Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. McLaren heeft ook bevestigd dat het geen exclusieve deal betreft. Wel dat ze het 'fabrieksteam' van Honda zijn.
Bliijkbaar wel. Als ik wat recenter zoek en niet meteen de eerste hits pak, dan blijkt dat er wel exclusiviteit is voor 2015.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd.
quote:The Japanese company will become McLaren's exclusive engine supplier in 2015 and the team will be renamed McLaren-Honda
Dat doet me denken aan het principe van tijdritten in het wielrennen. En laat ik dat nou net het minst boeiende aan wielerrondes vinden...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.
Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
2003/4 was er al ongeveer zo'n systeem.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.
Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
Was niet helemaal een succesquote:119) The qualifying practice session will take place
the day before the race commencing at 14.00 (at
13.00 during Events taking place in North America). This session, which will comprise of two
parts separated by two minutes, will be run as follows :
- During the first part each driver will carry out a single timed lap starting in the order they were classified in at the end of the previous race. Any drivers who were not classified will be arranged according to the number of laps they completed during the previous race, the one with the highest number going first. At the first race of the year the order of the lastrace of the previous year’s World Championship will be used and, in all cases, any new drivers will be arranged in numerical order.
- The first part will be deemed to have finished when the last car in sequence enters the pitlane. If the last car fails to leave the pit lane, stops on the circuit or comes back to the pits before completing three laps, the second part will start five minutes later.
- The running order for the second part will be determined by the times achieved in the first part with the slowest driver going first.
- If more than one car fails to record a time during the first part of the session they will start
the second part in first part order reversed.
- If two or more drivers set identical times during the first part priority will be given to the one
who set it first.
- If a car stops on the track in the first part it may not be used during the second part, if the
car is brought back to the pits before the end of the session it must remain in parc fermé
until the end of the session.
- If more than one car fails to record a time during the second part they will start the race in
second part order reversed.
Bron: http://www.f1fanatic.co.u(...)g-change-since-2003/quote:2003: Drivers do a single low-fuel qualifying lap on Friday to determine running order for Saturday. On Saturday they set a lap with race fuel to determine their starting position.
2004: The two separate sessions are combined into one single session on Saturday. But there are concerns as some drivers try to use the low-fuel session to manipulate their starting position for the second, for example at Bahrain where some drivers post slow times and Michael Schumacher even fakes a spin so he can do his second lap earlier when the track will be dried.
dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.
Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd?
Ik zou juist zeggen, met z'n allen die baan op lekker vechten tegen elkaar.
Ach, we zijn het een keer eens!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.
Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).
En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
moet je wel de regel hebben dat het missen van een blok je een setje banden kost en je een plaats achteraan de grid oplevert. of iets dergelijksquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.
Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).
En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen.
Maar ja, een fantastisch kwartier telt niet als je reclameblokken moet verkopen, dan kun je beter een uur hebben dat net leuk genoeg is om helemaal uit te kijken.
Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen.
Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk.quote:Wanneer je er over nadenkt doet F1 eigenlijk belachelijk weinig voor de fans op het gebied van show. Alle parties die gegeven worden zijn besloten, Gala's worden niet echt uitgezonden ... Zonde.
Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm.
[..]
Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk.
Ik zeg wel 'sport', maar eigenlijk is de F1 nooit wat anders geweest dan een commercieel spektakel, een onderneming om geld te verdienen die ergens wat elementen van sport heeft. Dan moet je ook niet zeuren dat het uitgemolken wordt, en pas als kijkers weer massaal gaan afhaken voor de kwalificatie, gaan ze die weer zo maken dat je op het puntje van je stoel zit.
Ja, op zich wel, maar in principe telt het commercieel niet als ik 15 minuten op het puntje van mijn stoel zit. Als ik mij een uur lang net genoeg vermaak om te blijven kijken dan levert dat meer geld op. Daar kun je bij elke sport over klagen, maar bij de F1 niet want het is eigenlijk geen sport maar een bedrijf dat om geld te verdienen evenementen organiseert die verdomd veel op een sport lijken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt).
Ik haal dat grietje altijd door de war met die wat toen achter op die klep van die vrachtwagen gevlogen is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Even een crosspost uit het IndyCar topic
Simona De Silvestro wordt 'affiliated driver' van Sauber met als doel een racezitje in de F1 voor 2015. Sauber zal haar ondersteunen met het verkrijgen van een superlicentie en trainingen, zowel op de baan als in de simiulator.
[..]
Edit: Ze zal dit jaar dus niet racen.
Je bent in de war met Maria de Villota.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik haal dat grietje altijd door de war met die wat toen achter op die klep van die vrachtwagen gevlogen is.
Geen idee waarom. Ik weet ook niet hoe de dan heette, want ik dacht altijd dat het dit grietje was. Behalve dan als ik een foto zag.
Hoe heette die andere dan ook alweer? Lijken die namen op elkaar of wat is dit?![]()
zoveel lijken de namen nu ook weer niet op elkaarquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:15 schreef Geralt het volgende:
Juist ja. Zie je wel dat die achternamen op elkaar lijken. Niks gek dat ik ze door mekaar haalde de hele tijd
Ze beginnen anders allebei met dequote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoveel lijken de namen nu ook weer niet op elkaar
Pedro de la Rosa heeft ook een achternaam die begint met de, dus wat wil je ermee zeggen?quote:
Dat ik slecht ben in namen onthouden denk ikquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Pedro de la Rosa heeft ook een achternaam die begint met de, dus wat wil je ermee zeggen?
nog 2 weken wachten, dan kun je dat ruimschoots goedmakenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat ik slecht ben in namen onthouden denk ik!
Ik moet ff een kratje bier halen; hele week geen bier gehad
morgen Groete Zitting, zondag Hieëre zitting. Gaat komen weekend al zwaar wordenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:02 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nog 2 weken wachten, dan kun je dat ruimschoots goedmaken
Ik heb in elk geval maandag en dinsdag vrijquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:02 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nog 2 weken wachten, dan kun je dat ruimschoots goedmaken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |