abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136315406
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

Vorige topic geëindigd met een stoere Ravi, een dappere Lars, een hoop dwingende peuters die alles onthouden.
;)
pi_136315880
Herkennen jullie vervelende dromen bij jullie peuters? Eva lijkt nu in zo'n fase oid te zitten, bijna elke nacht wordt ze wakker met 'nee! Niet doen!' en 'Wel opetuh!' en dan huilen enzo. Is dan moeilijk haar echt wakker te krijgen... zo sneu!
Tralalalaaa
pi_136316004
Chris heeft het wel gehad, in verschillende vormen. Echt als nachtmerrie, waar hij in paniek dan wakker werd en ons riep (nu nog steeds, nu loopt hij naar ons toe). Dat was als oudere peuter. Kwestie van troosten en instoppen en hij sliep wel verder.

Als kleine peuter droomde hij soms ook raar, maar was dan echt niet wakker te krijgen. Troosten, optillen, niks werkte echt, echt onbereikbaar. Dat wordt ook wel nachtangsten genoemd. Hier was het een kwestie van uit laten dromen, daarna sliep hij ook wel verder. Het klinkt naar, maar Chris wist er de dag erna nooit iets van. En het is vanzelf overgegaan..
pi_136320512
Simmu, de kleutertijd lijkt me zo leuk. Ben benieuwd hoe het proefdraaien ging?

Shandaly, hij kijkt zelf ook zo trots en blij. :D O+

Df, jammer van de kus :D , maar toch ook mooi om te zien dat hij zo vol aandacht aan een werkje kan zitten. :)
Gaat Daan al vanaf 2 jaar naar de psz?

M. gaat in augustus pas, maar tot die tijd gaat hij in elk geval naar peutergym. Afgelopen vrijdag voor het eerst en dat ging hartstikke goed. :+

Tijdens het dansen deden alle kindjes mee met de juf en die van mij stond op de achtergrond het dansje van Nijntje te doen. Bij het opruimen van de pittenzakjes ging hij na een paar minuten naar de juf toe (die op de grond zat toe te kijken) en nam haar aan haar hand mee: 'ook opruimen, helpen, samen opruimen.', koprollen doe je natuurlijk naast de mat, enz. :')

Hij leert er in elk geval alvast op z'n beurt te wachten. Daar had hij toch nog wat moeite mee bij de glijbaan. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 04-02-2014 14:04:33 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136320559
proefdraaien ging prima hoor ^O^
hij zit er weer, wilde de middag ook en het mocht van de juf. straks thuis zal al het brave van vandaag er wel ff uit komen }) >:) ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136320663
Zo, hij maakt er gelijk een goede proefdag van. ^O^ Sterkte voor straks. Of misschien is hij wel doodop en zit hij straks afgedraaid op de bank.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136320815
Simmu, die heeft er echt zin in! :D
Wanneer kan hij voor het echie?

Soempie, Daan is direct na de kerstvakantie begonnen. Met 2 jaar inderdaad. Hij draait ook echt gewoon mee in de groep. Scheelt wel dat Daan de 2e is, en hij laat zich niet zo snel gek maken ;)
Het is inderdaad mooi om te zien dat hij zich echt zo kan concentreren. Thuis is hij nog wel eens een losgeslagen stuiterbal, maar dat weten ze aardig te temmen op de psz :P
(kost ze ook helemaal geen moeite gelukkig, hij doet gewoon zoals de rest ook doet)

Leuk die peutergym! Komt vast wel goed als hij een paar keer is geweest!
pi_136320938
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Herkennen jullie vervelende dromen bij jullie peuters? Eva lijkt nu in zo'n fase oid te zitten, bijna elke nacht wordt ze wakker met 'nee! Niet doen!' en 'Wel opetuh!' en dan huilen enzo. Is dan moeilijk haar echt wakker te krijgen... zo sneu!
Ja schoppen en slaan komt ook regelmatig voor in dr slaap. Soms herken ik dingen van wat ze die dag gedaan of gezegd heeft. Dan gaat het weer over een draak of heks. Maar ze weet er 's morgens niets meer van. En echt wakker worden doet ze ook niet. Ze heeft wel haar ogen open (slaapt soms ook met open ogen) maar is dan nog steeds van de wereld.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136321143
ravi heeft een tijdje 's nachts in slaap gehuild. wij losten dat op door selene bij hem op de kamer te laten slapen.

hij mag volgende week woensdag nog een keertje op proef en dan de 20ste voor het eggie, dan heeftie bij allebei de juffen geproefgedraaid.

ik moet zeggen dat ik het ook wel ff fijn vind, ook al was het af en toe best moeilijk vanochtend. ben in geen 5 jaar zo snel klaar geweest in huis :+
pi_136321261
we waren om kwart over 12 thuis en om half 1 hattie zn bammen op en was het "trug naar school mama!". we waren dus vandaag de eersten, dus ik hing nog wat rond tot de juf en/of andere kindjes er waren.
pi_136321502
Wat goed Simmu!

Soempie, is de peutergym bij jullie echt een les? Ik heb de indruk dat het hier vooral ouder & kind is en dat je dan zelf met je kind gaat gymen. Op zich prima maar ik heb ook wel wat begeleiding nodig :@ Om nou zelf ook koprollen voor te moeten doen en zo :X
Maar goed, eerst maar eens een proeflesje volgen (wat dragen kinderen tijdens peutergym eigenlijk, een spijkerbroek lijkt me niet echt lekker zitten)
pi_136321716
Lekker een joggingbroekje en blote voetjes denk ik, Kyara?
pi_136322002
Hier is peutergym wel echt een lesuur onder begeleiding van een kinderfysio. Ouders doen niet mee en het is ook niet de bedoeling dat ze blijven kijken. De eerste keer mogen de ouders natuurlijk wel blijven om mee te kijken.

Ik vind het ook mooi hoe ze het aan weten te pakken. Aan de ene kant wel structuur en opdrachtjes, maar tegelijk laten ze de kindjes ook vrij rondlopen en dingen uitproberen (zoals M. die zomaar een dansje doet). Die ongedwongen sfeer vind ik fijn. Ik denk dat het een mooie overgang is naar de psz en van daar naar de kleuters.

Ze gymmen op blote voeten of gymschoentjes. In kleding waar ze makkelijk in kunnen bewegen. Ondergoed mag bijvoorbeeld ook. M. heeft een joggingbroek aan en een romper met lange mouwen.

Koprol heeft hij wel van mij geleerd, trouwens. Ik hou van koprollen. :@ :') Dat deed ik deze zomer dus regelmatig op het gras. M. vond het prachtig en deed het al snel na. :D
pi_136322350
:D

M deed wel ineens uit zichzelf een koprol. Midden in de huiskamer. Wat jij beschrijft aan peutergym doen ze hier ook idd, maar dan vanaf 3 jaar. Ik denk dat ik M daar nog net iets te klein voor vind. Hij mocht laatst ook meedoen met muziekles op het kdv en dat vond hij hoogst interessant maar hij wilde niet blijven zitten en hij vond de muziekinstrumenten van de andere kindjes leuker. Die toen hebben ze hem maar weer terug naar de groep gebracht.

M is vandaag met opa en oma naar de kinderboerderij geweest en hij was niet weg te slaan bij de glijbaan. Sinds de kidsjungle in Burgers is meneer glijbaanfan :D
pi_136322361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft het wel gehad, in verschillende vormen. Echt als nachtmerrie, waar hij in paniek dan wakker werd en ons riep (nu nog steeds, nu loopt hij naar ons toe). Dat was als oudere peuter. Kwestie van troosten en instoppen en hij sliep wel verder.

Als kleine peuter droomde hij soms ook raar, maar was dan echt niet wakker te krijgen. Troosten, optillen, niks werkte echt, echt onbereikbaar. Dat wordt ook wel nachtangsten genoemd. Hier was het een kwestie van uit laten dromen, daarna sliep hij ook wel verder. Het klinkt naar, maar Chris wist er de dag erna nooit iets van. En het is vanzelf overgegaan..
Soms wachten we ook even met het naar haar toe gaan, en dan valt ze vanzelf weer in slaap. Maar soms blijft ze maar huilen en gaat ze mij roepen, en ondertussen 'Niet doehoen!' zeggen. Dan denk ik, ik ga toch maar naar haar toe en ik til haar dan even uit haar bedje en laat haar kalmeren. Ga ik tegen haar praten, vertellen wat ze de volgende dag gaat doen etc en ineens is ze dan wakker. En soms ook niet, dan blijft ze maar huilen en is ze echt van de wereld. Vind dat soms echt wel moeilijk! Maar het valt me gewoon op dat ze er de laatste tijd vaker last van heeft.
Tralalalaaa
pi_136322381
Hier is peuter gym met ouders, er kijkt iemand mee en begeleidt bij de activiteiten maar ouders blijven bij en helpen hun eigen kinderen
koprol doen de kinderen niet de ouders trouwens :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136322395
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).

In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom. ^O^
pi_136322422
Soempie :o wat heerlijk creatief! mag ik bij jou op de leer? :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:46:12 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136322431
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Simmu!

Soempie, is de peutergym bij jullie echt een les? Ik heb de indruk dat het hier vooral ouder & kind is en dat je dan zelf met je kind gaat gymen. Op zich prima maar ik heb ook wel wat begeleiding nodig :@ Om nou zelf ook koprollen voor te moeten doen en zo :X
Maar goed, eerst maar eens een proeflesje volgen (wat dragen kinderen tijdens peutergym eigenlijk, een spijkerbroek lijkt me niet echt lekker zitten)
Hier heet het ouder-kind gym en is het dus inderdaad de bedoeling dat je zelf begeleidt. Het begin en eind is met de begeleider van de gymvereniging. Dat is meestal een oefening met een bal en daarna mag je samen met je kind de toestellen langs. Als je kindje groter wordt heb je meer tijd om te beppen ;) en kan het meer zelf.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:49:26 #20
244125 laziness
pi_136322565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Soempie het volgende:
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).

[ afbeelding ]

In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom. ^O^
Ooooh O+ die heb ik ook nog op mijn to do lijstje staan.
Je kan op de andere kant een soort postkantoor maken anders? Met ook afneembare elementen. Pakjes, postzegels, een weegschaal.

Is die boom er nou opgeschilderd?
pi_136322588
Wat tof Soempie!
Tralalalaaa
pi_136322597
Oh hier droeg ze een jogging broek en blote voeten

pi_136322622
Lazi & Bitterend, dat is precies hoe het hier omschreven staat :Y

Misschien dat ik donderdag ga kijken, anders volgende week. Joggingbroek heeft hij nog wel ergens.

Wow, wat gaaf Soempie! :o O+ _O_

Ideeën:
- misschien aan de binnenkant iets? Zodat hij daar ook aan de binnenkant mee kan spelen?
- Iets van water met visjes en eendjes
- beestjes!
- iets met knopen, ritsen, linten om mee te oefenen?
pi_136322725
soempie wat gaaf.
Ean is bijna jarig (nou ja bijna) en vraagt deze voor de verjaardag van je.

Peutergym is hier op maandagmorgen tja dan werken wij. Nu heeft ean zichzelf al de koprol geleerd maar ik vind vooral haar rennen nog wat houterig gaan. Al ging dat gisteren ook ineens een stuk beter.

dat eng dromen lijkt mij echt eng om te zien. Je ziet je kindje verdriet hebben maar kan het niet bereiken.
pi_136322772
Peutergym leek me ook zo leuk voor mijn peuter. Maar en rottijd, en een baby (nja nu dreumes), dus niet heel handig.
Nadeel van de 2 jaar tussen jut en jul (en steeds oppas regelen vind ik ook niks).
Als f straks op school zit ga ik denk ik wel zwemmen met E. Dat vind ze zo leuk O+ (gekke kind kan gewoon al drijven met dr bandjes en beetje 'zwemmen' :') 18 maanden :'))
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:56:40 #26
244125 laziness
pi_136322853
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Peutergym leek me ook zo leuk voor mijn peuter. Maar en rottijd, en een baby (nja nu dreumes), dus niet heel handig.
Nadeel van de 2 jaar tussen jut en jul (en steeds oppas regelen vind ik ook niks).
Als f straks op school zit ga ik denk ik wel zwemmen met E. Dat vind ze zo leuk O+ (gekke kind kan gewoon al drijven met dr bandjes en beetje 'zwemmen' :') 18 maanden :'))
Hier kan een dreumes gewoon mee bij het ouder kind gym en ook lekker keutelen.
pi_136323006
Ja nu zou het idd wel kunnen.
Toen ik er naar keek was ie een stuk jonger nog (en vanaf 3 was het).
Nu heb ik de behoefte iets minder. Hij fietst nu lekker buiten, naar de speeltuin gaat nu makkelijker ook.
pi_136323062
Ik regel dus wel oppas. 2 dreumesjes meenemen wordt echt een volksverhuizing. En oma is sowieso 2 dagen per week bij ons.

(het wordt natuurlijk wel anders ik weer aan het werk ben/kan/mag, dan kan dat ook niet zomaar meer.)
pi_136323157
Mijn vader zou de enige optie zijn en hij past best regelmatig eventjes op dat ik dat niet structureel wil. Daarbij heeft hij best wat eigen bezigheden ook nog :D (werk enzo). Hoewel dat nu even iets minder is, maar dat kan zo maar anders zijn.

Het was vooral omdat hij best een kind is dat erg beweeglijk was/is, waardoor het me voor hem fijn leek lekker te kunnen bewegen :)
pi_136323421
Lazi bij ons ook
Er lagen vorige keer 2 baby's samen op een speelkleed terwijl de ouders (2 verschillende papa's) met hun peuters rond renden
pi_136325695
Hier heb ik ook ouder/kind gyn gedaan voor de psz. Maar na de eerste paar keren was het niet meer echt leuk. Na een half naar ging hij naar de psz en wilde ik dit niet als vijfde dag dus gestopt.

Denk dat ik straks ook meer met kyan ga zwemmen. Die houdt van het water.
pi_136326839
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Ooooh O+ die heb ik ook nog op mijn to do lijstje staan.
Je kan op de andere kant een soort postkantoor maken anders? Met ook afneembare elementen. Pakjes, postzegels, een weegschaal.

Is die boom er nou opgeschilderd?
Oh, dat is ook een goed idee!

De boom is ook van stukken stof. Allemaal restjes (oude overtrekken, gordijnstof, andere restjes) waar ik het mee moet doen van mezelf.

Bitterend, dit is m'n eerste naaimachine maaksel (op wat eerdere kussenslopen na), dus ik heb zelf eigenlijk hard les nodig. Maar al doende leer ik hartstikke veel zo. Net als jij met je breiwerk. ^O^

Kyara, wat een goede ideeën! Ik ben direct knopen, ritsen en dergelijke op gaan zoeken. Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:53 schreef ferrari_rood het volgende:
soempie wat gaaf.
Ean is bijna jarig (nou ja bijna) en vraagt deze voor de verjaardag van je.

pi_136327720
Knopen en ritsen zijn ook handig om je naaiskills te oefenen Soemp! ;) Wat een leuk idee, zo'n huisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:52:55 #34
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136329277
Wat een leuk idee zeg zo´n huisje Soempie ^O^ . Ik ga me eens bedenken vanavond of ik dat ook aandurf om te maken :+

Peutergym lijkt me ook hartstikke leuk, ik heb hier al in de buurt gekeken of het hier is en ja hoor.
Zwemmen vind Rayen hier ook een hit, maar ik vind het meestal een heel aan- en uitkleedgedoe dus eigenlijk gaan we daarom niet zo vaak. :@
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:50:18 #35
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136331426
Haha, ik heb hetzelfde TJ... Ik vind het echt veel te veel gedoe dus wij zwemmen zelden :@

En mooi die tafeltent incl brievenbus Soempie! Je ziet er niet aan af dat het een eerste project is :)

Hoe gaat het trouwens met M en zijn zusje? Vind het zelf wel een beetje spannend over hoe het straks zal gaan als de abstracte bibie-in-de-buik opeens een echte baby is die niet meer weg gaat...
Oude (on)bekende.
pi_136331956
Soempie wat leuk zeg!

Ik heb hier op les eens een tafeltent gezien met een jongens en meisjes kant. Dus de ene kant een kasteel met ridders, aan de andere kant bloemetjes.
pi_136335519
Soempie is alles genaaid? het leek alsof het ingekleurd was ofzo!

Zwemmen hebben we gedaan toen ze baby was maar het aan en uit kleden was echt een gedoe inderdaad. Met douchen en alles, was echt niet handig, en ze krijste vaak na het zwemmen dus niet meer gedaan...binnenkort naar Landal daar kijken wat ze er van vindt!
pi_136335760
Wij doen elke week peuterzwemmen. Ze vind het erg leuk en het is goed voor haar voetjes. Het zwembad waar we gaan hebben geen babyhokjes. Je moet je baby dan omkleden naast het zwembad. :') Daar liggen 4 aankleedkussens. Het is een geklooi maar ach die ene keer in de week :P
pi_136337031
Goed voor haar voetjes? Hoe zit dat?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:49:39 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136338785
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:

Zwemmen hebben we gedaan toen ze baby was maar het aan en uit kleden was echt een gedoe inderdaad. Met douchen en alles, was echt niet handig, en ze krijste vaak na het zwemmen dus niet meer gedaan...binnenkort naar Landal daar kijken wat ze er van vindt!
Ja ik vond het er ook niet genaaid uitzien.

Oh dat achteraf douchen dat deed ik daar gewoon niet, dat deden we wel thuis. Vond ik nog meer gedoe.
Wij gaan binnenkort ook een dagje naar Landal, lekker subtropisch zwemparadijsje doen ^O^ Even kijken vanaf hoe laat we gaan, want na anderhalf uur zwemmen is hij wel flink moe en we willen daar graag ook gaan eten.
En in de auto op de terugweg valt hij dan zekers in slaap, en na 1 uurtje slapen in de auto en dan overleggen in zijn bedje gaat nooit niet lukken.
Dat is altijd het jammere van een dagje weg, ergens kom je altijd in de knoei met zijn slaaptijden. Maar och voor 1 dagje zal hij het wel overleven ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_136339007
Tj, anders eind van de ochtend zwemmen. Dan lekker buiten wandelen en kan hij in de kinderwagen slapen. En dan na het slapen nog even spelen en eten daar?

Maar Daan is een makkelijke qua slaap. Overslaan, overtillen of in de drukte slapen, het maakt hem niet uit ;)
pi_136339195
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:22 schreef Vanyel het volgende:
Goed voor haar voetjes? Hoe zit dat?
Ze is motorisch nog al wat achter gebleven. Ze is heel mondig maar hard lopen heeft ze heel lang niet gekund. Versnellen was al een probleem. Als ze loopt hoor je haar ook duidelijk aankomen :') Mevrouw platvoet.
Ze loopt nu bij een kinderfysio waar ze oefeningen doen en mee krijgt. En die gaf aan dat zwemmen goed was voor dr.
pi_136341272
TJ een dagje? kan dat? gewoon zwemmen daar zonder in een huisje te blijven? we gaan een hele week
en idd ik ben ook bang dat ze in slaap valt na het zwemmen en dan moeten we nog naar huis dus over in bed leggen lukt ook niet!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:30:34 #44
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136341333
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Soempie het volgende:

[ afbeelding ]

Wat onwijs gaaf!! O+ ^O^ O+
Anouk is pas weer in oktober jarig, red je dat? O-)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_136341548
_O-
Ik meld me alvast voor november!
pi_136342036
Dan wil ik december :D

Bij de C1000 kun je nu sparen voor korting voor een dagje centerparcs zwembad...
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:47:31 #47
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136342330
Anouk heeft een broekje op zolder gevonden, velours, hoort bij een of ander kerst outfit (echt met zo'n hert of iets erop) welke ze nooit aan heeft gehad. Die moest ze dus perse aan..... maat 62-68 :X _O- En aan is ie! Met luier aan! _O- En.... nu slaap ze erin, ze wilde hem aanhouden. De pijpen komen op haar knieën, maar ohwee als ik haar haar pyama broek aan zou doen.
pi_136342476
Whahaha herkenbaar. Eva heeft een grote pop ooit gekregen. Die draagt nu het eerste pakje van mijn vriend, maat 50/56 dus.
Totdat eva bedacht dat ze dat truitje ook wel aan kon. En aan ging jij! Ze kon dr armen niet meer langs dr lijf laten hangen, maar ach.... :D
pi_136342527
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:56 schreef Tally het volgende:

[..]

Ze is motorisch nog al wat achter gebleven. Ze is heel mondig maar hard lopen heeft ze heel lang niet gekund. Versnellen was al een probleem. Als ze loopt hoor je haar ook duidelijk aankomen :') Mevrouw platvoet.
Ze loopt nu bij een kinderfysio waar ze oefeningen doen en mee krijgt. En die gaf aan dat zwemmen goed was voor dr.
De mijne heeft juist hele holle voetjes waarmee ze zijdelings doorzakt, die rent (en loopt) ook nog niet zo lang. Vandaar de interesse.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136342540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:47 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft een broekje op zolder gevonden, velours, hoort bij een of ander kerst outfit (echt met zo'n hert of iets erop) welke ze nooit aan heeft gehad. Die moest ze dus perse aan..... maat 62-68 :X _O- En aan is ie! Met luier aan! _O- En.... nu slaap ze erin, ze wilde hem aanhouden. De pijpen komen op haar knieën, maar ohwee als ik haar haar pyama broek aan zou doen.
Foto?
pi_136342750
Susie :D
R loopt soms met een i love mama speen die we bij de blijedoos kregen...het ziet er niet uit _O-
pi_136343036
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

De mijne heeft juist hele holle voetjes waarmee ze zijdelings doorzakt, die rent (en loopt) ook nog niet zo lang. Vandaar de interesse.
Wij kregen als tip: veel zwemmen, naar van die binnenklimparadijzen en op blote voeten laten lopen.

Ze is al wel vooruit gegaan maar te langzaam naar
Mijn zin maar misschien wil ik te veel.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 22:04:05 #53
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136343321
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:29 schreef bitterend het volgende:
TJ een dagje? kan dat? gewoon zwemmen daar zonder in een huisje te blijven? we gaan een hele week
en idd ik ben ook bang dat ze in slaap valt na het zwemmen en dan moeten we nog naar huis dus over in bed leggen lukt ook niet!
Ja hoor dat kan :Y
Kijk hier

Maar een hele week daar zou ik zo voor tekenen hoor :Y :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Tj, anders eind van de ochtend zwemmen. Dan lekker buiten wandelen en kan hij in de kinderwagen slapen. En dan na het slapen nog even spelen en eten daar?

Maar Daan is een makkelijke qua slaap. Overslaan, overtillen of in de drukte slapen, het maakt hem niet uit ;)
Ja dat is misschien een beter idee. Het is een uur rijden van onze woonplaats. Dus ik dacht eerst na zijn middagslaap te gaan.
Al kan hij soms zijn middagslaapje wel overslaan, dan is hij 's avonds wel afgedraaid.

Goh wat makkelijk zeg dat je hem zo kunt overtillen. Ideaal bij dagjes weg :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_136343530
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij kregen als tip: veel zwemmen, naar van die binnenklimparadijzen en op blote voeten laten lopen.

Ze is al wel vooruit gegaan maar te langzaam naar
Mijn zin maar misschien wil ik te veel.
Onze tip was juist stevig schoeisel :D
pi_136343624
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 22:04 schreef TimeJumper het volgende:

Goh wat makkelijk zeg dat je hem zo kunt overtillen. Ideaal bij dagjes weg :Y
Tsja, het moet al vanaf dat hij 2 weken is, omdat de oudste toch echt van school moest. Hij is niks anders gewend...
Het wordt wel minder nu hij ouder wordt, maar dan kan hij ook wel zonder de rest van zijn slaap..
pi_136343802
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 22:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Onze tip was juist stevig schoeisel :D
Voor buiten schoenen die steun gaven aan de hak. En dat kon ik niet plaatsen met de blote voetjes. Ja dan moet ze hem zelf corrigeren. Dacht bij mezelf bij niet stevige schoenen dan toch ook? :?
  woensdag 5 februari 2014 @ 07:26:25 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136352848
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

Foto?
u vraagt....

pi_136352979
:D Malle Anouk! En wat een lange haren joh!

Wat een prachtig kleed Soempie O+ M is ook van het hutten bouwen de laatste tijd, maar zijn a-creatieve moeder gooit dan gewoon een deken over de tafel :@

Peutergym heb ik ook wel eens naar gekeken, leek me wel wat voor mijn spring-in-het-veld, maar het past gewoon niet in het schema :') En ik zou het juist fijn vinden als het iets is wat je samen doet, en niet dat hij alleen gaat en ik weer weg moet.

Dus voorlopig houden we het bij zwemmen, dat is echt ons moment O+ Kyara zei dat een tijd geleden, dat er maar weinig uitstapjes zijn die je écht samen doen (ipv hij speelt of doet wat en ik kijk toe) behalve zwemmen, zo ervaar ik dat ook :Y M is net over naar een nieuwe groep en hij moet wel echt veel nieuwe dingen gaan leren. Drijven en dingen opduiken en van de kant springen en er weer uit klauteren. Hij vindt het erg spannend. Ik vind het niet zoveel gedoe eigenlijk; we hebben een grote kleedruimte waar ik ons omkleed en na afloop douchen we daar en doe ik op de verschoonkussens naast het bad M zijn luier en romper aan en dan wandelen we terug, eet hij een banaan terwijl ik me aankleed en dan doe ik hem zijn kleren aan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136353286
Oh, en we gaan dit weekend waarschijnlijk naar de Efteling. Aangezien ik daar in mijn hele leven twee keer ben geweest toen ik allang studeerde :@ : wat is daar echt onmisbaar voor peuters? Het sprookjesbos weet ik, maar zijn er verder nog aanraders?
  woensdag 5 februari 2014 @ 08:29:12 #60
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136353292
Anouk :D

Peuters zijn zo leuk! Zo lekker eigenzinnig en eigenwijs en ze laten zich nog niet hinderen door wat "hoort" O+
Oude (on)bekende.
  woensdag 5 februari 2014 @ 08:31:29 #61
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136353311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en we gaan dit weekend waarschijnlijk naar de Efteling. Aangezien ik daar in mijn hele leven twee keer ben geweest toen ik allang studeerde :@ : wat is daar echt onmisbaar voor peuters? Het sprookjesbos weet ik, maar zijn er verder nog aanraders?
Ben er al heel lang niet geweest, maar vroeger ( :') )was er ook een treintje dat door het park reed. Kan me voorstellen dat kleine jongetjes dat leuk vinden ;)
Oude (on)bekende.
  woensdag 5 februari 2014 @ 08:33:11 #62
244125 laziness
pi_136353331
Auto's die zo'n track volgen en je kind dus veilig kan sturen.
Carnival Festival. Droomvlucht.
pi_136353337
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Anouk :D

Peuters zijn zo leuk! Zo lekker eigenzinnig en eigenwijs en ze laten zich nog niet hinderen door wat "hoort" O+
Of door wat hun moeder aan ze vraagt :P

Maar je hebt gelijk, ik vind dat ook zo mooi, die plannen en duidelijke ideeën die ze in hun hoofd hebben. Dat zo'n klein mensje zo goed kan weten wat het wil, heel bijzonder is dat O+ Waar ik ook heel blij van word is die eindeloze fantasie, en het overal iets moois in zien. M die naar een nachochipje kijkt en zegt: 'kijk, beer!' (om dan later toch te besluiten dat het een auto is :+ ) Gisteren zaten we op de fiets naar huis en M gooide zijn hoofd achterover om even met me te knuffelen ( O+ ) en bleef een tijdje zo liggen om naar de wolken te kijken ("wollete mama") en te vertellen wat hij erin zag O+ (auto's weer :') ) het is weer licht als we naar huis fietsen *O* zo fijn!
pi_136353390
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
carnival, soepkommen, pagode, zwanenbootjes, oude tuffers, land van laaf, anton piek plein, oh dan nog zo'n draai ding met een walvis in het midden (tussen de oude auto's en de pyton in), pirana (maar misschien nu wat koud), de traptreintjes, verder is er ook een leuk speeltuintje, de doolhof.
pi_136353408
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Of door wat hun moeder aan ze vraagt :P

Maar je hebt gelijk, ik vind dat ook zo mooi, die plannen en duidelijke ideeën die ze in hun hoofd hebben. Dat zo'n klein mensje zo goed kan weten wat het wil, heel bijzonder is dat O+ Waar ik ook heel blij van word is die eindeloze fantasie, en het overal iets moois in zien. M die naar een nachochipje kijkt en zegt: 'kijk, beer!' (om dan later toch te besluiten dat het een auto is :+ ) Gisteren zaten we op de fiets naar huis en M gooide zijn hoofd achterover om even met me te knuffelen ( O+ ) en bleef een tijdje zo liggen om naar de wolken te kijken ("wollete mama") en te vertellen wat hij erin zag O+ (auto's weer :') ) het is weer licht als we naar huis fietsen *O* zo fijn!
O+ ze blijven verbazen he? Heerlijk!
En wat de Efteling betreft, zo ongeveer alles behalve de Python, Joris en de draak en de Vliegende Hollander ;) Veel plezier!
pi_136353431

CS, wat leuk de Efteling! Wat Lazi zegt inderdaad. Droomvlucht O+
En natuurlijk het carnaval. Taatatataatatatatida, taatatataatatatatita! (Heeft iedereen het deuntje weer in zijn hoofd? :+ )
pi_136353461
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:40 schreef Shandaly het volgende:

[..]

O+ ze blijven verbazen he? Heerlijk!
En wat de Efteling betreft, zo ongeveer alles behalve de Python, Joris en de draak en de Vliegende Hollander ;) Veel plezier!
dit is een stuk efficienter dan hoe ik het zei :D
pi_136353465
Ik niet Kyara 8-)

Dank voor de tips allemaal ^O^ En As, ik vond jouw lijst juist heel handig :Y
pi_136353478
Dat komt nog wel CS. Dont worry.....
pi_136353487
Misschien vervangt het het liedje van Tractor Tom wat al dagen in mijn hoofd zit :+
pi_136353496
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:42 schreef Kyara het volgende:

CS, wat leuk de Efteling! Wat Lazi zegt inderdaad. Droomvlucht O+
En natuurlijk het carnaval. Taatatataatatatatida, taatatataatatatatita! (Heeft iedereen het deuntje weer in zijn hoofd? :+ )
En bedankt!
Lars is ook al zo fan van de filmpjes van Jokie en Jet... ik loop al hele dagen met dat deuntje in mijn hoofd...
pi_136353505
We hebben een soort standaard rondje als we gaan. We doen alleen het sprookjesbos heel kort want ik heb geloof ik de enige peuter die dat niet leuk vind.
pi_136353514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:46 schreef Shandaly het volgende:

[..]

En bedankt!
Lars is ook al zo fan van de filmpjes van Jokie en Jet... ik loop al hele dagen met dat deuntje in mijn hoofd...
joki en jet gaan de wereld rond, op zoek naar avontuur in een luchtbalon
die???
  woensdag 5 februari 2014 @ 08:48:54 #74
244125 laziness
pi_136353526
De soepkommen, monsieur cannibale, vind ik veel te snel en draaierig voor een mini van net 2 hoor!
En de mijne van 3 hoef ik er ook nog niet in te stoppen.
pi_136353533
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:46 schreef Shandaly het volgende:

[..]

En bedankt!
Wij hebben alle drie de dvd's. Die worden grijs gedraaid. En in de auto de cd's van de Sprookjesboom.
pi_136353545
Hier staan er veel: Jokie en Jet

Lars kent ze bijna allemaal uit z'n hoofd: "Kijk mam, dan gooit ie de stok, en dan komt ie in de boom, en dan doet ie zo toet op z'n neus en en"
pi_136353577
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:48 schreef laziness het volgende:
De soepkommen, monsieur cannibale, vind ik veel te snel en draaierig voor een mini van net 2 hoor!
En de mijne van 3 hoef ik er ook nog niet in te stoppen.
oh echt? Yaro vind het wel leuk. Maar het zoontje van mijn vriendin gaat al een jaar in de bob en daar krijg ik yaro met een mogelijkheid in. Hoeft van mij ook niet.
en yaro had echt tot voor kort niks met de draaimolen :D
heerlijk al die verschillende kindjes.
pi_136353604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:50 schreef Shandaly het volgende:
Hier staan er veel: Jokie en Jet

Lars kent ze bijna allemaal uit z'n hoofd: "Kijk mam, dan gooit ie de stok, en dan komt ie in de boom, en dan doet ie zo toet op z'n neus en en"
ja ik ken ze. Yaro zit nu weer in de lego filmpjes en buurman en buurman.
papa gaat waarschijnlijk 17 feb met hem naar de nieuwe lego film.
  woensdag 5 februari 2014 @ 09:26:43 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136354087
Jeeee Susie wat is het haar van Anouk langgggggg, mooi hoorrr !
Rayen 2½ jaar!
pi_136354493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:

van vindt!Zwemmen hebben we gedaan toen ze baby was maar het aan en uit kleden was echt een gedoe inderdaad. Met douchen en alles, was echt niet handig, en ze krijste vaak na het zwemmen dus niet meer gedaan...binnenkort naar Landal daar kijken wat ze er
Ja, het is allemaal van stof en stiksel. :Y

Zwemmen hebben we nog nooit gedaan (behalve dan in de zomer in meertjes, de zee, buitenzwembaden, enz.). Ik zag ook op tegen het gedoe. Misschien dat M. en z'n vader nog wel in het weekend op zwemles gaan later dit jaar.
pi_136354564
CS, ergens wat achteraf heb je ook de traptreintjes. Dat vond M. ook machtig mooi! Er is daar ook een molen bij. Als je als volwassene op de rand achter gaat zitten gaat het trappen beter, zomaar een tip. :+ En de Fordjes natuurlijk en dat ze dan zelf sturen. ^O^

Deze. *O*

Oh, spuit 11.

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 05-02-2014 09:59:43 ]
pi_136354761
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:38 schreef As1981 het volgende:

[..]

carnival, soepkommen, pagode, zwanenbootjes, oude tuffers, land van laaf, anton piek plein, oh dan nog zo'n draai ding met een walvis in het midden (tussen de oude auto's en de pyton in), pirana (maar misschien nu wat koud), de traptreintjes, verder is er ook een leuk speeltuintje, de doolhof.
Oja, dat speeltuintje! Dat is ook wat achteraf en daar is een piano bij waar ze over kunnen lopen en op kunnen springen. Dat was ook erg tof. :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 5 februari 2014 @ 22:37:45 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136384390
ik heb medelijden met mijn peuter ;( hij baalt dat hij een luier om moet, maar hij heeft iets van een buikgriepje oid, wat hij poept lijkt wel water :X (ik had zelf gisteren last van, vandaag hij dus). ik vraag me af wanneer m'n kleuter aan de beurt is :') voor de zekerheid houd ik hem iig morgen thuis van de psz, lijkt me veiliger voor de kindjes daar ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136384766
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:37 schreef DJMO het volgende:
ik heb medelijden met mijn peuter ;( hij baalt dat hij een luier om moet, maar hij heeft iets van een buikgriepje oid, wat hij poept lijkt wel water :X (ik had zelf gisteren last van, vandaag hij dus). ik vraag me af wanneer m'n kleuter aan de beurt is :') voor de zekerheid houd ik hem iig morgen thuis van de psz, lijkt me veiliger voor de kindjes daar ;)
dan ben je al een beetje te laat,virus heeft al even rondgehangen ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 5 februari 2014 @ 23:03:39 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136385654
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:44 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

dan ben je al een beetje te laat,virus heeft al even rondgehangen ;)
vandaag is hij sowieso niet geweest, en ik kreeg zelf gisterenmiddag pas last. hopelijk kan ik op deze manier toch wat kindjes sparen ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 februari 2014 @ 10:12:37 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136393268
Vanmorgen niets aan de hand, dus toch maar heen gebracht, hangt er een briefje dat er waterpokken heersen, dus ik hoop dat hij ze oppikt, hij kan ze maar gehad hebben (hoe sneu het ook is natuurlijk)

pi_136461931
Gefeliciteerd met O, Laziness! *O* (toch? :@ )

Ik heb al jullie tips in de Eftelingapp gezet en we gaan zo op pad. In de regen... goetidee mama! 8-)
pi_136468858
Veel plezier CS!
pi_136468920
Veel plezier Clubsoda! En ik ben benieuwd naad secties. Wij gaan 16 maart. Ledendag van de rabobank. Alles uitverkocht :X dus tips zijn welkom. Rosalie gaat niet mee btw
pi_136473021
Wij gaan ook 16 maart en dan 29 maart weer :P
pi_136473877
:o gezellig! Komen we elkaar cast tegen :P
Maar ook de rabo dag dus? En dan twee weken later gewoon zomaar?
pi_136474288
Het is echt heel leuk O+ Peuter is uiteindelijk toch in slaap gevallen ('nee mama, niet slapen, Mita watter... zzzz :Z ) Zo goed als alles was hier getipt werd gedaan, behalve de traptrein en piraña (dicht) en monsieur Cannibe (ging me te snel). Grootste hit was de Polka Marina, kind ging helemaal los, gillen, joelen, gieren van de lach O+ En kijken naar de Python viel ook erg in de smaak. En droomvlucht inderdaad (mooooooi mama, donter, mooi!) Oh, en er is geen kip, heerlijk! ^O^
pi_136474792
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:27 schreef danic het volgende:
:o gezellig! Komen we elkaar cast tegen :P
Maar ook de rabo dag dus? En dan twee weken later gewoon zomaar?
2 weken later is er Trosledendag met artiesten. We nemen dan de twee ooms van mijn man mee. Die zijn gehandicapt en vinden de Efteling te gek en zijn ook gek op muziek. Ze zijn bijna jarig dus doen we dat voor hun verjaardag b
pi_136474956
Klinkt ontzettend leuk CS!

Mijn peutertje heeft met zijn verjaardag koekiemonster met peperkoek getrakteerd dus nu heet de peperkoek hier standaard monsterkoek O+
  zaterdag 8 februari 2014 @ 20:27:36 #95
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136481838
Stoer ClubSoda zo in de regen ;) Klinkt heel leuk en aanstekelijk om zelf ook eens te gaan ;)
Was wel erg rustig denk ik in de efteling door dat weer of niet?

Rayen is nu 2 jaar en bijna 3 maanden. Nu heb ik eigenlijk zo'n klein peuterbedje gezien wat ik heel leuk vind maar nu vraag ik me af zou het niet te vroeg zijn?
Ik vraag me eigenlijk ook af of hij wel wil blijven liggen :? maar ja als je het niet probeer weet ik het niet.
Maar liggen jullie peuters al in een peuterbedje? of nog steeds zeg maar in zo'n tralie-babybedje?
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 februari 2014 @ 20:30:24 #96
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136481955
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:27 schreef TimeJumper het volgende:
Stoer ClubSoda zo in de regen ;) Klinkt heel leuk en aanstekelijk om zelf ook eens te gaan ;)
Was wel erg rustig denk ik in de efteling door dat weer of niet?

Rayen is nu 2 jaar en bijna 3 maanden. Nu heb ik eigenlijk zo'n klein peuterbedje gezien wat ik heel leuk vind maar nu vraag ik me af zou het niet te vroeg zijn?
Ik vraag me eigenlijk ook af of hij wel wil blijven liggen :? maar ja als je het niet probeer weet ik het niet.
Maar liggen jullie peuters al in een peuterbedje? of nog steeds zeg maar in zo'n tralie-babybedje?
Geert is met ongeveer dezelfde leeftijd overgegaan naar een peuterbedje. Hij klom telkens uit z'n ledikant en na twee keer vallen wilde hij daar dus ook niet meer in. Toen nog tijdelijk opgelost door een zijkant los te halen, maar een gewoon peuterbed was een betere oplossing. Daar slaapt hij nu (nog net geen drie jaar) prima in.

pi_136481962
Kyara :D

CS! dapper! regen :N we zijn met R geweest toen ze 20 maanden was en we hebben toen alleen carnaval festival of zo iets maar dat vond ze echt niet leuk. Misschien dat ze het nu wel van kan genieten!

TJ we hebben hier nog een ledikant op onze slaapkamer staan :Y
pi_136482016
Hier ging yaro over een maand of twee voor zijn tweede verjaardag. Ging hier zonder problemen. Hij sliep altijd in een slaapzak en lag overal en nergens. Maar zodra in het grote bed onder een deken en hij ligt stil.

maar ik weet ook peuters die er moeite mee hebben dus is denk ik ern kwestie van proberen.

fijn dat het een leuke dag was cs. Ik wil ook welweer maar voor de vakantie gaat het hem niet meer worden.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 21:00:04 #99
244125 laziness
pi_136483161
Mijn peuter werd vandaag drie en hij heeft genoten! Morgen fotospam :P

zaterdag 8 februari 2014 @ 21:07:35 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136483452
Lazi O+
Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 21:25:04 #101
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136484167
Laziness wat een leuk knulletje, nou ja knulletje ;) , knul met zijn 3 jaar heb je toch O+
Gefeliciteerd! *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_136485183
Hoera voor O.! Mooi dat de spanning zijn dag niet heeft verpest.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:16:05 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136486048
Gefeliciteerd met O Laziness *O* Wat vind ik je mannetje toch geweldig! O+

TJ, hier ook nog gewoon een ledikant hoor. Ze past nog prima en klimt er nog niet uit, dus vind het ook wel prima. Wel zijn we de andere kamer aan het opknappen alvast (groter dus, 1 muur een andere kleur, zoveel hoeft er nu ook weer niet te gebeuren :P) en waarschijnlijk gaat ze morgen al over, maar dan nog zonder leuke frutsels en dergelijks aan de muur, want weet nu nog niet waar haar 'grote' bed straks kan staan (wat praktisch is dus).
Maakt het overigens niet minder spannend ;)
pi_136486067
Gefeliciteerd Lazi!

En TJ, A. kreeg ergens voor zijn tweede verjaardag het peuterbed op zijn kamer(het ledikant stond er ook), en op een avond wilde hij in het peuterbedje.

Nu slaapt hij er prima in, hij heeft alleen wel de neiging om nog te gaan spelen als wij hem 's avonds naar bed brengen. En dan gaat hij rustig tot 9 uur door.
pi_136486274
Gefeliciteerd Lazi! Ben benieuwd naar de verjaardagspam!

Leuk een verjaardag zonder topic switch :D

Ligt heel erg aan het kind wanneer over te gaan naar een peuterbed. Ik weet dat er ook al dreumesjes zijn die er in slapen. En als je een klimgeit hebt dan zul je ook eerder overstappen lijkt mij.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:23:28 #106
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136486337
Ik doe vanavond geen uitspraken over peuterbedden, of zijkanten die op verzoek van peuter weer uit z'n bed zij gehaald 8-)
Oude (on)bekende.
pi_136486371
Ik wou net zeggen vraag het aan Musje, TJ :D
pi_136487412
Sofie ging over vlak voor haar derde verjaardag. Het hoefde niet eens echt, maar we hadden het peuterbed gekregen en het stond ons in de weg. Sofie sliep er gelijk goed in.

Gefeliciteerd met je prachtige zoon lazi!!!
*poef* nu is het weg
pi_136488981
Zolang ze nog goed slapen in het ledikant lekker zo laten hoor, al sta je te trappelen om er een leuke peuterkamer van te maken:D
pi_136490737
Hier iets voor het tweede jaar geprobeerd het peuterbed, maar dat is maar een paar keer gelukt, hij kwam er steeds uit. Was ook een periode dat het thuis wat rommelig was (zetten van dakkapel dus s avonds nog wat klussen bijv.) dus voorlopig maar weer even aan de kant gezet en voor de jongste een ledikantje bij gekocht ipv forceren.. Over een paar maandjes proberen we het nog eens. Bijkomend nadeel was dat de nachten die hij in het peuterbed sliep al om 6 uur wakker was terwijl hij normaal niet voor 9 uur wakker wordt :{ ;)
Plus ben ik bang dat als hij s nachts een keer wakker wordt hij heel stilletjes naar Eline d'r kamer gaat en haar uit bed wil halen (ofzo). Wij slapen op de zolder dus als hij heel stil is hoor ik hem misschien niet meteen ben ik bang. Iemand daar meer ervaring mee of blijven jullie peuters op hun eigen kamer als ze wakker worden?
  zondag 9 februari 2014 @ 00:25:33 #111
244125 laziness
pi_136491011
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 21:52 schreef Vanyel het volgende:
Hoera voor O.! Mooi dat de spanning zijn dag niet heeft verpest.
Het was gezonde spanning, enthousiasme :D

Gefeliciteerd met driejarige Dot!
  zondag 9 februari 2014 @ 00:27:49 #112
100412 mefke79
komt goed!
pi_136491078
Onze peuter komt zijn peuter bed regelmatig uit. Dan gaat hij in zijn stoel een boekje lezen ofzo. Zijn deurklink staat omhoog, dat houdt hem in zijn kamer. Zijn oudere broer lag al voor hij 2 werd in eem eenpersoonsbed en dat ging meteen goed. Die heeft zijn klink nooit omhoog gehad want dat was gewoon niet nodig. Hangt dus ook van het kind af.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 9 februari 2014 @ 00:31:57 #113
244125 laziness
pi_136491214
O. is al heel lang over naar een peuterbed. Het werd krapjes en het gebonk 's nachts tegen de spijlen bij het omdraaien was ik zat. En hij klom uit het ledikant.

Verder doet hij twee stappen en staat dan naast papa dus ik heb geen ervaring met peuters op andere kamers.
Ik ben wel heel blij met papa het dichtst bij het peuterbed. Die mag de gezichtsbetastingen inclusief gefluister ondergaan :P
pi_136492889
Mijn peuter ging over met 2 jaar en 2maanden, vanwege zijn zus. 3 maanden ervoor lukte het niet, maar toen opeens wel.
Hij komt pas zelf zijn bed en kamer uit sinds hij de deur open kon doen. Pas een maand op wat (deurklink zat omhoog, omdat hij op zolder slaapt).
Bij zijn zus ging hij alleen kijken als hij haar hoorde s ochtends. Maar dat mag niet meer, omdat ze soms dus alleen kletst en dan nog even slaapt.
pi_136493226
Dot is denk ik ook rond 2 overgegaan naar een peuterbed. Was liefde op het eerste gezicht. Ze kwam er bijna een jaar lang niet zelf uit.
Nu wel, das handig en vervelend, afhankelijk van het moment.

Dot heeft vrijdag op de tafel gestaan terwijl er gezongen werd. Vrijdagavond en zaterdag tantrums from hell, dus we houden het verder rustig. Wordt ook wel veel anders iin combi met haar broertje.
  zondag 9 februari 2014 @ 08:00:42 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136494759
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:30 schreef Troeta het volgende:
Zolang ze nog goed slapen in het ledikant lekker zo laten hoor, al sta je te trappelen om er een leuke peuterkamer van te maken:D
hier staat manlief met name te trappelen... as we speak is hij volgens mij zijn kast aan het uitruimen, zodat deze te verplaatsen is :X
pi_136494784
Sofie kwam er in het begin wel uit. Ze propte billen doekjes tussen bed en muur, ging boekjes lezen of spelen. Nu niet meer. Als ze nu wakker is roept ze ons.

Het hoefde hier ook niet perse, maar vond het ook een mooie stap verder. Kan dus ook.

Gefeliciteerd met Dot Vanyel.
*poef* nu is het weg
  zondag 9 februari 2014 @ 08:18:20 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136494831
Hier slaapt Lientje sinds een week of 6 in een peuterbed, met 2,5 jaar ging ze over.

Ik had het idee dat ze het fijn zou vinden, meer vrijheid en meer ruimte in bed, d'r stokke bed werd wat krap.
Wel was ik heel bang voor veel uit bed komen enz....

Nooit een probleem gehad tot nu toe, het ging echt zo gemakkelijk! :)
We hebben twee dezelfde bedjes voor haar. Een op haar kamertje en een bij ons op de kamer als Co-sleeper tegen het bed van mijn man aan.
Ze is geregeld wakker in de nacht en slaapt dan fijn bij ons tot de volgende ochtend. O+
pi_136495015
Ja, het is echt leuk zo'n peuterkamer! Mex ging al heel vroeg naar een laag open ledikant, die vond dat opgesloten gevoel heerlijk, maar Nena zie ik nog wel anderhalf jaar in haar ledikantje.
Dat zelf uit bed komen vind ik juist handig eigenlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 februari 2014 @ 08:49:56 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136495047
ik wil mijn schoenen wel eens onder de tafel zetten (lui varken dat ik ben). Zonet zag Geert mijn winterlaarzen staan en trekt ze aan. Vervolgens laat hij ze midden in de kamer slingeren. Weer even later moest hij naar de wc voor een papiertje om z'n neus te snuiten en hij struikelt over die laarzen .. roept uit : rotlaarzen :( dus ik zeg.. Rotlaarzen?? Dan moet je ze opruimen, kun je er ook niet over struikelen ... Hij pakt ze op en zet ze netjes in de gang :D :D

pi_136495064
Wij hebben de deur nu wel dicht met een touw. Klink stond eerst omhoog, maar die krijgt hij inmiddels open. En vooral 's avonds probeert hij het nog wel. 's Ochtends gaat hij pas aan de deur rammelen als hij ons hoort.
  zondag 9 februari 2014 @ 08:55:19 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136495086
Nog geen uur later zijn de kamers omgeruild :X Als die man wat in zijn hoofd heeft! :D
Anouk is er ook blij mee, vind de kleur groen mooooooooi O+ of ze vanmiddag ook gaat slapen zullen we zien. Ik hang nog niets aan de muren, aangezien ik nog niet weet hoe de kamer ingedeeld moet gaan worden als ze een groter bed heeft.

Soms kunnen ze je wel verbazen hè DJMO.
pi_136495098
Kan je een voorbeeld aan nemen DJMO :D

oh deur dicht zou ik nooit doen, dan wordt hij echt bang als hij opgesloten zit.

Snel Susie!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 februari 2014 @ 08:58:42 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136495114
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 08:56 schreef Troeta het volgende:
Kan je een voorbeeld aan nemen DJMO

:@
mjah, ik zet ze dan nog wel netjes onder de tafel zodat je er niet over kan struikelen (en het is ook gewoon gemakzucht, zo kan ik er de volgende dag snel bij :P ) maar je zag hem nadenken bij m'n woorden en het besef komen dat door ze netjes weg te zetten je er niet over kon struikelen, dat vond ik heel grappig om te zien :Y

zondag 9 februari 2014 @ 11:05:51 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136496844
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 08:56 schreef Troeta het volgende:
Kan je een voorbeeld aan nemen DJMO :D

oh deur dicht zou ik nooit doen, dan wordt hij echt bang als hij opgesloten zit.

Snel Susie!!
Stukje eigen belang ook; haar oude kamertje komt bureau en laptop en suks te staan :P Maar ik heb de hele zolderkamer *O* (voor de was :( )
  zondag 9 februari 2014 @ 16:32:17 #126
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136510159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:24 schreef bitterend het volgende:
Ik wou net zeggen vraag het aan Musje, TJ :D
Haha oh die had ik dan gemist.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:30 schreef Troeta het volgende:
Ja dat laatste is het, zit gewoon te kwijlen op zo;n peuterbedje :+
Hij slaapt eigenlijk nog prima in zo'n ledikantje, al ligt hij weleens tegen het hoofdeind aan, maar dat heb je met een peuterbedje waarschijnlijk ook.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties. Ik zit toch nog steeds te twijfelen :@ :+ :P
Wij wonen niet zo ruim, dus het moet het één of het ander zijn. Kan het niet zomaar ergens nog effe opslaan.
Dus ben nu geneigd het even bij zo'n ledikantje te houden, want als het peuterbedje niet lukt of hij gaat steeds aan de wandel :+ dan is er geen weg meer terug. :P

Ohw mijn knulletje heeft maat 26 van schoenen :o :+
Rayen 2½ jaar!
pi_136510346
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:05 schreef Susie het volgende:

[..]

Stukje eigen belang ook; haar oude kamertje komt bureau en laptop en suks te staan :P Maar ik heb de hele zolderkamer *O* (voor de was :( )
Leuk!!

Ik zou niet weten wat ik met zo veel kamers moet doen :D

TJ big foot :o hier maat 23!
  zondag 9 februari 2014 @ 17:28:38 #128
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136512756
Leuk dat Anouk zo blij is met haar kamer!

En TJ, eerste poging tot groot bed (zijkant uit ledikant) was hier geen succes :p Slapeloze nachten voor ons alle drie en dus zijkant er weer ingezet ;)

Gister begon S. zelf over de zijkant er weer uit halen en hij heeft dat toen samen met papa gedaan. Ik doe nog geen definitieve uitspraken, maar vanacht ging het goed :D Zou wel heel lekker zijn als dit goed gaat. Mijn ouders hebben een peuterbedje op maat laten maken ( O+ ) en dat is over een week of twee klaar. Zo mooi zijn als S. voor z'n broertje komt succesvol over is! Kan het ledikantje naar het babykamertje zodat we de baby ook daar te slapen kunnen leggen, mochten we om wat voor reden dan ook de baby even liever niet bij ons in het wiegje hebben (ik denk dat dat het eerste jaar niet gaat gebeuren, maar het idee vind ik wel fijn ;) )
Oude (on)bekende.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:54:13 #129
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136513728
Hahahahaha Susie komt dat er zoachteraan, voor "de was" :( _O-
Enne handig joh zo'n man die gelijk doorpakt ;)

Tsjee Bitterend maatje 23 maar ;)

Enne jompels *O* voor Geert, haha zou dit alle dagen zo doorzetten met gelijk opruimen. Want een ideaal kind zou je dan krijgen ;)

Gisteren hebben wij een dagje Landalparcs gedaan, is heel goed bevallen. Maar zijn middagslaapje schoot erbij in want ja natuurlijk veel te veel te zien. 's ochtends in de binnenspeelhal gezeten en daarna een frietje gegeten.
Rayen vind dat helemaal te gek want zo gauw we ergens gaan zitten om te eten of drinken al is het op het terras dan is het een restaurant.
Daarna gaan zwemmen, wat hij helemaal te gek vind. Vooral de glijbanen vielen in goede smaak. En gelukkig heeft hij geen watervrees.
Toen we om half 5 in de auto zaten duurde het nog geen 2 minuten of hij was in diepe slaap.
Dus we gaan nog weleens een weekendje boeken :Y

Bitterend wanneer gaan jullie?

Ah op die manier MevrMus, ha wel grappig dat die er dan zelf weer over begint om het toch eruit te halen. En ik ben heel benieuwd naar het nieuwe peuterbedje.
Wel over 2 weken een foto laten zien hé :Y

[ Bericht 8% gewijzigd door TimeJumper op 09-02-2014 17:59:37 ]
Rayen 2½ jaar!
  zondag 9 februari 2014 @ 18:15:42 #130
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136514690
Ben benieuwd of hij het prettig blijft vinden Mus!

Klinkt als een fijne dag TJ.

Anouk heeft zeer goed geslapen in haar nieuwe kamer. Wilde om 12 uur er al in en kwam er half 4 pas uit :X En ze is tegenwoordig niet meer bang voor de bezem, dus handig schoonmaakhulpje ;)

En Bitterend, het een gewone eensgezinswoning hoor. Maar goed, neemt niet weg dat we idd genoeg kamers hebben. En ja, die zolder, wasmachine daar hè? ;) Het is niet zo dat ik voor mijn lol daar nou ga zitten haken ofzo, dat doe ik toch liever gewoon beneden ;)

En we zijn hier de speen aan het afleren sinds woensdag. Normaal had ze binnen thuis dat ding altijd in. Erg storend, maar ja... dus afspraak gemaakt, donderdagochtend half uur gehuild om dat ding, vrijdag was het al wat korter, zaterdag haast niet en vanmorgen helemaal niet *O* Wel vanmiddag voor ze naar bed ging, dat zal nog wel even blijven. Overigens mag ze hem nu dus alleen nog maar in bed. Al een vooruitgang vind ik.
pi_136519711
Susie :D onze was staat op de "kinderkamer" maar we hebben ook een droger dus mocht ze ooit naar haar kamer verhuizen kunnen we die ook gebruiken haha

TJ klinkt echt als een geslaagde uitje! we gaan naar Landal in Limburg! daar is ook een zwemparadijs! Ben echt benieuwd hoe ze het vindt...ik heb trouwens geen badpak gekocht! vond ze allemaal lelijk en mijn man vond het ook niet nodig. We hebben gewoon een zwembroekje voor haar.

Musje ik hoop dat het goed blijft gaat O+
  zondag 9 februari 2014 @ 20:41:01 #132
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136521769
Nou Susie al een hele vooruitgang vind ik :Y en och als ze hem 's middags nog in bed heeft. Dat is al een stuk minder erg dan de hele dag in lijkt me zo.

Nou Bitterend ik vind dat dat prima kan alleen een broekje hoor. Zou ik ook doen als ik een meid had.
Het zwemparadijssss was echt een succes. Wij waren in het Vennenbos in Hapert.
Maar die omkleedhokjes wat een crime daar zeg. Pure ellende, zo klein.
En kom je nadat je je hebt omgekleed met al je tassen naar buiten moet je ook nog muntjes kopen voor die opbergkastjes. :(
En dat kan alleen maar daar, dus hop alles op die natte vloer.
Maar verder was het een grote hit.
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 februari 2014 @ 20:44:08 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136521965
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:54 schreef TimeJumper het volgende:
Hahahahaha Susie komt dat er zoachteraan, voor "de was" :( _O-
Enne handig joh zo'n man die gelijk doorpakt ;)

Tsjee Bitterend maatje 23 maar ;)

Enne jompels *O* voor Geert, haha zou dit alle dagen zo doorzetten met gelijk opruimen. Want een ideaal kind zou je dan krijgen ;)

Gisteren hebben wij een dagje Landalparcs gedaan, is heel goed bevallen. Maar zijn middagslaapje schoot erbij in want ja natuurlijk veel te veel te zien. 's ochtends in de binnenspeelhal gezeten en daarna een frietje gegeten.
Rayen vind dat helemaal te gek want zo gauw we ergens gaan zitten om te eten of drinken al is het op het terras dan is het een restaurant.
Daarna gaan zwemmen, wat hij helemaal te gek vind. Vooral de glijbanen vielen in goede smaak. En gelukkig heeft hij geen watervrees.
Toen we om half 5 in de auto zaten duurde het nog geen 2 minuten of hij was in diepe slaap.
Dus we gaan nog weleens een weekendje boeken :Y

Bitterend wanneer gaan jullie?

Ah op die manier MevrMus, ha wel grappig dat die er dan zelf weer over begint om het toch eruit te halen. En ik ben heel benieuwd naar het nieuwe peuterbedje.
Wel over 2 weken een foto laten zien hé :Y
klinkt als een heerlijke dag O+

enne over opruimen .. is het raar dat mijn kinderen allebei voor het douchen hun eigen kleren zelf in de wasmand danwel machine stoppen ?? :P ik hoef werkelijk bijna nooit kleding te verzamelen, het ligt gewoon keurig in de mand in de badkamer :P

zondag 9 februari 2014 @ 20:49:09 #134
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136522299
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

klinkt als een heerlijke dag O+

enne over opruimen .. is het raar dat mijn kinderen allebei voor het douchen hun eigen kleren zelf in de wasmand danwel machine stoppen ?? :P ik hoef werkelijk bijna nooit kleding te verzamelen, het ligt gewoon keurig in de mand in de badkamer :P
Ja dat is heel raar :Y Wat een rare kinderen heb jij :P Haha _O- of de perfecte opvoeding :9 ;)

Rayen haalt wel was uit de wasmachine, of hij probeert er zelf in te kruipen hup hoofd eerst, zie je zo'n kontje naar buiten steken :+
Rayen 2½ jaar!
pi_136523986
Oh jammer van de kleine hokjes!! daar heb ik hekel aan...vooral na het zwemmen..alles nat en je probeert je handdoek niet op de grond te laten vallen :X
Ik zal iig slippers meenemen!
  zondag 9 februari 2014 @ 23:10:49 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136531544
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:12 schreef bitterend het volgende:
Oh jammer van de kleine hokjes!! daar heb ik hekel aan...vooral na het zwemmen..alles nat en je probeert je handdoek niet op de grond te laten vallen :X
Ik zal iig slippers meenemen!
Dit!

Ik ga met M dan in een grote kleedruimte.
Maar in landal hadden wij grote hokjes hoor. Daar gingen we gewoon met z'n drietjes in.
pi_136539284
Susie, fijn dat de speen zo vlot afwend overdag.
Mus, Hopelijk blijft het goed gaan!

Daan heb ik rond zijn 2e verjaardag overgedaan naar een peuterbedje. Zijn eerste slaapje is hij achter de deur begonnen.. Maar de slaapjes erna netjes in bed.
Ik heb hem ten overgedaan, omdat hij na een half jaar mieren met slapen eindelijk een rustige periode had. Dus wilde hem over hebben voor er evt weer een terugval/nieuwe fase zou zijn ;

Ik heb nu een zwemvest in huis voor Daan. eens kijken of ik deze week kan gaan zwemmen met hem. Even uittesten of hij er lekker in dobbert, voor we op vakantie gaan..
pi_136540965
De oplader van mijn laptop is dood }:| Dus ik kon dit weekend alleen mobiel fokken en dat reageert zo rot. Maar nu ben ik op mijn werk, dus hoi! :+

Wat betreft bedjes, M ligt nog in zijn ledikant. Hij bonkt wel met zijn hoofd tegen de bovenkant, maar dat komt omdat hij heel ver omhoog kruipt. Ik vermoed dat hij dat met ieder bed zou doen :D Ik vind een peuterbed geweldig, helemaal met een dekbedje en kussentje O+ Maar ik ben nu ook te bang dat hij gaat spoken 's nachts, dus we wachten nog maar even. Ik kan me zomaar voorstellen dat ik 'm anders ook achter de deur zou terugvinden DF :D Misschien gaan we dubbelglas in zijn kamer laten plaatsen dit voorjaar, dus misschien dat ik daarna de boel maar eens verder ga opknappen.

TJ, dat klinkt fijn, dat zwemmen! Ik ga ook altijd in een grote kleedruimte, dat vind ik ook handiger.

M is heel goed in slaap gevallen na het Eftelingavontuur (ik was bang dat hij over de draak zou dromen, die vond hij nogal eng. Arm ding). Het is zo'n blij en lief knulletje O+ Hij wil graag dingen delen met mensen/dieren/voorwerpen die hem dierbaar zijn. Zo hobbelde hij laatst naar de keuken om zijn tractor de pannen te laten zien die op het gasfornuis stonden. En vanochtend wenkte hij de hond om samen naar de vuilniswagen te kijken buiten :D Hij begint nu een beetje met cijfers en letters, de 0 kan hij al een tijdje en hij kan nu ook de M herkennen (en de h, die noemt hij stoel :+ )

En ik vind hem vaak zo hilarisch. Hij heeft twee vingerpopjes gekregen, Hompeltje en Pompeltje ('mij Ompels'). Ideale dingen, want als zij yoghurt eten wil M opeens ook bijvoorbeeld ^O^ Maar goed, die zitten dus regelmatig met ons aan tafel en wilden laatst ook een slokje sap. Waarop M natuurlijk dat halve hoofd in het bekertje duwt :') Dus Ompels moest gepoetst worden, en ik legde uit dat hij moest deppen met het doekje in plaats van vegen (Ompels' baard zit niet zo goed vastgelijmd :D ). Houdt hij het servetje tegen z'n pop en zegt "snuiten Ompels!" :+ Over minder dan twee weken gaan we op vakantie en ik heb er zo'n zin in *O* Lekker de hele dag aanklooien met m'n peuter en genieten van zijn gebabbel en nieuwe ontwikkelingen O+
  maandag 10 februari 2014 @ 12:21:38 #139
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136543003
Ik ga met Lientje ook niet in zo'n klein hokje.... althans niet meer voorlopig.
Vorig weekend nog een keer geprobeerd, want heel druk en in de grote omkleedruimte dus geen plek bij het aankleedkussen. Ze doet dan gewoon de deur van het kleedhokje open, blijft niet zitten op het bankje en de vloer is vies, dus ik vind niet dat ze daar op moet lopen met dr blote pootjes.

Dus de keren erna in zo'n grote omkleedruimte en 's ochtends vroeg als eerste bij het zwembad zijn ipv eind vd dag zoals de eerste keer.... :r
Want in de ochtend is alles nog lekker schoon en fris en is het niet zo druk.
Ik zet haar daar op het aankleedkussen en daar blijft ze wel zitten, met aankleden zet ik haar daar in een handdoek neer met wat lekkers en kleed ik eerst mezelf en en daarna Lientje.

Zwemmen met baby en peuter doe ik voorlopig niet aan en baby is toch nog te klein om mee te gaan. ;)
pi_136543013
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:41 schreef TimeJumper het volgende:
Nou Susie al een hele vooruitgang vind ik :Y en och als ze hem 's middags nog in bed heeft. Dat is al een stuk minder erg dan de hele dag in lijkt me zo.

Nou Bitterend ik vind dat dat prima kan alleen een broekje hoor. Zou ik ook doen als ik een meid had.
Het zwemparadijssss was echt een succes. Wij waren in het Vennenbos in Hapert.
Maar die omkleedhokjes wat een crime daar zeg. Pure ellende, zo klein.
En kom je nadat je je hebt omgekleed met al je tassen naar buiten moet je ook nog muntjes kopen voor die opbergkastjes. :(
En dat kan alleen maar daar, dus hop alles op die natte vloer.
Maar verder was het een grote hit.
jammer dat ik niet aan het werk was zaterdag, anders had ik je misschien gezien ;) maar fijn dat jullie het zo fijn gehad hebben :Y
pi_136544099
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:19 schreef Clubsoda het volgende:
M is heel goed in slaap gevallen na het Eftelingavontuur (ik was bang dat hij over de draak zou dromen, die vond hij nogal eng. Arm ding). Het is zo'n blij en lief knulletje Hij wil graag dingen delen met mensen/dieren/voorwerpen die hem dierbaar zijn. Zo hobbelde hij laatst naar de keuken om zijn tractor de pannen te laten zien die op het gasfornuis stonden. En vanochtend wenkte hij de hond om samen naar de vuilniswagen te kijken buiten Hij begint nu een beetje met cijfers en letters, de 0 kan hij al een tijdje en hij kan nu ook de M herkennen (en de h, die noemt hij stoel )

En ik vind hem vaak zo hilarisch. Hij heeft twee vingerpopjes gekregen, Hompeltje en Pompeltje ('mij Ompels'). Ideale dingen, want als zij yoghurt eten wil M opeens ook bijvoorbeeld Maar goed, die zitten dus regelmatig met ons aan tafel en wilden laatst ook een slokje sap. Waarop M natuurlijk dat halve hoofd in het bekertje duwt Dus Ompels moest gepoetst worden, en ik legde uit dat hij moest deppen met het doekje in plaats van vegen (Ompels' baard zit niet zo goed vastgelijmd ). Houdt hij het servetje tegen z'n pop en zegt "snuiten Ompels!" Over minder dan twee weken gaan we op vakantie en ik heb er zo'n zin in Lekker de hele dag aanklooien met m'n peuter en genieten van zijn gebabbel en nieuwe ontwikkelingen
Wat schattig O+ O+ O+ O+

en de stoel O+ hij heeft een punt inderdaad, knap gezien.

Jullie gaan op wintersport toch?
pi_136544110
Fee-nix, gefeliciteerd met je peuter! *G* *G* *G* *G*
pi_136544810
Jaa, gefeliciteerd Fee! *O*

Kyara, we gaan inderdaad een weekje wintersporten :Y Oh ja, wat ik nog vertellen wilde, M heeft voor zijn verjaardag een paardentrailer gekregen van Bruder (jouw M heeft daar zijn vuilnisauto van toch?). Wat een mooi spul is dat O+ Nu wil ik de rest van het assortiment ook :@

pi_136545015
Oh die is wel gaaf! Ik had idd hetzelfde bij het assortiment van Bruder :Y

M heeft die van Roadmax maar ik zag dat dat BWorld spul nieuw is. Ziet er ook mooi uit .
pi_136546812
Oh wat suf, ik had echt Bruder onthouden :@ Dat Bworld ziet er ook mooi uit O+ M is helemaal fanatisch van boerderijdingen en tractoren enzo. Zijn lullige Campina-tractor uit de bonusaanbieding is ook zwaar favoriet en gaat overal mee naar toe. Hij moest gisteren weer mee naar bed (en dan gaat hij dus echt heel lang spelen en vooral niet slapen) en de enige manier waarop ik hem ervan kon overtuigen het niet te doen, was te zeggen dat het hondje van oma wel graag met de tractor wilde spelen. Hij vroeg zich nog even af hoe dat moest, Chaia heeft immers geen handen :? maar uiteindelijk mocht ze hem meenemen O+
pi_136550122
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
Oh wat suf, ik had echt Bruder onthouden Dat Bworld ziet er ook mooi uit
Dat is ook allemaal van Bruder he ;)

M mag hier 1 stuk speelgoed mee naar bed nemen. Dan gaat ie wel spelen maar uiteindelijk ook gewoon zelf slapen. Alleen zijn vuilniswagen mag niet mee. De kerstboom, bak met duplo en garage trouwens ook niet.

M heeft een little people garage en daar zit een soort van glijbaan op (een nogal steile op/afrit). Hij noemt het de autoglijbaan. Gister wilde hij zelf op de garage klimmen omdat hij ook van de glijbaan afwilde :o 8)7 :?
pi_136550169
gefeliciteerd fee-nix *O*
pi_136550214
Oh ja, lekker helder :@ Ik heb een snothoofd, mag ik die kaart inzetten? 8-)

Ik vind jou een flauwe moeder dat de kerstboom niet mee in bed mag :{w

Gekke M O+ Mijnes wil vaak van mijn benen glijden (dan lig ik met mijn benen zo opgetrokken zeg maar) en maant mij dan standaard dat ook te doen. Het kan er bij hem niet in dat ik niet van mijn eigen benen af kan glijden :+
  maandag 10 februari 2014 @ 17:54:40 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136556965
Peuter logica :P

Flauwe moeder ben je Kyara! :P

Fee! Gefeliciteerd met je peuter! *O*
pi_136573242
Dag dames (en heren), ons zoon is afgelopen 2 jaar oud geworden, dus tijd voor de peuterspeelzaal. Wij zijn op zoek naar een moederfiets. Willen jullie misschien jullie ervaringen delen betreft de moederfietsen, punten waar we op moeten letten?
  maandag 10 februari 2014 @ 23:53:47 #151
244125 laziness
pi_136574171
Ik heb er geen maar misschien heb je iets aan dit topic?
Het is een reeks waarin ook veel moederfietsen besproken worden.

OUD / Fietsen met kinderen
pi_136576810
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:33 schreef xaban06 het volgende:
Dag dames (en heren), ons zoon is afgelopen 2 jaar oud geworden, dus tijd voor de peuterspeelzaal. Wij zijn op zoek naar een moederfiets. Willen jullie misschien jullie ervaringen delen betreft de moederfietsen, punten waar we op moeten letten?
Ik ben toevallig afgelopen zaterdag geweest voor een fiets. Waar je vooral op let is de manier waarop het zitje vast zit en als je er in de toekomst twee wil vervoeren of je dan ook nog bagage mee wil nemen. Dat kan en achterop. Voorop met zo'n transporterrek en achterop met een verlenger. Met verlenger word je fiets langer. Met transporter blijft hij even lang.. En hoeveel geld je er aan uit wil geven.
pi_136576950
Moederfiets: stabiliteit stabiliteit en stabiliteit. Er komt behoorlijk wat gewicht op en je wilt niet gaan zwieberen.
Onze peuter heeft ineens besloten dat trappen op een driewieler toch leuker is dan met je voeten trippelen. En dus heeft ie gisteren eindeloos rondjes door de tuin gefietst. We gaan maar eens op zoek naar een fiets met zijwielen want de driewieler is een beetje klein.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 07:50:35 #154
244125 laziness
pi_136577189
Ja hier zoek ik ook een fiets met zijwieltjes nu hij blijkt te kunnen fietsen. Van de zomer kon hij het nog niet en we pakken altijd de loopfiets ipv de te kleine driewieler. Maar hij kan het dus wel.
Ik ga maar eens meten in een fietsenwinkel en dan op MP speuren.
pi_136577925
Wij hadden dus een fiets, daar heeft Driekus op leren fietsen, maar dat ding trapte nogal zwaar. Dus die hebben we weer verkocht en nu mag Tienus een nieuwe. Of nou ja, markplaats want ik vind ze nieuw veel te duur. Tienus en Driekus racen trouwens ook nog steeds rond op hun wishbones, die blijven favoriet. Wat is dat toch een goede investering geweest, ze zijn allebei al vanaf hun eerste verjaardag bezig met die dingen. Driekus past er nog steeds op (110 cm inmiddels).
  dinsdag 11 februari 2014 @ 09:24:24 #156
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136578192
Ik las op internet vaak dat een moederfiets een stuk zwaarder fiets als een gewone fiets.
Nu heb ik maar 1 kind dus een gewone fiets gekocht met een achterstoeltje van Yepp.
Echt uitstekende stoeltjes!
Rayen 2½ jaar!
pi_136579320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:24 schreef TimeJumper het volgende:
Ik las op internet vaak dat een moederfiets een stuk zwaarder fiets als een gewone fiets.
Nu heb ik maar 1 kind dus een gewone fiets gekocht met een achterstoeltje van Yepp.
Echt uitstekende stoeltjes!
Hij is een stukje zwaarder ja, maar dat heeft een functie: want en stabiel en sterker. Kind en stoeltje en fietstas en kind voorop is zomaar 40 kilo extra erop. En die 40 kilo moet je er ook op kunnen laden als ie op de standaard staat, want je kan ze nou eenmaal er niet op gooien :P

Ik heb ook beide stoelen van Yepp en ze bevallen mij ook echt heel goed. We komen dadelijk alleen op het punt dat de jongste te zwaar is voor voorop en de oudste nog niet genoeg fietst om mee te fietsen. Twee kinderen achterop zie ik mezelf niet doen, dan gaat ook mijn moederfiets echt wel naar achteren klappen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in het fietsentopic O-)
pi_136579375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Hij is een stukje zwaarder ja, maar dat heeft een functie: want en stabiel en sterker. Kind en stoeltje en fietstas en kind voorop is zomaar 40 kilo extra erop. En die 40 kilo moet je er ook op kunnen laden als ie op de standaard staat, want je kan ze nou eenmaal er niet op gooien :P

Ik heb ook beide stoelen van Yepp en ze bevallen mij ook echt heel goed. We komen dadelijk alleen op het punt dat de jongste te zwaar is voor voorop en de oudste nog niet genoeg fietst om mee te fietsen. Twee kinderen achterop zie ik mezelf niet doen, dan gaat ook mijn moederfiets echt wel naar achteren klappen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in het fietsentopic O-)
Daar zijn wij ook al bijna :X Ik zag laatst een moederfiets met een zadeltje voorop, tussen stuur en zadel zeg maar, gemonteerd. Ik denk dat dat bij ons straks ook maar moet..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136600472
*O* B *O* A *O* K *O* F *O* I *O* E *O* T *O* S *O*

of fietskar
pi_136600500
pi_136602619
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:

of fietskar
Verrek zeg.. da's misschien ook wel wat voor jullie! >:)
pi_136602760
Even ongegeneerd jompelen voor Lars: *G* *G*
Hij heeft gepoept!!! Óp de wc!!! Zónder luier!!! Het kan dus toch!! *G*
En zelfs al 3 keer, twee keer thuis en één keer bij het kdv. Het lijkt erop dat hij het doorheeft.. O+

(omg... waar je als moeder al niet blij van wordt he? :@)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 21:21:43 #163
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136603575
Ik jompel mee voor Lars *O* :P
Rayen 2½ jaar!
pi_136603643
En gelijk heb je shandaly!
En nee er komt hier echt geen bakfiets meer, ik verlang naar de dag dat ik weer een gewone fiets kan gebruiken.
pi_136604687
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:

of fietskar
_O-
pi_136604697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:
En zelfs al 3 keer, twee keer thuis en één keer bij het kdv. Het lijkt erop dat hij het doorheeft.. O+

*O* *O* *O*
pi_136604729
Wat goed Shandaly! *G* *G* *G* *G*
pi_136615382
Shandaly, wat goed van Lars!
pi_136615389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:06 schreef Shandaly het volgende:

echt super goed!!!!
pi_136615621
Jay voor poep.
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:10:38 #171
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136619136
Haha kyara! Ik begrijp dat jij naar een bakfiets speurt?

Shandaly, goed zeg! *O*

Ik ben zelf in het voorjaar aan het kijken geweest naar zo'n zadeltje. Vooreen moeder fiets heb je een speciale nodig en dat ding kost al gauw 100¤. En Nathan was nog net een beetje aan de jonge kant om los te zitten vond ik, sinds oktober kan Lauren voorop en is Nathan naar achteren gegaan. Ik heb wel meerdere kennissen die met een zadeltje fietsen, het lijkt mij wel ideaal.
pi_136619886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Wij hebben sinds een aantal maanden het voorzitje eraf en idd een zadeltje voorop. Ideaal en gezellig en minder wiebelig en beide jongens willen er altijd op ;-) ze kunnen er ook zelf opstappen.
Aanrader dus
pi_136621533
Vanaf welke leeftijd zou je ze op zo'n zadel durven zetten?
pi_136621989
Joep is in januari 3 geworden en hij zit er vanaf okt ong op.
Hebben m bij hollandbikeshop besteld. Daar hebben ze verschillende modellen voor verschillende fietsen.
En t scheelde 50euro met de fietsenmaker en was goed zelf te bevestigen
pi_136624864
Nog voor ie 3 werd dus. Dat is op zich goed nieuws. Dot wil niet meer in het stoeltje, maar we hebben nog geen alternatief. Als t enigszins veilig kan op zo'n zadel, vind ik het zelf ook weer gezellig om haar voor te hebben.
pi_136625049
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:10 schreef pessie het volgende:
Haha kyara! Ik begrijp dat jij naar een bakfiets speurt?

Shandaly, goed zeg! *O*

Ik ben zelf in het voorjaar aan het kijken geweest naar zo'n zadeltje. Vooreen moeder fiets heb je een speciale nodig en dat ding kost al gauw 100¤. En Nathan was nog net een beetje aan de jonge kant om los te zitten vond ik, sinds oktober kan Lauren voorop en is Nathan naar achteren gegaan. Ik heb wel meerdere kennissen die met een zadeltje fietsen, het lijkt mij wel ideaal.
Hebben die zadeltjes nog een speciale naam? Wat is de zoekterm? :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136625217
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 00:17 schreef hilliebillie het volgende:

Plus ben ik bang dat als hij s nachts een keer wakker wordt hij heel stilletjes naar Eline d'r kamer gaat en haar uit bed wil halen (ofzo). Wij slapen op de zolder dus als hij heel stil is hoor ik hem misschien niet meteen ben ik bang. Iemand daar meer ervaring mee of blijven jullie peuters op hun eigen kamer als ze wakker worden?
M. bleef eerder wel op z'n eigen kamer, maar sinds een week gaat hij soms naar J. toe. Hij zet het muziekje aan of hij vertelt haar een verhaal van Nijntje als ze wakker wordt en moet huilen. Ik hoop niet dat hij haar uit bed gaat proberen te tillen. :X Voorlopig slaapt ze toch nog bij ons en overdag hoor ik wel wat hij uitspookt (en ben ik er snel bij en kijk dan op een afstandje naar wat hij voor z'n zusje doet. O+ ).

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 21:00 schreef laziness het volgende:
Mijn peuter werd vandaag drie en hij heeft genoten! Morgen fotospam :P

[ link | afbeelding ]
O+
En als baby had hij al die bijzonder mooie blauwe grote ogen (rechtsboven). :o
Nog gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Haha, ik heb hetzelfde TJ... Ik vind het echt veel te veel gedoe dus wij zwemmen zelden :@

En mooi die tafeltent incl brievenbus Soempie! Je ziet er niet aan af dat het een eerste project is :)

Hoe gaat het trouwens met M en zijn zusje? Vind het zelf wel een beetje spannend over hoe het straks zal gaan als de abstracte bibie-in-de-buik opeens een echte baby is die niet meer weg gaat...
Het gaat erg goed hier tussen M. en z'n zusje. Hij is ontzettend lief voor haar (had ik daar al een foto van laten zien?). De eerste tijd vroeg hij wel extra onze aandacht. Vooral die van mij eigenlijk, maar sinds kort speelt hij ook weer makkelijker even alleen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan. Nog maar 2 maanden, toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 07:46 schreef Clubsoda het volgende:
:D Malle Anouk! En wat een lange haren joh!

Wat een prachtig kleed Soempie O+ M is ook van het hutten bouwen de laatste tijd, maar zijn a-creatieve moeder gooit dan gewoon een deken over de tafel :@

Peutergym heb ik ook wel eens naar gekeken, leek me wel wat voor mijn spring-in-het-veld, maar het past gewoon niet in het schema :') En ik zou het juist fijn vinden als het iets is wat je samen doet, en niet dat hij alleen gaat en ik weer weg moet.

Dus voorlopig houden we het bij zwemmen, dat is echt ons moment O+ Kyara zei dat een tijd geleden, dat er maar weinig uitstapjes zijn die je écht samen doen (ipv hij speelt of doet wat en ik kijk toe) behalve zwemmen, zo ervaar ik dat ook :Y M is net over naar een nieuwe groep en hij moet wel echt veel nieuwe dingen gaan leren. Drijven en dingen opduiken en van de kant springen en er weer uit klauteren. Hij vindt het erg spannend. Ik vind het niet zoveel gedoe eigenlijk; we hebben een grote kleedruimte waar ik ons omkleed en na afloop douchen we daar en doe ik op de verschoonkussens naast het bad M zijn luier en romper aan en dan wandelen we terug, eet hij een banaan terwijl ik me aankleed en dan doe ik hem zijn kleren aan.
Ik denk dat een simpel laken juist nog meer oproept tot fantasiespel. Hier is z'n bed ook de ene keer een tractor en de andere keer een paddenstoelhuis. :D

Echt geweldig wat hij allemaal verzint. Eergister had ik volgens M. een hap uit de maan genomen, want de maan was niet helemaal rond. En z'n tractor gaat regelmatig onder de kast in de autowasstraat. Het is ook zo leuk om te lezen waar jouw M. allemaal mee komt (en de andere peuters, natuurlijk). O+

Hompeltje en Pompeltje, daar is toch een versje van? Hoe ging dat toch ook alweer?

Peutergym, voor mij was het juist belangrijk iets te kiezen waar ik niet bij betrokken ben. Ik ben natuurlijk altijd wel thuis en anders z'n papa wel. Ik ben benieuwd hoe hij vrijdag gaat reageren als ik vertrek bij peutergym. Bij opa en oma gaat dat prima, maar die zijn natuurlijk ook heel vertrouwd.

Shandaly, *O* voor Lars!
pi_136627366
het bewijs dat ravi onzekerheid projecteert op eten: vandaag mocht hij proefdraaien bij <de andere juf> en daar werd hij zenuwachtig van, want hij kent die juf niet. dus: eerst schuilen achter papa, toen door selene naar de kring gebracht en toen ging het wel, maar hell no dattie at of dronk.

ik heb met de juf afgesproken dat zij daar niet achteraan hoeft, dit is ons pakkie aan tenzij het de spuigaten uitloopt, dan gaan *we* er natuurlijk iets aan doen. vooralsnog heb ik goede hoop dat als hij beter op zn gemak is, hij wel gaat eten. de juf was behoorlijk geschokt toen ik liet weten dat dwang dusdanig niet werkt dat hij dan gerust dagenlang niet eet :X we hebben het trouwens enkel over zn fruit en bekertje drinken he ;)
pi_136627587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:22 schreef Morretje het volgende:

[..]

Hebben die zadeltjes nog een speciale naam? Wat is de zoekterm? :+
En waar laten ze hun voeten dan? Als ze die laten hangen krijg je toch in no-time slapende voeten? En ik vrees dat het op mijn mamafiets gewoon niet gaat passen. Die buis waar hij op moet is nogal steil. O, andere oplossing die volgens mij op een mamafiets moet passen
pi_136633749
Jep mefke die heb ik ookopmn bloom

woensdag 12 februari 2014 @ 18:50:00 #181
244125 laziness
pi_136635872
Nog even een overzichtsfoto van Ollie zijn 3e verjaardag *O*

pi_136636009
O+

Over 2 maanden mogen wij ook :o
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:26:31 #183
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136637191
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het gaat erg goed hier tussen M. en z'n zusje. Hij is ontzettend lief voor haar (had ik daar al een foto van laten zien?). De eerste tijd vroeg hij wel extra onze aandacht. Vooral die van mij eigenlijk, maar sinds kort speelt hij ook weer makkelijker even alleen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan. Nog maar 2 maanden, toch?

Wat fijn dat het zo gaat! Ik denk dat S. de baby zelf wel leuk gaat vinden, maar mij moeten delen wordt wel lastig denk ik. Wat dat betreft is het "fijn" dat ik fysiek erg beperkt ben, hij is er nu al een beetje aan gewend dat ik volledig beschikbaar ben :) En inmiddels minder dan 2 maanden, waarschijnlijk nog minder voordat wij het ook mee gaan maken allemaal :o
Oude (on)bekende.
pi_136644411
Lazi, de brandweerkazerne O+ Is het gelukt met losse onderdelen? Er wordt hier nog steeds veel mee gespeeld, door beide jongens inmiddels.

Op zich vind ik zo'n zadel een prima plan. Ik vrees alleen wel dat ik dan de oudste voorop ga zetten en de jongste achterop. Ik vertrouw de jongste echt niet met zo'n zadel. Niet vanwege zijn leeftijd, maar vanwege karakter. Zoals het nu is, voorop een Yepp en achterop eentje, gaat prima. Maar Tienus gaat rap richting de 15 kilo. Nou vertrouw ik dat stoeltje ook echt nog wel met 16 kilo, die marge zal er prima inzitten, maar tja.
Mijn moeder had vroeger gewoon een kussen onder de snelbinders en dan zo'n beugel achterop en dan zat ik samen met mijn buurjongetje achterop en zusje zat voorop. Dat ging ook gewoon.
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:24:04 #185
259886 pessie
pi_136646237
Lazi van harte gefeliciteerd met je peuter!
pi_136647335
Leuke foto's Lazi!

Leuk al die grote broer peutertjes. Ben benieuwd hoe S het straks vindt Mus. Bij ons ging het heel vloeiend maar M was toen ook een flink stuk jonger natuurlijk. Lijkt me soms best even passen en meten.Vandaag ging D voor de eerste keer mee op de fiets. M vond dat helemaal geen goed idee. Die was er echt even door van slag want hij wilde mee op de fiets. Daar had ik vooraf helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk, juist omdat hij zo gewend was aan zijn zusjes.
pi_136647886
Hij is helemaal zindelijk met plassen, ook s'nachts en als we weg gaan, maar hij poept nog wel in zijn broek. Iemand ervaring of tips?
Het lijkt meer gemakzucht te zijn en niet willen stoppen met spelen. En hij vind het ook gewoon fijn om op zijn gemak te poepen,liggend op de bank enzo.
Heb al aangegeven dat hij best om een luier mag vragen, maar heeft hij nog niet gedaan.

Vervelend wel simmu van dat eten!
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:05:27 #188
244125 laziness
pi_136648314
Dat zadeltje vind ik nou echt een goede tip! Niet dat we het nodig hebben maar je leert nog eens wat hier op dat forum ;)
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:35:48 #189
259886 pessie
pi_136654428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:56 schreef Troeta het volgende:
Hij is helemaal zindelijk met plassen, ook s'nachts en als we weg gaan, maar hij poept nog wel in zijn broek. Iemand ervaring of tips?
Het lijkt meer gemakzucht te zijn en niet willen stoppen met spelen. En hij vind het ook gewoon fijn om op zijn gemak te poepen,liggend op de bank enzo.
Heb al aangegeven dat hij best om een luier mag vragen, maar heeft hij nog niet gedaan.

Vervelend wel simmu van dat eten!
Nathan vond het op een gegeven moment vervelend worden en toen ging hij steeds vaker naar de wc.
pi_136655767
Wat ik me nou afvraag bij dat zadeltje: hoe gaat dat met sturen? Ik denk namelijk dat mijn S. het echt heel interessant zou vinden om ook het stuur vast te houden en voorzie daarbij grote conflicten over de te nemen route :')
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_136655815
Fijn om te horen! Denk je dat het ook gewoon een beetje wennen was?

We hebben iig een nieuw stickervel. Dacht dat het niet zo snel meer zou werken een stickervel,omdat hij bij het plassen na 3 dagen al ophield met plakken, maar hij lijkt het toch wel weer heel leuk te vinden.
Bij 3 stickers krijgt hij weer een kadootje.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:39:05 #192
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136655847
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:36 schreef Lotjeb het volgende:
Wat ik me nou afvraag bij dat zadeltje: hoe gaat dat met sturen? Ik denk namelijk dat mijn S. het echt heel interessant zou vinden om ook het stuur vast te houden en voorzie daarbij grote conflicten over de te nemen route :')
Dat was ik dus, met mijn antieke username :7
Oude (on)bekende.
pi_136677096
Vanochtend voor de eerste keer naar peutergym geweest (ouder en kind gym om precies te zijn). Ik was vooraf een beetje sceptisch maar het was ontzettend leuk. M heeft echt genoten, een boel nieuwe dingen geprobeerd en gedaan en hij was best moe na afloop (ik ook, want hij rende steeds via het materiaalhok naar een andere zaal....). Volgende week weer!
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:49:05 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_136698024
Leuk Kyara, dat het een succes was! Ik zag dat hij zelfs in de ringen heeft gehangen. :D

Hier was peutergym vandaag ook weer geslaagd. Na een kus en knuffel kon ik gewoon weggaan en bij terugkomst rende hij hard de zaal door, al roepend: 'help, daar komt mama aan!'. ;(
pi_136698108
_O- ik zie het al helemaal voor me :D

M heeft het nog steeds over gymmen en trampoline O+

Net weer wat geverfd voor Valentijnsdag, M ging prima maar na de meisjes zat alles onder :X En terwijl ik bezig was om te zorgen dat ze kwast niet in de mond van de dames ging, kreeg M zijn beker open.... :')
pi_136701270
Soemp _O-, wel een teken dat hij het erg naar zijn zin had. :)

Kyara tof dat M het zo naar zijn zin had bij peutergym. L. heeft er ook altijd erg van genoten. Wij hebben haar er nu afgehaald omdat ze op zwemles gaat en dat in combinatie met basisschool vinden we wel even voldoende voor haar.

Wij zijn net samen met L. kennis gaan maken met de juf van de basisschool. Een enorm lieve juf zo op het eerste gezicht. En L. hield toch wel mijn hand even vast omdat het stiekem toch wel een beetje spannend was allemaal. Maar ze heeft wel allerlei dingen tegen de juf verteld en vond het erg leuk om in de klas en in de speelgang te kijken. Toen we na een gesprekje van 20-30 minuten weer weggingen vond ze het maar vreemd, ze wilde eigenlijk in de klas blijven. Volgens de juf zou het allemaal wel goed komen afgaande op de houding van L. bij de kennismaking. Ik ben erg benieuwd en stiekem vind ik het zelf allemaal wel een beetje spannend. Mijn kleine meisje L. tussen al die grote kindjes, ik word er helemaal emo van. :'( Maar voor L. is het wel ontzettend leuk natuurlijk.
pi_136701811
Klinkt goed Nikki, hoop dat de juf gelijk heeft!
Logisch dat je emotioneel werd hoor! Het is ook heel wat zo op een grote school.

Ik keek er eerst best wel naar uit, maar nu het dichtbij komt vind ik het vreselijk.
Er gaat iig een meisje uit zijn klas, die is in dezelfde maand jarig, dus even vragen of ze dan dezelfde dagen mogen wennen en bij elkaar in de klas mogen.
2 maanden later komt een achterneefje die nu ook al in zijn klas zit en hopelijk komt hij dan ook in dezelfde klas.
pi_136702598
Sofie gaat naar dezelfde school als haar vriendje bij de gastouder. Ik wil ze liever niet bij elkaar in de klas. Ze spelen al samen vanaf dat ze 5 -maanden zijn. En Sofie gaat ook voor de bso naar de gastouder. Het lijkt mij wel goed als ze ook met andere kindjes speelt.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:00:34 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_136710077
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 11:51 schreef Kyara het volgende:
_O- ik zie het al helemaal voor me :D

M heeft het nog steeds over gymmen en trampoline O+

Net weer wat geverfd voor Valentijnsdag, M ging prima maar na de meisjes zat alles onder :X En terwijl ik bezig was om te zorgen dat ze kwast niet in de mond van de dames ging, kreeg M zijn beker open.... :')
_O-

Wel heel dapper van je om met z'n allen te schilderen. Ik vind het met 1 kind al een hele onderneming. :P
pi_136711072
Alleen M gaat nu eigenlijk wel prima, alleen zorgen dat hij op het papier blijft tekenen en niet op de tafel (al maakt dat ook niet uit want vuilniszak).

Plaatje bij het praatje:

pi_136711150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:00 schreef Soempie het volgende:

[..]

_O-

Wel heel dapper van je om met z'n allen te schilderen. Ik vind het met 1 kind al een hele onderneming. :P
PRECIES DIT!!

Kyara je bent een vrouw van veel talenten _O_ :P
pi_136711171
:@ O+ :*

foto's van de knutselmeisjes trouwens in het dreumestopic
pi_136711275
Dat zwemparadijs he...dat beviel wel in de smaak!! helaas maar 1 keer kunnen zwemmen omdat ze zo nodig waterpokken moest krijgen :P (wss al 2 weken geleden op het kdv gebeurt)

Bij Landal kan je dus een keertje zwemmen zonder te overnachten. Kan dat bij CP ook?
Of kennen jullie andere leuke zwemparadijsjes?
pi_136711456
Ja bij CP kan dat ook bitterend. Het is alleen wel behoorlijk aan de prijs. Maar ik vind de CP zwembaden vaak wel erg mooi. En bij bijvoorbeeld Eemhof moet je echt van tevoren even een kaartje kopen in vakantieperiodes, want anders kun je bijvoorbeeld alleen nog vanaf 4 uur 's middags aankomen.

Kyara leuk schilderen! O+ En inderdaad knap, het lijkt me toch best een onderneming met 3. :o
pi_136711619
Ok bedankt Nikki! ik kan niks op hun website vinden }:| Misschien keertje bellen..

We hebben echt genoten van de mid week in Landal Lommerbergen O+
pi_136711817
Volgens mij is het: www.dagjecenterparcs.nl
pi_136711862
^O^ dankje!!
pi_136712751
Wij gingen vroeger weleens bij Het Heijderbos zwemmen inderdaad. Ook 's avonds.

Ik heb de kinderen trouwens om en om laten verven hoor, niet allemaal tegelijk ;)
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:40:07 #209
259886 pessie
pi_136715306
Kyara, toch vind ik het tof! Ik laat Nathan echt bijna nooit verven :@ geeft zoveel bende...
  vrijdag 14 februari 2014 @ 21:57:58 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_136718749
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:01 schreef bitterend het volgende:
Ok bedankt Nikki! ik kan niks op hun website vinden }:| Misschien keertje bellen..

We hebben echt genoten van de mid week in Landal Lommerbergen O+
Dan was je in de buurt :(

Ik mag nog heel even in dit topic posten voor mijn oudste O+
Hij kletst de oren van mijn kop, wil alles weten, bouwt hele constructies van Duplo, zingt, tekent, schrijft zijn naam etc. Ondertussen hebben wij altijd spannende autoritten met bomen op de weg, takelwagens die ons komen redden, olifanten die plots oversteken, soms zo ernstig dat we uit de auto moeten en plotsklaps op een trein moeten springen...
Never a dull moment with a four year old ;)
zeker niet in combinatie met een bijna 2-jarige :X , maar dat even terzijde

Plaatje bij praatje. Hij wilde niet op de schoolfoto ;)
<weg>

[ Bericht 15% gewijzigd door Asyniur op 16-02-2014 08:04:30 ]
pi_136723265
Beste schoolfoto ooit!
pi_136723448
Die foto is briljant Asy! O+
pi_136723838
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:51 schreef bitterend het volgende:
Dat zwemparadijs he...dat beviel wel in de smaak!! helaas maar 1 keer kunnen zwemmen omdat ze zo nodig waterpokken moest krijgen :P (wss al 2 weken geleden op het kdv gebeurt)

Bij Landal kan je dus een keertje zwemmen zonder te overnachten. Kan dat bij CP ook?
Of kennen jullie andere leuke zwemparadijsjes?
Kan niet bij alle Landal parken. Bij Lommerbergen en bij het Vennenbos kan het sowieso en misschien nog bij een enkel park meer (hoog Vaals of hof van saksen wellicht) maar dat weet ik niet heel zeker. De eerder genoemde twee en hof van saksen zijn ook de enige landal parken (in nl) met subtropisch zwembad, centerparcs heeft dat op meerdere parken.
Denk dat hij bij al dat soort baden verstandig is te reserveren van te voren, ti's zonde als het vol zit en je kunt weer terug.

Mooie schoolfoto Asy!
pi_136723860
Ik vind het een heul toffe schoolfoto. Weer eens wat anders dan dat stijve gedoe. :P
En wat is hij groot geworden zeg! Ik ken 'm alleen nog als peutertje en nu is het echt al een stoere kleuter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 februari 2014 @ 01:21:40 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136725755
wat een gave schoolfoto O+

zaterdag 15 februari 2014 @ 07:27:41 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_136726732
Dank je wel allemaal. Hij heeft gehuild omdat hij niet op de foto wilde. Hij bleef zijn gezicht ook maar afschermen tegen de fotograaf :D Uiteindelijk is er dus nog deze uitgerold O+

Vandaag is hij dan echt heus 4 jaar!
Hij is groot in doen en laten. Echt toe aan de basisschool.
Lief kind met genoeg eigen wil en streken om het je af en toe lastig te maken ;)
Precies zoals het hoort dus.

Daag allemaal! :W
Over 2 maanden ben ik weer terug met nummer 2 ;)
  zaterdag 15 februari 2014 @ 08:41:38 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136727074
Gefeliciteerd Asy! En wat een prachtige foto, ook al vond hij het niet leuk ;)
  zaterdag 15 februari 2014 @ 08:46:07 #218
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136727113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:46 schreef Troeta het volgende:
Beste schoolfoto ooit!
Nou daar sluit ik me bij aan zeg, wat een leuke foto !
Rayen 2½ jaar!
pi_136727700
Van harte gefeliciteerd met je kleuter Asy! w/
pi_136728164
Asy, gefeliciteerd! Die foto is gaaf. Zo zouden alle schoolfotos mogen zijn: dat de foto meer van een kind laat zien dan alleen een mooi koppie.
En wat je over hem schrijft, zo leuk. Veel plezier bij de kleuters!
pi_136731301
Asy O+ heerlijke foto!!!

We willen in September weer gaan! komen we langs een bakkie doen :D
pi_136741968
Wat een leuke foto!

In Hof van Saksen kun je ook gewoon een dag zwemmen, maar ik schrok mij eerlijk gezegd wild van de prijs. Geloof dat we meer dan 30 euro kwijt zouden zijn voor ons gezin.
pi_136742355
Ik keek voor de Eemhof....37 euro's voor 2 volwassenen, 1 kind en een parkeer kaart :X
pi_136742457
Asy gefeliciteerd met Harry! (dat was de werktitel toch?) *O*

Laiv, centerparcs is ook zo duur. Zomaar meer dan 15 euro per persoon. Dat maakt het niet iets dat je elke zondag even doet. }:|
pi_136742501
Zandvoort is wel goedkoper (en dichterbij) dus dat moeten we doen!
En deze lijkt me ook wat: http://www.hollebolleboom.nl/plons
pi_136742836
Maar Zandvoort is niet zo'n spectaculair zwembad volgens mij. :@

Hollebolleboom schijnt wel tof te zijn voor kindjes.
pi_136743697
Ach... ons 'gewone' zwembad (Tongelreep in Eindhoven) kost ook al 11 euro entree pp. Dan is die meerprijs voor een CP Aqua Mundo het best waard imho.
pi_136751025
Jeetje Shandaly wat een geld. Maar de Tongelreep is ook een behoorlijk groot en tof zwembad toch?

Wij hebben zo'n simpel huis tuin en keuken zwembad waar je iets van 4 euro voor betaald, vandaar dat ik andere zwembaden al snel duur vind. :@
pi_136751629
Het zwembad hier in de plaats is 8 euro voor volwassenen. Wij gaan nog wel eens een eindje verder weg, en daar betaal je 5,20 voor volwassen, maar daar betaal je voor kinderen tot 5 jaar ook nog 3,60. Dus dan is het nu goedkoper om hier te blijven, maar als oudste 3 wordt kan het weer niet meer uit...

Nou ja, zo af en toe is het gewoon erg leuk om te gaan zwemmen, en ik vind het zwembad iets verder weg gewoon prettiger qua overzicht houden.
pi_136752883
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jeetje Shandaly wat een geld. Maar de Tongelreep is ook een behoorlijk groot en tof zwembad toch?

Wij hebben zo'n simpel huis tuin en keuken zwembad waar je iets van 4 euro voor betaald, vandaar dat ik andere zwembaden al snel duur vind. :@
Mwah... de aankleding en alles is bij een CP toch echt wel heel veel beter en mooier. TR is best aan de oude kant, en kaal enzo... Ik kom er alleen 3 of 4 keer per week vanwege lesabonnementen enzo. Het stomme vind ik er dat je voor een half uurtje baantjes zwemmen in het 50-meter bad dus ook gewoon 11 euro neer zou moeten tellen.
pi_136753143
Jeetje, ik zou mooi in een ander zwembad baantjes gaan zwemmen. :@
Ik ben zelf denk ik 14 jaar geleden of iets dergelijks bij de Tongelreep geweest omdat we in die buurt op vakantie waren. Mijn beeld was een stuk rooskleuriger dan hoe het nu echt is dus. ;)
pi_136768405
Asy nog gefeliciteerd met je kleuter! En tot over 2 maanden ;)

Ons kantoor zit tegenover het zwembad en die kwamen vorige week aan 'de buren' allemaal flesjes water geven met daaraan een vrijkaartje! Ik heb er 2 gekregen *O* water waren er over.

En ik wist niet dat ik dit ooit nog ging zeggen, maar Eva heeft een groeispurt! Viel me van de week ineens op dat ze bijna de 12 kg aantikt (ja ja :') ) en haar broeken worden te kort. Trok ze gisteren schoentjes aan, zijn die ook al te klein :o
Woensdag maar eens nieuwe schoenen zoeken. Ze heeft nu maar 1 paar en een paar regenlaarsjes, maar das natuurlijk niet genoeg :P
  zondag 16 februari 2014 @ 13:40:22 #233
244125 laziness
pi_136768526
Leuke foto van Harry :Y

Danic, wat fijn! Welke maat heeft ze nu nodig? Is Rosalie ook zo mini of groeit zij harder?
Ik heb altijd twee paar schoenen. Een net paar en een paar voor het kdv en buiten spelen. Dan kan hij lekker zijn neuzen zo over de straat slepen terwijl hij op de loopfiets zit :P

Wij moeten donderdag naar het CB. Ik ben wel benieuwd naar zijn gewicht. Of dat nog wat in verhouding is met zijn lengte.
Weet iemand of het CB mag doorverwijzen voor het loensen van Ollie of moet ik daarvoor sowieso via de huisarts? Dan kan ik beter meteen morgen even langs de huisarts gaan.
pi_136768932
Volgens mij moet het bij de huisarts. Ik moet bij doorverwijzingen vanuit het consultatiebureau altijd nog langs de huisarts.
Sofie heeft 1 paar schoenen en 1 paar laarzen. Met haar voeten is het al lastig en duur genoeg 1 paar goede schoenen te vinden.
*poef* nu is het weg
pi_136769250
Asy, mooie foto!

Verwijzingen hangt af van het cb. Bij ons cb moet je inderdaad langs de huisarts. Maar ik weet dat er CB's zijn die wel verwijsbrieven mogen geven..

Hier alles rustig.. Daan gebruikt steeds meer woorden om zich duidelijk te maken. En alles is zelluf doen.. Gewoon een peutertje van 2..
pi_136769348
Oeh dat durf ik niet te zeggen Lazi.
Eva zit al bijna een jaar in schoenmaat 22 dus het was niet verrassend. Ik had hier hele toffe gympen in maat 23 overgenomen, maar die vielen dus klein }:| staan nu te wachten op Rosalie.
Ze had een paar puma gympen met klittenband die ze zelf dicht kon en. Die zijn nu te klein. Dus ga weer op zoek naar iets dergelijks. Beetje stoer/sportief zeg maar. Ze heeft nog nette laarsjes en die vallen prima.
Kledingmaat wordt nu toch wel echt 98. Ze past nog een verdwaalde 92, maar dat is nu wel over. Ze draagt nu zelfs al t-shirts maat 98-104. Misschien vallen ze klein, maar ik had wel een WTF - momentje.

Rosalie is veel groter. Tenminste. ...die groeit gewoon door. Eva stopte bijna toen ze 8 maanden was en heeft echt belachelijk lang in maat 68-74 gezeten. Rosalie zit nu in 74 richting 80 en die is 10 maanden. Pyjama's of maillots die eva afgelopen jaar droeg, draagt zij nu :o 8)7 :D
  zondag 16 februari 2014 @ 14:17:58 #237
244125 laziness
pi_136769787
Ik ga wel even naar de huisarts morgen dan. Dan heb ik in ieder geval zeker weten een doorverwijzing.

Zonde van de te klein vallende schoenen Danic maar ze groeit goed *O*
Het lijkt me wel heel raar dat je baby dingen draagt die je peuter vorig jaar nog droeg :D
pi_136773964
Herkenbaar danic. Er zit zo'n 21 maanden tussen de mannen, maar omdat de jongste een normaal/breder postuur heeft en de oudste smal is, zit er minder dan een jaar tussen kleding. Soms gaat iets zelfs meteen van de ene naar de andere kast. Korte broeken hebben ze zelfs gewoon gedeeld vorig jaar. We komen nu op het punt dat jongste de broeken vsn oudste niet meer past omdat deze te smal zijn (of te lang, net hoe je het bekijkt :P ).
pi_136802128
Gister een dagje naar opa en oma geweest. Flink gespeeld in de speeltuin. M was altijd heel voorzichtig maar hij heeft nu in de gaten hoe hij zelf op zijn buik van de glijbaan af kan dus we waren samen in een klimtoestel en hij dook zelf in elke glijbaan (ook best grote). Opa stond wel steeds beneden om hem op te vangen. Hij kon er geen genoeg van krijgen O+

Ook nog even gaan zwemmen maar dat was weer drama. Huilen huilen huilen. Hij wilde echt niet. Dus we stonden snel weer buiten. Zo jammer want hij vond het ooit wel heel leuk -O-
  maandag 17 februari 2014 @ 13:17:53 #240
30252 Soempie
Procreating
pi_136808280
Jammer dat M. het zwemmen niet leuk vond, Kyara. Dat het zo om kan slaan na een wat gehaaste zwemles. Als het straks mooi weer is, en jullie weer lekker buiten met water kunnen kledderen en zwemmen, verdwijnt die negatieve associatie van nu vast wel. Maar voor nu is het natuurlijk wel jammer.

En wel een stuntpiloot op de glijbaan dus. :D
pi_136808679
Kyara, Gaaf zo van de glijbaan afgaan!
Jammer dat het zwemmen niet lukt..
Ik weet dat het met Chris ook drama was. Daar was het vooral de drukte en typische geluid dat dwars zat. Naast een portie waterangst.. Een buitenbad ging vaak wel iets beter, maar dat is voor over een paar maandjes pas ;)
  maandag 17 februari 2014 @ 17:20:33 #242
244125 laziness
pi_136818102
Wat jammer dat hij opeens zo angstig is Kyara. Geen idee hoe het komt?

Ik had een gesprek op het kdv. Ze hadden vanuit de VVE methode die ze gebruiken een ontwikkelingsrapport ingevuld.
O. scoorde op alle vlakken 3 jaar en 8 maanden :o en waar ze kunnen bieden ze de moeilijkere opdrachten uit de methode aan om het uitdagend te houden.
Ik weet nu zeker dat de montessori school een goede keuze is. Hopelijk zal een nieuwe woonplaats dat ook hebben binnen de gemeentegrenzen.
  maandag 17 februari 2014 @ 18:43:43 #243
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136820711
Wat jammer van het zwemmen Kyara. Volgende keer beter hopelijk?

Wat een knapperd Lazi! Binnenkort al verhuizing gepland of duurt dat nog wel een poos?

Hier niks te melden verder. Druk kind, praat de oren van mijn hoofd en heeft vandaag weer een poepie op de wc gedaan!
pi_136830389
Ik heb ook weer iets om eens in de groep te gooien... Vanmiddag hadden we bezoek van Kyara en haar meiden (helaas zonder M. maar dat was logistiek een te ingewikkelde puzzel ;) ) en dat was allemaal heel gezellig enzo. Lars vond het ook wel allemaal prima at first, boterhammetjes gegeten enz enz enz...
Op een gegeven moment moest er echter een van de meiden huilen (vraag me niet meer welke ;) ) en Lars begint ook echt onbedaarlijk te snikken! Diep, diep, díep ongelukkig omdat D. of J. aan het huilen was. Hij kon er níet tegen. Wilde naar boven, naar bed, en ook weer niet, en snikte dat ze naar huis moesten gaan en dat ze niet mochten huilen... Het was zo sneu... We snapten er niets van. Hij maakt toch wel vaker huilende kindjes mee, met een babyzusje in huis. Wat zou er nou zo erg zijn geweest aan het gehuil van D. (of J.) dat hij er ook zo ongelukkig van werd? Bij elk piepje van een van de meiden begon hij ook weer...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 februari 2014 @ 22:20:06 #245
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136830586
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:15 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb ook weer iets om eens in de groep te gooien... Vanmiddag hadden we bezoek van Kyara en haar meiden (helaas zonder M. maar dat was logistiek een te ingewikkelde puzzel ;) ) en dat was allemaal heel gezellig enzo. Lars vond het ook wel allemaal prima at first, boterhammetjes gegeten enz enz enz...
Op een gegeven moment moest er echter een van de meiden huilen (vraag me niet meer welke ;) ) en Lars begint ook echt onbedaarlijk te snikken! Diep, diep, díep ongelukkig omdat D. of J. aan het huilen was. Hij kon er níet tegen. Wilde naar boven, naar bed, en ook weer niet, en snikte dat ze naar huis moesten gaan en dat ze niet mochten huilen... Het was zo sneu... We snapten er niets van. Hij maakt toch wel vaker huilende kindjes mee, met een babyzusje in huis. Wat zou er nou zo erg zijn geweest aan het gehuil van D. (of J.) dat hij er ook zo ongelukkig van werd? Bij elk piepje van een van de meiden begon hij ook weer...
sympathiehuilen. hebben mijn kinderen ook heel lang gehad. was niets aan de hand, tot ze een vreemd kindje hoorden huilen, begonnen zij ook, ontroostbaar. sneu, maar meer dan troosten en uitleggen waarom dat kindje huilt kun je niet doen.

pi_136830710
Juist bij vreemde kindjes dan dus? Of misschien juist het vreemde kindje in zijn vertrouwde omgeving? Want zoals ik al zei, huilende kindjes in de omgeving zijn echt niet vreemd voor hem. Babyzusje, kindjes op de opvang, kindjes bij het zwemmen...
pi_136830751
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:15 schreef Shandaly het volgende:
Dat heeft mijn baby als d'r grote zus huilt. Als andere kindjes huilen interesseert dat d'r geen kont maar als d'r grote zus huilt is ze ontroostbaar. Als zus gestopt is of getroost kan je haar pas troosten. Eerder heeft geen nut.
pi_136831272
Het was echt sneu inderdaad. M huilt soms ook wel met zijn zusjes mee maar niet zo erg als Lars deed. Zodra J ging huilen deed hij meteen mee. En hij had ook een beetje pech dat ze nogal moe waren dus ze huilde ook wat makkelijker dan normaal.
pi_136845397
Kyara gek is dat. Dat heeft R nu ineens met glijbanen terwijl het echt haar lieveling- was op de speeltuin!!!
Ze wordt enthousiast als ze andere kindjes erop ziet gaan, dan begint ze op de trap naar boven te klimmen maar eenmaal boven durft ze het niet meer en wil ze weer met de trap naar beneden.

Vorige weekend waren we bij de Efteling! we zijn 2 keer bij Jokie en Jet geweest en in de droomvlucht! ze vond het in het begin toen we net arriveerden erg spannend en wou alleen bij mij in de wompat...op mijn buik :X en ze is 13 kg bijna! gelukkig kwam ze los een uurtje later!

Dankzij Soempie zijn we nog in die treintjes geweest waar ik moest trappen :D Dus bedankt nog voor mijn spierpijn o|O Soemp :P :*

Het was veeel leuker dan toen ze 19 maanden was!
pi_136870044
Wat leuk Bitterend! Wat is dat Jokie en Jet?

Ik vind de Efteling echt superleuk maar ook superduur. Misschien van de zomer een keertje als M net ietsje ouder is.
pi_136870207
Het was 80 euro's inderdaad :X

Plokie en Clet zoals R ze noemt :D O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:33:40 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136870347
Wat een geld zeg! :o
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 februari 2014 @ 21:35:17 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136870430
vraagje .. mijn peuter wás zindelijk . zowel dag als nacht. Nu laat hij sinds een dag of twee ineens z'n plas weer lopen omdat hij het niet langer kan ophouden .. hij houdt het bewust te lang op lijkt wel .. ik heb al laten controleren op blaasontsteking maar z'n urine was schoon ... hij doet het niet express, (hij is er zelf ook verdrietig om) maar vervelend is het wel

pi_136870565
Oh, dat noem ik gewoon het Carnival Festival. Had geen idee dat die zo heetten joh! Dat is idd duur. Lang leve korting met airmiles.

ik moet er niet aan denken dat we over een flink aantal jaar gewoon met 5 personen daarheen moeten joh :X Ik ga maar vast sparen.....

Wat sneu DJMO. Hier geen ervaring met zindelijkheid.
pi_136870771
Ach ja, vroeger ging je uit eten of stappen of concert betaalde je ook zo veel, nu geef ik dat geld uit aan leuke dingen doen met haar O+

Ook hier geen idee DJMO -O- vervelende wel
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:42:55 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136870867
Je moet niks Kyara ;) Wacht gewoon tot ze met school gaan, mja, dan mis je het zelf natuurlijk :)
Editje; ik wil dit zelf pas over een paar jaar doen, dat ze ook in meer dingen kan zeg maar. Binnenkort (als het weer open is) willen we naar het sprookjesbos of hoe het heet bij Enkhuizen is dat geloof ik. Zal ook wel wat kosten, ontkom je niet aan natuurlijk.

Kan je ook niet helpen DJMO.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:46:30 #257
244125 laziness
pi_136871064
34,50 x 5, eten, benzine.
Dat is niet zomaar een keertje een dagje pretpark meer. Daar denk je wel 2x over na want een nieuwe vaatwasser is bij kans nog goedkoper.
Ik vind het echt wel heel veel geld tegenwoordig die efteling.
pi_136871066
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:41 schreef bitterend het volgende:
Ach ja, vroeger ging je uit eten of stappen of concert betaalde je ook zo veel, nu geef ik dat geld uit aan leuke dingen doen met haar
:o

echt niet. Ik ging voor 25 gulden stappen.
Beetje de sloerie uithangen in ruil voor drankje :9
pi_136871104
Ik heb voor mijn verjaardag twee kaartjes voor de Efteling gekregen van mijn schoonvader O+ Anders zou het ook niet direct in mijn budget vallen. Ik vond het wel echt geweldig, dus ik denk dat ik ze volgend jaar weer vraag ;) Die treintjes waren gesloten bij ons, jammer vond ik dat wel! Maar goed, geen spierpijn :o Leuk dat jullie zo genoten hebben Bitterend!
pi_136871117
Maar de Efteling is wel heel erg leuk O+

Ik zou het er dus wel voor over hebben.
pi_136871132
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:46 schreef laziness het volgende:
34,50 x 5, eten, benzine.
Dat is niet zomaar een keertje een dagje pretpark meer. Daar denk je wel 2x over na want een nieuwe vaatwasser is bij kans nog goedkoper.
Ik vind het echt wel heel veel geld tegenwoordig die efteling.
Vergeet de 10 euro parkeergeld niet }:|
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:47:45 #262
244125 laziness
pi_136871137
Sprookjeswonderland kost maar 9 euro geloof ik en is inderdaad net zo leuk voor kleintjes.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 februari 2014 @ 21:48:12 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136871162
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:42 schreef Susie het volgende:
Je moet niks Kyara ;) Wacht gewoon tot ze met school gaan, mja, dan mis je het zelf natuurlijk :)
Editje; ik wil dit zelf pas over een paar jaar doen, dat ze ook in meer dingen kan zeg maar. Binnenkort (als het weer open is) willen we naar het sprookjesbos of hoe het heet bij Enkhuizen is dat geloof ik. Zal ook wel wat kosten, ontkom je niet aan natuurlijk.

Kan je ook niet helpen DJMO.
http://www.sprookjeswonderland.nl/home/

;;)

pi_136871187
Wij vonden het ook veel geld maar we hadden er zin in dus we zijn gegaan en geen spijt :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:49:23 #265
244125 laziness
pi_136871227
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Vergeet de 10 euro parkeergeld niet }:|
Man dat parkeergeld is ook goud geld hoor voor al die parken.
Parkeerkaart bij de dierentuin ook. 5 euro met korting door mijn abo!
pi_136871236
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:46 schreef Kyara het volgende:

[..]

:o

echt niet. Ik ging voor 25 gulden stappen.
Beetje de sloerie uithangen in ruil voor drankje :9
Ik ging naar Roskilde festival in Zweden, dat kostte wat ;)
pi_136871271
Ik merk wel meer en meer dat ik eigenlijk veel meer hecht aan dit soort uitstapjes samen dan aan materiële hebbedingetjes. Dat was een reden om het cadeau te vragen in plaats van een ding waar ik uiteindelijk weinig mee doe. Ik heb ook van een vriendin een dagje sauna cadeau gekregen, dat vond ik ook zo fijn O+
pi_136871282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik ging naar Roskilde festival in Zweden, dat kostte wat ;)
Oh maar dat is wel supergaaf!

Maar dat noem ik geen uitgaan maar vakantie.....
pi_136871314
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vind de dierentuin niet te vergelijken.

De dieren interesseren R totaal niet, dus we zijn snel uitgekeken.

Wat zijn al die afkeurende reacties zeg }:| niks mis mee als je een keertje wat bijzonders wil doen met je kind.
pi_136871332
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Ongelooflijk inderdaad. Ik heb liever dat ze de kaartjes een paar euro duurder maken, dit is zo'n flauwe manier. Net als die trend om op booking bijvoorbeeld alle hotelprijzen zonder ontbijt te laten zijn. Valt altijd tegen }:|
pi_136871362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik merk wel meer en meer dat ik eigenlijk veel meer hecht aan dit soort uitstapjes samen dan aan materiële hebbedingetjes. Dat was een reden om het cadeau te vragen in plaats van een ding waar ik uiteindelijk weinig mee doe. Ik heb ook van een vriendin een dagje sauna cadeau gekregen, dat vond ik ook zo fijn O+
:Y

Met mijn beste vriendin heb ik al een hele tijd de traditie om voor de verjaardagen een high tea te doen. Veel leuker dan de zoveelste prul.

En ik ben ook superblij met mijn dierentuin abbo. Binnenkort weer gaan want de babycheetah zijn buiten O+ Maar ik kan ontzettend genieten van de kinderboerderij met speeltuin hier om de hoek O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:52:42 #272
244125 laziness
pi_136871410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ja dit zijn de betere cadeaus met mooie heinneringen ipv weer een boek :D

Al kregen wij samen voor onze verjaardagen dit jaar een Yepp achterstoeltje en dat is ook wel een zeer prettig cadeau.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 februari 2014 @ 21:53:17 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136871442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:51 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat zijn al die afkeurende reacties zeg }:| niks mis mee als je een keertje wat bijzonders wil doen met je kind.
je moet het niet als afkeurend zien dat je wat bijzonders wil doen met e kind, maar als je er drie hebt, en je wil met z'n vijven iets gaan doen, ja, dan denk je wel twee keer na over een prijs van 35 euro entree.

pi_136871450
quote:
Wat zijn al die afkeurende reacties zeg niks mis mee als je een keertje wat bijzonders wil doen met je kind.
Is ook niks mis mee. Alleen de een heeft het er wel voor over en de ander niet. Ik vind de Efteling ontzettend leuk maar ook best wel duur. Maar wij gaan er echt wel een keer naar toe. Alleen misschien niet elk jaar met 3 kinderen ;)
pi_136871470
De speeltuin hier is ook geweldig :D doen we ook vaak in de zomer!

Kyara, als je 1 keer per jaar naar de Efteling vergelijkt met elke weekend stappen en kroeg dat kom je misschien op hetzelfde :9
pi_136871587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

je moet het niet als afkeurend zien dat je wat bijzonders wil doen met e kind, maar als je er drie hebt, en je wil met z'n vijven iets gaan doen, ja, dan denk je wel twee keer na over een prijs van 35 euro entree.
Dat kan best. En het is ook wel duur maar voor 1 keer per jaar vind ik het wel leuk :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:55:10 #277
244125 laziness
pi_136871596
quote:

[..]

Waar lees je afkeuring?
We stellen slechts vast dat de prijzen enorm zijn en je daarom minder snel een bezoekje zomaar even doet. Zeker niet als je gezin uit 5 bestaat.

Ik noem verder enkel dat het parkeergeld bij de dierentuin ook met korting door een abo nog 5 euro is en ik dat geld melkerij vind.

Ik zeg nergens dat je naar de dierentuin had moeten gaan.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:00:10 #278
244125 laziness
pi_136871883
Trouwens de dierentuin leeft nu voor O. ook veel meer dan een jaar geleden. Dus dat komt bij R. ook nog wel denk ik Bitterend.
We hebben nu twee jaar een abo maar pas sinds 2,5 dat O. echt naar de dieren kijkt en enthousiast is ipv dat hij het ziet als één grote renbaan :P
pi_136872066
Kyara je moet gewoon gaan zolang je kinderen nog geen 4 zijn. Dat scheelt klauwen met geld ;) En de kortingsacties goed in de gaten houden, kan zomaar 8 euro per kaartje schelen.
pi_136872095
M vindt de dierentuin wel heel leuk. Hij gaat echt voor een hok staan kijken okey, ook naar een lamp waar toevallig een hekje omheen stond.... "oooh, mooie lamp!". En sowieso de Ocean O+
pi_136872508
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:00 schreef laziness het volgende:
Trouwens de dierentuin leeft nu voor O. ook veel meer dan een jaar geleden. Dus dat komt bij R. ook nog wel denk ik Bitterend.
We hebben nu twee jaar een abo maar pas sinds 2,5 dat O. echt naar de dieren kijkt en enthousiast is ipv dat hij het ziet als één grote renbaan :P
We wilden echt iets bijzonder met haar doen omdat we al zo vaak naar de MonkeyTown gaan, en naar de dierentuin vindt ze dus tot nu toe niet zo veel aan...

Paar maanden terug gingen we naar de Apenheul..nou ze ging liever met blaadjes spelen en klimmen ;) vond het verspilling van geld een beetje want dat kan ze overal doen.

Ik krijg het binnenkort erg druk met werk maar daarna gaan we zeker naar holle bolle boom en sprookjeswonderland
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 22:20:55 #282
5428 crew  miss_sly
pi_136873100
quote:

[..]

Efteling is O+
Ik ga minstens een keer per jaar. Als je de aanbieding van AH straks even meeneemt, ben je al gauw tien euro P.p. goedkoper uit, maar bhalve dat vind ik de Efteling het geld meer dan waard. S is er ook helemaal gek op en geniet er iedere keer van. Ze heeft het er ook heel vaak over en vraagt vaak wanneer wee weer gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:24:11 #283
244125 laziness
pi_136873327
Dat is de reden dat wij oud & nieuw in de efteling gevierd hebben.
Zo nu en dan iets speciaals doen is toch geweldig?
O. weet het allemaal nog te vertellen van Joki en het deuntje na te doen.
Niks mooiers als mijn ukkie die nu al mooie herinneringen heeft.

Holle bolle boom lijkt me erg leuk maar is wel weer verder weg voor ons.
Sprookjeswonderland zijn we al eens geweest maar betaalbaar genoeg om eens te herhalen.

De dierentuin hebben we nu wel een beetje gezien. Ik zoek eigenlijk iets nieuws waar we een abo op kunnen nemen.
pi_136873409
Wij hebben een dierentuin abo op de dierentuin hier om de hoek. Die is dan wel niet zo groot, maar met een baby olifant en een ijsberentweeling heel prima. En wat het allerbelangrijkste is: hij heeft een binnenspeeltuin en een mooie grote buitenspeeltuin. Ons vaste rondje bestaat uit kraagberen, lopen door het otterverblijf, kijken bij de olifanten en dan via de zwijnen en kamelen richting ijsberen. Nog ff langs de knabbelvisjes en dan op naar de hoge glijbaan. Al snel goed voor een uurtje of anderhalf aan vermaak en redelijk te betalen. Al betalen wij dan ook voor parkeren, dus zodra het enigszins goed weer is, pakken we de fiets. En met het abo krijgen we ook op andere dierentuinen weer korting.

Efteling proberen wij ook elk jaar te doen. Driekus heeft het er nu nog over, die vond het zo gaaf. En ja, dan is het duur, maar wij doen ook de methode van Miss, er zijn altijd wel ergens kortingskaartjes te krijgen. Ik doe dit ook veel liever dan bijvoorbeeld naar Disney in Parijs, dat trekt mij dan weer niet.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:28:52 #285
244125 laziness
pi_136873648
Ik vind Disneyland het geld meer waard dan de Efteling maar ieder zijn voorkeuren.
Ik vind dat je bij de Efteling echt heel veel loopt en niet makkelijk tussendoor steekt.
Maar Disneyland is nog wel een tandje duurder :X
pi_136874232
Als we Burgers zat zijn dan zijn Ouwehands en de Apenheul ook nog best in de buurt. Later misschien Koningin Julianatoren. En Tivoli is hier ook vlakbij en dat schijnt ook best leuk te zijn voor kleintjes. En ik wil later ook een museumjaarkaart zodat we ook gratis naar het Openlucht Museum kunnen.
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 22:38:15 #287
5428 crew  miss_sly
pi_136874349
Je loopt veel, inderdaad, maar het is zo prachtig mooi in de Efteling. Alles is zo zorgvuldig aangelegd en wordt zo mooi onderhouden. Wij waren er ook de 31e en ik vond het geweldig om te zien met hoeveel zorg er allerlei winter- en kerstdingen waren toegevoegd om de wintereftelingsfeer te creëeren O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:38:29 #288
244125 laziness
pi_136874371
Ja jij zit in een goede hoek daar Kyara :D

Hier weet ik het even niet als ik geen blijdorp meer wil en niet teveel aan benzine kwijt wil zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 februari 2014 @ 22:39:48 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136874460
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:38 schreef laziness het volgende:
Ja jij zit in een goede hoek daar Kyara :D

Hier weet ik het even niet als ik geen blijdorp meer wil en niet teveel aan benzine kwijt wil zijn.
de Spido? plaswijckpark??
-edit- http://www.rotterdam.info/bezoekers/locaties/attracties/familie/

dinsdag 18 februari 2014 @ 22:58:25 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136875668
Zo zijn wij helemaal weg van
plopsaland in de Panne, en Roy geniet er ook zichtbaar van. afgelopen jaar zijn we er 3x zelf geweest en Roy ging nog een keertje extra met school.

Wij kopen de kaartjes regelmatig via groupon scheelde beide keren enorm, 2x voor de prijs van 1 volwassenen. en de laatste keer mocht 1 van ons gratis ivm begeleider van Roy en die heeft een gehandicapten kaart.

We overwegen dit jaar een abbo
pi_136875852
Kyara bestaat speeltuin de leemkuil in Nijmegen nog? Daar gingen wij vroeger heen. De blije dries in wijchen is ook leuk en juist bedoeld voor kleintjes.
Ik ben maar 1x in Disney geweest maar heb niet zoveel met dat grote. De Efteling vind ik ook zo mooi om zijn afwerking.
pi_136876124
De Leemkuil O+
Daar kwamen wij vroeger ook. Het treintje en de hele grote glijbaan.

Volgens mij bestaat ie nog ja (het zal wel een beetje tegenvallen als ik er weer kom, vast niet zo groot als ik me herinner ;))
pi_136876514
En het waterdoolhofding...die goede oude tijd. In mijn beleving was die speeltuin enorm. Zal nu wel vies tegenvallen ja.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 februari 2014 @ 23:40:59 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136877715
slaap lekker dames. Ik heb logopedie afgezegd voor morgen, want huilerig, hangerig, zeurderig, dus meneer ligt nu het bed van z'n grote broer te pitten, (welke bij het overbuurmeisje slaapt) dus wij kunnen onverwacht uitslapen morgen ... #kleincadeautje ;)

pi_136881620
Begrijp ik het nu goed dat je uitslapen verkiest boven logopedie?

Wij gaan half maart voor het eerst met Eva naar de entering. Rosalie blijft dan bij opa en oma. Disney wil ik ook graag heen, maar liever als Rosalie wat groter is. Maar Disney O+
pi_136881678
We hebben een abonnement voor dierenpark wissel. Is een kleine dierentuin of een groot uitgevallen kinderboerderij. Met een leuke speeltuin erbij. Sofie loopt daar sinds ze kam lopen zelf. Het is overzichtelijk en ze weet dr zelf de weg. Ze heeft ook dr vaste rondje. Eerst langs de pinguïns, dan de flamingo 's en daarna maakt t haar niet zoveel uit.

Gisteren naar het bos geweest. Ze had dr loopfiets door. Ze is niet zo heel handig, dus het duurde een paar weken, maar het gaat nu zo tof.
*poef* nu is het weg
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:27:26 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136881821
Sprookjeswonderland is het ja.

Ik heb nog vier vrijkaarten voor Artis, gewonnen via de postcodeloterij. Dacht dat dat wel leuk zou zijn zo tegen haar 3de verjaardag ofzo, aangezien ze nu gewoon al rond 12 uur omstort en moet/wil slapen....zijn ze geldig tot 31 maart 2014 :( Weet ook niet of ik ze weg kan geven ivm postcode zeg maar? Zal eens kijken, iemand anders interesse erin?
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:29:13 #298
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136881838
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:07 schreef danic het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat je uitslapen verkiest boven logopedie?

Wij gaan half maart voor het eerst met Eva naar de entering. Rosalie blijft dan bij opa en oma. Disney wil ik ook graag heen, maar liever als Rosalie wat groter is. Maar Disney O+
Volgens mij lees je dat niet goed. Kind niet lekker, dus afgezegd. En dus onverwacht uitslapen.

en Disney O+
pi_136881870
Efteling O+
disney O+

daarnaast abo op de dierentuin en in de vakantie met de oudste naar de bios of het theater (peuter theater voor vijf euro is prima tebetalen).

Wij hebben de mazzel dat we nu elk jaar disney en efteling kunnen doen. En genieten er van zolang we het kunnen betalen. De oudste vind het ook helemaal super. Maar de jongste kan op zijn manier ook al echt genieten O+
pi_136882125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:27 schreef Susie het volgende:
Sprookjeswonderland is het ja.

Ik heb nog vier vrijkaarten voor Artis, gewonnen via de postcodeloterij. Dacht dat dat wel leuk zou zijn zo tegen haar 3de verjaardag ofzo, aangezien ze nu gewoon al rond 12 uur omstort en moet/wil slapen....zijn ze geldig tot 31 maart 2014 :( Weet ook niet of ik ze weg kan geven ivm postcode zeg maar? Zal eens kijken, iemand anders interesse erin?
die kun je doorgeven hoor,als pa zoiets wint gebruiken wij die regelmatig,en andersom als wij wat wonnen van de vriendenloterij gaf ik de kaarten aan pa als wij er niet veel aanvonden. En paar jr terug kaarten van plopsa indoor coevoorden aan mrien gegeven.
pi_136882780
zal ik hem dan maar even dichtgooien ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')