Ja schoppen en slaan komt ook regelmatig voor in dr slaap. Soms herken ik dingen van wat ze die dag gedaan of gezegd heeft. Dan gaat het weer over een draak of heks. Maar ze weet er 's morgens niets meer van. En echt wakker worden doet ze ook niet. Ze heeft wel haar ogen open (slaapt soms ook met open ogen) maar is dan nog steeds van de wereld.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Herkennen jullie vervelende dromen bij jullie peuters? Eva lijkt nu in zo'n fase oid te zitten, bijna elke nacht wordt ze wakker met 'nee! Niet doen!' en 'Wel opetuh!' en dan huilen enzo. Is dan moeilijk haar echt wakker te krijgen... zo sneu!
Soms wachten we ook even met het naar haar toe gaan, en dan valt ze vanzelf weer in slaap. Maar soms blijft ze maar huilen en gaat ze mij roepen, en ondertussen 'Niet doehoen!' zeggen. Dan denk ik, ik ga toch maar naar haar toe en ik til haar dan even uit haar bedje en laat haar kalmeren. Ga ik tegen haar praten, vertellen wat ze de volgende dag gaat doen etc en ineens is ze dan wakker. En soms ook niet, dan blijft ze maar huilen en is ze echt van de wereld. Vind dat soms echt wel moeilijk! Maar het valt me gewoon op dat ze er de laatste tijd vaker last van heeft.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft het wel gehad, in verschillende vormen. Echt als nachtmerrie, waar hij in paniek dan wakker werd en ons riep (nu nog steeds, nu loopt hij naar ons toe). Dat was als oudere peuter. Kwestie van troosten en instoppen en hij sliep wel verder.
Als kleine peuter droomde hij soms ook raar, maar was dan echt niet wakker te krijgen. Troosten, optillen, niks werkte echt, echt onbereikbaar. Dat wordt ook wel nachtangsten genoemd. Hier was het een kwestie van uit laten dromen, daarna sliep hij ook wel verder. Het klinkt naar, maar Chris wist er de dag erna nooit iets van. En het is vanzelf overgegaan..
Hier heet het ouder-kind gym en is het dus inderdaad de bedoeling dat je zelf begeleidt. Het begin en eind is met de begeleider van de gymvereniging. Dat is meestal een oefening met een bal en daarna mag je samen met je kind de toestellen langs. Als je kindje groter wordt heb je meer tijd om te beppenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Simmu!
Soempie, is de peutergym bij jullie echt een les? Ik heb de indruk dat het hier vooral ouder & kind is en dat je dan zelf met je kind gaat gymen. Op zich prima maar ik heb ook wel wat begeleiding nodigOm nou zelf ook koprollen voor te moeten doen en zo
Maar goed, eerst maar eens een proeflesje volgen (wat dragen kinderen tijdens peutergym eigenlijk, een spijkerbroek lijkt me niet echt lekker zitten)
Oooohquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Soempie het volgende:
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).
[ afbeelding ]
In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom.
Hier kan een dreumes gewoon mee bij het ouder kind gym en ook lekker keutelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Peutergym leek me ook zo leuk voor mijn peuter. Maar en rottijd, en een baby (nja nu dreumes), dus niet heel handig.
Nadeel van de 2 jaar tussen jut en jul (en steeds oppas regelen vind ik ook niks).
Als f straks op school zit ga ik denk ik wel zwemmen met E. Dat vind ze zo leuk(gekke kind kan gewoon al drijven met dr bandjes en beetje 'zwemmen'
18 maanden
)
Oh, dat is ook een goed idee!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:49 schreef laziness het volgende:
[..]
Oooohdie heb ik ook nog op mijn to do lijstje staan.
Je kan op de andere kant een soort postkantoor maken anders? Met ook afneembare elementen. Pakjes, postzegels, een weegschaal.
Is die boom er nou opgeschilderd?
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:53 schreef ferrari_rood het volgende:
soempie wat gaaf.
Ean is bijna jarig (nou ja bijna) en vraagt deze voor de verjaardag van je.
Ja ik vond het er ook niet genaaid uitzien.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:
Soempie is alles genaaid? het leek alsof het ingekleurd was ofzo!
Zwemmen hebben we gedaan toen ze baby was maar het aan en uit kleden was echt een gedoe inderdaad. Met douchen en alles, was echt niet handig, en ze krijste vaak na het zwemmen dus niet meer gedaan...binnenkort naar Landal daar kijken wat ze er van vindt!
Ze is motorisch nog al wat achter gebleven. Ze is heel mondig maar hard lopen heeft ze heel lang niet gekund. Versnellen was al een probleem. Als ze loopt hoor je haar ook duidelijk aankomenquote:
Wat onwijs gaaf!!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:45 schreef Soempie het volgende:
Ik ben een speelhuisje (kleed voor over de tafel) af aan het maken. Iemand nog een idee voor een lange kant en een korte kant? Een korte kant wordt al een deur met een brievenbus (M. is nu al de hele dag brieven aan het posten: duwt hij kaartjes en briefjes die hij vindt door een kier in de kast).
[ afbeelding ]
In de boom heb ik met klitteband appeltjes en een uiltje gemaakt. Dus de optie om er dingen op die manier op te plakken en af te halen is er ook. M'n inspiratie is alleen op het moment ver te zoeken, dus ideetjes zijn welkom.
De mijne heeft juist hele holle voetjes waarmee ze zijdelings doorzakt, die rent (en loopt) ook nog niet zo lang. Vandaar de interesse.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:56 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze is motorisch nog al wat achter gebleven. Ze is heel mondig maar hard lopen heeft ze heel lang niet gekund. Versnellen was al een probleem. Als ze loopt hoor je haar ook duidelijk aankomenMevrouw platvoet.
Ze loopt nu bij een kinderfysio waar ze oefeningen doen en mee krijgt. En die gaf aan dat zwemmen goed was voor dr.
Foto?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:47 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft een broekje op zolder gevonden, velours, hoort bij een of ander kerst outfit (echt met zo'n hert of iets erop) welke ze nooit aan heeft gehad. Die moest ze dus perse aan..... maat 62-68![]()
En aan is ie! Met luier aan!
En.... nu slaap ze erin, ze wilde hem aanhouden. De pijpen komen op haar knieën, maar ohwee als ik haar haar pyama broek aan zou doen.
Wij kregen als tip: veel zwemmen, naar van die binnenklimparadijzen en op blote voeten laten lopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De mijne heeft juist hele holle voetjes waarmee ze zijdelings doorzakt, die rent (en loopt) ook nog niet zo lang. Vandaar de interesse.
Ja hoor dat kanquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:29 schreef bitterend het volgende:
TJ een dagje? kan dat? gewoon zwemmen daar zonder in een huisje te blijven? we gaan een hele week
en idd ik ben ook bang dat ze in slaap valt na het zwemmen en dan moeten we nog naar huis dus over in bed leggen lukt ook niet!
Ja dat is misschien een beter idee. Het is een uur rijden van onze woonplaats. Dus ik dacht eerst na zijn middagslaap te gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Tj, anders eind van de ochtend zwemmen. Dan lekker buiten wandelen en kan hij in de kinderwagen slapen. En dan na het slapen nog even spelen en eten daar?
Maar Daan is een makkelijke qua slaap. Overslaan, overtillen of in de drukte slapen, het maakt hem niet uit
Onze tip was juist stevig schoeiselquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij kregen als tip: veel zwemmen, naar van die binnenklimparadijzen en op blote voeten laten lopen.
Ze is al wel vooruit gegaan maar te langzaam naar
Mijn zin maar misschien wil ik te veel.
Tsja, het moet al vanaf dat hij 2 weken is, omdat de oudste toch echt van school moest. Hij is niks anders gewend...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:04 schreef TimeJumper het volgende:
Goh wat makkelijk zeg dat je hem zo kunt overtillen. Ideaal bij dagjes weg
Voor buiten schoenen die steun gaven aan de hak. En dat kon ik niet plaatsen met de blote voetjes. Ja dan moet ze hem zelf corrigeren. Dacht bij mezelf bij niet stevige schoenen dan toch ook?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Onze tip was juist stevig schoeisel
Ben er al heel lang niet geweest, maar vroeger (quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en we gaan dit weekend waarschijnlijk naar de Efteling. Aangezien ik daar in mijn hele leven twee keer ben geweest toen ik allang studeerde: wat is daar echt onmisbaar voor peuters? Het sprookjesbos weet ik, maar zijn er verder nog aanraders?
Of door wat hun moeder aan ze vraagtquote:Op woensdag 5 februari 2014 08:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Anouk
Peuters zijn zo leuk! Zo lekker eigenzinnig en eigenwijs en ze laten zich nog niet hinderen door wat "hoort"
carnival, soepkommen, pagode, zwanenbootjes, oude tuffers, land van laaf, anton piek plein, oh dan nog zo'n draai ding met een walvis in het midden (tussen de oude auto's en de pyton in), pirana (maar misschien nu wat koud), de traptreintjes, verder is er ook een leuk speeltuintje, de doolhof.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en we gaan dit weekend waarschijnlijk naar de Efteling. Aangezien ik daar in mijn hele leven twee keer ben geweest toen ik allang studeerde: wat is daar echt onmisbaar voor peuters? Het sprookjesbos weet ik, maar zijn er verder nog aanraders?
quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Of door wat hun moeder aan ze vraagt![]()
Maar je hebt gelijk, ik vind dat ook zo mooi, die plannen en duidelijke ideeën die ze in hun hoofd hebben. Dat zo'n klein mensje zo goed kan weten wat het wil, heel bijzonder is datWaar ik ook heel blij van word is die eindeloze fantasie, en het overal iets moois in zien. M die naar een nachochipje kijkt en zegt: 'kijk, beer!' (om dan later toch te besluiten dat het een auto is
) Gisteren zaten we op de fiets naar huis en M gooide zijn hoofd achterover om even met me te knuffelen (
) en bleef een tijdje zo liggen om naar de wolken te kijken ("wollete mama") en te vertellen wat hij erin zag
(auto's weer
) het is weer licht als we naar huis fietsen
zo fijn!
dit is een stuk efficienter dan hoe ik het zeiquote:Op woensdag 5 februari 2014 08:40 schreef Shandaly het volgende:
[..]ze blijven verbazen he? Heerlijk!
En wat de Efteling betreft, zo ongeveer alles behalve de Python, Joris en de draak en de Vliegende HollanderVeel plezier!
En bedankt!quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:42 schreef Kyara het volgende:
Susie
CS, wat leuk de Efteling! Wat Lazi zegt inderdaad. Droomvlucht
En natuurlijk het carnaval. Taatatataatatatatida, taatatataatatatatita! (Heeft iedereen het deuntje weer in zijn hoofd?)
joki en jet gaan de wereld rond, op zoek naar avontuur in een luchtbalonquote:Op woensdag 5 februari 2014 08:46 schreef Shandaly het volgende:
[..]
En bedankt!
Lars is ook al zo fan van de filmpjes van Jokie en Jet... ik loop al hele dagen met dat deuntje in mijn hoofd...
Wij hebben alle drie de dvd's. Die worden grijs gedraaid. En in de auto de cd's van de Sprookjesboom.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:46 schreef Shandaly het volgende:
[..]
En bedankt!
Lars is ook al zo fan van de filmpjes van Jokie en Jet... ik loop al hele dagen met dat deuntje in mijn hoofd...
oh echt? Yaro vind het wel leuk. Maar het zoontje van mijn vriendin gaat al een jaar in de bob en daar krijg ik yaro met een mogelijkheid in. Hoeft van mij ook niet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:48 schreef laziness het volgende:
De soepkommen, monsieur cannibale, vind ik veel te snel en draaierig voor een mini van net 2 hoor!
En de mijne van 3 hoef ik er ook nog niet in te stoppen.
ja ik ken ze. Yaro zit nu weer in de lego filmpjes en buurman en buurman.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:50 schreef Shandaly het volgende:
Hier staan er veel: Jokie en Jet
Lars kent ze bijna allemaal uit z'n hoofd: "Kijk mam, dan gooit ie de stok, en dan komt ie in de boom, en dan doet ie zo toet op z'n neus en en"
Ja, het is allemaal van stof en stiksel.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:
Soempie is alles genaaid? het leek alsof het ingekleurd was ofzo!
van vindt!Zwemmen hebben we gedaan toen ze baby was maar het aan en uit kleden was echt een gedoe inderdaad. Met douchen en alles, was echt niet handig, en ze krijste vaak na het zwemmen dus niet meer gedaan...binnenkort naar Landal daar kijken wat ze er
Oja, dat speeltuintje! Dat is ook wat achteraf en daar is een piano bij waar ze over kunnen lopen en op kunnen springen. Dat was ook erg tof.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:38 schreef As1981 het volgende:
[..]
carnival, soepkommen, pagode, zwanenbootjes, oude tuffers, land van laaf, anton piek plein, oh dan nog zo'n draai ding met een walvis in het midden (tussen de oude auto's en de pyton in), pirana (maar misschien nu wat koud), de traptreintjes, verder is er ook een leuk speeltuintje, de doolhof.
dan ben je al een beetje te laat,virus heeft al even rondgehangenquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:37 schreef DJMO het volgende:
ik heb medelijden met mijn peuterhij baalt dat hij een luier om moet, maar hij heeft iets van een buikgriepje oid, wat hij poept lijkt wel water
(ik had zelf gisteren last van, vandaag hij dus). ik vraag me af wanneer m'n kleuter aan de beurt is
voor de zekerheid houd ik hem iig morgen thuis van de psz, lijkt me veiliger voor de kindjes daar
vandaag is hij sowieso niet geweest, en ik kreeg zelf gisterenmiddag pas last. hopelijk kan ik op deze manier toch wat kindjes sparenquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:44 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dan ben je al een beetje te laat,virus heeft al even rondgehangen
2 weken later is er Trosledendag met artiesten. We nemen dan de twee ooms van mijn man mee. Die zijn gehandicapt en vinden de Efteling te gek en zijn ook gek op muziek. Ze zijn bijna jarig dus doen we dat voor hun verjaardag bquote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:27 schreef danic het volgende:
gezellig! Komen we elkaar cast tegen
![]()
Maar ook de rabo dag dus? En dan twee weken later gewoon zomaar?
Geert is met ongeveer dezelfde leeftijd overgegaan naar een peuterbedje. Hij klom telkens uit z'n ledikant en na twee keer vallen wilde hij daar dus ook niet meer in. Toen nog tijdelijk opgelost door een zijkant los te halen, maar een gewoon peuterbed was een betere oplossing. Daar slaapt hij nu (nog net geen drie jaar) prima in.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:27 schreef TimeJumper het volgende:
Stoer ClubSoda zo in de regenKlinkt heel leuk en aanstekelijk om zelf ook eens te gaan
![]()
Was wel erg rustig denk ik in de efteling door dat weer of niet?
Rayen is nu 2 jaar en bijna 3 maanden. Nu heb ik eigenlijk zo'n klein peuterbedje gezien wat ik heel leuk vind maar nu vraag ik me af zou het niet te vroeg zijn?
Ik vraag me eigenlijk ook af of hij wel wil blijven liggenmaar ja als je het niet probeer weet ik het niet.
Maar liggen jullie peuters al in een peuterbedje? of nog steeds zeg maar in zo'n tralie-babybedje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |