Waar zeg ik dat dan?quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:16 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Daarnaast dekt een annulerings- laat staan een reisverzekering het probleem van TS niet. M.a.w. Je bent een redelijke oetlul als je dit soort dingen niet eens snapt
Dank voor de tips!quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:21 schreef BartNH het volgende:
Bedoel meer wat je aan fun gedaan hebt. Je hebt een lang weekend vrij toch, lekker wandelen, mijnmuseum bezoeken of in Valkenburg met de kabelbaan? Weet ik veel, Zuid-Limburg is zo ver weg voor me...
Je zit niet in Praag maar de tijd (en centen) die je daar had gespemdeerd kan je nu ook in eigen omgeving genieten. Gewoon kop op en genieten.
Tuurlijk hoop ik voor je dat NS iets wil vergoeden maar chagarijnig worden is dat niet waard natuurlijk.
Het hotel was gekoppeld via Flywise aan de vliegboeking. Dan had ik ook een ander hotel moeten boeken. Was ik en 400 euro kwijt geweest, en nog eens 400 euro voor opnieuw weer hotel te boeken. Zo wist Flywise mij dit te vermelden. Flywise werkt dus innig samen met Transavia.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:49 schreef Ivo1985 het volgende:
TS Vergeet iets héél belangrijks!
De schade is namelijk véél kleiner dan 400 euro. Misschien heeft het reisje 400 euro gekost, maar als TS had gewild, had hij voor omstreeks 100 euro vandaag alsnog in Praag kunnen komen. Via andere routes wellicht, maar dat is niet relevant. EasyJet vliegt dagelijks vanaf Schiphol omstreeks 19:00 uur, TS had die vlucht makkelijk kunnen halen en had dan nu wel in Praag gestaan.
TS heeft er zelf voor gekozen om de boel maar af te blazen en niet te zoeken naar alternatieven.
Dus zelfs al zou de NS erkennen dat er schade is ontstaan die op hen te verhalen is, dan nog is dat schadebedrag véél lager dan hier nu wordt geschetst.
Ze doen redelijk vaak taxi rit aanbieden, dat heb ik aan conducteur gevraagd...dat verzuimde ze te doen. En als ik op andere forum kijk, doen ze dit dus ook regelmatig aanbieden bij zoiets acuuts.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nog een reden om met de auto naar Praag te gaan. Je bent er zo
Maar wel zuur dit, kan me niet voorstellen dat de NS dit gaat vergoeden want ook voor hen is het overmacht.
voor 2 personen he.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:19 schreef starla het volgende:
Wel duur trouwens, 400e voor een weekendje Praag. Paar jaar terug voor 600e 10 dagen Venezuela all inclusive.
Die 'aanbieding' was nu niet echt een toppertje...
0,0 flexibiliteit en service van die toko en jij noemt het een goede aanbieding?quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Het hotel was gekoppeld via Flywise aan de vliegboeking. Dan had ik ook een ander hotel moeten boeken. Was ik en 400 euro kwijt geweest, en nog eens 400 euro voor opnieuw weer hotel te boeken. Zo wist Flywise mij dit te vermelden. Flywise werkt dus innig samen met Transavia.
Precies, ad je niet even een alternatief kunnen zoeken ofzo?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe je tijdsindeling is geweest. Heb je gewoon 2 uur zitten wachten op een trein ipv na een half uur doorhebben dat je te laat zou zijn en een taxi pakken als backup?
Dit zijn de voorwaarden van Flywise, misschien kan je er wat mee: http://www.flywise.nl/wp-content/uploads/AVD.pdfquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
0,0 flexibiliteit en service van die toko en jij noemt het een goede aanbieding?
Blijft er bij dat de NS gaat volhouden dat je schade niet groter is dan een nieuw vliegticket op een later tijdstip als ze al erkennen dat ze aansprakelijk zijn (wat onwaarschijnlijk is, omdat de oorzaak van de vertraging niet bij NS ligt).
Het overige van de schade wordt niet veroorzaakt door de treinvertraging, maar door de kennelijk idiote en bizarre voorwaarden van Flywise.
Ik heb 4 uur gedaan om van sittard naar eindhoven te geraken. Kwart voor 8 tot kwart voor 12. Vliegtuig vertrok om 1 uur in rotterdam, had ik dus nooit gehaald.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies, ad je niet even een alternatief kunnen zoeken ofzo?
Ik zie daarin nergens staan dat wanneer één van de geboekte faciliteiten niet gebruikt wordt, ook het recht op het gebruik van de andere faciliteiten komt te vervallen. Ik vraag me ook af of dit überhaupt Nederlands recht mogelijk is, simpelweg omdat het onredelijk is dat je niet kan gebruiken waarvoor je hebt betaald. Een ander verhaal is het als het bedrijf extra kosten moet maken, daar ben je dan wel aansprakelijk voor. Maar die hotelkamer is geboekt en staat op jouw naam, net als de terugreis. Daar verandert niets aan. Alleen komt er een extra ticket bij voor de heenreis.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dit zijn de voorwaarden van Flywise, misschien kan je er wat mee: http://www.flywise.nl/wp-content/uploads/AVD.pdf
Heb hun gemaild en dit kreeg ik terug:quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik zie daarin nergens staan dat wanneer één van de geboekte faciliteiten niet gebruikt wordt, ook het recht op het gebruik van de andere faciliteiten komt te vervallen. Ik hoop voor jou dat Flywise schriftelijk heeft meegedeeld dat gebruik maken van het hotel en de terugvlucht niet meer mogelijk is nu je de heenreis gemist hebt.
Dat werd telefonisch meedegedeeld.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:34 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Heb hun gemaild en dit kreeg ik terug:
Dit is trouwens de mail van Flywise:
Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat u het vliegtuig niet meer gaat halen. Wij zullen de luchtvaartmaatschappij hiervan op de hoogte stellen zodat er niet onnodig wordt gewacht. Wij danken u voor het doorgeven hiervan.
Mochten wij u in de toekomst van dienst kunnen zijn dan vernemen wij dat uiteraard graag.
Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Maarten Bastian
Uw persoonlijke Flywise reisagent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |