SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Hetbanaantje op 06-02-2014 16:02:31 ]
Waarschijnlijk heb je de OP niet goed gelezen. Lees het eerst nog maar een keer goed voordat je een reactie plaatst. Dan zou ik je wat serieuzer nemen.quote:
quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef zarGon het volgende:
Gewoon tikken uitdelen. Zolang je het niet opzoekt en 'zij' je uitdagen/pesten.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef zarGon het volgende:
Ja en als ik verlies sta ik pas echt goed voor lul.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef zarGon het volgende:
Je hebt al 2 jaar gehad om de sportschool te ontdekken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
[..]
Ja en als ik verlies sta ik pas echt goed voor lul.
Ik ben niet iemand die interesse heeft om een sixpack te kweken. Is er ook online is over vechten te vinden?quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Platina het volgende:
[..]
Je hebt al 2 jaar gehad om de sportschool te ontdekken.
Vanuit een de-escalerende houding onverwacht gelijk voor een aantal knietjes/frontkicks in de ballen gaan. Flinke jongen die dat kan hebben.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
[..]
Idd en als je niet durft te tikken, een trap onder de zak geven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef zarGon het volgende:
Nee, met Google vind ik ook al niks.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:15 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die interesse heeft om een sixpack te kweken. Is er ook online is over vechten te vinden?
Dit is een beetje zoals een meisje laten merken dat je interesse in haar hebt en haar uitvragen. Als je iets onderneemt, bestaat de kans dat ze je afwijst. Echter, als je niets doet en nooit afgewezen wordt boek je ook nooit vooruitgang. Door al die afwijzingen leer je van je fouten en bouw je ervaring op, waardoor je kans op succes stijgt bij een volgend meisje.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
[..]
Tja, daar moet ik je gelijk in geven. Het probleem waarom ik eigenlijk liever niet vecht is omdat ik ben bang dat ik de ander serieuze schade aanricht.. Heb een keer goed uitgehaald op een voorwerp.. Nou er was niks meer van over... Houd echt altijd kracht in sindsdien.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is een beetje zoals een meisje laten merken dat je interesse in haar hebt en haar uitvragen. Als je iets onderneemt, bestaat de kans dat ze je afwijst. Echter, als je niets doet en nooit afgewezen wordt boek je ook nooit vooruitgang. Door al die afwijzingen leer je van je fouten en bouw je ervaring op, waardoor je kans op succes stijgt bij een volgend meisje.
Als je niets doet tegen de pestkoppen stoppen ze niet. Dat het jaren aan de gang is, is daar het bewijs van. Je school doet er niets tegen, dus komt het neer op je eigen boontjes doppen. Wanneer het komt tot een confrontatie en jij met ze vecht, boek je vooruitgang: 1) je verliest, maar bouwt ervaring op waardoor je de volgende keer beter kan vechten of 2) je wint en je wordt minder/niet meer lastiggevallen.
Het probleem lost zich niet vanzelf op en als je niets doet kom je er nooit vanaf. Schrijf je desnoods in op een vechtsport.
Wat een kut reactie.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:10 schreef imikethat het volgende:
Overigens is het niet hún schuld dat jíj geen vrienden kan maken
Sportschool zegt geen reet gozer. Ik hoek een sportschool typetje zo neer.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Platina het volgende:
[..]
Je hebt al 2 jaar gehad om de sportschool te ontdekken.
Je hoeft een ander niet te breken en te moorden, gewoon 'onschadelijk' maken is genoeg. Het gaat erom dat je ze laat merken dat ze van je af moeten blijven en niet moeten storen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Tja, daar moet ik je gelijk in geven. Het probleem waarom ik eigenlijk liever niet vecht is omdat ik ben bang dat ik de ander serieuze schade aanricht.. Heb een keer goed uitgehaald op een voorwerp.. Nou er was niks meer van over... Houd echt altijd kracht in sindsdien.
Hoe zorg je ervoor dat je dan laat maar zeggen ''wint''
D.m.v. kundige training.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hoeft een ander niet te breken en te moorden, gewoon 'onschadelijk' maken is genoeg. Het gaat erom dat je ze laat merken dat ze van je af moeten blijven en niet moeten storen.
Sowieso niet gaan meppen met 'wapens'quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Tja, daar moet ik je gelijk in geven. Het probleem waarom ik eigenlijk liever niet vecht is omdat ik ben bang dat ik de ander serieuze schade aanricht.. Heb een keer goed uitgehaald op een voorwerp.. Nou er was niks meer van over... Houd echt altijd kracht in sindsdien.
Sportschool is niet gelijk aan bodybuilding in mijn woordenboekjequote:Op woensdag 5 februari 2014 19:40 schreef Greyson het volgende:
[..]
Sportschool zegt geen reet gozer. Ik hoek een sportschool typetje zo neer.
Sportschool is alleen goed om vertrouwen te kweken. Verder niks op het visuele kant na.
Gooien werkt goed. Met gooien bedoel ik duwen. Maar ik zeg gooien, omdat duwen niet genoeg is. Ze moeten vliegen. Weinig schade, veel bravoure.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Wat deze zarGon zegt,quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is een beetje zoals een meisje laten merken dat je interesse in haar hebt en haar uitvragen. Als je iets onderneemt, bestaat de kans dat ze je afwijst. Echter, als je niets doet en nooit afgewezen wordt boek je ook nooit vooruitgang. Door al die afwijzingen leer je van je fouten en bouw je ervaring op, waardoor je kans op succes stijgt bij een volgend meisje.
Als je niets doet tegen de pestkoppen stoppen ze niet. Dat het jaren aan de gang is, is daar het bewijs van. Je school doet er niets tegen, dus komt het neer op je eigen boontjes doppen. Wanneer het komt tot een confrontatie en jij met ze vecht, boek je vooruitgang: 1) je verliest, maar bouwt ervaring op waardoor je de volgende keer beter kan vechten of 2) je wint en je wordt minder/niet meer lastiggevallen.
Het probleem lost zich niet vanzelf op en als je niets doet kom je er nooit vanaf. Schrijf je desnoods in op een vechtsport.
Jochie, je hoeft écht niet bang te zijn dat je iemand met één klap schade aanricht. Gebeurt dat wel, hebben ze er zelf om gevraagd. Gewoon rammen godverdomme! Als je echt zo krachtig ben als je zelf zegt dat je bent, denk de rest wel een tweede keer na voor ze je pesten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Daarom judo.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef Hetbanaantje het volgende:
Heb een keer goed uitgehaald op een voorwerp
Ik krijg niet de indruk dat dat over je gedacht wordt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:06 schreef Hetbanaantje het volgende:
Helaas zijn er nog verschillende mensen die mij nog wel uitdagen om te vechten. Ik wil niet de school rond gaan als de vechtersbaas.
Wat een gelulquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:36 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Belachelijk, maar waar.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:54 schreef Banaan_ het volgende:
Een jongen bij ons op school werd ook op zo'n manier getreiterd. Het hield op toen hij iemand neerstak met een pen. Niet dat ik jou adviseer om iemand neer te steken (heeft nogal wat juridische gevolgen) maar ik raad je aan op een vechtsport te gaan, trainen en vervolgens zo'n jongen een stoot op z'n bek te geven.
Naar een leraar stappen is iets wat je nooit doet, die mensen zitten er ook alleen maar voor hun maandloon. Ze geven echt helemaal niets om je.
Dit.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:19 schreef Trankilo het volgende:
struggles op het vmbo.
Je begrijpt wel dat ze je pakken omdat je waarschijnlijk kwetsbaarheid uitstraalt? Je moet wat zelfverzekerder worden, door te gaan praten met een docent maak je het - naar mijn inziens - alleen maar erger. Als je ouder bent begrijp je dat dit hele haantjesgedrag van de pestkoppen echt triest is, maargoed, zij gaan nu eenmaal door een bepaalde puberfase waarin zij zich moeten bewijzen...
Je moet in ieder geval leren om van je af te bijten. Als jij je zo laat kleineren vreet dat elke keer een stukje van je zelfvertrouwen af. Dan kom je straks met een 'sociale achterstand' in het studentenleven terecht en zul je hier lang niet zoveel van kunnen genieten, omdat je veel te veel aan jezelf twijfelt.
Mijn advies: Gewoon die pestkop(pen) een keer heel erg snel hoeken, niet op ruzie aan laten komen maar een keer de eerste klap uitdelen zodra ze je irriteren. Als ze wat van je afpakken, niet er achteraan gaan maar zodra je hem weer eens ziet: BAM. Ook al pakken ze je eerst terug, zo lang jij van je af blijft bijten pakken ze uiteindelijk wel een makkelijker slachtoffer. Dus niet één keertje van je afmeppen, maar blijf dat doen bij hen.
En oja, probeer wat vrienden te maken. Die helpen je ook.
Dit. Schoolpleinterrorist dacht vroeger dat ik ook een makkelijk slachtoffer was, dag later werd ie zelf uitgelachen met zijn blauwe oog.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef zarGon het volgende:
Waardeloos en belachelijk advies, denk na voordat je iets schrijft.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
De volgende keer bij de eerste de beste kutopmerking half de pols breken van diegene. Het gaat er niet om dat je moet vechten, het gaat erom dat ze moeten zien dat jij niet "de zwakke" van de groep bent.
Puur natuur. Je laat nu met je sollen en dus ben je de lul.
Het is misschien wat drastisch, maar de strekking van het verhaal blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:13 schreef Fanest het volgende:
[..]
Waardeloos en belachelijk advies, denk na voordat je iets schrijft.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat TS een beetje ballen kweekt. En ballen kweek je door moed en daadkracht te tonen. Die toon je niet met lijstjes waarom het niet werkt.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:23 schreef Fanest het volgende:
Een klein lijstje met redenen waarom deze adviezen nergens op slaan, belangrijkste vetgedrukt.
Okee okee half de pols breken is overbodig overdreven. Geef ik toe. Maar de strekking is van je afbijten. Je hoeft niet eens te winnen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:13 schreef Fanest het volgende:
[..]
Waardeloos en belachelijk advies, denk na voordat je iets schrijft.
Dus jij stelt dat wanneer TS een rake klap in het gezicht van een pester weet te geven dat hij er dan vanaf is?quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:33 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Okee okee half de pols breken is overbodig overdreven. Geef ik toe. Maar de strekking is van je afbijten. Je hoeft niet eens te winnen.
Jij stelt dat eerbiedig communiceren, het de juf vertellen en elkaar respecteren een kordate oplossing gaat bieden?quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:36 schreef Fanest het volgende:
Dus jij stelt dat wanneer TS een rake klap in het gezicht van een pester weet te geven dat hij er dan vanaf is?
''Die toon je niet met lijstjes waarom het niet werkt''quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat TS een beetje ballen kweekt. En ballen kweek je door moed en daadkracht te tonen. Die toon je niet met lijstjes waarom het niet werkt.
Ik heb geen één van de bovengenoemde dingen aanbevolen, ik zei alleen dat TS er serieus over moet praten met z'n ouders omdat het bewezen is dat praten pijn verlicht. Daarnaast stelde ik dat TS ervoor moet zorgen dat het niet erger wordt, door niet te gaan vechten. En dat hij ervoor moet zorgen dat hij z'n school afmaakt zonder te blijven zitten.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Jij stelt dat eerbiedig communiceren, het de juf vertellen en elkaar respecteren een kordate oplossing gaat bieden?
Pesters houden volgens mij alleen op als TS echt héél veel sterker is dan ze allemaal bij elkaar, en hij echt een gevaar voor de pesters vormt. Aangezien TS geen vechtervaring heeft gaat dit niet werken, want een vechtsport/kunst leer je niet zo even.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:39 schreef Cockwhale het volgende:
Terugvechten kan inderdaad twee kanten op gaan. 1. ze houden op of 2. het wordt erger en gewelddadiger. Hoe vermijd je dit risico? Behalve achtervolgen en gemaskerd zijn ogen uitsteken? Geen idee.
Klopt. Het verlicht. En de volgende dag begint het opnieuw. Op een gegeven moment verlicht het niet meer en ben je veranderd in een afhankelijke. Die info gaat gegarandeerd naar de pesters toe, die daardoor nog meer arsenaal hebben. Tot het onvermijdelijke van deze vicueuze cirkel zich zal voordoen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:40 schreef Fanest het volgende:
Ik zei alleen dat TS er serieus over moet praten met z'n ouders omdat het bewezen dat praten pijn verlicht.
Klinkt mooi op papier/website. Ik heb nergens gezegd dat hij hiet niet erger hoeft te maken, maar van zich af moet bijten om te laten zien dat hij geen watje is. Je hoeft het alfamannetje niet te overwinnen om te zorgen dat je van omega-status af komt. Jarenlang in ellende zitten omwille van de lieve vrede maakt je ook geen beter mens.quote:Daarnaast stelde ik dat TS ervoor moet zorgen dat het niet erger wordt, door niet te gaan vechten. En dat hij ervoor moet zorgen dat hij z'n school afmaakt zonder te blijven zitten.
Volgens mij klinken dingen zoals 'gewoon op de bek slaan' juist mooi op papier/website, wanneer het puntje bij paaltje komt schijt menig mens het in zijn broek.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Klinkt mooi op papier/website. Ik heb nergens gezegd dat hij hiet niet erger hoeft te maken, maar van zich af moet bijten om te laten zien dat hij geen watje is. Je hoeft het alfamannetje niet te overwinnen om te zorgen dat je van omega-status af komt. Jarenlang in ellende zitten omwille van de lieve vrede maakt je ook geen beter mens.
En als je niet terug vecht heb jij als enige een klap geincasseerd. Kan je beter ervoor zorgen dat de ander meer pijn heeft, of in elk geval "ook" pijn heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
[..]
Indien hard genoeg, ja.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:36 schreef Fanest het volgende:
[..]
Dus jij stelt dat wanneer TS een rake klap in het gezicht van een pester weet te geven dat hij er dan vanaf is?
Dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:27 schreef Hetbanaantje het volgende:
Dat ze met meerdere gaan komen om je terug te pakken
dan moet je gewoon lekker met je staart tussen je benen je eigen maar laten slaan. mijn mening is dat wanneer je de "leider" flink aanpakt de rest je wel met rust laat, tenzij het kampers en buitenlanders zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:27 schreef Hetbanaantje het volgende:
Echt bang voor vechten ben ik niet. Eerder de gevolgen die dan kunnen komen. Dat ze met meerdere gaan komen om je terug te pakken, dat ze voor je huis gaan staan en om je roepen (is al ns gebeurd) Gooien met eieren op je raam etc.
Ik kan toch onmogelijk ongeveer 18 gasten 1 voor 1 kapotslaan? Bovendien doe ik altijd alsof ik hard sla. Een voorwerp kan je vervangen. Een onderdeel van het menselijk lichaam niet.
heb samen met mijn maat tegenover 13 (ja ik had ze geteld) schoolplein terroristen gestaan, toen de "leider" mij een klap wilde geven na enige woordwisseling ging ik voor zijn knie en had hem toen gebroken (was niet helemaal de bedoeling). was daarna wel van dat geouwehoer af iniedergevalquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:23 schreef Fanest het volgende:
Het is gewoon lachwekkend hoe iedereen hier reageert: ''pols breken'', ''slag tegen luchtpijp'' ''stoot op bek geven''.
Een klein lijstje met redenen waarom deze adviezen nergens op slaan, belangrijkste vetgedrukt.
-TS is alleen, tegen meerdere mensen
-Pestkoppen vechten samen en niet om de beurt
-Pestkoppen vechten niet eerlijk, ze vallen in de rug aan of gebruiken voorwerpen
-Adviezen zoals 'pols breken' zijn niet zomaar even uit te voeren, daar moet je in getraind zijn
-Het moreel van TS is lang niet hoog genoeg om vastbesloten aan te vallen
-Wanneer de aanval faalt (zeer waarschijnlijk) is TS heel zwaar de lul
-TS heeft zoals ik het lees geen echte vechtervaring en zal dus vrijwel niets kunnen uithalen
-In het bijzondere geval dat TS een rake klap uitdeelt zullen de pestkoppen hem de volgende keer gewoon een nekslag van achter geven
http://www.google.nl/imgr(...)ge=1&start=0&ndsp=20quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:04 schreef steelpan90 het volgende:
[..]
heb samen met mijn maat tegenover 13 (ja ik had ze geteld) schoolplein terroristen gestaan, toen de "leider" mij een klap wilde geven na enige woordwisseling ging ik voor zijn knie en had hem toen gebroken (was niet helemaal de bedoeling). was daarna wel van dat geouwehoer af iniedergeval
Fanest, jouw fout is dat je denkt als een volwassene in deze kwestie. Dat doen de pestkoppen ook niet, die lachen je dan gewoon uit.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:42 schreef Fanest het volgende:
[..]
Pesters houden volgens mij alleen op als TS echt héél veel sterker is dan ze allemaal bij elkaar, en hij echt een gevaar voor de pesters vormt. Aangezien TS geen vechtervaring heeft gaat dit niet werken, want een vechtsport/kunst leer je niet zo even.
Interessant punt, misschien heb je wel gelijk en leef ik me niet genoeg in in TS. Toch ben ik het er niet mee eens dat het vooral een kwestie is van zelfvertrouwen, dat laatste kun je namelijk niet over één kam scheren. Er zijn mensen die geen probleem hebben om zomaar vrouwen aan te spreken op straat maar die in hun broek schijten wanneer ze een presentatie voor een groot publiek moeten houden, en zo kan ik veel meer voorbeelden geven.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:30 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Fanest, jouw fout is dat je denkt als een volwassene in deze kwestie. Dat doen de pestkoppen ook niet, die lachen je dan gewoon uit.
Praten verzacht wellicht te pijn, tot de volgende dag wanneer je op school weer de lul bent. Lekker elke dag opstaan en naar school fietsen in de wetenschap dat je gepest gaat worden. Maar ach "ik sta boven hen".
Pesters pakken een makkelijk slachtoffer, als TS van zich af bijt zullen ze op den duur ophouden of een makkelijker slachtoffer zoeken.
En ik mag hopen voor het welzijn van TS in de rest van zijn sociaal leven, dat hij niet jouw advies opvolgt van politie inlichten en nieuwe school zoeken. Want daar gaat het gewoon doodleuk verder. Het is een kwestie van zelfvertrouwen, en het is essentieel dat TS dat gaat verbeteren. Ook voor andere zaken later in het leven: sollicitaties, uitgaan, relaties, sociaal welzijn.
Ik keur geweld niet altijd goed, maar soms is het eventjes nodig.
