abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136372156
Beste FOK!

Dit is iets wat al jaren bij mij op school gebeurt en ik weet gewoon niet meer hoe ik hierop moet reageren.
Het begon in de 1ste van de middelbare. Iedereen is natuurlijk in spanning hoe het hier zal gaan verlopen. Sommige kenden elkaar al, helaas had ik de pech dat er niemand in mijn klas zat die ik kende. Op het eerste ogenblik was er ook niet direct een klik.
De paar maanden die zo doorgaan waren niet de beste. Had bijna nergens een klik mee in mijn klas, werd vaak alleen gelaten op samenwerkingsopdrachten. Je kent dat riedeltje wel.
Omdat ik dus niet zo'n zelfverzekerd type was kwamen er regelmatig mensen op me af die dan wat van je afpakken. Vraag je of je het terug wil geven.. Ze geven alleen deze reactie ''Je bent echt een mongol he, kom vechten dan''
Ik liet dat maar met rust. Puur omdat ik helemaal geen zin heb om te vechten op school. Bij de leraar heb ik dit soort dingen wel ns gemeld. Op school word daar natuurlijk geen fuck mee gedaan.

Na een jammer genoeg slecht 1ste jaar kwam ik in de 2de. Ik was naar een andere klas gegaan waar ik wel mensen had zitten die ik kende. Dit ging een tijdje goed. Totdat je weer van die etterbakken hebt die wat pakken en moet vechten om het terug te krijgen. Hier ben ik alleen achterna gelopen omdat ik mn spullen gewoon terug wil. Je wil toch niet hebben dat je om de week een nieuwe geo moet kopen?
Helaas gebeurde in dat jaar ook weer vervelende dingen.. Bij gym het onderdeel handstand mn pols gebroken toen ik achterover viel. Zacht gelach achteraf.
Ook een paar maanden later wanneer ik weer herstelt was kwamen er een aantal mensen op me af die chagrijnig waren en na een tijdje ''ruzie'' hebben ze me op mn oog geslagen. Klein litteken aan overgehouden. De jongens zelf kwamen er met 1 dag schorsing vanaf. Bedankt school.

Nu in de 3de kennen een hoop mensen me wel dat ik een makkelijke prooi ben en ''kneus'' zou zijn. De hele tijd uitgedaagt worden om te vechten ben ik echt zat geworden. 1x bij iemand uitgehaald zodat ie in een volle aula lekker werd uitgelachen. Een goeie week was dat, niet omdat het leuk is om mensen neer te leggen maar omdat ze toen mij opeens wel met respect kunnen behandelen.
Helaas zijn er nog verschillende mensen die mij nog wel uitdagen om te vechten. Ik wil niet de school rond gaan als de vechtersbaas. Maarja de school doet geen flikker hiertegen.. Je moet het zelf oplossen.
Laatst ook weer na een klein meningsverschil in de les '' ik sla je na de les jonge''' Je hoort er achteraf niks van. Soms wel maar dan weet ik ze tot nog toe te ontwijken.
Zo wil ik liever niet meer verder. Hoe zorg ik ervoor dat ze ophouden mij uit te dagen en me met respect behandelen?

Excuses voor het lange topic. Maar als je eenmaal bezig bent zette ik al het hele verhaal er neer.

EDIT: Mocht je hier ervaring mee hebben of zoiets kun je hem ook via de mail sturen. Daar let ik veel meer op dan FOK! :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hetbanaantje op 06-02-2014 16:02:31 ]
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:08:40 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_136372245
Kom vechten dan
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_136372387
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:08 schreef imikethat het volgende:
Kom vechten dan
Waarschijnlijk heb je de OP niet goed gelezen. Lees het eerst nog maar een keer goed voordat je een reactie plaatst. Dan zou ik je wat serieuzer nemen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:10:51 #4
411401 imikethat
pi_136372399
Overigens is het niet hún schuld dat jíj geen vrienden kan maken :')
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_136372461
Er is maar een manier om in deze situatie respect te krijgen van de mensen die je uitdagen en je weet precies waar ik het over heb.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_136372480
Gewoon tikken uitdelen. Zolang je het niet opzoekt en 'zij' je uitdagen/pesten.
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:12:51 #7
411401 imikethat
pi_136372518
Word een brede boii en geef ze pakkie
pi_136372520
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef zarGon het volgende:
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_136372558
quote:
quote:
Ja en als ik verlies sta ik pas echt goed voor lul.
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:13:58 #10
66083 Platina
78th Element
pi_136372576
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Hetbanaantje het volgende:

[..]

[..]

Je hebt al 2 jaar gehad om de sportschool te ontdekken.
pi_136372665
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik ben niet iemand die interesse heeft om een sixpack te kweken. Is er ook online is over vechten te vinden?
pi_136372700
quote:

[..]

[..]

Vanuit een de-escalerende houding onverwacht gelijk voor een aantal knietjes/frontkicks in de ballen gaan. Flinke jongen die dat kan hebben.

Oefen ze.
pi_136372727
quote:
Idd en als je niet durft te tikken, een trap onder de zak geven.
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:19:08 #14
66083 Platina
78th Element
pi_136372814
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:15 schreef Hetbanaantje het volgende:

[..]

Ik ben niet iemand die interesse heeft om een sixpack te kweken. Is er ook online is over vechten te vinden?
Nee, met Google vind ik ook al niks.

:')
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:22:42 #15
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_136372993
Misschien de FOK! knokploeg maar even opbellen?

Of anders schijnbeweging, in de buik, vervolgens op de kin :)

Succes :)

Mensen pesten / uitdagen om te vechten :')_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:25:48 #16
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136373157
Hm, lastig dit.
Bij mij gebeurde vrijwel hetzelfde op het middelbaar (is alweer 5 jaar geleden). Ik was wel al heel snel groot en breed/stevig gebouwd (in de derde was ik al 1,83 en rond de 85 kilo) waardoor het kleinste verzet ze al snel liet realiseren dat ze maar beter konden ophouden. Toch was deze grens moeilijk voor mij toen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:27:56 #17
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_136373286
Gewoon iemand, waarvan je denkt dat je hem aankan, uithalen.

Laten zien dat ze niet moeten kloten met je, dan stopt de rest ook wel. Anders toch maar wat dumbells aanschaffen..
pi_136373557
quote:

[..]

[..]

Dit is een beetje zoals een meisje laten merken dat je interesse in haar hebt en haar uitvragen. Als je iets onderneemt, bestaat de kans dat ze je afwijst. Echter, als je niets doet en nooit afgewezen wordt boek je ook nooit vooruitgang. Door al die afwijzingen leer je van je fouten en bouw je ervaring op, waardoor je kans op succes stijgt bij een volgend meisje.

Als je niets doet tegen de pestkoppen stoppen ze niet. Dat het jaren aan de gang is, is daar het bewijs van. Je school doet er niets tegen, dus komt het neer op je eigen boontjes doppen. Wanneer het komt tot een confrontatie en jij met ze vecht, boek je vooruitgang: 1) je verliest, maar bouwt ervaring op waardoor je de volgende keer beter kan vechten of 2) je wint en je wordt minder/niet meer lastiggevallen.

Het probleem lost zich niet vanzelf op en als je niets doet kom je er nooit vanaf. Schrijf je desnoods in op een vechtsport.
pi_136373758
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit is een beetje zoals een meisje laten merken dat je interesse in haar hebt en haar uitvragen. Als je iets onderneemt, bestaat de kans dat ze je afwijst. Echter, als je niets doet en nooit afgewezen wordt boek je ook nooit vooruitgang. Door al die afwijzingen leer je van je fouten en bouw je ervaring op, waardoor je kans op succes stijgt bij een volgend meisje.

Als je niets doet tegen de pestkoppen stoppen ze niet. Dat het jaren aan de gang is, is daar het bewijs van. Je school doet er niets tegen, dus komt het neer op je eigen boontjes doppen. Wanneer het komt tot een confrontatie en jij met ze vecht, boek je vooruitgang: 1) je verliest, maar bouwt ervaring op waardoor je de volgende keer beter kan vechten of 2) je wint en je wordt minder/niet meer lastiggevallen.

Het probleem lost zich niet vanzelf op en als je niets doet kom je er nooit vanaf. Schrijf je desnoods in op een vechtsport.
Tja, daar moet ik je gelijk in geven. Het probleem waarom ik eigenlijk liever niet vecht is omdat ik ben bang dat ik de ander serieuze schade aanricht.. Heb een keer goed uitgehaald op een voorwerp.. Nou er was niks meer van over... Houd echt altijd kracht in sindsdien.
Hoe zorg je ervoor dat je dan laat maar zeggen ''wint''
pi_136373869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:10 schreef imikethat het volgende:
Overigens is het niet hún schuld dat jíj geen vrienden kan maken :')
Wat een kut reactie.

Ik ging naar school om te leren niet om neppe vrienden te maken.

Altijd goed gegaan, ze wisten wel dat niet mij te spotten viel.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_136373974
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Platina het volgende:

[..]

Sportschool zegt geen reet gozer. Ik hoek een sportschool typetje zo neer.

Sportschool is alleen goed om vertrouwen te kweken. Verder niks op het visuele kant na.
- Wiet van Broeckhoven
pi_136374020
quote:
18s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef Hetbanaantje het volgende:

[..]

Tja, daar moet ik je gelijk in geven. Het probleem waarom ik eigenlijk liever niet vecht is omdat ik ben bang dat ik de ander serieuze schade aanricht.. Heb een keer goed uitgehaald op een voorwerp.. Nou er was niks meer van over... Houd echt altijd kracht in sindsdien.
Je hoeft een ander niet te breken en te moorden, gewoon 'onschadelijk' maken is genoeg. Het gaat erom dat je ze laat merken dat ze van je af moeten blijven en niet moeten storen.
pi_136374123
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je hoeft een ander niet te breken en te moorden, gewoon 'onschadelijk' maken is genoeg. Het gaat erom dat je ze laat merken dat ze van je af moeten blijven en niet moeten storen.
D.m.v. kundige training. :)
- Wiet van Broeckhoven
pi_136374188
quote:

[..]

Sowieso niet gaan meppen met 'wapens' :') Dat is kansloos, laf en daar krijg je echt geen respect mee. Ga anders onder boksen ofzo.
pi_136378485
Ga op een vechtsport of doe een weerbaarheidstraining. Gewoon negeren op een nonchalante manier, dus niet de "oh jee ik hoop dat ik niet opval" manier. Je hele houding is waarschijnlijk onderdanig, waardoor je de shit over je af roept. Ze pikken er immers altijd de zwakkelingen uit.
Ga recht op lopen, lach naar mensen die dom doen en loop zelfverzekerd verder. Misschien is een beetje sportschool, om wat vertrouwen in jezelf op te doen, helemaal geen slecht idee! Het kan tegenwoordig voor een zacht prijsje met een personal trainer erbij ook nog.
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:11:02 #26
66083 Platina
78th Element
pi_136379030
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:40 schreef Greyson het volgende:

[..]

Sportschool zegt geen reet gozer. Ik hoek een sportschool typetje zo neer.

Sportschool is alleen goed om vertrouwen te kweken. Verder niks op het visuele kant na.
Sportschool is niet gelijk aan bodybuilding in mijn woordenboekje :P

en het is "de visuele kant".
pi_136381777
Gewoon proberen om niet over je heen te laten lopen. Als dit betekent dat je moet knokken, knok. Als ze je spullen afpakken, vraag je deze gewoon terug, of je pakt hun spullen af. Hebben ze een grote bek, heb een grote bek terug. Ga desnoods lekker sporten(vechtsport, weerbaarheidssport) of fitnessen ofzo als je je hierdoor misschien zekerder gaat voelen. Of misschien een heel andere sport waarbij je ook met andere teamleden omgaat/leert om te gaan ;)

Ik weet trouwens niet op wat voor school je zit? (VMBO/HAVO/VWO?) Maar ik stond wel eens aan de andere kant, in de beginjaren. Niet dat wij over gingen tot serieus vechten met zo'n 'makkelijke prooi', maar toch.
Als zo'n gozertje tegen ons in ging lachten we eerst eventjes, maar daarna was de lol er al snel weer af. Dat was een beetje mijn ervaring.. Maar wijsheid komt wel eens met de jaren.
Op VMBO geen idee trouwens, maar aangezien ze je daar rustig voor nop op je kanus slaan, zou ik toch maar iets met een weerbaarheidssport gaan doen. Daar word je vast zelfverzekerder van, en maak je zeker ook nog wel wat vrienden ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.ACE op 05-02-2014 22:04:39 ]
pi_136384483
Ik las je OP en had precies hetzelfde mee gemaakt man op mijn VMBO tijden nu inmiddels 21 al, maar werd toen ook vaak in de 1e en 2e en soms in de 3e en 4e gepest, maar de jouwe klinken wel ietsjes heftiger.
Toch geef ik je wel respect dat je alsnog 1x had uitgehaald, want vergeleken met jou deed ik geen moer precies zelfde rede dat ik voor schut zal staan of niet zelfverzekerd of dat ik dan KO ligt.
Ik liet het gewoon bij me gaan en probeerde het te *negeren*
Ik weet wel dat ik 1 keertje bijna wou uithalen, maar deed het alsnog niet, want ik haat vechten gewoon... Altijd een persoon geweest om ze te ontwijken en nooit problemen lopen zoeken.

Inmiddels heb ik nog steeds de zelfde instelling nooit problemen zoeken en ze ontwijken, maar ik besloot toch om mijn zelfvertrouwen op te boosten en sinds kort doe ik nu kickboksen wat ik behoorlijk leuk vind! Met af en toe fitness erbij. Als ik terug denk wou dat ik veel eerder op vechtsport had gezeten en misschien wel zelfverzekerder genoeg was om uit te halen. Inmiddels probeer ik eraan te werken voor de toekomst mocht er conflicten zijn wie weet hopelijk niet, maar het zou toch moeten gebeuren dat je je vuisten moet laten tonen en aantonen dat niet met jou te spotten valt.
Ze zeggen vechten levert niks op? Bullshit vind ik dat! Soms moet jezelf letterlijk gewoon bewijzen door je vuisten te laten tonen zodat het bij die persoon doordringt dat met jou niet spotten valt that's life. Beter niet natuurlijk, maar niet bij iedereen kan dat doordringen wat doe je dan? Toch uithalen..

Om dit allemaal korter te maken ga op vechtsport geloof mij zou zo goed voor je zelfvertrouwen zijn en desnoods ook fitness om beetje massa te kweken. Sporten kan nooit kwaad en is altijd goed. Misschien leer je ook nog nieuwe mensen leren kennen bij vechtsport respecteren ze iedereen en gunnen ze je wel snel. Heb ik tenminste bij mij groep dan.
Ga ervoor gewoon man! ^O^
pi_136385833
Deze man is ook zo begonnen als jou TS, werd ook gepest. Kijk nu

pi_136386438
Dat de docenten niets doen is tegenwoordig normaal, maar dat maakt het niet minder achterlijk.
Eigenlijk zou de school moeten zorgen dat het stopt, maar scholen zijn daar vaak veel te links (lees: achterlijk/schijnheilig) voor.

Wat jij kan doen is misschien toch die vechtersbaas worden. Dan ontwikkel je status en dat pikken de meisjes ook op, waardoor je populair bij hun wordt en de leukste chickies aan de haak slaat.

Succes.
pi_136386624
quote:

[..]

Gooien werkt goed. Met gooien bedoel ik duwen. Maar ik zeg gooien, omdat duwen niet genoeg is. Ze moeten vliegen. Weinig schade, veel bravoure.

;)
pi_136388594
oh TS het is zo simpel
Pak de dingen die je nodig hebt uit je tas en verder niks.
Zo kan er ook niks gejat worden :')
  donderdag 6 februari 2014 @ 01:50:58 #33
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_136389743
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat deze zarGon zegt,
En daarbij is terugvechten en verliezen misschien wel pijnlijk en kut, maar je laat wel merken dat je in ieder geval geen makkelijk doelwit meer bent als je consequent terug gaat vechten. Je bent dan vast niet gelijk van al het gezeik af maar het is een begin.
pi_136390732
quote:

[..]

Jochie, je hoeft écht niet bang te zijn dat je iemand met één klap schade aanricht. Gebeurt dat wel, hebben ze er zelf om gevraagd. Gewoon rammen godverdomme! Als je echt zo krachtig ben als je zelf zegt dat je bent, denk de rest wel een tweede keer na voor ze je pesten.
pi_136392407
:{ bah

Kut middelbare school. Ik zou zeggen; probeer ze verrot te slaan. Ook al is het er maar 1, en zorg dat het openbaa gebeurt.

Op mijn school was er 1 jongen die altijd tot het uiterste gedreven werd, op een dag stond hij midden in de aula met een stoel te zwaaien richting iedereen. Iedereen was bang en het heeft hem wel geholpen.
Maarja durf dat maar eens.. ik weet niet of dat punt van totale onmacht al bereikt is bij je.
  donderdag 6 februari 2014 @ 09:49:23 #36
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_136392684
Rots en Water cursus volgen. Je niet verlagen tot hun niveau door terug te vechten. Probeer juist 'cool' te blijven. Sta boven dat tokkiegedrag.

En zou het toch weer communiceren met je mentor, coordinator dan wel directeur. Het is een schande dat sommige scholen zo slecht hiermee omgaan :{
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 6 februari 2014 @ 09:53:22 #37
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_136392757
quote:
Heb een keer goed uitgehaald op een voorwerp
Daarom judo.

Ik heb nog nooit hoeven vechten in mijn middelbare schooltijd. Maar ze wisten donders goed dat ik niet bang was.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_136392888
Ook ik kan een vechtsport aanraden. Je leert daar heus niet alleen maar plankjes doormidden trappen, maar ook discipline, zelfvertrouwen en controle.

Ook ben ik het met sommigen hier eens dat je er gewoon een moet neerhoeken. De 'eer' aan jezelf houden is hier al lang niet meer van toepassing. Zo gaat dat nou eenmaal op de middelbare school, d'r wordt hier en daar wat geruzied. Er wordt namelijk ook gepest en dat is net zo onvolwassen.

Probeer alleen de kalmte te bewaren en flip 'm niet helemaal uit tijdens 'n gevecht. Gecontroleerd op z'n neus, borstkas (longen) en balzak mikken en niet vergeten eens een knie of schop uit te delen. Make sure he bleeds, daar heb je qua visuele aantrekkelijkheid meer aan dan dat je 'm koppijn mept.

Ik moet wel zeggen dat mijn reactie éígenlijk heel verkeerd is... *O*
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:19:33 #39
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_136393426
struggles op het vmbo :').

Je begrijpt wel dat ze je pakken omdat je waarschijnlijk kwetsbaarheid uitstraalt? Je moet wat zelfverzekerder worden, door te gaan praten met een docent maak je het - naar mijn inziens - alleen maar erger. Als je ouder bent begrijp je dat dit hele haantjesgedrag van de pestkoppen echt triest is, maargoed, zij gaan nu eenmaal door een bepaalde puberfase waarin zij zich moeten bewijzen...

Je moet in ieder geval leren om van je af te bijten. Als jij je zo laat kleineren vreet dat elke keer een stukje van je zelfvertrouwen af. Dan kom je straks met een 'sociale achterstand' in het studentenleven terecht en zul je hier lang niet zoveel van kunnen genieten, omdat je veel te veel aan jezelf twijfelt.

Mijn advies: Gewoon die pestkop(pen) een keer heel erg snel hoeken, niet op ruzie aan laten komen maar een keer de eerste klap uitdelen zodra ze je irriteren. Als ze wat van je afpakken, niet er achteraan gaan maar zodra je hem weer eens ziet: BAM. Ook al pakken ze je eerst terug, zo lang jij van je af blijft bijten pakken ze uiteindelijk wel een makkelijker slachtoffer. Dus niet één keertje van je afmeppen, maar blijf dat doen bij hen.

En oja, probeer wat vrienden te maken. Die helpen je ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Trankilo op 06-02-2014 10:20:05 (smiley) ]
pi_136394332
Een jongen bij ons op school werd ook op zo'n manier getreiterd. Het hield op toen hij iemand neerstak met een pen. Niet dat ik jou adviseer om iemand neer te steken (heeft nogal wat juridische gevolgen) maar ik raad je aan op een vechtsport te gaan, trainen en vervolgens zo'n jongen een stoot op z'n bek te geven.

Naar een leraar stappen is iets wat je nooit doet, die mensen zitten er ook alleen maar voor hun maandloon. Ze geven echt helemaal niets om je.
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:06:00 #41
421214 steelpan90
onderduiker 2.0
pi_136394687
ik werdt vroeger ook veel gepest door kampertjes toen we in "hun" dorp gingen wonen. ik zou die pestkoppen flink hard neermaaien, al raad ik het wel af om bij kampers te doen.. bij mij kwamen ze met 5 man terug die 2 jaar ouder waren, maar daarna met pappielief 1 voor 1 langs de plastice deur geweest en nooit meer iets van gehoord.

ik raad je aan om veel naar krav maga te kijken op youtube, en verder knieën trappen werkt heel erg goed. je moet vooral even tijd insteken over hoe het lichaam draait (en hoe juist niet) hiermee kun je makkelijk iemand zijn arm breken en/of snel in een soort houdgreep krijgen die hun laat schreeuwen als een klein meisje. verder het hoofd van de pestkop naar beneden trekken zodat hij gedesoriënteerd is en daarna kun je hem makkelijk de baas zijn. vingertjes breken, een slag tegen zijn luchtpijp en ribben vastpakken wilt altijd wel voor de noodzakelijke pijn zorgen.

kijk hier wel mee uit want je kan al snel heel veel schade toebrengen..
pi_136396953
quote:
18s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:06 schreef Hetbanaantje het volgende:
Helaas zijn er nog verschillende mensen die mij nog wel uitdagen om te vechten. Ik wil niet de school rond gaan als de vechtersbaas.
Ik krijg niet de indruk dat dat over je gedacht wordt.

Verder heeft dit denk ik weinig met vechten te maken maar meer met pesten.

Maargoed, als je jezelf enige kans toedicht is het geen slecht idee om letterlijk van je af te slaan.
  donderdag 6 februari 2014 @ 12:34:07 #43
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_136397539
quote:

[..]

Wat een gelul
we dan
pi_136398374
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:54 schreef Banaan_ het volgende:
Een jongen bij ons op school werd ook op zo'n manier getreiterd. Het hield op toen hij iemand neerstak met een pen. Niet dat ik jou adviseer om iemand neer te steken (heeft nogal wat juridische gevolgen) maar ik raad je aan op een vechtsport te gaan, trainen en vervolgens zo'n jongen een stoot op z'n bek te geven.

Naar een leraar stappen is iets wat je nooit doet, die mensen zitten er ook alleen maar voor hun maandloon. Ze geven echt helemaal niets om je.
Belachelijk, maar waar.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:19 schreef Trankilo het volgende:
struggles op het vmbo :').

Je begrijpt wel dat ze je pakken omdat je waarschijnlijk kwetsbaarheid uitstraalt? Je moet wat zelfverzekerder worden, door te gaan praten met een docent maak je het - naar mijn inziens - alleen maar erger. Als je ouder bent begrijp je dat dit hele haantjesgedrag van de pestkoppen echt triest is, maargoed, zij gaan nu eenmaal door een bepaalde puberfase waarin zij zich moeten bewijzen...

Je moet in ieder geval leren om van je af te bijten. Als jij je zo laat kleineren vreet dat elke keer een stukje van je zelfvertrouwen af. Dan kom je straks met een 'sociale achterstand' in het studentenleven terecht en zul je hier lang niet zoveel van kunnen genieten, omdat je veel te veel aan jezelf twijfelt.

Mijn advies: Gewoon die pestkop(pen) een keer heel erg snel hoeken, niet op ruzie aan laten komen maar een keer de eerste klap uitdelen zodra ze je irriteren. Als ze wat van je afpakken, niet er achteraan gaan maar zodra je hem weer eens ziet: BAM. Ook al pakken ze je eerst terug, zo lang jij van je af blijft bijten pakken ze uiteindelijk wel een makkelijker slachtoffer. Dus niet één keertje van je afmeppen, maar blijf dat doen bij hen.

En oja, probeer wat vrienden te maken. Die helpen je ook.
Dit.

Wees een baas. Bitchslap in the rondte mi mattie.
pi_136398635
quote:
Dit. Schoolpleinterrorist dacht vroeger dat ik ook een makkelijk slachtoffer was, dag later werd ie zelf uitgelachen met zijn blauwe oog.
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:31:17 #46
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_136399394
Gewoon er op los meppen.

Ik was vroeger ook een mager scharminkel en op het eerste gezicht dus een makkelijke prooi.
Alleen wist iedereen al heel snel dat ik er meteen op los sloeg, en daar ook aardig behendig in was.
Had ik dit niet gedaan dan weet ik vrij zeker dat ik ook vaak het middelpunt van pesterijen was geweest.
Ze gaan voor de zwakste he.
pi_136400796
De volgende keer bij de eerste de beste kutopmerking half de pols breken van diegene. Het gaat er niet om dat je moet vechten, het gaat erom dat ze moeten zien dat jij niet "de zwakke" van de groep bent.
Puur natuur. Je laat nu met je sollen en dus ben je de lul.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:12:30 #48
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136404723
Met vechten bereik je niets op de lange termijn, probeer meer te gaan leren je niveau te verhogen.
Als het je lukt om van basis/kader/gemengd naar tl gaan (ik neem aan dat je VMBO doet), heb je waarschijnlijk in het algemeen (in je eigen klas dan) al een stuk minder last van toekomstloze hangjongeren. Als je naar de HAVO gaat is dit verschil nog veel groter, maarja daar moet je wel weer geschikt voor zijn.

Mocht je een hekel hebben aan leren en alles dat met school te maken heeft, probeer er dan in ieder geval voor te zorgen dat die klootzakken je niet belemmeren in je opleiding, dan hoef je in ieder geval niet een extra jaar met ze opgescheept te zitten. Je wilt absoluut niet blijven zitten lijkt me.

En praat erover met je ouders, andere famlie misschien en als je denkt dat het helpt met de mentor of docenten. Soms maakt dat laatste het wel juist erger. Dat je ouders weten dat je getreiterd wordt is heel erg belangrijk, en praten verlicht daarnaast je problemen een beetje.

Ik raad je aan om niet te gaan vechten, je zult altijd blijven verliezen tegen meerdere gemene mensen. Ook al word je individueel veel sterker dan zullen zij alsnog oneerlijk gaan doen en je bijvoorbeeld in je rug aanvallen of met z'n allen omsingelen, of ze gebruiken gewoon metalen voorwerpen of honkbalknuppels.

Daarnaast zorgt vechten er ook voor dat ze extra boos worden omdat pestkoppen het niet kunnen hebben dat ze in een gevecht verloren hebben, je wint misschien een keer maar de volgende keer geven ze je gewoon nekslag als je aan tafel zit en niet achter je kijkt.

Als het heel erg wordt, niet ophoudt en je regelmatig echt in elkaar geslagen wordt dan is het absoluut noodzakelijk dat je aangifte doet bij de politie en mogelijk van school verandert.
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:13:08 #49
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136404737
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
De volgende keer bij de eerste de beste kutopmerking half de pols breken van diegene. Het gaat er niet om dat je moet vechten, het gaat erom dat ze moeten zien dat jij niet "de zwakke" van de groep bent.
Puur natuur. Je laat nu met je sollen en dus ben je de lul.
Waardeloos en belachelijk advies, denk na voordat je iets schrijft.
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:19:53 #50
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_136404936
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:13 schreef Fanest het volgende:

[..]

Het is misschien wat drastisch, maar de strekking van het verhaal blijft hetzelfde.
TS moet eens flink van zich afbijten, dan houdt het vanzelf op.
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:23:15 #51
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136405051
Het is gewoon lachwekkend hoe iedereen hier reageert: ''pols breken'', ''slag tegen luchtpijp'' ''stoot op bek geven''.

Een klein lijstje met redenen waarom deze adviezen nergens op slaan, belangrijkste vetgedrukt.

-TS is alleen, tegen meerdere mensen
-Pestkoppen vechten samen en niet om de beurt
-Pestkoppen vechten niet eerlijk, ze vallen in de rug aan of gebruiken voorwerpen
-Adviezen zoals 'pols breken' zijn niet zomaar even uit te voeren, daar moet je in getraind zijn
-Het moreel van TS is lang niet hoog genoeg om vastbesloten aan te vallen
-Wanneer de aanval faalt (zeer waarschijnlijk) is TS heel zwaar de lul
-TS heeft zoals ik het lees geen echte vechtervaring en zal dus vrijwel niets kunnen uithalen
-In het bijzondere geval dat TS een rake klap uitdeelt zullen de pestkoppen hem de volgende keer gewoon een nekslag van achter geven
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:24:35 #52
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136405102

[ Bericht 100% gewijzigd door Fanest op 06-02-2014 16:24:43 ]
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:32:52 #53
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_136405407
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:23 schreef Fanest het volgende:
Een klein lijstje met redenen waarom deze adviezen nergens op slaan, belangrijkste vetgedrukt.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat TS een beetje ballen kweekt. En ballen kweek je door moed en daadkracht te tonen. Die toon je niet met lijstjes waarom het niet werkt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_136405446
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:13 schreef Fanest het volgende:

[..]

Okee okee half de pols breken is overbodig overdreven. Geef ik toe. Maar de strekking is van je afbijten. Je hoeft niet eens te winnen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:36:07 #55
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136405525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:33 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Okee okee half de pols breken is overbodig overdreven. Geef ik toe. Maar de strekking is van je afbijten. Je hoeft niet eens te winnen.
Dus jij stelt dat wanneer TS een rake klap in het gezicht van een pester weet te geven dat hij er dan vanaf is?
pi_136405527
Wax on, Wax off,
Inter Arma Enim Silent Leges
pi_136405569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:36 schreef Fanest het volgende:

Dus jij stelt dat wanneer TS een rake klap in het gezicht van een pester weet te geven dat hij er dan vanaf is?
Jij stelt dat eerbiedig communiceren, het de juf vertellen en elkaar respecteren een kordate oplossing gaat bieden?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:38:27 #58
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136405604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat TS een beetje ballen kweekt. En ballen kweek je door moed en daadkracht te tonen. Die toon je niet met lijstjes waarom het niet werkt.
''Die toon je niet met lijstjes waarom het niet werkt''

Ik snap niet helemaal waar die regel op slaat.

Maargoed, ik denk eerder dat je zelfvertrouwen krijgt door succes te boeken in anderen zaken, je kunt weliswaar innerlijk wat harder worden door te vechten maar dan krijg je niet per definitie meer zelfvertrouwen.
pi_136405641
Terugvechten kan inderdaad twee kanten op gaan. 1. ze houden op of 2. het wordt erger en gewelddadiger. Hoe vermijd je dit risico? Behalve achtervolgen en gemaskerd zijn ogen uitsteken? Geen idee.
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:40:39 #60
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136405694
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Jij stelt dat eerbiedig communiceren, het de juf vertellen en elkaar respecteren een kordate oplossing gaat bieden?
Ik heb geen één van de bovengenoemde dingen aanbevolen, ik zei alleen dat TS er serieus over moet praten met z'n ouders omdat het bewezen is dat praten pijn verlicht. Daarnaast stelde ik dat TS ervoor moet zorgen dat het niet erger wordt, door niet te gaan vechten. En dat hij ervoor moet zorgen dat hij z'n school afmaakt zonder te blijven zitten.
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:42:20 #61
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136405753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:39 schreef Cockwhale het volgende:
Terugvechten kan inderdaad twee kanten op gaan. 1. ze houden op of 2. het wordt erger en gewelddadiger. Hoe vermijd je dit risico? Behalve achtervolgen en gemaskerd zijn ogen uitsteken? Geen idee.
Pesters houden volgens mij alleen op als TS echt héél veel sterker is dan ze allemaal bij elkaar, en hij echt een gevaar voor de pesters vormt. Aangezien TS geen vechtervaring heeft gaat dit niet werken, want een vechtsport/kunst leer je niet zo even.
pi_136405845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:40 schreef Fanest het volgende:

Ik zei alleen dat TS er serieus over moet praten met z'n ouders omdat het bewezen dat praten pijn verlicht.
Klopt. Het verlicht. En de volgende dag begint het opnieuw. Op een gegeven moment verlicht het niet meer en ben je veranderd in een afhankelijke. Die info gaat gegarandeerd naar de pesters toe, die daardoor nog meer arsenaal hebben. Tot het onvermijdelijke van deze vicueuze cirkel zich zal voordoen.

quote:
Daarnaast stelde ik dat TS ervoor moet zorgen dat het niet erger wordt, door niet te gaan vechten. En dat hij ervoor moet zorgen dat hij z'n school afmaakt zonder te blijven zitten.
Klinkt mooi op papier/website. Ik heb nergens gezegd dat hij hiet niet erger hoeft te maken, maar van zich af moet bijten om te laten zien dat hij geen watje is. Je hoeft het alfamannetje niet te overwinnen om te zorgen dat je van omega-status af komt. Jarenlang in ellende zitten omwille van de lieve vrede maakt je ook geen beter mens.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:50:28 #63
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136406065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Klinkt mooi op papier/website. Ik heb nergens gezegd dat hij hiet niet erger hoeft te maken, maar van zich af moet bijten om te laten zien dat hij geen watje is. Je hoeft het alfamannetje niet te overwinnen om te zorgen dat je van omega-status af komt. Jarenlang in ellende zitten omwille van de lieve vrede maakt je ook geen beter mens.
Volgens mij klinken dingen zoals 'gewoon op de bek slaan' juist mooi op papier/website, wanneer het puntje bij paaltje komt schijt menig mens het in zijn broek.

Mocht TS in het uiterste geval wel besluiten te gaan vechten zou ik als ik hem was eerst ervoor zorgen dat zijn lichaamshouding en stem zelfvertrouwen uitstralen, en hij 100% vastbesloten is om ook werkelijk aan te vallen wanneer hij uitgedaagd wordt. Daarnaast kan het zijn handig om in het echt een cursus te doen (of gewoon op internet volgen) over zelfverdediging.
pi_136406259
quote:

[..]

[..]

En als je niet terug vecht heb jij als enige een klap geincasseerd. Kan je beter ervoor zorgen dat de ander meer pijn heeft, of in elk geval "ook" pijn heeft.

Misschien slaat die ander je wel een x goed, maar dan weten anderen dat je terug slaat en laten ze je sneller met rust ;-)
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:58:28 #65
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_136406322
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:36 schreef Fanest het volgende:

[..]

Indien hard genoeg, ja.
pi_136411472
Echt bang voor vechten ben ik niet. Eerder de gevolgen die dan kunnen komen. Dat ze met meerdere gaan komen om je terug te pakken, dat ze voor je huis gaan staan en om je roepen (is al ns gebeurd) Gooien met eieren op je raam etc.

Ik kan toch onmogelijk ongeveer 18 gasten 1 voor 1 kapotslaan? Bovendien doe ik altijd alsof ik hard sla. Een voorwerp kan je vervangen. Een onderdeel van het menselijk lichaam niet.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:06:50 #67
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136416117
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:27 schreef Hetbanaantje het volgende:
Dat ze met meerdere gaan komen om je terug te pakken
Dat bedoel ik dus.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:00:21 #68
421214 steelpan90
onderduiker 2.0
pi_136419291
quote:
Echt bang voor vechten ben ik niet. Eerder de gevolgen die dan kunnen komen. Dat ze met meerdere gaan komen om je terug te pakken, dat ze voor je huis gaan staan en om je roepen (is al ns gebeurd) Gooien met eieren op je raam etc.

Ik kan toch onmogelijk ongeveer 18 gasten 1 voor 1 kapotslaan? Bovendien doe ik altijd alsof ik hard sla. Een voorwerp kan je vervangen. Een onderdeel van het menselijk lichaam niet.
dan moet je gewoon lekker met je staart tussen je benen je eigen maar laten slaan. mijn mening is dat wanneer je de "leider" flink aanpakt de rest je wel met rust laat, tenzij het kampers en buitenlanders zijn.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:04:08 #69
421214 steelpan90
onderduiker 2.0
pi_136419556
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:23 schreef Fanest het volgende:
Het is gewoon lachwekkend hoe iedereen hier reageert: ''pols breken'', ''slag tegen luchtpijp'' ''stoot op bek geven''.

-TS is alleen, tegen meerdere mensen
-Pestkoppen vechten samen en niet om de beurt
-Pestkoppen vechten niet eerlijk, ze vallen in de rug aan of gebruiken voorwerpen
-Adviezen zoals 'pols breken' zijn niet zomaar even uit te voeren, daar moet je in getraind zijn
-Het moreel van TS is lang niet hoog genoeg om vastbesloten aan te vallen
-Wanneer de aanval faalt (zeer waarschijnlijk) is TS heel zwaar de lul
-TS heeft zoals ik het lees geen echte vechtervaring en zal dus vrijwel niets kunnen uithalen
-In het bijzondere geval dat TS een rake klap uitdeelt zullen de pestkoppen hem de volgende keer gewoon een nekslag van achter geven
heb samen met mijn maat tegenover 13 (ja ik had ze geteld) schoolplein terroristen gestaan, toen de "leider" mij een klap wilde geven na enige woordwisseling ging ik voor zijn knie en had hem toen gebroken (was niet helemaal de bedoeling). was daarna wel van dat geouwehoer af iniedergeval
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:14:58 #70
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136420295
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:04 schreef steelpan90 het volgende:

[..]

heb samen met mijn maat tegenover 13 (ja ik had ze geteld) schoolplein terroristen gestaan, toen de "leider" mij een klap wilde geven na enige woordwisseling ging ik voor zijn knie en had hem toen gebroken (was niet helemaal de bedoeling). was daarna wel van dat geouwehoer af iniedergeval
http://www.google.nl/imgr(...)ge=1&start=0&ndsp=20
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:30:29 #71
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_136430693
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:42 schreef Fanest het volgende:

[..]

Pesters houden volgens mij alleen op als TS echt héél veel sterker is dan ze allemaal bij elkaar, en hij echt een gevaar voor de pesters vormt. Aangezien TS geen vechtervaring heeft gaat dit niet werken, want een vechtsport/kunst leer je niet zo even.
Fanest, jouw fout is dat je denkt als een volwassene in deze kwestie. Dat doen de pestkoppen ook niet, die lachen je dan gewoon uit.

Praten verzacht wellicht te pijn, tot de volgende dag wanneer je op school weer de lul bent. Lekker elke dag opstaan en naar school fietsen in de wetenschap dat je gepest gaat worden. Maar ach "ik sta boven hen".
Pesters pakken een makkelijk slachtoffer, als TS van zich af bijt zullen ze op den duur ophouden of een makkelijker slachtoffer zoeken.

En ik mag hopen voor het welzijn van TS in de rest van zijn sociaal leven, dat hij niet jouw advies opvolgt van politie inlichten en nieuwe school zoeken. Want daar gaat het gewoon doodleuk verder. Het is een kwestie van zelfvertrouwen, en het is essentieel dat TS dat gaat verbeteren. Ook voor andere zaken later in het leven: sollicitaties, uitgaan, relaties, sociaal welzijn.
Ik keur geweld niet altijd goed, maar soms is het eventjes nodig.
pi_136430794
Doe de kraanvogel stand ala karate kid!

Dat zal ze wel afschrikken
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:34:52 #73
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136439968
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:30 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Fanest, jouw fout is dat je denkt als een volwassene in deze kwestie. Dat doen de pestkoppen ook niet, die lachen je dan gewoon uit.

Praten verzacht wellicht te pijn, tot de volgende dag wanneer je op school weer de lul bent. Lekker elke dag opstaan en naar school fietsen in de wetenschap dat je gepest gaat worden. Maar ach "ik sta boven hen".
Pesters pakken een makkelijk slachtoffer, als TS van zich af bijt zullen ze op den duur ophouden of een makkelijker slachtoffer zoeken.

En ik mag hopen voor het welzijn van TS in de rest van zijn sociaal leven, dat hij niet jouw advies opvolgt van politie inlichten en nieuwe school zoeken. Want daar gaat het gewoon doodleuk verder. Het is een kwestie van zelfvertrouwen, en het is essentieel dat TS dat gaat verbeteren. Ook voor andere zaken later in het leven: sollicitaties, uitgaan, relaties, sociaal welzijn.
Ik keur geweld niet altijd goed, maar soms is het eventjes nodig.
Interessant punt, misschien heb je wel gelijk en leef ik me niet genoeg in in TS. Toch ben ik het er niet mee eens dat het vooral een kwestie is van zelfvertrouwen, dat laatste kun je namelijk niet over één kam scheren. Er zijn mensen die geen probleem hebben om zomaar vrouwen aan te spreken op straat maar die in hun broek schijten wanneer ze een presentatie voor een groot publiek moeten houden, en zo kan ik veel meer voorbeelden geven.

Het kan zoals je zegt waar zijn dat TS van zich moet afbijten om het pesten (hopelijk) te laten ophouden, en om dat te bereiken zou hij eerst zijn zelfvertrouwen moeten vergroten. Punt hier is echter dat het niet makkelijk voor hem gaat worden om een aanval te initiëren wanneer hij omsingeld is door pesters op een afgelegen terrein. Daar zal hij toch echt wel veel lef voor moeten hebben.

In ieder geval denk ik dat TS iéts moet doen, of hij probeert het op de 'volwassen' manier op te lossen of hij lost het op met behulp van fysieke zelfverdediging.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:40:09 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136440120
Ga op een verdedigingssport als krav maga, judo, jiu jitsu of aikido. Dan leer je niet alleen hoe je iemand "uitschakelt", maar je wint er ook zelfvertrouwen mee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_136485131
quote:

Je hoeft er geen 18 kapot te slaan één voor één. Eén of twee is meer van voldoende. De overige 95% zijn meestal meelopers. En kapotslaan hoeft ook helemaal niet. Je dient gewoon enorm duidelijk te maken dat je niet meer gepest wenst te worden. En dat doe je door even flink van je af te bijten. Dat kan op allerlei manieren.

Ik ken iemand die het heel erg leuk vindt om met z'n wijsvinger in schouders te prikken. Gewoon om lekker irritant te doen. Toen ik hem net kende wilde hij dat ook met mij doen. Na twee keer prikken heb ik gezegd dat hij op moest houden. Toen ging hij door. Na vijf keer prikken zei ik dat als hij nu niet stopte ik zijn vinger zou breken. Hij ging door. Ik gaf een korte schreeuw, keek kwaad en greep naar zijn wijsvinger. Hij schrok van mijn actie en trok angstig terug. Er is niets gebeurd, maar hij heeft nooit meer zo irritant gedaan naar mij.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_136497764
Wat een klootzakken, TS :(

Ze doen het inderdaad omdat ze het kunnen en ermee wegkomen. Waar is die school, dan kom ik @^?£££ wel even langs :(
  zondag 9 februari 2014 @ 12:20:22 #77
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_136498716
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Dehelerambam het volgende:
Wat een klootzakken, TS :(

Ze doen het inderdaad omdat ze het kunnen en ermee wegkomen. Waar is die school, dan kom ik @^?£££ wel even langs :(
Wat ga jij doen dan? Zuur kijken naar die jongens?
MV NS FR DS MD
pi_136498861
Vroeger werd er bij mij in de klas een jongen heel erg gepest. Op een dag was hij het zat, tijdens het honkballen met gym bedacht hij zich niks en haalde een paar keer maximaal uit met de honkbalknuppel in de maag van de grootste pestkop. Daarna is hij vrijwel nooit meer lastig gevallen.

Nu zeg ik niet dat je die lui met een honkbalknuppel moet bewerken, een elleboog of knie voldoet ook wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_136499397
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:20 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Wat ga jij doen dan? Zuur kijken naar die jongens?
Zeggen dat ze bij mijn 'neefje' uit de buurt blijven :D
  zondag 9 februari 2014 @ 12:59:15 #80
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136499917
Herkenbaar TS, zo is de middelbare school voor wel meer gasten. Je bent onderdeel van het grote spel der dominantie, wat op die leeftijd -ook dankzij hormonen enzo- nog vaak letterlijk fysiek wordt uitgevochten. Naarmate je ouder wordt, en/of intelligenter, zal het spel meer verbaal worden, maar verdwijnen doet het nooit. Dat gezegd hebbende:

quote:

[..]

[..]

Nee. Want als mensen een ram krijgen elke keer als ze aan je spullen zitten houden ze er mee op. Je kan soort pestgedrag zien als een ruil. De status van de één (pester) ten koste van de ander (jij).

Als jij niets wezenlijks terugdoet kost zo'n ruil hen niets. Een goede ruil voor hen dus. Bijt je van je af, dan wordt zo'n ruil op den duur erg kostbaar. Ongeacht of je wint of niet moet je de ruil zo kostbaar maken dat dit soort kutgastjes de prijs niet meer willen betalen.

Als het een groep betreft kan ik je aanraden er één uit te zoeken, en die altijd te grazen te nemen. Ongeacht of hij wat doet of niet. Als 'ie er bij is, is hij de lul. Zijn ze met teveel; later opzoeken als 'ie alleen is. Wacht hem op, whatever. Zeg dit ook tegen zo'n figuur: "wat er ook gebeurt, jij bent de lul" En dan net zolang die klojo pakken totdat hij er niet meer bij is als je wordt lastig gevallen, en dan de volgende pakken. Het liefst pak je meteen degene met de grootste bek, omdat zo'n groepje ook voor 80% uit onzekere kneusjes bestaat. Als je de leiderfiguur direct aanpakt brokkelt zo'n clubje snel genoeg af. Maar anders iemand waarvan jij denk: die kan ik hebben.

Dit lost niet onmiddellijk het probleem op, men zal eerst niet geloven dat je echt wat terugdoet en het zeker een aantal keer testen. Maar als je consequent bent komt het goed. Je zult alleen (en dit is makkelijker gezegd dan gedaan) de moed op moeten brengen om van je af te bijten. Als een vechtsport of sportschool je dat vertrouwen kan geven, twijfel dan niet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_136507846
Kleine update:
Laatste tijd had ik een meisje op het oog gekregen. Nu ben ik niet zo onzeker dat ik daar geen praatje mee ga maken. Ging over van alles en niks vaak. Tegen de rest van de school wist ik dit prima verborgen te houden. Geheimen bewaren kan ik heel goed. (Niet heel gek als je 3 jaar lang op een school zit waar je bijna niemand vertrouwd).
Nu kwam ik haar een paar dagen geleden tegen met 1 van die jongens waar ik een ongelofelijke teringhekel aan had gekregen. Ze hebben een relatie. *Zucht nu krijg ik iedere keer van hem te horen wanneer hij bij zijn matties is ''he gek die gast had een oogje op mn chickie.'' Vervolgens een bulderend gelach.
Enorm hard balen. Liefdesverdriet heb ik nou ook weer niet maar ik vind dit echt zo ontzettend klote. Het grootste nadeel is nu ook als ik hem te grazen wil nemen en win. (Wat al een wonder zou zijn want die gast is behoorlijk gespierd) Heb ik geen klote aan.
Al zou ik die gast nu het liefst naar een gratis hotel sturen waar ie weken kan verblijven. :s

Nu zullen jullie denken.. Negeer het. Vergeet dat maar. Bij hem zit ik bij een aantal lessen in de klas. Hij houdt er enorm van om me hieraan te helpen herinneren.

Wat te doen?
  maandag 10 februari 2014 @ 09:28:59 #82
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_136538424
quote:
9s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:51 schreef Hetbanaantje het volgende:

Wat te doen?
Ophouden met al je middelbare school struggles hier neer te zetten in de hoop dat wij ze voor je op kunnen lossen. Ik bespeur zelfs een klein beetje zelfmedelijden...
In dit geval met het meisje moet je die kerel juist niet te grazen nemen. Je bent gewoon gefriendzoned, die meid vond je aardig meer niet. Misschien was je te passief om 'de deal te sealen', misschien wou die meid zelf wel niks. Maakt verder niet uit.

Als je problemen hebben met elkaar gemeen dat het te maken heeft met je zelfvertrouwen: Doe er wat aan!

Rug recht, schouders naar achteren en kin omhoog. Verdomme, je bent een vent. Kom op!
  maandag 10 februari 2014 @ 10:53:46 #83
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_136540174
Mensen dagen je uit om te vechten omdat je gezien wordt als de zwakste. Met ze vechten helpt weinig en is symptoombestrijding. Ga op vechtsport voor je zelfvertrouwen, niet om te vechten. Dat pesten houdt op zodra je niet meer een makkelijk doelwit lijkt
pi_136543156
quote:

Het grootste nadeel is nu ook als ik hem te grazen wil nemen en win. (Wat al een wonder zou zijn want die gast is behoorlijk gespierd) Heb ik geen klote aan. Hij houdt er enorm van om me hieraan te helpen herinneren.
Dat wordt moeilijk. Voor elke kutopmerking is wel een tegen-kutopmerking te maken. Zowiezo is er geen standaard oplossing voor dit alles.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_136547329
School doet inderdaad geen fuck voor de mensen die gepest worden te triest eigenlijk, maar goed. Ik hoop dat je gaat trainen en ze een voor een klapt. Ik haat pestkoppen ben vroeger zelf ook gepest. Na een jaar of vijf heb ik de grootste pestkop zo de ziekenhuis ingeslagen en het voelde lekker geen moment spijt van gehad zou jij ook moeten doen.
pi_136548419
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:40 schreef kanovinnie het volgende:
Ga op een verdedigingssport als krav maga, judo, jiu jitsu of aikido. Dan leer je niet alleen hoe je iemand "uitschakelt", maar je wint er ook zelfvertrouwen mee.
Ik heb het altijd vrij moeilijk gevonden om bij dat soort sporten de handelingen te kunnen onthouden. Je moet voor een bepaalde worp bijvoorbeeld 8 bewegingen in een bepaalde volgorde doen en dat moet je ook heel snel achter elkaar kunnen. Ik zit nu op kickboksen en dat bevalt me beter. Dat is wat meer 'actief' en ik voel op den duur de adrenaline door mijn lijf, zonder dat ik mij opgefokt of agressief voel.

Ieder zijn ding natuurlijk. :)

Misschien is een weerbaarheidstraining een beter idee voor TS.

Overigens moet ik ook zeggen dat ik het erg herken van mijn middelbare schooltijd en ik vind het erg laf van de pesters. Ze jagen je op totdat je je een schichtig prooidier voelt. Heel naar om dat mee te maken.

Echter denk ik TS - hoe oneerlijk het ook is - dat jijzelf de enige bent die dit kan veranderen. De school kan er ook weinig tegen doen. Als je mentor in de klas bijvoorbeeld zou zeggen dat ze jou met rust moeten laten, word je na schooltijd des te harder gepakt. En stel dat ze jou niet meer zouden pesten, dan ben je nog steeds de outcast van de groep.

Je kan proberen zelfvertrouwen te krijgen van een weerbaarheidstraining of een vechtsport, maar er zijn tevens andere manieren om zelfvertrouwen op te doen zonder dat het met vechten heeft te maken. Wanneer jij dat zelfvertrouwen hebt, voel je je niet meer schichtig, bang en opgefokt en is de lol er bij jouw pesters vanaf. Makkelijk gezegd uiteraard, maar probeer je niet te laten intimideren. Want voor hen is het de lol om jou te intimideren en bang te maken.
  maandag 10 februari 2014 @ 15:34:58 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136550510
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:51 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik heb het altijd vrij moeilijk gevonden om bij dat soort sporten de handelingen te kunnen onthouden. Je moet voor een bepaalde worp bijvoorbeeld 8 bewegingen in een bepaalde volgorde doen en dat moet je ook heel snel achter elkaar kunnen. Ik zit nu op kickboksen en dat bevalt me beter. Dat is wat meer 'actief' en ik voel op den duur de adrenaline door mijn lijf, zonder dat ik mij opgefokt of agressief voel.

Ieder zijn ding natuurlijk. :)

Misschien is een weerbaarheidstraining een beter idee voor TS.

Overigens moet ik ook zeggen dat ik het erg herken van mijn middelbare schooltijd en ik vind het erg laf van de pesters. Ze jagen je op totdat je je een schichtig prooidier voelt. Heel naar om dat mee te maken.

Echter denk ik TS - hoe oneerlijk het ook is - dat jijzelf de enige bent die dit kan veranderen. De school kan er ook weinig tegen doen. Als je mentor in de klas bijvoorbeeld zou zeggen dat ze jou met rust moeten laten, word je na schooltijd des te harder gepakt. En stel dat ze jou niet meer zouden pesten, dan ben je nog steeds de outcast van de groep.

Je kan proberen zelfvertrouwen te krijgen van een weerbaarheidstraining of een vechtsport, maar er zijn tevens andere manieren om zelfvertrouwen op te doen zonder dat het met vechten heeft te maken. Wanneer jij dat zelfvertrouwen hebt, voel je je niet meer schichtig, bang en opgefokt en is de lol er bij jouw pesters vanaf. Makkelijk gezegd uiteraard, maar probeer je niet te laten intimideren. Want voor hen is het de lol om jou te intimideren en bang te maken.
Ik heb 1 winter aan MMA gedaan. En bij het grondworstelen is het vooral belangrijk dat je weet hoe je iemand vast moet pakken op een bepaald punt. En dat kan vaak op verschillende manieren. Je moet gewoon weten hoe je een (bijvoorbeeld) armklem moet zetten. Als je hem oefent kan je hem technisch goed beheersen, maar je moet wel weten hoe je het in de praktijk toepast. En daar kom je achter tijdens het sparren. En goede tips van je leraar.
  maandag 10 februari 2014 @ 17:09:35 #88
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_136554951
Kan je je ouders niet eens een goed gesprek met school aan laten gaan? Zonder dat je dit anderen laat weten natuurlijk. En anders, tja, jr staat voor mij in het recht om hier of daar toch eens een tik uit te delen. Het is misschien niet leuk, maar met dat soort gasten op die leeftijd is dat soms echt de laatste oplossing.

'Altijd de grootste een flinke dreun geven, dan deinst de rest wel terug.'
  maandag 10 februari 2014 @ 17:12:34 #89
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_136555142
quote:
Kleine update:
Laatste tijd had ik een meisje op het oog gekregen. Nu ben ik niet zo onzeker dat ik daar geen praatje mee ga maken. Ging over van alles en niks vaak. Tegen de rest van de school wist ik dit prima verborgen te houden. Geheimen bewaren kan ik heel goed. (Niet heel gek als je 3 jaar lang op een school zit waar je bijna niemand vertrouwd).
Nu kwam ik haar een paar dagen geleden tegen met 1 van die jongens waar ik een ongelofelijke teringhekel aan had gekregen. Ze hebben een relatie. *Zucht nu krijg ik iedere keer van hem te horen wanneer hij bij zijn matties is ''he gek die gast had een oogje op mn chickie.'' Vervolgens een bulderend gelach.
Enorm hard balen. Liefdesverdriet heb ik nou ook weer niet maar ik vind dit echt zo ontzettend klote. Het grootste nadeel is nu ook als ik hem te grazen wil nemen en win. (Wat al een wonder zou zijn want die gast is behoorlijk gespierd) Heb ik geen klote aan.
Al zou ik die gast nu het liefst naar een gratis hotel sturen waar ie weken kan verblijven. :s

Nu zullen jullie denken.. Negeer het. Vergeet dat maar. Bij hem zit ik bij een aantal lessen in de klas. Hij houdt er enorm van om me hieraan te helpen herinneren.

Wat te doen?
Wat is jouw voorkomen? Ben je groot, klein, breed geschouderd? Ben je misschien verbaal sterk?
pi_136573125
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:59 schreef AgLarrr het volgende:
Als het een groep betreft kan ik je aanraden er één uit te zoeken, en die altijd te grazen te nemen. Ongeacht of hij wat doet of niet. Als 'ie er bij is, is hij de lul. Zijn ze met teveel; later opzoeken als 'ie alleen is. Wacht hem op, whatever. Zeg dit ook tegen zo'n figuur: "wat er ook gebeurt, jij bent de lul" En dan net zolang die klojo pakken totdat hij er niet meer bij is als je wordt lastig gevallen, en dan de volgende pakken. Het liefst pak je meteen degene met de grootste bek, omdat zo'n groepje ook voor 80% uit onzekere kneusjes bestaat. Als je de leiderfiguur direct aanpakt brokkelt zo'n clubje snel genoeg af. Maar anders iemand waarvan jij denk: die kan ik hebben.
Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens. Ten eerste omdat hij zich hiermee verlaagt tot het niveau van zijn pesters. Ten tweede omdat de anderen van die groep het voor die jongen opnemen en het maakt dat ze nog meer redenen hebben om TS te pakken. Ten derde wordt TS hier zelf opgefokt en agressief van.

Ik sta erachter dat TS best een paar flinke klappen zou mogen uitdelen uit zelfverdediging. Maar alleen uit zelfverdediging. Niet elke puber hoeft persé mee te doen aan machtsspelletje waar jij het over hebt. Ik heb veel meer respect voor pubers die daarboven staan (sommige jongeren tussen de 12 en 17 kunnen verrassend volwassen zijn) en ik denk dat ze bij hun leeftijdgenoten ook respect afdwingen.

TS, je hoeft niet te vechten als je dat niet wilt. Je moet alleen niet meer bang zijn. Als je angst en onzekerheid weg zou zijn, hebben je klasgenoten geen redenen meer om jou te treiteren.

Wat zijn trouwens je sterke kanten? Ben je creatief: kan je goed tekenen of schilderen, bespeel je een instrument of kan je goed schrijven of dichten? Ben je goed in sport? Of haal je hoge cijfers? Laat zien wat je kan. Het pestgedrag gaat daar niet zozeer mee weg, maar er zijn wel klasgenoten die gaan opmerken wat voor persoon je bent en respect voor je krijgen. Misschien durven ze dat dan niet te laten blijken uit angst voor de pestkoppen. Maar misschien ook wel en roepen ze: "laat hem nou maar een keer met rust; hij is wel een stuk aardiger/intelligenter/sportiever/creatiever dan jij"
pi_136574667
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:31 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Maar misschien ook wel en roepen ze: "laat hem nou maar een keer met rust; hij is wel een stuk aardiger/intelligenter/sportiever/creatiever dan jij"
Sure... zo gaat dat op de middelbare school idd :')
pi_136575529
Me eerste week op me middelbare school zat in een klas met allemaal kakkers en daar zat ik dan als buitenlander is niet andrrs dacht ik maar omdat steeds na de pauze me tas werd verstopt en ik het zat was in de klas vertelt dat degene die me tas nog 1 keer aan zou raken die thuis niet meer herkent wordt en na de pauze was idd me tas weg heb de deur op slot gedaan en gezegd dat als die gene een man was hij op moest staan in het begin iedereen stil nat wat schelden stond hij op en kwam met een kut verhaal dat het niet zijn bedoeling was geweest om mij boos te maken een tafel gepakt en richting zijn hoofd gegooid daarna nooit iemand gehad die het ook naar in zijn hoofd haalde om aan me spullen te komen

Dus kom gewoon voor jezelf op als dit maar vaak genoeg doet zal niemand het meer in zijn hoofd halen om ook maar iets te flikken bij jou
pi_136575781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 00:07 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Sure... zo gaat dat op de middelbare school idd :')
Dat gebeurt idd weleens. Ik weet echt wel hoe hard de middelbare school is. Maar er kunnen ook een paar mensen zijn die het voor de slachtoffers van pesterijen opnemen of die niet meedoen aan de hiërarchie. Dat zijn er maar een paar en de pesterijen zullen daardoor niet ophouden. Maar zou TS zichzelf verlagen tot het niveau van de pesters, krijgt van niemand respect.
pi_136577027
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:02 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Maar zou TS zichzelf verlagen tot het niveau van de pesters, krijgt van niemand respect.
Ik denk het wel. Ik denk dat het sowieso beter is dan helemaal niks doen en hopen dat de pesterijen op wonderlijke manier op zullen houden. In deze wereld zal je voor jezelf op moeten komen en van je af moeten bijten als dat nodig is.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 07:24:06 #95
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_136577079
Die mail met naam en waarschijnlijk ook toenaam is een slecht idee!
pi_136577157
Is het geen optie om van school te wisselen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 08:08:07 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136577287
quote:
Kleine update:

Wat te doen?
Dat doet hij alleen maar om je te kwetsen, en dat lukt hem blijkbaar. Je moet er gewoon niet om geven om wat hij zegt, maakt niet uit wat hij zegt, gewoon naast je neer leggen en er niet op reageren. Of er heel droog op reageren. Het enige wat hij wilt is een reactie zodat hij daar op voor kan boorduren. Als jij hem geen munitie geeft, kan hij niet schieten.
pi_136577962
quote:
99s.gif Op maandag 10 februari 2014 10:53 schreef Burrito het volgende:
Mensen dagen je uit om te vechten omdat je gezien wordt als de zwakste. Met ze vechten helpt weinig en is symptoombestrijding. Ga op vechtsport voor je zelfvertrouwen, niet om te vechten. Dat pesten houdt op zodra je niet meer een makkelijk doelwit lijkt
dit is het beste advies.

leer zelfverdediging. al die adviezen van sportschool en stoer doen, doe het niet. zorg gewoon dat, als iemand met je wil vechten, dat je hem aankan. dat is alles. als iedereen die het probeert, vernederd wordt en verliest, is het gauw afgelopen.

met vechtsport leer je ook jezelf te beheersen, dus dan hoef je ook niet meer bang te zijn dat je iemand dood slaat als je boos wordt. en je krijgt veel meer vertrouwen, en minder angst om confrontaties aan te gaan of een klap te krijgen, en dat straal je dan ook uit.

verder kun je niet veel doen, als je eenmaal die positie hebt van pispaaltje. probeer vrienden te maken, maar dat gaat moeilijk als je in deze positie zit, iedereen is dan bang dat ook zij dan de lul zijn.

je moet dus eerst zorgen dat je geen leuk slachtoffer meer bent. en hoe kut dat dan ook is, dan moet je toch iets terug doen. maar vechten is niet per se iemand half dood slaan. als ze jou niet kunnen raken, en jij hun zo op de grond legt, dan win je gewoon, zonder veel geweld. en dat kan je leren.

succes.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 10:30:58 #99
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136579506
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:31 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens. Ten eerste omdat hij zich hiermee verlaagt tot het niveau van zijn pesters. Ten tweede omdat de anderen van die groep het voor die jongen opnemen en het maakt dat ze nog meer redenen hebben om TS te pakken. Ten derde wordt TS hier zelf opgefokt en agressief van.

Ik sta erachter dat TS best een paar flinke klappen zou mogen uitdelen uit zelfverdediging. Maar alleen uit zelfverdediging. Niet elke puber hoeft persé mee te doen aan machtsspelletje waar jij het over hebt. Ik heb veel meer respect voor pubers die daarboven staan (sommige jongeren tussen de 12 en 17 kunnen verrassend volwassen zijn) en ik denk dat ze bij hun leeftijdgenoten ook respect afdwingen.

TS, je hoeft niet te vechten als je dat niet wilt. Je moet alleen niet meer bang zijn. Als je angst en onzekerheid weg zou zijn, hebben je klasgenoten geen redenen meer om jou te treiteren.
Ik heb dan weer respect voor jouw mening, maar TS koopt er naar mijn mening niets voor. Die principes zijn geweldig, maar geven weinig blijk van realiteitszin. Ik geef toe, mijn voorstel van 'groepsbehandeling' is extreem, maar serieus; hopen op de verrassende volwassenheid van zijn leeftijdsgenoten?
Het 'spel' zoals ik schets wordt gespeeld, daar onttrek je je helaas niet aan. Je hebt enkel een positie die je meer of minder kwetsbaar maakt. TS bungelt onderaan, daarom moet de prijs omhoog. Dat kan door fysieke weerstand, of door -zoals jij ook min of meer suggereert- sociale druk. Dan zou TS zelf mensen moeten mobiliseren, vrienden, vriendinnen, die ingrijpen als het gebeurt. Verschuilen in de veiligheid van een vriendengroep.

pi_136584788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:30 schreef AgLarrr het volgende:
Het 'spel' zoals ik schets wordt gespeeld, daar onttrek je je helaas niet aan. Je hebt enkel een positie die je meer of minder kwetsbaar maakt. TS bungelt onderaan, daarom moet de prijs omhoog. Dat kan door fysieke weerstand, of door -zoals jij ook min of meer suggereert- sociale druk. Dan zou TS zelf mensen moeten mobiliseren, vrienden, vriendinnen, die ingrijpen als het gebeurt. Verschuilen in de veiligheid van een vriendengroep.
Dit is idd waar. De klasgenoten van TS gaan pas eventueel beseffen wat ze doen als ze wat ouder zijn en van de middelbare school af zijn. Tot die tijd zitten ze nog in het 'spel' waar jij het over hebt en zijn ze vooral bezig over hoe populair ze zelf zijn en werken ze zichzelf omhoog in de hierarchie om iemand anders naar beneden te trappen. TS kan idd respect verdienen van de rest van de groep door een pestkop in elkaar te slaan: dan denken ze "goh, hij is toch niet zo zwak". Tegelijkertijd vinden ze het ook wel goed dat hij voor zichzelf opkomt, want ergens beseffen ze toch wel dat het erg gemeen is hoe hij behandeld wordt.

Maar zoals jij beschreef hoe hij zich moest opstellen, vond ik idd te extreem. Dan gaat het teveel lijken op een wraak-actie en dat levert op den duur weer problemen voor hemzelf op.

Ik heb zelf ook in de positie van TS gezeten en ik heb na mijn middelbare schooltijd nogal wat problemen gehad met mijn agressie. Eerst werd ik niet geaccepteerd omdat ik niet voor mezelf kon opkomen, daarna omdat ik een te agressieve uitstraling had waarmee ik mensen van me afstootte. En voor dat laatste wil ik TS behoeden eigenlijk.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:03:03 #101
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136594570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:37 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Dit is idd waar. De klasgenoten van TS gaan pas eventueel beseffen wat ze doen als ze wat ouder zijn en van de middelbare school af zijn. Tot die tijd zitten ze nog in het 'spel' waar jij het over hebt en zijn ze vooral bezig over hoe populair ze zelf zijn en werken ze zichzelf omhoog in de hierarchie om iemand anders naar beneden te trappen. TS kan idd respect verdienen van de rest van de groep door een pestkop in elkaar te slaan: dan denken ze "goh, hij is toch niet zo zwak". Tegelijkertijd vinden ze het ook wel goed dat hij voor zichzelf opkomt, want ergens beseffen ze toch wel dat het erg gemeen is hoe hij behandeld wordt.
Jah, dat beseffen ze ook zeker wel. Maar nu is het zo dat ze in het ergste geval het lot van TS delen als ze voor hem opkomen. Ze denken in eerste plaats aan hun eigen positie.

quote:
Maar zoals jij beschreef hoe hij zich moest opstellen, vond ik idd te extreem. Dan gaat het teveel lijken op een wraak-actie en dat levert op den duur weer problemen voor hemzelf op.
Ik heb zelf ook in de positie van TS gezeten en ik heb na mijn middelbare schooltijd nogal wat problemen gehad met mijn agressie. Eerst werd ik niet geaccepteerd omdat ik niet voor mezelf kon opkomen, daarna omdat ik een te agressieve uitstraling had waarmee ik mensen van me afstootte. En voor dat laatste wil ik TS behoeden eigenlijk.
Mee eens, nogmaals mijn voorstel was ook heel extreem. En ik had al een alinea geschreven om TS te waarschuwen voor precies die situatie die jij schrijft over jezelf (ik liet die alinea weg omdat het anders zo'n preek werd). Compleet de andere kant opslaan werkt ook niet omdat je dan ook wordt uitgesloten.

Maar ik ben er heilig van overtuigd dat de prijs om TS lastig te vallen omhoog moet. Als ze je fysiek lastig vallen dan zal dat helaas fysiek moeten. Kan je het doen door iemand met gevatte opmerkingen of een mooie grap in de hoek te zetten dan is dat ook werkbaar. Sterker nog, zo heb ik me op den duur weten te redden. Gecombineerd met het zelfvertrouwen uit vechtsport, het moet gezegd.

pi_136603664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:03 schreef AgLarrr het volgende:
Gecombineerd met het zelfvertrouwen uit vechtsport, het moet gezegd.
Dat vind ik ook. Door zo'n vechtsport kan je je opgekropte frustratie kwijt en mijn ervaring is dat je je erdoor zowel energiek als rustig door gaat voelen. Daarbij zou TS nog meer zelfvertrouwen kunnen krijgen als hij in een groep terechtkomt waar mensen hem wél accepteren.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:09:18 #103
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136606055
quote:
Wat te doen?
De volgende keer dat hij je uitdagend aanraakt (duwtje geeft, je weet wel) sla je hem heel hard op zijn neus. Die gaat dan waarschijnlijk bloeden, hij moet niezen en is voor een paar seconden van de wereld. Misschien moet hij ook huilen want je neus is vrij gevoelig. Dat komt dan vrij hard aan, vooral als z'n vriendin erbij staat.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is doen alsof het je niks kan schelen en het spelletje 'meespelen', dan krijgen de pesters de indruk dat je erboven staat, het lijkt dan alsof je sociale status hoger is en dan houden ze vanzelf op. Dit kan wel moeilijk zijn, vooral als je niet zo welbespraakt bent en niet goed je gevoelens kan verbergen.
pi_136606211
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:09 schreef Fanest het volgende:

[..]

De volgende keer dat hij je uitdagend aanraakt (duwtje geeft, je weet wel) sla je hem heel hard op zijn neus. Die gaat dan waarschijnlijk bloeden, hij moet niezen en is voor een paar seconden van de wereld. Misschien moet hij ook huilen want je neus is vrij gevoelig. Dat komt dan vrij hard aan, vooral als z'n vriendin erbij staat.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is doen alsof het je niks kan schelen en het spelletje 'meespelen', dan krijgen de pesters de indruk dat je erboven staat, het lijkt dan alsof je sociale status hoger is en dan houden ze vanzelf op. Dit kan wel moeilijk zijn, vooral als je niet zo welbespraakt bent en niet goed je gevoelens kan verbergen.
Anderen zeggen dat ik heel snel rood zou worden als ik iemand leuk vind. Klopt helemaal niks van. Vaak genoeg de opmerking gekregen vind jij die en die leuk.. en dan word ik rood omdat ik niet weet wat voor reactie ik daarop moet geven. Echte gevoelens verbergen ben ik heel goed in. :)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:19:48 #105
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136606619
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:12 schreef Hetbanaantje het volgende:

[..]

Anderen zeggen dat ik heel snel rood zou worden als ik iemand leuk vind. Klopt helemaal niks van. Vaak genoeg de opmerking gekregen vind jij die en die leuk.. en dan word ik rood omdat ik niet weet wat voor reactie ik daarop moet geven. Echte gevoelens verbergen ben ik heel goed in. :)
Dus wat is je plan nu eigenlijk?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:20:27 #106
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_136606653
Wat je trouwens ook kunt doen is z'n watervoorraad bij hem thuis vervangen door 'zwaar' water, dideuteriumoxide. Dit heeft in de waterstof atoomkern behalve alleen één proton ook nog een neutron. Omdat een neutron ongeveer evenveel weegt als een proton zal het water 1,5 of 2x zwaarder zijn, afhankelijk van of je één of twee 'zware' waterstofatomen in het watermolecuul hebt zitten.

Qua chemische eigenschappen is zwaar water precies gelijk aan water, het smaakt hetzelfde en ziet er precies hetzelfde uit. Het probleem is echter dat je lichaam anders reageert op waterstofatomen met een neutron erin, uiteindelijk zal de drinker ervan sterven. Dit gebeurt ongeveer na een week, als de drinker ~1 flesje zwaar water per dag drinkt.

Doordat de chemische eigenschappen van zwaar water precies identiek zijn aan die van normaal water, zal de forensisch expert geen idee hebben hoe die gast ooit is omgekomen.

Zwaar water bestel je trouwens bij een kerncentrale, kost een paar honderd euro per liter.
pi_136609544
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:20 schreef Fanest het volgende:
Wat je trouwens ook kunt doen is z'n watervoorraad bij hem thuis vervangen door 'zwaar' water, dideuteriumoxide. Dit heeft in de waterstof atoomkern behalve alleen één proton ook nog een neutron. Omdat een neutron ongeveer evenveel weegt als een proton zal het water 1,5 of 2x zwaarder zijn, afhankelijk van of je één of twee 'zware' waterstofatomen in het watermolecuul hebt zitten.

Qua chemische eigenschappen is zwaar water precies gelijk aan water, het smaakt hetzelfde en ziet er precies hetzelfde uit. Het probleem is echter dat je lichaam anders reageert op waterstofatomen met een neutron erin, uiteindelijk zal de drinker ervan sterven. Dit gebeurt ongeveer na een week, als de drinker ~1 flesje zwaar water per dag drinkt.

Doordat de chemische eigenschappen van zwaar water precies identiek zijn aan die van normaal water, zal de forensisch expert geen idee hebben hoe die gast ooit is omgekomen.

Zwaar water bestel je trouwens bij een kerncentrale, kost een paar honderd euro per liter.
:{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')