abonnement Unibet Coolblue
pi_136896871
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:12 schreef sirdanilot het volgende:
Wat moet ik eigenlijk aan? Moet ik echt helemaal in pak of mag ik ook gewoon net overhemd plus jasje? Ik heb weinig zin om helemaal in pak te gaan maar als het moet kan het wel...
Hangt van de functie af. Ik ging altijd wel in pak zonder stropdas.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136897420
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:36 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Verstandig. Hou er bij WWB/Bijstand wel rekening mee dat onder de 27 jaar je een wachttijd van vier weken hebt voor het in behandeling wordt genomen, dankzij het lente-akkoord. Je kunt dan na de wachttijd wel meteen een voorschot aanvragen als ze het in behandeling nemen.
Die wachttijd had ik ook. Maar ik ga voorstellen om m'n uitkering helemaal stop te zetten want ik verdien zo links en rechts met dat werk op oproepbasis toch steeds net iets meer per maand dan WWB volgens mij, scheelt iedereen werk aangezien ik steeds die formulieren met de hand moet invullen en vanalles moet uitprinten/kopieëren. :')
Hallon!
pi_136902818
Met de hand invullen? Dat kan tegenwoordig gewoon online hoor.
pi_136903758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Met de hand invullen? Dat kan tegenwoordig gewoon online hoor.
Niet bij alle gemeentes kan dat. Ik krijg ook iedere maand een formulier dat ik moet invullen en weer terugsturen.
pi_136904602
Hah, nailed it.

Kwam er vorige week opeens de perfecte vacature voorbij. Briefje gestuurd, volgende dag gelijk teruggebeld.

Maandag eerste gesprek en vandaag tweede gesprek gehad, beide positief. Met een beetje mazzel morgen of vrijdag een aanbieding.

En precies wat ik zocht + voorwaarden die ik belangrijk vind.
.
pi_136905309
Ik ben bang dat ik mijn baan hier kwijt ben: de baas heeft een ander (sterker nog, een oud-werknemer die een tijd geleden met ruzie is vertrokken) aangenomen voor mijn baan. Zonder het mij te vertellen.
Ik heb dit nieuws moeten horen in de lokale supermarkt, mijn baas negeert alle vormen van contact.

Zucht. Lekker bezig weer, zo vlak voor het toeristenseizoen begint. We hebben al 15 sollicitaties in 24 uur verstuurd, hopen op iets positiefs.
Mon 'en!
pi_136908789
Heeft iemand ervaring met het werken in een kledingwinkel?

Ik heb zelf nog nooit in een kledingwinkel gewerkt en twijfel. Ik ben zelf niet zo ''spontaan'' dat ik mensen ga vragen als ze binnen komen of ik ze kan helpen, hoe hun dag is etc. Ik ben meer van, laat de mensen rustig kijken,en als ze vragen hebben help ik ze graag. Zelf vind ik het ook irritant namelijk. Is dit een must ?

Het werk lijkt me opzich wel leuk, en kan waarschijnlijk veel uren draaien. Is maar voor een paar maandjes. Weet dat het weinig betaald.
pi_136909297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Met de hand invullen? Dat kan tegenwoordig gewoon online hoor.
Niet bij mijn gemeente, krijg ook steeds het overzicht per maand op papier, echt één groot feest. :')
Hallon!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 21:59:55 #209
269689 crew  Viv
pi_136909790
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:40 schreef DSVM het volgende:
Ik ben zelf niet zo ''spontaan'' dat ik mensen ga vragen als ze binnen komen of ik ze kan helpen, hoe hun dag is etc. Ik ben meer van, laat de mensen rustig kijken,en als ze vragen hebben help ik ze graag. Zelf vind ik het ook irritant namelijk. Is dit een must ?
Ik denk dat daar per winkel(keten) afspraken voor zijn. Ik heb dan wel niet in een kledingwinkel gewerkt, maar in de supermarkt waar ik werkte moesten we iedere klant die binnenkwam groeten/aanspreken. Het idee was onder andere dat mensen minder geneigd zijn te jatten als je oogcontact hebt gemaakt, maar het wordt ook uit commercieel oogpunt gedaan.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 23:01:24 #210
414785 sirdanilot
pi_136913283
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hangt van de functie af. Ik ging altijd wel in pak zonder stropdas.
Hmm ok, dan doe ik dat. Het is niet super formeel lijkt me.

Nou hopen dat dit iets wordt, want het verdient toch wel lekker :D Helaas hebben ze nogal veel reacties, en ik weet niet hoeveel mensen ze zoeken...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136920747
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja. Meestal vragen ze om langs te komen aan de andere kant van het land voor een gesprekje wat per definitie tot niks leidt.
Dank, dit was in het midden van het land. Zag dat ze een vacature hebben in Rotterdam, mij net behoorlijk wat te ver :'). Rare mensen :P.
pi_136922500
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dank, dit was in het midden van het land. Zag dat ze een vacature hebben in Rotterdam, mij net behoorlijk wat te ver :'). Rare mensen :P.
Gesprekken met detacheerders moet je alleen via de telefoon voeren of als ze om de hoek zitten. Het is zonde van je tijd namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136923515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dank, dit was in het midden van het land. Zag dat ze een vacature hebben in Rotterdam, mij net behoorlijk wat te ver :'). Rare mensen :P.
Had vorig jaar ook zoiets. Werd gebeld door een recruiter die ook ergens aan de andere kant van het land zat. Maar ze hadden wel een vestiging in Overijssel. Diegene kon dan wel naar die vestiging komen. Heb toen twee keer gebeld voor een afspraak maar diegene wist nog steeds niet wanneer hij naar de vestiging in Overijssel kwam. Uiteindelijk niets meer van gehoord.
pi_136924954
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:45 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Had vorig jaar ook zoiets. Werd gebeld door een recruiter die ook ergens aan de andere kant van het land zat. Maar ze hadden wel een vestiging in Overijssel. Diegene kon dan wel naar die vestiging komen. Heb toen twee keer gebeld voor een afspraak maar diegene wist nog steeds niet wanneer hij naar de vestiging in Overijssel kwam. Uiteindelijk niets meer van gehoord.
Ze vinden zich altijd heel belangrijk, maar het gaat hun erom om jou te plaatsen bij een ander bedrijf, meer niet. Dus een gesprek voeren met hun is niet nodig. Zij hebben je CV en bellen je voor de motivatie en stellen je voor. Dan ga je bij de bedrijf op gesprek en nog een keer en word je aangenomen. De hele detacheerder zie je dan het hele jaar niet meer en je hoeft alleen je uurtjes elke week op te sturen.
Zoals je ziet, het hele gesprek met hun is zinloos en kost alleen maar tijd en geld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:51:14 #215
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_136929696
Sollicitatiegesprek gehad net. Het ging wel goed volgens mij. Ze hebben volgende week woensdag ook nog gesprekken. In totaal spreken ze 10 mensen en ze hebben 4-6 mensen nodig.
Het is een functie waarop ook net afgestudeerden kunnen reageren. Ik heb hoop ik een streepje voor, want ik ben een half jaar terug afgestudeerd maar heb al wat jaren min of meer relevante werkervaring.

Dat wordt duimen *O*
pi_136933817
Zojuist terug van mijn tweede gesprek, waar men 'dieper inging op de psyche achter de persoon Mint_Clansell'.

Pfffff, waar is de tijd gebleven dat alleen werkervaring genoeg was om een baan te krijgen? Nee, je wordt helemaal doorgezaagd over hoe je in bepaalde situaties zou reageren, krijg je één op één gesprekjes met je toekomstige collega's, waarin je binnen een aantal minuten iemand moet uithoren over zijn functie en hoe die in connectie staat met jouw functie - iemand die je net vijf minuten kent overigens, en denken ze te weten hoe jij bent als persoon als ze kijken naar je lichaamstaal- en houding. :{w

Wat een gezeik je tegenwoordig wel niet moet doorstaan om een baan te krijgen... Aardige mensen verder hoor, maar kijken of de klik er wel is met iemand die jij moet gaan opvolgen en die na de inwerkperiode toch weggaat bij het bedrijf is zo... nutteloos.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 februari 2014 @ 16:44:25 #217
414785 sirdanilot
pi_136933927
Mijn sollicitatie werd helaas waarschijnlijk niks -O-
Toch maar wat 'lager' werk zoeken... iemand tips wat je als student met maar weinig ervaring kunt doen? Het liefst zou ik iets als koerier doen maar ik ben nog bezig met mijn rijbewijs :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136934110
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn sollicitatie werd helaas waarschijnlijk niks -O-
Toch maar wat 'lager' werk zoeken... iemand tips wat je als student met maar weinig ervaring kunt doen? Het liefst zou ik iets als koerier doen maar ik ben nog bezig met mijn rijbewijs :')
Schoonmaken, post bezorgen, afwassen...
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 februari 2014 @ 16:53:53 #219
414785 sirdanilot
pi_136934330
Tsja, postbezorgen is meestal niet echt full-time te noemen natuurlijk. Schoonmaak/afwas kan wel maar is natuurlijk niet echt ideaal. Waarschijnlijk wel beter dan niks...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136962814
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:45 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Had vorig jaar ook zoiets. Werd gebeld door een recruiter die ook ergens aan de andere kant van het land zat. Maar ze hadden wel een vestiging in Overijssel. Diegene kon dan wel naar die vestiging komen. Heb toen twee keer gebeld voor een afspraak maar diegene wist nog steeds niet wanneer hij naar de vestiging in Overijssel kwam. Uiteindelijk niets meer van gehoord.
Ik vraag altijd of ze naar een hotel in de buurt kunnen komen. Daar hebben ze ook koffie ( op hun kosten natuurlijk ) en bespaart mij benzine.
pi_136962823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn sollicitatie werd helaas waarschijnlijk niks -O-
Toch maar wat 'lager' werk zoeken... iemand tips wat je als student met maar weinig ervaring kunt doen? Het liefst zou ik iets als koerier doen maar ik ben nog bezig met mijn rijbewijs :')
Fietskoerier :)
pi_136968981
Ik zit hier met 'n dubbel gevoel: aan de ene kant werk ik gemiddeld zo'n 30 u per week nu, ook vaak op "rotte" tijden (late diensten/nachtdiensten of overwerken) en dit werk verdient boven minimumloon dus ik kan m'n rekeningen betalen en zelfs af en toe iets leuks doen maar...ik wil eigenlijk meer, ik wil nog steeds de technische richting in, ik zou nog steeds graag procesoperator worden of zelfs iets in research en development gaan doen en het bedrijf waar ik nu werk..tsja...champignons sorteren zoals ik al zei. Is absoluut niet vervelend, ook 'n leuke sfeer, veel Nederlanders en weinig Polen (wat ik vooraf totaal niet verwachtte) maar weinig mogelijkheden om echt door te groeien. Beetje dubbel gevoel dus, solliciteren schiet er simpelweg bij in als je gewoon aan het werk bent. Allerlei afwijzingen vanwege gebrek aan ervaring/talent om jezelf te verkopen helpen ook niet mee...

Werkcoach zei nog dat ze het jammer zou vinden als ik niet zou proberen wat "beter" werk te vinden, ik ook wel, maar aan de andere kant is dit voor nu ook wel ff goed, dubbel dus.
Hallon!
pi_136970233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:20 schreef BlueMage het volgende:
Ik zit hier met 'n dubbel gevoel: aan de ene kant werk ik gemiddeld zo'n 30 u per week nu, ook vaak op "rotte" tijden (late diensten/nachtdiensten of overwerken) en dit werk verdient boven minimumloon dus ik kan m'n rekeningen betalen en zelfs af en toe iets leuks doen maar...ik wil eigenlijk meer, ik wil nog steeds de technische richting in, ik zou nog steeds graag procesoperator worden of zelfs iets in research en development gaan doen en het bedrijf waar ik nu werk..tsja...champignons sorteren zoals ik al zei. Is absoluut niet vervelend, ook 'n leuke sfeer, veel Nederlanders en weinig Polen (wat ik vooraf totaal niet verwachtte) maar weinig mogelijkheden om echt door te groeien. Beetje dubbel gevoel dus, solliciteren schiet er simpelweg bij in als je gewoon aan het werk bent. Allerlei afwijzingen vanwege gebrek aan ervaring/talent om jezelf te verkopen helpen ook niet mee...

Werkcoach zei nog dat ze het jammer zou vinden als ik niet zou proberen wat "beter" werk te vinden, ik ook wel, maar aan de andere kant is dit voor nu ook wel ff goed, dubbel dus.
Ik zou wachten tot betere tijden en nu vakantieuren sparen voor sollicitatiegesprekken over een tijdje.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 13:02:32 #224
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136970365
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zojuist terug van mijn tweede gesprek, waar men 'dieper inging op de psyche achter de persoon Mint_Clansell'.

Pfffff, waar is de tijd gebleven dat alleen werkervaring genoeg was om een baan te krijgen? Nee, je wordt helemaal doorgezaagd over hoe je in bepaalde situaties zou reageren, krijg je één op één gesprekjes met je toekomstige collega's, waarin je binnen een aantal minuten iemand moet uithoren over zijn functie en hoe die in connectie staat met jouw functie - iemand die je net vijf minuten kent overigens, en denken ze te weten hoe jij bent als persoon als ze kijken naar je lichaamstaal- en houding. :{w

Wat een gezeik je tegenwoordig wel niet moet doorstaan om een baan te krijgen... Aardige mensen verder hoor, maar kijken of de klik er wel is met iemand die jij moet gaan opvolgen en die na de inwerkperiode toch weggaat bij het bedrijf is zo... nutteloos.
Slaat nergens op nee :{w

Volgens mij heb je daar ook niet eens zo veel aan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_136970370
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou wachten tot betere tijden en nu vakantieuren sparen voor sollicitatiegesprekken over een tijdje.
Ja, de vraag blijft echter of er ooit écht betere tijden komen op de arbeidsmarkt voor mensen zoals ik die laagopgeleid zijn.

...en idd in mijn naïviteit dacht ik dat het in het gesprek bij DSM vooral over de inhoud van het vak zou gaan en niet over mijn persoonlijkheid en "de klik" met de hrmtut. :') Tsja, las ergens dat bedrijven in Nederland veel vaker assesments doen en dergelijke dan in de rest van Europa, ik vraag me af of wij nou zoveel betere werknemers hebben hierdoor, volgens mij kun je beter checken of iemand echt verstand heeft van het vak wat hij/zij wil gaan beoefenen maar wie ben ik?
Hallon!
pi_136970437
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:02 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja, de vraag blijft echter of er ooit écht betere tijden komen op de arbeidsmarkt voor mensen zoals ik die laagopgeleid zijn.
Oh ik nam aan dat je minimaal hbo was opgeleid omdat je R&D als wens had...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 13:04:54 #227
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136970455
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:20 schreef BlueMage het volgende:
Ik zit hier met 'n dubbel gevoel: aan de ene kant werk ik gemiddeld zo'n 30 u per week nu, ook vaak op "rotte" tijden (late diensten/nachtdiensten of overwerken) en dit werk verdient boven minimumloon dus ik kan m'n rekeningen betalen en zelfs af en toe iets leuks doen maar...ik wil eigenlijk meer, ik wil nog steeds de technische richting in, ik zou nog steeds graag procesoperator worden of zelfs iets in research en development gaan doen en het bedrijf waar ik nu werk..tsja...champignons sorteren zoals ik al zei. Is absoluut niet vervelend, ook 'n leuke sfeer, veel Nederlanders en weinig Polen (wat ik vooraf totaal niet verwachtte) maar weinig mogelijkheden om echt door te groeien. Beetje dubbel gevoel dus, solliciteren schiet er simpelweg bij in als je gewoon aan het werk bent. Allerlei afwijzingen vanwege gebrek aan ervaring/talent om jezelf te verkopen helpen ook niet mee...

Werkcoach zei nog dat ze het jammer zou vinden als ik niet zou proberen wat "beter" werk te vinden, ik ook wel, maar aan de andere kant is dit voor nu ook wel ff goed, dubbel dus.
Wat Sjorsie zegt zit wel wat in ja, heb het idee dat je nu met alles blij moet zijn om nog even wat tijd te overbruggen tot het echt weer aantrekt. Alhoewel je wel het risico loopt dat je dan te lang ''vast'' hebt gezeten en dat weer een probleem is.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_136970528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh ik nam aan dat je minimaal hbo was opgeleid omdat je R&D als wens had...
Ik zei "procesoprator" uiteraard niet voor niks he? :P
Hallon!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 13:12:19 #229
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_136970693
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik zei "procesoprator" uiteraard niet voor niks he? :P
Heb je HBO nodig om operator in plaats van oprator te typen?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_136970720
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik zei "procesoprator" uiteraard niet voor niks he? :P
Ik snapte die link ook niet, maar ik dacht dat iedereen wel wist dat R&D eigenlijk alleen bij WO-ers hoorde of HBO+ers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136972316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zojuist terug van mijn tweede gesprek, waar men 'dieper inging op de psyche achter de persoon Mint_Clansell'.

Pfffff, waar is de tijd gebleven dat alleen werkervaring genoeg was om een baan te krijgen? Nee, je wordt helemaal doorgezaagd over hoe je in bepaalde situaties zou reageren, krijg je één op één gesprekjes met je toekomstige collega's, waarin je binnen een aantal minuten iemand moet uithoren over zijn functie en hoe die in connectie staat met jouw functie - iemand die je net vijf minuten kent overigens, en denken ze te weten hoe jij bent als persoon als ze kijken naar je lichaamstaal- en houding. :{w

Wat een gezeik je tegenwoordig wel niet moet doorstaan om een baan te krijgen... Aardige mensen verder hoor, maar kijken of de klik er wel is met iemand die jij moet gaan opvolgen en die na de inwerkperiode toch weggaat bij het bedrijf is zo... nutteloos.
Die grieten van P&O hebben 4 jaar gestudeerd en in die 4 jaar hebben ze allerlei maffe dingetjes geleerd (je moet die 4 jaar toch opvullen) die je toch in de praktijk wilt toepassen hè 8-) Althans, zo zie ik het soms :') En of je er ook beter personeel door krijgt? Ik betwijfel het. Je krijgt de mensen die zichzelf het beste kunnen presenteren, beste kunnen 'liegen' met lichaamstaal en nep enthousiasme.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_136973296
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die grieten van P&O hebben 4 jaar gestudeerd en in die 4 jaar hebben ze allerlei maffe dingetjes geleerd (je moet die 4 jaar toch opvullen) die je toch in de praktijk wilt toepassen hè 8-) Althans, zo zie ik het soms :') En of je er ook beter personeel door krijgt? Ik betwijfel het. Je krijgt de mensen die zichzelf het beste kunnen presenteren, beste kunnen 'liegen' met lichaamstaal en nep enthousiasme.
Dat vind ik met sollicitatiebrieven ook zo kut. Je wordt ws eerst beoordeeld op iets wat geen reet zegt over of je de betreffende functie goed kunt uitvoeren. Je kunt kandidaten net zo goed eerst pannenkoeken laten bakken en wie de lekkerste maakt, is door de eerste selectie heen. 8)7.

Denk dat aannamebeleid er ook heel anders uitziet wanneer je de eerste selectie gewoon door de direct leidinggevende laat doen, of i.i.g. iemand die de relevante vakinhoudelijke vaardigheden op waarde weet te beoordelen.
pi_136973671
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die grieten van P&O hebben 4 jaar gestudeerd en in die 4 jaar hebben ze allerlei maffe dingetjes geleerd (je moet die 4 jaar toch opvullen) die je toch in de praktijk wilt toepassen hè 8-) Althans, zo zie ik het soms :') En of je er ook beter personeel door krijgt? Ik betwijfel het. Je krijgt de mensen die zichzelf het beste kunnen presenteren, beste kunnen 'liegen' met lichaamstaal en nep enthousiasme.
En eenmaal binnen zijn dat ook nog de mensen die het snelst groeien.
pi_136974866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:18 schreef Modus het volgende:
Denk dat aannamebeleid er ook heel anders uitziet wanneer je de eerste selectie gewoon door de direct leidinggevende laat doen, of i.i.g. iemand die de relevante vakinhoudelijke vaardigheden op waarde weet te beoordelen.
Ik had het gesprek met degene die mijn direct leidinggevende zou worden, en twee collega's, waarvan er eentje het bedrijf ging verlaten en waarvan ik dus de functie zou overnemen.

Er zaten dus vier mensen aan tafel. Eentje naast me en twee tegenover me. Om iedereen goed te kunnen zien was ik dus schuin gaan zitten en heb ik een tijdje met mijn armen over elkaar gezeten, gewoon omdat dat de beste positie was. Dat werd door hen geinterpreteerd dat ik mezelf wilde beschermen..? Ik heb aangegeven dat dat absoluut niet zo was en dat dit voor mij gewoon het lekkerst zat en ik iedereen goed aan wilde kunnen kijken.

Daarnaast werd er op een gegeven ogenblik een soort van rollenspel geinitieerd, waarbij ik mijn toekomstige collega's vragen moest gaan stellen over hun functie en wat zij van mij konden verwachten als ik daar zou komen te werken. Dit binnen een tijdsbestek van een aantal minuten.

Die stijl van een sollicitatiegesprek afnemen ligt me gewoon niet. Je wordt een beetje voor het blok gezet als het ware. Kennelijk was dit bedoeld om te kijken of er een natuurlijke klik was tussen mij en die twee toekomstige collega's. Ik vind het vooral voorbarig en op de zaken vooruitlopen, want soms komt een klik pas veel later. Zoiets kun je imo niet in een uurtje tijd bewerkstelligen. En voor dit soort dingen is een proeftijd toch bedoeld?

Maar goed, als ik op mijn gevoel moet afgaan dan zal dit 'm denk ik niet worden.
pi_136975848
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:50 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik had het gesprek met degene die mijn direct leidinggevende zou worden, en twee collega's, waarvan er eentje het bedrijf ging verlaten en waarvan ik dus de functie zou overnemen.

Er zaten dus vier mensen aan tafel. Eentje naast me en twee tegenover me. Om iedereen goed te kunnen zien was ik dus schuin gaan zitten en heb ik een tijdje met mijn armen over elkaar gezeten, gewoon omdat dat de beste positie was. Dat werd door hen geinterpreteerd dat ik mezelf wilde beschermen..? Ik heb aangegeven dat dat absoluut niet zo was en dat dit voor mij gewoon het lekkerst zat en ik iedereen goed aan wilde kunnen kijken.

Daarnaast werd er op een gegeven ogenblik een soort van rollenspel geinitieerd, waarbij ik mijn toekomstige collega's vragen moest gaan stellen over hun functie en wat zij van mij konden verwachten als ik daar zou komen te werken. Dit binnen een tijdsbestek van een aantal minuten.

Die stijl van een sollicitatiegesprek afnemen ligt me gewoon niet. Je wordt een beetje voor het blok gezet als het ware. Kennelijk was dit bedoeld om te kijken of er een natuurlijke klik was tussen mij en die twee toekomstige collega's. Ik vind het vooral voorbarig en op de zaken vooruitlopen, want soms komt een klik pas veel later. Zoiets kun je imo niet in een uurtje tijd bewerkstelligen. En voor dit soort dingen is een proeftijd toch bedoeld?

Maar goed, als ik op mijn gevoel moet afgaan dan zal dit 'm denk ik niet worden.
Dat magische klik verhaal heb ik ook nooit begrepen. Af en toe op de perfect passende baan, waar ik 100% pas op afgewezen ivm die zogenaamde magische klik, waarbij jouw verhaal heel bekend voorkomt.
Alsof je in een uur een klik kan krijgen met iemand.... Zoals gezegd: sommige werkgevers zijn helemaal de weg kwijt....
Een sollicitant doet het echt nooit goed, de ene keer hoor je dit, dan dat en soms volg je advies op en dan doe je dat en hoor je dat het weer verkeerd is.... De faktor geluk is echt voor 90-99% nodig om aangenomen te worden.

Op een gegeven moment zwaaide ik maar wat met mijn armen, keek alleen de persoon die sprak recht in de ogen aan en ging de meest debiele dingen vragen, en dat werkte uiteindelijk. _O-
Om een rondleiding vragen en alles vragen wat los en vast had volgens mij ook geholpen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:16:41 #236
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136976046
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:20 schreef BlueMage het volgende:
Ik zit hier met 'n dubbel gevoel: aan de ene kant werk ik gemiddeld zo'n 30 u per week nu, ook vaak op "rotte" tijden (late diensten/nachtdiensten of overwerken) en dit werk verdient boven minimumloon dus ik kan m'n rekeningen betalen en zelfs af en toe iets leuks doen maar...ik wil eigenlijk meer, ik wil nog steeds de technische richting in, ik zou nog steeds graag procesoperator worden of zelfs iets in research en development gaan doen en het bedrijf waar ik nu werk..tsja...champignons sorteren zoals ik al zei. Is absoluut niet vervelend, ook 'n leuke sfeer, veel Nederlanders en weinig Polen (wat ik vooraf totaal niet verwachtte) maar weinig mogelijkheden om echt door te groeien. Beetje dubbel gevoel dus, solliciteren schiet er simpelweg bij in als je gewoon aan het werk bent. Allerlei afwijzingen vanwege gebrek aan ervaring/talent om jezelf te verkopen helpen ook niet mee...

Werkcoach zei nog dat ze het jammer zou vinden als ik niet zou proberen wat "beter" werk te vinden, ik ook wel, maar aan de andere kant is dit voor nu ook wel ff goed, dubbel dus.
Wel, in ieder geval heb je geen gebrek aan doorzettingsvermogen. Ik kan me herinneren dat je tegen de kerst in de bijstand zat? Heb je in een relatief kort tijdbestek toch behoorlijke stappen gezet ... !
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 15:16:56 #237
414785 sirdanilot
pi_136976056
Tsja, voor jou tien anderen. Als er hordes mensen zijn met evenveel werkervaring en capaciteiten, dan kun je net zolang je sollicitatieprocedure uitvoeren tot je wel van mening bent dat je een 'klik' hebt.

Maar goed, zo ver ben ik gelukkig nog lang niet. Ben maar aan het solliciteren op ... niet zulke heel hoogstaande baantjes :') Het feit dat ik misschien ga verhuizen naar een andere stad helpt ook niet echt mee, zit nu in twee verschillende plaatsen te solliciteren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136976101
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:16 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja, voor jou tien anderen. Als er hordes mensen zijn met evenveel werkervaring en capaciteiten, dan kun je net zolang je sollicitatieprocedure uitvoeren tot je wel van mening bent dat je een 'klik' hebt.
In mijn geval speelde dit niet en toch werd ik zo af en toe afgewezen op de magische klik
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136983340
Dit is trouwens ook wel elk weekend raak bij het UWV:

"Werk.nl en de Werkmap zijn van vrijdag 21 februari ‘s middags 17.00 uur tot maandag 24 februari ‘s ochtends 06.00 uur niet bereikbaar. UWV voert dan onderhoud uit aan de website."

Ik ben benieuwd wat ze allemaal aan het onderhouden zijn, want ik merk geen verschil. Het is nog steeds bagger.
pi_137000521
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:12 schreef Dromer het volgende:

[..]

Heb je HBO nodig om operator in plaats van oprator te typen?
Uiteraard. Als je afgestudeerd bent aan de universiteit dan zeg je trouwens hbo. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik snapte die link ook niet, maar ik dacht dat iedereen wel wist dat R&D eigenlijk alleen bij WO-ers hoorde of HBO+ers.
Ja dit is gewoon 'n ambitie in de verre toekomst misschien ooit 'n keer, snappie? ;) ...en aangezien ik toch wel wat aan de oude kant ben om fulltime te gaan studeren om een hbo/wo diploma te behalen dacht ik dat ik misschien via allerlei omwegen misschien ooit toch nog eens zulk soort werk zou kunnen gaan doen.

Is een beetje vaag, maar goed. :')
Hallon!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 00:34:56 #241
269689 crew  Viv
pi_137001714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:20 schreef BlueMage het volgende:
Allerlei afwijzingen vanwege gebrek aan ervaring/talent om jezelf te verkopen helpen ook niet mee...
Laatst had je toch de opmerking gekregen dat het werk als procesoperator onder jouw niveau zou zijn? Je kan jezelf dus wel goed presenteren, alleen werkte dat weer tegen je. :')
Heb je nog iets gedaan met dat lijstje bedrijven wat je via DSM had gekregen?
Als je niet de rest van je leven in de champignons en dergelijke wil werken, zou ik toch blijven proberen om ergens binnen te komen. :Y
pi_137002207
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Laatst had je toch de opmerking gekregen dat het werk als procesoperator onder jouw niveau zou zijn? Je kan jezelf dus wel goed presenteren, alleen werkte dat weer tegen je. :')
Heb je nog iets gedaan met dat lijstje bedrijven wat je via DSM had gekregen?
Als je niet de rest van je leven in de champignons en dergelijke wil werken, zou ik toch blijven proberen om ergens binnen te komen. :Y
Haha ja met de baas van de werkvloer ging het allemaal prima hij zag het ook wel zitten volgens mij (van hem kwam idd de opmerking "ga jij je hier niet ontzettend vervelen?") en toen kwam de recruiter/hrm persoon en toen ging het mis. :')

Tsja ik heb één bedrijf gebeld :') het schiet er allemaal een beetje bij in als je in feite fulltime in 3 ploegen werkt. :@ Maar ik heb ook een lijstje met bedrijven meer in mijn regio, het is altijd het proberen waard, idd. :Y
Hallon!
pi_137006488
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit is trouwens ook wel elk weekend raak bij het UWV:

"Werk.nl en de Werkmap zijn van vrijdag 21 februari ‘s middags 17.00 uur tot maandag 24 februari ‘s ochtends 06.00 uur niet bereikbaar. UWV voert dan onderhoud uit aan de website."

Ik ben benieuwd wat ze allemaal aan het onderhouden zijn, want ik merk geen verschil. Het is nog steeds bagger.
Toen ik in ww zat was het elk weekend onderhoud. Ze voeren denk ik kleine updates uit en veiligheidsupdates. Beter zal het in ieder geval nooit worden ,slechter kan niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137006493
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:00 schreef BlueMage het volgende:
Ja dit is gewoon 'n ambitie in de verre toekomst misschien ooit 'n keer, snappie? ;) ...en aangezien ik toch wel wat aan de oude kant ben om fulltime te gaan studeren om een hbo/wo diploma te behalen dacht ik dat ik misschien via allerlei omwegen misschien ooit toch nog eens zulk soort werk zou kunnen gaan doen.
Kleine kans, maar een droom is altijd goed om te hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137012075
quote:
Kleine kans, maar een droom is altijd goed om te hebben.
Doorbeuken en niet achteroverleunen aan de lopende band.....

quote:
Tsja ik heb één bedrijf gebeld het schiet er allemaal een beetje bij in als je in feite fulltime in 3 ploegen werkt. Maar ik heb ook een lijstje met bedrijven meer in mijn regio, het is altijd het proberen waard, idd.
pi_137049602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:20 schreef BlueMage het volgende:
Ik zit hier met 'n dubbel gevoel: aan de ene kant werk ik gemiddeld zo'n 30 u per week nu, ook vaak op "rotte" tijden (late diensten/nachtdiensten of overwerken) en dit werk verdient boven minimumloon dus ik kan m'n rekeningen betalen en zelfs af en toe iets leuks doen maar...ik wil eigenlijk meer, ik wil nog steeds de technische richting in, ik zou nog steeds graag procesoperator worden of zelfs iets in research en development gaan doen en het bedrijf waar ik nu werk..tsja...champignons sorteren zoals ik al zei. Is absoluut niet vervelend, ook 'n leuke sfeer, veel Nederlanders en weinig Polen (wat ik vooraf totaal niet verwachtte) maar weinig mogelijkheden om echt door te groeien. Beetje dubbel gevoel dus, solliciteren schiet er simpelweg bij in als je gewoon aan het werk bent. Allerlei afwijzingen vanwege gebrek aan ervaring/talent om jezelf te verkopen helpen ook niet mee...

Werkcoach zei nog dat ze het jammer zou vinden als ik niet zou proberen wat "beter" werk te vinden, ik ook wel, maar aan de andere kant is dit voor nu ook wel ff goed, dubbel dus.
Die herken ik ook wel. Universitaire studie afgerond, praktijk in gegaan als proces-operator (in 3 ploegen dienst) en nou is het blijkbaar zonde. Tsja, ik ben niet degene die mezelf steeds afwijst. Ik heb m'n draai gevonden. Niet dat ik dit werk 40 jaar wil doen, maar voor nu is het prima. Maar ik word er nog altijd zowel hoog als laag in de organisatie op aangesproken. Zeker nu ze meer en meer zien dat ik ook echt wat in m'n mars heb.

Dus ja dan speel ik altijd maar de kaart dat ik geen haast heb met doorgroeien.
pi_137055488
Vraagje over WW-recht waar ik het antwoord op kan raden, maar ik stel hem toch voor de zekerheid: bouw je ook WW-rechten op als je een week niet werkt maar ADV-dagen of verlofdagen inzet (dus gewoon vakantie hebt)?
pi_137056518
Neen. Je moet minstens één dag in de week hebben gewerkt om ww-recht op te bouwen.
pi_137060782
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Neen. Je moet minstens één dag in de week hebben gewerkt om ww-recht op te bouwen.
Volgens mij wel hoor. Want je ontvangt over die dagen gewoon salaris.
  zondag 23 februari 2014 @ 19:27:52 #250
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_137061808
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:11 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor. Want je ontvangt over die dagen gewoon salaris.
Ja, je bent in loondienst. Anders nooit meer dan 4 dagen in een werkweek vrij nemen? ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_137062100
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:11 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor. Want je ontvangt over die dagen gewoon salaris.
Dat lijkt mij ook. Ik werk via een uitzendbureau, en mijn plaatsing loopt binnenkort af. Ik kom echter drie weken tekort voor de 26-wekeneis. Als ik geen andere plaatsing krijg (maar wel onder contract blijf bij het uitzendbureau, ook al werk ik nul uur) overweeg ik mijn ADV-uren en snipperuren over een periode van drie weken uit te laten betalen zodat ik aan de eis voldoe mocht ik in de tussentijd geen ander werk hebben gevonden.

Ik vraag me dus af of dat gaat werken, maar ik kan me eigenlijk niet bedenken waarom niet.
pi_137070582
Via het uitzendbureau werk aangenomen voor een week of misschien langer. Ben blij met het uitzendbureau, na 2 dagen hadden ze al iets en mijn contact persoon is een aardige man. Heb nu wel een werkweek van ruim 60 uur, nog nooit zoveel uur gemaakt in een week maar ik heb er veel zin in :P
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 24 februari 2014 @ 15:06:33 #253
414785 sirdanilot
pi_137091654
Pff solliciteren is niet makkelijk.

Werd net door een bedrijf gebeld waarop ik had gesolliciteerd, ik solliciteer zo veel dat ik echt niet meer wist waar het over ging. Helemaal uitgehoord, situatieschets, etc. etc. Uiteindelijk toch niet de gewenste antwoorden gegeven.

Ik vind het altijd erg moeilijk om zo stante pede helemaal in 'sollicitatiemodus' te komen Als je zomaar wordt gebeld stel je je daar namelijk niet van tevoren op in.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137096353
Als je op veel verschillende functies hebt gesolliciteerd is het misschien handig om een lijstje bij te houden bij welk bedrijf/uzb je hebt gesolliciteerd, wanneer en welke functie.
pi_137096719
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je op veel verschillende functies hebt gesolliciteerd is het misschien handig om een lijstje bij te houden bij welk bedrijf/uzb je hebt gesolliciteerd, wanneer en welke functie.
Dat doe ik sowieso omdat ik ook alles naar de soos moet verantwoorden (dat ik écht naar werk zoek zeg maar) en het is wel handig om het overzicht niet te verliezen idd.
Hallon!
pi_137096883
Woensdag gesprek! *O*
pi_137096916
Werkloos? Eigen schuld!

http://www.randstad.nl/ov(...)-op-arbeidsmarkt.xml

Randstad mag van mij doodvallen, wat een bagger bedrijf.
pi_137096942
Succes lyolyrc!

...en ik heb ook 'n bijzonder slechte ervaring met werken via Randstad, idd. :N
Hallon!
pi_137097013
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat doe ik sowieso omdat ik ook alles naar de soos moet verantwoorden (dat ik écht naar werk zoek zeg maar) en het is wel handig om het overzicht niet te verliezen idd.
Ik print dan ook nog even de vacature uit zodat als ik gebeld mocht worden dat ik dan snel de vacature erbij kan pakken.
pi_137097168
Hallo, ik ben ook aan het solliciteren.

Mijn situatie: eind januari afgestudeerd en sindsdien (nou ja, eerder al) aan het solliciteren. Maar geen ervaring. Ik heb mijn CV en verschillende motivatiebrieven door laten kijken maar het lukt me momenteel niet eens om een gesprek te krijgen. Ik vermoed door twee dingen: mijn portfolio is niet goed genoeg en ik heb niet genoeg ervaring. Ik werk aan het eerste, maar het tweede kan ik niet zo veranderen. Heeft er iemand nog meer tips?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:56:15 #261
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_137119537
Ik werd net gebeld door het uitzendbureau (die doen de werving, en betalen de mensen ook uit) over mijn gesprek van vorige week. Ze hebben morgen ook nog een gespreksronde, maar....

Ik heb een baan!!! *O* *O* *O*

Ik moet aanstaande vrijdag beginnen en ben de maandag vrij in verband met carnaval en collega's die er dan niet zijn.
Het betaalt goed, het is niet ver weg, het is (semi)relevante werkervaring voor de kant waar ik naartoe wil, op niveau (WO) en lekker hard werken! Er komt eindelijk een einde aan mijn werkloze periode van inmiddels 8 maanden (na maart zou mijn WW aflopen)!

Ik ben blij *)
pi_137119670
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:56 schreef ThaBrain het volgende:
Ik werd net gebeld door het uitzendbureau (die doen de werving, en betalen de mensen ook uit) over mijn gesprek van vorige week. Ze hebben morgen ook nog een gespreksronde, maar....

Ik heb een baan!!! *O* *O* *O*

Ik moet aanstaande vrijdag beginnen en ben de maandag vrij in verband met carnaval en collega's die er dan niet zijn.
Het betaalt goed, het is niet ver weg, het is (semi)relevante werkervaring voor de kant waar ik naartoe wil, op niveau (WO) en lekker hard werken! Er komt eindelijk een einde aan mijn werkloze periode van inmiddels 8 maanden (na maart zou mijn WW aflopen)!

Ik ben blij *)
Gefeliciteerd en succes! *O*
pi_137120162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:56 schreef ThaBrain het volgende:
Ik werd net gebeld door het uitzendbureau (die doen de werving, en betalen de mensen ook uit) over mijn gesprek van vorige week. Ze hebben morgen ook nog een gespreksronde, maar....

Ik heb een baan!!! *O* *O* *O*

Ik moet aanstaande vrijdag beginnen en ben de maandag vrij in verband met carnaval en collega's die er dan niet zijn.
Het betaalt goed, het is niet ver weg, het is (semi)relevante werkervaring voor de kant waar ik naartoe wil, op niveau (WO) en lekker hard werken! Er komt eindelijk een einde aan mijn werkloze periode van inmiddels 8 maanden (na maart zou mijn WW aflopen)!

Ik ben blij *)
Gefeliciteerd! *O*
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_137121815
Advies gevraagd..

Ik voel me bagger en lig sinds vandaag ziek op bed. Nu heb ik aankomende donderdag een sollicitatiegesprek en ik verwacht eigenlijk niet dat ik dan fit ben, aangezien het als een griep aanvoelt en dat duurt bij mij meestal wel een aantal dagen.

Wat zal ik doen? Woensdag al opbellen, de situatie uitleggen en zeggen dat ik donderdagochtend laat weten of ik kom ja, of nee? En dan alsnog gaan (laten zien dat ik er iets voor over heb) of juist de afspraak verzetten indien mogelijk (zodat ik ook niemand aansteek daar)? Of gewoon gaan zonder enige mededeling hierover (al denk ik niet dat ik dan op mijn opperbest ben)?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 februari 2014 @ 12:27:10 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137121849
Ik mis "gewoon gaan en aan begin van gesprek mededelen dat je ziek ben"
pi_137121879
Gewoon gaan en als je er niet al te florissant uitziet aan het begin van het gesprek melden: Sorry, ik zie er niet uit, want verkoudheidje/griepje, maar ik wilde dit gesprek echt niet missen O+
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 februari 2014 @ 12:30:39 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137121956
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:46 schreef SandwichIslands het volgende:
Werkloos? Eigen schuld!

http://www.randstad.nl/ov(...)-op-arbeidsmarkt.xml

Randstad mag van mij doodvallen, wat een bagger bedrijf.
:? Dat staat er toch niet? Er staat dat er mensen geen werk zoeken in de werkgebieden waar veel vraag is. Wil je je kansen verbeteren is het verstandig daar wel over na te denken en wellicht te gaan omscholen naar een branche waar wel vraag is.
pi_137122260
Een collega van me mag binnenkort vertrekken. Zijn contract wordt niet verlengd. Hij zou anders wettelijk gezien in aanmerking komen voor een vast contract.

Hij mag zich echter drie maanden later wél weer melden. Dan kan hij weer vooraan de tijdelijke contracten-polonaise beginnen. Schrijnend.
pi_137122294
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:? Dat staat er toch niet? Er staat dat er mensen geen werk zoeken in de werkgebieden waar veel vraag is. Wil je je kansen verbeteren is het verstandig daar wel over na te denken en wellicht te gaan omscholen naar een branche waar wel vraag is.
Ik vind dat op zich geen gekke gedachte maar als je je dan hebt laten omscholen (voor zover dat zo huphup even kan), heb je volgens Randstad ws weer geen ervaring genoeg. :+.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 februari 2014 @ 12:47:59 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137122437
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:42 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik vind dat op zich geen gekke gedachte maar als je je dan hebt laten omscholen (voor zover dat zo huphup even kan), heb je volgens Randstad ws weer geen ervaring genoeg. :+.
Tja, je kan ook gewoon niets doen en hopen op het beste en randstad de schuld geven als dat niet lukt. Uiteraard blijft het een klote tijd. Ik zit in de ICT kant en kostte me ook ruim een jaar om weer fulltime aan het werk te komen. Maar kreeg wel regelmatig een uitnodiging voor een gesprek en wanneer ik wat water bij de wijn had gedaan had ik eerder werk gevonden. Terwijl mijn cv toch enigzins op 2 zuilen hinkt en ik geen overduidelijk profiel had voor de banen waar ik op solliciteerde.

Ergo, veel ervaring in een vakgebied waar geen vacatures zijn levert ook niets op toch?
pi_137125745
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:? Dat staat er toch niet? Er staat dat er mensen geen werk zoeken in de werkgebieden waar veel vraag is. Wil je je kansen verbeteren is het verstandig daar wel over na te denken en wellicht te gaan omscholen naar een branche waar wel vraag is.
Ik lees dat er ook niet in. Als ik de cijfers even snel analyseer, krijg ik de indruk dat veel mensen werk zoeken in een sector waar weinig vraag is naar personeel, maar waarvoor ze wel de opleiding hebben gevolgd (pabo, sph, vage managementopleidingen) of in een sector die door automatisering krimpt (administratie).

Dat beeld herken ik in ieder geval in mijn directe omgeving: mensen die niet zo lang geleden pabo en sph hebben afgerond zijn nu allemaal buiten hun opleidingsgebied werkzaam.
pi_137126457
Pabo? Was er geen schreeuwend tekort aan onderwijzers zo'n 6-7 jaar geleden en hebben die mensen die nu werkloos zijn met een pabo-diploma niet braaf een opleiding gedaan waar heel veel werk in zou zijn? :') Je kan je wel op de arbeidsmarkt richten, maar ook dat is geen garantie dat daar na je opleiding werk in is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137128087
Bah, weer niet aangenomen. De klik met de andere kandidaat (het ging tussen mij en hem) was beter. ;(
pi_137129648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:58 schreef Isabeau het volgende:
Pabo? Was er geen schreeuwend tekort aan onderwijzers zo'n 6-7 jaar geleden en hebben die mensen die nu werkloos zijn met een pabo-diploma niet braaf een opleiding gedaan waar heel veel werk in zou zijn? :') Je kan je wel op de arbeidsmarkt richten, maar ook dat is geen garantie dat daar na je opleiding werk in is.
Dit dus... Als je klaar bent met de omscholing is de arbeidsmarkt weer verandert en is er een overschot aan net het gebied waarin je bent omgeschoold.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137129668
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:54 schreef Xaryna het volgende:
Hallo, ik ben ook aan het solliciteren.

Mijn situatie: eind januari afgestudeerd en sindsdien (nou ja, eerder al) aan het solliciteren. Maar geen ervaring. Ik heb mijn CV en verschillende motivatiebrieven door laten kijken maar het lukt me momenteel niet eens om een gesprek te krijgen. Ik vermoed door twee dingen: mijn portfolio is niet goed genoeg en ik heb niet genoeg ervaring. Ik werk aan het eerste, maar het tweede kan ik niet zo veranderen. Heeft er iemand nog meer tips?
Ik mis het meest cruciale informatie die er is en dat is welke opleiding je hebt afgerond.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137129833
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik mis het meest cruciale informatie die er is en dat is welke opleiding je hebt afgerond.
Edit: laat maar, en toch wat privé. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Xaryna op 25-02-2014 16:57:33 ]
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_137129835
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:46 schreef SandwichIslands het volgende:
Werkloos? Eigen schuld!

http://www.randstad.nl/ov(...)-op-arbeidsmarkt.xml

Randstad mag van mij doodvallen, wat een bagger bedrijf.
Misschien ook vanwege een eigen nare ervaring? :|W

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2014 16:52:20 ]
pi_137129846
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:51 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Communication & Multimedia Design. Ik zoek in alles wat ermee te maken heeft, zoals website design, grafisch vormgeving, social media/multimedia design.
Sterkte, ik kan je geen tips geven, behalve bijstand aanvragen en de crisis uitzitten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137129864
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Sterke, ik kan je geen tips geven, behalve bijstand aanvragen en de crisis uitzitten.
Waarom vraag je het dan...
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_137129880
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:53 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan...
Misschien was het ene opleiding waarin wel werk te vinden was. Dan had ik je tips kunnen geven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137129996
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:58 schreef Isabeau het volgende:
Pabo? Was er geen schreeuwend tekort aan onderwijzers zo'n 6-7 jaar geleden en hebben die mensen die nu werkloos zijn met een pabo-diploma niet braaf een opleiding gedaan waar heel veel werk in zou zijn? :') Je kan je wel op de arbeidsmarkt richten, maar ook dat is geen garantie dat daar na je opleiding werk in is.
Dat lerarentekort wordt al jaren geroepen, maar is gewoon onzin, misschien de exacte vakken in de Randstad en dan met name de vmbo's. Basisscholen ook totaal niet. Ja het is er feitelijk wel, want leerlingenaantallen stijgen en lerarenaantallen dalen, maar er is geen geld voor (over) om extra leraren aan te nemen. Klassen worden gewoon groter gemaakt dus.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_137152733
Ik heb het idee dat het tegenwoordig vaker draait of er een klik is tussen de sollicitant en de potentiële werkgever, dan de werkervaring of opleiding. Ik ben nu al een paar keer afgewezen omdat er geen klik was, terwijl ik wel altijd voldeed aan de functie-eisen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 februari 2014 @ 10:00:22 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137152801
Het barst toch van de webdesign, communicatie en multimedia banen?
pi_137152976
Ik heb zelf werk, maar even iets anders:

-ik zie veel mensen om sollicitatietips vragen. En dan worden er linkjes gepost of ervaringen gedeeld.
Dit topic is al aan zijn 97e editie toe: Is het dan niet zonde dat er in editie # 98 dezelfde tips verschijnen als in #96? Wellicht een idee om tips te bundelen en in de OP te zetten? Dan hoeft het wiel niet 3x uitgevonden worden :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137153452
De meeste tips zijn ook dingen die je zelf ook wel kunt bedenken, als je een beetje logisch kunt nadenken.
pi_137154025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb het idee dat het tegenwoordig vaker draait of er een klik is tussen de sollicitant en de potentiële werkgever, dan de werkervaring of opleiding. Ik ben nu al een paar keer afgewezen omdat er geen klik was, terwijl ik wel altijd voldeed aan de functie-eisen.
Klopt, ik had het ook een aantal keren. Als je wordt uitgenodigd voor een gesprek dan weet de werkgever al dat je geschikt bent qua vaardigheden en opleidingen. De werkgever moet je dan alleen nog aardig vinden om de baan te krijgen. Ik heb uiteindelijk de persoon altijd strak in de ogen gekeken die sprak en toen ik sprak maar wat met mijn handen gezwaaid en allerlei ontzettend domme vragen gesteld en herhaald wat de personen zeiden wat ik belangrijk achtte, zoals dingen over het bedrijf.
Dat hielp.
De personen opzoeken op linked in en als er wat leuks staat daarna vragen in een gesprek helpt ook. Dan toon je interesse. :')
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Het barst toch van de webdesign, communicatie en multimedia banen?
Misschien onder jouw steen.

[ Bericht 17% gewijzigd door sjorsie1982 op 26-02-2014 11:07:38 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 februari 2014 @ 11:53:47 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137155514
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

Misschien onder jouw steen.
Front-end developers worden met tientallen tegelijk gezocht. Webmaster en webmarketing vacatures zie ik ook in ruime aantallen. Ik ben zelf verantwoordelijk voor het functioneel beheer van diverse webapplicaties, dus ben wel een beetje bekend met die kant.
pi_137155562
quote:
4s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Front-end developers worden met tientallen tegelijk gezocht. Webmaster en webmarketing vacatures zie ik ook in ruime aantallen. Ik ben zelf verantwoordelijk voor het functioneel beheer van diverse webapplicaties, dus ben wel een beetje bekend met die kant.
Tja, techneuten zijn ook schaars als ik bedrijven mag geloven, toch ken ik er 1 die al meer dan een jaar op de bank zit ,tevens kostte het mij ook flink moeite. Er is geen schaarste aan een bepaalde groep die iets kunne, maar een schaarste aan twintigers met 20 jaar werkervaring die alles wat normale mensen niet kunnen, wel kunnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 februari 2014 @ 11:57:16 #289
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137155613
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tja, techneuten zijn ook schaars als ik bedrijven mag geloven, toch ken ik er 1 die al meer dan een jaar op de bank zit ,tevens kostte het mij ook flink moeite. Er is geen schaarste aan een bepaalde groep die iets kunne, maar een schaarste aan twintigers met 20 jaar werkervaring die alles wat normale mensen niet kunnen, wel kunnen.
toch gek dat ik als 43'er dan binnen 3 maanden, welliswaar part-time, werk gevonden had. Nogmaals het is een kuttijd maar van te voren uitsluiten dat je werk vind gaat je niet helpen in ieder geval.
pi_137155749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, ik had het ook een aantal keren. Als je wordt uitgenodigd voor een gesprek dan weet de werkgever al dat je geschikt bent qua vaardigheden en opleidingen. De werkgever moet je dan alleen nog aardig vinden om de baan te krijgen. Ik heb uiteindelijk de persoon altijd strak in de ogen gekeken die sprak en toen ik sprak maar wat met mijn handen gezwaaid en allerlei ontzettend domme vragen gesteld en herhaald wat de personen zeiden wat ik belangrijk achtte, zoals dingen over het bedrijf.
Dat hielp.
Dus je zegt nu dat je een domme werkgever hebt? :')

De werkgever wil gewoon dat jij past bij het team waarmee je moet samenwerken en inderdaad bij hem/haar in de smaak valt, zodat hij geen hoofdpijn krijgt zodra hij jou op maandagochtend ziet...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137155805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
De meeste tips zijn ook dingen die je zelf ook wel kunt bedenken, als je een beetje logisch kunt nadenken.
Misschien, maar sommigen zijn in het solliciteren en op gesprek gaan zo groen als gras en sollicteren voor het eerst.

UIteraard zijn er een hoop sites met tips, maar persoonlijke tips met een truukje die bij iemand werkt is toch nooit verkeerd? :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137156068
quote:
4s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dus je zegt nu dat je een domme werkgever hebt? :')
Ja allemaal
quote:
De werkgever wil gewoon dat jij past bij het team waarmee je moet samenwerken en inderdaad bij hem/haar in de smaak valt, zodat hij geen hoofdpijn krijgt zodra hij jou op maandagochtend ziet...
Ja en dus vragen ze of je zelfstandig kan werken en iniatief neemt aan een ervaren techneut op WO niveau.... |:(
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137156406
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mis "gewoon gaan en aan begin van gesprek mededelen dat je ziek ben"
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
Gewoon gaan en als je er niet al te florissant uitziet aan het begin van het gesprek melden: Sorry, ik zie er niet uit, want verkoudheidje/griepje, maar ik wilde dit gesprek echt niet missen O+
Ik ben eigenwijs geweest en heb toch even gebeld en gevraagd of ze het wel kunnen waarderen dat ik langs kom met mijn zieke kop, want ik wil niemand anders aansteken..

Volgens mij werd dat belletje gewaardeerd :Y en mijn afspraak is verzet met één dag, zodat ik gewoon nog even een extra dagje heb om wat meer te herstellen (hoop ik), niet omdat zij het niet op prijs stelden dat ik langs zou komen.

Nu nog even wat puf zoeken om mijzelf voor te bereiden.
pi_137156920
quote:
4s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Front-end developers worden met tientallen tegelijk gezocht. Webmaster en webmarketing vacatures zie ik ook in ruime aantallen. Ik ben zelf verantwoordelijk voor het functioneel beheer van diverse webapplicaties, dus ben wel een beetje bekend met die kant.
Webdesigners worden nog wel gezocht inderdaad. Maar dan moet je tegenwoordig ook de technische kant kunnen invullen. Ontwerpfuncties zie ik nooit voorbij komen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 februari 2014 @ 13:24:03 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137157936
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Webdesigners worden nog wel gezocht inderdaad. Maar dan moet je tegenwoordig ook de technische kant kunnen invullen. Ontwerpfuncties zie ik nooit voorbij komen.
Dat klopt, je zal wel front-end technieken moeten kennen. In ieder geval de basis. Maar ik mag aannemen dat als je nu net van school komt als webdesigner je daarbij ook wel de basis HTML en CSS hebt meegekregen.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 26 februari 2014 @ 13:33:13 #296
414785 sirdanilot
pi_137158225
Tsja, ICT... Ik heb er best wel spijt van dat ik nooit iets over ICT heb geleerd. Op de middelbare school zat de informaticaklas vol ( :') ), en op de uni ben ik ook een volstrekt andere richting opgegaan.

Ik zou nog wel eens een keer zo'n LOI cursusje willen doen maar dan moet ik ook wat geld hebben gespaard daarvoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137158950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:33 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja, ICT... Ik heb er best wel spijt van dat ik nooit iets over ICT heb geleerd. Op de middelbare school zat de informaticaklas vol ( :') ), en op de uni ben ik ook een volstrekt andere richting opgegaan.
Op het middelbaaronderwijs word je geleerd hoe je een pc aan moet doen, en hoe je programma's opent :X Dat was zo in mijn tijd, dat is zo rond de 15 jaar geleden.
quote:
Ik zou nog wel eens een keer zo'n LOI cursusje willen doen maar dan moet ik ook wat geld hebben gespaard daarvoor.
Daar heb je niks aan. Done that en levert niks op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:56:37 #298
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137159025
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:46 schreef SandwichIslands het volgende:
Werkloos? Eigen schuld!

http://www.randstad.nl/ov(...)-op-arbeidsmarkt.xml

Randstad mag van mij doodvallen, wat een bagger bedrijf.
Ze hebben best wel een goed punt hoor, alleen als je administratief werk zoekt en daar de opleiding voor hebt kun je nu eenmaal niet zomaar ict gaan doen, omscholing is voor vele denk ik sowieso onmogelijk als ze ook een gezin hebben te onderhouden.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:57:40 #299
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137159059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:56 schreef ThaBrain het volgende:
Ik werd net gebeld door het uitzendbureau (die doen de werving, en betalen de mensen ook uit) over mijn gesprek van vorige week. Ze hebben morgen ook nog een gespreksronde, maar....

Ik heb een baan!!! *O* *O* *O*

Ik moet aanstaande vrijdag beginnen en ben de maandag vrij in verband met carnaval en collega's die er dan niet zijn.
Het betaalt goed, het is niet ver weg, het is (semi)relevante werkervaring voor de kant waar ik naartoe wil, op niveau (WO) en lekker hard werken! Er komt eindelijk een einde aan mijn werkloze periode van inmiddels 8 maanden (na maart zou mijn WW aflopen)!

Ik ben blij *)
Gefeliciteerd! En je moet gewoon blijven zoeken en dan heb je ooit wel een keer beet idd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:00:49 #300
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_137159172
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Op het middelbaaronderwijs word je geleerd hoe je een pc aan moet doen, en hoe je programma's opent :X Dat was zo in mijn tijd, dat is zo rond de 15 jaar geleden.

[..]

Daar heb je niks aan. Done that en levert niks op.
Jij blijft het zonnestraaltje van het topic, hè. :P

Technische dingen zou ik niet gaan doen, nee. Maar bv. een diepgaande cursus MS Office is altijd de moeite waard. Ook voor andere functies. Je bent dan al snel de 'wizzard'. Ik zit zelf in de IT, maar mensen met echte kennis van Office zijn er maar weinig.
I am just a dreamer, but you are just a dream
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')