Wat is de definitie van een relatie?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik had een vrij verhitte discussie met een ex-scharrel over waarden en normen binnen een relatie. Ik was van mening dat 1) je moet niet verwachten dat een ander voor je gaat zorgen 2) je moet voor jezelf kunnen zorgen en 3) je moet niet verwachten dat je een ander kan veranderen, je kunt hem alleen een schop in de goede richting geven. Zij was het hier pertinent mee oneens en zat precies 180 graden andersom.
Dit mede met het oog op depressies binnen een relatie en dat je dus mentaal en financieel afhankelijk beignt te worden van de ander. Mijn inziens moet dat nooit en ik verwacht ook nooit van een ander dat die persoon me kan optillen. Dat kan ik immers alleen maar zelf. Toch?
Ligt eraan hoe je relatie in elkaar zit en hoe lang die al is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik had een vrij verhitte discussie met een ex-scharrel over waarden en normen binnen een relatie. Ik was van mening dat 1) je moet niet verwachten dat een ander voor je gaat zorgen 2) je moet voor jezelf kunnen zorgen en 3) je moet niet verwachten dat je een ander kan veranderen, je kunt hem alleen een schop in de goede richting geven. Zij was het hier pertinent mee oneens en zat precies 180 graden andersom.
Dit mede met het oog op depressies binnen een relatie en dat je dus mentaal en financieel afhankelijk beignt te worden van de ander. Mijn inziens moet dat nooit en ik verwacht ook nooit van een ander dat die persoon me kan optillen. Dat kan ik immers alleen maar zelf. Toch?
Hangt van meerdere dingen af, oa hoe lang een relatie, hoe de relatie voorheen was, maar ook het karakter van beide mensen. Sommigen willen nu eenmaal graag voor mensen zorgen/willen graag door anderen verzorgd worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit! Man en ik kende elkaar iets meer als n half jaar toen hij depressief raakte, ben gebleven en heb geholpen waar ik kon, en n half jaar daarna raakte ik burnout en waren de rollen omgedraaid... En ook hij is gebleven, we hebben zij aan zij gevochten met en voor elkaar! zijn er veel sterker uitgekomen en vorig jaar mei getrouwd! En in augustus verwachten wij ons eerste kindje...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:54 schreef kvd het volgende:
[..]
Hangt van meerdere dingen af, oa hoe lang een relatie, hoe de relatie voorheen was, maar ook het karakter van beide mensen. Sommigen willen nu eenmaal graag voor mensen zorgen/willen graag door anderen verzorgd worden.
Een ander persoon kan wel degelijk iemand met een depressie optillen. Tenminste, als ik naar mezelf kijk. Ik ben blij dat mijn vriend ondanks alle negatieve dingen van mij, mij nog steeds de moeite waard vindt om zowel zich zorgen om mij te maken als voor mij te zorgen. Dat geeft mij een beter gevoel over mezelf en ik heb dan ook iemand waarvoor ik uit deze situatie wil komen. Daarnaast moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik het wel fijn vind dat hij mij ook financieel wat kan helpen, geeft mij meer rust om eerst aan mezelf te werken en niet heel druk bezig ben met werk in de toekomst.
Samenwonen met iemand anders met het oog op de toekomst.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:43 schreef seasushi het volgende:
[..]
Wat is de definitie van een relatie?
Erg treffend filmpje!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef -Spring het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Ik voelde het kippenvel naar m'n kruin schieten.
http://brekend.nl/2013/12/10/de-zwarte-hond-die-depressie-heet
Ja, mooi filmpje.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef -Spring het volgende:
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef -Spring het volgende:
Nu voel ik me een koude cynische bittere lul want het deed letterlijk niks met me.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef -Spring het volgende:
Als je dan toch zelf de voorzet geeft, is dit wel het moment om te bekennen dat ik je weliswaar geen lul vind, maar idd wel regelmatig koud, cynisch en bittter vind overkomen.quote:Op zondag 9 februari 2014 02:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nu voel ik me een koude cynische bittere lul want het deed letterlijk niks met me.
Je bent helemaal niet oud!quote:Op zondag 9 februari 2014 02:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nu voel ik me een koude cynische bittere lul want het deed letterlijk niks met me.
Ik heb hetzelfde als spring.quote:Op zondag 9 februari 2014 02:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens. Het ligt er te dik bovenop, vind ik.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde als spring.
To be honest heb ik de indruk dat jij je gevoel hebt uitgeschakeld ipv dat het écht beter met je gaat.
Het ene moment was je nog met enuge regelmaat best geraakt door wat je ex uitvrat en het volgende moment was het I don't care en fuck it. En sindsdien ben je inderdaad een redelijk kil persoon hier.
Misschien heb je dat even nodig om straks weer een prettige balans te hebben tussen wel gevoel hebben maar niet meer met je laten spelen. Dat hoop ik eigenlijk wel, want zoals je je nu presenteert lijkt het niet écht heel goed te gaan met je.
oef...quote:Op zondag 9 februari 2014 09:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als je dan toch zelf de voorzet geeft, is dit wel het moment om te bekennen dat ik je weliswaar geen lul vind, maar idd wel regelmatig koud, cynisch en bittter vind overkomen.
Vervelend dat ik het met bovenstaande posts eens ben dat S_E op het moment de balans kwijt is.quote:
Je kunt natuurlijk ook per ongeluk mensen kwetsenquote:Op zondag 9 februari 2014 14:09 schreef Gray het volgende:
Volgens mij had ie dat ervoor ook wel. Zolang ie het niet opzettelijk doet om iemand te kwetsen is er weinig mis met harde teksten, wat mij betreft.
Ik voel me niet gekwetst door berichten van se zover ik weet. T is meer dat het opvalt, niet heel gezellig is en ik niet hoop dat ie straks alsnog keihard tegen een muur knalt.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:09 schreef Gray het volgende:
Volgens mij had ie dat ervoor ook wel. Zolang ie het niet opzettelijk doet om iemand te kwetsen is er weinig mis met harde teksten, wat mij betreft.
Dat. Liever iemand die cynisch en hard kán zijn dan een lieviepieviekusjekroel-type, persoonlijk schiet ik daar zelf meer mee op.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:09 schreef Gray het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd liever iemand die eerlijk, direct en de strijd durft aan te gaan dan iemand die zich verbergt achter cynisme en gevoelloze hardheidquote:Op zondag 9 februari 2014 19:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat. Liever iemand die cynisch en hard kán zijn dan een lieviepieviekusjekroel-type, persoonlijk schiet ik daar zelf meer mee op.
Daarbij; hou in je achterhoofd dat iemand op internet kort/bondig (af)reageert. Iemand op deze manier ongevraagd van feedback voorzien vind ik aardig respectloos en het komtop mij aanvallend over.
Ik kreeg ook niet de indruk van jouw post dat het jou hoog zat. Je gaf op een kalme en neutrale manier je mening en daar is opzich niks mis mee toch?quote:Op zondag 9 februari 2014 19:48 schreef Murmeli het volgende:
Ik denk dat het groter wordt gemaakt dan het is.
Al begrijp ik de visie van minthy ook wel. Ongevraagde feedback (al nodidge se er met zijn post natuurlijk wel toe uit) is niet altijd even handig.
Er zat mij verder niks hoog trouwens. Ik heb ook geen last van dat het hier afentoe knettert (merk er niks van).
Het was niet oordelend bedoeld of onaardig en als het zo wel overkomt dan sorry se.
Dank je, zo was het inderdaad bedoeld. Maar nogmaals snap ik de kritiek van minthy ook.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kreeg ook niet de indruk van jouw post dat het jou hoog zat. Je gaf op een kalme en neutrale manier je mening en daar is opzich niks mis mee toch?
Ik ben het trouwens wel met spring eens en jouw post was eigenlijk nog beter dan dat ik zelf bedenken kon.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dank je, zo was het inderdaad bedoeld. Maar nogmaals snap ik de kritiek van minthy ook.
Nja ff kijken maar of se het een beetje ok oppakt. Gaat om hem tenslotte.
Ligt er aan.quote:
Das wat anders denk ik...?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:44 schreef Cue_ het volgende:
Zo he, wat heeft een filmpje weer es veel aangezet hier. Toch ben ik zelf het grotendeels eens met s_e. Dergelijke filmpjes doen me weinig. Vind het wel een goed instructiefilmpje / uitlegfilmpje voor mensen die het allemaal niet zo snappen. Maar emotioneel ofzo? Nee echt totaal niet.
Maargoed, ieder zo zijn ding
Ik denk dat het goed is om in te zien dat die ''zwarte hond'' op een gegeven moment je helemaal ''overgenomen'' heeft.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:44 schreef Cue_ het volgende:
Zo he, wat heeft een filmpje weer es veel aangezet hier. Toch ben ik zelf het grotendeels eens met s_e. Dergelijke filmpjes doen me weinig. Vind het wel een goed instructiefilmpje / uitlegfilmpje voor mensen die het allemaal niet zo snappen. Maar emotioneel ofzo? Nee echt totaal niet.
Maargoed, ieder zo zijn ding
He shit man, das balen. Ik ken dat gevoel, je zit al op je laatste restjes te lopen, moet je -weer- nog langer wachten -_-quote:Op maandag 10 februari 2014 17:42 schreef Mistico het volgende:
Ik zou vanmorgen mijn tweede intakegesprek hebben na 3 weken wachten, gaat de afspraak opeens niet door.Ik had zo graag mijn verhaal willen doen. Nu kan ik zeker weer een paar weken wachten.
Precies. Ik keek er eigenlijk wel naar uit.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
He shit man, das balen. Ik ken dat gevoel, je zit al op je laatste restjes te lopen, moet je -weer- nog langer wachten -_-
Sterkte Mistico
wat klote! Heb je wel al een nieuwe datum?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:42 schreef Mistico het volgende:
Ik zou vanmorgen mijn tweede intakegesprek hebben na 3 weken wachten, gaat de afspraak opeens niet door.Ik had zo graag mijn verhaal willen doen. Nu kan ik zeker weer een paar weken wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
Jeetje, Detroit. Heftig hoor. En ik vind dat je manager niet zoveel inlevingsvermogen heeft. Gelukkig dat de bedrijfarts verstandiger lijktquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:25 schreef Detroit het volgende:
Alles goed hier?
En nu officieel overspannen..
Lang-verhaal-in-spoiler-om-even-van-mij-af-te-schrijven
-knip-
Thanks! De bedrijfsarts liet me ook beloven om iedere dag een uurtje naar buiten te gaan om wat aan lichaamsbeweging te doen. Die zit ook meer op jouw lijn. Gelukkig soms een meevallertje.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:43 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Jeetje, Detroit. Heftig hoor. En ik vind dat je manager niet zoveel inlevingsvermogen heeft. Gelukkig dat de bedrijfarts verstandiger lijkt. Je gaf volgens mij een tijdje geleden ook al aan dat je daar niet wil blijven werken... Jammer dat het nu eerst zover heeft moeten komen, maar aan de andere kant ook goed. Je lichaam zegt stop dus nu moet je (eerst) wel stoppen. Neem de komende weken echt de tijd om tot rust te komen en om dingen te doen die goed voor je zijn. Als ik gestresst ben of me overbelast voel, moet ik ook veel rustiger aan doen. Ik ga dan bijvoorbeeld graag naar de sauna of zo. Veel succes en sterkte in ieder geval.
Die angsten zullen neem ik aan juist naar voren komen omdat je met zoveel dingen bezig bent toch? Ik bedoel, twee keer therapie, werken, liefdesverdriet, en dan ook nog oeverloos negatief denken.quote:Hmm ja, met mij gaat het niet zo goed eigenlijk op het moment. De AD lijkt te werken in de zin van dat ik me niet meer zo erg depressief voel, maar nu komen de angsten (zoals Minthy ook schreef) zeer sterk naar boven en nu ben ik weer gestresst en begin weer steeds negatiever te denken (vooral over mezelf). Nou ja, nu heb ik ook sinds de kerstvakantie al weer bijna vier weken therapie gehad, wat op dit moment ook intensief is omdat ik nu weer ipv 1x per week, 2x per week therapie heb. Dit in combinatie met (voor mijn doen) veel werken en een beetje liefdesverdriet, is niet zo goed.
Vandaag neem ik maar een baaldag. Ik denk dat ik later nog maar de sauna in duik of zo.
Natuurlijk niet. Dit is het d&a topicquote:
quote:En nu officieel overspannen..
Lang-verhaal-in-spoiler-om-even-van-mij-af-te-schrijvenAwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een rotsituatie zeg. Fijn dat je familie je steunt en dat je opgelucht bent. Ik hoop dat je wat tot rust kunt komen de komende weken.
Hoe voel je je nu?Why are you wearing that stupid man suit?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:25 schreef Detroit het volgende:
Alles goed hier?
Lang-verhaal-in-spoiler-om-even-van-mij-af-te-schrijvenGefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk een kogel door de kerk, en even niet op je tenen lopen. Tijd voor jezelf nemen erkennen dat je ziek bent.
Ik heb over het algemeen alleen maar goede ervaringen met bedrijfsartsen, ik hoop dat jij dat ook krijgt.Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
Bij jou vraag ik me altijd af of de therapie niet meer kwaad dan goed doet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:43 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Jeetje, Detroit. Heftig hoor. En ik vind dat je manager niet zoveel inlevingsvermogen heeft. Gelukkig dat de bedrijfarts verstandiger lijkt. Je gaf volgens mij een tijdje geleden ook al aan dat je daar niet wil blijven werken... Jammer dat het nu eerst zover heeft moeten komen, maar aan de andere kant ook goed. Je lichaam zegt stop dus nu moet je (eerst) wel stoppen. Neem de komende weken echt de tijd om tot rust te komen en om dingen te doen die goed voor je zijn. Als ik gestresst ben of me overbelast voel, moet ik ook veel rustiger aan doen. Ik ga dan bijvoorbeeld graag naar de sauna of zo. Veel succes en sterkte in ieder geval.
Hmm ja, met mij gaat het niet zo goed eigenlijk op het moment. De AD lijkt te werken in de zin van dat ik me niet meer zo erg depressief voel, maar nu komen de angsten (zoals Minthy ook schreef) zeer sterk naar boven en nu ben ik weer gestresst en begin weer steeds negatiever te denken (vooral over mezelf). Nou ja, nu heb ik ook sinds de kerstvakantie al weer bijna vier weken therapie gehad, wat op dit moment ook intensief is omdat ik nu weer ipv 1x per week, 2x per week therapie heb. Dit in combinatie met (voor mijn doen) veel werken en een beetje liefdesverdriet, is niet zo goed.
Vandaag neem ik maar een baaldag. Ik denk dat ik later nog maar de sauna in duik of zo.
Rot dat het op deze manier moet en dat het dan zo slecht gaat, maar goed dat je er nu even weg bent. Hopelijk kan je het straks weer op een goede manier oppakken (als inquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:25 schreef Detroit het volgende:
Alles goed hier?
Lang-verhaal-in-spoiler-om-even-van-mij-af-te-schrijven
-weg-
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:00 schreef kuolema het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dit is het d&a topic![]()
[..]
AwWat een rotsituatie zeg. Fijn dat je familie je steunt en dat je opgelucht bent. Ik hoop dat je wat tot rust kunt komen de komende weken.
Hoe voel je je nu?
Thanks!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:00 schreef seasushi het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Eindelijk een kogel door de kerk, en even niet op je tenen lopen. Tijd voor jezelf nemen erkennen dat je ziek bent.
Ik heb over het algemeen alleen maar goede ervaringen met bedrijfsartsen, ik hoop dat jij dat ook krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |