quote:
quote:The protests began last week, after Yanukovych said he would not sign the EU pact as planned at a summit in Vilnius last Friday, following extreme pressure from Russia and dire economic forecasts. Daily protests appeared to be petering out when riot police violently cleared Independence Square, hub of the 2004 Orange Revolution, of its last few hundred protesters early on Saturday morning. The move, combined with a subsequent court ban on further protests, backfired, as several hundred thousand people took to the streets on Sunday.
Mocking the authorities' claim that the square had been cleared in order to erect a giant plastic Christmas tree, protesters dismantled the half-made tree, using its branches to build makeshift barricades and draping flags with obscene slogans about Yanukovych on its carcass. Later in the evening they moved to take over two official buildings, with no police resistance.
quote:
De Oekrane word platgeslagen tussen aanbeeld Rusland en hamer EU. En de burger, de bevolking, heeft weer het nakijken. Alle reden voor burgers om massaal de straat op te gaan om te laten zien waar de macht behoort te liggen.quote:Al meer dan een week wordt in Kiev gedemonstreerd. De koers die president Janoekovitsj volgt - hij gaf de voorkeur aan Oekranes banden met Rusland boven nauwere samenwerking met de EU - wordt lang niet door iedere Oekraner begrepen. Ook al bood Brussel diepere politieke samenwerking en vrije handel, de handelsbetrekkingen met Moskou konden niet op het spel worden gezet, aldus de onderbouwing van Janoekovitsj.
quote:
Tijd voor popcorn?quote:De Oekraense veiligheidsdienst (SBU) ziet de bezetting van gebouwen door antiregeringsbetogers als een 'manifestatie van terrorisme'. Dat liet de dienst zondag in een verklaring weten. De SBU zei ook de staat van paraatheid te hebben verhoogd naar aanleiding van een groot aantal bommeldingen.
Dat artikel voegt niets toe.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:24 schreef J.B. het volgende:
Interessant over de dieperliggende economische problemen van Oekrane:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26127210
quote:Opnieuw geweld tussen betogers en politie in Kiev
Opnieuw een uitbarsting van geweld in Kiev. De politie gebruikte traangas, rookgranaten en knuppels om duizenden betogers er van te weerhouden om naar het parlementsgebouw te gaan, waar vandaag wordt gesproken over een mogelijke terugkeer naar de grondwet van 2004. De betogers reageerden door met stenen en explosieven te gooien.
Er vielen over en weer klappen, waarbij tenminste n betoger flink gewond raakte en van het strijdtoneel werd afgevoerd. Betogers halen stenen uit de straat en geven die door naar de voorste rij. Volgens parlementslid Lesja Orobets is de politie gewapend met geweren. Zij zou ook een scherpschutter hebben gezien. Bij een ander parlementslid, Olena Kondratioek, zouden politiemensen hun wapens op haar benen hebben gericht toen ze voorbij liep.
Een twintigtal betogers wist een politiebus te omsingelen, waarna een vechtpartij uitbrak. De circa 5.000 betogers wisten de oproerpolitie tien meter terug te dringen richting het parlementsgebouw in de Shovkovitsjinastraat. Via de Hroesjevkistraat rukten andere betogers op, voorbij de barricades. Zij zijn voorbereid op een gewelddadig treffen met de politie. Opnieuw zijn daar bovendien stapels autobanden in brand gestoken. Zwarte rookwolken stijgen op, zoals eerder. Radicale actievoerders staan in slagorde opgesteld bij de barricades.
Omstreeks 11.00 uur plaatselijke tijd werd een politiebus in brand gestoken.
In het Mariinskipark zijn nu naar schatting 7.000 betogers aanwezig. Onder hen ook veel aanhangers van de nationalistische partij Svoboda die 'Samen op naar de overwinning!' scanderen.
Bron: http://nieuwsuitoekraine.blogspot.nl/
Massaal de straat op gaat niet zorgen voor meer macht voor de bevolking, want de oorzaak achter het massaal de straat werd veroorzaakt door de machthebbers.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:07 schreef Specularium het volgende:
Originele OP:
Alle reden voor burgers om massaal de straat op te gaan om te laten zien waar de macht behoort te liggen.
twitter:YourAnonNews twitterde op dinsdag 18-02-2014 om 16:57:39\With 7 dead and 4 minutes to go, more riot police with AK-47s heading into Kiev. Via @ChristopherJM http://t.co/csDZxopV01 reageer retweet
Er is daar nu net op te zien hoe iemand in een ambulance wordt afgevoerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:36 schreef Grifte het volgende:
Gaat weer goed los. Flink wat molotovs + granaten.
http://rt.com/on-air/ukraine-central-kiev-protest/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dode politie agent
[ Bericht 27% gewijzigd door Specularium op 18-02-2014 20:23:34 ]Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Miloević (1941-2006)
En bakstenen, staat een graphic filmpje op liveleak. In dat filmpje lijken de protestanten ook n of meerdere "krijgsgevangen" te nemenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:07 schreef tralalala het volgende:
Ze zijn de politie aardig aan het bekogelen met molotovcocktails en vuurwerk, mafketels.
Dat laatste hebben ze eerder ook al gedaan met pro-overheid demonstraten omdat ze betaald zouden worden..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En bakstenen, staat een graphic filmpje op liveleak. In dat filmpje lijken de protestanten ook n of meerdere "krijgsgevangen" te nemen
jij bent voor ieder fout regime he ?quote:
Jij bent zo dom als een oen h? Ik wacht nog stees op je bron.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij bent voor ieder fout regime he ?
Ja, want omgekeerd gebeurt dat niet?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:07 schreef tralalala het volgende:
Ze zijn de politie aardig aan het bekogelen met molotovcocktails en vuurwerk, mafketels.
nou stees doen ze niet wat het volk wil, maar wat Poetin wil , de Nieuwe Stalinquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:21 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jij bent zo dom als een oen h? Ik wacht nog stees op je bron.
Oekraine is een democratie, en de verkiezingen waren volgens de EU eerlijk.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou stees doen ze niet wat het volk wil, maar wat Poetin wil , de Nieuwe Stalin
<
Maar daar zal je ook wel voor zijn , en voor Iran en Noord Korea en voor Zimbabwe, als het maar erg fout is
Ja, maar alleen toen de demonstranten de politie aanvallen, vandalisme plegen of een gebouw proberen in te nemen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:26 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ja, want omgekeerd gebeurt dat niet?
Komt van beiden kanten, al heeft de ME een stuk meer middelen.
soldaten lopen dat risico ook, dan moet ie in een patattent gaan werkenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:29 schreef poemojn het volgende:
Waarschijnlijk deed die politieagent gewoon z'n werk, en heeft hij ook familie, misschien een gezin.
Ik zie een opgehitste minderheid.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:28 schreef WitteMuur het volgende:
[..]Vandaar dat hij verkozen is... Dat er veel mensen demonstreren betekent nog niet dat "het volk" wat anders wil.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
soldaten lopen dat risico ook, dan moet ie in een patattent gaan werken
burgers die voor de vrijheid vechten en door gewapende en met schilden beschermde Russische soldaten worden doodgeslagen is veel ergerquote:
Rusland is in dit topic nogal offtopic.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
burgers die voor de vrijheid vechten en door gewapende en met schilden beschermde Russische soldaten worden doodgeslagen is veel erger
En hier een aantal gewonden naar een ambulance gedragen:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:40 schreef JJ76 het volgende:
hier worden nu de oude barricades opgeruimd
http://www.ustream.tv/channel/euromajdan
twitter:Ruptly twitterde op dinsdag 18-02-2014 om 20:26:24BREAKING: Ukrainian ruling party Deputy Oleg Tsarev promises to clear Maidan in one hour and restore order in Kiev #Euromaidan #Київ reageer retweet
Dan zal de NOS wel live-beelden gaan uitzenden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef RVer het volgende:
Ukraine's Military Releases The Armored Vehicles And Fighter Jets; Independence Square Is In Flames - Live Feed
http://www.zerohedge.com/(...)les-and-fighter-jets
neequote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:41 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Rusland is in dit topic nogal offtopic.
klinkt alsof ze de echte burgeroorlog willen laten starten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Sylv3se het volgende:
twitter:Ruptly twitterde op dinsdag 18-02-2014 om 20:26:24BREAKING: Ukrainian ruling party Deputy Oleg Tsarev promises to clear Maidan in one hour and restore order in Kiev #Euromaidan #Київ reageer retweet
Een coup welquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee
maar een revolutie laat zich niet stoppen
je bent ook voor Syrie die tegen terroristen vechten neem ik aanquote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef JJ76 het volgende:
[..]
klinkt alsof ze de echte burgeroorlog willen laten starten.
Erg ontopic hoor.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je bent ook voor Syrie neem ik aan
Dat zullen flashbangs zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:06 schreef Infection het volgende:
Gooit de politie nou ook al met vuurwerk? Ik zie namelijk telkens explosies tussen de demonstranten...