Je hoeft er geen 18 kapot te slaan één voor één. Eén of twee is meer van voldoende. De overige 95% zijn meestal meelopers. En kapotslaan hoeft ook helemaal niet. Je dient gewoon enorm duidelijk te maken dat je niet meer gepest wenst te worden. En dat doe je door even flink van je af te bijten. Dat kan op allerlei manieren.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:27 schreef Hetbanaantje het volgende:
Echt bang voor vechten ben ik niet. Eerder de gevolgen die dan kunnen komen. Dat ze met meerdere gaan komen om je terug te pakken, dat ze voor je huis gaan staan en om je roepen (is al ns gebeurd) Gooien met eieren op je raam etc.
Ik kan toch onmogelijk ongeveer 18 gasten 1 voor 1 kapotslaan? Bovendien doe ik altijd alsof ik hard sla. Een voorwerp kan je vervangen. Een onderdeel van het menselijk lichaam niet.
Wat ga jij doen dan? Zuur kijken naar die jongens?quote:Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Dehelerambam het volgende:
Wat een klootzakken, TS
Ze doen het inderdaad omdat ze het kunnen en ermee wegkomen. Waar is die school, dan kom ik @^?£££ wel even langs
Zeggen dat ze bij mijn 'neefje' uit de buurt blijvenquote:Op zondag 9 februari 2014 12:20 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Wat ga jij doen dan? Zuur kijken naar die jongens?
Nee. Want als mensen een ram krijgen elke keer als ze aan je spullen zitten houden ze er mee op. Je kan soort pestgedrag zien als een ruil. De status van de één (pester) ten koste van de ander (jij).quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
[..]
Ophouden met al je middelbare school struggles hier neer te zetten in de hoop dat wij ze voor je op kunnen lossen. Ik bespeur zelfs een klein beetje zelfmedelijden...quote:
Dat wordt moeilijk. Voor elke kutopmerking is wel een tegen-kutopmerking te maken. Zowiezo is er geen standaard oplossing voor dit alles.quote:Op zondag 9 februari 2014 15:51 schreef Hetbanaantje het volgende:
Het grootste nadeel is nu ook als ik hem te grazen wil nemen en win. (Wat al een wonder zou zijn want die gast is behoorlijk gespierd) Heb ik geen klote aan. Hij houdt er enorm van om me hieraan te helpen herinneren.
Ik heb het altijd vrij moeilijk gevonden om bij dat soort sporten de handelingen te kunnen onthouden. Je moet voor een bepaalde worp bijvoorbeeld 8 bewegingen in een bepaalde volgorde doen en dat moet je ook heel snel achter elkaar kunnen. Ik zit nu op kickboksen en dat bevalt me beter. Dat is wat meer 'actief' en ik voel op den duur de adrenaline door mijn lijf, zonder dat ik mij opgefokt of agressief voel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:40 schreef kanovinnie het volgende:
Ga op een verdedigingssport als krav maga, judo, jiu jitsu of aikido. Dan leer je niet alleen hoe je iemand "uitschakelt", maar je wint er ook zelfvertrouwen mee.
Ik heb 1 winter aan MMA gedaan. En bij het grondworstelen is het vooral belangrijk dat je weet hoe je iemand vast moet pakken op een bepaald punt. En dat kan vaak op verschillende manieren. Je moet gewoon weten hoe je een (bijvoorbeeld) armklem moet zetten. Als je hem oefent kan je hem technisch goed beheersen, maar je moet wel weten hoe je het in de praktijk toepast. En daar kom je achter tijdens het sparren. En goede tips van je leraar.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:51 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik heb het altijd vrij moeilijk gevonden om bij dat soort sporten de handelingen te kunnen onthouden. Je moet voor een bepaalde worp bijvoorbeeld 8 bewegingen in een bepaalde volgorde doen en dat moet je ook heel snel achter elkaar kunnen. Ik zit nu op kickboksen en dat bevalt me beter. Dat is wat meer 'actief' en ik voel op den duur de adrenaline door mijn lijf, zonder dat ik mij opgefokt of agressief voel.
Ieder zijn ding natuurlijk.
Misschien is een weerbaarheidstraining een beter idee voor TS.
Overigens moet ik ook zeggen dat ik het erg herken van mijn middelbare schooltijd en ik vind het erg laf van de pesters. Ze jagen je op totdat je je een schichtig prooidier voelt. Heel naar om dat mee te maken.
Echter denk ik TS - hoe oneerlijk het ook is - dat jijzelf de enige bent die dit kan veranderen. De school kan er ook weinig tegen doen. Als je mentor in de klas bijvoorbeeld zou zeggen dat ze jou met rust moeten laten, word je na schooltijd des te harder gepakt. En stel dat ze jou niet meer zouden pesten, dan ben je nog steeds de outcast van de groep.
Je kan proberen zelfvertrouwen te krijgen van een weerbaarheidstraining of een vechtsport, maar er zijn tevens andere manieren om zelfvertrouwen op te doen zonder dat het met vechten heeft te maken. Wanneer jij dat zelfvertrouwen hebt, voel je je niet meer schichtig, bang en opgefokt en is de lol er bij jouw pesters vanaf. Makkelijk gezegd uiteraard, maar probeer je niet te laten intimideren. Want voor hen is het de lol om jou te intimideren en bang te maken.
Wat is jouw voorkomen? Ben je groot, klein, breed geschouderd? Ben je misschien verbaal sterk?quote:Op zondag 9 februari 2014 15:51 schreef Hetbanaantje het volgende:
Kleine update:
Laatste tijd had ik een meisje op het oog gekregen. Nu ben ik niet zo onzeker dat ik daar geen praatje mee ga maken. Ging over van alles en niks vaak. Tegen de rest van de school wist ik dit prima verborgen te houden. Geheimen bewaren kan ik heel goed. (Niet heel gek als je 3 jaar lang op een school zit waar je bijna niemand vertrouwd).
Nu kwam ik haar een paar dagen geleden tegen met 1 van die jongens waar ik een ongelofelijke teringhekel aan had gekregen. Ze hebben een relatie. *Zucht nu krijg ik iedere keer van hem te horen wanneer hij bij zijn matties is ''he gek die gast had een oogje op mn chickie.'' Vervolgens een bulderend gelach.
Enorm hard balen. Liefdesverdriet heb ik nou ook weer niet maar ik vind dit echt zo ontzettend klote. Het grootste nadeel is nu ook als ik hem te grazen wil nemen en win. (Wat al een wonder zou zijn want die gast is behoorlijk gespierd) Heb ik geen klote aan.
Al zou ik die gast nu het liefst naar een gratis hotel sturen waar ie weken kan verblijven. :s
Nu zullen jullie denken.. Negeer het. Vergeet dat maar. Bij hem zit ik bij een aantal lessen in de klas. Hij houdt er enorm van om me hieraan te helpen herinneren.
Wat te doen?
Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens. Ten eerste omdat hij zich hiermee verlaagt tot het niveau van zijn pesters. Ten tweede omdat de anderen van die groep het voor die jongen opnemen en het maakt dat ze nog meer redenen hebben om TS te pakken. Ten derde wordt TS hier zelf opgefokt en agressief van.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:59 schreef AgLarrr het volgende:
Als het een groep betreft kan ik je aanraden er één uit te zoeken, en die altijd te grazen te nemen. Ongeacht of hij wat doet of niet. Als 'ie er bij is, is hij de lul. Zijn ze met teveel; later opzoeken als 'ie alleen is. Wacht hem op, whatever. Zeg dit ook tegen zo'n figuur: "wat er ook gebeurt, jij bent de lul" En dan net zolang die klojo pakken totdat hij er niet meer bij is als je wordt lastig gevallen, en dan de volgende pakken. Het liefst pak je meteen degene met de grootste bek, omdat zo'n groepje ook voor 80% uit onzekere kneusjes bestaat. Als je de leiderfiguur direct aanpakt brokkelt zo'n clubje snel genoeg af. Maar anders iemand waarvan jij denk: die kan ik hebben.
Sure... zo gaat dat op de middelbare school iddquote:Op maandag 10 februari 2014 23:31 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Maar misschien ook wel en roepen ze: "laat hem nou maar een keer met rust; hij is wel een stuk aardiger/intelligenter/sportiever/creatiever dan jij"
Dat gebeurt idd weleens. Ik weet echt wel hoe hard de middelbare school is. Maar er kunnen ook een paar mensen zijn die het voor de slachtoffers van pesterijen opnemen of die niet meedoen aan de hiërarchie. Dat zijn er maar een paar en de pesterijen zullen daardoor niet ophouden. Maar zou TS zichzelf verlagen tot het niveau van de pesters, krijgt van niemand respect.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:07 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Sure... zo gaat dat op de middelbare school idd
Ik denk het wel. Ik denk dat het sowieso beter is dan helemaal niks doen en hopen dat de pesterijen op wonderlijke manier op zullen houden. In deze wereld zal je voor jezelf op moeten komen en van je af moeten bijten als dat nodig is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:02 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Maar zou TS zichzelf verlagen tot het niveau van de pesters, krijgt van niemand respect.
Dat doet hij alleen maar om je te kwetsen, en dat lukt hem blijkbaar. Je moet er gewoon niet om geven om wat hij zegt, maakt niet uit wat hij zegt, gewoon naast je neer leggen en er niet op reageren. Of er heel droog op reageren. Het enige wat hij wilt is een reactie zodat hij daar op voor kan boorduren. Als jij hem geen munitie geeft, kan hij niet schieten.quote:Op zondag 9 februari 2014 15:51 schreef Hetbanaantje het volgende:
Kleine update:
Laatste tijd had ik een meisje op het oog gekregen. Nu ben ik niet zo onzeker dat ik daar geen praatje mee ga maken. Ging over van alles en niks vaak. Tegen de rest van de school wist ik dit prima verborgen te houden. Geheimen bewaren kan ik heel goed. (Niet heel gek als je 3 jaar lang op een school zit waar je bijna niemand vertrouwd).
Nu kwam ik haar een paar dagen geleden tegen met 1 van die jongens waar ik een ongelofelijke teringhekel aan had gekregen. Ze hebben een relatie. *Zucht nu krijg ik iedere keer van hem te horen wanneer hij bij zijn matties is ''he gek die gast had een oogje op mn chickie.'' Vervolgens een bulderend gelach.
Enorm hard balen. Liefdesverdriet heb ik nou ook weer niet maar ik vind dit echt zo ontzettend klote. Het grootste nadeel is nu ook als ik hem te grazen wil nemen en win. (Wat al een wonder zou zijn want die gast is behoorlijk gespierd) Heb ik geen klote aan.
Al zou ik die gast nu het liefst naar een gratis hotel sturen waar ie weken kan verblijven. :s
Nu zullen jullie denken.. Negeer het. Vergeet dat maar. Bij hem zit ik bij een aantal lessen in de klas. Hij houdt er enorm van om me hieraan te helpen herinneren.
Wat te doen?
dit is het beste advies.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:53 schreef Burrito het volgende:
Mensen dagen je uit om te vechten omdat je gezien wordt als de zwakste. Met ze vechten helpt weinig en is symptoombestrijding. Ga op vechtsport voor je zelfvertrouwen, niet om te vechten. Dat pesten houdt op zodra je niet meer een makkelijk doelwit lijkt
Ik heb dan weer respect voor jouw mening, maar TS koopt er naar mijn mening niets voor. Die principes zijn geweldig, maar geven weinig blijk van realiteitszin. Ik geef toe, mijn voorstel van 'groepsbehandeling' is extreem, maar serieus; hopen op de verrassende volwassenheid van zijn leeftijdsgenoten?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:31 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens. Ten eerste omdat hij zich hiermee verlaagt tot het niveau van zijn pesters. Ten tweede omdat de anderen van die groep het voor die jongen opnemen en het maakt dat ze nog meer redenen hebben om TS te pakken. Ten derde wordt TS hier zelf opgefokt en agressief van.
Ik sta erachter dat TS best een paar flinke klappen zou mogen uitdelen uit zelfverdediging. Maar alleen uit zelfverdediging. Niet elke puber hoeft persé mee te doen aan machtsspelletje waar jij het over hebt. Ik heb veel meer respect voor pubers die daarboven staan (sommige jongeren tussen de 12 en 17 kunnen verrassend volwassen zijn) en ik denk dat ze bij hun leeftijdgenoten ook respect afdwingen.
TS, je hoeft niet te vechten als je dat niet wilt. Je moet alleen niet meer bang zijn. Als je angst en onzekerheid weg zou zijn, hebben je klasgenoten geen redenen meer om jou te treiteren.
Dit is idd waar. De klasgenoten van TS gaan pas eventueel beseffen wat ze doen als ze wat ouder zijn en van de middelbare school af zijn. Tot die tijd zitten ze nog in het 'spel' waar jij het over hebt en zijn ze vooral bezig over hoe populair ze zelf zijn en werken ze zichzelf omhoog in de hierarchie om iemand anders naar beneden te trappen. TS kan idd respect verdienen van de rest van de groep door een pestkop in elkaar te slaan: dan denken ze "goh, hij is toch niet zo zwak". Tegelijkertijd vinden ze het ook wel goed dat hij voor zichzelf opkomt, want ergens beseffen ze toch wel dat het erg gemeen is hoe hij behandeld wordt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:30 schreef AgLarrr het volgende:
Het 'spel' zoals ik schets wordt gespeeld, daar onttrek je je helaas niet aan. Je hebt enkel een positie die je meer of minder kwetsbaar maakt. TS bungelt onderaan, daarom moet de prijs omhoog. Dat kan door fysieke weerstand, of door -zoals jij ook min of meer suggereert- sociale druk. Dan zou TS zelf mensen moeten mobiliseren, vrienden, vriendinnen, die ingrijpen als het gebeurt. Verschuilen in de veiligheid van een vriendengroep.
Jah, dat beseffen ze ook zeker wel. Maar nu is het zo dat ze in het ergste geval het lot van TS delen als ze voor hem opkomen. Ze denken in eerste plaats aan hun eigen positie.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:37 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dit is idd waar. De klasgenoten van TS gaan pas eventueel beseffen wat ze doen als ze wat ouder zijn en van de middelbare school af zijn. Tot die tijd zitten ze nog in het 'spel' waar jij het over hebt en zijn ze vooral bezig over hoe populair ze zelf zijn en werken ze zichzelf omhoog in de hierarchie om iemand anders naar beneden te trappen. TS kan idd respect verdienen van de rest van de groep door een pestkop in elkaar te slaan: dan denken ze "goh, hij is toch niet zo zwak". Tegelijkertijd vinden ze het ook wel goed dat hij voor zichzelf opkomt, want ergens beseffen ze toch wel dat het erg gemeen is hoe hij behandeld wordt.
Mee eens, nogmaals mijn voorstel was ook heel extreem. En ik had al een alinea geschreven om TS te waarschuwen voor precies die situatie die jij schrijft over jezelf (ik liet die alinea weg omdat het anders zo'n preek werd). Compleet de andere kant opslaan werkt ook niet omdat je dan ook wordt uitgesloten.quote:Maar zoals jij beschreef hoe hij zich moest opstellen, vond ik idd te extreem. Dan gaat het teveel lijken op een wraak-actie en dat levert op den duur weer problemen voor hemzelf op.
Ik heb zelf ook in de positie van TS gezeten en ik heb na mijn middelbare schooltijd nogal wat problemen gehad met mijn agressie. Eerst werd ik niet geaccepteerd omdat ik niet voor mezelf kon opkomen, daarna omdat ik een te agressieve uitstraling had waarmee ik mensen van me afstootte. En voor dat laatste wil ik TS behoeden eigenlijk.
Dat vind ik ook. Door zo'n vechtsport kan je je opgekropte frustratie kwijt en mijn ervaring is dat je je erdoor zowel energiek als rustig door gaat voelen. Daarbij zou TS nog meer zelfvertrouwen kunnen krijgen als hij in een groep terechtkomt waar mensen hem wél accepteren.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:03 schreef AgLarrr het volgende:
Gecombineerd met het zelfvertrouwen uit vechtsport, het moet gezegd.
De volgende keer dat hij je uitdagend aanraakt (duwtje geeft, je weet wel) sla je hem heel hard op zijn neus. Die gaat dan waarschijnlijk bloeden, hij moet niezen en is voor een paar seconden van de wereld. Misschien moet hij ook huilen want je neus is vrij gevoelig. Dat komt dan vrij hard aan, vooral als z'n vriendin erbij staat.quote:
Anderen zeggen dat ik heel snel rood zou worden als ik iemand leuk vind. Klopt helemaal niks van. Vaak genoeg de opmerking gekregen vind jij die en die leuk.. en dan word ik rood omdat ik niet weet wat voor reactie ik daarop moet geven. Echte gevoelens verbergen ben ik heel goed in.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:09 schreef Fanest het volgende:
[..]
De volgende keer dat hij je uitdagend aanraakt (duwtje geeft, je weet wel) sla je hem heel hard op zijn neus. Die gaat dan waarschijnlijk bloeden, hij moet niezen en is voor een paar seconden van de wereld. Misschien moet hij ook huilen want je neus is vrij gevoelig. Dat komt dan vrij hard aan, vooral als z'n vriendin erbij staat.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is doen alsof het je niks kan schelen en het spelletje 'meespelen', dan krijgen de pesters de indruk dat je erboven staat, het lijkt dan alsof je sociale status hoger is en dan houden ze vanzelf op. Dit kan wel moeilijk zijn, vooral als je niet zo welbespraakt bent en niet goed je gevoelens kan verbergen.
Dus wat is je plan nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:12 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Anderen zeggen dat ik heel snel rood zou worden als ik iemand leuk vind. Klopt helemaal niks van. Vaak genoeg de opmerking gekregen vind jij die en die leuk.. en dan word ik rood omdat ik niet weet wat voor reactie ik daarop moet geven. Echte gevoelens verbergen ben ik heel goed in.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:20 schreef Fanest het volgende:
Wat je trouwens ook kunt doen is z'n watervoorraad bij hem thuis vervangen door 'zwaar' water, dideuteriumoxide. Dit heeft in de waterstof atoomkern behalve alleen één proton ook nog een neutron. Omdat een neutron ongeveer evenveel weegt als een proton zal het water 1,5 of 2x zwaarder zijn, afhankelijk van of je één of twee 'zware' waterstofatomen in het watermolecuul hebt zitten.
Qua chemische eigenschappen is zwaar water precies gelijk aan water, het smaakt hetzelfde en ziet er precies hetzelfde uit. Het probleem is echter dat je lichaam anders reageert op waterstofatomen met een neutron erin, uiteindelijk zal de drinker ervan sterven. Dit gebeurt ongeveer na een week, als de drinker ~1 flesje zwaar water per dag drinkt.
Doordat de chemische eigenschappen van zwaar water precies identiek zijn aan die van normaal water, zal de forensisch expert geen idee hebben hoe die gast ooit is omgekomen.
Zwaar water bestel je trouwens bij een kerncentrale, kost een paar honderd euro per liter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |