abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:56:47 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136698279
Zo gebruiken biologische boeren ook bestrijdingsmiddelen,bv kopersulfaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136722031
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:41 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ok
als men denkt L-cysteine te kopen dat gewonnen is uit veren, en ondertussen komt het van mensenhaar, dan klopt er iets niet.

ze zouden eens moeten kijken of er een plantaardige oplossing mogelijk is, ipv L-cysteine.
Ja, als ik het verhaal van de bakkersclub lees, wordt ook L-cysteïne van plantaardige oorsprong gebruikt.
Maar wat ik niet snap: jij koopt je brood bij de supermarkt. Ik neem aan dat je allerlei ander eten dan ook daar koopt. Niet bij de plaatselijke bakker, groentenboer of slager en ook niet bij de natuurvoedingswinkel. Dan weet je toch dat er allerlei toevoegingen in je eten zitten, daar hoef je dan toch niet verontwaardigd over te doen?
En wat er beter is aan L-cysteïne uit veren of varkenshaar boven hetzelfde stofje uit mensenhaar snap ik al helemaal niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136722797
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, als ik het verhaal van de bakkersclub lees, wordt ook L-cysteïne van plantaardige oorsprong gebruikt.
Maar wat ik niet snap: jij koopt je brood bij de supermarkt. Ik neem aan dat je allerlei ander eten dan ook daar koopt. Niet bij de plaatselijke bakker, groentenboer of slager en ook niet bij de natuurvoedingswinkel. Dan weet je toch dat er allerlei toevoegingen in je eten zitten, daar hoef je dan toch niet verontwaardigd over te doen?
En wat er beter is aan L-cysteïne uit veren of varkenshaar boven hetzelfde stofje uit mensenhaar snap ik al helemaal niet.
sturmpie reageert volledig emotioneel op het feit dat het van mensen komt, vindt dat principeel fout.
pi_136722984
Wat is de reden dat het aan ons voedsel toegevoegd wordt?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 23:38:27 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136723016
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:37 schreef polderturk het volgende:
Lees anders ff het topic door
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136723054
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees anders ff het topic door
Heb ik geen zin in.
pi_136723068
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:31 schreef Casiotone het volgende:

[..]

sturmpie reageert volledig emotioneel op het feit dat het van mensen komt, vindt dat principeel fout.
Jawel, maar ik wil daar nou graag wel eens een onderbouwing van zien. Waar komt die walging vandaan? Waar stoelt die op?
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:37 schreef polderturk het volgende:
Dat is al ettelijke keren uitgelegd: maakt het deeg beter te verwerken en laat het brood langer mals aanvoelen. Het eerste is handig voor de bakkers, het tweede voor de verkopers en de kopers. En natuurlijk de mensen met een kunstgebit.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136723159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik wil daar nou graag wel eens een onderbouwing van zien. Waar komt die walging vandaan? Waar stoelt die op?

[..]

Dat is al ettelijke keren uitgelegd: maakt het deeg beter te verwerken en laat het brood langer mals aanvoelen. Het eerste is handig voor de bakkers, het tweede voor de verkopers en de kopers. En natuurlijk de mensen met een kunstgebit.
Hmmmm. Vandaar dat brood van de Turkse bakker na een dag droog en hard wordt.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 00:26:08 #149
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136724451
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:40 schreef Kees22 het volgende:
hobbykok
gekke koeienziekte
vorm van kannibalisme (al is het geen vlees, mensenhaar is wel van een menselijk lichaam)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 15 februari 2014 @ 00:28:40 #150
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136724537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:31 schreef Casiotone het volgende:
ik stoor me daar wel aan, maar als ik alles zelf moet gaan maken, dan is het vaak duurder, en je hebt de skills nodig. pap koken is niet zo moeilijk, maar voordat je een tiramisu in elkaar zet, ben je echt wel even bezig. apart ingredienten kopen is duurder dan een massaprodukt kopen. ook het bereiden, als je de oven gebruikt, freet best wel stroom. kosten/baten/gezondheid, leuke afweging.
pi_136725333
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:26 schreef sturmpie het volgende:

[..]

hobbykok
gekke koeienziekte
vorm van kannibalisme (al is het geen vlees, mensenhaar is wel van een menselijk lichaam)
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:28 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik stoor me daar wel aan, maar als ik alles zelf moet gaan maken, dan is het vaak duurder, en je hebt de skills nodig. pap koken is niet zo moeilijk, maar voordat je een tiramisu in elkaar zet, ben je echt wel even bezig. apart ingredienten kopen is duurder dan een massaprodukt kopen. ook het bereiden, als je de oven gebruikt, freet best wel stroom. kosten/baten/gezondheid, leuke afweging.
Door je tweede bericht wordt hobbykok al ongeloofwaardig.
Gekke koeienziekte. Tja, die koeien kregen het hele, gedestrueerde kadaver te eten. Dat was inderdaad raar, want koeien zijn vegetariërs, geen carnivoren. En het bleek dat prionen bestand zijn tegen 3 atm en 130 oC. (Destructie houdt in, dat een kadaver vermalen wordt en dan verhit wordt tot 130 oC bij 3 atm, waardoor alle ziektekiemen gedood worden. Daarna wordt het resultaat uitgeperst tot vet en diermeel.) Het diermeel werd vroeger als eiwitbron aan dieren gevoerd. Tegenwoordig wordt het verbrand, geloof ik.
Zoals al gezegd: uit het mensenhaar wordt L-cysteïne gewonnen, dat is een heel klein bestanddeel. Heeft niks met kannibalisme te maken. Of ben je ook tegen bloedtransfusies? Dan krijg je veel meer bestanddelen van een ander mens toegediend. Of orgaantransplantatie?
Stel je voor dat je mijn hart of nier zou krijgen........... :r :7

En je bent blijkbaar niet bereid om naar ene natuurvoedingswinkel te gaan of zelfs naar een lokale winkelier. Tja, om dan verontwaardigd te gaan doen over de gemakzucht van producenten vind ik wel erg makkelijk.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 01:03:44 #152
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136725480
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Door je tweede bericht wordt hobbykok al ongeloofwaardig.
Gekke koeienziekte. Tja, die koeien kregen het hele, gedestrueerde kadaver te eten. Dat was inderdaad raar, want koeien zijn vegetariërs, geen carnivoren. En het bleek dat prionen bestand zijn tegen 3 atm en 130 oC. (Destructie houdt in, dat een kadaver vermalen wordt en dan verhit wordt tot 130 oC bij 3 atm, waardoor alle ziektekiemen gedood worden. Daarna wordt het resultaat uitgeperst tot vet en diermeel.) Het diermeel werd vroeger als eiwitbron aan dieren gevoerd. Tegenwoordig wordt het verbrand, geloof ik.
Zoals al gezegd: uit het mensenhaar wordt L-cysteïne gewonnen, dat is een heel klein bestanddeel. Heeft niks met kannibalisme te maken. Of ben je ook tegen bloedtransfusies? Dan krijg je veel meer bestanddelen van een ander mens toegediend. Of orgaantransplantatie?
Stel je voor dat je mijn hart of nier zou krijgen........... :r :7

En je bent blijkbaar niet bereid om naar ene natuurvoedingswinkel te gaan of zelfs naar een lokale winkelier. Tja, om dan verontwaardigd te gaan doen over de gemakzucht van producenten vind ik wel erg makkelijk.
ok
bedankt voor je feed-back

persoonlijk zou ik liever zien, dat er een plantaardige broodverbeteraar komt, ipv mensenhaar.
gewoon omdat het een onsmakelijke gedachte is, als ik nu brood eet, nu ik weet dat er waarschijnlijk een mensenhaar stofje in zit, komt er een kots gevoel. vind ik jammer, mijn brood-ervaring is verpest.
en ik en velen, eet iedere dag brood, dus dat weegt door op het humeur, mentale toestand, een vlinder kan een orkaan veroorzaken zeggen ze wel eens, zo kan een mensenhaarbroodverbeteraar een seriemoordenaar verwezenlijken, die lukraak aziatisch uitziende mensen gaat ontvoeren, en levend gaat scalperen, en met de hoofdhuidhaartooien poppen gaat maken, ergens in een kelder, in Friesland, op een boerderij, 5 km verwijdert van de eerste buur, met een varkensstal, die de restjes opeten.
pi_136725638
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 01:03 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ok
bedankt voor je feed-back

persoonlijk zou ik liever zien, dat er een plantaardige broodverbeteraar komt, ipv mensenhaar.
gewoon omdat het een onsmakelijke gedachte is, als ik nu brood eet, nu ik weet dat er waarschijnlijk een mensenhaar stofje in zit, komt er een kots gevoel. vind ik jammer, mijn brood-ervaring is verpest.
en ik en velen, eet iedere dag brood, dus dat weegt door op het humeur, mentale toestand, een vlinder kan een orkaan veroorzaken zeggen ze wel eens, zo kan een mensenhaarbroodverbeteraar een seriemoordenaar verwezenlijken, die lukraak aziatisch uitziende mensen gaat ontvoeren, en levend gaat scalperen, en met de hoofdhuidhaartooien poppen gaat maken, ergens in een kelder, in Friesland, op een boerderij, 5 km verwijdert van de eerste buur, met een varkensstal, die de restjes opeten.
Jouw kaas wordt gemaakt met stremsel dat afkomstig is van de lebmaag van een jonggeslacht kalf. Dus in jouw kaas zit een stukje van een klein kalfje dat geslacht is. En je melk of je pap worden gemaakt of maak je zelf met melk van een koe. Door het eten ervan word je zelf ook een beetje een koe. Dat was de theorie van de macro-bioten uit mijn tijd.
Dus nu kun je geen brood meer eten, maar ook geen pap meer.
Gras, is dat een optie?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 01:27:34 #154
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136725809
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:
Jouw kaas wordt gemaakt met stremsel dat afkomstig is van de lebmaag van een jonggeslacht kalf. Dus in jouw kaas zit een stukje van een klein kalfje dat geslacht is.
daar heb ik al eens een topic over geopend. er zijn ook wijnsteenzuren die kaas stremmen.
ik hoop dat men daar dus op massaal op overschakelt, zodat kaas enigszins een "schoon" produkt genoemd kan worden. koosjer zeg maar.

om een lang verhaal kort te maken: smaken verschillen
  zaterdag 15 februari 2014 @ 01:34:51 #155
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136725872
quote:
Gras, is dat een optie?
als er 3 extra magen geplaatst kunnen worden in het menselijk lichaam, dan is dat wel een optie.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 01:43:08 #156
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136725956
quote:
Gras, is dat een optie?
is grappig ja, gras, dat is niet zo makkelijk als je denkt. je kan sla/prei/kruiden eten, dat verteer je gewoon, maar gras, dat lukt blijkbaar niet. kan je zelfs dood aan gaan met 1 mensenmaag.
pi_136726560
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:26 schreef sturmpie het volgende:

[..]

gekke koeienziekte

Wordt waarschijnlijk niet overgebracht door enkele aminozuren
pi_136726566
e920 schijnt ook een technische hulpstof te zijn, het zou niet in het uiteindelijke product zitten. Daarom hoeft het niet op de ingredientenlijst
  zaterdag 15 februari 2014 @ 21:15:31 #159
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136751179
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 04:25 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Wordt waarschijnlijk niet overgebracht door enkele aminozuren
het gaat er in deze om, dat men L-cysteine gebruikt, met een andere herkomst, dan waar men vanuit gaat. en volgens de EU, mag er geen menselijk materiaal gebruikt worden ter bereiding van voedsel.
ik ben het met EU eens. swa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')