quote:
Interssante stelling waar je mee begint, die grote ramen die duidelijk groter zijn dan een mens.. maar is dat waar?
(De architect van WTC, Minoru Yamasaki leed aan sterke hoogtevrees, en had een afkeer van wolkenkrabbers met veel glas en grote ramen; en heeft daarom de ramen kleiner gemaakt dan eigenlijk gebruikelijk, deze waren 46cm breed,
de exacte hoogte kan ik niet zo snel vinden, maar lijkt zeker geen 2,5 meter te zijn maar dichter in de burt van 2 meter, de hoogte van de ramen was 78 inch, dat is 198 centimeter)
![Picture+2.png]()
ik zie eigenlijk niet zoveel 'onmogelijks' in de maten van de ramen die ik kan vinden en de beelden van die mensen die eruit hangen...
mogelijk dat er een gedeelte vertekening optreed maar overal zie je ook dat die ramen nauwelijks veel groter dan een mens waren, en dat klopt ook.
Ik vermoed overigens dat de 'truc' is dat men vervolgens deze beelden vergelijkt met de ramen van het 'restaurant '
Windows of the world' in de North Tower van het WTC, op de etages 106 en 107... hier waren de venster inderdaad bij een verbouwing vergroot, om een beter uitzicht te geven, ten opzichtte van de kantoorruimtes in de rest van het WTC.
Overigens een klene tip: Als je een bewering doet, gewoon een keerte je beginuitgangspunt een keertje dubbel-checken en niet hersenloos copy-pasten, omdat je dat ergens anders gelezen hebt.
het maakt natuurlijke en groot verschil uit of ramen 55 cm breed bij 255cm hoog zijn... of dat ze 46cm x 198cm zijn, juist voor jouw stelling dat de verhouding tussen die ramen en mensen op een foto niet kan kloppen
[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 18-03-2014 11:27:36 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25