abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:19:10 #181
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136702759
Dan is een Red Bull - Honda dus in theorie ook nog een optie :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:22:37 #182
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136702867
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee. McLaren heeft ook bevestigd dat het geen exclusieve deal betreft. Wel dat ze het 'fabrieksteam' van Honda zijn.
Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_136702965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd.
Bliijkbaar wel. Als ik wat recenter zoek en niet meteen de eerste hits pak, dan blijkt dat er wel exclusiviteit is voor 2015.

quote:
The Japanese company will become McLaren's exclusive engine supplier in 2015 and the team will be renamed McLaren-Honda
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:42:09 #184
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_136703536
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.

Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:56:30 #185
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136704052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.

Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
Dat doet me denken aan het principe van tijdritten in het wielrennen. En laat ik dat nou net het minst boeiende aan wielerrondes vinden...
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:13:46 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136704695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.

Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
2003/4 was er al ongeveer zo'n systeem.

Hier een stukje uit de 2004 sportieve regels:
quote:
119) The qualifying practice session will take place
the day before the race commencing at 14.00 (at
13.00 during Events taking place in North America). This session, which will comprise of two
parts separated by two minutes, will be run as follows :

- During the first part each driver will carry out a single timed lap starting in the order they were classified in at the end of the previous race. Any drivers who were not classified will be arranged according to the number of laps they completed during the previous race, the one with the highest number going first. At the first race of the year the order of the lastrace of the previous year’s World Championship will be used and, in all cases, any new drivers will be arranged in numerical order.

- The first part will be deemed to have finished when the last car in sequence enters the pitlane. If the last car fails to leave the pit lane, stops on the circuit or comes back to the pits before completing three laps, the second part will start five minutes later.

- The running order for the second part will be determined by the times achieved in the first part with the slowest driver going first.

- If more than one car fails to record a time during the first part of the session they will start
the second part in first part order reversed.

- If two or more drivers set identical times during the first part priority will be given to the one
who set it first.

- If a car stops on the track in the first part it may not be used during the second part, if the
car is brought back to the pits before the end of the session it must remain in parc fermé
until the end of the session.

- If more than one car fails to record a time during the second part they will start the race in
second part order reversed.
Was niet helemaal een succes ;)

edit: nog wat info
quote:
2003: Drivers do a single low-fuel qualifying lap on Friday to determine running order for Saturday. On Saturday they set a lap with race fuel to determine their starting position.

2004: The two separate sessions are combined into one single session on Saturday. But there are concerns as some drivers try to use the low-fuel session to manipulate their starting position for the second, for example at Bahrain where some drivers post slow times and Michael Schumacher even fakes a spin so he can do his second lap earlier when the track will be dried.
Bron: http://www.f1fanatic.co.u(...)g-change-since-2003/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:15:07 #187
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136704740
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.

Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd?
Ik zou juist zeggen, met z'n allen die baan op lekker vechten tegen elkaar.
pi_136704880
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd?
Ik zou juist zeggen, met z'n allen die baan op lekker vechten tegen elkaar.
Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen.

Maar ja, een fantastisch kwartier telt niet als je reclameblokken moet verkopen, dan kun je beter een uur hebben dat net leuk genoeg is om helemaal uit te kijken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:20:51 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136704929
Voordeel van de oude kwalificatie was dat het de mindere teams de gelegenheid gaf om ook gewoon 12 getimede ronden te doen. Nu zijn ze na twee runs al klaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:24:08 #190
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136705050
Eén vrije training schrappen, zodat de teams het begin van de kwalificatie moeten gebruiken om nog wat tests te doen. Zo zijn er in ieder geval de gehele tijd wel wat auto's op de baan.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_136705202
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.

Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).

En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:29:25 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136705219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.

Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).

En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
Ach, we zijn het een keer eens!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 14 februari 2014 @ 16:16:35 #193
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136706761
Of geef ze een volle tank, alles dat ze aan benzine overhouden wordt bij de race van de inhoud van de tank afgehaald.
Heb je 7 liter over dan krijg je voor de race 93 liter totaal.
Je moet dan wel tot het uiterste gaan in de kwalificatie want anders heb je te weinig brandstof om de race te finishen ~O>

Wat overigens ook nog leuk zou zijn om te doen is om degenen die buiten de top 10 vallen iets meer benzine mee te geven, ze zijn dan in het begin van de race wel zwaarder maar kunnen ook meer gassen.Nu krijgen ze 100 kilo mee en de motor mag ook niet meer dan 100kilo brandstof in een uur verstoken, aangezien de race anderhalf tot 2 uur duurt kunnen ze max 75 tot 50% vol gas rijden.
Degenen die iets meer brandstof meekrijgen kunnen dus ook meer vol gas rijden en zijn zo weer competatief met de voorhoede.
pi_136708443
Je moet ze wel de keuze geven wanneer de baan op te gaan, regen heeft anders een veel te grote invloed
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 februari 2014 @ 17:22:22 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136708957
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.

Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).

En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
moet je wel de regel hebben dat het missen van een blok je een setje banden kost en je een plaats achteraan de grid oplevert. of iets dergelijks ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136709315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen.

Maar ja, een fantastisch kwartier telt niet als je reclameblokken moet verkopen, dan kun je beter een uur hebben dat net leuk genoeg is om helemaal uit te kijken.
Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen.

Wanneer je er over nadenkt doet F1 eigenlijk belachelijk weinig voor de fans op het gebied van show. Alle parties die gegeven worden zijn besloten, Gala's worden niet echt uitgezonden ... Zonde.
Calm down, please!
pi_136711032
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen.
Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm.

quote:
Wanneer je er over nadenkt doet F1 eigenlijk belachelijk weinig voor de fans op het gebied van show. Alle parties die gegeven worden zijn besloten, Gala's worden niet echt uitgezonden ... Zonde.
Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk.

Ik zeg wel 'sport', maar eigenlijk is de F1 nooit wat anders geweest dan een commercieel spektakel, een onderneming om geld te verdienen die ergens wat elementen van sport heeft. Dan moet je ook niet zeuren dat het uitgemolken wordt, en pas als kijkers weer massaal gaan afhaken voor de kwalificatie, gaan ze die weer zo maken dat je op het puntje van je stoel zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136711956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm.

[..]

Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk.

Ik zeg wel 'sport', maar eigenlijk is de F1 nooit wat anders geweest dan een commercieel spektakel, een onderneming om geld te verdienen die ergens wat elementen van sport heeft. Dan moet je ook niet zeuren dat het uitgemolken wordt, en pas als kijkers weer massaal gaan afhaken voor de kwalificatie, gaan ze die weer zo maken dat je op het puntje van je stoel zit.
Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt).
Calm down, please!
pi_136712796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt).
Ja, op zich wel, maar in principe telt het commercieel niet als ik 15 minuten op het puntje van mijn stoel zit. Als ik mij een uur lang net genoeg vermaak om te blijven kijken dan levert dat meer geld op. Daar kun je bij elke sport over klagen, maar bij de F1 niet want het is eigenlijk geen sport maar een bedrijf dat om geld te verdienen evenementen organiseert die verdomd veel op een sport lijken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136714254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Even een crosspost uit het IndyCar topic

Simona De Silvestro wordt 'affiliated driver' van Sauber met als doel een racezitje in de F1 voor 2015. Sauber zal haar ondersteunen met het verkrijgen van een superlicentie en trainingen, zowel op de baan als in de simiulator.

[..]

Edit: Ze zal dit jaar dus niet racen.
Ik haal dat grietje altijd door de war met die wat toen achter op die klep van die vrachtwagen gevlogen is.

Geen idee waarom. Ik weet ook niet hoe de dan heette, want ik dacht altijd dat het dit grietje was. Behalve dan als ik een foto zag.

Hoe heette die andere dan ook alweer? Lijken die namen op elkaar of wat is dit? }:| :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 februari 2014 @ 20:14:58 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136714294
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik haal dat grietje altijd door de war met die wat toen achter op die klep van die vrachtwagen gevlogen is.

Geen idee waarom. Ik weet ook niet hoe de dan heette, want ik dacht altijd dat het dit grietje was. Behalve dan als ik een foto zag.

Hoe heette die andere dan ook alweer? Lijken die namen op elkaar of wat is dit? }:| :@
Je bent in de war met Maria de Villota.

Simona mag hier wel eens op bezoek komen :9
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136714313
Juist ja. Zie je wel dat die achternamen op elkaar lijken. Niks gek dat ik ze door mekaar haalde de hele tijd :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 februari 2014 @ 20:17:29 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136714366
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:15 schreef Geralt het volgende:
Juist ja. Zie je wel dat die achternamen op elkaar lijken. Niks gek dat ik ze door mekaar haalde de hele tijd :)
zoveel lijken de namen nu ook weer niet op elkaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136714381
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zoveel lijken de namen nu ook weer niet op elkaar
Ze beginnen anders allebei met de :7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136714424
En er zit verder een i een l een o en een t in.

Dat lijkt op elkaar in mijn wereld :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 februari 2014 @ 20:19:38 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136714440
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ze beginnen anders allebei met de :7
Pedro de la Rosa heeft ook een achternaam die begint met de, dus wat wil je ermee zeggen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136714465
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Pedro de la Rosa heeft ook een achternaam die begint met de, dus wat wil je ermee zeggen? :P
Dat ik slecht ben in namen onthouden denk ik :D!

Ik moet ff een kratje bier halen; hele week geen bier gehad :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136716363
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat ik slecht ben in namen onthouden denk ik :D!

Ik moet ff een kratje bier halen; hele week geen bier gehad :)
nog 2 weken wachten, dan kun je dat ruimschoots goedmaken *O*
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 14 februari 2014 @ 21:12:17 #209
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136716808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:02 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nog 2 weken wachten, dan kun je dat ruimschoots goedmaken *O*
morgen Groete Zitting, zondag Hieëre zitting. Gaat komen weekend al zwaar worden :7

Sorry voor de offtopic :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_136717295
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:02 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nog 2 weken wachten, dan kun je dat ruimschoots goedmaken *O*
Ik heb in elk geval maandag en dinsdag vrij :9

Moest Max nu niet rijden trouwens? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')