Ja schoppen en slaan komt ook regelmatig voor in dr slaap. Soms herken ik dingen van wat ze die dag gedaan of gezegd heeft. Dan gaat het weer over een draak of heks. Maar ze weet er 's morgens niets meer van. En echt wakker worden doet ze ook niet. Ze heeft wel haar ogen open (slaapt soms ook met open ogen) maar is dan nog steeds van de wereld.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Herkennen jullie vervelende dromen bij jullie peuters? Eva lijkt nu in zo'n fase oid te zitten, bijna elke nacht wordt ze wakker met 'nee! Niet doen!' en 'Wel opetuh!' en dan huilen enzo. Is dan moeilijk haar echt wakker te krijgen... zo sneu!
Soms wachten we ook even met het naar haar toe gaan, en dan valt ze vanzelf weer in slaap. Maar soms blijft ze maar huilen en gaat ze mij roepen, en ondertussen 'Niet doehoen!' zeggen. Dan denk ik, ik ga toch maar naar haar toe en ik til haar dan even uit haar bedje en laat haar kalmeren. Ga ik tegen haar praten, vertellen wat ze de volgende dag gaat doen etc en ineens is ze dan wakker. En soms ook niet, dan blijft ze maar huilen en is ze echt van de wereld. Vind dat soms echt wel moeilijk! Maar het valt me gewoon op dat ze er de laatste tijd vaker last van heeft.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft het wel gehad, in verschillende vormen. Echt als nachtmerrie, waar hij in paniek dan wakker werd en ons riep (nu nog steeds, nu loopt hij naar ons toe). Dat was als oudere peuter. Kwestie van troosten en instoppen en hij sliep wel verder.
Als kleine peuter droomde hij soms ook raar, maar was dan echt niet wakker te krijgen. Troosten, optillen, niks werkte echt, echt onbereikbaar. Dat wordt ook wel nachtangsten genoemd. Hier was het een kwestie van uit laten dromen, daarna sliep hij ook wel verder. Het klinkt naar, maar Chris wist er de dag erna nooit iets van. En het is vanzelf overgegaan..
Hier heet het ouder-kind gym en is het dus inderdaad de bedoeling dat je zelf begeleidt. Het begin en eind is met de begeleider van de gymvereniging. Dat is meestal een oefening met een bal en daarna mag je samen met je kind de toestellen langs. Als je kindje groter wordt heb je meer tijd om te beppenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Simmu!
Soempie, is de peutergym bij jullie echt een les? Ik heb de indruk dat het hier vooral ouder & kind is en dat je dan zelf met je kind gaat gymen. Op zich prima maar ik heb ook wel wat begeleiding nodigOm nou zelf ook koprollen voor te moeten doen en zo
Maar goed, eerst maar eens een proeflesje volgen (wat dragen kinderen tijdens peutergym eigenlijk, een spijkerbroek lijkt me niet echt lekker zitten)
Oooohquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Soempie het volgende:
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).
[ afbeelding ]
In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom.
Hier kan een dreumes gewoon mee bij het ouder kind gym en ook lekker keutelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Peutergym leek me ook zo leuk voor mijn peuter. Maar en rottijd, en een baby (nja nu dreumes), dus niet heel handig.
Nadeel van de 2 jaar tussen jut en jul (en steeds oppas regelen vind ik ook niks).
Als f straks op school zit ga ik denk ik wel zwemmen met E. Dat vind ze zo leuk(gekke kind kan gewoon al drijven met dr bandjes en beetje 'zwemmen'
18 maanden
)
Oh, dat is ook een goed idee!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:49 schreef laziness het volgende:
[..]
Oooohdie heb ik ook nog op mijn to do lijstje staan.
Je kan op de andere kant een soort postkantoor maken anders? Met ook afneembare elementen. Pakjes, postzegels, een weegschaal.
Is die boom er nou opgeschilderd?
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:53 schreef ferrari_rood het volgende:
soempie wat gaaf.
Ean is bijna jarig (nou ja bijna) en vraagt deze voor de verjaardag van je.
Ja ik vond het er ook niet genaaid uitzien.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:
Soempie is alles genaaid? het leek alsof het ingekleurd was ofzo!
Zwemmen hebben we gedaan toen ze baby was maar het aan en uit kleden was echt een gedoe inderdaad. Met douchen en alles, was echt niet handig, en ze krijste vaak na het zwemmen dus niet meer gedaan...binnenkort naar Landal daar kijken wat ze er van vindt!
Ze is motorisch nog al wat achter gebleven. Ze is heel mondig maar hard lopen heeft ze heel lang niet gekund. Versnellen was al een probleem. Als ze loopt hoor je haar ook duidelijk aankomenquote:
Wat onwijs gaaf!!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Soempie het volgende:
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).
[ afbeelding ]
In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom.
De mijne heeft juist hele holle voetjes waarmee ze zijdelings doorzakt, die rent (en loopt) ook nog niet zo lang. Vandaar de interesse.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:56 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze is motorisch nog al wat achter gebleven. Ze is heel mondig maar hard lopen heeft ze heel lang niet gekund. Versnellen was al een probleem. Als ze loopt hoor je haar ook duidelijk aankomenMevrouw platvoet.
Ze loopt nu bij een kinderfysio waar ze oefeningen doen en mee krijgt. En die gaf aan dat zwemmen goed was voor dr.
Foto?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:47 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft een broekje op zolder gevonden, velours, hoort bij een of ander kerst outfit (echt met zo'n hert of iets erop) welke ze nooit aan heeft gehad. Die moest ze dus perse aan..... maat 62-68![]()
En aan is ie! Met luier aan!
En.... nu slaap ze erin, ze wilde hem aanhouden. De pijpen komen op haar knieën, maar ohwee als ik haar haar pyama broek aan zou doen.
Wij kregen als tip: veel zwemmen, naar van die binnenklimparadijzen en op blote voeten laten lopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De mijne heeft juist hele holle voetjes waarmee ze zijdelings doorzakt, die rent (en loopt) ook nog niet zo lang. Vandaar de interesse.
Ja hoor dat kanquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:29 schreef bitterend het volgende:
TJ een dagje? kan dat? gewoon zwemmen daar zonder in een huisje te blijven? we gaan een hele week
en idd ik ben ook bang dat ze in slaap valt na het zwemmen en dan moeten we nog naar huis dus over in bed leggen lukt ook niet!
Ja dat is misschien een beter idee. Het is een uur rijden van onze woonplaats. Dus ik dacht eerst na zijn middagslaap te gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Tj, anders eind van de ochtend zwemmen. Dan lekker buiten wandelen en kan hij in de kinderwagen slapen. En dan na het slapen nog even spelen en eten daar?
Maar Daan is een makkelijke qua slaap. Overslaan, overtillen of in de drukte slapen, het maakt hem niet uit
Onze tip was juist stevig schoeiselquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij kregen als tip: veel zwemmen, naar van die binnenklimparadijzen en op blote voeten laten lopen.
Ze is al wel vooruit gegaan maar te langzaam naar
Mijn zin maar misschien wil ik te veel.
Tsja, het moet al vanaf dat hij 2 weken is, omdat de oudste toch echt van school moest. Hij is niks anders gewend...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:04 schreef TimeJumper het volgende:
Goh wat makkelijk zeg dat je hem zo kunt overtillen. Ideaal bij dagjes weg
Voor buiten schoenen die steun gaven aan de hak. En dat kon ik niet plaatsen met de blote voetjes. Ja dan moet ze hem zelf corrigeren. Dacht bij mezelf bij niet stevige schoenen dan toch ook?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Onze tip was juist stevig schoeisel
Ben er al heel lang niet geweest, maar vroeger (quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en we gaan dit weekend waarschijnlijk naar de Efteling. Aangezien ik daar in mijn hele leven twee keer ben geweest toen ik allang studeerde: wat is daar echt onmisbaar voor peuters? Het sprookjesbos weet ik, maar zijn er verder nog aanraders?
Of door wat hun moeder aan ze vraagtquote:Op woensdag 5 februari 2014 08:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Anouk
Peuters zijn zo leuk! Zo lekker eigenzinnig en eigenwijs en ze laten zich nog niet hinderen door wat "hoort"
carnival, soepkommen, pagode, zwanenbootjes, oude tuffers, land van laaf, anton piek plein, oh dan nog zo'n draai ding met een walvis in het midden (tussen de oude auto's en de pyton in), pirana (maar misschien nu wat koud), de traptreintjes, verder is er ook een leuk speeltuintje, de doolhof.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en we gaan dit weekend waarschijnlijk naar de Efteling. Aangezien ik daar in mijn hele leven twee keer ben geweest toen ik allang studeerde: wat is daar echt onmisbaar voor peuters? Het sprookjesbos weet ik, maar zijn er verder nog aanraders?
quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Of door wat hun moeder aan ze vraagt![]()
Maar je hebt gelijk, ik vind dat ook zo mooi, die plannen en duidelijke ideeën die ze in hun hoofd hebben. Dat zo'n klein mensje zo goed kan weten wat het wil, heel bijzonder is datWaar ik ook heel blij van word is die eindeloze fantasie, en het overal iets moois in zien. M die naar een nachochipje kijkt en zegt: 'kijk, beer!' (om dan later toch te besluiten dat het een auto is
) Gisteren zaten we op de fiets naar huis en M gooide zijn hoofd achterover om even met me te knuffelen (
) en bleef een tijdje zo liggen om naar de wolken te kijken ("wollete mama") en te vertellen wat hij erin zag
(auto's weer
) het is weer licht als we naar huis fietsen
zo fijn!
dit is een stuk efficienter dan hoe ik het zeiquote:Op woensdag 5 februari 2014 08:40 schreef Shandaly het volgende:
[..]ze blijven verbazen he? Heerlijk!
En wat de Efteling betreft, zo ongeveer alles behalve de Python, Joris en de draak en de Vliegende HollanderVeel plezier!
En bedankt!quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:42 schreef Kyara het volgende:
Susie
CS, wat leuk de Efteling! Wat Lazi zegt inderdaad. Droomvlucht
En natuurlijk het carnaval. Taatatataatatatatida, taatatataatatatatita! (Heeft iedereen het deuntje weer in zijn hoofd?)
joki en jet gaan de wereld rond, op zoek naar avontuur in een luchtbalonquote:Op woensdag 5 februari 2014 08:46 schreef Shandaly het volgende:
[..]
En bedankt!
Lars is ook al zo fan van de filmpjes van Jokie en Jet... ik loop al hele dagen met dat deuntje in mijn hoofd...
Wij hebben alle drie de dvd's. Die worden grijs gedraaid. En in de auto de cd's van de Sprookjesboom.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:46 schreef Shandaly het volgende:
[..]
En bedankt!
Lars is ook al zo fan van de filmpjes van Jokie en Jet... ik loop al hele dagen met dat deuntje in mijn hoofd...
oh echt? Yaro vind het wel leuk. Maar het zoontje van mijn vriendin gaat al een jaar in de bob en daar krijg ik yaro met een mogelijkheid in. Hoeft van mij ook niet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:48 schreef laziness het volgende:
De soepkommen, monsieur cannibale, vind ik veel te snel en draaierig voor een mini van net 2 hoor!
En de mijne van 3 hoef ik er ook nog niet in te stoppen.
ja ik ken ze. Yaro zit nu weer in de lego filmpjes en buurman en buurman.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:50 schreef Shandaly het volgende:
Hier staan er veel: Jokie en Jet
Lars kent ze bijna allemaal uit z'n hoofd: "Kijk mam, dan gooit ie de stok, en dan komt ie in de boom, en dan doet ie zo toet op z'n neus en en"
Ja, het is allemaal van stof en stiksel.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:
Soempie is alles genaaid? het leek alsof het ingekleurd was ofzo!
van vindt!Zwemmen hebben we gedaan toen ze baby was maar het aan en uit kleden was echt een gedoe inderdaad. Met douchen en alles, was echt niet handig, en ze krijste vaak na het zwemmen dus niet meer gedaan...binnenkort naar Landal daar kijken wat ze er
Oja, dat speeltuintje! Dat is ook wat achteraf en daar is een piano bij waar ze over kunnen lopen en op kunnen springen. Dat was ook erg tof.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:38 schreef As1981 het volgende:
[..]
carnival, soepkommen, pagode, zwanenbootjes, oude tuffers, land van laaf, anton piek plein, oh dan nog zo'n draai ding met een walvis in het midden (tussen de oude auto's en de pyton in), pirana (maar misschien nu wat koud), de traptreintjes, verder is er ook een leuk speeltuintje, de doolhof.
dan ben je al een beetje te laat,virus heeft al even rondgehangenquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:37 schreef DJMO het volgende:
ik heb medelijden met mijn peuterhij baalt dat hij een luier om moet, maar hij heeft iets van een buikgriepje oid, wat hij poept lijkt wel water
(ik had zelf gisteren last van, vandaag hij dus). ik vraag me af wanneer m'n kleuter aan de beurt is
voor de zekerheid houd ik hem iig morgen thuis van de psz, lijkt me veiliger voor de kindjes daar
vandaag is hij sowieso niet geweest, en ik kreeg zelf gisterenmiddag pas last. hopelijk kan ik op deze manier toch wat kindjes sparenquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:44 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dan ben je al een beetje te laat,virus heeft al even rondgehangen
2 weken later is er Trosledendag met artiesten. We nemen dan de twee ooms van mijn man mee. Die zijn gehandicapt en vinden de Efteling te gek en zijn ook gek op muziek. Ze zijn bijna jarig dus doen we dat voor hun verjaardag bquote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:27 schreef danic het volgende:
gezellig! Komen we elkaar cast tegen
![]()
Maar ook de rabo dag dus? En dan twee weken later gewoon zomaar?
Geert is met ongeveer dezelfde leeftijd overgegaan naar een peuterbedje. Hij klom telkens uit z'n ledikant en na twee keer vallen wilde hij daar dus ook niet meer in. Toen nog tijdelijk opgelost door een zijkant los te halen, maar een gewoon peuterbed was een betere oplossing. Daar slaapt hij nu (nog net geen drie jaar) prima in.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:27 schreef TimeJumper het volgende:
Stoer ClubSoda zo in de regenKlinkt heel leuk en aanstekelijk om zelf ook eens te gaan
![]()
Was wel erg rustig denk ik in de efteling door dat weer of niet?
Rayen is nu 2 jaar en bijna 3 maanden. Nu heb ik eigenlijk zo'n klein peuterbedje gezien wat ik heel leuk vind maar nu vraag ik me af zou het niet te vroeg zijn?
Ik vraag me eigenlijk ook af of hij wel wil blijven liggenmaar ja als je het niet probeer weet ik het niet.
Maar liggen jullie peuters al in een peuterbedje? of nog steeds zeg maar in zo'n tralie-babybedje?
Het was gezonde spanning, enthousiasmequote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:52 schreef Vanyel het volgende:
Hoera voor O.! Mooi dat de spanning zijn dag niet heeft verpest.
hier staat manlief met name te trappelen... as we speak is hij volgens mij zijn kast aan het uitruimen, zodat deze te verplaatsen isquote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:30 schreef Troeta het volgende:
Zolang ze nog goed slapen in het ledikant lekker zo laten hoor, al sta je te trappelen om er een leuke peuterkamer van te maken:D
quote:
Stukje eigen belang ook; haar oude kamertje komt bureau en laptop en suks te staanquote:Op zondag 9 februari 2014 08:56 schreef Troeta het volgende:
Kan je een voorbeeld aan nemen DJMO
oh deur dicht zou ik nooit doen, dan wordt hij echt bang als hij opgesloten zit.
Snel Susie!!
Haha oh die had ik dan gemist.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:24 schreef bitterend het volgende:
Ik wou net zeggen vraag het aan Musje, TJ
Ja dat laatste is het, zit gewoon te kwijlen op zo;n peuterbedjequote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:30 schreef Troeta het volgende:
Zolang ze nog goed slapen in het ledikant lekker zo laten hoor, al sta je te trappelen om er een leuke peuterkamer van te maken:D
Leuk!!quote:Op zondag 9 februari 2014 11:05 schreef Susie het volgende:
[..]
Stukje eigen belang ook; haar oude kamertje komt bureau en laptop en suks te staanMaar ik heb de hele zolderkamer
(voor de was
)
klinkt als een heerlijke dagquote:Op zondag 9 februari 2014 17:54 schreef TimeJumper het volgende:
Hahahahaha Susie komt dat er zoachteraan, voor "de was"![]()
![]()
Enne handig joh zo'n man die gelijk doorpakt![]()
Tsjee Bitterend maatje 23 maar![]()
Enne jompelsvoor Geert, haha zou dit alle dagen zo doorzetten met gelijk opruimen. Want een ideaal kind zou je dan krijgen
![]()
Gisteren hebben wij een dagje Landalparcs gedaan, is heel goed bevallen. Maar zijn middagslaapje schoot erbij in want ja natuurlijk veel te veel te zien. 's ochtends in de binnenspeelhal gezeten en daarna een frietje gegeten.
Rayen vind dat helemaal te gek want zo gauw we ergens gaan zitten om te eten of drinken al is het op het terras dan is het een restaurant.
Daarna gaan zwemmen, wat hij helemaal te gek vind. Vooral de glijbanen vielen in goede smaak. En gelukkig heeft hij geen watervrees.
Toen we om half 5 in de auto zaten duurde het nog geen 2 minuten of hij was in diepe slaap.
Dus we gaan nog weleens een weekendje boeken![]()
Bitterend wanneer gaan jullie?
Ah op die manier MevrMus, ha wel grappig dat die er dan zelf weer over begint om het toch eruit te halen. En ik ben heel benieuwd naar het nieuwe peuterbedje.
Wel over 2 weken een foto laten zien hé![]()
Ja dat is heel raarquote:Op zondag 9 februari 2014 20:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
klinkt als een heerlijke dag
enne over opruimen .. is het raar dat mijn kinderen allebei voor het douchen hun eigen kleren zelf in de wasmand danwel machine stoppen ??ik hoef werkelijk bijna nooit kleding te verzamelen, het ligt gewoon keurig in de mand in de badkamer
Dit!quote:Op zondag 9 februari 2014 21:12 schreef bitterend het volgende:
Oh jammer van de kleine hokjes!! daar heb ik hekel aan...vooral na het zwemmen..alles nat en je probeert je handdoek niet op de grond te laten vallen![]()
Ik zal iig slippers meenemen!
jammer dat ik niet aan het werk was zaterdag, anders had ik je misschien gezienquote:Op zondag 9 februari 2014 20:41 schreef TimeJumper het volgende:
Nou Susie al een hele vooruitgang vind iken och als ze hem 's middags nog in bed heeft. Dat is al een stuk minder erg dan de hele dag in lijkt me zo.
Nou Bitterend ik vind dat dat prima kan alleen een broekje hoor. Zou ik ook doen als ik een meid had.
Het zwemparadijssss was echt een succes. Wij waren in het Vennenbos in Hapert.
Maar die omkleedhokjes wat een crime daar zeg. Pure ellende, zo klein.
En kom je nadat je je hebt omgekleed met al je tassen naar buiten moet je ook nog muntjes kopen voor die opbergkastjes.![]()
En dat kan alleen maar daar, dus hop alles op die natte vloer.
Maar verder was het een grote hit.
Wat schattigquote:Op maandag 10 februari 2014 11:19 schreef Clubsoda het volgende:
M is heel goed in slaap gevallen na het Eftelingavontuur (ik was bang dat hij over de draak zou dromen, die vond hij nogal eng. Arm ding). Het is zo'n blij en lief knulletje Hij wil graag dingen delen met mensen/dieren/voorwerpen die hem dierbaar zijn. Zo hobbelde hij laatst naar de keuken om zijn tractor de pannen te laten zien die op het gasfornuis stonden. En vanochtend wenkte hij de hond om samen naar de vuilniswagen te kijken buiten Hij begint nu een beetje met cijfers en letters, de 0 kan hij al een tijdje en hij kan nu ook de M herkennen (en de h, die noemt hij stoel )
En ik vind hem vaak zo hilarisch. Hij heeft twee vingerpopjes gekregen, Hompeltje en Pompeltje ('mij Ompels'). Ideale dingen, want als zij yoghurt eten wil M opeens ook bijvoorbeeld Maar goed, die zitten dus regelmatig met ons aan tafel en wilden laatst ook een slokje sap. Waarop M natuurlijk dat halve hoofd in het bekertje duwt Dus Ompels moest gepoetst worden, en ik legde uit dat hij moest deppen met het doekje in plaats van vegen (Ompels' baard zit niet zo goed vastgelijmd ). Houdt hij het servetje tegen z'n pop en zegt "snuiten Ompels!" Over minder dan twee weken gaan we op vakantie en ik heb er zo'n zin in Lekker de hele dag aanklooien met m'n peuter en genieten van zijn gebabbel en nieuwe ontwikkelingen
Dat is ook allemaal van Bruder hequote:Op maandag 10 februari 2014 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
Oh wat suf, ik had echt Bruder onthouden Dat Bworld ziet er ook mooi uit
Ik ben toevallig afgelopen zaterdag geweest voor een fiets. Waar je vooral op let is de manier waarop het zitje vast zit en als je er in de toekomst twee wil vervoeren of je dan ook nog bagage mee wil nemen. Dat kan en achterop. Voorop met zo'n transporterrek en achterop met een verlenger. Met verlenger word je fiets langer. Met transporter blijft hij even lang.. En hoeveel geld je er aan uit wil geven.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:33 schreef xaban06 het volgende:
Dag dames (en heren), ons zoon is afgelopen 2 jaar oud geworden, dus tijd voor de peuterspeelzaal. Wij zijn op zoek naar een moederfiets. Willen jullie misschien jullie ervaringen delen betreft de moederfietsen, punten waar we op moeten letten?
Hij is een stukje zwaarder ja, maar dat heeft een functie: want en stabiel en sterker. Kind en stoeltje en fietstas en kind voorop is zomaar 40 kilo extra erop. En die 40 kilo moet je er ook op kunnen laden als ie op de standaard staat, want je kan ze nou eenmaal er niet op gooienquote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:24 schreef TimeJumper het volgende:
Ik las op internet vaak dat een moederfiets een stuk zwaarder fiets als een gewone fiets.
Nu heb ik maar 1 kind dus een gewone fiets gekocht met een achterstoeltje van Yepp.
Echt uitstekende stoeltjes!
Daar zijn wij ook al bijnaquote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:23 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Hij is een stukje zwaarder ja, maar dat heeft een functie: want en stabiel en sterker. Kind en stoeltje en fietstas en kind voorop is zomaar 40 kilo extra erop. En die 40 kilo moet je er ook op kunnen laden als ie op de standaard staat, want je kan ze nou eenmaal er niet op gooien![]()
Ik heb ook beide stoelen van Yepp en ze bevallen mij ook echt heel goed. We komen dadelijk alleen op het punt dat de jongste te zwaar is voor voorop en de oudste nog niet genoeg fietst om mee te fietsen. Twee kinderen achterop zie ik mezelf niet doen, dan gaat ook mijn moederfiets echt wel naar achteren klappen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in het fietsentopic
quote:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:
Even ongegeneerd jompelen voor Lars:![]()
Hij heeft gepoept!!! Óp de wc!!! Zónder luier!!! Het kan dus toch!!
En zelfs al 3 keer, twee keer thuis en één keer bij het kdv. Het lijkt erop dat hij het doorheeft..
(omg... waar je als moeder al niet blij van wordt he?)
echt super goed!!!!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:
Even ongegeneerd jompelen voor Lars:![]()
Hij heeft gepoept!!! Óp de wc!!! Zónder luier!!! Het kan dus toch!!
En zelfs al 3 keer, twee keer thuis en één keer bij het kdv. Het lijkt erop dat hij het doorheeft..
(omg... waar je als moeder al niet blij van wordt he?)
Wij hebben sinds een aantal maanden het voorzitje eraf en idd een zadeltje voorop. Ideaal en gezellig en minder wiebelig en beide jongens willen er altijd op ;-) ze kunnen er ook zelf opstappen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:23 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik heb ook beide stoelen van Yepp en ze bevallen mij ook echt heel goed. We komen dadelijk alleen op het punt dat de jongste te zwaar is voor voorop en de oudste nog niet genoeg fietst om mee te fietsen. Twee kinderen achterop zie ik mezelf niet doen, dan gaat ook mijn moederfiets echt wel naar achteren klappen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in het fietsentopic
Hebben die zadeltjes nog een speciale naam? Wat is de zoekterm?quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:10 schreef pessie het volgende:
Haha kyara! Ik begrijp dat jij naar een bakfiets speurt?
Shandaly, goed zeg!
Ik ben zelf in het voorjaar aan het kijken geweest naar zo'n zadeltje. Vooreen moeder fiets heb je een speciale nodig en dat ding kost al gauw 100¤. En Nathan was nog net een beetje aan de jonge kant om los te zitten vond ik, sinds oktober kan Lauren voorop en is Nathan naar achteren gegaan. Ik heb wel meerdere kennissen die met een zadeltje fietsen, het lijkt mij wel ideaal.
M. bleef eerder wel op z'n eigen kamer, maar sinds een week gaat hij soms naar J. toe. Hij zet het muziekje aan of hij vertelt haar een verhaal van Nijntje als ze wakker wordt en moet huilen. Ik hoop niet dat hij haar uit bed gaat proberen te tillen.quote:Op zondag 9 februari 2014 00:17 schreef hilliebillie het volgende:
Plus ben ik bang dat als hij s nachts een keer wakker wordt hij heel stilletjes naar Eline d'r kamer gaat en haar uit bed wil halen (ofzo). Wij slapen op de zolder dus als hij heel stil is hoor ik hem misschien niet meteen ben ik bang. Iemand daar meer ervaring mee of blijven jullie peuters op hun eigen kamer als ze wakker worden?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:00 schreef laziness het volgende:
Mijn peuter werd vandaag drie en hij heeft genoten! Morgen fotospam
[ link | afbeelding ]
Het gaat erg goed hier tussen M. en z'n zusje. Hij is ontzettend lief voor haar (had ik daar al een foto van laten zien?). De eerste tijd vroeg hij wel extra onze aandacht. Vooral die van mij eigenlijk, maar sinds kort speelt hij ook weer makkelijker even alleen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan. Nog maar 2 maanden, toch?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Haha, ik heb hetzelfde TJ... Ik vind het echt veel te veel gedoe dus wij zwemmen zelden![]()
En mooi die tafeltent incl brievenbus Soempie! Je ziet er niet aan af dat het een eerste project is
Hoe gaat het trouwens met M en zijn zusje? Vind het zelf wel een beetje spannend over hoe het straks zal gaan als de abstracte bibie-in-de-buik opeens een echte baby is die niet meer weg gaat...
Ik denk dat een simpel laken juist nog meer oproept tot fantasiespel. Hier is z'n bed ook de ene keer een tractor en de andere keer een paddenstoelhuis.quote:Op woensdag 5 februari 2014 07:46 schreef Clubsoda het volgende:
Malle Anouk! En wat een lange haren joh!
Wat een prachtig kleed SoempieM is ook van het hutten bouwen de laatste tijd, maar zijn a-creatieve moeder gooit dan gewoon een deken over de tafel
![]()
Peutergym heb ik ook wel eens naar gekeken, leek me wel wat voor mijn spring-in-het-veld, maar het past gewoon niet in het schemaEn ik zou het juist fijn vinden als het iets is wat je samen doet, en niet dat hij alleen gaat en ik weer weg moet.
Dus voorlopig houden we het bij zwemmen, dat is echt ons momentKyara zei dat een tijd geleden, dat er maar weinig uitstapjes zijn die je écht samen doen (ipv hij speelt of doet wat en ik kijk toe) behalve zwemmen, zo ervaar ik dat ook
M is net over naar een nieuwe groep en hij moet wel echt veel nieuwe dingen gaan leren. Drijven en dingen opduiken en van de kant springen en er weer uit klauteren. Hij vindt het erg spannend. Ik vind het niet zoveel gedoe eigenlijk; we hebben een grote kleedruimte waar ik ons omkleed en na afloop douchen we daar en doe ik op de verschoonkussens naast het bad M zijn luier en romper aan en dan wandelen we terug, eet hij een banaan terwijl ik me aankleed en dan doe ik hem zijn kleren aan.
En waar laten ze hun voeten dan? Als ze die laten hangen krijg je toch in no-time slapende voeten? En ik vrees dat het op mijn mamafiets gewoon niet gaat passen. Die buis waar hij op moet is nogal steil. O, andere oplossing die volgens mij op een mamafiets moet passenquote:Op woensdag 12 februari 2014 14:22 schreef Morretje het volgende:
[..]
Hebben die zadeltjes nog een speciale naam? Wat is de zoekterm?
Wat fijn dat het zo gaat! Ik denk dat S. de baby zelf wel leuk gaat vinden, maar mij moeten delen wordt wel lastig denk ik. Wat dat betreft is het "fijn" dat ik fysiek erg beperkt ben, hij is er nu al een beetje aan gewend dat ik volledig beschikbaar benquote:Op woensdag 12 februari 2014 14:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het gaat erg goed hier tussen M. en z'n zusje. Hij is ontzettend lief voor haar (had ik daar al een foto van laten zien?). De eerste tijd vroeg hij wel extra onze aandacht. Vooral die van mij eigenlijk, maar sinds kort speelt hij ook weer makkelijker even alleen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan. Nog maar 2 maanden, toch?
Nathan vond het op een gegeven moment vervelend worden en toen ging hij steeds vaker naar de wc.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:56 schreef Troeta het volgende:
Hij is helemaal zindelijk met plassen, ook s'nachts en als we weg gaan, maar hij poept nog wel in zijn broek. Iemand ervaring of tips?
Het lijkt meer gemakzucht te zijn en niet willen stoppen met spelen. En hij vind het ook gewoon fijn om op zijn gemak te poepen,liggend op de bank enzo.
Heb al aangegeven dat hij best om een luier mag vragen, maar heeft hij nog niet gedaan.
Vervelend wel simmu van dat eten!
Dat was ik dus, met mijn antieke usernamequote:Op donderdag 13 februari 2014 10:36 schreef Lotjeb het volgende:
Wat ik me nou afvraag bij dat zadeltje: hoe gaat dat met sturen? Ik denk namelijk dat mijn S. het echt heel interessant zou vinden om ook het stuur vast te houden en voorzie daarbij grote conflicten over de te nemen route
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:51 schreef Kyara het volgende:
ik zie het al helemaal voor me
M heeft het nog steeds over gymmen en trampoline
Net weer wat geverfd voor Valentijnsdag, M ging prima maar na de meisjes zat alles onderEn terwijl ik bezig was om te zorgen dat ze kwast niet in de mond van de dames ging, kreeg M zijn beker open....
PRECIES DIT!!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wel heel dapper van je om met z'n allen te schilderen. Ik vind het met 1 kind al een hele onderneming.
Dan was je in de buurtquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:01 schreef bitterend het volgende:
Ok bedankt Nikki! ik kan niks op hun website vindenMisschien keertje bellen..
We hebben echt genoten van de mid week in Landal Lommerbergen
Kan niet bij alle Landal parken. Bij Lommerbergen en bij het Vennenbos kan het sowieso en misschien nog bij een enkel park meer (hoog Vaals of hof van saksen wellicht) maar dat weet ik niet heel zeker. De eerder genoemde twee en hof van saksen zijn ook de enige landal parken (in nl) met subtropisch zwembad, centerparcs heeft dat op meerdere parken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:51 schreef bitterend het volgende:
Dat zwemparadijs he...dat beviel wel in de smaak!! helaas maar 1 keer kunnen zwemmen omdat ze zo nodig waterpokken moest krijgen(wss al 2 weken geleden op het kdv gebeurt)
Bij Landal kan je dus een keertje zwemmen zonder te overnachten. Kan dat bij CP ook?
Of kennen jullie andere leuke zwemparadijsjes?
Mwah... de aankleding en alles is bij een CP toch echt wel heel veel beter en mooier. TR is best aan de oude kant, en kaal enzo... Ik kom er alleen 3 of 4 keer per week vanwege lesabonnementen enzo. Het stomme vind ik er dat je voor een half uurtje baantjes zwemmen in het 50-meter bad dus ook gewoon 11 euro neer zou moeten tellen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jeetje Shandaly wat een geld. Maar de Tongelreep is ook een behoorlijk groot en tof zwembad toch?
Wij hebben zo'n simpel huis tuin en keuken zwembad waar je iets van 4 euro voor betaald, vandaar dat ik andere zwembaden al snel duur vind.
sympathiehuilen. hebben mijn kinderen ook heel lang gehad. was niets aan de hand, tot ze een vreemd kindje hoorden huilen, begonnen zij ook, ontroostbaar. sneu, maar meer dan troosten en uitleggen waarom dat kindje huilt kun je niet doen.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:15 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb ook weer iets om eens in de groep te gooien... Vanmiddag hadden we bezoek van Kyara en haar meiden (helaas zonder M. maar dat was logistiek een te ingewikkelde puzzel) en dat was allemaal heel gezellig enzo. Lars vond het ook wel allemaal prima at first, boterhammetjes gegeten enz enz enz...
Op een gegeven moment moest er echter een van de meiden huilen (vraag me niet meer welke) en Lars begint ook echt onbedaarlijk te snikken! Diep, diep, díep ongelukkig omdat D. of J. aan het huilen was. Hij kon er níet tegen. Wilde naar boven, naar bed, en ook weer niet, en snikte dat ze naar huis moesten gaan en dat ze niet mochten huilen... Het was zo sneu... We snapten er niets van. Hij maakt toch wel vaker huilende kindjes mee, met een babyzusje in huis. Wat zou er nou zo erg zijn geweest aan het gehuil van D. (of J.) dat hij er ook zo ongelukkig van werd? Bij elk piepje van een van de meiden begon hij ook weer...
Dat heeft mijn baby als d'r grote zus huilt. Als andere kindjes huilen interesseert dat d'r geen kont maar als d'r grote zus huilt is ze ontroostbaar. Als zus gestopt is of getroost kan je haar pas troosten. Eerder heeft geen nut.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:15 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb ook weer iets om eens in de groep te gooien... Vanmiddag hadden we bezoek van Kyara en haar meiden (helaas zonder M. maar dat was logistiek een te ingewikkelde puzzel) en dat was allemaal heel gezellig enzo. Lars vond het ook wel allemaal prima at first, boterhammetjes gegeten enz enz enz...
Op een gegeven moment moest er echter een van de meiden huilen (vraag me niet meer welke) en Lars begint ook echt onbedaarlijk te snikken! Diep, diep, díep ongelukkig omdat D. of J. aan het huilen was. Hij kon er níet tegen. Wilde naar boven, naar bed, en ook weer niet, en snikte dat ze naar huis moesten gaan en dat ze niet mochten huilen... Het was zo sneu... We snapten er niets van. Hij maakt toch wel vaker huilende kindjes mee, met een babyzusje in huis. Wat zou er nou zo erg zijn geweest aan het gehuil van D. (of J.) dat hij er ook zo ongelukkig van werd? Bij elk piepje van een van de meiden begon hij ook weer...
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:41 schreef bitterend het volgende:
Ach ja, vroeger ging je uit eten of stappen of concert betaalde je ook zo veel, nu geef ik dat geld uit aan leuke dingen doen met haar
Vergeet de 10 euro parkeergeld nietquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:46 schreef laziness het volgende:
34,50 x 5, eten, benzine.
Dat is niet zomaar een keertje een dagje pretpark meer. Daar denk je wel 2x over na want een nieuwe vaatwasser is bij kans nog goedkoper.
Ik vind het echt wel heel veel geld tegenwoordig die efteling.
http://www.sprookjeswonderland.nl/home/quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:42 schreef Susie het volgende:
Je moet niks KyaraWacht gewoon tot ze met school gaan, mja, dan mis je het zelf natuurlijk
Editje; ik wil dit zelf pas over een paar jaar doen, dat ze ook in meer dingen kan zeg maar. Binnenkort (als het weer open is) willen we naar het sprookjesbos of hoe het heet bij Enkhuizen is dat geloof ik. Zal ook wel wat kosten, ontkom je niet aan natuurlijk.
Kan je ook niet helpen DJMO.
Man dat parkeergeld is ook goud geld hoor voor al die parken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vergeet de 10 euro parkeergeld niet
Ik ging naar Roskilde festival in Zweden, dat kostte watquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:46 schreef Kyara het volgende:
[..]
echt niet. Ik ging voor 25 gulden stappen.
Beetje de sloerie uithangen in ruil voor drankje
Oh maar dat is wel supergaaf!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik ging naar Roskilde festival in Zweden, dat kostte wat
Ik vind de dierentuin niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef laziness het volgende:
[..]
Man dat parkeergeld is ook goud geld hoor voor al die parken.
Parkeerkaart bij de dierentuin ook. 5 euro met korting door mijn abo!
Ongelooflijk inderdaad. Ik heb liever dat ze de kaartjes een paar euro duurder maken, dit is zo'n flauwe manier. Net als die trend om op booking bijvoorbeeld alle hotelprijzen zonder ontbijt te laten zijn. Valt altijd tegenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef laziness het volgende:
[..]
Man dat parkeergeld is ook goud geld hoor voor al die parken.
Parkeerkaart bij de dierentuin ook. 5 euro met korting door mijn abo!
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik merk wel meer en meer dat ik eigenlijk veel meer hecht aan dit soort uitstapjes samen dan aan materiële hebbedingetjes. Dat was een reden om het cadeau te vragen in plaats van een ding waar ik uiteindelijk weinig mee doe. Ik heb ook van een vriendin een dagje sauna cadeau gekregen, dat vond ik ook zo fijn
Ja dit zijn de betere cadeaus met mooie heinneringen ipv weer een boekquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik merk wel meer en meer dat ik eigenlijk veel meer hecht aan dit soort uitstapjes samen dan aan materiële hebbedingetjes. Dat was een reden om het cadeau te vragen in plaats van een ding waar ik uiteindelijk weinig mee doe. Ik heb ook van een vriendin een dagje sauna cadeau gekregen, dat vond ik ook zo fijn
je moet het niet als afkeurend zien dat je wat bijzonders wil doen met e kind, maar als je er drie hebt, en je wil met z'n vijven iets gaan doen, ja, dan denk je wel twee keer na over een prijs van 35 euro entree.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:51 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik vind de dierentuin niet te vergelijken.
De dieren interesseren R totaal niet, dus we zijn snel uitgekeken.
Wat zijn al die afkeurende reacties zegniks mis mee als je een keertje wat bijzonders wil doen met je kind.
Is ook niks mis mee. Alleen de een heeft het er wel voor over en de ander niet. Ik vind de Efteling ontzettend leuk maar ook best wel duur. Maar wij gaan er echt wel een keer naar toe. Alleen misschien niet elk jaar met 3 kinderenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:51 schreef bitterend het volgende:
Wat zijn al die afkeurende reacties zeg niks mis mee als je een keertje wat bijzonders wil doen met je kind.
Dat kan best. En het is ook wel duur maar voor 1 keer per jaar vind ik het wel leukquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
je moet het niet als afkeurend zien dat je wat bijzonders wil doen met e kind, maar als je er drie hebt, en je wil met z'n vijven iets gaan doen, ja, dan denk je wel twee keer na over een prijs van 35 euro entree.
Waar lees je afkeuring?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:51 schreef bitterend het volgende:
[..]
Wat zijn al die afkeurende reacties zegniks mis mee als je een keertje wat bijzonders wil doen met je kind.
We wilden echt iets bijzonder met haar doen omdat we al zo vaak naar de MonkeyTown gaan, en naar de dierentuin vindt ze dus tot nu toe niet zo veel aan...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:00 schreef laziness het volgende:
Trouwens de dierentuin leeft nu voor O. ook veel meer dan een jaar geleden. Dus dat komt bij R. ook nog wel denk ik Bitterend.
We hebben nu twee jaar een abo maar pas sinds 2,5 dat O. echt naar de dieren kijkt en enthousiast is ipv dat hij het ziet als één grote renbaan
Efteling isquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:51 schreef bitterend het volgende:
[..]
de Spido? plaswijckpark??quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:38 schreef laziness het volgende:
Ja jij zit in een goede hoek daar Kyara
Hier weet ik het even niet als ik geen blijdorp meer wil en niet teveel aan benzine kwijt wil zijn.
Volgens mij lees je dat niet goed. Kind niet lekker, dus afgezegd. En dus onverwacht uitslapen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:07 schreef danic het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat je uitslapen verkiest boven logopedie?
Wij gaan half maart voor het eerst met Eva naar de entering. Rosalie blijft dan bij opa en oma. Disney wil ik ook graag heen, maar liever als Rosalie wat groter is. Maar Disney
die kun je doorgeven hoor,als pa zoiets wint gebruiken wij die regelmatig,en andersom als wij wat wonnen van de vriendenloterij gaf ik de kaarten aan pa als wij er niet veel aanvonden. En paar jr terug kaarten van plopsa indoor coevoorden aan mrien gegeven.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:27 schreef Susie het volgende:
Sprookjeswonderland is het ja.
Ik heb nog vier vrijkaarten voor Artis, gewonnen via de postcodeloterij. Dacht dat dat wel leuk zou zijn zo tegen haar 3de verjaardag ofzo, aangezien ze nu gewoon al rond 12 uur omstort en moet/wil slapen....zijn ze geldig tot 31 maart 2014Weet ook niet of ik ze weg kan geven ivm postcode zeg maar? Zal eens kijken, iemand anders interesse erin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |