SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!
Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.
Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.
Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.
LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF
Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.
Ja klopt. Ik mis links een eileider maar heb wel een eierstok. Mijn baarmoeder is niet vol groeit. Tijdens de kijk operatie is dat gevonden maar bleek wel dat mijn baarmoeder elastisch genoeg was om een zwangerschap te dragen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:22 schreef Sull het volgende:
Tally, heb jij dus ook een afwijkende baarmoeder? En je bent zwanger geraakt door de MMM (IVF toch?)
Ik zit nu op CD19 en heb 2 echo's gehad, geen groei, ben nu opgehoogd naar 112,5 IE menopur.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:13 schreef Kolonia het volgende:
Niet gelukt, het is over.
Geen kindje voor ons. Nooit.
Het besef dat we nooit een kindje zullen hebben hakt er stevig in.
Ik hoop zo hard dat niemand hier dat hoeft mee te maken.
Ik heb hier geen woorden voor, ik ziet hier gewoon te huilen omdat ik het zo oneerlijk vind.. Heel veel sterkte lieverd en een dikke knuffelquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:13 schreef Kolonia het volgende:
Dat dus... Koloon sterkte meis (en man van).quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Koloon, wat is het toch verschrikkelijk oneerlijk, mijn hart doet pijn bij het lezen van je berichtje.
Woorden schieten tekort...
Oh Koloon, wat vreselijk. Vreselijk. De tranen lopen me over de wangen, maar ik weet niet wat ik moet zeggen. Alles klinkt zo nutteloos.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:13 schreef Kolonia het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be happy with the little things in life
In het ziekenhuis waar ik de eerste 2 ivf-en deed, was er na een verse poging een maand rust. Puur om even alles ook echt tot rust te laten komen.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:58 schreef dananana het volgende:
Weten jullie trouwens hoe het zit met een volgende terugplaatsing? Moet ik deze hele cyclus afwachten? Of kan dat weer redelijk snel?
quote:Wij raden paren aan om niet onmiddellijk opnieuw te starten. Zo heeft de vrouw de tijd om lichamelijk én psychisch helemaal te recupereren. het is belangrijk dat de eierstokken rustig kunnen ontzwellen, de stress en de ongemakken van de behandeling een poosje worden vermeden en dat de teleurstelling over het falen van de vorige poging (door u beiden) kan worden verwerkt. Normaal gesproken worden in één jaar ten hoogste vier iVF-pogingen ondernomen, een nieuwe poging kan u overigens pas aanvatten nadat u daar in de raadpleging met uw gynaecoloog toestemming voor heeft gekregen.
Maar als je nu stopt? Dan springen die eitjes toch uiteindelijk toch nog?quote:Op maandag 4 juni 2012 10:01 schreef klumsy het volgende:
Vanmorgen echo gehad... Ben bang dat deze ronde niks gaat worden!
Er van 1 eitje te zien van 12 mm 2 van 13 mm en 1 van 14 mm....
Er mag maar 1 eitje doorgroeien en de rest mag niet boven de 14mm komen,
groeien de andere ook door dan moet ik stoppen.
Woensdag terug komen, dus ben benieuwdverwacht alleen niet dat er maar 1 door gaat groeien
Moet dezelfde dosis blijven spuiten, een lagere dosis gaan spuiten heeft totaal geen zin zei ze, dus er zit helaas niks anders op dan wachten
Zou je dan verzekeringstechnisch niet in de problemen komen? Ik bedoel, je gaat op eigen risico verder spuiten en dus zonder verdere controle??quote:Op maandag 4 juni 2012 14:47 schreef Jose81 het volgende:
Klumsy, wat balen zo zeg...ik zou denk ik ook zelf een lagere dosering gaan spuiten, als het toch niet uitmaakt...
![]()
Dat zal wel meevallen, niemand die het kan zien als ik de dosis verlaag, en heb woensdag gewoon echoquote:Op maandag 4 juni 2012 19:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zou je dan verzekeringstechnisch niet in de problemen komen? Ik bedoel, je gaat op eigen risico verder spuiten en dus zonder verdere controle??
En zelf klussen is geen optie?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:49 schreef klumsy het volgende:
IVF is misschien wel een optie, maar het is nog niet zeker dat deze ronde niks gaat worden.
Vorige ronde was mooi 1 ei, de ronde daarvoor moest afgebroken worden door de slechte communicatie... Dus eigenlijk zou dit dan de eerste echte keer zijn dat een cyclus afgebroken word zonder dat er wat aan te doen is geweest.
Ik neem aan dat je tot het einde wel de echo's blijft houden?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:53 schreef klumsy het volgende:
Deze cyclus?
Dat durf ik niet aan met 4 eitje. Als het er 2 zijn dan zou ik ook niet door mogen, maar we hebben al besloten dat dan toch te doen. Alleen dan welmzonder pregnyl, dus hopen op een natuurlijke eisprong
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:59 schreef klumsy het volgende:
Ja heb woensdag een echo en afhankelijk daarvan donderdag en of vrijdag weer een echo![]()
Als de rest van de eitjes niet boven de 14 komen mag ik doorgaan, dus ze blijven het wel goed in de gaten houden nu. Maar het kan zo maar zijn dat als ik een andere arts heb die de echo doet en er zijn 2 eitjes dat ik dan wel door mag gaan, want ze lezen daar van te voren je dossier nietdus ze weten dan ook niet datbik met 2 eitjes niet door mag
Ik heb er nooit meer wat van gehoord. Neem daarom maar aan dat het te slechte kwaliteit was omin te vriezen.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:16 schreef klumsy het volgende:
32?dat lijkt me geen pretje zeg...
Is dat ene eitje nog ingevroren? Of was dat geen optie?
Brrrr... misschien is het ook wel wat heftiger dan vroeger he. Maar mooi dat je naar huis bent gegaan, even op de bank mag nu best. Het viel mij na 4,5 mirenaspiraal ook vies tegen weet ik nog welquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:27 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oh LB je bent niet de enige, ik heb ook maar ff teruggelezen had het ook helemaal gemist![]()
Welkom Sull, pff balen zeg dat er nog steeds niks groeit, kan me dan ook goed voorstellen dat je het goed beu bent. Hopelijk doet een hogere dosis wel zijn werk
Zo vandaag een halve verlofdag gehad, gisteren en vandaag flinke buikpijn en heftig ongesteld, kon me niet meer herinneren dat ik me daar zo belabberd altijd van voelde, wat je snel went aan niet ongesteld worden, deze maand is het een jaar geleden dat ik voor het laatst ongesteld was. de tijd vliegt voorbij
aan te raden niet nee maar door de terugplaatsing was ik 11 weken lang zwanger van een tweeling.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:08 schreef Sull het volgende:
@Tally, bij jou is een tweeling ook niet aan te raden dus? Is je zwangerschap verder helemaal goed verlopen?
Nou, vooral dat laatste vind ik best heel slechtquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:38 schreef klumsy het volgende:
Nou vanmorgen echo gehad, 1 eitje van ruim 18 mm, 1 van 16 mm, 1 van 15 mm en 1 van 14 mm!
Moest bloed laten prikken en afhankelijk van de uitslag die ik straks krijg, word besloten of ik door mag gaan of deze ronde moet afbreken.
Ze gaf zelf aan dat ze kans erg klein inschat dat ik door mag gaan....
Heb ook aangegeven dat ik volgende ronde in een ander ziekenhuis wil gaan doen.
Had wel een paar vragen verwacht, maar in plaats daarvan stimuleerde ze het alleen maar
Volgens mij zijn ze net zo blij dat ze van mij af zijn straks
Zo begripvol als ze nu waren zijn ze al die tijd nog niet geweest
Antonius doet het ook niet met deze meeting. Zijn er teveel, te groot.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:40 schreef LadyBlack het volgende:
Bummer klums....
Mag je van het Antonius ook niet door met deze waarden en follikelaantal? Of ga je die gok sowieso niet wagen?
Een maandje balen dusquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:42 schreef Tally het volgende:
[..]
Antonius doet het ook niet met deze meeting. Zijn er teveel, te groot.
Spannend! Ik mag ook op mijn verjaardagquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:44 schreef LadyBlack het volgende:
Ik was vanochtend ook in het ziekenhuis, er was een redelijk groot follikel te zien, dus ik mag vrijdag langskomen voor de tweede samenlevingstest (op mn verjaardag notabene). Ben benieuwd of dat dan de magic timing is! Het is iig een goeie dag
Laten we er maar vanuit gaan dat dat een goeie invloed heeftquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:45 schreef Tally het volgende:
[..]
Spannend! Ik mag ook op mijn verjaardagMaar dan de maandag
Nee mijn cyclus word niet gevolgd. Ze zijn nu aan het uitzoeken (door middel van hormoon waardes in het bloed) waar die ongesteldheid vandaan komt. En maandag mogen wij ons melden voor de wachtlijst en gesprekje. En dan gaan we weer prikken neem ik aan. Als het zo ver is natuurlijk.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
Klumsbalen zeg, gelukkig zijn 2 weken zo om. En weekendje weg is een goed plan, dan ben je helemaal opgeladen als je weer kan beginnen..
Nikki flink aantal zeg. Maar is dat niet te veel?? Of is dit acceptabel. Of je leest ook verder en begrijpt dat dit aantal wel handig is icm de PGD
LB dat zou wel een mooi verlaat verjaardagscadeau zijn..
Tally hmm vast overheen gelezen, maar word nu je cyclus gevolgd??
Dat is een super cadeautje!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:11 schreef LadyBlack het volgende:
Dananana
Ik ben mijn verjaardag goed begonnenen heb vanochtend de test gehad. Leek nu wel goed getimed, follikel van 21 mm, dus waarschijnlijk vandaag of morgen eisprong
Hij zat er iig nog en dat was het belangrijkste
Cryo terugplaatsingen zijn geen poging.. Je krijgt 3 volledige pogingen vergoed.quote:Op maandag 11 juni 2012 09:30 schreef klumsy het volgende:
ow en als ik dan toch al aan het vragen ben over IVF,
hoe zit dat nou met het aantal pogingen dat je hebt?
Moet je 3 terugplaatsingen zien als 3x een IVF poging, of als je 5 eitjes uit de eerste punctie hebt ( en ze zijn allemaal goed genoeg om in te vriezen ) mag je dan die 5 terugplaatsingen zien als 1 poging?
De buurvrouw van de moeder van een collega daar zn zus vanquote:Op maandag 11 juni 2012 09:40 schreef klumsy het volgende:
Ja dat dacht ik dus ook altijd, maar collega vertelde mij net dat haar vriendin maar 3 terugplaatsingen vergoed kreeg dus dat elke terugplaatsing ( ook Cryo's ) gezien werd als 1 poging...
Wat goed!quote:Op maandag 11 juni 2012 12:09 schreef Tally het volgende:
Mijn eerste gesprek gehad inderdaad. We hebben de papieren weer meegekregen.
Die moeten we invullen. Gesprekje gehad over mijn vorige terugplaatsing. En daar was iets mis gegaan.
Ik had nooit 2 embryo's terug geplaatst mogen hebben. Met mijn baarmoeder is het zo'n beetje uit den boze om een tweelingzwangerschap te ondergaan. Dus dit keer zullen er ook zeker geen 2 terug geplaatst worden. Echt maar 1tje. We mogen beginnen zodra ik ben afgevallen. Dus hongerlijden vanaf nuEn flink sporten. Nog meer als ik al deed. Maar op een wachtlijst hoeven we niet.
Wanneer ik het streefgewicht heb, bel ik voor een afspraak en krijg ik de recepten mee voor de prikjes.
En dank jullie wel![]()
Oef, ja dat lijkt me balen... hopen dat het met een aanpassing in de dosis nog gered kan worden!quote:Op maandag 11 juni 2012 12:04 schreef Sull het volgende:
Vandaag extra terug voor controle (CD31), ik moest eigenlijk morgen, maar het voelde zo alsof er al iets te gebeuren staat dat ik gebeld heb. Helaas klopt mijn gevoel en zijn er inmiddels 3 follikels van 13 mm en nog een stuk of 10 van 10/11 mm. Nu gaat het dus weer te hard... Ik krijg straks te horen wat we nu gaan doen of dosis verlagen of stoppen (verdorie het zal toch niet zo zijn dat ik 29 dagen voor niets gespoten heb...).
En draagmoederschap? Als het kan met je eigen eicel?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:59 schreef Lief17 het volgende:
Hoi dames,
Ben hier al een hele poos niet geweest, en dacht kom weer eens kijken. Ik had mezelf eigenlijk afgesloten voor al het medische gedoe, maar ik kom er helaas niet onderuit om er weer naar te kijken.
Ik ben in februari 2008 geopereerd nadat er in maart 2007 9 levertumoren bij mij gevonden waren, grootste 14 cm. Na de operatie nog 5 kleine over en na 2010 bleek alles stabiel te zijn en hoefde ik niet meer terug. Alleen was mijn kinderwens wel iets waar ik afscheid van moest nemen... Ik mag niets meer met hormonen en als ik zwanger word is dat een groot gevaar voor mijzelf.
En nu zijn we weer een paar jaar verder, inclusief een scheiding, een nieuw en zeer gelukkig huwelijk, verhuizing en eigenlijk een heel nieuw leven. En nu gaat het balletje opnieuw rollen...
Bij mij is er nu endometriose geconstateerd. Ben nu bezig met mijn 2e injectie zoladex, die mij kunstmatig in de overgang heeft gebracht. In het najaar zal ik geopereerd gaan worden en zullen in ieder geval mijn eierstokken en misschien ook mijn baarmoeder worden verwijderd. Hormoonbehandelingen zijn bij mij door het leververhaal absoluut geen optie... En nu voelt het nog definitiever, ook al was het dat al. Geen kindje voor mij, hoe gewenst ook...
Ik moet het toch weer even een plekje geven allemaal. Maar de pijn die ik zonder de injectie heb is gewoon echt niet te doen, het beinvloed alles wat ik doe en ik kan bijna niets. dus... ik ga ervoor!
Nee, ik wilde zo graag juist zelf zwanger worden/zijn en meemaken. Draagmoeder... ik zou niet weten bij wie of hoe en heb zelf net weer bij vrienden gezien hoe enorm ingrijpend een adoptieprocedure is... Het gaat hem gewoon niet worden, net op de manier die ik zelf altijd gewild heb.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En draagmoederschap? Als het kan met je eigen eicel?
Nee, ik heb al voor mezelf geaccepteerd dat ik kinderloos zal blijven, dat weet ik natuurlijk al 5 jaar. Maar dit was van de week wel weer even met mijn neus op de feiten, nog definitiever dan het al was... Maar goed, ik weet dat ik nu ook gelukkig kan zijn, en we hebben een heerlijke hond waar ik al mijn liefde op projecteer. ;-)quote:Op maandag 11 juni 2012 16:10 schreef LadyBlack het volgende:
Pfoei Lief17, wat een verhaal![]()
Overweeg je dan inderdaad andere opties?
Een vreselijk besef inderdaad.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:59 schreef Lief17 het volgende:
En nu voelt het nog definitiever, ook al was het dat al. Geen kindje voor mij, hoe gewenst ook...
Voor jou ook... zat ook jouw verhaal te lezen... ik ben al wat verder dan jij denk ik, omdat ik het al lang weet. Maar toch blijft het bij tijd en wijle heel moeilijk, als er weer een collega of vriendin zwanger is.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:14 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Een vreselijk besef inderdaad.
Veel sterkte met verwerken.
Dank je.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:16 schreef Lief17 het volgende:
Voor jou ook... zat ook jouw verhaal te lezen... ik ben al wat verder dan jij denk ik, omdat ik het al lang weet. Maar toch blijft het bij tijd en wijle heel moeilijk, als er weer een collega of vriendin zwanger is.
quote:Op maandag 11 juni 2012 16:14 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Een vreselijk besef inderdaad.
Veel sterkte met verwerken.
Dikke knuffel!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:13 schreef Kolonia het volgende:
Dank je wel. Gelukkig is de nieuwe injectie van vorige week weer goed aangeslagen, dus ik kan er weer even tegen. Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met de overgang...quote:Op maandag 11 juni 2012 16:19 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Dank je.
Het is nog vers inderdaad, maar over een jaartje zal de scherpte van de pijn wel weg zijn.
Ik hoop dat je snel pijnvrij zult zijn.
Gefeliciteerd!!!!quote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, ik ben niet gek![]()
Net gebeld door het ziekenhuis: de tweede test was, net als de eerste, niet goed dus nu kunnen we toch IUI krijgen!!
Wat fijn dat je toch voet bij stuk hebt gehouden en dat dat dus terecht was!quote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
Net gebeld door het ziekenhuis: de tweede test was, net als de eerste, niet goed dus nu kunnen we toch IUI krijgen!!
Goed zoquote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
Wat fijn dat je je gevoel gevolgd ben en dat je nu verder kunt... Maar wat is de reden dat de test positief was dan? Iets bij jou of iets bij hem?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:36 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, ik ben zo blij dat ik niet nog een jaar ben blijven proberen maar toch die test heb aangevraagd
En het beste deel van het nieuws is dat het gewoon hormoonloze IUI behandelingen gaan zijn. Ze gingen alleen nog even overleggen hoeveel pogingen ze wilden doen.
Ik schijn een zure pruim te hebbenquote:Op maandag 11 juni 2012 16:50 schreef Sull het volgende:
Wat fijn dat je je gevoel gevolgd ben en dat je nu verder kunt... Maar wat is de reden dat de test positief was dan? Iets bij jou of iets bij hem?
Dank je wel!!quote:Op maandag 11 juni 2012 16:40 schreef droomvrouwtje het volgende:
Lief17 wat een heftig verhaal zeg. Afscheid nemen op deze manier van je kinderwens, heftig hoorEn fijn dat je weer pijnvrij bent.
Nikki helemaal overheen gelezen, misschien deze week dus al een punctie, spannend..
LBgoed dat je op je strepen hebt gestaan, ''fijn'' dat je nu gewoon verder kan en ook nog eens IUI zonder hormonen. zo zie je maar weer dat je gevoel er niet naast zat
Dank je wel!!quote:Op maandag 11 juni 2012 16:50 schreef Sull het volgende:
[..]
Wat fijn dat je je gevoel gevolgd ben en dat je nu verder kunt... Maar wat is de reden dat de test positief was dan? Iets bij jou of iets bij hem?
@Lief17, wat een naar verhaal. Na alles wat je hebt meegemaakt, kan ik me voorstellen dat je dat besef nog steeds raakt.
quote:Op maandag 11 juni 2012 16:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik schijn een zure pruim te hebben![]()
Ph-waarde niet ok dus.
whahaha je bent dus gewoon een zuur pruim LOLquote:Op maandag 11 juni 2012 16:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik schijn een zure pruim te hebben![]()
Ph-waarde niet ok dus.
Dit!!!quote:Op maandag 11 juni 2012 17:02 schreef Poppedein het volgende:
LB wat ontzetten fijn dat je nu de mogelijkheid krijgt om tóch door te gaan inplaats van voor je gevoel on hold te worden gehouden. Wat ontzettend goed en fijn dat je naar je eigen gevoel en onrust hebt geluisterd!
Funny, i haz itquote:Op maandag 11 juni 2012 16:56 schreef Lijnloos het volgende:
[..]sorry, maar die leverde koffie tegen mijn beeldscherm op...
Jaquote:Op maandag 11 juni 2012 17:05 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Dit!!!
Oh LB, wellicht dus dat iets 'simpels' (simpel is het nooit maar je snapt me) als IUI gewoon gaat zorgen voor een kindje!!!
quote:Op maandag 11 juni 2012 16:36 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, ik ben zo blij dat ik niet nog een jaar ben blijven proberen maar toch die test heb aangevraagd
En het beste deel van het nieuws is dat het gewoon hormoonloze IUI behandelingen gaan zijn. Ze gingen alleen nog even overleggen hoeveel pogingen ze wilden doen.
quote:Op maandag 11 juni 2012 17:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik begrijp er weinig van maar ik zie gejompel voor LB en daar doe ik altijd graag aan mee!.
.
Ow meis wat fijn dat jullie door mogen voor IUI!!! Goed dat je hebt doorgezet met de test en je niet hebt laten afschepenquote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
quote:Op maandag 11 juni 2012 12:09 schreef Tally het volgende:
Mijn eerste gesprek gehad inderdaad. We hebben de papieren weer meegekregen.
Die moeten we invullen. Gesprekje gehad over mijn vorige terugplaatsing. En daar was iets mis gegaan.
Ik had nooit 2 embryo's terug geplaatst mogen hebben. Met mijn baarmoeder is het zo'n beetje uit den boze om een tweelingzwangerschap te ondergaan. Dus dit keer zullen er ook zeker geen 2 terug geplaatst worden. Echt maar 1tje. We mogen beginnen zodra ik ben afgevallen. Dus hongerlijden vanaf nuEn flink sporten. Nog meer als ik al deed. Maar op een wachtlijst hoeven we niet.
Wanneer ik het streefgewicht heb, bel ik voor een afspraak en krijg ik de recepten mee voor de prikjes.
En dank jullie wel![]()
Ik herhaal: Zo gaat ie goed!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier vandaag goed nieuws gekregen, dus ik kom even jompelen.
Donderdag om 9:05 uur de punctie.
Vanavond om 21:05 uur mag ik 5000 eenheden Pregnyl zetten. Dat is anders dan vorige keer, toen moest ik 10000 eenheden, maar de mevrouw zei dat ik nu zelf al genoeg oestrogenen heb, dus is 5000 genoeg. Dat geloof ik dus maar. Ik heb er in ieder geval zin in.
Het is pittig.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef leonieke het volgende:
Leuk Nikki.
En, Kolonia, hoe gaat het met jou? Ik vind het super dat je hier nog zo actief meepost. Jij sterke vrouw
Andere mogelijkheden kosten geld en dat hebben we niet helaas.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Koloon, wat knap van je dat je toch op kraamvisitie gaat. Je bent echt een bikkel.
Misschien een vraag waar je helemaal/geen antwoord op wil geven hier, en dan moetjedat ook gewoon niet doen, maar hebben jullie nu definitief besloten het hierbij te laten of denken jullie toch nog na over andere mogelijkheden, als die er zijn?
Als je een risico hebt op overstimulatie, dan gaan alle folikels vullen met vocht.. dat vocht onttrekt zich aan je lichaam waardoor je bloed zou kunnen indikken....(met alle gevolgen van dien) Daarom moet je genoeg drinken! Echter, zijn er ook weer onderzoeken die zeggen dat 1,5 liter genoeg is, dus ik denk dat zij zich daaraan houden.. Als je meer gaat drinken, moet je ook zeker zorgen dat mineralen en zouten aangevuld worden...quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nog een vraag uit nieuwsgierigheid... ik moet van de artsen daar max. 1,5 liter water per dag drinken en veel eitwitten eten. Op 'internet' lees ik juist dat mensen altijd heel veel moeten drinken tegen overstimulatie, heeft iemand een idee waarom je nou precies veel of juist weinig zou moeten drinken?
Embryoadoptie is misschien nog wel op te brengen, maar hoe kom je aan een embryo?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:48 schreef Kolonia het volgende:
Andere mogelijkheden kosten geld en dat hebben we niet helaas.
Aha, thanks Gerbera.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:53 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Als je een risico hebt op overstimulatie, dan gaan alle folikels vullen met vocht.. dat vocht onttrekt zich aan je lichaam waardoor je bloed zou kunnen indikken....(met alle gevolgen van dien) Daarom moet je genoeg drinken! Echter, zijn er ook weer onderzoeken die zeggen dat 1,5 liter genoeg is, dus ik denk dat zij zich daaraan houden.. Als je meer gaat drinken, moet je ook zeker zorgen dat mineralen en zouten aangevuld worden...
Even in jip en janneke taal uitgelegd maar daar komt het op neer
Ladyblack, Ik heb donderdag een echo gehad en na 3 dagen niet spuiten waren de follikels allemaal behoorlijk doorgegroeid: 3 van 20 mm, 10 van 13-14 mm en nog 10 van 11 mm. Het stoppen met spuiten (coasten) heeft dus niet het bedoelde effect gehad. Bloedwaarde voor oestradiol was ook erg hoog 8,3 nmol (normaal bij 1 goede follikel is dit ongeveer 1), dus het ging een beetje richting overstimulatie. Dat was ook de oorzaak dat ik afgelopen week steeds misselijk was en niet goed kon eten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:49 schreef LadyBlack het volgende:
Sull, heb je je echo al gehad? Ik hoop echt voor je dat het stoppen met spuiten heeft geholpen....!
Tessa zegt dat het komt door de hormonen in de pil. De ene zet het om in vocht en houdt dat vast. En de ander houdt er niets van vast.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:44 schreef klumsy het volgende:
Ow dat heb jij dus ook? ik heb gisteren de laatste pil van een 10 daagje kuur Provera op...
Maar merkte gewoon aan m'n kelding dat ik heel erg opgezwollen was, niks zat lekker!
en dat terwijl ik daarvoor 3 kilo was afgevallen...
Ik zal morgen eens op de weegschaal gaan staan, maar durf eigenlijk niet
quote:LadyBlack
In juli 2010 mirenaspiraal verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Het orienterend fertiliteitsonderzoek was al afgesloten, maar op mijn verzoek is ook nog een samenlevingstest gedaan. Hieruit bleek tot grote verbazing van de artsen tweemaal dat er iets niet goed was, na verder kijken bleek dat de ph-waarde van het cervixslijm te zijn. Volgende cyclus (eind juni 2012) starten we met IUI!!
Ook geen idee bij het eerste, wat het tweede betreft hielden ze hier twee dagen aan.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga trouwens toch even vragen spuwen. Ik wilde daarmee wachten tot ik ook daadwerkelijk bezig ga met IUI, maar ik blijf er maar mee rondlopen
* wie weet wat een oorzaak kan zijn van een te lage ph-waarde van het cervixslijm? Fijn natuurlijk dat ze dat willen omzeilen met behandelingen, maar als ik er met voeding oid ook iets aan kan doen...?
* in de ziekenhuisfoldertjes staat voor testen waar ook zaadcellen bij nodig zijn, dat er dan 4 dagen geen zaadlozing geweest mag zijn. Maar geldt dat ook voor IUI? Misschien een onnozele vraag, maar ze zijn blijkbaar van mening dat ze na die 4 dagen in betere staat zijn?
Wat moet precies worden opgegeven, wanneer je voor het laatst zelf 'gemeenschap' hebt gehad?quote:Op maandag 18 juni 2012 18:16 schreef Kolonia het volgende:
LB:
Vraag 1: wisten ze dat maar, dan kon er wat aan gedaan worden.
Vraag 2: in mijn ziekenhuis is 3 dagen het streven, elke dag afwijking is minder goed.
Het moet wel exact worden opgegeven dus misschien wordt het op die manier onderzocht.
Is inderdaad een beetje gokken in een natuurlijke cyclus.
Ben je een beetje regelmatig?
Hier hoefden we dat niet aan te geven in ieder geval.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:35 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wat moet precies worden opgegeven, wanneer je voor het laatst zelf 'gemeenschap' hebt gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |