Ja dat doe ik ook, vrijdag weer een afspraak voor een doorverwijzing.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:15 schreef Dingflofbips het volgende:
Het is natuurlijk wel aan te raden om zelf een traject bij je huisarts te gaan lopen.
Dat had hij dan toch al direct moeten doen en niet pas een maand nadat ik ziek werd?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:15 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Stel het word een zaak, gaat jou werkgever jou ziekte in twijfel trekken en dus zal er een onafhankelijke arts jou moeten beoordelen en moeten constateren dat je idd 100% ongeschikt bent om te werken
De arts die de diagnose gesteld heeft? Ik mag aannemen dat je de afgelopen maand op z'n minst je huisarts bezocht hebt of heb je zelf de diagnose gesteld?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:14 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Welke arts zou dat moeten doen dan?
Dat had je kunnen lezen in mijn reacties, maar ja ben gewoon bij de huisarts geweestquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:17 schreef Keshet het volgende:
Ik mag aannemen dat je de afgelopen maand op z'n minst je huisarts bezocht hebt of heb je zelf de diagnose gesteld?
Toen was ik nog aan het typen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:18 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Dat had je kunnen lezen in mijn reacties, maar ja ben gewoon bij de huisarts geweest
Ik zal wel moeten ben ik bang.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:20 schreef Keshet het volgende:
Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt is het wellicht handig om bij een juridisch loket langs te gaan?
Ik zou doen wat je al had moeten doen voordat je op hoge poten een sommatiebrief had gestuurd: gewoon even bellen en vragen wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:01 schreef Paardlants het volgende:
Goedemiddag,
Sinds 03-01-2014 heb ik me helaas ziek moeten melden i.v.m. stress/burnout.
Mijn werkgever is er vanaf dag 1 niet van gecharmeerd dat ik me heb ziek gemeld maar heeft geen arboarts gestuurd, ze zitten dan ook niet bij een arbodienst o.i.d. aangesloten, en tevens hebben we geen CAO.
In mijn contract staat dat bij ziekte 70% wordt doorbetaald.
Mijn salaris had ik moeten hebben rond de 26ste januari (net zoals mijn collega''s die het wel hebben gehad).
Het gekke is, ze hebben me wel een salarisstrookje gestuurd.
Maar goed, een sommatiebrief gestuurd (vorige week donderdag) met het verzoek mijn salaris binnen 3 werkdagen te betalen. Het is nu dinsdag (4 werkdagen verder) en wederom geen geld gestort.
Wat kan ik nog doen? Sta ik wel in mijn recht... enzovoort...
Ja, dan zou je als ziek geregistreerd moeten staan. Volgens mij kun je dat ook navragen bij het UWV.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:22 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Ik zal wel moeten ben ik bang.
Maar als ze een salarisstrookje sturen, met daarin dat ik 3 dagen gewerkt heb en 20 ziektedagen a 70%. Dan erkennen hun toch ook mijn ziek zijn? Ze worden handmatig gemaild.
Het lijkt er ook op dat ze jouw ziekmelding niet betwisten. Het conflict is dat zij de finan.verplichtingen niet na komenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:22 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Ik zal wel moeten ben ik bang.
Maar als ze een salarisstrookje sturen, met daarin dat ik 3 dagen gewerkt heb en 20 ziektedagen a 70%. Dan erkennen hun toch ook mijn ziek zijn? Ze worden handmatig gemaild.
Zijn weekenddagen werkdagen bij je bedrijf? Ik kom anders niet aan 4, als je hem donderdag verstuurd hebt. Misschien even geduld dus.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:01 schreef Paardlants het volgende:
Maar goed, een sommatiebrief gestuurd (vorige week donderdag) met het verzoek mijn salaris binnen 3 werkdagen te betalen. Het is nu dinsdag (4 werkdagen verder) en wederom geen geld gestort.
Rechstbijstand krijg je alleen voor zaken die na afsluiten van de verzekering zijn begonnen en in veel gevallen is er ook nog een wachttijd.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:05 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Afsluiten en ze gelijk inschakelen..
hmm.. ff op google kijkenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:23 schreef Keshet het volgende:
Volgens mij kun je dat ook navragen bij het UWV.
ja de zaterdag is mijn vaste werkdagquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:24 schreef Mark het volgende:
Zijn weekenddagen werkdagen bij je bedrijf?
Werkgever hoeft pas na 42 weken door te geven dat ik ziek ben:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:23 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ja, dan zou je als ziek geregistreerd moeten staan. Volgens mij kun je dat ook navragen bij het UWV.
Tja voor jou wel maar misschien voor de salarisadministratie / financiele afdeling wel niet omdat die kantoortijden aanhouden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:25 schreef Paardlants het volgende:
[..]
ja de zaterdag is mijn vaste werkdag
Maar ik wil best nog 1 dag wachten met verdere stappen hoor, 't is niet dat ik vandaag nog direct ga rennen naar een advocaat natuurlijk
Jep, echter niet met de directrice. Wel met degene waar we moeten zijn als we ziek zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:28 schreef Deetch het volgende:
Heb je überhaupt wel contact met ze gehad voor je je brief hebt gestuurd?
Die overschakeling hebben ze al eerder gedaan. Tevens heb ik wel meer verhalen gehoord over het bedrijfje waar ik nu bij zit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:35 schreef ikhebgelijk het volgende:
Ooit gedacht aan een fout in je nieuw omgezet rekening nummer? Je hebt tenslotte je salaris strook gehad. En als je baas op zijn rekening kijkt heeft hij wel betaalt maar zweeft het geld nog ergens in cyberspace!
Was een optie had het zelfde probleem namelijkquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:38 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Die overschakeling hebben ze al eerder gedaan. Tevens heb ik wel meer verhalen gehoord over het bedrijfje waar ik nu bij zit.
Ze hebben een personeelsverloop daar word je akelig van.
Diegene die ik nodig heb, neemt niet op... heb gister en vandaag meermaals geprobeerd.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:36 schreef Wespensteek het volgende:
Bel werkgever even want je moet weten wat er aan de hand is.
Ik heb het toen ook gehad, kregen hun een foutmelding en werd het opnieuw verstuurd, maar dat werd toen goed gecommuniceerd, en toen ik belde naar haar werd er opgenomen. Nu nietquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:39 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Was een optie had het zelfde probleem namelijk
Er langs gaan is ook een optie? al moet het op zijn huis adres gewoon gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:40 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Ik heb het toen ook gehad, kregen hun een foutmelding en werd het opnieuw verstuurd, maar dat werd toen goed gecommuniceerd, en toen ik belde naar haar werd er opgenomen. Nu niet
Ja, maar ik ken mezelf, ik kan niet rustig blijven op dat moment, maak ik het alleen maar erger mee denk ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:41 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Er langs gaan is ook een optie? al moet het op zijn huis adres gewoon gaan.
Dan kan je je alleen via een rechter nog je geld halen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:42 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Ja, maar ik ken mezelf, ik kan niet rustig blijven op dat moment, maak ik het alleen maar erger mee denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |