abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:34:43 #176
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_136409297
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:30 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Oven was wel voorverwarmd, aan die oven ligt het sowieso niet.
Courgette niet ontvocht nee moet dat dan :') Normaal als ik dingen met courgette maak zit het meer in een saus verwerkt of doe ik het gewoon in een pan dus dan heb ik daar geen last van.
Ik weet niet of het er aan ligt, maar spinazie en courgette zit veel vocht in, dus als je dat in een ovenschaal legt, blijft al dat vocht in die schaal liggen. Als je courgette/spinazie eerst bakt en dan in een vergiet gooit, is het vocht eruit. Doe je het dán in een ovenschaal, zal het denk ik niet zo'n natte prut worden.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_136409325
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Na het snijden rijkelijk bestrooien met zout en half uurtje laten staan. Anders loopt er veel te veel vocht uit in de oven

[..]

Uhm ben keukenprins
Nog nooit van gehoord bij eten :'). Wat dan als je niet zo'n zoute shit wil eten?
pi_136409334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Na het snijden rijkelijk bestrooien met zout en half uurtje laten staan. Anders loopt er veel te veel vocht uit in de oven

[..]

Uhm ben keukenprins
En dan dat zout eraf halen neem ik aan?

Wist niet dat er zoveel vocht in een courgette zat :')
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_136409347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:35 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Hij lult, kan niet anders. Dat van Veer klinkt wel aannemelijk.
pi_136409357
Huizen en auto's die kun je ontvochten, maar eten? Doe normaal.
pi_136409375
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef Germano het volgende:

[..]

Ik vind taart ook meestal te machtig. Doe mij maar een simpele kersen- of aardbeienvlaai.
Ja precies, als die goed gemaakt zijn zijn die echt super lekker O+ Maar volgens mij kennen ze op FOK! alleen de supermarkt varianten :r
Taart is meestal te machtig inderdaad ja en vind de meeste gebakjes ook drie keer niks.

quote:
17s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik weet niet of het er aan ligt, maar spinazie en courgette zit veel vocht in, dus als je dat in een ovenschaal legt, blijft al dat vocht in die schaal liggen. Als je courgette/spinazie eerst bakt en dan in een vergiet gooit, is het vocht eruit. Doe je het dán in een ovenschaal, zal het denk ik niet zo'n natte prut worden.
Ja denk dat het dat was dan ;( so sad nu, maar volgende keer dan maar gewoon doen. Was bang dat asl ik het eerst zou bakken het weer veel te gaar zou worden in de oven want die vis moest er ook echt iets van 20 minuten in.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:38:18 #182
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_136409404
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:36 schreef Germano het volgende:

[..]

Is voor heel veel ingrediënten zo die vocht bevatten. Ik ging een tijd terug gevulde champignons maken. Die heb ik ook eerst in de oven gezet, uitgehold zonder de vulling er al in, omdat er immens veel vocht uit komt. Vervolgens champignons eruit gehaald, het vocht eruit gegooid, toen champignons gevuld, weer in de oven, en na een aantal minuten toen er weer uit gehaald. Want anders krijg je ook een hoop drab.
pi_136409417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:35 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja gewoon eraf spoelen :)
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:36 schreef Germano het volgende:

[..]

Als je van die weke groente wil kan dat ook :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_136409420
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:37 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja precies, als die goed gemaakt zijn zijn die echt super lekker O+ Maar volgens mij kennen ze op FOK! alleen de supermarkt varianten :r
Taart is meestal te machtig inderdaad ja en vind de meeste gebakjes ook drie keer niks.
's Morgens naar de bakker _O_.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:39:26 #185
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_136409447
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:37 schreef Robophatt het volgende:

[..]

[..]

Ja denk dat het dat was dan ;( so sad nu, maar volgende keer dan maar gewoon doen. Was bang dat asl ik het eerst zou bakken het weer veel te gaar zou worden in de oven want die vis moest er ook echt iets van 20 minuten in.
Ja, dat is misschien ook wel kut. Maar toen ik die schotel fixte gisteravond met een vriendin, hadden we de courgette ook eerst in de pan gebakken voordat we het in de schotel legde. Die schotel toen nog 10 min in de oven gehad met courgette erbovenop, en niet gemerkt dat het daardoor te gaar werd ofzo. Weet niet hoe dat zou zijn met 20 min. Je kunt het altijd een x proberen, nu je weet dat dit iig niet werkt :')
pi_136409452
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ik gratineer alleen ovenschotels, dus heb er geen ervaring mee en ook geen last van.
pi_136409461
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:38 schreef Germano het volgende:

[..]

's Morgens naar de bakker _O_.
Van die kleine rastervlaaitjes meenemen _O_ Veel beter dan gebakjes

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja gewoon eraf spoelen :)

[..]

Ja dat was dus waar ik bang voor was, dat het allemaal veel te gaar zou worden.
pi_136409479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:39 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Nee, wel grote vlaaien :9. Des te minder korst, des te beter.
pi_136409495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:39 schreef Robophatt het volgende:

[..]

[..]

Ja dat was dus waar ik bang voor was, dat het allemaal veel te gaar zou worden.
Graag gedaan. Je mag wel een keer vlaai voor me bakken als tegenprestatie :)
Jij bent het zonnetje!!!
pi_136409567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Graag gedaan. Je mag wel een keer vlaai voor me bakken als tegenprestatie :)
Oh, dat kan ik wel ^O^ Welke vlaai wil je?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:39 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja, dat is misschien ook wel kut. Maar toen ik die schotel fixte gisteravond met een vriendin, hadden we de courgette ook eerst in de pan gebakken voordat we het in de schotel legde. Die schotel toen nog 10 min in de oven gehad met courgette erbovenop, en niet gemerkt dat het daardoor te gaar werd ofzo. Weet niet hoe dat zou zijn met 20 min. Je kunt het altijd een x proberen, nu je weet dat dit iig niet werkt :')
Ja dit werkt inderdaad helemaal niet nee :') Was echt jammer want ik had er echt veel zin in. Misschien alleen even snel in de wok gooien de volgende keer. Lasagne moet ook altijd ites van 20-25 minuten in de oven ofzo en dan bak ik de courgette heel even op het laatst mee met de saus en dan is hij niet belachelijk gaar ofzo.
pi_136409618
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:43 schreef Robophatt het volgende:

[..]

[..]
Hier moet ik een nachtje over slapen
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:45:16 #192
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_136409636
quote:

Ja dit werkt inderdaad helemaal niet nee :') Was echt jammer want ik had er echt veel zin in. Misschien alleen even snel in de wok gooien de volgende keer. Lasagne moet ook altijd ites van 20-25 minuten in de oven ofzo en dan bak ik de courgette heel even op het laatst mee met de saus en dan is hij niet belachelijk gaar ofzo.
Ja, het klinkt ook super lekker! Nee klopt, ik heb courgette ook nog nooit gaar gehad, en ik gebruik courgette behoorlijk vaak in gerechten (pasta's, schotels, gewoon als groente bij aardappelen etc) en nooit gehad dat het fout ging.
Dus probeer het gewoon eens. Of je legt eerst de vis in de oven, en na 10 min pas de courgette en spinazie erbij doen ofzo?
pi_136409743
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:44 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hier moet ik een nachtje over slapen
Dat mag.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:45 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja, het klinkt ook super lekker! Nee klopt, ik heb courgette ook nog nooit gaar gehad, en ik gebruik courgette behoorlijk vaak in gerechten (pasta's, schotels, gewoon als groente bij aardappelen etc) en nooit gehad dat het fout ging.
Dus probeer het gewoon eens. Of je legt eerst de vis in de oven, en na 10 min pas de courgette en spinazie erbij doen ofzo?
Nee bij mij is het ook nooit fout gegaan, maar maak niet zo vaak dit soort dingen uit de oven. Ik mis sowieso gewoon enige handigheid bij het koken :') Ik weet wel wat lekker smaakt bij elkaar en hoe je dingen klaar moet maken alleen zijn er standaard van die domme dingne waar ik geen rekening mee houd.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:50:22 #194
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_136409860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:47 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Dat mag.

[..]

Nee bij mij is het ook nooit fout gegaan, maar maak niet zo vaak dit soort dingen uit de oven. Ik mis sowieso gewoon enige handigheid bij het koken :') Ik weet wel wat lekker smaakt bij elkaar en hoe je dingen klaar moet maken alleen zijn er standaard van die domme dingne waar ik geen rekening mee houd.
Ach, bij mij gaat een gerecht die ik voor de eerste keer maak ook vrijwel nooit vlekkeloos hoor :')
En ik ben ook ernstig chaotisch tijdens koken, ik houd er ook niet van, maar ik houd wel van lekker eten. _O-
Maar bijv die schotel die ik gisteren had gemaakt, daar hadden we verhoudingsgewijs teveel spaghetti op de bodem gesmeten en te weinig courgette, waardoor het meer een pasta was als je het opschepte dan een courgetteschotel :')
Alsnog wel fucking lekker, maar dan weet je volgende keer gewoon minder spaghetti en meer courgette en voila :) Dus volgende keer gewoon nog een keer proberen, en dan net iets anders :D
pi_136409962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:50 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ach, bij mij gaat een gerecht die ik voor de eerste keer maak ook vrijwel nooit vlekkeloos hoor :')
En ik ben ook ernstig chaotisch tijdens koken, ik houd er ook niet van, maar ik houd wel van lekker eten. _O-
Maar bijv die schotel die ik gisteren had gemaakt, daar hadden we verhoudingsgewijs teveel spaghetti op de bodem gesmeten en te weinig courgette, waardoor het meer een pasta was als je het opschepte dan een courgetteschotel :')
Alsnog wel fucking lekker, maar dan weet je volgende keer gewoon minder spaghetti en meer courgette en voila :) Dus volgende keer gewoon nog een keer proberen, en dan net iets anders :D
Ja dat is op zich ook wel zo, zou wat zijn als het een keer de eerste keer goed ging bij mij :') Denk dat ik me dood zou schrikken.

Volgende keer kan het iig niet erger worden _O_
pi_136409976
quote:

[..]

[..]

jij bakt vlaai? :9~
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:53:49 #197
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_136409990
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:53 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja dat is op zich ook wel zo, zou wat zijn als het een keer de eerste keer goed ging bij mij :') Denk dat ik me dood zou schrikken.

Volgende keer kan het iig niet erger worden _O_
Hahaha _O- :D
pi_136410006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:53 schreef gianni61 het volgende:

[..]

jij bakt vlaai? :9~
Ja doe het nooit maar kan het wel. Vroegah van oma geleerd.
pi_136410017
Toch nog iets leuks te zien op de Olympische Winterspelen.

pi_136410035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:54 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja doe het nooit maar kan het wel. Vroegah van oma geleerd.
_O_
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')