Allemaal door Europa gesponsorde vuurhaarden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef theNull het volgende:
En weer een land dat in de fik staat en nu gewoon in europa
Die knallen behoorlijk hard voor een flashbang dan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zullen flashbangs zijn.
ik ook inderdaadquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Die knallen behoorlijk hard voor een flashbang dan.
Ik heb overigens ook al een aantal keer wat siervuurwerk de kant van de demonstranten op zien vliegen.
Ik zie er hier anders toch wel een paar duizend staan:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef RedFever007 het volgende:
Maar het aantal "demonstranten" lijkt beperkt te zijn of zie ik het verkeerd
Een paar duizend.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik zie er hier anders toch wel een paar duizend staan:
vind ik niet superveel eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik zie er hier anders toch wel een paar duizend staan:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
vind ik niet superveel eerlijk gezegd
https://twitter.com/EuromaidanPRquote:Euromaidan PR @EuromaidanPR 11m
20 thousand activists on #Euromaidan now. 24tv.ua | PR News
EuromaidanPR is niet echt een objectieve bron hquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
[..]
https://twitter.com/EuromaidanPR
Voorstelbaar.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef WitteMuur het volgende:
Russia accuses US diplomats of ‘puppeteering’ Ukraine
http://rt.com/politics/russia-us-ukraine-accusations-520/
De voorgaande poster van een onbetrouwbare bron betichten en vervolgens met RT komen aanzettenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef WitteMuur het volgende:
Ik ging daar ook niet staan als ze met halve tanks komen aanzettenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
vind ik niet superveel eerlijk gezegd
Jij vind EuromaidanPR wel betrouwbaar? De NOS is zeker wel betrouwbaar?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
De voorgaande poster van een onbetrouwbare bron betichten en vervolgens met RT komen aanzettenJij
Dat staat er niet. De NOS acht ik overigens betrouwbaarder in dit verhaal dan RT. RT doet me nogal denken aan Al Jazeera tijdens de protesten in Bahrein gedurende de Arabische lente.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jij vind EuromaidanPR wel betrouwbaar? De NOS is zeker wel betrouwbaar?
en ene euromaidan niet objectief noemen(klopt) maar dan met RT komen, dan is net zo goed niet objectief maar dan van andere kant gezien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef WitteMuur het volgende:
Dat zegt voldoende over jouw realiteitszin.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat staat er niet. De NOS acht ik overigens betrouwbaarder in dit verhaal dan RT. RT doet me nogal denken aan Al Jazeera tijdens de protesten in Bahrein gedurende de Arabische lente.
gelukkig is die van jou altijd erg goed. en dan heb ik nog maar een paar posts van je gelezen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:50 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat zegt voldoende over jouw realiteitszin.
Dank je.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:53 schreef JJ76 het volgende:
[..]
gelukkig is die van jou altijd erg goed. en dan heb ik nog maar een paar posts van je gelezen.
Mwha, dat vind ik best meevallen. Shouting in the Dark heeft zelfs nog een prijs gewonnen. Die protesten in Bahrein zijn nooit opgehouden trouwens.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat staat er niet. De NOS acht ik overigens betrouwbaarder in dit verhaal dan RT. RT doet me nogal denken aan Al Jazeera tijdens de protesten in Bahrein gedurende de Arabische lente.
De NOS, BBC, RTL, Reuters enz is ook niet objectiefquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef JJ76 het volgende:
[..]
en ene euromaidan niet objectief noemen(klopt) maar dan met RT komen, dan is net zo goed niet objectief maar dan van andere kant gezien.
Die documentaire is uitgezonden op Al Jazeera Englishquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Mwha, dat vind ik best meevallen. Shouting in the Dark heeft zelfs nog een prijs gewonnen. Die protesten in Bahrein zijn nooit opgehouden trouwens.
RT is niks anders dan rommel inderdaad, zoals FOX.
Wat zouden ze nu als bron hebben. Gok: da twitter accountquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:05 schreef poemojn het volgende:
Nieuwsuur heeft het ook over 20.000 demonstranten.
Dat zegt wat over je.. De NOS is aantoonbaar niet objectief geweest nu in Syri, Joegoslavi en Libi. NOS is eigendom van de NL overheid die de demonstranten steunt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
^klopt wat deze man zegt, hierquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:07 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat zegt wat over.. De NOS is aantoonbaar niet objectief geweest nu in Syri, Joegoslavi en Libi. NOS is eigendom van de NL overheid die de demonstranten steunt.
http://rt.com/on-air/ukraine-central-kiev-protest/quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:09 schreef Tocadisco het volgende:
Is de charge nou eigenlijk mislukt? Het is (naar omstandigheden) maar rustig op het plein.
Dat is toch redelijk rustig? Het is niet meer de constante stroom aan knallen en flitsen van een half uur geleden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:12 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Stelt niks voor. Maar dan moet je dat ding niet in de vlammen laten staan. Als ze dat ding later wegrijden zie je dat de banden zelfs nog heel zijn. Ze hadden gewoon door of terug moeten rijden, maar ze blijven in de vlammen staan en dan gaan ze proberen de boel te blussen.quote:
WE KUNNEN HET OOK PRIMA LEZEN ZONDER CAPS LOCK, HET WORDT ER DAN ZELFS NOG EEN STUK LEESBAARDER OP.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:18 schreef WitteMuur het volgende:
6 POLICEMEN AMONG 13 KILLED IN UKRAINE RIOTS AS KIEV CITY CENTER BURNS
Ik denk dat hij het van Zerohedge copypaste.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
WE KUNNEN HET OOK PRIMA LEZEN ZONDER CAPS LOCK, HET WORDT ER DAN ZELFS NOG EEN STUK LEESBAARDER OP.
Oh je hebt het over de Arabische versie, dat was me niet duidelijk. Die is vrij shit inderdaad.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die documentaire is uitgezonden op Al Jazeera EnglishOp de Arabische Al Jazeera was toendertijd vrijwel niks te zien over die opstand. Hoe het nu is weet ik overigens niet, ik ben na begin 2012 niet meer in een Arabisch land geweest.
Neu, RT.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het van Zerohedge copypaste.
Is copy paste van RTquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
WE KUNNEN HET OOK PRIMA LEZEN ZONDER CAPS LOCK, HET WORDT ER DAN ZELFS NOG EEN STUK LEESBAARDER OP.
Nog nooit van gehoordquote:
Ze zijn ook aan het proberen het vuur te blussen zo te zien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:08 schreef theNull het volgende:
lijkt los te gaan
Volgens mij viel het wel "mee"quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:12 schreef Wopper1 het volgende:
OMG.. Politieagent wordt van kant gemaakt.
Had je 10 minuten geleden moeten kijken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:16 schreef MouzurX het volgende:
Zie nu weinig gebeuren behalve wat fikkie stoken
Dan heb je net de rellen gemist. Politieagent kwam tussen de betogers terecht, en kan het wss niet meer na vertellen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:16 schreef MouzurX het volgende:
Zie nu weinig gebeuren behalve wat fikkie stoken
Bedanktquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Had je 10 minuten geleden moeten kijken.
Het leek er op dat hij zelf nog liep.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:17 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dan heb je net de rellen gemist. Politieagent kwam tussen de betogers terecht, en kan het wss niet meer na vertellen.
Oorlog is een feit.
Ja, op het eind zag je dat idd. Misschien nemen ze 'm in gijzeling oid.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:18 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het leek er op dat hij zelf nog liep dacht ik
Burgeroorlog is inmiddels wel een feit denk ik zo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:20 schreef Grifte het volgende:
https://www.facebook.com/(...)36267&type=2&theater
Gezellig, pro-government burgers die protestanten neermaaien.
Zolang het in de rest van het land nog rustig is nog niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Burgeroorlog is inmiddels wel een feit denk ik zo.
Dit slaat over, net als de protesten eerder dit jaar.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang het in de rest van het land nog rustig is nog niet.
Dat zal niet lang meer duren als je ziet hoeveel doden er vandaag gevallen zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang het in de rest van het land nog rustig is nog niet.
Mischien wordt er ergens een gebouw bezet. Maar het wordt niet zoals Syri.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:22 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dit slaat over, net als de protesten eerder dit jaar.
Je overdrijft nogal.. Een burgeroorlog gaat nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit kan nog jaren doorgaan en dan hoeft er nog steeds geen sprake te zijn van een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Europa(Duitsland) gaat toch niet mee doen met de VS dus een wereldoorlog zal wel loslopenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:25 schreef theNull het volgende:
Wereldoorlog, oekraine is de speelbal tussen de NAVO en Rusland
Rusland zal ook echt niet militair in gaan grijpen hoor. Het is bekend dat Poetin graag zijn Euraziatische Unie wil, maar het lijkt me niet dat hij bereidt is om voor dat streven een ware veroveringsoorlog te starten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:27 schreef Kirov het volgende:
[..]
Europa(Duitsland) gaat toch niet mee doen met de VS dus een wereldoorlog zal wel loslopen
Is dat politie? Ze gooien wel spul op de barricades.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Staan de politie nou half in het vuur of lijkt dat gewoon zo door de camera zoom?
Wow heftig! Duidelijkere beelden van onnodig politie geweld kan je bijna niet krijgen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:29 schreef Wopper1 het volgende:
http://www.ustream.tv/recorded/43961847/highlight/468285
Er ligt wel een metrostation onder dat plein, de metro is wel gesloten en dat station ligt ontzettend diep maar op de een of andere manier zou het toch moeten kunnen lukken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:32 schreef Wopper1 het volgende:
De mensen die er nu staan kunnen niet weg toch? Heeft de politie nog steeds alles omsingeld?
Dat is dan ook niet nodig... De pro-Rusland partijen winnen toch wel in 2015.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Rusland zal ook echt niet militair in gaan grijpen hoor. Het is bekend dat Poetin graag zijn Euraziatische Unie wil, maar het lijkt me niet dat hij bereidt is om voor dat streven een ware veroveringsoorlog te starten.
Was volgensmij zijn moeder of een vrouw met medelijden die er tussen kwam. Lang genoeg doorzeuren en ze laten hem wel gaan, zo'n mevrouw doen ze toch niks.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wow heftig! Duidelijkere beelden van onnodig politie geweld kan je bijna niet krijgen.
Die gast ligt daar als enige zonder dat er een hond in de omgeving is en wordt flink in elkaar getrapt.
Kerel heeft nog mazzel dat ze hem laten gaan
twitter:hubertsmeets twitterde op dinsdag 18-02-2014 om 21:40:15Nieuwe burgemeester Kiev, loyaal aan Janoekovitsj, vraagt middenstand morgen een dagje vrij te nemen.http://t.co/w1Tx5msoR2 reageer retweet
http://nieuwsuitoekraine.blogspot.nl/quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:32 schreef MouzurX het volgende:
heeft iemand toevallig een plattegrond met waar ze nu dan nog demonstreren en waar de politie is?
Bron: http://nieuwsuitoekraine.blogspot.nl/quote:00.30 uur - De voormalige vice-premier Oleksandr Toersjinov is gewond geraakt terwijl hij op het hoofdpodium stond op Maidan. Hij zou door een kogel getroffen zijn. Een agent van de oproerpolitie werd gevangen genomen door betogers die ook kans zagen een waterkanon in brand te steken. Daarmee werd voorkomen dat een andere wagen met een waterkanon verder het plein op reed.
Her is bloederiger maar het gebied is niet groter.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:22 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dit slaat over, net als de protesten eerder dit jaar.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:52 schreef WitteMuur het volgende:
Stel je voor dat dit gebeurd was in de VS, dan zou het leger zijn ingeschakeld en er gericht geschoten worden op demonstranten..
Pittige discussie iig.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:55 schreef Wopper1 het volgende:
Iemand enig idee wie dit zijn die hier nu in conclaaf zijn?
http://www.ustream.tv/channel/mr-matroskin
Ik heb de beelden niet maar welk metrostation? Zoloti vorota iirc loopt ondergronds door tot teathralna en is voor een aantal km aan winkels ondergronds.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er ligt wel een metrostation onder dat plein, de metro is wel gesloten en dat station ligt ontzettend diep maar op de een of andere manier zou het toch moeten kunnen lukken.
Die uStream is een beetje gaarquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:58 schreef starsailor het volgende:
Yep. Goed te zien om die uStream.. en nu ook op de grote stream... uhoh..
twitter:myroslavapetsa twitterde op dinsdag 18-02-2014 om 23:47:22#Euromaidan HQ - Trade Unions Building - on fire, Berkut riot police shooting at protesters from roof, throwing grenades reageer retweet
http://rt.com/on-air/ukraine-central-kiev-protest/quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
iemand link naar livestream met dat gebouw?
http://rt.com/on-air/ukraine-central-kiev-protest/quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
iemand link naar livestream met dat gebouw?
twitter:Kateryna_Kruk twitterde op woensdag 19-02-2014 om 00:09:03elevator in house of trade unions has blocked bc.of fire but as reported there are still people left on higher floors, trying to rescue them reageer retweet
Die zat er denk ik nog inquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Thanks, en....er klimt iemand op nu?
Duurt altijd minstens een uur voordat het doordringt bij die mensen...quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:20 schreef arjan1112 het volgende:
euronews bbc news en cnn brengen het geeneens.
Zalando.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mensen lopen echt halve inboedels in dat vuur te gooien he, tis echt een constante stroom aan spullen die daar het vuur in verdwijnt. Waar halen ze het vandaan?
1 Uur later.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:23 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe laat is het in Kiev ?
Er word gemeld dat de president op tv komt.
Een uur later als het goed is.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:23 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe laat is het in Kiev ?
Er word gemeld dat de president op tv komt.
Als ze het al doen, dan na de Spelen lijkt me.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:24 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat de Russen daar wel gaan ingrijpen als het echt helemaal mis gaat.
Het is goed georganiseerd. Vandaar dar die Nederlandse autobandenhandelaar opgepakt was waar hij verdacht werd van het verkopen van banden aan de protestanten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mensen lopen echt halve inboedels in dat vuur te gooien he, tis echt een constante stroom aan spullen die daar het vuur in verdwijnt. Waar halen ze het vandaan?
Oekrane heeft zelf ook een leger.. Veder overdrijf je, het gaat maar om 1 plein.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:24 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat de Russen daar wel gaan ingrijpen als het echt helemaal mis gaat.
Waar inmiddels al 18 doden zijn gevallen en bijna 150 gewonden, ja ik overdrijf.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:30 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Oekrane heeft zelf ook een leger.. Veder overdrijf je, het gaat maar om 1 plein.
Zoiets gaat nou echt niet gebeuren.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar inmiddels al 18 doden zijn gevallen en bijna 150 gewonden, ja ik overdrijf.Dat Oekraine zelf ook een leger heeft was mij ook bekend, maar als het echt mis gaat, zoals bv in Syrie, dan kan ik me best voorstellen dat de zittende leiding van het land een beroep doet op de Russen.
Aldus Nu.nlquote:Het geweld blijft niet beperkt tot centraal Kiev, maar breidt zich uit naar steden in het westen van het land. Zo is in Ternopol een politiebureau aangevallen en in brand gestoken.
edit: hm is prive video nu, iig een pantserwagen reed op de barricade af en werd met 5-15 molotovs bekogeld en vloog meteen in de fik, benzinetank geraakt ofzo. Met de politie er nog in, kan niet anders.quote:
Nou wil dat in Oekrane ook niet zo bijzonder veel zeggenquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:36 schreef arjan1112 het volgende:
ook een vechtpartij in het parlement vandaag.
Hij is geblust en reedt later gewoon weer rond.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:36 schreef MouzurX het volgende:
Weet niet of het een waterkanon is maar deze is flink in de fik:
[..]
edit: hm is prive video nu, iig een pantserwagen reed op de barricade af en werd met 5-15 molotovs bekogeld en vloog meteen in de fik, benzinetank geraakt ofzo. Met de politie er nog in, kan niet anders.
Ja, dat is niet echt veel. Als het nodig is, schiet het leger alle relschoppers zo dood.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar inmiddels al 18 doden zijn gevallen en bijna 150 gewonden, ja ik overdrijf.Dat Oekraine zelf ook een leger heeft was mij ook bekend, maar als het echt mis gaat, zoals bv in Syrie, dan kan ik me best voorstellen dat de zittende leiding van het land een beroep doet op de Russen.
En het begint, net als in Egypte, op een groot plein, waar het dus flink uit de hand kan lopen en escaleren naar andere delen van het land.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:40 schreef arjan1112 het volgende:
Je kan dit wel met Thailand vergelijken
Protesten zijn bijna hetzelfde
Ook wel benieuwd ja... dat fikt gewoon door lijkt me.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:41 schreef Infection het volgende:
Hoe is het nu met dat brandende gebouw eigenlijk?
Het verschil is dat er in Thailand geen sprake is van buitenlandse steun aan een van de kanten. En dat de demonstranten in Oekrane claimen voor democratie te zijn en in Thailand zijn ze duidelijk anti-democratischquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:40 schreef arjan1112 het volgende:
Je kan dit wel met Thailand vergelijken
Protesten zijn bijna hetzelfde
Lijkt geblust te worden nu:quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ook wel benieuwd ja... dat fikt gewoon door lijkt me.
.. wat denk je zelf? Zou dat een goeie manier zijn om iedereen weer blij & happy te krijgen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:54 schreef Elan het volgende:
Waarom schieten ze die relschoppers eigenlijk niet gewoon dood?
Las net op AD.nl dat er inmiddels 10 agenten vermoord zijn dan heeft dit 'protest' toch niets meer te maken met recht op demonstreren of iets.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:56 schreef starsailor het volgende:
[..]
.. wat denk je zelf? Zou dat een goeie manier zijn om iedereen weer blij & happy te krijgen?
Dan nog, als ze iedereen daar nu doodschieten weet je zeker dat het escaleert. En dan niet meer op dit ene plein, dan staat het halve land buiten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Las net op AD.nl dat er inmiddels 10 agenten vermoord zijn dan heeft dit 'protest' toch niets meer te maken met recht op demonstreren of iets.
Neigt meer naar een staatsgreep of zo.
Hmmm ja das ook weer waar.quote:Op woensdag 19 februari 2014 01:08 schreef Henno het volgende:
[..]
Dan nog, als ze iedereen daar nu doodschieten weet je zeker dat het escaleert. En dan niet meer op dit ene plein, dan staat het halve land buiten.
Omdat de VS/EU dan hypocriet sancties gaan instellenquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:54 schreef Elan het volgende:
Dat weet volgens mij niemand.quote:Op woensdag 19 februari 2014 02:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wie zijn nu de goeden en wie de slechten? Kijkt wat makkelijker.
http://www.kyivpost.com/c(...)-updates-335735.htmlquote:Anti-government EuroMaidan demonstrations began in Ukraine on Nov. 21, triggered by President Viktor Yanukovych's decision to abandon closer ties with the European Union in favor of Russia, which in December offered him a $15 billion bailout and 33 percent discount on imported natural gas. The demonstrations turned deadly on Jan. 22, when at least three protesters were killed by gunshot during a police assault on the crowd. More than 300 suffered injuries. The tense standoff remains on Hrushevskoho Street near Dynamo Stadium and the protests have spread throughout the nation.
http://www.kyivpost.com/c(...)-updates-337067.htmlquote:Police launched a raid on Independence Square at 8 p.m. on Feb. 18. See Kyiv Post coverage of daytime clashes today between police and protesters that killed at least 22 persons, including seven police officers, and injured more than 1,000 persons.
Wat een objectiviteitquote:
Ach stel je niet aan. In Wit-Rusland is het verboden te applaudiseren.quote:Op woensdag 19 februari 2014 02:13 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wat een objectiviteit![]()
Nergens staat dat de demonstranten illegaal gebouwen bezetten en de politie aanvallen, pas dan vallen er doden
President had beloofd hervormingen soor te voeren, als protestanten de bezette plekken verlieten. Daar kwam ie later op terug, vandaar de hernieuwde woede en escalatie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 02:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat weet volgens mij niemand.
De hervormingen die men eist zijn ergens wel terecht maar ergens ook onbegrijpelijk.
En de manier waarom ze hun zin door drammen slaat natuurlijk ook nergens op.
Enige manier als praten niet meer helpt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 02:05 schreef Elan het volgende:
Echt he?quote:Op woensdag 19 februari 2014 02:25 schreef SuicideErrorist het volgende:
Echt, elke keer als ik dit topic aanklik om te kijken of er nog iets interessant gemeld is komt die pro-Russische mafkees weer om de hoek kijken.
*verlaat thread*
Dat loste in Syrie het probleem ook niet echt op toch?quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:54 schreef Elan het volgende:
Ach, zowat het armste land van Europa, torenhoge corruptie en een Rusland dat het land nog in een ijzeren greep houdt. Geen handelsverdrag met Europa. Dat ziet er niet naar uit alsof het in de nabije toekomst gaat verbeteren. Bovendien ernstig verdeeld, zowel religieus als ideologisch. Dan krijg je dit soort situaties.quote:Op woensdag 19 februari 2014 02:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat weet volgens mij niemand.
De hervormingen die men eist zijn ergens wel terecht maar ergens ook onbegrijpelijk.
Heel ontopicquote:Op woensdag 19 februari 2014 06:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach stel je niet aan. In Wit-Rusland is het verboden te applaudiseren.
Doeiquote:Op woensdag 19 februari 2014 02:25 schreef SuicideErrorist het volgende:
Echt, elke keer als ik dit topic aanklik om te kijken of er nog iets interessant gemeld is komt die pro-Russische mafkees weer om de hoek kijken.
*verlaat thread*
Zelfs al is het waar, dat is nog geen reden om gebouwen te bezetten en politie aan te vallen. De regering hoeft niet te luisteren naar demonstranten. Dat deed de Nederlandse regering ook niet met de demonstraties tegen kernwapens.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:35 schreef J.B. het volgende:
De regering had beloofd de grondwet van 2004 weer opnieuw in te stellen (met minder macht voor de president en meer voor het parlement) maar vandaag weigerde de voorzitter (partijgenoot van Janoekovitsj) het op de agenda te zetten.
Bron?quote:Mede hierdoor is het geweld vandaag ontstaan. Tevens komt van de beloofde amnestie niks terecht, van de 2500 demonstranten die vrijgelaten zouden worden zijn er maar 100 daadwerkelijk vrijgelaten.
Omdat die wapens uit het buitenland krijgen..quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:35 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat loste in Syrie het probleem ook niet echt op toch?
Jullie steunen relschoppers die de politie aanvallen en gebouwen bezetten... Democratie is vervelend h? Vooral als er iemand is gekozen die niet jouw standpunten deelt.quote:
En dat met zo een sig.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jullie steunen relschoppers die de politie aanvallen en gebouwen bezetten... Democratie is vervelend h? Vooral als er iemand is gekozen die niet jouw standpunten deelt.
Heel ontopic weer.quote:
Dit is toch ook een buitenlands complot? Volgens het regime dan.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:09 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Omdat die wapens uit het buitenland krijgen..
Je kan niet ontkennen dat er geen burgeroorlog geweest zou zijn zonder buitenlandse wapens en strijders.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is toch ook een buitenlands complot? Volgens het regime dan.
Nee, Dan was er alleen maar een massaslachting.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:41 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat er geen burgeroorlog geweest zou zijn zonder buitenlandse wapens en strijders.
quote:De Oekraense minister van Defensie Pavlo Lebedyev heeft een Oekraense nieuwssite laten weten dat luchtlandingstroepen gestuurd zijn van Dnipropetrovsk naar Kiev "om hun militaire bases en wapendepots te versterken", meldt de BBC.
Ook met molotovs kwam ik net achter.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:52 schreef theNull het volgende:
Politie dat gooit met stenen, wat een fail
Gadaffi, Ceaușescu en Miloević helden noemen.quote:
quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Gadaffi, Ceaușescu en Miloević helden noemen.
Dan ben je echt alle realiteitszin verloren.
Dat is over het algemeen niet het merendeel (behalve misschien bij Miloević)quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:11 schreef WitteMuur het volgende:
[..]Gelukkig denkt het volk in die landen er anders over
Roemeni 63 procent vond het leven beter onder het communisme[7],quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is over het algemeen niet het merendeel (behalve misschien bij Miloević)
en sukkels hou je toch wel.
De "vroeger was alles beter" mentaliteit vind je overal.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:16 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Roemeni 63 procent vond het leven beter onder het communisme[7],
https://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_het_communisme
Het zit je wel diep he.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:16 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Er was iemand gekozen jaren geleden die niet de standpunten van Rusland deelde. Poetin besloot gas als dwangmiddel in te gaan zetten om diegene het veld te laten ruimen. Democratie is erg vervelend voor Poetin (net als voor Amerika wanneer een leider wordt gekozen die hen niet aanstaat).quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jullie steunen relschoppers die de politie aanvallen en gebouwen bezetten... Democratie is vervelend h? Vooral als er iemand is gekozen die niet jouw standpunten deelt.
Dat heeft daar wel mee te maken, als je dat ontkent betekent dat dat je weinig kennis ervan hebt. Ze willen terug naar de tijd waarin iedereen werk had, een flatje, gezondheidszorg, onderwijs, niemand dood van de honger enz.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De "vroeger was alles beter" mentaliteit vind je overal.
Dat heeft verder niks met die specifieke regimes te maken.
Het was geen opstand maar een militaire coup, de leiders daarvan hebben zich daarna verrijkt.quote:Maar de misdaden van deze 'helden', misdaden waarvoor uiteindelijk de eigen bevolking tegen hen in opstand kwam (op wederom Miloević na), die schuif je maar even terzijde?
Welk doel en welke middelen?quote:Even een vraagje aan jou dan:
"Het doel heiligt de middelen" Ja of Nee?
En wat houd die middenweg precies in?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:24 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Het zit je wel diep he.
Uitersten zijn in dit geval niet goed: zowel pure kapitalisme als pure communisme zijn uiteindelijk destructief voor een volk/land. Helaas is dit bij de predikers van beide kampen niet aan het verstand te krijgen, dat een middenweg misschien een optie zou kunnen zijn.
2010 is niet heel veel jaar geleden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er was iemand gekozen jaren geleden die niet de standpunten van Rusland deelde.
Dat is gewoon legaal en democratisch, wel niet eerlijk.quote:Poetin besloot gas als dwangmiddel in te gaan zetten om diegene het veld te laten ruimen.
Misschien moet je de wiki over een van je helden eens veranderen, want die is dus blijkbaar een complete leugen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:16 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |