Als je je been breekt daar heb je ook een rekening die je liever niet wilt betalen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:06 schreef 0033 het volgende:
[..]
Als je dood bent hebben je ouders wel andere zorgen dan de repatrieringskosten denk ik hoor, ik vind een reisverzekering voor een weekendje weg ook nogal overdreven.
TS heeft gewoon pech gehad dat hij de defecte trein niet uit mocht om een taxi te nemen, en het zou niet onterecht zijn als de NS in deze iets van een vergoeding zou bieden, ongeacht of ze hiertoe verplicht zijn...
Als je dat zeker weet mag en kan ik de NS helemaal aanschadelijk stellen....iets van screenshots of iets.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:06 schreef Mr.Chippie het volgende:
Tussen Eindhoven en Den Bosch was er ook een storing en tussen Dordrecht en Rotterdam reden er ook geen treinen. Kans dat TS sowieso op tijd kwam was nihil.
Denk niet dat je kans maakt. De NS is enkel verantwoordelijk voor het product dat ze leveren, de treinreis. Ze zijn niet verantwoordelijk voor alles daaromheen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:19 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Als je dat zeker weet mag en kan ik de NS helemaal aanschadelijk stellen....iets van screenshots of iets.
Maar ik was er nooit gekomen door alleen de trein. 5 uur duurde de storing.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Denk niet dat je kans maakt. De NS is enkel verantwoordelijk voor het product dat ze leveren, de treinreis. Ze zijn niet verantwoordelijk voor alles daaromheen.
Ik was er nooit gekomen met de trein alleen. Snappie?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Denk niet dat je kans maakt. De NS is enkel verantwoordelijk voor het product dat ze leveren, de treinreis. Ze zijn niet verantwoordelijk voor alles daaromheen.
Dan was ik er nog niet gekomen, zie : http://www.rijdendetreinen.nl/storingen storingen gister. Het zijn er 3 geweest op mijn traject.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:43 schreef Ratsnest89 het volgende:
Jongen had mij gebeld. Had je wel effe gebracht vanuit Sittard naar EHV.
Wat voor les is er de volgende keer, enige wat ik nu weet dat je de volgende keer de dag van tevoren al in de stad moet zijn waar je vertrekt.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:52 schreef dodoria het volgende:
Dit is wel echt heel erg zonde zeg. Inderdaad had je met alternatief vervoer gewoon alsnog je weekend in Praag kunnen hebben. Daar had je recht op gehad, ongeacht wat de vrouw aan de telefoon je vertelde. Had de flywise-medewerker het niet toevallig alleen over de terugvlucht? Die kan nog weleens gekoppeld zijn aan de heen vlucht.
Zuur voor je in ieder geval, maar een goede les voor volgende keer.
Nou ja, dit is natuurlijk pech hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:15 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wat voor les is er de volgende keer, enige wat ik nu weet dat je de volgende keer de dag van tevoren al in de stad moet zijn waar je vertrekt.
Het is normaal maar '' 2'' uur met de trein vanuit Sittard. Ik had dubbele reisduur berekend, niet 3 uur....quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit valt inderdaad onder pure overmacht en er is geen verzekering die dit soort incidenten vergoedt.
Het enige wat je volgens mij kan proberen is vragen om coulance bij de NS om je treinreis te vergoeden. Het is niet anders. Dit is nu Pech met een grote 'P'.
Dure les, dat wel. En zoals anderen al zeggen, als je in Zuid-Limburg woont, zou ik nooit het risico nemen om over Rotterdam te gaan vliegen, als je piep-over-de-grens een aantal luchthavens tot je beschikking hebt. "Aanbieding" of niet.
In ieder geval sterkte gewenst en hopelijk toont de NS zich van z'n vriendelijkste kant!
ga ik voortaan ook doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:19 schreef starla het volgende:
[..]
Nou ja, dit is natuurlijk pech hebben.
Hoewel ik ook een keer naar Praag ben gevlogen via Amsterdam. Onze vlucht vertrok redelijk vroeg en we moesten uit Twente komen, dus hebben we voor één nachtje een hotel geboekt in Utrecht en van daaruit zijn we naar Amsterdam gegaan.
Zoiets kun je in de toekomst doen, maar kost weer extra geld natuurlijk.
Daarom is het ook zware botte pech, dat ben ik volledig met je eens.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:20 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Het is normaal maar '' 2'' uur met de trein vanuit Sittard. Ik had 2 uur vertraging berekend, niet 3 uur....
Daar kom ik niet zo 1,2,3 zonder rijbewijs in Dusseldorf...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook zware botte pech, dat ben ik volledig met je eens.
Maar toch, over zo'n lang traject kan er op veel plaatsen iets gebeuren, en om nou te zeggen dat de NS altijd de betrouwbaarste is, nou nee...
Ik zou voor een eventuele volgende keer maar eens goed de aanbiedingen over Düsseldorf e.a. in de gaten houden.
http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtmlquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Daar kom ik niet zo 1,2,3 zonder rijbewijs in Dusseldorf...
Ah, da's lastig natuurlijk, maar ook naar Dusseldorf rijden treinen, hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Daar kom ik niet zo 1,2,3 zonder rijbewijs in Dusseldorf...
Eindhoven vliegt niet naar Praag.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah, da's lastig natuurlijk, maar ook naar Dusseldorf rijden treinen, hoor.
Anders kiezen voor Eindhoven.
precies....quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:30 schreef starla het volgende:
Wel naar Brno trouwens, maar dan moet je weer OV pakken in Tsjechie...ben je misschien wat laat in je hotel, maar dan ben je er wel
Hoewel ik nu lees dat OV in Tsjechie wel goed geregeld is, met name tussen grote steden, dus zal wel IC gaan van Brno naar Praag.
Maar goed, allemaal mosterd na de maaltijd.
Wat kan de NS eraan doen dat er een figuur voor de trein springt?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:53 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Je kan het ook twitteren of facebooken naar NS toe, aangezien de hele wereld mee kan kijken, bestaat er toch een kans dat er wat geregeld wordt door de NS. Proberen waard.
weinig, maar het zou wel goede publiciteit zijn voor NS.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:12 schreef starla het volgende:
[..]
Wat kan de NS eraan doen dat er een figuur voor de trein springt?
Ik heb ze al getwitterd en dit topic doorgegeven. Tevens als diegene er niet voor gesprongen was, was ook met de trein ook niet op tijd gekomen door de storingen die er gister waren. Heel belangrijk punt i.m.o.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:53 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Je kan het ook twitteren of facebooken naar NS toe, aangezien de hele wereld mee kan kijken, bestaat er toch een kans dat er wat geregeld wordt door de NS. Proberen waard.
Van Eindhoven naar Rotterdam is bijna 1,5 uur rijden...had hij ook niet gered...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:35 schreef caspervc het volgende:
Dan pak je toch een taxi... Ga ik geen vakantie voor riskeren. Beetje investering voor zeg ¤100 voor de taxi en je was
- en geen 400 maar 100¤ armer
- en op vakantie geweest
Lees topic eens door. Ik was opgesloten in trein voor een dikke 2 uur. ( Van kwart over 9 tot half 12). Niemand mocht uit trein wegens sporenonderzoek.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:35 schreef caspervc het volgende:
Dan pak je toch een taxi... Ga ik geen vakantie voor riskeren. Beetje investering voor zeg ¤100 voor de taxi en je was
- en geen 400 maar 100¤ armer
- en op vakantie geweest
2:quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:57 schreef StretchingKoala het volgende:
1, weer een reden om nooit met de trein te gaan
2, weer een reden om nooit in Limburg te gaan wonen
1) Hij ging niet via Schipholquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:37 schreef _The_General_ het volgende:
Vanuit Limburg heb je genoeg keuze aan vliegvelden en heb je Schiphol vaak niet nodig!
Een uurtje rijden:
Ik had geboekt bij flywise.nl, en die boden alleen Rotterdam airport aan. Achteraf praten is makkelijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:37 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
2:
Vanuit Limburg heb je genoeg keuze aan vliegvelden en heb je Schiphol vaak niet nodig!
Een uurtje rijden:
Maastricht Aachen Airport
Antwerpen
Luik
Keulen
Eindhoven
Düsseldorf
Brussel
Charleroi
Weeze
juist, al die betweters hier.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:39 schreef starla het volgende:
[..]
1) Hij ging niet via Schiphol
2) Hij ging met OV
Dus de relevantie van deze post ontgaat mij volledig.
Met doet in dit topic alsof Limburg zo slecht te bereiken is, dat is dus niet zo!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:39 schreef starla het volgende:
[..]
1) Hij ging niet via Schiphol
2) Hij ging met OV
Dus de relevantie van deze post ontgaat mij volledig.
Maar als je boekt ergens en die bieden je geen keuze, dan is dat ook zo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:40 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Met doet in dit topic alsof Limburg zo slecht te bereiken is, dat is dus niet zo!
Klopt.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:40 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Met doet in dit topic alsof Limburg zo slecht te bereiken is, dat is dus niet zo!
Point taken!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:41 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Maar als je boekt ergens en die bieden je geen keuze, dan is dat ook zo.
Heb de NS al getweet, keep you updated.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:42 schreef _The_General_ het volgende:
http://www.rover.nl/actue(...)door-treinvertraging
Geschillencommissie openbaar vervoer is een optie!
Ik weet niet of ie al langs is geweest, maar de ns kan je gewoon de dikke vinger geven.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
ga ik ook doen. Hou jullie op de hoogte.
En een bedrijf als de ns gaat echt niet betalen om hun reputatie te beschermen, die hebben ze toch al niet. Ik ben het wel eens met de rest trouwens. Voor 70-100 euro had je diezelfde dag of de dag daarna alsnog in praag gezeten met een alternatieve vlucht.quote:BW 8:108 : De vervoerder is niet aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door vertraging, door welke oorzaak dan ook vóór, tijdens of na het vervoer opgetreden, dan wel is veroorzaakt door welke afwijking van de dienstregeling dan ook.
Heb ik nagekeken. Was 190 euro per persoon retourtje Praag, dus nog eens 400 euro voor 2 personen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie al langs is geweest, maar de ns kan je gewoon de dikke vinger geven.
[..]
En een bedrijf als de ns gaat echt niet betalen om hun reputatie te beschermen, die hebben ze toch al niet. Ik ben het wel eens met de rest trouwens. Voor 70-100 euro had je diezelfde dag of de dag daarna alsnog in praag gezeten met een alternatieve vlucht.
Je, maar de terugvlucht had je al he, slimmerik.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:51 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Heb ik nagekeken. Was 190 euro per persoon retourtje Praag, dus nog eens 400 euro voor 2 personen.
Wat ik ze schadelijk neem is dat ik het bij de conducteur heb gemeld, en ze er totaal niks mee deden. Zeker als ze taxikosten normaal betalen. http://www.treinreiziger.(...)areren_bij_ns-144120quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie al langs is geweest, maar de ns kan je gewoon de dikke vinger geven.
[..]
En een bedrijf als de ns gaat echt niet betalen om hun reputatie te beschermen, die hebben ze toch al niet. Ik ben het wel eens met de rest trouwens. Voor 70-100 euro had je diezelfde dag of de dag daarna alsnog in praag gezeten met een alternatieve vlucht.
daarvoor had ik volgens flywise eerst de heenticket op moeten halen maar die waren niet meer geldig omdat ik niet op tijd was. Ze hebben mij de tickets niet toegestuurd per post, maar ik moest ze krijgen bij het inchecken.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je, maar de terugvlucht had je al he, slimmerik.
Wat een kutbedrijfquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:56 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
daarvoor had ik volgens flywise eerst de heenticket op moeten halen maar die waren niet meer geldig omdat ik niet op tijd was. Ze hebben mij de tickets niet toegestuurd per post, maar ik moest ze krijgen bij het inchecken.
19 cent per km. Enige idee wat een taxi van limbonia naar rotterdam gekost had? Dat was nog wel een stukje duurder dan het vliegtuig pakken later die avond...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:55 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wat ik ze schadelijk neem is dat ik het bij de conducteur heb gemeld, en ze er totaal niks mee deden. Zeker als ze taxikosten normaal betalen. http://www.treinreiziger.(...)areren_bij_ns-144120
Tevens was ik nooit op tijd kunnen komen, door alle storingen die er gister waren.
Dat is bij bijna alle luchtvaartmaatschappijen zo, vooral omdat retourtjes vaak goedkoper te boeken zijn dan enkeltjes. Als je je heenvlucht niet vliegt, vervalt ook de terugvlucht.quote:
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Zelfs bij ryanair kreeg ik gewoon een kaartje voor hen en een kaartje voor terug in de mail.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is bij bijna alle luchtvaartmaatschappijen zo, vooral omdat retourtjes vaak goedkoper te boeken zijn dan enkeltjes. Als je je heenvlucht niet vliegt, vervalt ook de terugvlucht.
nogmaals dude, er zijn genoeg verhalen bekend van conducteurs die net dat stapje extra zetten en je wel een taxi regelen...ondanks aanrijding met persoon, heb gebeld met klantenservice NS en die wisten me dit ook te vertellen. Maakt het verhaal nog zuurder.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
19 cent per km. Enige idee wat een taxi van limbonia naar rotterdam gekost had? Dat was nog wel een stukje duurder dan het vliegtuig pakken later die avond...
Transavia werkwijze blijkbaar. Heb nooit een vliegticket gekregen helaas van Flywise, maar dat begrijp ik nog wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Zelfs bij ryanair kreeg ik gewoon een kaartje voor hen en een kaartje voor terug in de mail.
Het is ook niet altijd zoquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Zelfs bij ryanair kreeg ik gewoon een kaartje voor hen en een kaartje voor terug in de mail.
Wat een gedoe zegquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is ook niet altijd zoDe wondere wereld van airlinetickets. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Airline_booking_ploys
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |