quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:25 schreef El_Thijs het volgende:
En AANGENOMEN!![]()
Maandag om 9 uur beginnen
Zeker wel jaquote:
Succes!quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:38 schreef eefje801 het volgende:
Vrijdag word ik gebeld of ik maandag op gesprek mag komen. Dit weekend nog mooi de tijd om me weer even in te lezen, is nu anderhalf jaar geleden dat ik voor het laatst die funtie had en er is eea in de wetgeving veranderd. Spannend..
Verder gelukkig weer wat vrijwilligersklusjes te doen, houd je een beetje van de straat.
Thanks!quote:
Kijk, da's mooi nieuws. Gefeliciteerd ... ! Aanvankelijk deeltijd en nadien overgaand in voltijd ... ?quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:25 schreef El_Thijs het volgende:
En AANGENOMEN!![]()
Dat is het plan inderdaadquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:55 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kijk, da's mooi nieuws. Gefeliciteerd ... ! Aanvankelijk deeltijd en nadien overgaand in voltijd ... ?
Proficiat !!!!!quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:25 schreef El_Thijs het volgende:
En AANGENOMEN!![]()
Wat voor functie/sector/werkterrein, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:19 schreef zweefbij het volgende:
pffffffffffff, gisteren weer een afwijzing gehad. Ik had een mooi cv en daar hadden ze in principe wel iets mee kunnen doen. Maar ze hebben liever een HBO-er.
Wat is dat toch tegenwoordig? Is MBO plots te min. chagrijnig word ik ervan. Werk wat ik al 15 jaar deed willen ze plots alleen nog maar HBO-ers voor.
Civiele techniek. En dan meer aan de opdrachtgeverskant. Directievoerder, toezichthouder.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:15 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat voor functie/sector/werkterrein, als ik vragen mag?
Kun je niet op de e.o.a. manier aantonen dat je vanwege je werkervaring wel een HBO-denkniveau bezit? Dat zou toch eigenlijk mogelijk moeten zijn.
Die arrogantie van sommige bedrijvenquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
Ik ben net terug van een sollicitatiegesprek.. nu ja. een gesprek was het niet echt. Wat een afgang. Na 1,5 uur reizen bleek degene met wie ik een afspraak had de telefoon niet op te nemen dus heb ik 20 minuten zitten wachten. Toen een collega van haar naar beneden kwam werd die door de receptioniste aangesproken en hij heeft haar een seintje gegeven in haar kamer waarna zij naar beneden kwam. Onmiddellijk viel ze tegen mij uit dat ik een week te vroeg zou zijn (echt niet) om vervolgens te vragen wie de mail had gestuurd. Ze liep naar de balie en blafte dat zij de mailverstuurster moesten bellen en om opheldering moesten vragen en weg was ze zonder gedag te zeggen. 10 minuten heb ik aan de balie staan wachten want men vond dat ik er toch echt bij moest blijven. Ook deze vrouw was onbereikbaar. Toen naar huis gegaan; geen aanbod om van het toilet gebruik te maken, geen aanbod van een kopje koffie. In totaal 4 uur weggeweest voor een kat en een sneer.
Ik wil daar niet werken.
Dit is nog niks met de ervaringen die ik heb gehad. Sommige bedrijven willen hun functies niet invullen. Waarschijnlijk om aan de overheid te laten zien dat er een tekort is aan sommige mensen om zo beleid of subsidies los te peuteren. Sollicitanten zijn dan alleen maar lastig.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:21 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Die arrogantie van sommige bedrijvenAlsof je daar voor je lol komt en ze jou alleen maar als last ervaren die hun komt storen. Heb het ook al een paar keer gemaakt.
Dit was een bedrijf dat voor een gemeente bijstandsgerechtigden begeleidt naar werk. Kan je je voorstellen hoe zij bijstandsgerechtigden behandelen..quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is nog niks met de ervaringen die ik heb gehad. Sommige bedrijven willen hun functies niet invullen. Waarschijnlijk om aan de overheid te laten zien dat er een tekort is aan sommige mensen om zo beleid of subsidies los te peuteren. Sollicitanten zijn dan alleen maar lastig.
Hier ervaringsdeskundige idd, geloof maar niet dat zo'n bedrijf ook maar iets doet om je ook écht aan werk te helpen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit was een bedrijf dat voor een gemeente bijstandsgerechtigden begeleidt naar werk. Kan je je voorstellen hoe zij bijstandsgerechtigden behandelen..
Het enige wat ze doen is subsidies binnen harken.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:01 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hier ervaringsdeskundige idd, geloof maar niet dat zo'n bedrijf ook maar iets doet om je ook écht aan werk te helpen.
Wat een afgang. Zou in ieder geval je reiskosten terugvragen!quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
Ik ben net terug van een sollicitatiegesprek.. nu ja. een gesprek was het niet echt. Wat een afgang. Na 1,5 uur reizen bleek degene met wie ik een afspraak had de telefoon niet op te nemen dus heb ik 20 minuten zitten wachten. Toen een collega van haar naar beneden kwam werd die door de receptioniste aangesproken en hij heeft haar een seintje gegeven in haar kamer waarna zij naar beneden kwam. Onmiddellijk viel ze tegen mij uit dat ik een week te vroeg zou zijn (echt niet) om vervolgens te vragen wie de mail had gestuurd. Ze liep naar de balie en blafte dat zij de mailverstuurster moesten bellen en om opheldering moesten vragen en weg was ze zonder gedag te zeggen. 10 minuten heb ik aan de balie staan wachten want men vond dat ik er toch echt bij moest blijven. Ook deze vrouw was onbereikbaar. Toen naar huis gegaan; geen aanbod om van het toilet gebruik te maken, geen aanbod van een kopje koffie. In totaal 4 uur weggeweest voor een kat en een sneer.
Ik wil daar niet werken.
En ze leveren er niets voor terug. Subsidie afpakken en de verantwoordelijken vervolgen wegens fraude, want dat is het.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het enige wat ze doen is subsidies binnen harken.
Die geven ze toch nietquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:02 schreef drWho het volgende:
[..]
Wat een afgang. Zou in ieder geval je reiskosten terugvragen!
Bizar, nog nooit meegemaaktquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
Ik wil daar niet werken.
Dan heb jij nog niet hoeven te solliciteren de afgelopen jaren of jij hebt geluk gehad.quote:
Dus volgens jou is dit de laatste jaren gemeengoed?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog niet hoeven te solliciteren de afgelopen jaren of jij hebt geluk gehad.
Ik zou ze helemaal kapot hebben gescholden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
Ik wil daar niet werken.
Geen idee of het gemeengoed is, maar ik heb vorig jaar ook zoiets soortgelijks meegemaakt en nog ergere dingen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:47 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dus volgens jou is dit de laatste jaren gemeengoed?
Kunnen de andere mensen hier dat bevestigen?
Ik heb maar iets van 4 maanden gezocht, maar op een gegeven moment word je zo afgevlakt door alle negatieve feedback en hoop wat weer vervliegd, dat het je eigenlijk niks meer uitmaakt. Ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik nog langer had moeten zoeken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:48 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik zou ze helemaal kapot hebben gescholden.
Als je aangeeft dat iemand de laatste tijd niet heeft gesolliciteerd als hij/zij niet iets vergelijkbaars heeft meegemaakt, zeg je in feite dat het gemeengoed is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Geen idee of het gemeengoed is, maar ik heb vorig jaar ook zoiets soortgelijks meegemaakt en nog ergere dingen.
Niet alleen voor beleid en subsidies maar vaak zijn het profielomschrijvingen die vrij algemeen zijn opgesteld om zo CV's te verzamelen. Organisaties kunnen op een later moment als ze personeel nodig hebben de juiste kandidaat makkelijk terug vinden zonder dat het extra veel geld kost.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is nog niks met de ervaringen die ik heb gehad. Sommige bedrijven willen hun functies niet invullen. Waarschijnlijk om aan de overheid te laten zien dat er een tekort is aan sommige mensen om zo beleid of subsidies los te peuteren. Sollicitanten zijn dan alleen maar lastig.
Het is altijd een beetje lastig om iets gemeengoed te noemen of niet. Laat ik het zo zeggen, ik hoor het steeds vaker van vrienden en mensen om me heen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Als je aangeeft dat iemand de laatste tijd niet heeft gesolliciteerd als hij/zij niet iets vergelijkbaars heeft meegemaakt, zeg je in feite dat het gemeengoed is.
Echt hé, ik zou de betreffende dame via de balie sommeren wederom te verschijnen en vervolgens mede te delen wat voor kansloze ballentent het daar wel niet is, met mevrouw zélf als dieptepunt. Maar misschien zou ik zelf wel perplex staan in zo'n situatie en pas áchteraf gepaste repliek bedenkenquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
Ik wil daar niet werken.
Dus je gaat volgende week niet nog een keer op gesprek daar?quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:02 schreef Ouder1 het volgende:
Ik wil daar niet werken.
quote:Op maandag 17 februari 2014 17:06 schreef Xummon het volgende:
dit is wel bijna wat men tegenwoordig wilt
[ afbeelding ]
Mr positivo is ook weer aanwezig zie ik.. Of ga je het nu 'realistisch' noemen?quote:Op maandag 17 februari 2014 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]![]()
Herkenbaar, maar dan niet zo erg uitdrukkelijk. Als ze er ook nog bij zouden zetten dat het tegen het jeugdminimumloon is op 0-uren contract dan is het helemaal de werkelijkheid.
Ik kan er echt niks aan doen, maar ik heb dit toch echt gezien toen ik vorig jaar werk zocht. WO-ingenieurs die 8 jaar werkervaring hebben uitnodigen voor een vacaturen met een max salaris van 2800 euro..... (wat ze uiteraard pas vertellen na afloop). Een starter techneut op wo-niveau kan al meer krijgen....quote:Op maandag 17 februari 2014 17:26 schreef the85mc het volgende:
[..]
Mr positivo is ook weer aanwezig zie ik.. Of ga je het nu 'realistisch' noemen?
Als jij met 8 jaar ervaring en WO techneut nog geen 2800 kunt krijgen doe je toch wat fout. Of je ervaring is niet relevant of je kunt niet onderhandelen.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kan er echt niks aan doen, maar ik heb dit toch echt gezien toen ik vorig jaar werk zocht. WO-ingenieurs die 8 jaar werkervaring hebben uitnodigen voor een vacaturen met een max salaris van 2800 euro..... (wat ze uiteraard pas vertellen na afloop). Een starter techneut op wo-niveau kan al meer krijgen....
Bedrijven weten van gekkigheid niet meer wat ze kunnen eisen... ze zijn helemaal de realiteit kwijt.
je moet even beter lezen....quote:Op maandag 17 februari 2014 17:33 schreef the85mc het volgende:
[..]
Als jij met 8 jaar ervaring en WO techneut nog geen 2800 kunt krijgen doe je toch wat fout. Of je ervaring is niet relevant of je kunt niet onderhandelen.
Vacatures voor techneuten zijn er genoeg, bedrijven willen ze alleen niet invullen met realistische mensen.quote:Bij mijn bedrijf bijv zijn er 5 vacatures op 80 man.. Dus werk is er wel en ook marktconform betaald.
Een reintegratiebureau misschien? Oei...daar zitten linke bedrijven tussen. Echt een nare sector, die reintegratiesector. Ik kan het enigszins weten, heb ooit zelf in een traject gezeten en heb daarna voor zo'n bedrijf mensen mede bemiddelt naar werk. Gaat duizenden euro's per client in om en dat gaat helaas niet allemaal naar het reintegratietraject van die client...quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit was een bedrijf dat voor een gemeente bijstandsgerechtigden begeleidt naar werk. Kan je je voorstellen hoe zij bijstandsgerechtigden behandelen..
Dat verwacht je toch niet....quote:Op maandag 17 februari 2014 17:37 schreef Salina het volgende:
Gaat duizenden euro's per client in om en dat gaat helaas niet allemaal naar het reintegratietraject van die client...
Onzin.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je moet even beter lezen....
[..]
Vacatures voor techneuten zijn er genoeg, bedrijven willen ze alleen niet invullen met realistische mensen.
Ik zeg dus ook: vacatures genoeg....quote:Op maandag 17 februari 2014 17:42 schreef the85mc het volgende:
[..]
Onzin.
Ik ben zelf starter, niet eens TUer en wordt gelijk op een technische functie gezet. Als er echt zo'n overschot aan techneuten was dan deden ze dat niet. En vorige week, tijdens nieuw organogrampresentatie -was nodig door onze groei- werd expliciet gezegd wat voor vacatures er waren. Wat ze zochten en waarom.
Succes dr mee he, je wilt ook alleen maar lezen wat je wilt zien. Er worden dus niet-techneuten aangenomen op technische functies.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zeg dus ook: vacatures genoeg....
Dank je, ik heb al werk gevonden...Voorheen binnen 2 weken, vorig jaar echter na 4 maanden.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:44 schreef the85mc het volgende:
[..]
Succes dr mee he, je wilt ook alleen maar lezen wat je wilt zien. Er worden dus niet-techneuten aangenomen op technische functies.
Wat verwacht je niet, dat er duizenden euro's in omgaan of dat de client er weinig van terugziet?quote:Op maandag 17 februari 2014 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat verwacht je toch niet....
Allebei. Het was sarcastisch bedoeld.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat verwacht je niet, dat er duizenden euro's in omgaan of dat de client er weinig van terugziet?
Nouja, ik bedoel maar, het verschil in de factuur van zo;n traject en wat de client er voor terug krijgt is wel heel erg groot, in geld bezien.
Dat je loopt te zeuren heb je inmiddels wel bewezen ja. Misschien dat dat er iets met de duur van de zoektocht te maken heeftquote:Op maandag 17 februari 2014 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dank je, ik heb al werk gevonden...Voorheen binnen 2 weken, vorig jaar echter na 4 maanden.
Dat zegt genoeg lijkt me...
Uiteraard....quote:Op maandag 17 februari 2014 17:47 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat je loopt te zeuren heb je inmiddels wel bewezen ja. Misschien dat dat er iets met de duur van de zoektocht te maken heeft
En dan een jaar na dato nog door blijven zagen daarover. Je zou ook je handen dicht kunnen knijpen met wat je hebt. Maar goed, ik geloof niet dat ik je ooit op een positief woord kan betrappen.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uiteraard....
Je wordt er knap chagrijnig van als je 4 maanden thuis zit.
Nee niet een jaar na dato...quote:Op maandag 17 februari 2014 17:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
En dan een jaar na dato nog door blijven zagen daarover. Je zou ook je handen dicht kunnen knijpen met wat je hebt. Maar goed, ik geloof niet dat ik je ooit op een positief woord kan betrappen.
Je maakt jezelf niet geloofwaardiger.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
als je 1x met je ogen knippert lig je eruit (serieus 1x op afgewezen)
Dit klopt, heb er zijdelings als casemanager mee te maken gehad en ook zelf. Ze hebben nooit een rooie cent gezien voor hun "werk". Klacht ingediend wegens wanprestatie bij het UWV, dan krijgen ze geen vergoeding als je gelijk krijgt. Wat een lutsers. Het liefst laten ze je een beroepskeuze-test doen via een bekend instituut. Dat is al 1000 euro foetsie, met een beetje pech. Dat terwijl het veel goedkoper kan. En ga zo maar door. Had een IRO dus mocht gelukkig zelf beslissen waar het geld naartoe ging.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:37 schreef Salina het volgende:
[..]
Een reintegratiebureau misschien? Oei...daar zitten linke bedrijven tussen. Echt een nare sector, die reintegratiesector. Ik kan het enigszins weten, heb ooit zelf in een traject gezeten en heb daarna voor zo'n bedrijf mensen mede bemiddelt naar werk. Gaat duizenden euro's per client in om en dat gaat helaas niet allemaal naar het reintegratietraject van die client...
Het zit iets genuanceerder in elkaar. Ik had een oogontsteking waardoor ik met mijn ogen vaak knipperde en doet vond die man irritant blijkbaar. Hoewel ik dat dus uitlegde kon hij denk ik niet meer zijn gedachte bij het gesprek houden denk ik. Hierdoor liep het gesprek voor geen meter en werd het niks.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:08 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je maakt jezelf niet geloofwaardiger.
Waarom meld je je dan niet ziek voor dat gesprek? Ik kan me die kerel ook wel voorstellen, het leidt af.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het zit iets genuanceerder in elkaar. Ik had een oogontsteking waardoor ik met mijn ogen vaak knipperde en doet vond die man irritant blijkbaar. Hoewel ik dat dus uitlegde kon hij denk ik niet meer zijn gedachte bij het gesprek houden denk ik. Hierdoor liep het gesprek voor geen meter en werd het niks.
Op het moment dat je al eeuwen thuis zit ben je bereidt om hoe dan ook naar een gesorek te gaan.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Waarom meld je je dan niet ziek voor dat gesprek? Ik kan me die kerel ook wel voorstellen, het leidt af.
Ja, als je niet gaat krijg je de baan zeker niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 00:56 schreef Xummon het volgende:
[..]
Op het moment dat je al eeuwen thuis zit ben je bereidt om hoe dan ook naar een gesorek te gaan.
Zelf ook al 2x flinkt ziet toch naar een gesprek gewwest. Dit toont wel aan dat je echt wilt.
Misschien moet je de nuance eerder toevoegen. Je reageert soms heel kort door de bocht en nuanceert achteraf.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het zit iets genuanceerder in elkaar. Ik had een oogontsteking waardoor ik met mijn ogen vaak knipperde en doet vond die man irritant blijkbaar. Hoewel ik dat dus uitlegde kon hij denk ik niet meer zijn gedachte bij het gesprek houden denk ik. Hierdoor liep het gesprek voor geen meter en werd het niks.
Lekker op tijd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:35 schreef kalinhos het volgende:
Maatje van me kreeg nog een reactie op zijn sollicitatie
[ afbeelding ]
Ambtenarenfunctie. Wellicht anderhalf jaar uit het raam zitten kijken voor de mail werd geopend.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:05 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Misschien hebben ze 10.000+ sollicitaties gehad weet jij veel
Ik heb bij de gemeente gewerkt maar daar is niet veel van waar, is eerder een fabel. Gemeentemedewerkers werken net zo hard alleen worden ze vaker dwarsgezeten door iemand.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ambtenarenfunctie. Wellicht anderhalf jaar uit het raam zitten kijken voor de mail werd geopend.
er wonen amper 10.000 mensen in Gorinchem en omgevingquote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:05 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Misschien hebben ze 10.000+ sollicitaties gehad weet jij veel
Omdat ze zich vast moeten houden aan een budget, dus de hoge heren hebben vaker meerdere taken te vervullen. Hetgeen lastig te combineren is met een langere openingstijd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef kalinhos het volgende:
[..]
er wonen amper 10.000 mensen in Gorinchem en omgeving
Ik geloof best dat ambtenaren door veel regeltjes worden tegengewerkt, maar het komt altijd zo enorm knullig en amateuristisch over. Het gemeentekantoor hier is open tussen 0900-1500. Wat is er mis met, net als banken en andere instellingen, gewoon open zijn tot 1700 voor de burger?
Casemanager geweest bij een gemeente toevallig?quote:Op maandag 17 februari 2014 20:34 schreef eefje801 het volgende:
Dit klopt, heb er zijdelings als casemanager mee te maken gehad en ook zelf.
Wel leuk voor je!quote:Op maandag 17 februari 2014 20:34 schreef eefje801 het volgende:
Ben nog steeds heel blij dat ik een gesprek heb
Herken je verhaal hoor en idd bij een gemeente. Zelfde ervaring als jij. Laatst nog, niet meegenomen in de gesprekken omdat ik het afgelopen jaar bij een andere uitkeringsinstantie (ook semi-overheid toevallig) heb gewerkt. GWS4all is goed te doen maar wel een oud, log systeem. Als ik het gesprek wel had gehad dan kon ik vaak wel aantonen door eerdere werkervaring met oude logge systemen dat ik het wel snel oppik. Maar ken de dingen waar je tegenaan loopt heel goed!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:22 schreef Salina het volgende:
[..]
Casemanager geweest bij een gemeente toevallig?
Ik probeer al een tijd om ergens binnen te komen bij een gemeente vanwege mijn recente ervaring (beoordelen en uitbetalen van uitkeringen bij een semi-overheidsinstelling) maar het lukt me vooralsnog nergens. Bij gemeenten vragen ze altijd mensen met ervaring met GWS4ALL en dat heb ik niet. Ze zoeken ook altijd een tijdelijk iemand die meteen inzetbaar is (dus geen mogelijkheid tot langdurige training).
Zo wordt het voor mij wel heel moeilijk.
[..]
Wel leuk voor je!
Ik lees hier wel vaker dat mensen een gesprek hebben, of ergens aan de slag kunnen.
Hoe doen jullie dat toch, vraag ik me dan af. De laatste gesprekken zijn voor mij alweer drie maanden geleden. Nu alleen maar afwijzingen.
Ik heb echt een vervelend rot-CV wat dat betreft. Voor mijn gevoel kan ik nauwelijks een kant op.
Tot zover even de klaagmodus.
Gebeurde bij mij ook, en ik kreeg zelfs nog een uitnodiging voor de jaarlijkse borrel op 7 maartquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:27 schreef eefje801 het volgende:
Erg leuk om even gebeld te worden door een uitzendbureau om je nog even succes te wensen voor je sollicitatie en wat tips te geven. Dat is zeer zeldzaam en geeft wat vertrouwen
Is goed voor je zelfvertrouwen hé?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:41 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Gebeurde bij mij ook, en ik kreeg zelfs nog een uitnodiging voor de jaarlijkse borrel op 7 maart
Gisteren was de eerste dag en beviel goed. Overwegend een positief gevoel over het hele gebeuren op het momentquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:47 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Is goed voor je zelfvertrouwen hé?
Leuk! Heb je een goede eerste week gehad? Of start je nou volgende week?
Ik kreeg ook een referentie te lezen die ze naar de inlener hebben gestuurd. Wat er ook gebeurt, die referentie is mijn mooiste tot nu toe dus ik ben sowieso al blijHet is gewoon erg fijn om te lezen wat de indruk van mensen is van jou en ook feedback te krijgen nav een eerste gesprek. Het enige gevaar is dat als ik onverhoopt niet bij de 20 gelukkigen zit ik best wel eens heel teleurgesteld kan zijn, ik ben dus voorzichtig optimistisch
Nou, wel leuk dat ik eens van gedachten kan veranderen met iemand die een beetje in dezelfde hoek zit en veel dingen herkent.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:37 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Herken je verhaal hoor en idd bij een gemeente. Zelfde ervaring als jij. Laatst nog, niet meegenomen in de gesprekken omdat ik het afgelopen jaar bij een andere uitkeringsinstantie (ook semi-overheid toevallig) heb gewerkt. GWS4all is goed te doen maar wel een oud, log systeem. Als ik het gesprek wel had gehad dan kon ik vaak wel aantonen door eerdere werkervaring met oude logge systemen dat ik het wel snel oppik. Maar ken de dingen waar je tegenaan loopt heel goed!
Dank! Vorig jaar heb ik ook zo'n periode gehad, ik ben nu vanuit werk veel gaan solliciteren op banen met een lange sollicitatieprocedure die iemand zochten vanaf maart. Daardoor komen er nu opeens mogelijkheden. Het is nu zeker lastig!
Lang/rot CV is ook herkenbaar, al krijg ik steeds vaker props dat ik steeds ben blijven werken/omscholen. De arbeidsmarkt begint langzaam mee te veranderen. Weet niet of je het herkent maar ikzelf ging suf genoeg steeds in een sector werken waarop bezuinigd werd. Dus dan heb je wel de opleiding en wat werkervaring maar volgens het last-in first-out principe ben je alsnog één van de eersten die eruit ligt.
Mijn tip is toch wel om op lager geschoold werk te blijven solliciteren zodat je toch bezig blijft. Of ander werk, waar ze bijvoorbeeld qua opleidingsniveau wel wat vragen en je daaraan voldoet maar verder de eisen heel breed of anders zijn.
Er zijn wel sectoren waar af en toe een baan vrijkomt waar je juist baat bij een interessant CV hebt. Want zo noem ik hetVorig jaar was ik tot in de tweede ronde doorgedrongen voor een hele leuke baan als cultuurcoördinator voor het aanbod van muziek op middelbare scholen bijvoorbeeld. (Heb Pabo gedaan en doe veel met muziek)
Wat heb jij gedaan?
Wat voor functie/werk/sector heb jij trouwens een gesprek binnenkort? Twintig gelukkigen? Overheid?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:47 schreef eefje801 het volgende:
Het enige gevaar is dat als ik onverhoopt niet bij de 20 gelukkigen zit ik best wel eens heel teleurgesteld kan zijn, ik ben dus voorzichtig optimistisch
Dit is allemaal zéér herkenbaar en jij weet vast ook dat er met ons een hele grote groep werkenden is met net zo'n verleden en boeiend doch lastig CV. Ik zal later vandaag even uitgebreid reageren op je verhaal, leuk inderdaad om eens van gedachten te kunnen wisselen!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Nou, wel leuk dat ik eens van gedachten kan veranderen met iemand die een beetje in dezelfde hoek zit en veel dingen herkent.
Jij hebt bij een gemeente gewerkt dus? En kun je bij diezelfde gemeente nog terecht of helemaal niet meer (zoals ikzelf)? Ik kan dus bij die ene semi-overheidsinstantie helemaal niet meer terecht, ook niet op andere vestigingen en op andere afdelingen/divisies. Ze hebben het helemaal afgesneden voor ex-werknemers. Ik denk onder druk van het ministerie.
Wel erg balen, mijn laatste manager had me heel graag willen houden en vroeger kon je, na er 4 jaar gewerkt te hebben, gewoon terugkomen na drie maanden (draaideurconstructie). Ik ken zo drie ex-collega's die zo weer terug konden komen. Dat terwijl die draaideurconstructie eigenlijk verboden is en die flexwet juist bedoeld is om mensen een vast contract te kunnen laten verkrijgen.
Nu hebben ze dus die werkwijze eindelijk afgeschaft (onder druk waarschijnlijk), en jawel, juist in het jaar dat ik er 4 jaar op heb zitten. Zo heb ik wel vaker pech gehad in mijn carrière.
Ik heb er al een best woelige carrière opzitten, voornamelijk uit noodzaak. Na afstuderen geen werk kunnen vinden, reintegratietraject doorlopen, ervaring als personeelsmedewerker opgedaan, nuttige werkervaring opgedaan bij/via dat reintegratiebedrijfje zelf (beetje lastig uitleggen, maar ze vonden mij qua CV toch wel interessant dus ik mocht een soort jobcoach/reintegratiemedewerker spelen) en daarna, omdat ik het werk als personeelsmedewerker en ook het coachen en werving & selectie bij dat reintegratiebedrijfje wel leuk vond, een extra (derde) studie personeelsmanagement gaan volgen.
Helaas kon ik niet blijven bij dat bedrijfje (niemand eigenlijk, het was echt bedoeld om één jaar ervaring op te doen en dan wegwezen). Ik wilde iets met mijn kersverse studie gaan doen, in de P&O dus, maar helaas: nergens kans gehad mezelf te bewijzen.
Daarna via uitzendbureaus en omdat ik nergens anders aan de slag kon bij twee overheden gewerkt en meest recent ruim 4,5 jaar bij die overheidsinstantie.
Ik ben dus wel bekend met omscholing (mede uit noodzaak) en ook heb ik eigenlijk alleen maar kunnen werken onder mijn eigen niveau. Ik solliciteer ook voornamelijk op vacatures die aansluiten op mijn werkervaring, dus: ook wat onder mijn eigen niveau. Op WO-niveau heeft geen zin, want daar heb ik nog nooit op mogen functioneren.
Oorspronkelijk heb ik opleidingen gedaan richting sport, vrijetijd, kunst en cultuur, toerisme en evenementen. Niet echt iets waar de banen voor het oprapen liggen. Heb wel vrijwilligerswerk in die sector(en) gedaan maar nooit betaalde werkervaring (onbedoeld; ik kwam gewoon nergens binnen).
Nu zit ik voor mijn gevoel echt in de problemen. Ik ben niet commercieel genoeg (zeggen ze) voor een functie als bv intercedent of recruiter, ben totaal niet technisch, heb totaal geen kaas gegeten van ICT en bv de zorg is ook niet echt iets voor mij (laat staan dat ik daar de opleidingen voor heb).
Ik probeer nog wel eens bij een verzekeraar of bank aan de slag te gaan, maar daar zoeken ze altijd mensen met specifieke kennis, cursussen of opleidingen (WFT bv). Dat heb ik ook al niet.
Nu probeer ik vrijwilligerswerk te vinden wat bij mijn kennis en werkervaring past (dus echt iets ondersteunends en/of administratief), maar dat is ook al lastig: bij de eerste twee organisaties die leuke vacatures hadden, hadden ze helaas al genoeg reacties ontvangen.
Zelfs daar kom ik niet binnen.
Zo zit ik echt in een hele negatieve spiraal de laatste tijd. Morgen heb ik een kennismakingsgesprek met een soort extern bureau dat wellicht iets voor mij kan betekenen (advies, jobcoaching). Kijken of dat iets kan zijn.
[..]
Wat voor functie/werk/sector heb jij trouwens een gesprek binnenkort? Twintig gelukkigen? Overheid?
Succes!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:24 schreef ThaBrain het volgende:
Ik heb donderdagmiddag een sollicitatiegesprek
Ik ben daar een half jaar terug op een tweede gesprek geweest en toen afgewezen. Er zitten nu andere leidinggevenden, dus ik heb een nieuwe kans.
Het is ook nog eens een baan waarvoor mijn studie en eerdere werkervaring relevant is en het verdient ook nog eens goed. Nou moet ik het eerst maar eens worden
Middelbare school moet je altijd laten staan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:12 schreef diertjuh het volgende:
Even een vraagje. Zit mijn cv beetje aan te passen. Nu heb ik er een opleiding staan van het VMBO zorg en welzijn. Totaal andere richting dan waar ik op ben gegaan. Nu wil ik het liefst een baantje op financieel/administratief. Wat vinden jullie? Moet ik de VMBO opleiding laten staan of weghalen?
Misschien kun je wat dingen uit die opleiding er uitpikken om op je CV te zetten, bijvoorbeeld bepaalde vakken die relevant of nuttig zijn voor jouw nieuwe richting financieel/administratie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:12 schreef diertjuh het volgende:
Even een vraagje. Zit mijn cv beetje aan te passen. Nu heb ik er een opleiding staan van het VMBO zorg en welzijn. Totaal andere richting dan waar ik op ben gegaan. Nu wil ik het liefst een baantje op financieel/administratief. Wat vinden jullie? Moet ik de VMBO opleiding laten staan of weghalen?
Bedankt voor de tips! Helaas had ik met zorg en welzijn geen vakken op financieel gebied. Het was meer een tijd van dat ik niet wist welke richting ik op wou. Is ook wel zo dat het al wel 10 jaar geleden is dat ik klaar was met het VMBO. Dus zelf vind ik het totaal relevant. Als er naar gevraagd wordt dan kan ik het altijd nog mondeling aanvullen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Misschien kun je wat dingen uit die opleiding er uitpikken om op je CV te zetten, bijvoorbeeld bepaalde vakken die relevant of nuttig zijn voor jouw nieuwe richting financieel/administratie.
Als je bv economie hebt gekregen in je opleiding, vermeld dat dan.
Je hoeft niet al te diep in te gaan op je studie Zorg en Welzijn als dat totaal anders is dan je meest recente werkervaring of als de richting waarin je je wilt verdiepen.
Trouwens, als je een andere richting op wilt gaan, zou je eens kunnen denken aan bepaalde cursussen/korte studies/trainingen op administratief/financieel gebied. Afhankelijk van wat je wilt doen, b.v. bepaalde specifieke cursussen op gebied van loonadministratie, WFT (bank en verzekeraars) ofzoiets. Dan maak je je CV een stuk sterker.
Verstandig. Hou er bij WWB/Bijstand wel rekening mee dat onder de 27 jaar je een wachttijd van vier weken hebt voor het in behandeling wordt genomen, dankzij het lente-akkoord. Je kunt dan na de wachttijd wel meteen een voorschot aanvragen als ze het in behandeling nemen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:57 schreef RickoKun het volgende:
Ik ga donderdag denk ik uitkering aanvragen.
Heb sinds 1 januari minder dan 300 euro verdiend denk ik in totaal
Had ik dus eigenlijk meteen vanaf januari moeten doen. Maar was bang dat ik dan geld moet terugbetalen als ik weer werk vind
feli!quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:42 schreef SevD het volgende:
In maart 2 gesprekken, plus een toezegging tot een gesprek (datum nog niet zeker, ivm uitbreiding bedrijf en zodra ze concreet meer weten word ik uitgenodigd)
![]()
Hoop echt dat er wat uit komt, zit nu al sinds mei thuis. Althans, heb 7,5u werk in de week maar daar heb ik ook niet veel aan.quote:
Morgen sollicitatiegesprekquote:Op woensdag 19 februari 2014 13:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ga een half jaar stoppen met mijn studie. Nou ja, dat moet, omdat ik wel klaar ben met mijn Bachelor, maar door allerlei ~~~redenen~~~ nog niet kan afstuderen en dus nog niet aan mijn master beginnen
Ik heb begrepen dat het het beste is om gewoon te zeggen 'ik heb een bachelor', niet 'ik ga nog studeren', toch, als je een baan zoekt? Ik zoek dus het liefst full time werk, zodat ik lekker kan sparen. Liefst ook iets waar ik wat aan heb, bv: klantenservice ergens aan een servicebalie, administratief, etc.
Ik kan ook wel een half jaar bij de mcdonalds gaan werken maar dan sta ik qua geestesgesteldheid niet voor mezelf in
Ja. Meestal vragen ze om langs te komen aan de andere kant van het land voor een gesprekje wat per definitie tot niks leidt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:11 schreef Brembo het volgende:
Zijn die mensen gewoon opzoek naar interessante cv's / mensen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |