abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2014 @ 18:10:53 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136477072
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

6 miljard mensen waarvan de helft obesitas heeft, dan zit er toch iets niet goed.
Je overdrijft het overdrijven in een nogal overdreven manier
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136492198
Wegens problemen met mijn avatar (omdat Google preuts is en moeilijk doet) op deze manier:
Pietverdriet [Pietverdriet heeft geen premium account]
pi_136462379

Ja, dat kan, maar het deeg is dan gevoeliger, bewerkelijker en mislukt dan wat eerder.
Industrieele verwerking is dan moeilijker.

Ja, maar dan doen we toch wat minder industrieel?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136492234
Overigens is het gedoe over Chinees mensenhaar of varkenshaar wel een beetje overdreven. Je moest eens weten wat we als voedsel in onze mond stoppen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 9 februari 2014 @ 08:48:43 #94
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136495031
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Met het risico dat er sigarettepeuken meegemalen zijn. Naast het asbest kunnen we dat ook nog wel gebruiken.
en in welk deel van het molecuul zit die sigarettenpeuk?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_136549304
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:
Wegens problemen met mijn avatar (omdat Google preuts is en moeilijk doet) op deze manier:
Pietverdriet [Pietverdriet heeft geen premium account]
pi_136462379

Ja, dat kan, maar het deeg is dan gevoeliger, bewerkelijker en mislukt dan wat eerder.
Industrieele verwerking is dan moeilijker.

Maar hoe gaan we dan 6 miljard mensen van brood voorzien? Een met aandacht gebakken brood van een lokaal bakkertje is betaalbaar voor mensen met een bakfiets, maar zo kunnen we de wereld niet voeden..
  maandag 10 februari 2014 @ 15:16:02 #96
45206 Pietverdriet
pi_136549757
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:
.

Ik vind het best, meeste brood is bagger.
Probleem is dat bakkers dan wel beter hun vak moeten verstaan, meeste kunnen het niet meer zonder
  maandag 10 februari 2014 @ 16:23:39 #97
420682 moeilijkgeval
boerenverstand vs PhD
pi_136552731
Net zoals de roze koeken , waarvan de kleurstof gemaakt wordt van luizenbloed.
Of een lekkere fruittella waarvan de lijmstof uit vermalen botten zorgt voor een optimaal kauweffect.....
pi_136552838
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:23 schreef moeilijkgeval het volgende:
Net zoals de roze koeken , waarvan de kleurstof gemaakt wordt van luizenbloed.
Of een lekkere fruittella waarvan de lijmstof uit vermalen botten zorgt voor een optimaal kauweffect.....
Ja, dat staat allemaal al in een lijstje dat voor in het topic al genoemd wordt. Maar ik vind mensen haar toch ietsje verder gaan. Jouw voorbeelden zijn in principe niet anders dan gewoon vlees..
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:01:58 #99
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136599394
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 12:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)haar_in_brood__.html

[..]

Ik wist dat er soms smerige dingen in ons eten zaten, maar dit vind ik toch wel een beetje ranzig :{
ik vind het verschrikkelijk
ik wist wel, dat vers zelf gemaakt brood, veel lekkerder is dan goedkoop brood van de supermarkt.
maar waarom dat is me nu wel duidelijk.

ik vind het serieus heel erg, dat er chinees mensenhaar gebruikt wordt om als L-systeine in brood te belanden. het spoort niet met de europese richtlijnen. zodoende mag het dus niet, het wordt niet of nauwelijks gecontroleerd, dus zolang die controle mist, eten wij gewoon dagelijks chinees mensenhaar. een gedachte die doet kokhalzen. extreem beschamend voor de broodbakkers en de broodeters, want zoiets gun je je ergste vijand niet eens.

ik vind het ontzettend goor, en nu weet ik waarom die goedkope broodsoorten zo smerig zijn.
ik hoop dat er snel een alternatief wordt gevonden, en dat men alleen nog maar synthetische broodverbeteraar gaat gebruiken of een plantaardige soort gaat uitvinden.

ik ga nog liever dood dan dat ik mensenhaar moet eten. chinees of europees haar, maakt niet uit. haar hoort niet in voedsel thuis, ook niet een stofje wat uit haar gewonnen wordt, het is op geen enkele wijze goed te praten dat men voedsel zo bereidt. iedere gezonde kok/kookhobbïest gaat keihard over zijn nek bij de gedachte alleen al.

ik kan nog wel een paar uur doorgaan met typen, en kom niet met antwoorden als rioolwater komt ook in drinkwater. of iets dergelijks. dat water was er al. mensen drinken het, plassen het uit, dat is zo. maar haar wordt door een lichaam gemaakt. dat is toch iets heel anders en niet met rioolwater/water te vergelijken.

de instanties die verantwoordelijk zijn dat er mensenhaar gebruikt wordt als broodverbeteraar, moeten tegen de muur.

TEGEN DE MUUR !!
kaput machen
gore bende
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_136652043
@ZuidKardinaal: het een of het ander: ofwel brood van een lokale bakker ofwel ranzige, volkomen neutrale stoffen gewonnen uit een of andere onbekende grondstof.
Zoals al gezegd: het idee van Chinees mensenhaar vinden veel mensen afstotelijk. Maar waarom eigenlijk? Is dat erger dan varkenshaar, waar het aminozuur eerder uit gewonnen wqerd?
  donderdag 13 februari 2014 @ 06:34:57 #101
45206 Pietverdriet
pi_136652838
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
@ZuidKardinaal: het een of het ander: ofwel brood van een lokale bakker
Alsof die geen broodverbeterraar gebruikt
pi_136663800
quote:
@ZuidKardinaal: het een of het ander: ofwel brood van een lokale bakker ofwel ranzige, volkomen neutrale stoffen gewonnen uit een of andere onbekende grondstof.
Zoals al gezegd: het idee van Chinees mensenhaar vinden veel mensen afstotelijk. Maar waarom eigenlijk? Is dat erger dan varkenshaar, waar het aminozuur eerder uit gewonnen wqerd?
Het is echt een gevoelskwestie. Een molecuul is een molecuul, maar om onze eigen lichamen als grondstoffen voor die moleculen te gebruiken, dat vind ik vies. En ja, dus erger dan varkenshaar.
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:42:05 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136664315
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:27 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Het is echt een gevoelskwestie. Een molecuul is een molecuul, maar om onze eigen lichamen als grondstoffen voor die moleculen te gebruiken, dat vind ik vies. En ja, dus erger dan varkenshaar.
dus gezuiverd water waar je ooit in gezeken hebt zou jij niet drinken?
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:48:35 #104
45206 Pietverdriet
pi_136664540
quote:
3s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:42 schreef Re het volgende:

[..]

Zou jij producten waarin gezuiverd zeik zit kopen?
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:50:43 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136664617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik drink het elke dag uit de kraan, en ik douche er zelfs mee
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:54:57 #106
45206 Pietverdriet
pi_136664759
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:50 schreef Re het volgende:

[..]

ik drink het elke dag uit de kraan, en ik douche er zelfs mee
Je ontwijkt en dat weet je
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:05:50 #107
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136665178
quote:
het zou verstandig zijn een plantaardige oplossing te vinden.
nogmaals..volgens de europese richtlijnen mag mensenhaar niet in voeding, die richtlijnen zijn er niet voor niks.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:16:50 #108
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136665630
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

water vergelijken met haar :')

haar groeit, water is. deze met elkaar vergelijken slaat nergens op. er is een bepaalde hoeveelheid water op de aarde, onafhankelijk van hoeveel mensen er zijn. die hoeveelheid water zal in welke vorm dan ook altijd gelijk blijven. hoe meer mensen hoe meer haar, dus zodoende is een vergelijking niet haalbaar want water blijft gelijk, maakt niet uit hoeveel mensen er zijn, het water verplaatst zich alleen of verandert van vorm(vloeibaar/gas/vast)

een vergelijking die wel opgaat, is menselijke mest gebruiken als mest voor agrarische produkten.
dus als men ipv dierlijke mest, menselijke mest gebruikt om over het land uit te strooien zodat de produkten groter en sneller groeien. (normaal gebruikt men kippen/varkens/rundermest)
ben wel benieuwd wat er gebeurt met de afvalprodukten die uit de waterzuivering komen, want daar zitten voornamelijk menselijke mestresten in. worden die uiteindelijk ook in de landbouw gebruikt ?
pi_136665980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:16 schreef sturmpie het volgende:

water vergelijken met haar :')

haar groeit, water is. deze met elkaar vergelijken slaat nergens op. er is een bepaalde hoeveelheid water op de aarde, onafhankelijk van hoeveel mensen er zijn. die hoeveelheid water zal in welke vorm dan ook altijd gelijk blijven. hoe meer mensen hoe meer haar, dus zodoende is een vergelijking niet haalbaar want water blijft gelijk, maakt niet uit hoeveel mensen er zijn, het water verplaatst zich alleen of verandert van vorm(vloeibaar/gas/vast)
...
Terug naar school jij, want dat is gewoon niet waar o|O
pi_136668378
quote:

[..]

Ja, het is een gevoelskwestie. Omkomen van de dorst voelt niet prettig. Gezuiverde zeik vind ik vies, maar ik kan er niet omheen.

Verder (weer gevoelskwestie) als zeik actief als ingrediënt zou worden gebruikt zou ik dat toch wel weer viezer vinden dan gewoon water. Als is het urinegehalte in gewoon water misschien wel hoger dan in dat hypothetische ingrediënt.

Ik snap de wetenschappelijke reflex om gelijke moleculen gelijk te behandelen, en niet naar hun (natuurlijke, onnatuurlijke, vieze) herkomst te kijken. Ze doen immers precies hetzelfde: Ze hebben dezelfde structuur. Chinese cysteine zal niet anders werken dan andere cysteine

Maar behalve de werking van het molecuul is er ook nog een 'iew' factor. Ik denk dat je daar niet te snel overheen moet denderen.

Het is verleidelijk om meteen te roepen: Onwetende aanstellers! x is hetzelfde als y en daar hebben jullie ook geen moeite mee'.

Maar daar negeer je wel een gevoel mee. Eten is iets wat je in je lichaam stopt, belangrijk voor mensen. Bovendien is het voor mij ook een grens om ingrediënten gemaakt van onze eigen soort te gaan gebruiken.
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:29:03 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136669335
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je ontwijkt en dat weet je
of ik water gezuiverd uit zeik zou drinken... ja waarom niet? water is water H2O is H2O, zie niet wat daar nou zo verschillend aan is
pi_136672261
kheb er geen enkel probleem mee.
ik heb liever dat het uit mensenhaar gewonnen wordt dan uit dierlijke bron.
zo kunnen de haarrapers ook nog een centje verdienen
pi_136690434
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het wel kwalijk dat 'deskundigen' in fabrieken e.d. bij hoog en laag beweren dat er geen mensenhaar gebruikt wordt bij de productie. Maar 't komt wél uit China. En als je vraagt: wordt het gecontroleerd? weet men het niet. Hoe kun je het dan zo stellig beweren? Aan het eindproduct is het niet te zien.

Laten ze in Nederland zo'n fabriek opzetten, hier werken de kappers veel schoner, en dan is het tenminste ons eigen haar.

Een vriend van mij bakt sinds kort zelf brood met een broodbakmachine. Apetrots was hij op z'n eerste gelukte broodje. Ik denk dat de verkoop van die machines de komende dagen goed gaat.
Jaja, die waren een tijdje geleden ook al populair. Na drie keer bakken gewoon achteraan in het keukenkastje gezet, door de meeste mensen.
pi_136690501
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:07 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Maar hoe gaan we dan 6 miljard mensen van brood voorzien? Een met aandacht gebakken brood van een lokaal bakkertje is betaalbaar voor mensen met een bakfiets, maar zo kunnen we de wereld niet voeden..
Waar slaat dat nou weer op? Een groot deel van de wereld eet brood van een lokale bakker (nou ja: als ze brood eten dan). Ons industriële product is typisch westers.
pi_136690593
als je het echt zo boeit wat er in je brood zit, maar het best zelf.
pi_136690597
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:01 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik vind het verschrikkelijk
ik wist wel, dat vers zelf gemaakt brood, veel lekkerder is dan goedkoop brood van de supermarkt.
maar waarom dat is me nu wel duidelijk.

ik vind het serieus heel erg, dat er chinees mensenhaar gebruikt wordt om als L-systeine in brood te belanden. het spoort niet met de europese richtlijnen. zodoende mag het dus niet, het wordt niet of nauwelijks gecontroleerd, dus zolang die controle mist, eten wij gewoon dagelijks chinees mensenhaar. een gedachte die doet kokhalzen. extreem beschamend voor de broodbakkers en de broodeters, want zoiets gun je je ergste vijand niet eens.

ik vind het ontzettend goor, en nu weet ik waarom die goedkope broodsoorten zo smerig zijn.
ik hoop dat er snel een alternatief wordt gevonden, en dat men alleen nog maar synthetische broodverbeteraar gaat gebruiken of een plantaardige soort gaat uitvinden.

ik ga nog liever dood dan dat ik mensenhaar moet eten. chinees of europees haar, maakt niet uit. haar hoort niet in voedsel thuis, ook niet een stofje wat uit haar gewonnen wordt, het is op geen enkele wijze goed te praten dat men voedsel zo bereidt. iedere gezonde kok/kookhobbïest gaat keihard over zijn nek bij de gedachte alleen al.

ik kan nog wel een paar uur doorgaan met typen, en kom niet met antwoorden als rioolwater komt ook in drinkwater. of iets dergelijks. dat water was er al. mensen drinken het, plassen het uit, dat is zo. maar haar wordt door een lichaam gemaakt. dat is toch iets heel anders en niet met rioolwater/water te vergelijken.

de instanties die verantwoordelijk zijn dat er mensenhaar gebruikt wordt als broodverbeteraar, moeten tegen de muur.

TEGEN DE MUUR !!
kaput machen
gore bende
Zal ik jou eens vertellen waar de velletjes van de worst van gemaakt worden?
Of honing?
Of winegums?
Roze koeken?
Motorpakken? Oh nee, die niet meer.
Of waar de melk vandaan komt?
De bacteriën in de Yakult of Vidia of hoe dat ook heten mag?

Of, toppunt wel: hoe ze mensen maken?

:P :+
pi_136690657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]

het zou verstandig zijn een plantaardige oplossing te vinden.
nogmaals..volgens de europese richtlijnen mag mensenhaar niet in voeding, die richtlijnen zijn er niet voor niks.
Je hebt echt de discussie gemist, geloof ik: er zit geen mensenhaar in ons brood!
Er zit een bestanddeel dat uit mensenhaar gewonnen wordt in ons brood. Nou ja: in jouw brood dan, ik haal mijn brood in de natuurvoedingswinkel.

Oh: ik drink mijn water van pakweg 60 m onder mijn voeten uit de grond. En als ik mijn plasje doortrek, komt dat na pakweg een week bij de inlaat van de drinkwaterwinning van een of ander Hollands bedrijf. Dus veel mensen drinken mijn zeik.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 02:32:32 #118
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136691670
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zal ik jou eens vertellen waar de velletjes van de worst van gemaakt worden?
Of honing?
Of winegums?
Roze koeken?
Motorpakken? Oh nee, die niet meer.
Of waar de melk vandaan komt?
De bacteriën in de Yakult of Vidia of hoe dat ook heten mag?

Of, toppunt wel: hoe ze mensen maken?

:P :+
als je naar die aflevering kijkt van Keuringsdienst..Waarde, dan hoor je een EU-verantwoordelijke aan de telefoon zeggen dat het volgens de richtlijnen niet is toegestaan om ietwat van de mens afkomstig is te gebruiken in voeding.

het stofje wordt oa gewonnen uit mensenhaar en is zodoende in strijd met de EU-regels.
die regels zijn er niet voor niks.
om een lang verhaal kort te maken, bedrijven kopen zonder dat ze het weten L-cysteine dat gefabricered is uit mensenhaar. als die bedrijven dat zouden weten zouden ze het niet kopen.
er is dus te weinig controle op de inkoop van L-cysteine.

dat wij worst eten met varkensdarm, of al je andere voorbeelden, dat is al sinds dat de mens worst eet. dit mensenhaar is voor broodverbeteraar, en dat is nog maar hooguit enkele tientallen jaren een gebruik.
pi_136691686
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:32 schreef sturmpie het volgende:
als je naar die aflevering kijkt van Keuringsdienst..Waarde, dan hoor je een EU-verantwoordelijke aan de telefoon zeggen dat het volgens de richtlijnen niet is toegestaan om ietwat van de mens afkomstig is te gebruiken in voeding.

het stofje wordt oa gewonnen uit mensenhaar en is zodoende in strijd met de EU-regels.
Die biochemicus op het eind vertelde juist dat er chemisch gezien geen verschil is, L-cysteine is L-cysteine, ongeacht de herkomst.
pi_136691698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:32 schreef sturmpie het volgende:

[..]

om een lang verhaal kort te maken, bedrijven kopen zonder dat ze het weten L-cysteine dat gefabricered is uit mensenhaar. als die bedrijven dat zouden weten zouden ze het niet kopen.
er is dus te weinig controle op de inkoop van L-cysteine.

dat wij worst eten met varkensdarm, of al je andere voorbeelden, dat is al sinds dat de mens worst eet. dit mensenhaar is voor broodverbeteraar, en dat is nog maar hooguit enkele tientallen jaren een gebruik.
Waarom zouden de bedrijven het niet kopen? Mensen worden toch niet levend gevild of zo? Gewoon: dood haar dat toch afgeknipt wordt.

Ja. Vast wel. HIV-remmers zijn ook nog maar hooguit tientallen jaren in gebruik. Ik slik dagelijks pakweg vijf pilletjes die ook nog maar een jaar of twintig in gebruik zijn. Om de schade te pareren van een stof die al minstens 2000 jaar ingenomen wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')