Graaf dracula is jaloersquote:
Waarom koop je je jassen zelf niet, ben je beperkt?quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:10 schreef maxburger het volgende:
Gvd mn moeder heeft een nickelson jas voor me gekocht.
Vrouw die niet kan kokenquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:08 schreef Robophatt het volgende:
Niemand kan het leven meer haten dan ik. Echt dacht iets super lekkers gekookt te hebben en het was echt smerig gewoon en m'n vader komt zo thuis en hoopte dat hij zou gaan zeggen 'ohh lekker!!!![]()
![]()
' en nu gaat hij vast huilen en dan friet halen ofzo
Kan wel koken moet alleen niet zomaar wat doenquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:08 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Vrouw die niet kan kokenzelfde als een renpaard met 3 benen.
Dat jij onder de noemer vrouw valt. Schandalig!quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:09 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Kan wel koken moet alleen niet zomaar wat doenKon gewoon bijna niet misgaan maar ergens deed het dat toch.
Alsof ik me nog niet ellendig genoeg voeldequote:Op donderdag 6 februari 2014 18:11 schreef Germano het volgende:
[..]
Dat jij onder de noemer vrouw valt. Schandalig!
Hehe, en terechtquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:13 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Alsof ik me nog niet ellendig genoeg voelde
brb snijden
Vis met spinazie en courgette en allemaal kruiden enzo gegratineerd in de oven dus kan in principe he-le-maal niet misgaan behalve dat het veel te nat werd en mijn vis niet helemaal gaar was dus heb die van m'n pa nog maar even in de oven gegooid.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:14 schreef Germano het volgende:
[..]
Hehe, en terecht.
Maar wat probeerde je te maken dat het keihard is mislukt?
Klinkt wel lekkerquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:16 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Vis met spinazie en courgette en allemaal kruiden enzo gegratineerd in de oven dus kan in principe he-le-maal niet misgaan behalve dat het veel te nat werd en mijn vis niet helemaal gaar was dus heb die van m'n pa nog maar even in de oven gegooid.
Ja precies! Ik had er ook echt veel zin inquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:19 schreef Germano het volgende:
[..]
Klinkt wel lekker.
Ik had gebakken aardappelen, wokgroente en tilapiafilet met saus. Makkelijk, snel en lekker.
Ik denk dat je een stapje hebt overgeslagen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:22 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja precies! Ik had er ook echt veel zin inVraag me echt af waar het mis ging
Misschien oven nog heter zetten of gewoon veel langer erin.
Ja welkequote:Op donderdag 6 februari 2014 18:23 schreef Germano het volgende:
[..]
Ik denk dat je een stapje hebt overgeslagen.
Oven was wel voorverwarmd, aan die oven ligt het sowieso niet.quote:
Na het snijden rijkelijk bestrooien met zout en half uurtje laten staan. Anders loopt er veel te veel vocht uit in de ovenquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:30 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Oven was wel voorverwarmd, aan die oven ligt het sowieso niet.
Courgette niet ontvocht nee moet dat danNormaal als ik dingen met courgette maak zit het meer in een saus verwerkt of doe ik het gewoon in een pan dus dan heb ik daar geen last van.
Uhm ben keukenprinsquote:
Ik vind taart ook meestal te machtig. Doe mij maar een simpele kersen- of aardbeienvlaai.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:33 schreef Robophatt het volgende:
Ja van tevoren bakken dacht ik dat hij bedoelde.
Mensen die taart boven vlaai verkiezenhebben nog nooit fatsoenlijke vlaai gehad dan.
Ik weet niet of het er aan ligt, maar spinazie en courgette zit veel vocht in, dus als je dat in een ovenschaal legt, blijft al dat vocht in die schaal liggen. Als je courgette/spinazie eerst bakt en dan in een vergiet gooit, is het vocht eruit. Doe je het dán in een ovenschaal, zal het denk ik niet zo'n natte prut worden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:30 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Oven was wel voorverwarmd, aan die oven ligt het sowieso niet.
Courgette niet ontvocht nee moet dat danNormaal als ik dingen met courgette maak zit het meer in een saus verwerkt of doe ik het gewoon in een pan dus dan heb ik daar geen last van.
Nog nooit van gehoord bij etenquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Na het snijden rijkelijk bestrooien met zout en half uurtje laten staan. Anders loopt er veel te veel vocht uit in de oven
[..]
Uhm ben keukenprins
En dan dat zout eraf halen neem ik aan?quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Na het snijden rijkelijk bestrooien met zout en half uurtje laten staan. Anders loopt er veel te veel vocht uit in de oven
[..]
Uhm ben keukenprins
Hij lult, kan niet anders. Dat van Veer klinkt wel aannemelijk.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:35 schreef Robophatt het volgende:
[..]
En dan dat zout eraf halen neem ik aan?
Wist niet dat er zoveel vocht in een courgette zat
Ja precies, als die goed gemaakt zijn zijn die echt super lekkerquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef Germano het volgende:
[..]
Ik vind taart ook meestal te machtig. Doe mij maar een simpele kersen- of aardbeienvlaai.
Ja denk dat het dat was danquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik weet niet of het er aan ligt, maar spinazie en courgette zit veel vocht in, dus als je dat in een ovenschaal legt, blijft al dat vocht in die schaal liggen. Als je courgette/spinazie eerst bakt en dan in een vergiet gooit, is het vocht eruit. Doe je het dán in een ovenschaal, zal het denk ik niet zo'n natte prut worden.
Is voor heel veel ingrediënten zo die vocht bevatten. Ik ging een tijd terug gevulde champignons maken. Die heb ik ook eerst in de oven gezet, uitgehold zonder de vulling er al in, omdat er immens veel vocht uit komt. Vervolgens champignons eruit gehaald, het vocht eruit gegooid, toen champignons gevuld, weer in de oven, en na een aantal minuten toen er weer uit gehaald. Want anders krijg je ook een hoop drab.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:36 schreef Germano het volgende:
[..]
Hij lult, kan niet anders. Dat van Veer klinkt wel aannemelijk.
Ja gewoon eraf spoelenquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:35 schreef Robophatt het volgende:
[..]
En dan dat zout eraf halen neem ik aan?
Wist niet dat er zoveel vocht in een courgette zat
Als je van die weke groente wil kan dat ookquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:36 schreef Germano het volgende:
[..]
Hij lult, kan niet anders. Dat van Veer klinkt wel aannemelijk.
's Morgens naar de bakkerquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:37 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja precies, als die goed gemaakt zijn zijn die echt super lekkerMaar volgens mij kennen ze op FOK! alleen de supermarkt varianten
Taart is meestal te machtig inderdaad ja en vind de meeste gebakjes ook drie keer niks.
Ja, dat is misschien ook wel kut. Maar toen ik die schotel fixte gisteravond met een vriendin, hadden we de courgette ook eerst in de pan gebakken voordat we het in de schotel legde. Die schotel toen nog 10 min in de oven gehad met courgette erbovenop, en niet gemerkt dat het daardoor te gaar werd ofzo. Weet niet hoe dat zou zijn met 20 min. Je kunt het altijd een x proberen, nu je weet dat dit iig niet werktquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:37 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja precies, als die goed gemaakt zijn zijn die echt super lekkerMaar volgens mij kennen ze op FOK! alleen de supermarkt varianten
Taart is meestal te machtig inderdaad ja en vind de meeste gebakjes ook drie keer niks.
[..]
Ja denk dat het dat was danso sad nu, maar volgende keer dan maar gewoon doen. Was bang dat asl ik het eerst zou bakken het weer veel te gaar zou worden in de oven want die vis moest er ook echt iets van 20 minuten in.
Ik gratineer alleen ovenschotels, dus heb er geen ervaring mee en ook geen last van.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je van die weke groente wil kan dat ook
Van die kleine rastervlaaitjes meenemenquote:
Ja dat was dus waar ik bang voor was, dat het allemaal veel te gaar zou worden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja gewoon eraf spoelen
[..]
Als je van die weke groente wil kan dat ook
Nee, wel grote vlaaienquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:39 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Van die kleine rastervlaaitjes meenemenVeel beter dan gebakjes
Graag gedaan. Je mag wel een keer vlaai voor me bakken als tegenprestatiequote:Op donderdag 6 februari 2014 18:39 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Van die kleine rastervlaaitjes meenemenVeel beter dan gebakjes
[..]
Ja dat was dus waar ik bang voor was, dat het allemaal veel te gaar zou worden.
Oh, dat kan ik welquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Graag gedaan. Je mag wel een keer vlaai voor me bakken als tegenprestatie
Ja dit werkt inderdaad helemaal niet neequote:Op donderdag 6 februari 2014 18:39 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, dat is misschien ook wel kut. Maar toen ik die schotel fixte gisteravond met een vriendin, hadden we de courgette ook eerst in de pan gebakken voordat we het in de schotel legde. Die schotel toen nog 10 min in de oven gehad met courgette erbovenop, en niet gemerkt dat het daardoor te gaar werd ofzo. Weet niet hoe dat zou zijn met 20 min. Je kunt het altijd een x proberen, nu je weet dat dit iig niet werkt
Hier moet ik een nachtje over slapenquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:43 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik welWelke vlaai wil je?
[..]
Ja, het klinkt ook super lekker! Nee klopt, ik heb courgette ook nog nooit gaar gehad, en ik gebruik courgette behoorlijk vaak in gerechten (pasta's, schotels, gewoon als groente bij aardappelen etc) en nooit gehad dat het fout ging.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:43 schreef Robophatt het volgende:
Ja dit werkt inderdaad helemaal niet neeWas echt jammer want ik had er echt veel zin in. Misschien alleen even snel in de wok gooien de volgende keer. Lasagne moet ook altijd ites van 20-25 minuten in de oven ofzo en dan bak ik de courgette heel even op het laatst mee met de saus en dan is hij niet belachelijk gaar ofzo.
Dat mag.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier moet ik een nachtje over slapen
Nee bij mij is het ook nooit fout gegaan, maar maak niet zo vaak dit soort dingen uit de oven. Ik mis sowieso gewoon enige handigheid bij het kokenquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:45 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, het klinkt ook super lekker! Nee klopt, ik heb courgette ook nog nooit gaar gehad, en ik gebruik courgette behoorlijk vaak in gerechten (pasta's, schotels, gewoon als groente bij aardappelen etc) en nooit gehad dat het fout ging.
Dus probeer het gewoon eens. Of je legt eerst de vis in de oven, en na 10 min pas de courgette en spinazie erbij doen ofzo?
Ach, bij mij gaat een gerecht die ik voor de eerste keer maak ook vrijwel nooit vlekkeloos hoorquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:47 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Dat mag.
[..]
Nee bij mij is het ook nooit fout gegaan, maar maak niet zo vaak dit soort dingen uit de oven. Ik mis sowieso gewoon enige handigheid bij het kokenIk weet wel wat lekker smaakt bij elkaar en hoe je dingen klaar moet maken alleen zijn er standaard van die domme dingne waar ik geen rekening mee houd.
Ja dat is op zich ook wel zo, zou wat zijn als het een keer de eerste keer goed ging bij mijquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ach, bij mij gaat een gerecht die ik voor de eerste keer maak ook vrijwel nooit vlekkeloos hoor![]()
En ik ben ook ernstig chaotisch tijdens koken, ik houd er ook niet van, maar ik houd wel van lekker eten.
Maar bijv die schotel die ik gisteren had gemaakt, daar hadden we verhoudingsgewijs teveel spaghetti op de bodem gesmeten en te weinig courgette, waardoor het meer een pasta was als je het opschepte dan een courgetteschotel![]()
Alsnog wel fucking lekker, maar dan weet je volgende keer gewoon minder spaghetti en meer courgette en voilaDus volgende keer gewoon nog een keer proberen, en dan net iets anders
jij bakt vlaai?quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:43 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik welWelke vlaai wil je?
[..]
Ja dit werkt inderdaad helemaal niet neeWas echt jammer want ik had er echt veel zin in. Misschien alleen even snel in de wok gooien de volgende keer. Lasagne moet ook altijd ites van 20-25 minuten in de oven ofzo en dan bak ik de courgette heel even op het laatst mee met de saus en dan is hij niet belachelijk gaar ofzo.
Hahahaquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:53 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja dat is op zich ook wel zo, zou wat zijn als het een keer de eerste keer goed ging bij mijDenk dat ik me dood zou schrikken.
Volgende keer kan het iig niet erger worden
Ja doe het nooit maar kan het wel. Vroegah van oma geleerd.quote:
quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:54 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja doe het nooit maar kan het wel. Vroegah van oma geleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |