaar dus), want dat klinkt heel idioot, ze lijken nogal op elkaar :')

En ik zou t ook ergens wel tof vinden om gewoon alledrie hetzelfde te heten, maar ik kan niet echt afstand doen van mijn eigen naam :N
pi_136414926
ik zou mijn achternaam zo inruilen. Hoor ik daar tenminste geen hoe???? meer over.
pi_136415210
Hier ook zo FR. Al heb ik dus nu dubbel met streepje, omdat ik net als LB niet volledig afstand kon en wilde doen.

Even juichen voor de borsten van LE! Wat zijn ze leuk! *O*

Hee en Cwen, hoe dat zo? En inderdaad lastig met verzorgen van een kleine met de braces.
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:58:56 #33
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136415708
Cwen :*

T aan de rol *O*

Ik ben 31 en dit jaar alweer 8 jaar getrouwd :o. Ook ik heb ouderwets een dubbele naam.

S. heeft wel iets last van de prikjes. Alles is een wat groter drama ;) en ze is wat warm.
Ze was vroeg vandaag dus we dachten die komt wel voor een fles extra, maar niet dus gewoon 4 flesjes.
pi_136415909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:33 schreef L-E het volgende:
LB, ben je al verhuisd?

Ik hou ervan mijn man zijn achternaam te gebruiken. Ik ben heel trots dat ik 'm mag dragen, ik heb nog nooit zo vaak mijn achternaam gezegd als sinds ons huwelijk O+
:Y ik ook! Stukken mooier ook dan mijn meisjesnaam...
Ik ken iemand die getrouwd is met iemand met dezelfde achternaam. Krijg je ook leuke situaties van...
Ik ben ook getrouwd met een oudere man O-) (Maar liefst 1 maand en 2 dagen ouder dan ik :+ ) Dit jaar worden we 36...

Balen Cwen, hopelijk helpen die braces goed, en ben je er zo weer vanaf. Vooral niet antwoorden hier he? Rust houden!

GotC, wat een tof muziekuiltje! O+ En had ik jullie al gefeliciteerd? :? Anyway, alsnog! ^)
(Ik snapte 't niet op fb... zijn jullie nou op 4 of op 5 feb getrouwd? Er stond iets als 'today, 5 feb, maar het was nog de 4e, ofzoiets)
En *G* voor het rollen!
pi_136416087
L-E geen flesweigeraar meer. *O*
En meeten met Kyara. Leuk

Fieder met haar reus die afgevallen is. Goed dat ze het in de gaten houden, maar met zijn ziek zijn en meer bewegen denk ik ook dat ie gewoon weer terug gaat naar zijn oude lijntje

Riley en ik hebben ook dezelfde achternaam en ik ben zo trots dat ze mijn achternaam heeft (goed ze kon moeilijk de naam van de donor krijgen, maar gewoon ik mijn achternaam heb doorgegeven O+ )

Shandaly wat stoer van Lars dat ie zo weinig last had van de prikjes.

Bubbeltje :*
pi_136416109
Ik ben getrouwd met een jongere man *) Ja, kom er maar in met je cougar ):O

Wat is er met Cwen? Soms mis ik echt hele berichten hier.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:07:35 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136416154
Ik wil mn vriends naam ook wel. Maar ja! Ik ben oostindisch geëmancipeerd en wil wel gevraagd worden O+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_136416185
Ohja, ik wilde nog reageren op de curve van Fieder. Ja, zo op de curve buigt het flink af maar hij gaat wel terug naar waar die lijn eerst was he? Ik zou me geen zorgen maken, hij gaat heus niet zomaar stuk ervan ;)
pi_136416187
Cwen sterkte met de braces. :*
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:08:24 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136416196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:06 schreef L-E het volgende:
Ik ben getrouwd met een jongere man *) Ja, kom er maar in met je cougar ):O

Cougar :D!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:08:48 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136416214
quote:
18s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wil mn vriends naam ook wel. Maar ja! Ik ben oostindisch geëmancipeerd en wil wel gevraagd worden O+.
_O-

Dat heb ik ook Omen, dezelfde naam als mijn moeder :Y vind ik ook tof! Daarom ook een beetje raar denk ik om ineens een andere naam te gaan gebruiken.
pi_136416539
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:17 schreef As1981 het volgende:

[..]

Toen ik gister naar bed ging bedacht ik me dat ik hier nog op wilde reageren.
Ik herken het namelijk. Die reacties toen, trots op wat ik gedaan had, trots op het resultaat. Maar ik vind twee kindjes echt oke. Ik vind de vrijheid nu zo lekker. En de afspraak voor intake sterrelisatie staat zelfs gepland.

Ik weet echter dat ik ook dat gevoel krijg van andere grootse prestaties. Toen ik 100 km liep voor het goede doel of als men nu vraag hoeveel ik ben afgevallen en oprecht bewondering hebben voor mijn prestatie of wanneer men serieus een compliment maakt over mijn kinderen. Dus er komt geen derde meer. Dat gevoel haal ik op een andere manier terug.
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:49 schreef Piekie81 het volgende:
Oh ja, ik was helemaal vergeten om op Shandaly te reageren!
*O* dat je eindelijk lingerie hebt gevonden! Ik moet nog op zoek, van wat ik 1, 5 jaar geleden droeg, vind ik er twee npg acceptabel :X
En :* voor de gevoelens over zwanger zijn en zo. Het klinkt misschien heel stom, zo bedoel ik het zeker niet, maar zou je hetzelfde gevoel niet ook krijgen na een derde? Zwanger zijn en kinderen krijgen bepaald voor een aantal jaar je leven en daarna stopt dat. Voorlopig ben ik nog niet zo ver dat ik kan zeggen dat dat moment hier al is gekomen. Het is een proces waarin je moet groeien denk ik. :*
Ik bedacht me vanmiddag dat ik nog niet op deze twee wijze dames had gereageerd... en we zijn inmiddels zelfs al wéér een topic verder ;)

Piekie, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Soort van verslaving ;) En ik wil er niet zoeen worden uit die tv-serie "16 kids and counting..." (of hoe het ook heet) We hebben al heel lang bedacht dat twee kinderen helemaal prachtig is, en dan hebben we ook nog eens een (geweldig) jongetje en een (super) meisje, die ook nog eens allebei helemaal gezond en zonder problemen deze wereld op gekomen zijn. Er is geen plek meer voor een derde, niet in dit huis, niet in de auto, niet financieel. Mocht er ooit een 'ongelukje' gebeuren, dan zien we wel of en hoe we er een mouw aan passen, maar we willen echt niet meer bewust een derde kindje.

En As, je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet me ook meer beseffen dat ik dat gevoel ook uit andere dingen kan halen. (Al zegt de perfectionistische kant van mij al snel dat het allemaal niet goed genoeg is, maar toch... o|O )
Jouw afvalprestatie ga ik niet evenaren, maar toch... al -3 kilo sinds 1 januari! *O* *O* *O*
pi_136416648
Ik wilde nog reageren op de trots die As benoemde. Zijn er meer moeders hier die dat zo ervaren, als een grootse prestatie waar je trots op bent? :)

Ik herken dat eigenlijk helemaal niet, vandaar.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:18:52 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136416790
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:16 schreef L-E het volgende:
Ik wilde nog reageren op de trots die As benoemde. Zijn er meer moeders hier die dat zo ervaren, als een grootse prestatie waar je trots op bent? :)

Ik herken dat eigenlijk helemaal niet, vandaar.
Dat niet, maar ik vond het wel gewéldig om zwanger te zijn! Voelde me heel mooi en bijzonder, en kreeg dat ook terug in de reacties van mensen :Y
pi_136417002
Lastig Le. Ik ben trots op Riley, dat sowieso. Dat ze gewoon mijn dochter is. Dat het me gegund is om dit kindje te krijgen. Ze is echt het mooiste wat mij overkomen is en ze betekent met voor me dan wat dan ook.
Maar of ik haar echt als een prestatie ziet die ik verricht hebt. Volgens mij niet echt
pi_136417060
Ja, ik wel... Trots als een pauw op die bolle buik, nog trotser achter de wandelwagen of met draagdoek met zo'n klein wezentje erin...
Maar ook nu nog super trots op Lars als ik met hem op stap ben en hij is lekker aan het kletsen en je ziet andere mensen naar hem kijken met een glimlach... O+ Dat is wel mooi even MIJN zoon waar jullie nu even blij van worden!

Ik merk wel dat de tijd ook veel met je doet. Toen ik pas bevallen was van Femke, en nog in die eerste moeilijke weken zat, dacht ik als ik een zwangere vrouw tegen kwam "Ow gut, arm ding, je moet nog... :'( ", en als ik er nu één tegenkom is het weer "Oh.. zwanger.. heerlijk he? Straks zo'n klein mupke bij je... O+"
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:27:43 #47
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136417373
Shandaly, irritant he? FB zat/zit enorm te klooien.. het is iig 4 februari :)
pi_136417424
Maar de trots op je kind, dat bedoel ik niet Shandaly. Volgens mij hebben we dat allemaal ;)

Ik bedoel meer het ervaren van een zwangerschap/bevalling etc als een prestatie, als een verdienste, de trots die daar dan bij komt kijken.. die ken ik niet.
pi_136417898
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:28 schreef L-E het volgende:
Maar de trots op je kind, dat bedoel ik niet Shandaly. Volgens mij hebben we dat allemaal ;)

Ik bedoel meer het ervaren van een zwangerschap/bevalling etc als een prestatie, als een verdienste, de trots die daar dan bij komt kijken.. die ken ik niet.
ik ben niet zozeer trots op dat ik ben bevallen maar wel de manier waarop. Ik ben vol trots en positief zwanger geweest en de bevalling gedaan. Ik vond het niet erg om over tijd te lopen en de bevalling maakte oerkrachten los. Waardoor ik het heb kunnen doen zoals ik wilde. Zonder pijnbestrijding, zonder gemiep ondanks weeenstorm. Niet dat ik pijnstilling of "zeuren" over de zwangerschap bij andere vervelend vind of niet vind kunnen. Maar het is gewoon zo niet mij.

en wel trots als men blij werd van de geboorte. Zo heb ik onze ouders opa en oma gemaakt bv.Hoe gaaf is dat. En de liefde die zij voor onze kinderen voelen, en en en

Ik kan het niet zo goed uitleggen geloof ik.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:38:16 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136417977
quote:

Nou, ik vind dat iedereen trots mag zijn op het feit dat ze een kind heeft gedragen en op de wereld heeft gezet :Y Het ís wel een hele prestatie namelijk!

Maarrrrr ik ervaar het ook niet helemaal zo hoor, niet zo bewust in elk geval. Rationeel gezien vind ik het een prestatie, maar eigenlijk vond ik het vooral een cadeautje O+ de zwangerschap dan vooral oO<
pi_136417980
quote:

Ik weet niet of je dat eigenlijk zo makkelijk los van elkaar kunt zien. Op zich is zwanger worden en bevallen normaalgesproken helemaal niet zo bijzonder. Miljarden mensen op deze aardbol, dus het gebeurt aan de lopende band. Maar als je een kinderwens hebt, en het lukt maar niet, dan kan ik me best voorstellen dat je uiteindelijk echt trots bent dat het toch gelukt is. En ik kijk ook wel eens naar mijn kinderen, en dan ben ik toch echt trots op de prestatie dat ik die twee toch maar mooi zelf heb 'gemaakt'...
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:44:18 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136418305
Ik denk ook dat ik trotser was geweest op mijn bevalling als ik niet ingeleid had hoeven worden, en als ik ook oerkrachten had gevoeld. Maar tegelijkertijd maakt het niets uit, want ik heb toch het mooiste meisje ter wereld gebracht O+

Mijn vriend kijkt me wat meewarig aan als ik dat eerste zeg, want die weet nog iets beter hoe verdwaasd ik er bij zat toen ik om een ruggeprik vroeg oO<

En ik vind dit een gevaarlijk onderwerp dames, want ik wéét dat er bij zijn die een keizersnede hebben gehad en denken dat het daarom niet 'telt' als bevalling. En da's gewoon niet leuk en ook niet terecht.
pi_136418699
Ik vind het gewoon een interessant onderwerp. Misschien juist wel omdat ik zo'n keizersnede-dame ben. Ik vroeg me af of ik die trots niet herken, omdat ik (in mijn ogen) geen reden heb om trots te zijn omdat mijn lichaam het zo af liet weten. Maar na jullie reacties denk ik dat eigenlijk niet. :)

As, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Het lijkt me prachtig om met een fijn gevoel terug te kijken op je zwangerschap en bevalling, te weten dat het precies (of grotendeels) is gelopen zoals je dat wilde en ik kan me nu voorstellen dat daar een zekere (terechte!) trots bij komt kijken.
pi_136418853
Ik ben niet echt trots op mijn zwangerschap en ook niet op de bevalling. Ik heb wel een fijne zwangerschap en bevalling gehad, maar dat is meer een verdienste van ons alle drie, dan van mij alleen.

Het 'verslavende' gevoel van Shandaly herken ik wel heel sterk. Nu mag ik nog wel een keer of twee - deo volente- , maar ik weet bijna zeker dat dat gevoel bij mij nooit over zal gaan, ook al heb ik 16 kinderen gekregen.

Waar ik het echt helemaal niet heb, is bij borstvoeding. Het gevoel van 'en dat alleen op MIJN melk' herken ik helemaal niet.
pi_136419138
Ik ben trots op alles wat ik heb gedaan. Vanaf het eerste pilletjes, de eerste spuiten tot aan de keizersnede. En ik ervaar de ks niet als een nep bevalling.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:58:11 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136419167
Oeh, ja daar ben ik dan wel weer trots op. Dat is namelijk wel een soort prestatie van mij en mij alleen geweest, toen het zo moeilijk ging. Uiteraard heeft E ook moeten meewerken, maar ik had de keus; stoppen of doorgaan met kolven-voeden-bijvoeden-kolven etc. En ik heb gekozen voor het tweede en er hard voor gewerkt, En het is gelukt! Dus ze is nu toch nu toch voornamelijk op mijn melk gegroeid :)
pi_136419169
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:14 schreef Kiwisoep het volgende:

[..]

maar ik begrijp dat ik de leeftijd aardig naar beneden haal dus ;)
Ik ben ook n jonkie:) 21 it is!
pi_136419176
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:57 schreef Tally het volgende:
Ik ben trots op alles wat ik heb gedaan. Vanaf het eerste pilletjes, de eerste spuiten tot aan de keizersnede. En ik ervaar de ks niet als een nep bevalling.
Ik kan de vergelijking maken, het doet net zo zeer ja :(
pi_136419252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:58 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, ja daar ben ik dan wel weer trots op. Dat is namelijk wel een soort prestatie van mij en mij alleen geweest, toen het zo moeilijk ging. Uiteraard heeft E ook moeten meewerken, maar ik had de keus; stoppen of doorgaan met kolven-voeden-bijvoeden-kolven etc. En ik heb gekozen voor het tweede en er hard voor gewerkt, En het is gelukt! Dus ze is nu toch nu toch voornamelijk op mijn melk gegroeid :)
Same here. Bij de oudste ervaarde (ervoer?) ik geen trots rondom de bv. Dat ging zoals het ging. Bij Stick was het keihard werken. Maar dat is een prestatie van ons drie voor mijn gevoel.
pi_136419254
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik kan de vergelijking maken, het doet net zo zeer ja :(
Ik kan de vergelijking dan niet maken :)
pi_136419323
Bij de eerste ook keihard moeten werken voor de bv en 13 maanden vol gehouden. En bij deze gup ging het gemakkelijk en maar net 3 maanden vol gehouden.
pi_136419412
Ik wil ook graag trouwen, en soms vinden mensen het toch nog gek dat we niet getrouwd zijn maar wel een kind hebben.
En ik wil vriendje zijn achternaam hebben :+ (die heet L.otte van zijn achternaam)
Maar vriendje wil nog niet ivm de kosten. Eerst verbouwen en dan trouwen. Feest kunnen we thuis geven dus dat scheelt dan wel weer.

Een trots gevoel over mijn bevalling heb ik niet echt, maar wel dat ik erg blij ben over hoe het is gegaan.

Cwen, wat vervelend dat je zo'n last hebt -O- je word zo wel erg beperkt in alles.

En een *O* voor de dames die afgevallen zijn.
Ik hoopte ook af te vallen door de bv, maar helaas lijken de broeken wel steeds strakker te zitten. Dus als ik stop met bv moet ik er flink tegenaan en hoop ik net als een paar jaar geleden weer 30 kilo kwijt te raken.

Oh en K heeft toch wel last van de prikjes. Steeds huilen en ook veel slapen. En erg plakkerig O+
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:02:57 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136419455
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Same here. Bij de oudste ervaarde (ervoer?) ik geen trots rondom de bv. Dat ging zoals het ging. Bij Stick was het keihard werken. Maar dat is een prestatie van ons drie voor mijn gevoel.
Nou..... ja, voor mijn vriend was het ook hard werken ('s nachts bijspringen, en constant mij voorzien van glaasjes drinken enzo O+ ) maar nee daar geef ik mezelf toch echt de meeste credits voor hoor! :D

En ik ben ook trots op mijn volhardendheid in het ziekenhuistraject. Als ik niet door had gezeurd was E er nu nog niet geweest.
pi_136419473
Dat verslavende herken ik dan niet. Ik vind ontzwangeren moeilijk, is bij beide kinderen echt een periode van mijn leven geweest waarin ik niet lekker in mijn vel zat.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:03:59 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136419542
Oh, ja.... over dat afvallen he :') ik had dus 3 jurkjes besteld bij de V&D, in een maat groter dan ik altijd had, en ik zie eruit als een vet varken :'(
pi_136419557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:02 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nou..... ja, voor mijn vriend was het ook hard werken ('s nachts bijspringen, en constant mij voorzien van glaasjes drinken enzo O+ ) maar nee daar geef ik mezelf toch echt de meeste credits voor hoor! :D

En ik ben ook trots op mijn volhardendheid in het ziekenhuistraject. Als ik niet door had gezeurd was E er nu nog niet geweest.
:D Terecht! O+

Oh, dat is van voor mijn tijd. Heb je eea afgedwongen ja?
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:08:00 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136419866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:04 schreef L-E het volgende:

[..]

:D Terecht! O+

Oh, dat is van voor mijn tijd. Heb je eea afgedwongen ja?
Ik kreeg na allerlei inwendige echo's en cyclusmonitoring in april 2012 te horen dat alles het deed (de gynaecoloog zei letterlijk "sticker erop en zwanger worden!" :') ) en dat ik het nog een jaar zelf moest proberen. Want u bent nog jong, en de kansberekening.... blablabla
Maar ik wist dat er ook nog zoiets bestaat als een samenlevingstest, en heb toen opgebeld of ik alsjeblieft die test ook nog mocht, ondanks hun beleid om m niet te doen (want prognose / diagnose... het had weinig zin iig). Maar omdat ik het zo vroeg, hebben ze het toch in een overleg meegenomen, en 1 arts heeft gezegd dat als mij dat rust op zou leveren, dat ze dan prima die test even konden doen. _O_ Er bleek dus wel iets mis te zijn ik heb een zure pruim :') en toen kon ik gelijk een IUI krijgen *O*
pi_136419962
Yay voor LE haar nieuw verworven vrijheid!! *O*
Cwen, hoe komt dat nou ineens dan? (Je mag antwoorden in een gesproken what's app bericht hoor. Even uploaden bij joetoep)

GotC, dat muziek ding?? Waar vandaan? MOET... HEBBEN!! En mag de Senn op visite komen? Die wil wel op rolles bij T.

Ik ben ook een cougar LE, vriendje wordt einde vd maand 29 en ik in juli 29 (33)

Ik heb mijn eigen achternaam, wip nog steeds met een vriend van mij trouwen. Dan heet ik Hilmar de Vos Vos O+ dus nu trouw ik maar niet ; (

Edit: oh crap... Nog een hele blz. Morgen weer een dag, sowwie..
pi_136419969
Waarom wil die gyn mijn baby op jou plakken? :{w

Goed verhaal verder, ongelooflijk dat je nu misschien nog niet eens zwanger zou zijn als je niet had door gezet joh!
pi_136420049
Hilz :D Ik word ook al een tijdje 23 of 26, afhankelijk van mijn bui (ik typte buik, Freud zou er iets van vinden ;( )
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:11:06 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136420084
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:09 schreef L-E het volgende:
Waarom wil die gyn mijn baby op jou plakken? :{w

Goed verhaal verder, ongelooflijk dat je nu misschien nog niet eens zwanger zou zijn als je niet had door gezet joh!
Het typte ook wel een beetje raar ja! :D

En ja, daar ben ik nog steeds ongelooflijk blij mee :Y En ook een prestatie van mij, want mijn vriend zag er weinig heil in (de wetenschapper :') hij ging helemaal mee in dat prognose-verhaal, en had er echt geen vertrouwen in dat ze wel actie zouden ondernemen als er toch iets uit die test kwam)
pi_136420222
Zo hebben we allemaal onze eigen prestaties, dat is toch ook mooi O+
pi_136420251
Hoi, ik heb weer energie om te posten na een poos ziekenboeg hier.

Anyways, die trots die sommigen voelen.. ik voel vooral verwondering. Verwondering dat WIJ een mens hebben gemaakt, uit twee celletjes en heel veel liefde voor elkaar. En dat zij daarna helemaal zelf zichzelf verder heeft ontwikkeld in mijn buik, zo klein, zo sterk. En dan ook nog wel zo'n geweldig klein meisje, en dat juist zij onze dochter is geworden en het effect dat zij op ons heeft en nog zal hebben. Dat zij ons zo gelukkig maakt en wij haar, dat zie je. Dat vind ik toch wel zo bijzonder O+
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:20:21 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136420617
O+
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, ik ben niet gek :'( O+

Net gebeld door het ziekenhuis: de tweede test was, net als de eerste, niet goed dus nu kunnen we toch IUI krijgen!!
Spirit wat een fantastisch post O+ _O_
pi_136420812
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:09 schreef Hilzillah het volgende:
Yay voor LE haar nieuw verworven vrijheid!! *O*
Cwen, hoe komt dat nou ineens dan? (Je mag antwoorden in een gesproken what's app bericht hoor. Even uploaden bij joetoep)

GotC, dat muziek ding?? Waar vandaan? MOET... HEBBEN!! En mag de Senn op visite komen? Die wil wel op rolles bij T.

Ik ben ook een cougar LE, vriendje wordt einde vd maand 29 en ik in juli 29 (33)

Ik heb mijn eigen achternaam, wip nog steeds met een vriend van mij trouwen. Dan heet ik Hilmar de Vos Vos O+ dus nu trouw ik maar niet ; (

Edit: oh crap... Nog een hele blz. Morgen weer een dag, sowwie..
whaaa ik rolde bijna van de bank van je eerste alinea! _O-
pi_136420825
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:14 schreef Spirit82 het volgende:

Anyways, die trots die sommigen voelen.. ik voel vooral verwondering. Verwondering dat WIJ een mens hebben gemaakt, uit twee celletjes en heel veel liefde voor elkaar. En dat zij daarna helemaal zelf zichzelf verder heeft ontwikkeld in mijn buik, zo klein, zo sterk. En dan ook nog wel zo'n geweldig klein meisje, en dat juist zij onze dochter is geworden en het effect dat zij op ons heeft en nog zal hebben. Dat zij ons zo gelukkig maakt en wij haar, dat zie je. Dat vind ik toch wel zo bijzonder O+
O+
pi_136421637
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en ik ben op officiële documenten ook met dubbele naam, maar gebruik verder gewoon mn eigen. Ik wou iig in mijn rijbewijs en paspoort dezelfde naam als mn kind. Maar verder ben ik denk ik net iets te feministisch opgevoed
Hier precies zo. En ik gebruik ook de grote mensen variant van mijn voornaam dus ik reageer best traag als ik met de naam zoals in mijn paspoort staat wordt aangesproken.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:16 schreef L-E het volgende:
Mijn sociale leven: ik ga meeten met Kyara
*;

(ik geloof trouwens dat Zoe die vaccinaties uit elkaar heeft laten halen. Ik vrees ook voor de BMR want dat was HEL vorig jaar met M. Hoewel dat ook in combinatie met de omstandigheden op dat moment was)

En Juud, onze kinderboerderij is ontzettend leuk *O* (en praktisch om de hoek hier O+ )

En een *O* voor tieten! Geen idee meer van of voor wie maar *O*

quote:
Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret (http://www.polarnopyret.nl)
Die vind ik stom want die hebben me afgewezen :(
(okey, ik voldeed maar aan een klein deel van het profiel. maar toch! Domme mensen daar dus ;) )

Spirit O+ O+
Herkenbaar ook :Y
pi_136421772
O+ Ja Spirit, dat is het. Als ik die allereerste echo bekijk van dat gummiebeertje dat nu mijn kind is. Of probeer te bedenken hoe háár schopjes in de buik voelden... Ik kan er soms met mijn verstand niet bij. Oprechte, blije verbazing.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:35:58 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136421835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:14 schreef Spirit82 het volgende:

+1! Maar op alles waar zij/dochter/meisje staat, vervangen voor hij/zoon/jongen :P

Ik was en ben wel heel blij met m'n zwangerschap+trots op m'n lijf: Nauwelijks kwaaltjes, goed groeiend kind..Ben er echt voor gemaakt, denk ik.
Bevalling is een beetje dubbel: Ik kijk er echt *blanco/gevoelloos* op terug, maar tegelijkertijd wil ik er continu over praten :'). Overigens had ik dat gevoel altijd al.
pi_136422063
Ja GotC! Ik wil ook aan iedereen de blijde boodschap van mijn bevalling verkondigen! :D :')
pi_136422276
Dat is hier nu wel afgezwakt. Maar ik moet me soms wel inhouden om niet je eigen ervaringen door het bevallingsverhaal van een ander te gooien want iedereen weet waarschijnlijk ook wel hoe irritant dat is als je zelf je verhaal kwijt wilt :D
pi_136422628
Hier ook trots hoor! Trots op alle IUI pogingen (10) en het feit dat het toch gelukt is, ondanks dat de artsen allang naar IVF wouden! Ik was ook heel trots op mijn mooie buik. En dat ik haar voldragen heb, ondanks de vrees voor een vroeggeboorte. En dat ze op haar eigen tijd met een natuurlijke stuitbevalling geboren mocht worden, die ik ook nog eens als heel fijn heb ervaren. O+
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:02:43 #83
381212 Gulara
From the future
pi_136423198
Hoi! 8-)

Ik heb denk ik weken nodig om bij te lezen. Maar ga vanaf vandaag een poging wagen.
pi_136423264
AH, je bent weer down under Gulara? Dus je hebt weer tijd? :+
Tegen de tijd dat je bijgelezen bent, kun je weer een topicje doorschuiven.

Nog even een plaatje voor de mensen met een stomme schoonmoeder:
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:11:32 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136423580
quote:

[ afbeelding ]

Ze hebben enkel deze week gratis verzenden. Dus mocht je toch iets willen, snel doen! En het valt mooi op maat daar :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:19:36 #86
381212 Gulara
From the future
pi_136423895
Ja, ben weer thuis.

Sorry voor de niet-mini-meet. ;( Het was nogal hectisch de laatste twee weken.

Oooh nu moet ik even teruglezen over de schoonmoeders. :P
Ik heb gelukkig wel een leuke. *O*

En inderdaad Kyara, over ruim een maand is ie al jarig. M'n baby'tje! :'(
Maar hij is kei leuk joh!
Vandaag de eerste dag weer lekker samen thuis. Eerst maar eens even een speelplekje voor hem maken in plaats van tussen de koffers. :') Hij heeft allemaal nieuw speelgoed, dus even herorganiseren (en binnenkort maar even langs de ikea voor een trofast oid. :X

Zal straks wel even een fotootje doen.
pi_136424053
Ik begreep al zoiets ;) Better luck next time

Ging de reis goed? Ook wel weer fijn om thuis te zijn waarschijnlijk?
pi_136425500
GULARA!! SHE'S BACK! *O*
pi_136425797
Trots.....Bij Eva had ik dat wel. Ik voelde me goed, alles verliep goed en was nieuw. Ik kreeg complimentjes en mensen toonde interesse. Mijn neus krulde er soms van. Over tijd lopen was ook geen probleem hoewel ik wel ongeduldig werd. Uit nieuwsgierigheid naar dat kleine prulleke in mijn buik.
Op moederdag 2011 werd ik voor het eerst moeder en mijn moeder en schoonmoeder werden oma. Een mooiere timing was er niet.
Kortom, een zwangerschap uit het boekje zonder zorgen.

En toen werd ik zwanger van Rosalie. Vanaf het begin had ik een oergevoel over me dat ik dit meisje moest beschermen. Ik nam niks als vanzelfsprekend en was over Veel dingen sceptisch. Ik kreeg bloedverlies waardoor ik buiten mijn werk niets mocht doen en toen dat eindelijk tot een einde kwam, stak het volgende probleem de kop op.
ik eindigde met zwangerschapscholestase wat leidde tot een inleiding waarbij ik kantjeboord heb gelegen. Ook tijdens die bevalling had ik dat oergevoel. Haar hoofdje was nog maar geboren toen ik me voorover bukte om haar zelf aan te pakken. Zo'n beschermend gevoel had ik in me.
Ik heb een nachtlang tranen met tuiten gehuild om de moeilijke beslissing te stoppen met bv omdat ik na een week nog geen voeding had ondanks veel kolven en aanleggen èn dan nog eens flesjes geven omdat haar gewicht snel kelderde.

Dus nee, trots over mijn zwangerschap/bevalling voel ik me zeker niet. Het voelt (vooral de 2e keer, maar de eerste keer voelde de nasleep ook zo) vooral als falen van mijn lichaam. Een lichaam waar ik echt niet trots op ben. Ik heb striae op mijn buik, borsten en bovenbenen, heb een verzakking en doorgezakte voeten. En tuurlijk kan ik dan denken dat dit lichaam wel mooi de twee geweldigste kinderen op de hele wereld heeft gezet, maar trots ben ik er niet op.

Wil op de kinderen O+ dat zijn de meest geweldige kinderen die er bestaan O+

Sorry voor het egoïstische relaas, maar het onderwerp raakt me enorm merk ik :@
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:15:39 #90
381212 Gulara
From the future
pi_136425892
De reis ging prima. Echt 24 uur (vliegen + transfer) met een baby is misschien haast wel relaxter dan alleen! :o

-lekker veel beenruimte ivm stoel vooraan
-niet je uuurenlang vervelen
-dankbaar zijn voor de film die je af hebt kunnen kijken
-aanspraak met de rest van de ouders en hun baby
-stewards en stewardessen die zich ontpoppen tot ware entertainers

*O* *O* *O*

Het enige shituurtje was toen we probeerden Pi in de houdgreep te laten slapen. We dachten vreemd genoeg dat hij na >20 uur en maar drie slaapjes van een uurtje of minder wel heel moe zou zijn.
Daar was hij het niet mee eens.
Uiteindelijk de moed opgegeven (het vliegtuig was ons dankbaar :P ) en toen heeft meneer nog 1,5 doorgespeeld. 8)7

Tips en trics (voor As) post ik asap nog in het vakantietopic.

Ik ben weer puinruimen!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:20:25 #91
381212 Gulara
From the future
pi_136425987
Ik lees een paar keer trouwens iets over trots zijn.
Dat herken ik helemaal niet. :@

[ Bericht 41% gewijzigd door Gulara op 07-02-2014 00:23:06 (Ik kom niet lekker uit m'n woorden. :')) ]
pi_136427991
Dank vast voor alle welkoms! Ben zelf nig totaal niet ingelezen hier. Kraamweek is toch wel weer hectisch! Maar goed. Jaap is the bomb O+ al heeft ie nu nogal last van krampjes, en (dus) ben ik al vanaf drie uur wakker. Nu maar beneden op de bank onder een stapel dekentjes, hopelijk slaapt Sjaak dan nog ff. Kan ik rustig hier inlezen!

Zag iig dat gotc nu mevr yur is? Van harte!
En gulara stoer zo lang vliegen met baby. Al kan t in jullie geval weinig anders. Gijn dat t zo goed ging!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136428091
Ik vind het mooi om te lezen hoe iedereen anders over haar bevalling / zwangerschap terug denkt. Het blijft toch een vreemd iets. Er woont gewoon een ander mens in je buik. Waar jij, met je handen in je zakken voor moet zorgen. Nu doet je lichaam gruwelijk veel daarvoor, maar zelf moet je er ook veel voor doen en laten. En is het niet allemaal rozengeur en manenschijn. Om niet over te komen als een hysterisch facebookplaatje met glittets, zal ik het beschaafd houden ;) Je mag daar rete trots op zijn. O+
pi_136428099
Oh en een persoonlijke YAY voor het doorslapen. Mijn wallen vinden dat leuk!
Zomestrakjes wel even naar de kindertjes fysiotherapeut. Voorkeurshouding... Meh!
pi_136428210
Bij de eerste was ik niet trots na de bevalling, dat liep zo niet zoals ik het gewild had. Bij de tweede ging het wel zoals ik gehoopt had en wilde dat dingen zouden gaan. En daar voel ik mij op een bepaalde manier wel trots op. Maar het heelde ook veel van de eerste bevalling.

En qua borstvoeding, ik ben daarbij zover over mijn grenzen gegaan, en nog kan het voelen dat ik gefaald heb. Dus als ik daar ergens trots over zou moeten zijn is dat ik op een gegeven moment knopen heb doorgehakt en ben gaan kolven/afbouwen.

Waar ik wel soort van trots op ben is dat ik twee van die mooie mensjes op de wereld heb gezet. Die zich ontwikkelen, steeds nieuwe dingen doen, en dat je er soms echt naar kijkt van "Wow, kunnen ze dat ook al?" . En dat ze zich ook gewoon happy voelen, en bij ons hun grenzen durven op te zoeken. Zoiets eigenlijk
pi_136428575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:08 schreef L-E het volgende:
Ohja, ik wilde nog reageren op de curve van Fieder. Ja, zo op de curve buigt het flink af maar hij gaat wel terug naar waar die lijn eerst was he? Ik zou me geen zorgen maken, hij gaat heus niet zomaar stuk ervan ;)
Bedankt, ook de anderen die gereageerd hebben. Ik denk ook dat hij gewoon terugkeert naar zijn lijntje. Hallooo, mag hij even, hij heeft al het formaat van een 2-jarige :+

Gulara welcome back! Wij hebben vd week een trofast gehaald, aanrader!

Mijn baby zegt 'boobies' :')
pi_136428776
:D

Ik had ook nog niet gereageerd, maar ik vond het ook geen zorgwekkende duik hoor. Ja hij gaat naar beneden dat klopt. En prima om het onder controle te houden met een extra keertje wegen en meten.
Maar omdat beide lijntjes dippen blijft hij mooi in verhouding denk ik dan. Hij gaat misschien wat meer terug naar een gemiddelde ipv naar 'kleine reus'.
pi_136428780
Gulara welcome back *O*
pi_136428883
Gulara is terug! *O* Jouw nachtelijke posts hebben hier epische hoogtes aangenomen dus ik ben benieuwd :9 ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_136429583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:11 schreef danic het volgende:
Trots.....Bij Eva had ik dat wel. Ik voelde me goed, alles verliep goed en was nieuw. Ik kreeg complimentjes en mensen toonde interesse. Mijn neus krulde er soms van. Over tijd lopen was ook geen probleem hoewel ik wel ongeduldig werd. Uit nieuwsgierigheid naar dat kleine prulleke in mijn buik.
Op moederdag 2011 werd ik voor het eerst moeder en mijn moeder en schoonmoeder werden oma. Een mooiere timing was er niet.
Kortom, een zwangerschap uit het boekje zonder zorgen.

En toen werd ik zwanger van Rosalie. Vanaf het begin had ik een oergevoel over me dat ik dit meisje moest beschermen. Ik nam niks als vanzelfsprekend en was over Veel dingen sceptisch. Ik kreeg bloedverlies waardoor ik buiten mijn werk niets mocht doen en toen dat eindelijk tot een einde kwam, stak het volgende probleem de kop op.
ik eindigde met zwangerschapscholestase wat leidde tot een inleiding waarbij ik kantjeboord heb gelegen. Ook tijdens die bevalling had ik dat oergevoel. Haar hoofdje was nog maar geboren toen ik me voorover bukte om haar zelf aan te pakken. Zo'n beschermend gevoel had ik in me.
Ik heb een nachtlang tranen met tuiten gehuild om de moeilijke beslissing te stoppen met bv omdat ik na een week nog geen voeding had ondanks veel kolven en aanleggen èn dan nog eens flesjes geven omdat haar gewicht snel kelderde.

Dus nee, trots over mijn zwangerschap/bevalling voel ik me zeker niet. Het voelt (vooral de 2e keer, maar de eerste keer voelde de nasleep ook zo) vooral als falen van mijn lichaam. Een lichaam waar ik echt niet trots op ben. Ik heb striae op mijn buik, borsten en bovenbenen, heb een verzakking en doorgezakte voeten. En tuurlijk kan ik dan denken dat dit lichaam wel mooi de twee geweldigste kinderen op de hele wereld heeft gezet, maar trots ben ik er niet op.

Wil op de kinderen O+ dat zijn de meest geweldige kinderen die er bestaan O+

Sorry voor het egoïstische relaas, maar het onderwerp raakt me enorm merk ik :@
Ik ben wel 'blij' met je relaas Danic. Ik herken er veel in. Zo'n eerste die goed gaat van begin tot eind. En dan een tweede waar veel mis gaat, waarbij je het zelf bijna niet overleeft. Trots is voor mij denk ik een woord wat ik niet vind passen binnen de context van zo'n heftig verhaal. Wellicht misplaatst
pi_136429641
Boobie-zeggende L. :D

Doorslapende Senn *O*

Hier werd ik vannacht wakker van Stick, ik had echt ENORME stuwing. Kijk ik op de klok, is het gewoon vijf uur jonguh! :D O+
pi_136429653
Zo, ik kom net terug van het consultatiebureau

Stats bij 6 maanden: 6600 gram en 63,5 centimeter.
Ontwikkeling was prima, maar op de curve bij het cb bogen lengte, gewicht en hoofdomtrek af naar een lager lijntje. Dus nu nog een keer bij 7,5 maand terug om dat in de gaten te houden.
pi_136429872
Oh, en het stomme is dat het in de curve op bv.com niet echt terug te zien is..
pi_136429969
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oh, en het stomme is dat het in de curve op bv.com niet echt terug te zien is..
Ja, dat is een andere curve he. Wij houden altijd die van bv.com aan.
pi_136430016
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, dat is een andere curve he. Wij houden altijd die van bv.com aan.
Ik vind het alleen zo apart. Op die van bv. com zit ze gewoon ergens halverwege onderin het groene gebied. En op die van het cb gaat ze van 0 naar -1 zeg maar.

Maar hun indruk was wel goed, en de intake (4, soms 5 flessen per dag, en wat groente en andere dingen) is meer dan genoeg. Dus ik denk dat ze gewoon te hard met rollen/pakken/bewegen bezig is.
pi_136430205
Senn en sticker, goed geslapen *O*
Laiv ik zou die van bv.com aanhouden hoor, dat is echt een ander lijntje.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:23:27 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136430550
Ik zal er wel gruwelijk overheen kijken, maar ik zie nergens bij die van bv.com dat je die ook voor fv-kindjes mag/kan gebruiken :?. Maar goed, ik doe dat dan ook toch maar!

Even onbeschaamd ego!

Noor tijgert! Althans, ze schuift en komt vooruit :D *O*

Van het weekend alles maar even écht babyproof maken :')

En vanochtend even wezen wegen en meten, stats bij 8 maand en 10 dagen: 8200gr, 70cm.

Dat ziet er dan zo uit:

Onderste twee bv.com en de andere twee TNO-app.

Guusje Gemiddeld :').

[ Bericht 1% gewijzigd door XcUZ_Me op 07-02-2014 10:44:56 ]
pi_136430580
Mooie lijntjes xm!! En tijgeren, jee *O*
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:40:30 #109
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136430943
Oh zie dat ik twee keer dezelfde curve heb geplakt. Even nieuwe maken.

Zo. Das beter :).

[ Bericht 46% gewijzigd door XcUZ_Me op 07-02-2014 10:47:38 ]
pi_136431071
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ben wel 'blij' met je relaas Danic. Ik herken er veel in. Zo'n eerste die goed gaat van begin tot eind. En dan een tweede waar veel mis gaat, waarbij je het zelf bijna niet overleeft. Trots is voor mij denk ik een woord wat ik niet vind passen binnen de context van zo'n heftig verhaal. Wellicht misplaatst
Dank je :@
Ik voel me soms zo'n zeikerd dat ik het weer aankaart, maar het raakte me echt. Trots, echt trots! Omdat je een prestatie heb geleverd. ...Zo voelt het echt niet. Wel trots op mijn kind O+

Mijn meisje die zwaait, kiekeboe speelt èn ineens danst aan de tafel O+ . Mèn dan ben ik pas TROTS O+
pi_136431128
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zal er wel gruwelijk overheen kijken, maar ik zie nergens bij die van bv.com dat je die ook voor fv-kindjes mag/kan gebruiken :?. Maar goed, ik doe dat dan ook toch maar!
XM, op de startpagina voor groeicurves via borstvoeding.com
quote:
Deze site wil voorzien in de behoefte van moeders en vaders om de groeigegevens van hun eigen kind te vergelijken met de standaard groeiwaarden voor borstgevoede én niet-borstgevoede kinderen die ontwikkeld is door de World Health Organisation
quote:
De WHO raadt aan om de groei van álle kinderen, maakt niet uit hoe ze gevoed zijn en waar ze opgroeien, te controleren aan de hand van deze WHO-groeistandaard.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:51:44 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136431196
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:49 schreef Shandaly het volgende:

[..]

XM, op de startpagina voor groeicurves via borstvoeding.com

[..]

[..]

Thnx!

Ik heb de gemiddelde WHO-baby :').
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:52:22 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136431212
Ik vind het vooral irritant dat het cb het gewicht tegenover de lengte zet. Zeker met de meetvaardigheid van de assistente :X

M steeg boven de curve uit en ging dus richting "te zwaar", ik denk zelf een meetfoutje en een paar ml scheelt al een plek in de cb curve.... dus ook voor M gebruik ik die van bv.com
pi_136431328
Bij lengte zit je er al snel een paar millimeter naast ja... al afhankelijk van welke kant ze opkijkt en hoe ze d'r beentje strekken... Als ze eenmaal kunnen staan en op commando recht vooruit kunnen kijken gaat het beter met lengtemetingen imho.
pi_136431678
Pfoe, trots? Ik bedacht me toevallig gisteren nog dat ik me in de adrenaline en endorfinerush net na de bevalling wel echt mega trots voelde. Op mezelf, op haar, op het feit dat ik wel mooi echt even een kind op de wereld heb gezet jonguh! Heerlijk gevoel O+. Maar inmiddels heb ik dat niet meer, al vind ik het wel fijn dat ik een groot deel van de bevalling heb kunnen doen zoals ik dat zelf graag wilde.

Verder, die braces... Ik heb last van extreme verslapping van m'n banden, eerst alleen bekken en nu door meerdere gewrichten.
De lange, ietwat humeurige versie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:16:58 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136431833
Cwen, ben je ook lenig? Hypermobiel? Snel blauwe plekken?
pi_136431856
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wilde ik net vragen.
pi_136431883
Goede bijdrage ook van mij :')
pi_136432218
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lenig zéker niet, niet hypermobiel hoewel wel heel soepel in gewrichten (maar wat de fysio dan voor onderscheid maakt, weet ik ook niet), blauwe plekken wel maar hele lichte huid.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:29:57 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136432256
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:57 schreef Shandaly het volgende:
Bij lengte zit je er al snel een paar millimeter naast ja... al afhankelijk van welke kant ze opkijkt en hoe ze d'r beentje strekken... Als ze eenmaal kunnen staan en op commando recht vooruit kunnen kijken gaat het beter met lengtemetingen imho.
Niet de eerste keer dat ze zelf moeten staan.... uberhaupt, blijven staan :X
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:31:04 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136432299
Heftig Cwen. Sterkte!
pi_136432743
Tjee Cwen, dat is nogal wat.. Daar kan je goed van doorheen zitten ja, de hele situatie. Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat er loos is, zodat je daar concreet iets mee kan ipv wachten tot het beter wordt.
pi_136432782
En Cwen, de hele combinatie is erg heftig, let op jezelf en schakel anders gewoon een psycholoog in als je denkt dat er meer aan de hand is. Eerder ingrijpen zorgt dat je er ook eerder weer vanaf bent over het algemeen.
pi_136433549
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

Niet de eerste keer dat ze zelf moeten staan.... uberhaupt, blijven staan :X
:? Hoe zien ze dat voor zich?

Cwen :* klinkt heel heftig. Ook je spoiler. Lastig om het duidelijk te maken hoe je je voelt als het met 'oververmoeid' wordt afgedaan. De tip van Laiv is een goede, schakel desnoods een psycholoog in, al is het maar om van je af te praten.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:23:42 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136433810
Cwen :*, absoluut geen fijne situatie waar je in zit. Klinkt ook als een vicieuze cirkel, zowel lichamelijk als geestelijk. Je man en ha voelen niet wat jij voelt hè meid, dus hulp zoeken klinkt verstandig.
pi_136434025
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef Cwen het volgende:

[..]

Lenig zéker niet, niet hypermobiel hoewel wel heel soepel in gewrichten (maar wat de fysio dan voor onderscheid maakt, weet ik ook niet), blauwe plekken wel maar hele lichte huid.
Ik heb hyperlaxe banden (ook niet hypermobiel) en heb ook heel veel moeite gehad om weer normaal te kunnen functioneren. Mij heeft de manueel therapeut enorm geholpen met oefeningen aan de ene kant en mijn lijf meer balanceren aan de andere.
Geen wondermiddel, na 3 jaar kom ik er nog steeds te vaak, maar misschien wel een idee om te proberen. Als je dat niet allang doet natuurlijk.

Edit: leeeeezen. Ik quote gewoon dat je t over fysio hebt, dus dat doe je ongetwijfeld al.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:24:15 #127
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136437729
Ik moet nog even bijlezen, maar eerst even ego post.... :@ :)

Mijn twee maanden te vroege kind doet het geweldig, ongecorrigeerde curve, want dat corrigeren doen ze niet meer, want niet nodig sinds hij 6 maanden is. Bijna 8 maanden is ie nu, 8000 gram en 70 cm lang.... :D
En ik kreeg complimenten over de borstvoeding en hoe ik de bijvoeding aanpak van de kinderarts, fysio was zeer tevreden over hem en ik heb even met logopediste besproken hoe ik de bijvoeding met stukjes eten het best kan doen, het was weer een nuttige ochtend. :)

vrijdag 7 februari 2014 @ 14:26:45 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136437822
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:13 schreef danic het volgende:

[..]

:? Hoe zien ze dat voor zich?

Het ging om M he, bij de 2 jaar afspraak. Het staan lukt prima. Maar als je van heel leuk speelgoed weggerukt wordt, dan wil je alleen maar terug naar de speelgoed en niet netjes en rustig stil blijven staan.....
pi_136437825
Cwen, ik denk dat hulp inschakelen wel wijs is. Dat hoeft niet perse een psycholoog te zijn, ik kom bij een natuurgeneeskundig therapeute, ook erg prettig. :*

Juud, wat een mooie curves! O+ En wat doet hij het goed joh O+
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:27:27 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136437842
Juud, wat een mooie curve en wat doet hij het supergoed! ^O^
pi_136437852
Oh hahaha ik dacht om je meisjes.
pi_136437861
Juud schitterende curve ^O^
pi_136437867
Juud wat fantastisch *O*
zou je de tips voor bijvoeden met stukjes willen delen? gaat hier nog niet zo denderend...
pi_136437875
Bijvoeding gaat hier ineens als een speer. Alles rapley, en hij eet vrijwel alles zelfstandig. Ik moest gisteren wel helpen met de kaki, want die was erg glad :D
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:33:43 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136438034
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Fieder het volgende:
Juud wat fantastisch *O*
zou je de tips voor bijvoeden met stukjes willen delen? gaat hier nog niet zo denderend...
Dat!
pi_136438060
Wat goed Juud!

Ik moest gladde kaki even opzoeken. Ik heb dat nog nooit gegeten. Lekker?
pi_136438238
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:34 schreef Limone het volgende:
Wat goed Juud!

Ik moest gladde kaki even opzoeken. Ik heb dat nog nooit gegeten. Lekker?
Ja! Een beetje mango-achtig, maar dan zoeter en milder. Ofzo.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:45:45 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136438490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja! Een beetje mango-achtig, maar dan zoeter en milder. Ofzo.
Je had je vriend voor bananen erop uit gestuurd? :P
pi_136438520
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je had je vriend voor bananen erop uit gestuurd? :P
:D!

Het is echt de running gag hier in huis, dat kun je je voorstellen :D
pi_136438531
Trouwens, HET IS MIJN MAN JA!

Mijn man O+
pi_136438709
Dames, ik ben best wel aan het stressen over kinderopvang na mijn verlof. Waarom weet ik niet, maar ik wil dat gewoon zo snel mogelijk geregeld hebben... Zoals het nu gepland is, ga ik de eerste week van november weer voor het eerst werken. Wanneer is het raadzaam om een gastouder te contacteren?
pi_136438925
Ik zou gewoon nu gaan oriënteren. Je weet niet of er wachttijden zijn dus beter te vroeg dan te laat denk ik dan.
pi_136438973
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:58 schreef danic het volgende:
Ik zou gewoon nu gaan oriënteren. Je weet niet of er wachttijden zijn dus beter te vroeg dan te laat denk ik dan.
Ja precies. Heb al een gastouderbureau gebeld, maar als ik met hun in zee wil moet ik eerst een offerte invullen met het aantal uur en dagen. Aangezien ik nog niet weet welke dagen ik vast ga werken na mijn verlof heb ik daar nu ook vrij weinig aan...
pi_136439006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja precies. Heb al een gastouderbureau gebeld, maar als ik met hun in zee wil moet ik eerst een offerte invullen met het aantal uur en dagen. Aangezien ik nog niet weet welke dagen ik vast ga werken na mijn verlof heb ik daar nu ook vrij weinig aan...
Je weet ook niet hoe veel uur je gaat werken? Welke dagen maakt weinig uit.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:04:13 #145
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136439091
Tips over bijvoeden die ik heb gekregen.... al ging dat wel over prematuren, want die hebben vaak last van stukjes, maar goed er zijn ook vast voldragen kindjes en volgens mij werkt dat hetzelfde.

Het probleem bij sommige kindjes is dat ze niet kunnen bedenken dat ze met stukjes het gladde moeten doorslikken en daarna op de stukje moeten kauwen, dat is teveel om te verwerken.
En sommige kindjes moet je leren om te kauwen.

Ik geef dus potjes van 6 maanden of vers met staafmixer gepureerd totdat ie een maand of 10 is in ieder geval, kan wel zijn nog langer of ik geef stukken al la Rapley. Dan is het glad of grof en weet ie wat ie ermee moet, gemalen vers of met stukjes erin uit een 8 maanden potje zijn een no-go voorlopig.

Hij moet oefenen met brood, gewoon vlokjes brood in zijn wang stoppen en/of tussen zijn kiezen, dan leert ie om te kauwen, geroosterd werkt ook goed zei ze, (of een speculaasje) 8)7 dat laatste heb ik dan maar even aan me voorbij laten gaan. Door dat te oefenen leren ze vanzelf om met hun tong het naar de andere kant van hun mond te gaan bewegen om daar verder te kauwen, ipv dat het op de tong komt en ze gaan kokhalzen. Kost heel veel tijd en zeker totdat ie een jaar is zal ik wel druk zijn met oefenen, soms gaat het sneller, maar vooral niet proberen te haasten/dwingen.

Rijstwafels, crackers, maisboogies e.d. gewoon blijven aanbieden als ie het goed zelf wegkrijgt, potjes ook blijven proberen, pap niet te dik geven of uit de fles/tuitbeker en yoghurt proberen tzt.

Nou, dat dus ongeveer.... ;)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:06:47 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136439163
Oh en dank voor de complimenten en nog even een side note, hij hoeft van mij niet enorm veel te kunnen eten, want bv is toch hoofdzaak tot een jaar. Maar ik wil hem wel zo goed mogelijk helpen, want hij eet inmiddels wel met plezier en ik wil dat dat vooral zo blijft. :)
pi_136439239
De stukjesproblematiek herken ik niet. Maar dat speculaasje :D

Zijn de andere 9-maanders ook zo LUID ineens? Hij heeft geen gemiddeld stemvolume meer, alles is op een TOON ALSOF HIJ ZIJN GEHOORAPPARAAT NIET IN HEEFT, jemig. Wij kunnen geen gesprek voeren als hij zit te praten. :')
pi_136439263
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Dagen maakt soms wel uit, als er op bepaalde dagen al teveel baby's zijn bijv. En sommige gastouders werken op bepaalde dagen. Maar bij sommige gastouders zijn alle dagen nog beschikbaar dus daar zou je alvast kunnen gaan kijken.

Thanks juud. Speculaas :D
pi_136439286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ga 30 uur werken. Waarvan 5 waarschijnlijk op een zaterdag. Dus dan blijven er 25 over om op te vangen...
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:12:25 #150
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136439349
Juud, wat een curve! *O* Je mannetje doet het zo goed zeg O+

Ohh en XM, tijgerende Noor! Dubbel- *O*!

En welcome back Gulara! Alles goed met jullie?

Sunshine, zou wel na gaan denken over welke dagen je wil werken en dat bespreken. Dat is voor je baas en jijzelf handig om snel te weten :). Is er een wachtrij bij de gastouder, of kunnen bepaalde dagen niet?
pi_136439524
Een offerte is een prijsopgaaf, om te weten wat het gaat kosten maken de dagen niet uit, bedoelde ik. Wil je echt dingen gaan vastleggen, dan wel ja.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:22:44 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136439637
Speculaasjes 8)7

hier eigenlijk geen problemen gehad met stukjes. Maar na jouw verhaal begrijp ik wel dat de logopedist hier wel even zo :o keek toen mijn dames zonder problemen hun boterhammetjes oppeuzelden.
eigenlijk sowieso weinig "prematuren-kwaaltjes" hier als ik het zo bedenk. Zou dat misschien ook komen omdat ze zelf besloten hebben om eruit te komen? vraag ik mij nu zo hardop af

L-E, lekker aan het gillen ook? O+ O+

Tijgerende Noor *O*

Sunshine, ik zou ook gaan bekijken welke dagen je wilt gaan werken. En bij de GO navragen welke dagen er überhaupt plek is of wat de drukke dagen zijn (op een kdv is het bijvoorbeeld op woensdagen en vrijdagen vrij rustig).
pi_136440650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:08 schreef L-E het volgende:

Zijn de andere 9-maanders ook zo LUID ineens? Hij heeft geen gemiddeld stemvolume meer, alles is op een TOON ALSOF HIJ ZIJN GEHOORAPPARAAT NIET IN HEEFT, jemig. Wij kunnen geen gesprek voeren als hij zit te praten. :')
Jep check! 10 maanden dan, maar ze doet het ook al even. En dan stofzuigen; gillen joh! :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:12:10 #154
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136441037
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:08 schreef L-E het volgende:

Heeeeeeeeeel herkenbaar!!! :) Hij wil echt overstemmen om er zeker van zijn dat hij gehoord wordt!

[ Bericht 3% gewijzigd door -mandy- op 07-02-2014 16:32:26 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_136442306
En dan aan de telefoon een gesprek proberen te voeren: zodra ze het in de smiezen heeft komt ze naar je toe en gaat zitten kletsen. Hoor je aan de andere kant van de lijn: "ba ba ba babababa" :D
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:49:48 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136442346
Gehoorapparaat _O-
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:50:59 #157
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136442397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:49 schreef danic het volgende:
En dan aan de telefoon een gesprek proberen te voeren: zodra ze het in de smiezen heeft komt ze naar je toe en gaat zitten kletsen. Hoor je aan de andere kant van de lijn: "ba ba ba babababa" :D
dat ja, en bij voorkeur ook luid in je oren ...
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_136445335
Hihi, L-E ik moest lachen. :D

Kijk eens:
SPOILER
Dat trotse gevoel wat jullie hier beschreven kreeg ik een beetje bij deze foto's die ik afgelopen week heb gemaakt. O+ O+

[ Bericht 21% gewijzigd door flowerbox op 08-02-2014 16:39:31 (Foto's weg) ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:09:26 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136445391
Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh O+ O+ O+ O+

Wat doe je! rammel!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:12:45 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136445506
Aaahhhhhh too cute! Ik kan er niet tegen, té liefschattigpoppig! O+ O+
pi_136449033
http://www.vwa.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/2044741

Ik weet niet of iemand het hier gebruikt, maar een waarschuwing mbt Nutrilon Nenatal 1-flesvoeding
pi_136449042
Flowerbox O+
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:02:57 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136449431
Jip! Hoe gaat het? :*
pi_136450216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:02 schreef GotC het volgende:
Jip! Hoe gaat het? :*
Beter! Afgelopen maanden heel pittig geweest, huilbaby, heel prikkelgevoelig, ik zelf slecht herstellende, dus ik had m'n handen vol aan mezelf, baby en peuter. Maar nu is het allemaal wat luchtiger, het gaat steeds beter met E. Strak regime overdag, maar huilt veel minder! Heel, heel fijn! Nog wel snel overprikkeld, maar daar kunnen we rekening mee houden en gewoon even wat minder sociaal leven... aan het eind van de dag ben ik zelf ook afgeserveerd dusss :7

Alweer op naar de 5 maanden, ongelofelijk!

Hoe is het daar?

Ik lees hier echt nog wel regelmatig mee, maar meeposten.. ik krijg het niet voor elkaar. Misschien als ik straks weer werk ;)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:47:57 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136450842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:31 schreef Jipster het volgende:

[..]

Beter! Afgelopen maanden heel pittig geweest, huilbaby, heel prikkelgevoelig, ik zelf slecht herstellende, dus ik had m'n handen vol aan mezelf, baby en peuter. Maar nu is het allemaal wat luchtiger, het gaat steeds beter met E. Strak regime overdag, maar huilt veel minder! Heel, heel fijn! Nog wel snel overprikkeld, maar daar kunnen we rekening mee houden en gewoon even wat minder sociaal leven... aan het eind van de dag ben ik zelf ook afgeserveerd dusss :7

Hoe is het daar?

Ik lees hier echt nog wel regelmatig mee, maar meeposten.. ik krijg het niet voor elkaar. Misschien als ik straks weer werk ;)
Goed om te lezen dat het wat beter met E. gaat en dat jullie een ritme hebben gevonden dat werkt :). Zag ook een mooie foto van haar voorbij komen op FB. En jij? Al minder duizelig enzo? :*
Echt leuk om wat van je te horen O+

Gewoon meelezen en af em toe een update plaatsen :Y
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:51:56 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136451034
:W Jipster!

Fijn dat het allemaal wat beter gaat. Huilen gaat nu ook beter? En met jouw herstel dus ook? Waarom ging dat zo moeizaam?
pi_136451353
Ja! Het huilen gaat echt heel veel beter, echt wat kun je daar wanhopig van worden ;( Lichamelijk was er niks aan de hand, behalve wel behoorlijk krampjes. Het leek net of ze er nog niet aan toe was om op zichzelf in de wereld te zijn. Klinkt dat zweverig? Ik geloof het wel in elk geval. Ze wilde veel gedragen worden, lang leve de draagdoek O+ en hield zich ook heel lang heel klein, letterlijk, als een echte newborn terwijl ze bv. al 3 maand was. En sinds dat ze ruim 3,5 maand is gaat het beter. Ze is veel opener, vind het ook leuk om zelf wat rond te kijken, brabbelen, lachen en veel meer contact maken etc. En ze vaart nu goed op een strak ritme. max. 1,5u na wakker worden weer na bed, als ik te laat ben, dan is het mis en gaat het compleet over de flos. Ze blijft wel een gevoelig meisje, voor prikkels enz. Zo anders dan de peuter... denk je een soort gebruiksaanwijzing te hebben, is je tweede kind heeeeel anders :') :D

Ik heb fluxus gehad na de keizersnede, en ben ruime 2,5l bloed verloren en dat Hb wilde maar slecht stijgen. Daarbij een fors vitamine d tekort en een (huil)baby die veel aandacht vraagt en energie kost en dat maakte dat mijn lijf niet de rust en tijd had om zelf te herstellen, alles wat ik had ging naar mn kleine meisje. Ik ben er nog niet helemaal, maar wel stukken beter!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:04:46 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136451538
Heftig zeg, volgens mij kun je je dan echt zo machteloos voelen. Ik vind het niet zweverig klinken hoor, het klinkt eigenlijk wel plausibel. Eigenlijk zeg ik een stukje eerder een beetje het tegenovergestelde, dat mijn meisjes weliswaar bijna 7 weken te vroeg waren maar toch weinig echt prematurengedrag lieten zien, misschien omdat zij er wel klaar voor waren (het was tenslotte ook een spontane bevalling).

Jouw herstel klinkt ook heftig, hopelijk gaat dat ook sneller nu er meer rust in huis is.
pi_136451808
Ja, echt, E heeft echt prematurengedrag laten zien, ks met 37.5wk, ook met drinken aan de borst weer flink getobd de eerste paar weken, meer dan 10% afgevallen etc, bijvoeden, met slangetjes en alles wat mogelijk is proberen te leren drinken. Uiteindelijk wel gelukt, want bv drinken en groeien doet ze nu heel goed!

Jouw meisjes doen het echt super, wat een dametjes als *)

Ik ga proberen wat meer mee te posten, want volg wel veel, alle nuttige onderwerpen, keuzes voor bepaalde dingen, de trots die je kan voelen etc. :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:15:33 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136451923
SUper dat ook het voeden gelukt is! Dat drinken was hier ook maar dat is met 33+4 wat logischer dan je met 37+ zou verwachten idd.

(ik hoor hier eigenlijk niet meer trouwens ;) )
pi_136451968
Haha jij hoort stiekem overal ;) *O*
pi_136453267
Jakkes Cwen, wat een toestand. En wat anderen ook zeggen, je voelt wat je voelt. Een ander kan dat afdoen als wat anders maar alleen jij weet wat je voelt :*

Wat een schatje Flower, die laatste foto met die muts O+ O+

Ik heb EINDELIJK gevonden hoe dat werkt met de groei grafiekjes!

SPOILER
Ik zie een licht stijgende lijn :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:51:59 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136453369
Die lengte :o :D

Jip, wat bijzonder om te lezen hoe het de eerste tijd is gegaan en hoe je beschrijft dat ze nog niet klaar was om op de wereld te zijn O+ Krijg je nu iets meer rust?
pi_136453429
Whaaaaa die S.enn!!!! *O*
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:56:05 #175
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136453543
Crisis :D begin maar vroeg met basketbal-training!
pi_136453639
Hilz, wat geef jij Senn..pokon ofzo! ;) Je kleine reusje O+

Van de foto's van Flowerbox ga ik zelfs rammelen en mijn baby is nog nieteens 5 maanden :') We hebben gisteren trouwens voor het eerst geprobeerd haar in haar ledikantje te laten slapen.. tot gisteren sliep ze in haar wieg. Lief joh, zo'n klein prulleke in zo'n groot bed. Het ging hartstikke goed ook. Haar ledikantje staat nog wel bij ons op de slaapkamer want én een ander bed én naar d'r eigen kamer vond ik een beetje teveel ineens..
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:29:57 #177
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136454836
Hilz _O_

Juud, dat is ook wel veel ja. En het is zo lekker dichtbij op je eigen kamer.
pi_136456663
Mijn bakbeest is hulleke!
SPOILER
Een nieuwe stap Juud! O+
pi_136461380
Jipster fijn dat het beter gaat :*

Hill wat een reusje O+

Juud O+
pi_136461601
Hill, wat een reusje!!!
Dan lijkt die van mij helemaal een dwergje.
pi_136461845
Hill wat groeit ie hard! Zijn jullie ook groot?
pi_136462024
Ik 1.80 en vriendje 1.87 ongeveer... Mijn neef en zijn zoon zijn 2.00 plus en zijn jongste is 14 en gaat ook hard die kant op. Onze opa was ook 2.00 Vrouwen in de familie zijn gewoon normaal qua lengte. Wel grappig dat het weer de kop op steekt. Kijken of het door gaat zetten of toch gemiddeld blijft.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 09:55:47 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136462098
Je blijft zeker maar shoppen voor 'm? ;)
pi_136462115
Flowerbox wat een poppetje O+ prachtig ik rammel echt totaal niet trouwens, ik zou denk ik liever meteen een 1-jarige krijgen. :@ wel van een mini bevallen maar dan *poef* groot

Jipster wat goed om te horen dat het steeds beter gaat :*

Wow Hillz die lengte :D zo grappig om hem naast een leeftijdsgenootje te zien ook op fb. Volgens de curve is hij 'dun' voor zijn lengte maar hij heeft toch best goeie spekken volgens mij O+ Welke kledingmaat heeft hij nu?
Als mijn reus zo doorgaat met afvallen wordt hij nog gemiddeld :P
pi_136462192
Ik ben een jongetjes kleding doneer punt geweest voor al mijn vriendinnen en daar weer vriendinnen van. Ik had serieus bananen dozen vol kleding in de maten 50 t/m 86. Ik had er wel 20 kinderen mee aan kunnen kleden. Vrijwel niks zelf gekocht alleen leuke dingetjes. Dus achteraf nóg gelukkiger mee geweest dan dat ik al was. Nog 2 maten dan is het op. Ik dacht dat ik er wel mee toe kon komen tot zijn 1.5e jaar.
pi_136462221
L is toch ook best lang fieder? Hier ook foto's met datum tweeling en jongetje wat 4 dagen jonger is...

Oh die foto bedoel je ook :@
Maat 74 maar broekjes worden te krap en shirts zijn proppen :D
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:21:17 #187
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136462460
Pfoeh, maat 74 al te klein :D

T.'s armen hebben een groeispurt gehad, alle mouwen zijn ineens te kort :')
pi_136462548
L was lang en zwaar, +2 lijn, maar hij begint af te buigen. Ben benieuwd waar het heen gaat! Zou wel eens lekker zijn om iig 1 seizoen met 1 maat toe te kunnen :') Hier al 86 inmiddels en heb voor de zomer 86/92 ingeslagen... :6 dus een beetje doorgroeien moet wel L!!
pi_136462766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:26 schreef Fieder het volgende:
L was lang en zwaar, +2 lijn, maar hij begint af te buigen. Ben benieuwd waar het heen gaat! Zou wel eens lekker zijn om iig 1 seizoen met 1 maat toe te kunnen :') Hier al 86 inmiddels en heb voor de zomer 86/92 ingeslagen... :6 dus een beetje doorgroeien moet wel L!!
Oh jeetje! Dus een verplichte groeispurt :D
Ik wilde ook al een voorraadje kleding in slaan, maar geen idee wel seizoen het is rond maatje 92 :@
pi_136462826
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 09:57 schreef Fieder het volgende:
Flowerbox wat een poppetje O+ prachtig ik rammel echt totaal niet trouwens, ik zou denk ik liever meteen een 1-jarige krijgen. :@ wel van een mini bevallen maar dan *poef* groot

Jipster wat goed om te horen dat het steeds beter gaat :*

Wow Hillz die lengte :D zo grappig om hem naast een leeftijdsgenootje te zien ook op fb. Volgens de curve is hij 'dun' voor zijn lengte maar hij heeft toch best goeie spekken volgens mij O+ Welke kledingmaat heeft hij nu?
Als mijn reus zo doorgaat met afvallen wordt hij nog gemiddeld :P
:D Goede toevoeging ;)

Wat een lekker reusje Hilz. Hij kan volgend jaar vast mee in de Python. :9

:o < Ik verveel me! Mijn man is een weekendje weg, ik heb al schoongemaakt, de baby ligt lekker te slapen. Ik ben van de weeromstuit maar aan het werk. Wat moet ik gaan doen? Tjee dat is zeker 13 weken geleden dat ik me zo voelde!
Vanavond hebben M. en ik meidenavond, zin in. O+
  zaterdag 8 februari 2014 @ 11:00:46 #191
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136463142
Raar is dat hè Limone? :D Ineens heb je tijd over! Je miniLimoentje is al bijna 3 maanden zag ik! :o
pi_136463264
Haha herkenbaar, ik had gisteren ineens 50 minuten ( :') ) me-time.. 2 kids op bed! *O*
pi_136463886
Holy shit, 50 min.! Dat je helemaal verdoofd op de bank zit :')
Ze is alweer wakker, joepie!

Ja, Gotsie, vandaag is het 12 weken geleden dat ze is geboren! *O*
pi_136463988
Jeej voor de 12 weken! Time flies! Mijne alweer bijna 20 weken! 8)7
En ja, dat je verdoofd op de bank zit en eer je bedacht hebt wat je wilt doen... Dan zijn ze weer wakker haha. Vraag me echt af wat ik vroeger zonder kids allemaal deed, vooral in de avonden?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 11:42:10 #195
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136464094
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:32 schreef Limone het volgende:
Holy shit, 50 min.! Dat je helemaal verdoofd op de bank zit :')
Ze is alweer wakker, joepie!

Ja, Gotsie, vandaag is het 12 weken geleden dat ze is geboren! *O*
12 weken! Even evalueren/terugblikken :+: Is het moederschap alles wat je ervan had verwacht? Zijn er nu al dingen die je anders had gedaan? :P
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:12:14 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136464799
Meer baby's hier die nog wel tot twee uur na de voeding mondjes teruggeven? Gister eigenlijk de hele dag geen blerk gezien en vandaag al wel 4x na de voeding van 10u :?. Zure meuk :r. Ze heeft er verder volgens mij geen last van ofzo. Reflux lijkt me ook niet meer ontstaan na >6 maand..
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:13:49 #197
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136464841
Yup! Niet veel/vaak, maar als hij het doet komt het door enthousiasme. Ruikt idd..ehm..fantastisch. :9
pi_136464944
Ik heb er nog niet aan durven ruiken maar ehrm... Ja... korrelig wit.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:18:48 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136464977
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:17 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb er nog niet aan durven ruiken maar ehrm... Ja... korrelig wit.
Ik krijg altijd een flinke geeuw of boer in m'n gezicht :X :9
pi_136465048
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik krijg altijd een flinke geeuw of boer in m'n gezicht :X :9
Ooh die boeren! Gatsie... Ik snap ook niet dat ze dat spul nog blieven na hapjes andere dingen geproefd te hebben.
pi_136465479
Hier ook hoor. Dan is ze net wat te enthousiast... Blerkt zr zo over zich heen
pi_136465778
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:42 schreef GotC het volgende:

[..]

12 weken! Even evalueren/terugblikken :+: Is het moederschap alles wat je ervan had verwacht? Zijn er nu al dingen die je anders had gedaan? :P
Leuke vraag! :)

Ik weet niet wat ik had verwacht, maar dit komt niet in de buurt van wat ik ooit had kunnen bedenken! Ik had niet verwacht:

• dat het aanpassen aan de baby mij zo zwaar zou vallen, dat ik zo veel moeite zou hebben met mijn nieuwe leven. Dit wilde ik toch zo graag?
• Ik had ook nooit kunnen bedenken dat ik haar gehuil door mijn hele lichaam zou voelen. Ik word er echt fysiek ongemakkelijk van;

Maar..

• Ik had ook niet verwacht dat ik het zo gezellig zou vinden met haar. Ja, wel heel veel houden van (maar zo veel?? Dat had ik ook niet kunnen bedenken), maar dat ik het zo leuk zou vinden als ze weer wakker is;
• Dat ik samen slapen zo fijn zou vinden;
• Dat ze rond 12 weken al zo veel zou kunnen;
• Dat ik zo vaak uit elkaar zou klappen van trots;
• Dat ik tranen in mijn ogen zou krijgen als zij moet lachen;
• Dat mijn man nu ook van een andere vrouw houdt en ik dat niet erg vind (van M. dus hè)
• Dat hij zo veel selfies zou maken met haar en die naar iedereen rond zou sturen :@ ;
• Dat mijn ouders, schoonouders, zus, zwagers, schoonzus, ooms, tantes, nichtjes ook zo verliefd op haar zouden zijn;

En van de naïeve kant:

• Ik had niet verwacht dat ze uiterlijk zo veel op mij zou lijken. Daar heb ik echt een paar dagen aan moeten wennen.
• Toen we hoorde dat het een meisje is, had ik niet verwacht dat aan-en uitkleden helemaal niet leuk is. :D

jij?

[ Bericht 3% gewijzigd door Limone op 08-02-2014 12:56:14 ]
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:30:09 #203
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136471968
Ja lekker kwark :Y) :X
pi_136474027
:o mijn baby heeft vast een lintworm.
Ontbijt om 07.30: hele boterham Incl de helft van de korstjes.
09.00: fles 180/6
11.00: fruit (maar minder dan normaal, geen trek)
13.00: fles 180/6
En daarna nog een koekje, een stukje eierkoek :X (want ze was van plan me dood te vermoorden als ze geen stukje kreeg), ruim 120 cc diksap en dan maar alvast een warme prak want onverzadigbaar :')

En het is pas 16.30......
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:44:10 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136474443
Netjes danic :D

Zoiets hadden we hier gisteravond. Heel bordje aardappel/broccoli op (220gr oid), toen nog 100cc yoghurt én nog zeker een halve bak van 90/3 pap (zowaar).

Ik heb bij het cb advies gevraagd over het eten, omdat ze nu echt wel heel veel eetmomenten heeft op een dag. Dit was hun reactie/voorstel. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden...

SPOILER
Wij hebben er zelf ookover nagedacht en komen dan tot zoiets:

6u: boterham + flesje (of pap als we haar daar toch aan krijgen)
10u: fruithap
12u: boterham+flesje
15u: fles
18:30: avondeten en yoghurt
pi_136474947
Klinkt als een goed schema XM. Het enige dat mij opvalt in de reactie van het cb is het momentje van 10.00. Je mag een fles geven. Maar ze geven niet aan een ander tussendoortje te geven als je ervoor kiest geen fles te geven.
Terwijl tussendoortjes ook belangrijk zijn.
Ik geef zelf het liefst in de ochtend als tussendoortje fruit en dan 's middags een koekje (liga, nijntjekoekje, goodies spul, maisboogie oid)

Oh btw. Mijn baby mot geen maisboogies. Terwijl ze er eerst op aanviel. Had ik net 6 zakken bij de Jumbo geregeld en kwam mijn schoonmoeder ook nog met 4 zakken. Heb ik 10 zakken :') gelukkig last peuter ze graag.
pi_136475082
Ziet er goed uit XM!

En ze drinkt dus 2x zoveel als dat ze minimaal moet halen!
pi_136480058
XM ziet er goed uit hoor! Lijkt erg op ons schema.

Wij geven nog 3 flessen en dat moet naar 1, maar hoeeeeee :? brood gaat nog erg moeizaam, na 2 stukjes is gooien leuker :')
En dan tegelijkertijd horen dat hij is afgevallen en moet aankomen. Snap jij m nog? :P
  zaterdag 8 februari 2014 @ 19:55:48 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136480587
Wij voeren eigenlijk alles nog... :@ Anders krijgt ze echt niks binnen :N. Brood knijpt ze fijn in haar knuist om vervolgens te laten vallen en groente smeert ze aan haar hand en vervolgens in haar haar. En ik had zulke prachtige rapley voornemens. Maar mn kind is overduidelijk niet geschikt daarvoor.
pi_136480756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:41 schreef Fieder het volgende:
XM ziet er goed uit hoor! Lijkt erg op ons schema.

Wij geven nog 3 flessen en dat moet naar 1, maar hoeeeeee :? brood gaat nog erg moeizaam, na 2 stukjes is gooien leuker :')
En dan tegelijkertijd horen dat hij is afgevallen en moet aankomen. Snap jij m nog? :P
mijn kind die al heel snel op 2/3 flessen zat krijgt ook nog drie flessen en de laatste dagen zelfs vier flessen. Wel allemaal over op volle melk maar toch.

en kyan eet goed brood, fruit, tussendoortjes. Avondeten is erg wisselend.
pi_136481900
L-E, wat goed van het eten! Hier is het nog steeds heel weinig, maar dat kan dus zomaar omslaan begrijp ik! En ook de herrie is herkenbaar, opeens 'zingt' ze echt de hele dag keihard liedjes, of gaat ze heel enthousiast met ons mee'praten' (lees schreeuwen) :D O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:48 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik had verwacht, maar dit komt niet in de buurt van wat ik ooit had kunnen bedenken! Ik had niet verwacht:

• dat het aanpassen aan de baby mij zo zwaar zou vallen, dat ik zo veel moeite zou hebben met mijn nieuwe leven. Dit wilde ik toch zo graag?
• Ik had ook nooit kunnen bedenken dat ik haar gehuil door mijn hele lichaam zou voelen. Ik word er echt fysiek ongemakkelijk van;

Maar..

• Ik had ook niet verwacht dat ik het zo gezellig zou vinden met haar. Ja, wel heel veel houden van (maar zo veel?? Dat had ik ook niet kunnen bedenken), maar dat ik het zo leuk zou vinden als ze weer wakker is;
• Dat mijn man nu ook van een andere vrouw houdt en ik dat niet erg vind (van M. dus hè)
• Dat hij zo veel selfies zou maken met haar en die naar iedereen rond zou sturen :@ ;
• Dat mijn ouders, schoonouders, zus, zwagers, schoonzus, ooms, tantes, nichtjes ook zo verliefd op haar zouden zijn;

En van de naïeve kant:

• Ik had niet verwacht dat ze uiterlijk zo veel op mij zou lijken. Daar heb ik echt een paar dagen aan moeten wennen.
• Toen we hoorde dat het een meisje is, had ik niet verwacht dat aan-en uitkleden helemaal niet leuk is. :D

jij?
Eigenlijk geldt deze hele post zo'n beetje voor mij precies hetzelfde (minus selfies van vriend en uiterlijk van baby)!

Ik ben nog steeds aan het 'wennen' aan mijn 'nieuwe' leven met baby :@

En ik vind het ook zo bijzonder dat ik nu zo'n verbintenis heb met mijn lief! Er is nu iemand die familie is van ons allebei! Wij hebben nu een verbinding voor altijd O+ Ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn lief een kind zou krijgen met iemand anders, dat ie dan met iemand anders ook zo'n verbinding zou hebben.

Verder ben ik heel erg trots op mijzelf en mijn lichaam en de zwangerschap en bevalling, dat had ik van te voren nooit kunnen denken of verwacht. En ook op de borstvoeding ben ik trots, maar ik heb niet per se dat gevoel van 'op mijn melk', meer vind ik het gewoon heel fijn om zo met haar te knuffelen, het voelt echt alsof het 'zo hoort', alsof we er voor gemaakt zijn.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:40:40 #212
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136487037
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:48 schreef Limone het volgende:

[..]

Maar..

En van de naïeve kant:

jij?
Ik herken hier heel veel in! Vooral het nieuwe leven vond ik de eerste tijd wennen. Grappig genoeg is het allemaal een stuk meer op z'n plek gevallen toen ik weer ging werken.

Verrassend moederschap/positief/negatief door elkaar :+:
-Dat ik me zó verantwoordelijk en beschermend kon voelen voor m'n mini, ongelofelijk!
-Ik zie ineens overal voor me wat er kan allemaal gebeuren met T. Lig er gewoon wakker van :X
-De eerste weken dacht ik alleen maar: is dit het nou -O-? :@ Gelukkig is dat gevoel wel weg..
-Het verzorgen gaat zo makkelijk en vanzelf O+
-Ik uren naar hem kan kijken, hoe hij zichzelf nieuwe dingen leert
-Ik nog verliefder kon worden op mijn vriend man als ik hem samen met T. zie *;
  zaterdag 8 februari 2014 @ 23:23:05 #213
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136488651
Die is zich vast aan het voorbereiden op een groeispurt Danic!

Wauw, jouw mini Hilz, wat een reus.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Netjes danic :D

Zoiets hadden we hier gisteravond. Heel bordje aardappel/broccoli op (220gr oid), toen nog 100cc yoghurt én nog zeker een halve bak van 90/3 pap (zowaar).

Ik heb bij het cb advies gevraagd over het eten, omdat ze nu echt wel heel veel eetmomenten heeft op een dag. Dit was hun reactie/voorstel. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden...

SPOILER
Wij hebben er zelf ookover nagedacht en komen dan tot zoiets:

6u: boterham + flesje (of pap als we haar daar toch aan krijgen)
10u: fruithap
12u: boterham+flesje
15u: fles
18:30: avondeten en yoghurt
Mooi voedingsschema van Noor XM!
D eet ook alleen brood zelf hoor, de rest moeten we ook voeren aan hem. Maar met 9 mndn vind ik dat ook zo raar nog niet.

Ik ga mee in wat Danic zegt over die tussendoortjes, die zijn ook heel belangrijk.

XM, krijgt Noor na het avondeten nog een fles of de warme prak en yoghurt het laatste wat ze die dag krijgt?
Als ze 's avonds na het eten nog een fles nodig heeft zou je bv de 15u fles kunnen vervangen door een koekje/rijstwafel/anders wat en die fles 's avonds geven.

Vanochtend was er nog eentje heel erg boos en teleurgesteld, D zat naast me op de bank toen ik aan het ontbijten wou, zaterdagochtend en chocopasta op brood. :Y)
Handig genoeg had ik het bordje tussen mij en D in gezet. nooit bij nagedacht dat D heel geïnteresseerd was in mijn broodjes. Die zag zijn kans schoon, haha.
Was hij hevig teleurgesteld toen dat broodje naderhand toch in mama's buik verdween. Dat hij daarna de meeste van mijn korstjes kreeg, was nou ja, zozo vond hij.
  zondag 9 februari 2014 @ 07:02:10 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136494652
Mandy, Noor krijgt geen fles meer 's avonds nee :).

Nou, net pap geprobeerd. Dra-ma. Ze heeft nog geen kwart op, daarvan zat ook nog een deel op de tafel/slab. Fles aangeboden, ook moeizaam, die Bambix vult blijkbaar enorm. Maar dit gaat m niet worden :N. Morgen maar poging met brood en fles doen. Die pap mag in een baan om de aarde.
pi_136494989
belle, dat komt vanzelf goed ja! Ik ben heel blij dat we ervoor hebben gekozen om hem te volgen daarin en geen dingen op te leggen, want nu hij er klaar voor is, gaat het ook meteen als een speer. Dan zit-ie met die priegelvingertjes zelf stukken ei in zijn mondje te proppen, en genieten joh O+ En klagen als het op is, dat ook. :')

Volgens mij is jullie idee achter bijvoeding hetzelfde als dat van ons: niet gericht op de hoeveelheden die een baby binnen krijgt, maar vooral op de kennismaking met verschillende smaken, structuren, en de mondmotoriek oefenen. Vanuit dat idee is er geen reden om het sneller te doen verlopen :)
pi_136495312
Ik gok inderdaad een groeispurt Mandy. De avondfles is ook gewoon weer terug., maar ach.
Gisteravond 4x broccoli voor dr opgeschept :o ze bleef gaan.
Rapley is hier geen kennismaking met eten meer, maar gewoon ZELLUF DOEN en zoveel mogelijk eten :D
pi_136495343
Even niet bijgelezen maar toch willen jompelen voor mijn meisje...
Femke tijgert!! *O* *O*

En ze gaat hard! Echt zo ineens gaat ze heel de kamer rond! (en bij voorkeur naar dingen waar ze niet aan mag komen :X ) Mijn man gister: "Goh, Femke is in het winkeltje geweest" (en papa heeft in het grote gele boek gelezen ;) )

Zo maar eens wat spulletjes bij elkaar pakken, want Femke en Lars mogen gaan spelen met Kyan en Yaro vandaag!
pi_136495575
Ik ga denk ik maar alvast door naar het dreumestopic hij is bijna 3 weken en minstens 4,7 kilo.
Hij past veel in maat 62. }:| -O-
pi_136495635
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 09:44 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ga denk ik maar alvast door naar het dreumestopic hij is bijna 3 weken en minstens 4,7 kilo.
:D het is ook gewoon.een heerlijk beertje O+
S. 2014
J. 2016
pi_136495642
Shandaly wat goed *O*
Pvoess :D O+ nog een foto? O-)

Hier is pap ook geen succes. En L eet ook alleen zelf brood en koek. En soms stukjes van ons eten dat ik neerleg. Gepureerd met een lepel eten kan hij echt niet, moet dat? Drinken kan hij ook nog niet zelf, hij snapt niet dat hij de beker moet kantelen.
  zondag 9 februari 2014 @ 09:59:51 #221
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136495718
quote:
Maat 62 al :o

En Femke tijgert! *O*!

T. gaat, als hij op schoot zit, telkens rechtop zitten uit zichzelf :D
  zondag 9 februari 2014 @ 10:05:37 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136495772
Egopost-alarm!

We zijn over!! *O*
E is bij een vriendin geweest, heeft een geweldige dag gehad met haar 5-jarige grote held O+ (ze is echt idolaat van het zoontje van die vriendin), en heeft vannacht voor t eerst in haar nieuwe kamertje geslapen :z Ze was een paar keer halfwakker maar ging steeds uit zichzelf weer slapen _O_

Nu de poes ophalen, kijken wat de oude sok ervan vindt...
  zondag 9 februari 2014 @ 10:12:31 #223
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136495870
Wat fijn LB! *O* en gewoon goed geslapen!
  zondag 9 februari 2014 @ 10:18:35 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136495958
Fijn LB! Ik ben benieuwd naar haar nieuwe kamertje! Post je nog foto's in het kamertjestopic? of op fb

EN *O* voor tijgerende Femke *O*
pi_136496051
Whooohooooo verhuisd!! Dat heb je rap gedaan joh!
pi_136496485
Wauw lb dat hebben jullie snel gedaan.

Groeispurtje voor Rosalie. Wellicht ook mentaal.

Ik heb heel veel gelezen over hoe iedereen haar zwangerschap en of bevalling ervaren heeft. Ik werd verdrietig toen ik over die van mij nadacht.

Hier hebben we sinds 2wk ook weer een voeding rond de 04:00 en als je wekker om 06:00 gaat en ean vaak tussen 05:00 en 05:30 komt. Begint onze dag dus om 04:00 :O
Ik merk dat ik dat slecht trek zo weinig slaap.

En ik ben wederom ons huis min of meer uitgezet. Ze zijn nu bezig met het plafond in de hal. Dan kan ik beter niet thuis zijn met de kinderen. Ik kan daardoor wel niks aan het huishouden doen -O-
pi_136496486
LB wat goed *O* ik ben ook wel benieuwd naar foto's :Y
pi_136496489
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 09:49 schreef Fieder het volgende:

Pvoess :D O+ nog een foto? O-)

quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 09:59 schreef GotC het volgende:
Maat 62 al
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 09:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
het is ook gewoon.een heerlijk beertje
Net een foto genomen op het normale hema formaat aankleedkussen..
Hij is denk ik echt enorm lang ook aan het worden. :o

En klopt GM het is wel echt een beertje O+

pi_136496533
Ohhhhhhhh O+ hij is echt lang ja! Dat gezichtje O+ O+
pi_136496587
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:50 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

[..]

[..]

Net een foto genomen op het normale hema formaat aankleedkussen..
Hij is denk ik echt enorm lang ook aan het worden. :o

En klopt GM het is wel echt een beertje O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook van januari toch? :o
Die van ons is met zijn drie weken en een beetje meestal maar de helft van t aankleedkussen. Beentjes willen nog steeds liever niet recht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136496607
Fieder, dat kan Rosalie ook allemaal nog niet. Ze kan prima van een lepel eten, maar dan wel als ik die bestuur. En uit een beker drinken....Ze neemt wel eens een slok badwater met een stapelbekertje maar dawast hoor.
pi_136496643
*O* Femke *O*

LB, dat heb je snel gedaan!

Pvoess, wat een grote! En wat een schatje.

Mijn V. is vandaag precies 6 maanden!!! Wat gaat het toch snel!
pi_136496682
Pvoes wat is hij groot al.
L'tiekje v al 6mnd gefeliciteerd.
Femke in de vooruit *O*
pi_136496688
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ook van januari toch? :o
Die van ons is met zijn drie weken en een beetje meestal maar de helft van t aankleedkussen. Beentjes willen nog steeds liever niet recht.
Hij strekt graag zijn beentjes en ja hij is van de 20ste :+
Morgen dus 3 weken oud O+
  zondag 9 februari 2014 @ 11:29:23 #235
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136497384
Pvoesss wat een ventje O+ En al zo lang!

V. 6 maanden! *O*

Ik weet niet meer wanneer ik de controleafspraak vh spiraaltje met m'n gyn heb :') :@. Ik denk morgenochtend... Zucht :').
  zondag 9 februari 2014 @ 11:37:39 #236
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136497592
Heb je zo'n boekje gehad van de Mirena, daar hadden ze het bij mij opgeschreven. ook wanneer ie er weer uit moet.

S. bleef gister ook zitten toen mijn vader haar recht zette, met minimale hulp.

LB wat fijn *O*
Wat een flinkerd is het Pvoess!

V. alweer 6 maanden *O*
  zondag 9 februari 2014 @ 12:30:56 #237
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136498983
quote:
17s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:37 schreef -Bubseltje- het volgende:
Heb je zo'n boekje gehad van de Mirena, daar hadden ze het bij mij opgeschreven. ook wanneer ie er weer uit moet.

S. bleef gister ook zitten toen mijn vader haar recht zette, met minimale hulp.

LB wat fijn *O*
Wat een flinkerd is het Pvoess!

V. alweer 6 maanden *O*
Wel gehad, maar geen terugkomdatum erin :{ Ook niet op het afsprakenkaartje.. Ik weet iig dat het om 8:30 was, dus morgen maar voor de zekerheid erheen :+.

En zittende S.! Leuk is dat O+
pi_136502389
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:56 schreef danic het volgende:
Fieder, dat kan Rosalie ook allemaal nog niet. Ze kan prima van een lepel eten, maar dan wel als ik die bestuur. En uit een beker drinken....Ze neemt wel eens een slok badwater met een stapelbekertje maar dawast hoor.
Oh gelukkig :) begin ik toch weer te twijfelen he 8)7

As goed om te lezen dat Kyan ook nog zoveel melk krijgt. L vindt het nog zo lekker en hij eet amper brood dus ik blijf ze voorlopig geven. Ook de fles voor het slapen gaan O+ die vinden we allebei nog zo fijn. Volle melk gaan wij binnenkort ook proberen, spannend vind ik het wel

GotC even bellen joh!
pi_136502744
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:57 schreef laiveneertiekje het volgende:
*O* Femke *O*

LB, dat heb je snel gedaan!

Pvoess, wat een grote! En wat een schatje.

Mijn V. is vandaag precies 6 maanden!!! Wat gaat het toch snel!
6 maanden! T.ijn is morgen ook precies een half jaar oud besefte ik me ineens *O* :o ! Ik wist trouwens niet dat ze zo dicht bij elkaar zaten :)

Verder alles bijgelezen, niet alles meer onthouden. Oja, gelijk een vraag voor de moeders van de oudere kindjes, wanneer werd jullie geheugen weer normaal (wordt het überhaupt ooit nog normaal :o )? Ik voel me nog steeds zo warrig soms...

Verder; Femke tijgeren! Lijkt me zo leuk als ze dat doen!

LB, helemaal over, je zal wel opgelucht zijn! En gelijk al zo'n goede nacht! Ook goedgekeurd door poes?

FR, hopelijk zijn ze snel met het plafond klaar en kunnen jullie weer lekker rustig thuis bivakkeren -O-

Leuke foto's van je maxi-mini, Pvoess O+

Herkenbaar die 'wat je niet/wel van te voren had verwacht verhalen' van Limone en GotC ( Ik heb je nog niet gefeliciteerd met het huwelijk ^) !)

Bubsel, zittende S. !
Hier kan T. ook een kwartiertje of wat los zitten, trots glunderen dat hij dan doet O+ ! (Filmpje van gemaakt, komt op FB, voor de liefhebbers kan je altijd even pm'en)
  zondag 9 februari 2014 @ 14:12:12 #240
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136503393
Shandaly, ook al een tijgeraar *O* Leuk he O+

Wow, wat kan van dat zitten :o. Noor is nu bijna 8,5 maand maar die kan dat echt nog niet. Als ik haar op de mat zet of op de bank, dan dondert ze echt direct om. In de kinderstoel moet ze ook echt nog steun hebben.
pi_136505060
K kan ook nog niet zitten, rollen heeft ze welgeteld 1 keer gedaan. Staan is hey hier.. ze staat aan onze handen al best stevig!
pi_136506472
Wat een ventje pvoesss!

Pff, inlezen en actief meedoen is er nog niet echt bij voor mij. Wat word je geleefd in die kraamweek zeg! En dan heb ik amper bezoek!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 9 februari 2014 @ 15:34:27 #243
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136507017
Mo! :* Hoe gaat het met Japie? En wat vind Sjaak er allemaal van? Lekker rustig aan doen en herstellen, meelezen en posten komt vanzelf :Y
pi_136507219
Jaap gaat goed. Vandaag wel afgevallen ipv verder aankomen maar dat mocht. Hij is van t type: "vrouw! Bier! Nu!" Dus heeft soms nogal moeite met wachten op tsr. Soms Ben ik wel een kwartier bezig met telkens opnieuw aanleggen voor ie goed drinkt. Maar áls ie dan eenmaal gaat...

Met mij gaat ie ook. Stuwing hoogtepunt lijkt voorbij. Daar was ik wel beroerd van. En met twee bo's bij Sjaak ook nerveus onder...

Sjaak accepteert t allemaal! Gaat regelmatig even kijken. Of helpen met poeo weghalen ofzo. Alleen vasthouden wil ie nog niet.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136507957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:31 schreef Jipster het volgende:

[..]

Hoe is het daar?

Fijn om wat van je te lezen.
Wat gaat de tijd snel hè. Pittige maanden geweest voor jullie..
pi_136512177
O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:29 schreef bellelena het volgende:
L-E, wat goed van het eten! Hier is het nog steeds heel weinig, maar dat kan dus zomaar omslaan begrijp ik! En ook de herrie is herkenbaar, opeens 'zingt' ze echt de hele dag keihard liedjes, of gaat ze heel enthousiast met ons mee'praten' (lees schreeuwen) :D O+

[..]

Eigenlijk geldt deze hele post zo'n beetje voor mij precies hetzelfde (minus selfies van vriend en uiterlijk van baby)!

Ik ben nog steeds aan het 'wennen' aan mijn 'nieuwe' leven met baby :@

En ik vind het ook zo bijzonder dat ik nu zo'n verbintenis heb met mijn lief! Er is nu iemand die familie is van ons allebei! Wij hebben nu een verbinding voor altijd O+ Ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn lief een kind zou krijgen met iemand anders, dat ie dan met iemand anders ook zo'n verbinding zou hebben.
Mooi gezegd! Zo had ik er nog niet naar gekeken, maar bijzonder is het! En fijn, want het geeft ook zekerheid :)

quote:
Verder ben ik heel erg trots op mijzelf en mijn lichaam en de zwangerschap en bevalling, dat had ik van te voren nooit kunnen denken of verwacht. En ook op de borstvoeding ben ik trots, maar ik heb niet per se dat gevoel van 'op mijn melk', meer vind ik het gewoon heel fijn om zo met haar te knuffelen, het voelt echt alsof het 'zo hoort', alsof we er voor gemaakt zijn.
Nou dát precies!

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik herken hier heel veel in! Vooral het nieuwe leven vond ik de eerste tijd wennen. Grappig genoeg is het allemaal een stuk meer op z'n plek gevallen toen ik weer ging werken.

Ja dat had ik ook! Grappig, als het moet is een ritme opeens heel snel gevonden.

quote:
Ach, ik vind het wel lekker zo voor de winter. Er komt nog een griepepidemie aan, daar heeft alvast wat reserves voor. ;)

RRRROAAAR Femke!

Wat hebben jullie dat snel gedaan, LB! E's ouderlijk huis!

Feli, Laiv! w/

Hoi Mo! :W Ik kon pas bij een maand of twee actief meeposten, hoor!
pi_136512762
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 08:44 schreef L-E het volgende:
belle, dat komt vanzelf goed ja! Ik ben heel blij dat we ervoor hebben gekozen om hem te volgen daarin en geen dingen op te leggen, want nu hij er klaar voor is, gaat het ook meteen als een speer. Dan zit-ie met die priegelvingertjes zelf stukken ei in zijn mondje te proppen, en genieten joh O+ En klagen als het op is, dat ook. :')

Volgens mij is jullie idee achter bijvoeding hetzelfde als dat van ons: niet gericht op de hoeveelheden die een baby binnen krijgt, maar vooral op de kennismaking met verschillende smaken, structuren, en de mondmotoriek oefenen. Vanuit dat idee is er geen reden om het sneller te doen verlopen :)
Jep, we hebben inderdaad precies dezelfde insteek. Op de borstvoeding gaat het hartstikke goed, dus het vaste eten heeft helemaal geen haast. We laten het haar helemaal zelf onderzoeken en ontdekken en het is nu al hartstikke schattig om te zien hoe ze het al steeds iets meer doorkrijgt. Ei hebben we nog niet geprobeerd, maar ook een goeie tip!
pi_136517375
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:28 schreef bellelena het volgende:

[..]

Jep, we hebben inderdaad precies dezelfde insteek. Op de borstvoeding gaat het hartstikke goed, dus het vaste eten heeft helemaal geen haast. We laten het haar helemaal zelf onderzoeken en ontdekken en het is nu al hartstikke schattig om te zien hoe ze het al steeds iets meer doorkrijgt. Ei hebben we nog niet geprobeerd, maar ook een goeie tip!
Hier doen we dat idd ook. Ik bied het aan en ze onderzoekt alles, zo lief. Het blaadje sla afgelopen week was Heel Vies, maar ze heeft er wel 10 minuten aan zitten plukken O+.
  zondag 9 februari 2014 @ 19:49:11 #249
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136518688
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:39 schreef DJMomo het volgende:
Jaap gaat goed. Vandaag wel afgevallen ipv verder aankomen maar dat mocht. Hij is van t type: "vrouw! Bier! Nu!" Dus heeft soms nogal moeite met wachten op tsr. Soms Ben ik wel een kwartier bezig met telkens opnieuw aanleggen voor ie goed drinkt. Maar áls ie dan eenmaal gaat...

Met mij gaat ie ook. Stuwing hoogtepunt lijkt voorbij. Daar was ik wel beroerd van. En met twee bo's bij Sjaak ook nerveus onder...

Sjaak accepteert t allemaal! Gaat regelmatig even kijken. Of helpen met poeo weghalen ofzo. Alleen vasthouden wil ie nog niet.
Lol, vrouw!-bier! type :D Gelukkig gaat het aanleggen en drinken goed, scheelt een boel gedoe in de eerste weken!
Fijn dat het met jou ook goed gaat. Snap dat je met 2 bo's in het verleden nerveus bent. Komt wel goed, schatje :*
Is hij een trotse grote broer?

Cwen, blaadje sla :D Ik vind de manier waarop jij, L-E en belle met eten omgaan wel erg goed :Y Hoop dat (deels) ook te kunnen doen.
Hoe gaat het met je Cwen?
pi_136524489
GotC, wat ben je toch lief en attent! O+

Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat, Cwen. En een knuffel, omdat je die volgens mij wel kan gebruiken. :*
pi_136524614
Wat is het hier rustig vandaag! :o Fijn, kan ik zometeen eens goed bijlezen.
Vandaag overdag niet zoveel tijd voor gehad, want zoals al eerder gemeld mochten we op visite bij As1981!

(bewijs voor degenen die niet een van ons op fb hebben ;) )

Wat is het toch leuk om ongeveer-even-oude-kindjes samen te zien, en verschillen en overeenkomsten te ontdekken O+ Ik kan me nog echt niet voorstellen dat Femke over een maand of drie ook zoveel kan als Kyan...
pi_136524899
Een eigen ballenbak? Wat een droom! O+ De dame is er echt op gekleed, leuk hoor!
pi_136525076
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:26 schreef Limone het volgende:
Een eigen ballenbak? Wat een droom! O+ De dame is er echt op gekleed, leuk hoor!
As had die ballenbak zelfs meegenomen naar de meet, een paar weken geleden. Was inderdaad een grote hit bij die kleintjes O+
En het jurkje van Femke.. pas overgenomen van Cathmar, en ik ben er helemaal verliefd op O+
pi_136525744
Wat een superleuk jurkje heeft ze aan Shandaly O+ Zag de foto's ook op FB langskomen, ziet er gezellig uit!
pi_136527172
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:20 schreef Limone het volgende:
GotC, wat ben je toch lief en attent! O+

Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat, Cwen. En een knuffel, omdat je die volgens mij wel kan gebruiken. :*
Vlak jezelf ook niet uit :*

Cwen, wat een rotsituatie zo zeg. Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal samen best snel teveel is. Zoveel pijn, zelfs bij dat wat je het liefst zou doen - babyknuffelen - er zijn om mindere redenen mensen doorgedraaid. :*

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Shandaly, ook al een tijgeraar *O* Leuk he O+

Wow, wat kan van dat zitten :o. Noor is nu bijna 8,5 maand maar die kan dat echt nog niet. Als ik haar op de mat zet of op de bank, dan dondert ze echt direct om. In de kinderstoel moet ze ook echt nog steun hebben.
Femke dondert niet direct om, maar zonder kussens om haar heen durf ik haar ook echt nog niet alleen te laten zitten. En ze gaat ook nog niet uit zichzelf zitten...
Ze heeft overigens wel door hoe je je tot op je knietjes aan iets op moet trekken. Helaas pakt ze daar vaak dingen voor die zich er minder goed voor lenen, speelgoedbakken die dan vervolgens om en over je heen kiepen bijvoorbeeld ;)

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:02 schreef Suusz het volgende:
Verder alles bijgelezen, niet alles meer onthouden. Oja, gelijk een vraag voor de moeders van de oudere kindjes, wanneer werd jullie geheugen weer normaal (wordt het überhaupt ooit nog normaal :o )? Ik voel me nog steeds zo warrig soms...
Geheugen? Wat is dat? Kun je dat eten?
Mwah, grapje, op zich valt het met echt dingen onthouden die onthouden moeten worden (afspraken ed) reuze mee hier. Maar warrig voelen... check!

GotC, morgenochtend anders voor de zekerheid eerst even bellen? Voordat je daar misschien voor niets staat...? Mooie opsomming over het moederschap trouwens. Heel herkenbaar O+

Laiv, gefeliciteerd met V's halfjaardag! Half taartje gehad?

Pvoess, wat een mooie lange vent O+ Ik ben gek op lange mannen ;)

f-r, Als er in je huis geklust wordt, heeft huishouden sowieso weinig zin. Wel jammer dat er dan ook weinig kans is om even wat bij te slapen. Die meiden van jou moeten nog eens een beetje in hetzelfde ritme komen ;)

LB, snel gedaan zeg! In één dag helemaal over! Hadden jullie veel hulp dat je dat zo snel voor elkaar krijgt? Fijn ook dat ook E. een fijne dag heeft gehad, en dat haar nieuwe kamertje so far goed bevalt O+
Wanneer is de housewarming? O-)

Vwb bijvoeding, ik ben (weer) gezegend met een makkelijke eter denk ik, want ons vuilnisvatje eet werkelijk alles wat je haar voorzet. Geen rapley, dat past niet zo goed bij ons, maar vooralsnog wel alles zelf gekookt en gepureerd/geprakt. Brood gaat ook steeds beter, bijna geen kokhals-bijna-stik-momenten (waarbij je zelf bij elke hap 3 jaar ouder wordt), maar gewoon zelf stukjes in de mond stoppen en wegwerken.
Afgelopen week werd er op het kdv aan mij gevraagd of Femke niet wat teveel kreeg op een dag daar, met fruithapje, fles, boterham, fles en groentehap, maar ik ga er maar vanuit dat als het echt teveel is, dat ze vanzelf wel dingen laat staan. Het is nou ook niet zo dat ze te zwaar is, dat scharminkeltje van me. Blijkbaar heeft ze het nodig (gehad) om het tijgeren te ondersteunen ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:41 schreef Fieder het volgende:
Lijkt mij een duidelijk geval voor de eoiaou-aanpak :*

XM, jullie nieuwe schema lijkt erg veel op die van ons, voor zover je bij ons echt van een schema kunt spreken want de tijden verspringen nogal eens naargelang hoe het uitkomt met wat we doen en waar we zijn op een dag. Maar dan wel inclusief een tussendoortje 's middags. Femke verslindt maisboogies ;)
  maandag 10 februari 2014 @ 08:29:37 #256
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136537761
Limoentje O+

Shandaly wat een post! En wat een leuke foto's met leuke kindjes O+

M'n afspraak is volgende week 8)7. Maar wel om 8:30, dat had ik goed onthouden :+. Kon niet bellen omdat ik de eerste afspraak had.. Mja, woon 5 min wandelen van het ziekenhuis vandaan :7
pi_136537863
Toffe foto's Shandaly! Ziet er gezellig uit! O+
Even een snel vraagje, dat fruit geef gedoe. Ik voel me een beetje een slechte moeder. Ben er pas mee begonnen maar om eerlijk te zijn vergeet ik het ook wel eens een dag. Is dat erg?
pi_136538132
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:40 schreef Hilzillah het volgende:
Toffe foto's Shandaly! Ziet er gezellig uit! O+
Even een snel vraagje, dat fruit geef gedoe. Ik voel me een beetje een slechte moeder. Ben er pas mee begonnen maar om eerlijk te zijn vergeet ik het ook wel eens een dag. Is dat erg?
Nope! Tot een jaar is het echt nog BIJvoeding, dus je hebt de tijd om erin te komen ;). Evt kun je voor jezelf een schema maken, maar ik denk dat het pas nodig wordt wanneer hij aan z'n melk niet meer genoeg heeft.

Als hij zelf met smaak gaat eten wordt het makkelijker, denk ik.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:22:11 #259
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136538342
Nou, brood + fles is geen succes hier.. Sowieso brood op de vroege ochtend, wordt niet gewaardeerd door mevrouw :{w. En na de brood nog de fles is in theorie leuk, maar de praktijk minder.

Verder blerkt ze echt veel de laatste tijd -O-. Ik denk dat we het even wat rustiger aan gaan doen met die bijvoeding. Terug naar wat goed voelt ofzo. Misschien is ze er gewoon nog niet helemaal klaar voor.
pi_136538369
Shandaly, wat een toffe foto's, ziet er supergezellig uit! O+

Over geheugen, de gyn vertelde mij dat borstvoeding ook zorgt voor een stofje wat je geheugen wat verweekt, zeg maar. Sowieso, ontzwangeren. Hier wordt het nu eindelijk wat beter, ik heb goede hoop dat het helemaal goed komt. :)

Hillz, wat Cwen zegt dus!
pi_136538413
XM, mijn gebrekkige geheugen komt hier toch weer om de hoek kijken :@ want wat was de reden om brood+fles te geven smorgens?
  maandag 10 februari 2014 @ 09:39:21 #262
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136538592
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:28 schreef L-E het volgende:
XM, mijn gebrekkige geheugen komt hier toch weer om de hoek kijken :@ want wat was de reden om brood+fles te geven smorgens?
CB advies. Liefst willen ze dat ze pap eet, maar dat weigert ze volledig, zowel uit fles als uit bordje. Dus brood was dan een goed alternatief. En ze moest naar minder flesvoedingen om "ruimte te krijgen voor andere voeding".
pi_136538639
Oh ja, ik weet het weer. Ik geloof niet dat ik goed advies kan geven omtrent de fv, omdat ik daar niet veel vanaf weet. Maar het is geen verrassing dat ik het idee van haar volgen in haar ritme wel erg ondersteun. Ik weet dat het CB erg de neiging heeft om aan te sturen op ander voedsel, op meer bijvoeding, maar als jij het idee hebt dat Noor daar nog niet aan toe is dan is dat ook prima. Tot een jaar krijgen ze alles wat ze nodig hebben via fv of bv.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:46:22 #264
244125 laziness
pi_136538704
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:39 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

CB advies. Liefst willen ze dat ze pap eet, maar dat weigert ze volledig, zowel uit fles als uit bordje. Dus brood was dan een goed alternatief. En ze moest naar minder flesvoedingen om "ruimte te krijgen voor andere voeding".
Dat kan ook via andere flesmomenten dan die van 's ochtends.

Wij hebben juist die ochtendfles zo lang mogelijk er in gelaten.
Fles maken en kind lekker de fles lurken bij het wakker worden. Voor iedereen gezelliger 's ochtends ;)
Pas na een jaar hebben we dat veranderd.
Laat je niet gek maken door het cb.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:50:47 #265
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136538796
Thnx. Geloof dat we het ook gewoon ff bij de fles gaan houden 's ochtends idd. Ik denk dat over een maand of 4-5 de boterham ook wel beter zal gaan. Hopelijk heeft ze dan ook wat meer tanden :+.
pi_136541159
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:01 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Vlak jezelf ook niet uit :*

gehehe, okokok :@ :D

Ik vergat namelijk ook nog te zeggen dat ik moest grinniken om je man met z'n winkel.. Ik kan namelijk niet zoveel met die metafoor. :D

Fijn dat je afspraak volgende week is, ipv vorige week GotC!

Goed dat je naar Noor luistert XM! Je maakt een relaxte en ontspannen indruk. Voor zover ik dat natuurlijk online kan beoordelen ;)
pi_136541966
Merci Cwen, Ik bedenk allemaal prachtigs wat ik hem die dag ga voeren maar in de praktijk breng ik er niet zo veel van terecht. Net wel samen een overheerlijk fruithapje gesnackt. Straks naar de boodschappenwinkel wat fruitjes kopen om wat hapjes in te vriezen. Dan vergeet ik het ook niet zo snel denk ik.
pi_136542805
Ik haak weer aan maar garandeer niet dat ik op iedereen reageer. Ik zou echt vaker moeten reageren want dan vergeet ik tenminste niet alles :@

Wat me sowieso is bijgebleven is een tijgerende Noor! En een heel ontspannend overkomende XM, je doet het super hoor :*

En ik dacht dat Femke ook kan tijgeren ineens! En geweldige foto's van een minimeet bij As, met de ballenbak O+

Limone en Cwen kunnen wel een dikke knuffel verdienen volgens mij :*

Pvoes, wat is hij groot maar tegelijkertijd ook nog zo klein en fijn en pasgeboren O+

Hilz, jouw geplaatste curve is me ook bijgebleven. Allemachtig :D

Gotc, je was in ieder geval niet te laat! Succes volgende week vast :+

LB, bevalt jullie nieuwe huis? En hoe vindt E het?

Hier gaat de voeding ook wisselend. In de ochtend en tussen de middag krijgt ze pap en dat gaat er goed in, voor de nacht ook pap maar dat wil ze soms wel en soms niet. Ook krijgt ze nog een boterham overdag en dat is een paar stukjes in de mond proppen en de rest beland ergens op de grond. Of in de hond :+
Fruit gaat vooral goed als het uit een potje komt en avondeten blijft een beetje hangen op 80/120 gram. Ze groeit er op zullen we maar zeggen.
E. Heeft afgelopen week 2 boventanden gekregen die ik zo kon zien en ik dacht een derde tand te voelen bovenin. En onderin zag ik ook een witte bult. Gisterennacht werd ze wakker met bloed op haar wang, volgens mij door een doorgekomen tand ;(
Haar humeur momenteel is ook zo slecht dat ik bang ben dat ik nooit meer een vrolijke dochter krijg :+
En ze is van de week van de trap gevallen. Ik zag het niet gebeuren maar ik hoorde ineens een klap, ze begon heel hard te huilen en toen ik keek lag ze onder aan de trap. Ze is 8 maanden, hoe kan ze nou op de trap klimmen? Maar nu heeft ze dus een flinke blauwe plek op haar voorhoofd, de tiende denk ik :')
E.
pi_136543137
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx. Geloof dat we het ook gewoon ff bij de fles gaan houden 's ochtends idd. Ik denk dat over een maand of 4-5 de boterham ook wel beter zal gaan. Hopelijk heeft ze dan ook wat meer tanden :+.
En pap uit een fles? Dat is hier een dikke hit en hij krijgt het, twee jaar is hij, nog steeds elke ochtend. Wat Laziness zegt, is inderdaad de beste manier om op te starten. Mee begonnen toen hij een maand of 9 was geloof ik, en toen hij ongeveer een jaar was merkte ik dat hij niet voldoende had aan alleen pap en is er nog een broodje achteraan gekomen. Maar vaak genoeg eet hij die ook pas om 10 uur bijvoorbeeld.

Edit: lezen :@ Een paples werkt dus niet. Dan zou ik lekker de melk erin laten op dat moment, die boterham komt dan wel op een ander moment van de dag. 's Ochtends moet je niet hoeven discussieren ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136543171
Waarom gaat iedereen hier XM onzeker maken terwijl ze goed met het CB heeft overlegd en nu dit plan gaat proberen, en ze al vaak pap heeft geprobeerd? Met haar onzekere 'verleden' vind ik het echt zenuwslopend om te lezen dat iedereen het CB-schema wil aanpassen.

Ah, CS deed een ninja-edit, haha.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:33:01 #271
244125 laziness
pi_136543336
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:26 schreef Olf het volgende:
Waarom gaat iedereen hier XM onzeker maken terwijl ze goed met het CB heeft overlegd en nu dit plan gaat proberen, en ze al vaak pap heeft geprobeerd? Met haar onzekere 'verleden' vind ik het echt zenuwslopend om te lezen dat iedereen het CB-schema wil aanpassen.

Ah, CS deed een ninja-edit, haha.
Dat wat het CB wil bevalt haar niet. Noor wil er niet aan en ze heeft zelf het gevoel dat Noor er nog niet aan toe is.

Ik geef aan dat wij deden wat XM haar gevoel zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 10-02-2014 12:39:54 ]
pi_136543469
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat wat het CB wilt bevalt haar niet. Noor wil er niet aan en ze heeft zelf het gevoel dat Noor er nog niet aan toe is.

Volgens mij heb ik inderdaad ergens een post gemist. :+
Mag ik het korte nachten excuus inzetten?
  maandag 10 februari 2014 @ 12:42:33 #273
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136543654
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:37 schreef Olf het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik inderdaad ergens een post gemist. :+
Mag ik het korte nachten excuus inzetten?
Voor een goede daily Olf vergeven we alles :P
pi_136543865
Joehoe, tijgerende Noor en Femke! Goed zeg! M is nu ook sinds een week een beetje aan het vooruitschuiven. Maar het gaat absoluut nog niet snel. Wel probeert hij sinds gister steeds zijn kont omhoog te doen en zijn knieën op te trekken in kruiphouding. Zijn broer had na 2 weken tijgeren door hoe hij moest kruipen, ik ben benieuwd hoe snel dat bij M gaat.
Zitten doet M nu heel stabiel. Alleen heeft hij geen idee hoe hij vanuit zitten naar liggen moet komen. Dus als zijn speelgoed wat verderweg komt te liggen, gaat meneer piepen. Ach, frustratie is een goede leermeester, toch?

LB, jullie zijn verhuisd, fijn zeg!

En grote kleine kindjes en kleine grote kindjes. Ik vind het altijd bijzonder om te zien hoe andere kindjes groeien die even oud zijn als M. Dat verschil is soms echt enorm, zo leuk! Net als de ontwikkeling. Maar aan kleine dingetjes die ze doen zie je dan toch dat ze ongeveer even oud zijn.

Qua flessen klooien wij ook nog wat aan. Vorige week nog het plan om een late fles te gaan geven, maar dat toch niet gedaan (eigenlijk vanuit het idee dat M zelf wel aangeeft wanneer hij honger heeft). Sindsdien heeft hij 1 nacht doorgeslapen, een nacht 2 voedingen en na 4 uur elk half uur huilen, en nog wat nachten onrustig aan het begin en eind van de nacht en ergens rond vieren een fles. Of te wel, er is geen peil op te trekken. Ook de ochtendpap is echt random hoeveel hij er van eet.
Woensdag hebben we een tussendoorafspraak op het cb, vanwege de krimp van de vorige keer. Eens kijken hoeveel hij langer en zwaarder geworden is. Dan ga ik ook even vragen hoe zij tegen de voeding aankijken.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 10 februari 2014 @ 13:33:40 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136545444
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:48 schreef Piekie81 het volgende:
En grote kleine kindjes en kleine grote kindjes. Ik vind het altijd bijzonder om te zien hoe andere kindjes groeien die even oud zijn als M. Dat verschil is soms echt enorm, zo leuk! Net als de ontwikkeling. Maar aan kleine dingetjes die ze doen zie je dan toch dat ze ongeveer even oud zijn.
Dit!

E zit nog net achter M wat kruipen betreft, ze heeft echt nog geen idee wat ze moet als ze zich op haar armpjes heeft gedrukt, of als ze vanuit zit voorover bukt en op dr armpjes steunt :') Maar ze doet het toch steeds, dus ik ben benieuwd!

Oh en de box heb ik maar laag gezet want ze zat zich steeds enorm op te trekken :X Gewoon in kleermakerszit, maar toch. Wel ff wennen met tillen zeg! :o

Oh en t gaat zo goed hier.... echt fijn! Het enige is dat ik allebei de leidsters van vandaag op het nieuwe kdv niet aardig vond :{ En E begon prompt bijna te huilen toen ik haar overgaf :'(
  maandag 10 februari 2014 @ 13:45:24 #276
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136545849
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat wat het CB wil bevalt haar niet. Noor wil er niet aan en ze heeft zelf het gevoel dat Noor er nog niet aan toe is.

Ik vind het op zich een goed schema hoor! Maar madam niet. Het is echt best een kieskeurige tante :{. Duuf was vanochtend die boterham naar binnen aan het wurgen, maar toen ik aanschoof met m'n bakje kwark en ze dat in de smiezen had, ging het mondje helemáál niet meer open voor het brood. Het is me er eentje..echt!
pi_136546074
XM, dat gebeurt hier ook als wij 's avonds iets eten dat in kleur niet lijkt op wat hij krijgt (als we iets eten wat hij nog niet mee kan eten). Hij stopt dan niet met eten, maar gaat wel steeds met grote ogen kijken naar ons eten en is een stuk minder enthousiast over zijn eigen eten. En als zijn bakje leeg is, is het tranen met tuiten en gillen, tot ons eten op is, of tot hij iets heeft geproefd van ons eten (en dan is het gillen om meer :') )
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_136546475
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dit!

E zit nog net achter M wat kruipen betreft, ze heeft echt nog geen idee wat ze moet als ze zich op haar armpjes heeft gedrukt, of als ze vanuit zit voorover bukt en op dr armpjes steunt :') Maar ze doet het toch steeds, dus ik ben benieuwd!

Oh en de box heb ik maar laag gezet want ze zat zich steeds enorm op te trekken :X Gewoon in kleermakerszit, maar toch. Wel ff wennen met tillen zeg! :o

Oh en t gaat zo goed hier.... echt fijn! Het enige is dat ik allebei de leidsters van vandaag op het nieuwe kdv niet aardig vond :{ En E begon prompt bijna te huilen toen ik haar overgaf :'(
Dikke kans dat ze jouw weerstand voelt :) vervelend dat jij geen fijn gevoel hebt bij de leidsters, zijn het vaste groepsleidsters of niet?
S. 2014
J. 2016
  maandag 10 februari 2014 @ 14:09:06 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136546688
Dat had ik ook bedacht GM, dus ik hoop dat ik haar nog aardig ga vinden ;)

Op maandag en vrijdag zijn de 2 babygroepen samen en zal ze volgens mij idd met deze 2 te maken hebben. Op dinsdag werkte er iemand waar ik wel heel enthousiast over was :)
  maandag 10 februari 2014 @ 14:27:24 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136547512
Mijn vrolijkerd aan het eind van de verhuisdag:
SPOILER
  maandag 10 februari 2014 @ 14:44:34 #281
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136548151
quote:
17s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:27 schreef LadyBlack het volgende:
SPOILER
Wat is het toch een elfje O+
  maandag 10 februari 2014 @ 14:48:36 #282
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136548317
Omg, E! O+ Wat een superleuke foto! O+ Echt geen baby meer trouwens!
Vervelend van je gevoel bij de 2 leidsters LB..
pi_136548346
Ooooh LB, ik wil ook zo'n guitig elfje O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136548928
LB O+
pi_136549325
quote:
17s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:27 schreef LadyBlack het volgende:
SPOILER
Ohhhhhhh O+ O+ O+
pi_136549802
Ooh LB, je meisje O+ O+
pi_136551346
Ik sluit me bij iedereen aan!! E is O+ O+ O+ O+
Ik wil er ook zo een :@
  maandag 10 februari 2014 @ 16:08:34 #288
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136551980
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:55 schreef Hilzillah het volgende:
Ik sluit me bij iedereen aan!! E is O+ O+ O+ O+
Ik wil er ook zo een :@
Rammelaar :P
pi_136552115
Hallo zeg, wat kletsen jullie veel. Ik kan het niet bijhouden!

Ik zag minimeetfoto's, gezellige boel!

E O+ Wat een blij mooi meisje. Dat is toch geen baby meer? Fijn dat jullie over zijn LB!

Hier momenteel gastouder aan het regelen. Lekker last minute maar met vriend die tot vorige week thuis zat geen andere optie. Ik merk een onbewuste weerstand maar het moet toch echt gebeuren over 3 (!!!!!! : ) weken moet ik alweer werken. Omg, 3 weken al :'(
Maarrem, jullie even tips voor vragen/opmerkingen lijstje?

SPOILER
  maandag 10 februari 2014 @ 16:15:11 #290
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136552268
Mabawa, wat fijn dat je vriend weer werk heeft! En wat gaat dat snel! Over 3 weken al! Onnatuurlijk voelt het he?
Oh en mensen zijn stom. Period. :*

Heb geen vragen/opmerkingen lijstje, maar zou sowieso even navragen wat het beleid is mbt luiers, eten, aantal kindjes etc. Volg je gevoel :)
pi_136552800
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Rammelaar :P
Het staat in de sterren O+ ;)

Hier ook geen tips voor je lijstje Mabawa, gelukkig heeft je vriend weer werk! *O*
pi_136553047
Shandaly en As, wat een gezellige meet/foto's!

LB, ze gaat veranderen in d'r snoet! Maar het blijft een superschattig meisje! En wat een haren al!

Mabawa, niet leuk van die reacties :* maar blijf vooral je eigen gevoel volgen, het gaat om jullie en jullie kindje O+ en die ken je zelf het best!

quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:21 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hier doen we dat idd ook. Ik bied het aan en ze onderzoekt alles, zo lief. Het blaadje sla afgelopen week was Heel Vies, maar ze heeft er wel 10 minuten aan zitten plukken O+.
How cute O+
pi_136553988
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:15 schreef GotC het volgende:
Mabawa, wat fijn dat je vriend weer werk heeft! En wat gaat dat snel! Over 3 weken al! Onnatuurlijk voelt het he?
Oh en mensen zijn stom. Period. :*

Heb geen vragen/opmerkingen lijstje, maar zou sowieso even navragen wat het beleid is mbt luiers, eten, aantal kindjes etc. Volg je gevoel :)
Ja heel onnatuurlijk voelt het, bah! Ik had verwacht dat ik er zo tegen het eind van mijn verlof wel zin in zou hebben maar dat valt tegen. M. is ook gewoon veel te leuk O+

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:25 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hier ook geen tips voor je lijstje Mabawa, gelukkig heeft je vriend weer werk! *O*
TY! Zie spoiler :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:31 schreef bellelena het volgende:

Mabawa, niet leuk van die reacties :* maar blijf vooral je eigen gevoel volgen, het gaat om jullie en jullie kindje O+ en die ken je zelf het best!

Jullie hebben ook helemaal gelijk. Net even mijn moeder gebeld en lekker gehuild en geklaagd over alles. Peptalk gekregen en het gezeik van me afgeschud. Ben zo blij met haar! En jullie!

SPOILER
  maandag 10 februari 2014 @ 16:57:55 #294
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136554200
Wat enorm goed Mabawa! Je kan trots zijn op je mannen O+
  maandag 10 februari 2014 @ 17:10:57 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136555016
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:57 schreef GotC het volgende:
Wat enorm goed Mabawa! Je kan trots zijn op je mannen O+
+1 Goede zet van hem hoor!

Enne, 1 ding he jongens, ze is WEL een baby }:| Een heul kleine nog!
pi_136555660
Lief van jullie O+
pi_136557021
Wat een goede ontwikkeling (<letterlijk) Mabawa! Fijn voor hem en zijn eigenwaarde ook! Voor hoeveel dagen gaat M. naar de gastouder? Wij hebben ook besloten onze M. een dag naar de opvang te 'doen'. Ik wilde eerst per se een gastouder, maar twijfel nu opeens vanwege alles wat in jouw spoiler stond. :@ Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met zoeken. KDV's te over hier, dus dan moet ik maar een vergelijkend warenonderzoek gaan doen.

Wat een liefje LB!

Ik rammelde opeens vanochtend.. :o :')
  maandag 10 februari 2014 @ 18:19:44 #298
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136557832
Limone, kwam zeker door de meidenavond? ;)
pi_136557960
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:54 schreef Mabawa. het volgende:

SPOILER
Gaaf! School! Wat gaat hij doen??
  maandag 10 februari 2014 @ 18:25:08 #300
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136558017
Biiiiijna..
  maandag 10 februari 2014 @ 18:25:17 #301
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136558020
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo