En we willen weten hoe oud Kiwi's man isquote:Op donderdag 6 februari 2014 20:07 schreef Juud-- het volgende:
Gefeliciteeeeerddd GotC, nou heb je dezelfde achternaam als man en kind(toch?) En sowieso, getrouwd zijn
![]()
LE, minimeetje met Kyara? Naar de kinderboerderie? Daar zie ik bij Kyara leuke foto's van langskomen op FB
Fieder, L. maakt echt een beetje een duik, maar hij had gelukkig wel wat vlees op z'n botten!
Cwen, watskebeurt? Hoe komt het dat je polsen zo overbelast zijn? Lastig ook met Ellie optillen denk ik, als allebei je polsen in een brace zitten?
maar ik begrijp dat ik de leeftijd aardig naar beneden haal dusquote:Op donderdag 6 februari 2014 20:12 schreef Juud-- het volgende:
Oohh Kiwi, jij bent al net zo erg als Limone. Die zei ook dat ze een Oude Man had. En toen dacht iedereen (of nouja, spreek voor jezelf Juud, ík dacht) dat -ie op z'n minst 65 ofzo was. En dat was natuurlijk helemaal niet zo
Dat ik nu B heb!quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:16 schreef Juud-- het volgende:
Juichen voor Limonies tieten? What did i miss??
En Kiwi, ja, jij jonkie(27 hier hoor, ook nog niet echt een ouwe tak)
* Limone neuriet thunderstruck nuuuhnuuuhnnuuh thunderquote:Op donderdag 6 februari 2014 20:10 schreef GotC het volgende:
Limone..Thunderthighs to the rescue!![]()
Juud, ja! Al is het nu zijn naam-mijn naam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wil best ook ff jompelen voor jouw boobs hoor
![]()
![]()
Ja precies 40! Goed hoor!quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:26 schreef L-E het volgende:
Limone, jouw man is toch 40 ofzo? Dacht ik laatst gelezen te hebben (Ha, zien jullie dat? Ik heb laatst iets gelezen EN IK WEET HET NU NOG!)
Juud, hoe heet jouw meisjesbaby eigenlijk? Of staat dat gewoon in de babylijstdinges? En nee, meet met Kyara was niet vandaag
Jullie juichen nooit voor mijn boobiesHier thuis aan fans geen gebrek hoor, maar ik vind het toch een tikje jammer
quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:23 schreef LadyBlack het volgende:
Oh! Oh!! Ennnnn: ik was zomaar afgevallen!
2 kilo minder dan aan het begin van mn zwangerschap
Leuk! En gratis verzenden, dus duur valt ook wel weer meequote:Op donderdag 6 februari 2014 20:30 schreef GotC het volgende:
Ohhhhh ik heb trouwens EINDELIJK een leuk slaapmuziekding gevonden
[ afbeelding ]
Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret(http://www.polarnopyret.nl)
True! En, mocht iemand willen, ik heb een kortingscode voor 20% korting op 1 kledingstuk.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:33 schreef Limone het volgende:
[..]
Leuk! En gratis verzenden, dus duur valt ook wel weer mee
quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:30 schreef GotC het volgende:
Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret(http://www.polarnopyret.nl)
Nee jonguh het is gewoon de tofste naamquote:Op donderdag 6 februari 2014 20:28 schreef L-E het volgende:
Oh dus toch! Haha, dat had ik in mijn hoofd en toen dacht ik dat ik dat gewoon maar zelf had bedacht vanwege alle E's hier.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:33 schreef L-E het volgende:
LB, ben je al verhuisd?
Ik hou ervan mijn man zijn achternaam te gebruiken. Ik ben heel trots dat ik 'm mag dragen, ik heb nog nooit zo vaak mijn achternaam gezegd als sinds ons huwelijk
Cougarquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:06 schreef L-E het volgende:
Ik ben getrouwd met een jongere manJa, kom er maar in met je cougar
![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wil mn vriends naam ook wel. Maar ja! Ik ben oostindisch geëmancipeerd en wil wel gevraagd worden.
quote:Op maandag 3 februari 2014 13:17 schreef As1981 het volgende:
[..]
Toen ik gister naar bed ging bedacht ik me dat ik hier nog op wilde reageren.
Ik herken het namelijk. Die reacties toen, trots op wat ik gedaan had, trots op het resultaat. Maar ik vind twee kindjes echt oke. Ik vind de vrijheid nu zo lekker. En de afspraak voor intake sterrelisatie staat zelfs gepland.
Ik weet echter dat ik ook dat gevoel krijg van andere grootse prestaties. Toen ik 100 km liep voor het goede doel of als men nu vraag hoeveel ik ben afgevallen en oprecht bewondering hebben voor mijn prestatie of wanneer men serieus een compliment maakt over mijn kinderen. Dus er komt geen derde meer. Dat gevoel haal ik op een andere manier terug.
Ik bedacht me vanmiddag dat ik nog niet op deze twee wijze dames had gereageerd... en we zijn inmiddels zelfs al wéér een topic verderquote:Op maandag 3 februari 2014 13:49 schreef Piekie81 het volgende:
Oh ja, ik was helemaal vergeten om op Shandaly te reageren!
dat je eindelijk lingerie hebt gevonden! Ik moet nog op zoek, van wat ik 1, 5 jaar geleden droeg, vind ik er twee npg acceptabel
![]()
Envoor de gevoelens over zwanger zijn en zo. Het klinkt misschien heel stom, zo bedoel ik het zeker niet, maar zou je hetzelfde gevoel niet ook krijgen na een derde? Zwanger zijn en kinderen krijgen bepaald voor een aantal jaar je leven en daarna stopt dat. Voorlopig ben ik nog niet zo ver dat ik kan zeggen dat dat moment hier al is gekomen. Het is een proces waarin je moet groeien denk ik.
Dat niet, maar ik vond het wel gewéldig om zwanger te zijn! Voelde me heel mooi en bijzonder, en kreeg dat ook terug in de reacties van mensenquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:16 schreef L-E het volgende:
Ik wilde nog reageren op de trots die As benoemde. Zijn er meer moeders hier die dat zo ervaren, als een grootse prestatie waar je trots op bent?
Ik herken dat eigenlijk helemaal niet, vandaar.
ik ben niet zozeer trots op dat ik ben bevallen maar wel de manier waarop. Ik ben vol trots en positief zwanger geweest en de bevalling gedaan. Ik vond het niet erg om over tijd te lopen en de bevalling maakte oerkrachten los. Waardoor ik het heb kunnen doen zoals ik wilde. Zonder pijnbestrijding, zonder gemiep ondanks weeenstorm. Niet dat ik pijnstilling of "zeuren" over de zwangerschap bij andere vervelend vind of niet vind kunnen. Maar het is gewoon zo niet mij.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:28 schreef L-E het volgende:
Maar de trots op je kind, dat bedoel ik niet Shandaly. Volgens mij hebben we dat allemaal
Ik bedoel meer het ervaren van een zwangerschap/bevalling etc als een prestatie, als een verdienste, de trots die daar dan bij komt kijken.. die ken ik niet.
Nou, ik vind dat iedereen trots mag zijn op het feit dat ze een kind heeft gedragen en op de wereld heeft gezetquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:28 schreef L-E het volgende:
Maar de trots op je kind, dat bedoel ik niet Shandaly. Volgens mij hebben we dat allemaal
Ik bedoel meer het ervaren van een zwangerschap/bevalling etc als een prestatie, als een verdienste, de trots die daar dan bij komt kijken.. die ken ik niet.
Ik weet niet of je dat eigenlijk zo makkelijk los van elkaar kunt zien. Op zich is zwanger worden en bevallen normaalgesproken helemaal niet zo bijzonder. Miljarden mensen op deze aardbol, dus het gebeurt aan de lopende band. Maar als je een kinderwens hebt, en het lukt maar niet, dan kan ik me best voorstellen dat je uiteindelijk echt trots bent dat het toch gelukt is. En ik kijk ook wel eens naar mijn kinderen, en dan ben ik toch echt trots op de prestatie dat ik die twee toch maar mooi zelf heb 'gemaakt'...quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:28 schreef L-E het volgende:
Ik ben ook n jonkie:) 21 it is!quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:14 schreef Kiwisoep het volgende:
[..]
maar ik begrijp dat ik de leeftijd aardig naar beneden haal dus
Ik kan de vergelijking maken, het doet net zo zeer jaquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:57 schreef Tally het volgende:
Ik ben trots op alles wat ik heb gedaan. Vanaf het eerste pilletjes, de eerste spuiten tot aan de keizersnede. En ik ervaar de ks niet als een nep bevalling.
Same here. Bij de oudste ervaarde (ervoer?) ik geen trots rondom de bv. Dat ging zoals het ging. Bij Stick was het keihard werken. Maar dat is een prestatie van ons drie voor mijn gevoel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:58 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, ja daar ben ik dan wel weer trots op. Dat is namelijk wel een soort prestatie van mij en mij alleen geweest, toen het zo moeilijk ging. Uiteraard heeft E ook moeten meewerken, maar ik had de keus; stoppen of doorgaan met kolven-voeden-bijvoeden-kolven etc. En ik heb gekozen voor het tweede en er hard voor gewerkt, En het is gelukt! Dus ze is nu toch nu toch voornamelijk op mijn melk gegroeid
Ik kan de vergelijking dan niet makenquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik kan de vergelijking maken, het doet net zo zeer ja
Nou..... ja, voor mijn vriend was het ook hard werken ('s nachts bijspringen, en constant mij voorzien van glaasjes drinken enzoquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Same here. Bij de oudste ervaarde (ervoer?) ik geen trots rondom de bv. Dat ging zoals het ging. Bij Stick was het keihard werken. Maar dat is een prestatie van ons drie voor mijn gevoel.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou..... ja, voor mijn vriend was het ook hard werken ('s nachts bijspringen, en constant mij voorzien van glaasjes drinken enzo) maar nee daar geef ik mezelf toch echt de meeste credits voor hoor!
En ik ben ook trots op mijn volhardendheid in het ziekenhuistraject. Als ik niet door had gezeurd was E er nu nog niet geweest.
Ik kreeg na allerlei inwendige echo's en cyclusmonitoring in april 2012 te horen dat alles het deed (de gynaecoloog zei letterlijk "sticker erop en zwanger worden!"quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:04 schreef L-E het volgende:
[..]Terecht!
Oh, dat is van voor mijn tijd. Heb je eea afgedwongen ja?
Het typte ook wel een beetje raar ja!quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:09 schreef L-E het volgende:
Waarom wil die gyn mijn baby op jou plakken?![]()
Goed verhaal verder, ongelooflijk dat je nu misschien nog niet eens zwanger zou zijn als je niet had door gezet joh!
Spirit wat een fantastisch postquote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, ik ben niet gek![]()
Net gebeld door het ziekenhuis: de tweede test was, net als de eerste, niet goed dus nu kunnen we toch IUI krijgen!!
whaaa ik rolde bijna van de bank van je eerste alinea!quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:09 schreef Hilzillah het volgende:
Yay voor LE haar nieuw verworven vrijheid!!![]()
Cwen, hoe komt dat nou ineens dan? (Je mag antwoorden in een gesproken what's app bericht hoor. Even uploaden bij joetoep)
GotC, dat muziek ding?? Waar vandaan? MOET... HEBBEN!! En mag de Senn op visite komen? Die wil wel op rolles bij T.
Ik ben ook een cougar LE, vriendje wordt einde vd maand 29 en ik in juli 29 (33)
Ik heb mijn eigen achternaam, wip nog steeds met een vriend van mij trouwen. Dan heet ik Hilmar de Vos Vosdus nu trouw ik maar niet ; (
Edit: oh crap... Nog een hele blz. Morgen weer een dag, sowwie..
quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:14 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi, ik heb weer energie om te posten na een poos ziekenboeg hier.
Anyways, die trots die sommigen voelen.. ik voel vooral verwondering. Verwondering dat WIJ een mens hebben gemaakt, uit twee celletjes en heel veel liefde voor elkaar. En dat zij daarna helemaal zelf zichzelf verder heeft ontwikkeld in mijn buik, zo klein, zo sterk. En dan ook nog wel zo'n geweldig klein meisje, en dat juist zij onze dochter is geworden en het effect dat zij op ons heeft en nog zal hebben. Dat zij ons zo gelukkig maakt en wij haar, dat zie je. Dat vind ik toch wel zo bijzonder
Hier precies zo. En ik gebruik ook de grote mensen variant van mijn voornaam dus ik reageer best traag als ik met de naam zoals in mijn paspoort staat wordt aangesproken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en ik ben op officiële documenten ook met dubbele naam, maar gebruik verder gewoon mn eigen. Ik wou iig in mijn rijbewijs en paspoort dezelfde naam als mn kind. Maar verder ben ik denk ik net iets te feministisch opgevoed
quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:16 schreef L-E het volgende:
Mijn sociale leven: ik ga meeten met Kyara
Die vind ik stom want die hebben me afgewezenquote:Op donderdag 6 februari 2014 20:30 schreef GotC het volgende:
Ennnn een superleuk (duur!) kledingmerk voor kinderen: Polarn o.pyret (http://www.polarnopyret.nl)
+1! Maar op alles waar zij/dochter/meisje staat, vervangen voor hij/zoon/jongenquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:14 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi, ik heb weer energie om te posten na een poos ziekenboeg hier.
Anyways, die trots die sommigen voelen.. ik voel vooral verwondering. Verwondering dat WIJ een mens hebben gemaakt, uit twee celletjes en heel veel liefde voor elkaar. En dat zij daarna helemaal zelf zichzelf verder heeft ontwikkeld in mijn buik, zo klein, zo sterk. En dan ook nog wel zo'n geweldig klein meisje, en dat juist zij onze dochter is geworden en het effect dat zij op ons heeft en nog zal hebben. Dat zij ons zo gelukkig maakt en wij haar, dat zie je. Dat vind ik toch wel zo bijzonder
Ze hebben enkel deze week gratis verzenden. Dus mocht je toch iets willen, snel doen! En het valt mooi op maat daarquote:Op donderdag 6 februari 2014 20:30 schreef GotC het volgende:
Ohhhhh ik heb trouwens EINDELIJK een leuk slaapmuziekding gevonden
[ afbeelding ]
Bedankt, ook de anderen die gereageerd hebben. Ik denk ook dat hij gewoon terugkeert naar zijn lijntje. Hallooo, mag hij even, hij heeft al het formaat van een 2-jarigequote:Op donderdag 6 februari 2014 21:08 schreef L-E het volgende:
Ohja, ik wilde nog reageren op de curve van Fieder. Ja, zo op de curve buigt het flink af maar hij gaat wel terug naar waar die lijn eerst was he? Ik zou me geen zorgen maken, hij gaat heus niet zomaar stuk ervan
Ik ben wel 'blij' met je relaas Danic. Ik herken er veel in. Zo'n eerste die goed gaat van begin tot eind. En dan een tweede waar veel mis gaat, waarbij je het zelf bijna niet overleeft. Trots is voor mij denk ik een woord wat ik niet vind passen binnen de context van zo'n heftig verhaal. Wellicht misplaatstquote:Op vrijdag 7 februari 2014 00:11 schreef danic het volgende:
Trots.....Bij Eva had ik dat wel. Ik voelde me goed, alles verliep goed en was nieuw. Ik kreeg complimentjes en mensen toonde interesse. Mijn neus krulde er soms van. Over tijd lopen was ook geen probleem hoewel ik wel ongeduldig werd. Uit nieuwsgierigheid naar dat kleine prulleke in mijn buik.
Op moederdag 2011 werd ik voor het eerst moeder en mijn moeder en schoonmoeder werden oma. Een mooiere timing was er niet.
Kortom, een zwangerschap uit het boekje zonder zorgen.
En toen werd ik zwanger van Rosalie. Vanaf het begin had ik een oergevoel over me dat ik dit meisje moest beschermen. Ik nam niks als vanzelfsprekend en was over Veel dingen sceptisch. Ik kreeg bloedverlies waardoor ik buiten mijn werk niets mocht doen en toen dat eindelijk tot een einde kwam, stak het volgende probleem de kop op.
ik eindigde met zwangerschapscholestase wat leidde tot een inleiding waarbij ik kantjeboord heb gelegen. Ook tijdens die bevalling had ik dat oergevoel. Haar hoofdje was nog maar geboren toen ik me voorover bukte om haar zelf aan te pakken. Zo'n beschermend gevoel had ik in me.
Ik heb een nachtlang tranen met tuiten gehuild om de moeilijke beslissing te stoppen met bv omdat ik na een week nog geen voeding had ondanks veel kolven en aanleggen èn dan nog eens flesjes geven omdat haar gewicht snel kelderde.
Dus nee, trots over mijn zwangerschap/bevalling voel ik me zeker niet. Het voelt (vooral de 2e keer, maar de eerste keer voelde de nasleep ook zo) vooral als falen van mijn lichaam. Een lichaam waar ik echt niet trots op ben. Ik heb striae op mijn buik, borsten en bovenbenen, heb een verzakking en doorgezakte voeten. En tuurlijk kan ik dan denken dat dit lichaam wel mooi de twee geweldigste kinderen op de hele wereld heeft gezet, maar trots ben ik er niet op.
Wil op de kinderendat zijn de meest geweldige kinderen die er bestaan
![]()
Sorry voor het egoïstische relaas, maar het onderwerp raakt me enorm merk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |