abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136413386
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_136413414
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:07 schreef Juud-- het volgende:
Gefeliciteeeeerddd GotC, nou heb je dezelfde achternaam als man en kind O+ (toch?) En sowieso, getrouwd zijn O+

LE, minimeetje met Kyara? Naar de kinderboerderie? Daar zie ik bij Kyara leuke foto's van langskomen op FB :)

Fieder, L. maakt echt een beetje een duik, maar hij had gelukkig wel wat vlees op z'n botten!

Cwen, watskebeurt? Hoe komt het dat je polsen zo overbelast zijn? Lastig ook met Ellie optillen denk ik, als allebei je polsen in een brace zitten?
En we willen weten hoe oud Kiwi's man is :+
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:10:10 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136413422
Limone..Thunderthighs to the rescue! ;)

Juud, ja O+! Al is het nu zijn naam-mijn naam 8-)
pi_136413463
Ah, lekker traditioneel :) (zo heb ik het ook, ik vind het leuk als mensen weten dat ik getrouwd ben want dat staat wel een beetje serieus. Ofzo oO< )
pi_136413466
Haha. Bijna 36. Maar dat is heel niet oud (voor de 36 jarigen onder ons) :+
pi_136413531
Oohh Kiwi, jij bent al net zo erg als Limone. Die zei ook dat ze een Oude Man had. En toen dacht iedereen (of nouja, spreek voor jezelf Juud, ík dacht) dat -ie op z'n minst 65 ofzo was. En dat was natuurlijk helemaal niet zo ;)
pi_136413549
Gaaf he om een dubbele naam te hebben nu. Mijne moest ik altijd al spellen maar vanaf afgelopen december mag ik dubbel spellen. Maarre wel sjiek de friemel natuurlijk.
pi_136413594
_O- _O- _O-

o en heb ik trouwens al gejuicht voor de tieten van Limone?!
pi_136413629
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:12 schreef Juud-- het volgende:
Oohh Kiwi, jij bent al net zo erg als Limone. Die zei ook dat ze een Oude Man had. En toen dacht iedereen (of nouja, spreek voor jezelf Juud, ík dacht) dat -ie op z'n minst 65 ofzo was. En dat was natuurlijk helemaal niet zo ;)
maar ik begrijp dat ik de leeftijd aardig naar beneden haal dus ;)
pi_136413701
Juichen voor Limonies tieten? What did i miss??

En Kiwi, ja, jij jonkie ;) (27 hier hoor, ook nog niet echt een ouwe tak)
pi_136413841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:16 schreef Juud-- het volgende:
Juichen voor Limonies tieten? What did i miss??

En Kiwi, ja, jij jonkie ;) (27 hier hoor, ook nog niet echt een ouwe tak)
Dat ik nu B heb! *O* w/ :s)
pi_136413973
Jij sexy limoen!!!

Ooo dat valt reuze mee Juud :)
pi_136413999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:10 schreef GotC het volgende:
Limone..Thunderthighs to the rescue! ;)

Juud, ja O+! Al is het nu zijn naam-mijn naam 8-)
* Limone neuriet thunderstruck nuuuhnuuuhnnuuh thunder
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:22:06 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136414015
Haha, gezellig zijn jullie!

30 hier, join the club sull! *O*

Ohja en ik ben op officiële documenten ook met dubbele naam, maar gebruik verder gewoon mn eigen. Ik wou iig in mijn rijbewijs en paspoort dezelfde naam als mn kind. Maar verder ben ik denk ik net iets te feministisch opgevoed oO<
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:23:27 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136414094
Oh! Oh!! Ennnnn: ik was zomaar afgevallen! *O*

2 kilo minder dan aan het begin van mn zwangerschap *)
pi_136414231
Limone, jouw man is toch 40 ofzo? Dacht ik laatst gelezen te hebben (Ha, zien jullie dat? Ik heb laatst iets gelezen EN IK WEET HET NU NOG! O+ )

Juud, hoe heet jouw meisjesbaby eigenlijk? Of staat dat gewoon in de babylijstdinges? En nee, meet met Kyara was niet vandaag ;)

Jullie juichen nooit voor mijn boobies ;( Hier thuis aan fans geen gebrek hoor, maar ik vind het toch een tikje jammer -O-
pi_136414252
LB jij slankiesmeerkaas :D Komt van al dat gesjouw met verhuisdozen?

Limoentje *O*
pi_136414260
LE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik wil best ook ff jompelen voor jouw boobs hoor
*O* *O*
pi_136414300
lady wat goed van je
*O* dan maar voor limone haar tetten
Ik ben nog heel heel heel even 29

Sac was gisteren zo moe dus die lag al om 18:00 in bed. Die komt wel als ean naar bed gaat dacht ik. Nou mooi niet dus om 23:00 kwam ze maar ze sliep geen minuut langer vanmorgen. Oke ze komt altijd tussen 04:00 en 05:00 en nu was het 05:00. Vandaag wilde ze weer om 18:00 naar bed. Om 19:00 heb ik haar eruit gehaald voor een badje ze lag ze lief te duimen O+. Ik ben benieuwd hoe laat ze komt.
pi_136414303
Oh dus toch! Haha, dat had ik in mijn hoofd en toen dacht ik dat ik dat gewoon maar zelf had bedacht vanwege alle E's hier. :')
pi_136414352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:26 schreef L-E het volgende:
Limone, jouw man is toch 40 ofzo? Dacht ik laatst gelezen te hebben (Ha, zien jullie dat? Ik heb laatst iets gelezen EN IK WEET HET NU NOG! O+ )

Juud, hoe heet jouw meisjesbaby eigenlijk? Of staat dat gewoon in de babylijstdinges? En nee, meet met Kyara was niet vandaag ;)

Jullie juichen nooit voor mijn boobies ;( Hier thuis aan fans geen gebrek hoor, maar ik vind het toch een tikje jammer -O-
Ja precies 40! Goed hoor! *O*

En twee kilo, LB, verhuizen blijft een top dieet ;)
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:30:37 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136414422
Ohhhhh ik heb trouwens EINDELIJK een leuk slaapmuziekding gevonden *O*

Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret O+(http://www.polarnopyret.nl)
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:31:24 #23
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136414462
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:23 schreef LadyBlack het volgende:
Oh! Oh!! Ennnnn: ik was zomaar afgevallen! *O*

2 kilo minder dan aan het begin van mn zwangerschap *)
_O_!
Ik ga ook verhuizen :P
pi_136414540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:30 schreef GotC het volgende:

[ afbeelding ]

Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret O+(http://www.polarnopyret.nl)
Leuk! En gratis verzenden, dus duur valt ook wel weer mee ;)
pi_136414543
LB, ben je al verhuisd?

Ik hou ervan mijn man zijn achternaam te gebruiken. Ik ben heel trots dat ik 'm mag dragen, ik heb nog nooit zo vaak mijn achternaam gezegd als sinds ons huwelijk O+
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:34:49 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136414624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:33 schreef Limone het volgende:

[..]

Leuk! En gratis verzenden, dus duur valt ook wel weer mee ;)
True! En, mocht iemand willen, ik heb een kortingscode voor 20% korting op 1 kledingstuk.
pi_136414640
quote:
}:| Ik ben nu een mandje aan het vullen.

@achternaam: ben nu (oh jezus, ik moest echt even nadenken) 2.5 jaar getrouwd en ik vergeet steeds mijn nieuwe achternaam te gebruiken, dus ik gebruik het een beetje half door elkaar heen :') Man: "jij bent mijn achternaam niet waard als je er zo nonchalant mee omgaat :{w "
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:35:44 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136414668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:28 schreef L-E het volgende:
Oh dus toch! Haha, dat had ik in mijn hoofd en toen dacht ik dat ik dat gewoon maar zelf had bedacht vanwege alle E's hier. :')
Nee jonguh het is gewoon de tofste naam oO<

O en zaterdag gaan we over!!
pi_136414688
Ik heb zijn achternaam aangenomen omdat hij (de naam) zo leuk/tof is. :@
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:38:11 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136414769
Ik zou nooit mijn 'getrouwde naam' gebruiken (allebei achter elkaar dus), want dat klinkt heel idioot, ze lijken nogal op elkaar :')

En ik zou t ook ergens wel tof vinden om gewoon alledrie hetzelfde te heten, maar ik kan niet echt afstand doen van mijn eigen naam :N
pi_136414926
ik zou mijn achternaam zo inruilen. Hoor ik daar tenminste geen hoe???? meer over.
pi_136415210
Hier ook zo FR. Al heb ik dus nu dubbel met streepje, omdat ik net als LB niet volledig afstand kon en wilde doen.

Even juichen voor de borsten van LE! Wat zijn ze leuk! *O*

Hee en Cwen, hoe dat zo? En inderdaad lastig met verzorgen van een kleine met de braces.
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:58:56 #33
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136415708
Cwen :*

T aan de rol *O*

Ik ben 31 en dit jaar alweer 8 jaar getrouwd :o. Ook ik heb ouderwets een dubbele naam.

S. heeft wel iets last van de prikjes. Alles is een wat groter drama ;) en ze is wat warm.
Ze was vroeg vandaag dus we dachten die komt wel voor een fles extra, maar niet dus gewoon 4 flesjes.
pi_136415909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:33 schreef L-E het volgende:
LB, ben je al verhuisd?

Ik hou ervan mijn man zijn achternaam te gebruiken. Ik ben heel trots dat ik 'm mag dragen, ik heb nog nooit zo vaak mijn achternaam gezegd als sinds ons huwelijk O+
:Y ik ook! Stukken mooier ook dan mijn meisjesnaam...
Ik ken iemand die getrouwd is met iemand met dezelfde achternaam. Krijg je ook leuke situaties van...
Ik ben ook getrouwd met een oudere man O-) (Maar liefst 1 maand en 2 dagen ouder dan ik :+ ) Dit jaar worden we 36...

Balen Cwen, hopelijk helpen die braces goed, en ben je er zo weer vanaf. Vooral niet antwoorden hier he? Rust houden!

GotC, wat een tof muziekuiltje! O+ En had ik jullie al gefeliciteerd? :? Anyway, alsnog! ^)
(Ik snapte 't niet op fb... zijn jullie nou op 4 of op 5 feb getrouwd? Er stond iets als 'today, 5 feb, maar het was nog de 4e, ofzoiets)
En *G* voor het rollen!
pi_136416087
L-E geen flesweigeraar meer. *O*
En meeten met Kyara. Leuk

Fieder met haar reus die afgevallen is. Goed dat ze het in de gaten houden, maar met zijn ziek zijn en meer bewegen denk ik ook dat ie gewoon weer terug gaat naar zijn oude lijntje

Riley en ik hebben ook dezelfde achternaam en ik ben zo trots dat ze mijn achternaam heeft (goed ze kon moeilijk de naam van de donor krijgen, maar gewoon ik mijn achternaam heb doorgegeven O+ )

Shandaly wat stoer van Lars dat ie zo weinig last had van de prikjes.

Bubbeltje :*
pi_136416109
Ik ben getrouwd met een jongere man *) Ja, kom er maar in met je cougar ):O

Wat is er met Cwen? Soms mis ik echt hele berichten hier.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:07:35 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136416154
Ik wil mn vriends naam ook wel. Maar ja! Ik ben oostindisch geëmancipeerd en wil wel gevraagd worden O+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_136416185
Ohja, ik wilde nog reageren op de curve van Fieder. Ja, zo op de curve buigt het flink af maar hij gaat wel terug naar waar die lijn eerst was he? Ik zou me geen zorgen maken, hij gaat heus niet zomaar stuk ervan ;)
pi_136416187
Cwen sterkte met de braces. :*
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:08:24 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_136416196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:06 schreef L-E het volgende:
Ik ben getrouwd met een jongere man *) Ja, kom er maar in met je cougar ):O

Cougar :D!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:08:48 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136416214
quote:
18s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wil mn vriends naam ook wel. Maar ja! Ik ben oostindisch geëmancipeerd en wil wel gevraagd worden O+.
_O-

Dat heb ik ook Omen, dezelfde naam als mijn moeder :Y vind ik ook tof! Daarom ook een beetje raar denk ik om ineens een andere naam te gaan gebruiken.
pi_136416539
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:17 schreef As1981 het volgende:

[..]

Toen ik gister naar bed ging bedacht ik me dat ik hier nog op wilde reageren.
Ik herken het namelijk. Die reacties toen, trots op wat ik gedaan had, trots op het resultaat. Maar ik vind twee kindjes echt oke. Ik vind de vrijheid nu zo lekker. En de afspraak voor intake sterrelisatie staat zelfs gepland.

Ik weet echter dat ik ook dat gevoel krijg van andere grootse prestaties. Toen ik 100 km liep voor het goede doel of als men nu vraag hoeveel ik ben afgevallen en oprecht bewondering hebben voor mijn prestatie of wanneer men serieus een compliment maakt over mijn kinderen. Dus er komt geen derde meer. Dat gevoel haal ik op een andere manier terug.
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:49 schreef Piekie81 het volgende:
Oh ja, ik was helemaal vergeten om op Shandaly te reageren!
*O* dat je eindelijk lingerie hebt gevonden! Ik moet nog op zoek, van wat ik 1, 5 jaar geleden droeg, vind ik er twee npg acceptabel :X
En :* voor de gevoelens over zwanger zijn en zo. Het klinkt misschien heel stom, zo bedoel ik het zeker niet, maar zou je hetzelfde gevoel niet ook krijgen na een derde? Zwanger zijn en kinderen krijgen bepaald voor een aantal jaar je leven en daarna stopt dat. Voorlopig ben ik nog niet zo ver dat ik kan zeggen dat dat moment hier al is gekomen. Het is een proces waarin je moet groeien denk ik. :*
Ik bedacht me vanmiddag dat ik nog niet op deze twee wijze dames had gereageerd... en we zijn inmiddels zelfs al wéér een topic verder ;)

Piekie, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Soort van verslaving ;) En ik wil er niet zoeen worden uit die tv-serie "16 kids and counting..." (of hoe het ook heet) We hebben al heel lang bedacht dat twee kinderen helemaal prachtig is, en dan hebben we ook nog eens een (geweldig) jongetje en een (super) meisje, die ook nog eens allebei helemaal gezond en zonder problemen deze wereld op gekomen zijn. Er is geen plek meer voor een derde, niet in dit huis, niet in de auto, niet financieel. Mocht er ooit een 'ongelukje' gebeuren, dan zien we wel of en hoe we er een mouw aan passen, maar we willen echt niet meer bewust een derde kindje.

En As, je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet me ook meer beseffen dat ik dat gevoel ook uit andere dingen kan halen. (Al zegt de perfectionistische kant van mij al snel dat het allemaal niet goed genoeg is, maar toch... o|O )
Jouw afvalprestatie ga ik niet evenaren, maar toch... al -3 kilo sinds 1 januari! *O* *O* *O*
pi_136416648
Ik wilde nog reageren op de trots die As benoemde. Zijn er meer moeders hier die dat zo ervaren, als een grootse prestatie waar je trots op bent? :)

Ik herken dat eigenlijk helemaal niet, vandaar.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:18:52 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136416790
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:16 schreef L-E het volgende:
Ik wilde nog reageren op de trots die As benoemde. Zijn er meer moeders hier die dat zo ervaren, als een grootse prestatie waar je trots op bent? :)

Ik herken dat eigenlijk helemaal niet, vandaar.
Dat niet, maar ik vond het wel gewéldig om zwanger te zijn! Voelde me heel mooi en bijzonder, en kreeg dat ook terug in de reacties van mensen :Y
pi_136417002
Lastig Le. Ik ben trots op Riley, dat sowieso. Dat ze gewoon mijn dochter is. Dat het me gegund is om dit kindje te krijgen. Ze is echt het mooiste wat mij overkomen is en ze betekent met voor me dan wat dan ook.
Maar of ik haar echt als een prestatie ziet die ik verricht hebt. Volgens mij niet echt
pi_136417060
Ja, ik wel... Trots als een pauw op die bolle buik, nog trotser achter de wandelwagen of met draagdoek met zo'n klein wezentje erin...
Maar ook nu nog super trots op Lars als ik met hem op stap ben en hij is lekker aan het kletsen en je ziet andere mensen naar hem kijken met een glimlach... O+ Dat is wel mooi even MIJN zoon waar jullie nu even blij van worden!

Ik merk wel dat de tijd ook veel met je doet. Toen ik pas bevallen was van Femke, en nog in die eerste moeilijke weken zat, dacht ik als ik een zwangere vrouw tegen kwam "Ow gut, arm ding, je moet nog... :'( ", en als ik er nu één tegenkom is het weer "Oh.. zwanger.. heerlijk he? Straks zo'n klein mupke bij je... O+"
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:27:43 #47
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136417373
Shandaly, irritant he? FB zat/zit enorm te klooien.. het is iig 4 februari :)
pi_136417424
Maar de trots op je kind, dat bedoel ik niet Shandaly. Volgens mij hebben we dat allemaal ;)

Ik bedoel meer het ervaren van een zwangerschap/bevalling etc als een prestatie, als een verdienste, de trots die daar dan bij komt kijken.. die ken ik niet.
pi_136417898
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:28 schreef L-E het volgende:
Maar de trots op je kind, dat bedoel ik niet Shandaly. Volgens mij hebben we dat allemaal ;)

Ik bedoel meer het ervaren van een zwangerschap/bevalling etc als een prestatie, als een verdienste, de trots die daar dan bij komt kijken.. die ken ik niet.
ik ben niet zozeer trots op dat ik ben bevallen maar wel de manier waarop. Ik ben vol trots en positief zwanger geweest en de bevalling gedaan. Ik vond het niet erg om over tijd te lopen en de bevalling maakte oerkrachten los. Waardoor ik het heb kunnen doen zoals ik wilde. Zonder pijnbestrijding, zonder gemiep ondanks weeenstorm. Niet dat ik pijnstilling of "zeuren" over de zwangerschap bij andere vervelend vind of niet vind kunnen. Maar het is gewoon zo niet mij.

en wel trots als men blij werd van de geboorte. Zo heb ik onze ouders opa en oma gemaakt bv.Hoe gaaf is dat. En de liefde die zij voor onze kinderen voelen, en en en

Ik kan het niet zo goed uitleggen geloof ik.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:38:16 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136417977
quote:

Nou, ik vind dat iedereen trots mag zijn op het feit dat ze een kind heeft gedragen en op de wereld heeft gezet :Y Het ís wel een hele prestatie namelijk!

Maarrrrr ik ervaar het ook niet helemaal zo hoor, niet zo bewust in elk geval. Rationeel gezien vind ik het een prestatie, maar eigenlijk vond ik het vooral een cadeautje O+ de zwangerschap dan vooral oO<
pi_136417980
quote:

Ik weet niet of je dat eigenlijk zo makkelijk los van elkaar kunt zien. Op zich is zwanger worden en bevallen normaalgesproken helemaal niet zo bijzonder. Miljarden mensen op deze aardbol, dus het gebeurt aan de lopende band. Maar als je een kinderwens hebt, en het lukt maar niet, dan kan ik me best voorstellen dat je uiteindelijk echt trots bent dat het toch gelukt is. En ik kijk ook wel eens naar mijn kinderen, en dan ben ik toch echt trots op de prestatie dat ik die twee toch maar mooi zelf heb 'gemaakt'...
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:44:18 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136418305
Ik denk ook dat ik trotser was geweest op mijn bevalling als ik niet ingeleid had hoeven worden, en als ik ook oerkrachten had gevoeld. Maar tegelijkertijd maakt het niets uit, want ik heb toch het mooiste meisje ter wereld gebracht O+

Mijn vriend kijkt me wat meewarig aan als ik dat eerste zeg, want die weet nog iets beter hoe verdwaasd ik er bij zat toen ik om een ruggeprik vroeg oO<

En ik vind dit een gevaarlijk onderwerp dames, want ik wéét dat er bij zijn die een keizersnede hebben gehad en denken dat het daarom niet 'telt' als bevalling. En da's gewoon niet leuk en ook niet terecht.
pi_136418699
Ik vind het gewoon een interessant onderwerp. Misschien juist wel omdat ik zo'n keizersnede-dame ben. Ik vroeg me af of ik die trots niet herken, omdat ik (in mijn ogen) geen reden heb om trots te zijn omdat mijn lichaam het zo af liet weten. Maar na jullie reacties denk ik dat eigenlijk niet. :)

As, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Het lijkt me prachtig om met een fijn gevoel terug te kijken op je zwangerschap en bevalling, te weten dat het precies (of grotendeels) is gelopen zoals je dat wilde en ik kan me nu voorstellen dat daar een zekere (terechte!) trots bij komt kijken.
pi_136418853
Ik ben niet echt trots op mijn zwangerschap en ook niet op de bevalling. Ik heb wel een fijne zwangerschap en bevalling gehad, maar dat is meer een verdienste van ons alle drie, dan van mij alleen.

Het 'verslavende' gevoel van Shandaly herken ik wel heel sterk. Nu mag ik nog wel een keer of twee - deo volente- , maar ik weet bijna zeker dat dat gevoel bij mij nooit over zal gaan, ook al heb ik 16 kinderen gekregen.

Waar ik het echt helemaal niet heb, is bij borstvoeding. Het gevoel van 'en dat alleen op MIJN melk' herken ik helemaal niet.
pi_136419138
Ik ben trots op alles wat ik heb gedaan. Vanaf het eerste pilletjes, de eerste spuiten tot aan de keizersnede. En ik ervaar de ks niet als een nep bevalling.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:58:11 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136419167
Oeh, ja daar ben ik dan wel weer trots op. Dat is namelijk wel een soort prestatie van mij en mij alleen geweest, toen het zo moeilijk ging. Uiteraard heeft E ook moeten meewerken, maar ik had de keus; stoppen of doorgaan met kolven-voeden-bijvoeden-kolven etc. En ik heb gekozen voor het tweede en er hard voor gewerkt, En het is gelukt! Dus ze is nu toch nu toch voornamelijk op mijn melk gegroeid :)
pi_136419169
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:14 schreef Kiwisoep het volgende:

[..]

maar ik begrijp dat ik de leeftijd aardig naar beneden haal dus ;)
Ik ben ook n jonkie:) 21 it is!
pi_136419176
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:57 schreef Tally het volgende:
Ik ben trots op alles wat ik heb gedaan. Vanaf het eerste pilletjes, de eerste spuiten tot aan de keizersnede. En ik ervaar de ks niet als een nep bevalling.
Ik kan de vergelijking maken, het doet net zo zeer ja :(
pi_136419252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:58 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, ja daar ben ik dan wel weer trots op. Dat is namelijk wel een soort prestatie van mij en mij alleen geweest, toen het zo moeilijk ging. Uiteraard heeft E ook moeten meewerken, maar ik had de keus; stoppen of doorgaan met kolven-voeden-bijvoeden-kolven etc. En ik heb gekozen voor het tweede en er hard voor gewerkt, En het is gelukt! Dus ze is nu toch nu toch voornamelijk op mijn melk gegroeid :)
Same here. Bij de oudste ervaarde (ervoer?) ik geen trots rondom de bv. Dat ging zoals het ging. Bij Stick was het keihard werken. Maar dat is een prestatie van ons drie voor mijn gevoel.
pi_136419254
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik kan de vergelijking maken, het doet net zo zeer ja :(
Ik kan de vergelijking dan niet maken :)
pi_136419323
Bij de eerste ook keihard moeten werken voor de bv en 13 maanden vol gehouden. En bij deze gup ging het gemakkelijk en maar net 3 maanden vol gehouden.
pi_136419412
Ik wil ook graag trouwen, en soms vinden mensen het toch nog gek dat we niet getrouwd zijn maar wel een kind hebben.
En ik wil vriendje zijn achternaam hebben :+ (die heet L.otte van zijn achternaam)
Maar vriendje wil nog niet ivm de kosten. Eerst verbouwen en dan trouwen. Feest kunnen we thuis geven dus dat scheelt dan wel weer.

Een trots gevoel over mijn bevalling heb ik niet echt, maar wel dat ik erg blij ben over hoe het is gegaan.

Cwen, wat vervelend dat je zo'n last hebt -O- je word zo wel erg beperkt in alles.

En een *O* voor de dames die afgevallen zijn.
Ik hoopte ook af te vallen door de bv, maar helaas lijken de broeken wel steeds strakker te zitten. Dus als ik stop met bv moet ik er flink tegenaan en hoop ik net als een paar jaar geleden weer 30 kilo kwijt te raken.

Oh en K heeft toch wel last van de prikjes. Steeds huilen en ook veel slapen. En erg plakkerig O+
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:02:57 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136419455
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Same here. Bij de oudste ervaarde (ervoer?) ik geen trots rondom de bv. Dat ging zoals het ging. Bij Stick was het keihard werken. Maar dat is een prestatie van ons drie voor mijn gevoel.
Nou..... ja, voor mijn vriend was het ook hard werken ('s nachts bijspringen, en constant mij voorzien van glaasjes drinken enzo O+ ) maar nee daar geef ik mezelf toch echt de meeste credits voor hoor! :D

En ik ben ook trots op mijn volhardendheid in het ziekenhuistraject. Als ik niet door had gezeurd was E er nu nog niet geweest.
pi_136419473
Dat verslavende herken ik dan niet. Ik vind ontzwangeren moeilijk, is bij beide kinderen echt een periode van mijn leven geweest waarin ik niet lekker in mijn vel zat.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:03:59 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136419542
Oh, ja.... over dat afvallen he :') ik had dus 3 jurkjes besteld bij de V&D, in een maat groter dan ik altijd had, en ik zie eruit als een vet varken :'(
pi_136419557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:02 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nou..... ja, voor mijn vriend was het ook hard werken ('s nachts bijspringen, en constant mij voorzien van glaasjes drinken enzo O+ ) maar nee daar geef ik mezelf toch echt de meeste credits voor hoor! :D

En ik ben ook trots op mijn volhardendheid in het ziekenhuistraject. Als ik niet door had gezeurd was E er nu nog niet geweest.
:D Terecht! O+

Oh, dat is van voor mijn tijd. Heb je eea afgedwongen ja?
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:08:00 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136419866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:04 schreef L-E het volgende:

[..]

:D Terecht! O+

Oh, dat is van voor mijn tijd. Heb je eea afgedwongen ja?
Ik kreeg na allerlei inwendige echo's en cyclusmonitoring in april 2012 te horen dat alles het deed (de gynaecoloog zei letterlijk "sticker erop en zwanger worden!" :') ) en dat ik het nog een jaar zelf moest proberen. Want u bent nog jong, en de kansberekening.... blablabla
Maar ik wist dat er ook nog zoiets bestaat als een samenlevingstest, en heb toen opgebeld of ik alsjeblieft die test ook nog mocht, ondanks hun beleid om m niet te doen (want prognose / diagnose... het had weinig zin iig). Maar omdat ik het zo vroeg, hebben ze het toch in een overleg meegenomen, en 1 arts heeft gezegd dat als mij dat rust op zou leveren, dat ze dan prima die test even konden doen. _O_ Er bleek dus wel iets mis te zijn ik heb een zure pruim :') en toen kon ik gelijk een IUI krijgen *O*
pi_136419962
Yay voor LE haar nieuw verworven vrijheid!! *O*
Cwen, hoe komt dat nou ineens dan? (Je mag antwoorden in een gesproken what's app bericht hoor. Even uploaden bij joetoep)

GotC, dat muziek ding?? Waar vandaan? MOET... HEBBEN!! En mag de Senn op visite komen? Die wil wel op rolles bij T.

Ik ben ook een cougar LE, vriendje wordt einde vd maand 29 en ik in juli 29 (33)

Ik heb mijn eigen achternaam, wip nog steeds met een vriend van mij trouwen. Dan heet ik Hilmar de Vos Vos O+ dus nu trouw ik maar niet ; (

Edit: oh crap... Nog een hele blz. Morgen weer een dag, sowwie..
pi_136419969
Waarom wil die gyn mijn baby op jou plakken? :{w

Goed verhaal verder, ongelooflijk dat je nu misschien nog niet eens zwanger zou zijn als je niet had door gezet joh!
pi_136420049
Hilz :D Ik word ook al een tijdje 23 of 26, afhankelijk van mijn bui (ik typte buik, Freud zou er iets van vinden ;( )
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:11:06 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136420084
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:09 schreef L-E het volgende:
Waarom wil die gyn mijn baby op jou plakken? :{w

Goed verhaal verder, ongelooflijk dat je nu misschien nog niet eens zwanger zou zijn als je niet had door gezet joh!
Het typte ook wel een beetje raar ja! :D

En ja, daar ben ik nog steeds ongelooflijk blij mee :Y En ook een prestatie van mij, want mijn vriend zag er weinig heil in (de wetenschapper :') hij ging helemaal mee in dat prognose-verhaal, en had er echt geen vertrouwen in dat ze wel actie zouden ondernemen als er toch iets uit die test kwam)
pi_136420222
Zo hebben we allemaal onze eigen prestaties, dat is toch ook mooi O+
pi_136420251
Hoi, ik heb weer energie om te posten na een poos ziekenboeg hier.

Anyways, die trots die sommigen voelen.. ik voel vooral verwondering. Verwondering dat WIJ een mens hebben gemaakt, uit twee celletjes en heel veel liefde voor elkaar. En dat zij daarna helemaal zelf zichzelf verder heeft ontwikkeld in mijn buik, zo klein, zo sterk. En dan ook nog wel zo'n geweldig klein meisje, en dat juist zij onze dochter is geworden en het effect dat zij op ons heeft en nog zal hebben. Dat zij ons zo gelukkig maakt en wij haar, dat zie je. Dat vind ik toch wel zo bijzonder O+
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:20:21 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136420617
O+
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, ik ben niet gek :'( O+

Net gebeld door het ziekenhuis: de tweede test was, net als de eerste, niet goed dus nu kunnen we toch IUI krijgen!!
Spirit wat een fantastisch post O+ _O_
pi_136420812
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:09 schreef Hilzillah het volgende:
Yay voor LE haar nieuw verworven vrijheid!! *O*
Cwen, hoe komt dat nou ineens dan? (Je mag antwoorden in een gesproken what's app bericht hoor. Even uploaden bij joetoep)

GotC, dat muziek ding?? Waar vandaan? MOET... HEBBEN!! En mag de Senn op visite komen? Die wil wel op rolles bij T.

Ik ben ook een cougar LE, vriendje wordt einde vd maand 29 en ik in juli 29 (33)

Ik heb mijn eigen achternaam, wip nog steeds met een vriend van mij trouwen. Dan heet ik Hilmar de Vos Vos O+ dus nu trouw ik maar niet ; (

Edit: oh crap... Nog een hele blz. Morgen weer een dag, sowwie..
whaaa ik rolde bijna van de bank van je eerste alinea! _O-
pi_136420825
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:14 schreef Spirit82 het volgende:

Anyways, die trots die sommigen voelen.. ik voel vooral verwondering. Verwondering dat WIJ een mens hebben gemaakt, uit twee celletjes en heel veel liefde voor elkaar. En dat zij daarna helemaal zelf zichzelf verder heeft ontwikkeld in mijn buik, zo klein, zo sterk. En dan ook nog wel zo'n geweldig klein meisje, en dat juist zij onze dochter is geworden en het effect dat zij op ons heeft en nog zal hebben. Dat zij ons zo gelukkig maakt en wij haar, dat zie je. Dat vind ik toch wel zo bijzonder O+
O+
pi_136421637
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en ik ben op officiële documenten ook met dubbele naam, maar gebruik verder gewoon mn eigen. Ik wou iig in mijn rijbewijs en paspoort dezelfde naam als mn kind. Maar verder ben ik denk ik net iets te feministisch opgevoed
Hier precies zo. En ik gebruik ook de grote mensen variant van mijn voornaam dus ik reageer best traag als ik met de naam zoals in mijn paspoort staat wordt aangesproken.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:16 schreef L-E het volgende:
Mijn sociale leven: ik ga meeten met Kyara
*;

(ik geloof trouwens dat Zoe die vaccinaties uit elkaar heeft laten halen. Ik vrees ook voor de BMR want dat was HEL vorig jaar met M. Hoewel dat ook in combinatie met de omstandigheden op dat moment was)

En Juud, onze kinderboerderij is ontzettend leuk *O* (en praktisch om de hoek hier O+ )

En een *O* voor tieten! Geen idee meer van of voor wie maar *O*

quote:
Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret (http://www.polarnopyret.nl)
Die vind ik stom want die hebben me afgewezen :(
(okey, ik voldeed maar aan een klein deel van het profiel. maar toch! Domme mensen daar dus ;) )

Spirit O+ O+
Herkenbaar ook :Y
pi_136421772
O+ Ja Spirit, dat is het. Als ik die allereerste echo bekijk van dat gummiebeertje dat nu mijn kind is. Of probeer te bedenken hoe háár schopjes in de buik voelden... Ik kan er soms met mijn verstand niet bij. Oprechte, blije verbazing.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:35:58 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136421835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:14 schreef Spirit82 het volgende:

+1! Maar op alles waar zij/dochter/meisje staat, vervangen voor hij/zoon/jongen :P

Ik was en ben wel heel blij met m'n zwangerschap+trots op m'n lijf: Nauwelijks kwaaltjes, goed groeiend kind..Ben er echt voor gemaakt, denk ik.
Bevalling is een beetje dubbel: Ik kijk er echt *blanco/gevoelloos* op terug, maar tegelijkertijd wil ik er continu over praten :'). Overigens had ik dat gevoel altijd al.
pi_136422063
Ja GotC! Ik wil ook aan iedereen de blijde boodschap van mijn bevalling verkondigen! :D :')
pi_136422276
Dat is hier nu wel afgezwakt. Maar ik moet me soms wel inhouden om niet je eigen ervaringen door het bevallingsverhaal van een ander te gooien want iedereen weet waarschijnlijk ook wel hoe irritant dat is als je zelf je verhaal kwijt wilt :D
pi_136422628
Hier ook trots hoor! Trots op alle IUI pogingen (10) en het feit dat het toch gelukt is, ondanks dat de artsen allang naar IVF wouden! Ik was ook heel trots op mijn mooie buik. En dat ik haar voldragen heb, ondanks de vrees voor een vroeggeboorte. En dat ze op haar eigen tijd met een natuurlijke stuitbevalling geboren mocht worden, die ik ook nog eens als heel fijn heb ervaren. O+
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:02:43 #83
381212 Gulara
From the future
pi_136423198
Hoi! 8-)

Ik heb denk ik weken nodig om bij te lezen. Maar ga vanaf vandaag een poging wagen.
pi_136423264
AH, je bent weer down under Gulara? Dus je hebt weer tijd? :+
Tegen de tijd dat je bijgelezen bent, kun je weer een topicje doorschuiven.

Nog even een plaatje voor de mensen met een stomme schoonmoeder:
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:11:32 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136423580
quote:

[ afbeelding ]

Ze hebben enkel deze week gratis verzenden. Dus mocht je toch iets willen, snel doen! En het valt mooi op maat daar :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:19:36 #86
381212 Gulara
From the future
pi_136423895
Ja, ben weer thuis.

Sorry voor de niet-mini-meet. ;( Het was nogal hectisch de laatste twee weken.

Oooh nu moet ik even teruglezen over de schoonmoeders. :P
Ik heb gelukkig wel een leuke. *O*

En inderdaad Kyara, over ruim een maand is ie al jarig. M'n baby'tje! :'(
Maar hij is kei leuk joh!
Vandaag de eerste dag weer lekker samen thuis. Eerst maar eens even een speelplekje voor hem maken in plaats van tussen de koffers. :') Hij heeft allemaal nieuw speelgoed, dus even herorganiseren (en binnenkort maar even langs de ikea voor een trofast oid. :X

Zal straks wel even een fotootje doen.
pi_136424053
Ik begreep al zoiets ;) Better luck next time

Ging de reis goed? Ook wel weer fijn om thuis te zijn waarschijnlijk?
pi_136425500
GULARA!! SHE'S BACK! *O*
pi_136425797
Trots.....Bij Eva had ik dat wel. Ik voelde me goed, alles verliep goed en was nieuw. Ik kreeg complimentjes en mensen toonde interesse. Mijn neus krulde er soms van. Over tijd lopen was ook geen probleem hoewel ik wel ongeduldig werd. Uit nieuwsgierigheid naar dat kleine prulleke in mijn buik.
Op moederdag 2011 werd ik voor het eerst moeder en mijn moeder en schoonmoeder werden oma. Een mooiere timing was er niet.
Kortom, een zwangerschap uit het boekje zonder zorgen.

En toen werd ik zwanger van Rosalie. Vanaf het begin had ik een oergevoel over me dat ik dit meisje moest beschermen. Ik nam niks als vanzelfsprekend en was over Veel dingen sceptisch. Ik kreeg bloedverlies waardoor ik buiten mijn werk niets mocht doen en toen dat eindelijk tot een einde kwam, stak het volgende probleem de kop op.
ik eindigde met zwangerschapscholestase wat leidde tot een inleiding waarbij ik kantjeboord heb gelegen. Ook tijdens die bevalling had ik dat oergevoel. Haar hoofdje was nog maar geboren toen ik me voorover bukte om haar zelf aan te pakken. Zo'n beschermend gevoel had ik in me.
Ik heb een nachtlang tranen met tuiten gehuild om de moeilijke beslissing te stoppen met bv omdat ik na een week nog geen voeding had ondanks veel kolven en aanleggen èn dan nog eens flesjes geven omdat haar gewicht snel kelderde.

Dus nee, trots over mijn zwangerschap/bevalling voel ik me zeker niet. Het voelt (vooral de 2e keer, maar de eerste keer voelde de nasleep ook zo) vooral als falen van mijn lichaam. Een lichaam waar ik echt niet trots op ben. Ik heb striae op mijn buik, borsten en bovenbenen, heb een verzakking en doorgezakte voeten. En tuurlijk kan ik dan denken dat dit lichaam wel mooi de twee geweldigste kinderen op de hele wereld heeft gezet, maar trots ben ik er niet op.

Wil op de kinderen O+ dat zijn de meest geweldige kinderen die er bestaan O+

Sorry voor het egoïstische relaas, maar het onderwerp raakt me enorm merk ik :@
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:15:39 #90
381212 Gulara
From the future
pi_136425892
De reis ging prima. Echt 24 uur (vliegen + transfer) met een baby is misschien haast wel relaxter dan alleen! :o

-lekker veel beenruimte ivm stoel vooraan
-niet je uuurenlang vervelen
-dankbaar zijn voor de film die je af hebt kunnen kijken
-aanspraak met de rest van de ouders en hun baby
-stewards en stewardessen die zich ontpoppen tot ware entertainers

*O* *O* *O*

Het enige shituurtje was toen we probeerden Pi in de houdgreep te laten slapen. We dachten vreemd genoeg dat hij na >20 uur en maar drie slaapjes van een uurtje of minder wel heel moe zou zijn.
Daar was hij het niet mee eens.
Uiteindelijk de moed opgegeven (het vliegtuig was ons dankbaar :P ) en toen heeft meneer nog 1,5 doorgespeeld. 8)7

Tips en trics (voor As) post ik asap nog in het vakantietopic.

Ik ben weer puinruimen!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 00:20:25 #91
381212 Gulara
From the future
pi_136425987
Ik lees een paar keer trouwens iets over trots zijn.
Dat herken ik helemaal niet. :@

[ Bericht 41% gewijzigd door Gulara op 07-02-2014 00:23:06 (Ik kom niet lekker uit m'n woorden. :')) ]
pi_136427991
Dank vast voor alle welkoms! Ben zelf nig totaal niet ingelezen hier. Kraamweek is toch wel weer hectisch! Maar goed. Jaap is the bomb O+ al heeft ie nu nogal last van krampjes, en (dus) ben ik al vanaf drie uur wakker. Nu maar beneden op de bank onder een stapel dekentjes, hopelijk slaapt Sjaak dan nog ff. Kan ik rustig hier inlezen!

Zag iig dat gotc nu mevr yur is? Van harte!
En gulara stoer zo lang vliegen met baby. Al kan t in jullie geval weinig anders. Gijn dat t zo goed ging!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136428091
Ik vind het mooi om te lezen hoe iedereen anders over haar bevalling / zwangerschap terug denkt. Het blijft toch een vreemd iets. Er woont gewoon een ander mens in je buik. Waar jij, met je handen in je zakken voor moet zorgen. Nu doet je lichaam gruwelijk veel daarvoor, maar zelf moet je er ook veel voor doen en laten. En is het niet allemaal rozengeur en manenschijn. Om niet over te komen als een hysterisch facebookplaatje met glittets, zal ik het beschaafd houden ;) Je mag daar rete trots op zijn. O+
pi_136428099
Oh en een persoonlijke YAY voor het doorslapen. Mijn wallen vinden dat leuk!
Zomestrakjes wel even naar de kindertjes fysiotherapeut. Voorkeurshouding... Meh!
pi_136428210
Bij de eerste was ik niet trots na de bevalling, dat liep zo niet zoals ik het gewild had. Bij de tweede ging het wel zoals ik gehoopt had en wilde dat dingen zouden gaan. En daar voel ik mij op een bepaalde manier wel trots op. Maar het heelde ook veel van de eerste bevalling.

En qua borstvoeding, ik ben daarbij zover over mijn grenzen gegaan, en nog kan het voelen dat ik gefaald heb. Dus als ik daar ergens trots over zou moeten zijn is dat ik op een gegeven moment knopen heb doorgehakt en ben gaan kolven/afbouwen.

Waar ik wel soort van trots op ben is dat ik twee van die mooie mensjes op de wereld heb gezet. Die zich ontwikkelen, steeds nieuwe dingen doen, en dat je er soms echt naar kijkt van "Wow, kunnen ze dat ook al?" . En dat ze zich ook gewoon happy voelen, en bij ons hun grenzen durven op te zoeken. Zoiets eigenlijk
pi_136428575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:08 schreef L-E het volgende:
Ohja, ik wilde nog reageren op de curve van Fieder. Ja, zo op de curve buigt het flink af maar hij gaat wel terug naar waar die lijn eerst was he? Ik zou me geen zorgen maken, hij gaat heus niet zomaar stuk ervan ;)
Bedankt, ook de anderen die gereageerd hebben. Ik denk ook dat hij gewoon terugkeert naar zijn lijntje. Hallooo, mag hij even, hij heeft al het formaat van een 2-jarige :+

Gulara welcome back! Wij hebben vd week een trofast gehaald, aanrader!

Mijn baby zegt 'boobies' :')
pi_136428776
:D

Ik had ook nog niet gereageerd, maar ik vond het ook geen zorgwekkende duik hoor. Ja hij gaat naar beneden dat klopt. En prima om het onder controle te houden met een extra keertje wegen en meten.
Maar omdat beide lijntjes dippen blijft hij mooi in verhouding denk ik dan. Hij gaat misschien wat meer terug naar een gemiddelde ipv naar 'kleine reus'.
pi_136428780
Gulara welcome back *O*
pi_136428883
Gulara is terug! *O* Jouw nachtelijke posts hebben hier epische hoogtes aangenomen dus ik ben benieuwd :9 ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_136429583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:11 schreef danic het volgende:
Trots.....Bij Eva had ik dat wel. Ik voelde me goed, alles verliep goed en was nieuw. Ik kreeg complimentjes en mensen toonde interesse. Mijn neus krulde er soms van. Over tijd lopen was ook geen probleem hoewel ik wel ongeduldig werd. Uit nieuwsgierigheid naar dat kleine prulleke in mijn buik.
Op moederdag 2011 werd ik voor het eerst moeder en mijn moeder en schoonmoeder werden oma. Een mooiere timing was er niet.
Kortom, een zwangerschap uit het boekje zonder zorgen.

En toen werd ik zwanger van Rosalie. Vanaf het begin had ik een oergevoel over me dat ik dit meisje moest beschermen. Ik nam niks als vanzelfsprekend en was over Veel dingen sceptisch. Ik kreeg bloedverlies waardoor ik buiten mijn werk niets mocht doen en toen dat eindelijk tot een einde kwam, stak het volgende probleem de kop op.
ik eindigde met zwangerschapscholestase wat leidde tot een inleiding waarbij ik kantjeboord heb gelegen. Ook tijdens die bevalling had ik dat oergevoel. Haar hoofdje was nog maar geboren toen ik me voorover bukte om haar zelf aan te pakken. Zo'n beschermend gevoel had ik in me.
Ik heb een nachtlang tranen met tuiten gehuild om de moeilijke beslissing te stoppen met bv omdat ik na een week nog geen voeding had ondanks veel kolven en aanleggen èn dan nog eens flesjes geven omdat haar gewicht snel kelderde.

Dus nee, trots over mijn zwangerschap/bevalling voel ik me zeker niet. Het voelt (vooral de 2e keer, maar de eerste keer voelde de nasleep ook zo) vooral als falen van mijn lichaam. Een lichaam waar ik echt niet trots op ben. Ik heb striae op mijn buik, borsten en bovenbenen, heb een verzakking en doorgezakte voeten. En tuurlijk kan ik dan denken dat dit lichaam wel mooi de twee geweldigste kinderen op de hele wereld heeft gezet, maar trots ben ik er niet op.

Wil op de kinderen O+ dat zijn de meest geweldige kinderen die er bestaan O+

Sorry voor het egoïstische relaas, maar het onderwerp raakt me enorm merk ik :@
Ik ben wel 'blij' met je relaas Danic. Ik herken er veel in. Zo'n eerste die goed gaat van begin tot eind. En dan een tweede waar veel mis gaat, waarbij je het zelf bijna niet overleeft. Trots is voor mij denk ik een woord wat ik niet vind passen binnen de context van zo'n heftig verhaal. Wellicht misplaatst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')