Waarschijnlijk is dat de bedoeling?quote:Op maandag 3 februari 2014 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
klik
Best baas. Wel raar dat hij niet over de baan rijd zegmaar, je ziet hem alleen maar op het middenstuk rijden? Zal toch qua afstand een paar procent uitmaken.
Te weinig snelheid met de kans om om te vallen als hij hoger fietst.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat de bedoeling?
Lijkt me niet. De afstand van de baan wordt denk ik over de kortste afstand van het hout gemeten. Ga je er een meter of wat naast rijden dan heb je best wel een afwijking. Stel dat je dan ipv 250 meter 240 meter rijd, dan zou dat op de hele recordpoging meer dan een kilometer schelen.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat de bedoeling?
Dat zou ook goed kunnen ja.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Te weinig snelheid met de kans om om te vallen als hij hoger fietst.
Ik denk dat ze van elke cirkel wel de precieze afstand weten.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me niet. De afstand van de baan wordt denk ik over de kortste afstand van het hout gemeten. Ga je er een meter of wat naast rijden dan heb je best wel een afwijking. Stel dat je dan ipv 250 meter 240 meter rijd, dan zou dat op de hele recordpoging meer dan een kilometer schelen.
quote:De juiste afstand
De omtrek van een wielerbaan wordt officieel gemeten op de onderste, meestal zwarte lijn. Beneden de zwarte lijn rijden kan en mag in de praktijk niet maar boven de zwarte lijn rijden betekent een verlenging van de afgelegde afstand. Het is dus belangrijk zo dicht mogelijk bij de zwarte lijn te rijden, vooral in de bochten. Nemen we bijvoorbeeld een wielerbaan van 250 meter. De reglementaire afstand tussen de zwarte en de rode lijn is 0.70 m. Indien de helling in de bochten 45° bedraagt is de vergroting van de kromtestraal tussen de zwarte en de rode lijn gelijk aan 0.7 x cos(45°) = 0.5 meter. Voor iedere ronde legt de renner op de rode lijn dus 2 x PI x 0.5 = 3.11 meter meer af dan de officiële afstand. Op de 264 ronden die nodig zijn om de 66 km te rijden heeft de renner dus 821 meter meer gereden dan de officiële afstand. Indien de recordpoging wordt ondernomen op een baan van 333.3 meter zijn er slechts 198 rondes nodig met een afstandsverlies van slechts 616 meter.
Besluit; Kies een zo lang mogelijke wielerbaan en rij zo dicht mogelijk tegen de zwarte lijn.
Oh god.. Ik zit nog te wachten op een bestelde broek bij een van die winkels van Salden...quote:Op maandag 3 februari 2014 10:08 schreef the_critic het volgende:
Heb ik ook eens zo gedaan bij Salden, nadat ik al 4wkn zat te wachten
http://www.basicbikeparts(...)n-race-47mm-aktiv-8/quote:Op maandag 3 februari 2014 11:57 schreef janatwork het volgende:
Al een jaar zo goed als geen lekke banden, nu binnen een weekend 4. Eigenlijk maar 1 lek, de andere 3 een kapot ventiel...
Maar nu zijn mijn biba's op, dan maar op de crosser een herstel rondje. (en hopen dat ik niet lek rij)
Top! mijn geplande rondje komt daar ongeveer langsquote:Op maandag 3 februari 2014 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.basicbikeparts(...)n-race-47mm-aktiv-8/
http://www.basicbikeparts(...)n-race-60mm-aktiv-8/
Kaas approved
Alleen op afspraak open, en neemt de telefoon niet opquote:Op maandag 3 februari 2014 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.basicbikeparts(...)n-race-47mm-aktiv-8/
http://www.basicbikeparts(...)n-race-60mm-aktiv-8/
Kaas approved
Mailen of online bestellen is beter, je kan dan op afspraak de shit ophalen. Hij is net begonnen met dat sjoppie.quote:Op maandag 3 februari 2014 12:07 schreef janatwork het volgende:
[..]
Alleen op afspraak open, en neemt de telefoon niet op
Hoi Jan,quote:Op maandag 3 februari 2014 12:07 schreef janatwork het volgende:
[..]
Alleen op afspraak open, en neemt de telefoon niet op
Jan is aant trainen, welkomquote:Op maandag 3 februari 2014 12:39 schreef bbp het volgende:
[..]
Hoi Jan,
Inderdaad een oproep gemist, heb je geprobeerd terug te bellen maar krijg je niet te pakken.
Elke zaterdag is de showroom geopend van 09:00 tot 18:00, dan ben je bij ons van harte welkom om voor of na je training langs te komen om artikelen, fietsen en kleding te bekijken of passen etc, Live koersen te volgen of gewoon voor een bakkie koffie!
Doordeweeks is afhalen ook mogelijk tussen 17:00 en 18:00 maar wel alleen op afspraak.
Als je vragen hebt kun je me ook altijd even mailen op geert.
Tot ziens!
gr Geert
Op de een of andere manier kan ik niet reageren op je berichten. Daarom even zo. Duidelijk verhaal. Dat is ook mijn insteek.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:02 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ff je email aangepast zodat je er geen spam door ontvangt
Oja, als nieuw account heb je de eerste week geen DM/PM rechten. Dat in verband met spammers die via DM zaten te spammenquote:Op maandag 3 februari 2014 13:08 schreef bbp het volgende:
[..]
Op de een of andere manier kan ik niet reageren op je berichten. Daarom even zo. Duidelijk verhaal. Dat is ook mijn insteek.
quote:Op maandag 3 februari 2014 12:39 schreef bbp het volgende:
[..]
Hoi Jan,
Inderdaad een oproep gemist, heb je geprobeerd terug te bellen maar krijg je niet te pakken.
Elke zaterdag is de showroom geopend van 09:00 tot 18:00, dan ben je bij ons van harte welkom om voor of na je training langs te komen om artikelen, fietsen en kleding te bekijken of passen etc, Live koersen te volgen of gewoon voor een bakkie koffie!
Doordeweeks is afhalen ook mogelijk tussen 17:00 en 18:00 maar wel alleen op afspraak.
Als je vragen hebt kun je me ook altijd even mailen op geert.menting[at]basicbikeparts[punt]nl
Tot ziens!
gr Geert
Jaloersmakende plaatjesquote:Op maandag 3 februari 2014 14:40 schreef janatwork het volgende:
Heerlijk fietsweer vandaag, jammer dat ik meer plannen heb dus alleen maar een kort herstel rondje: http://app.strava.com/activities/110883019
[ afbeelding ]
Ik was ook bijna vanmorgen op de racer gestapt, maar zag een ijslaagje op de galerij. Heb toen maar de auto gepakt. Ik kijk zo of ik nog een rondje ga doen.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:53 schreef forty-two het volgende:
Het is echt heerlijk weer, jammer dat ik moet werken... Vanochtend was het ook lekker rijden, wel een beetje glad... Ik zag nog een jochie op z'n snuffert gaan, het valt me mee dat ik met m'n slicks niet onderuit ben gegaan...
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 3 februari 2014 15:08 schreef poiuytr het volgende:
Niks te klagen nog deze winter qua temperatuur/ regen. Aankomende week ook ook hoge temperaturen voor de tijd van het jaar, nadeel alleen dat ze veel regen verwachten.
Kan amper zitten na mijn val van gisteren (plekken op bovenbeen en bil schuren nogal), schouder/ heupen/ elleboog ook behoorlijk klap gehad. Via de NTFU kan ik hopelijk nog paar euro van mijn kleding terug krijgen, 115¤ max met eigen risico van 50¤. Iemand ervaring hiermee?
Hopen dat ik midden van de week weer wat qua sport kan doen.
Voorwiel van m'n mountainbike slipte weg had een aardige snelheid en wou hard door een bocht knallen, bij het aansnijden van de bocht weg grip en behoorlijke schuiver gemaakt. Eerste keer dat ik echt hard onderuit ben gegaan op het asfalt/ beton.quote:
Strava jonguh.quote:
Premium ja. Ik had al ergens gezien dat mensen dat hadden gekregen. Zit er nou nog een meerwaarde aan?quote:Op maandag 3 februari 2014 15:35 schreef janatwork het volgende:
Pro of Premium? Ik heb een gratis trail van een maand.
Ik vind het nog niet erg interessant.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Premium ja. Ik had al ergens gezien dat mensen dat hadden gekregen. Zit er nou nog een meerwaarde aan?
Dit. En met buienradar is het nog steeds goed mogelijk om om de buien heen te rijden.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:48 schreef janatwork het volgende:
Weersvoorspellingen op zo'n lange termijn zeggen helemaal niets.
Prima route toch als ik het zo zie, of onverhard gepakt oid ?quote:Op maandag 3 februari 2014 18:44 schreef keesfietst het volgende:
en weer wat nieuwe wegen verkend (waarvan ik een hoop ook nooit meer zal zien).
Was je de weg kwijt bij buitenhuizen?quote:Op maandag 3 februari 2014 18:44 schreef keesfietst het volgende:
Prachtig weer vandaag zeg. Wind weer gedraaid (ZO naar O) precies halverwege m'n rondje, daar krijg ik ook de schurft van zo langzamerhand. Wel de Gran Fondo 2 binnen en weer wat nieuwe wegen verkend (waarvan ik een hoop ook nooit meer zal zien).
http://www.strava.com/activities/110916930
Tja dat heb je al snel als je door/langs Amsterdam wilt.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:55 schreef keesfietst het volgende:
Iets teveel door steden/dorpen, langs drukke wegen gefietst. Vind het nooit lekker om de halve route in uitlaatgassen te rijden en elke 5min. een lang stoplicht tegen te komen.
Gok pont timing verkeerdquote:Op maandag 3 februari 2014 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was je de weg kwijt bij buitenhuizen?
Moest ff snel die foto erbij zoeken. Kwam er vandaag achter dat dat hendeltje gebroken is. Je kan ze er wel afhalen want er zit een schroefje onder, maar dan moet ik wel een nieuwe kunnen bestellenquote:
Als je wiltquote:Op maandag 3 februari 2014 22:13 schreef Tommeke het volgende:
Ja, die zijn te bestellen hoor!
Specialized SL Buckle heten ze volgens mij.
Zal ik het ff voor je uitzoeken? Artikelnummer enzo?
Oh, dan heb ik een reservequote:Op maandag 3 februari 2014 22:17 schreef Tommeke het volgende:
Ze komen per setje.
We hebben ze misschien wel hangen... Ben er woensdag weer, kan dan wel ff checken!
Doe ik morgen ff. Nu moet ik slapen, moequote:Op maandag 3 februari 2014 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik een reserveGraag! Ik kwam zo snel via internet niets tegen.
lol idd. WWB cursus.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Breukelen? De man van m'n collega gaat vandaag ook naar cursus in Breukelen, en die zit ook bij een gemeente, iets juridisch die cursus? Als er een Limbo bij zit, die eigelijk uit Engeland komt, bewijst dat maar weer dat de wereld klein is...
Nog dichter bij mij. Daar werk ik namelijkquote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:52 schreef Patroon het volgende:
Cursusdagje in Breukelen. Vlak bij mijn popje Gripper. xoxo
Ben je cursusleider?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nog dichter bij mij. Daar werk ik namelijk
Nee, dat zou wel heel komisch zijn geweestquote:
Als er een Julian bij zit...lach ik me ene breuk. Zo heet hij volgens mij...quote:
Dat kwam door de wind. 40+ is wel hard voor zo'n elektrisch ding zegquote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:48 schreef forty-two het volgende:
Wel lachen, vanochtend op de fiets naar kantoor werd ik ingehaald door een man op een elektrische fiets, hij reedt met een vaartje van +40.
Ik ben toch maar even aangehaakt, na een paar km langzij gestoken en droog gevraagd hoelang z'n accu het volhoudt bij die snelheid
Ik moet zeggen dat ik wel lekker soepel reed.
Het kwam deels door de wind, die kwam ongeveer schuin van achteren. Hij zat flink te stoempen, na eigen zeggen dee hij heel hard z'n om bij te trappen. Dat was omdat ik aanhaakte. Bovendien moet dat ding gekieteld zijn, je kan niet zo hard als hij standaard op 25kmu afgesteld staat.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kwam door de wind. 40+ is wel hard voor zo'n elektrisch ding zeg
Kom je bij me eten vanavond? m'n vrouw is toch de hort op. Ik steek de kachel alvast aan en leg de fatboy + de massage olie klaar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:52 schreef Patroon het volgende:
Cursusdagje in Breukelen. Vlak bij mijn popje Gripper. xoxo
tmiquote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kom je bij me eten vanavond? m'n vrouw is toch de hort op. Ik steek de kachel alvast aan en leg de fatboy + de massage olie klaar.
Ik kan ook wel een massage gebruiken. Heb ik meteen een duurtraining richting/van Utrecht en als ik zo tussen de regels door lees mijn D3 training gehadquote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kom je bij me eten vanavond? m'n vrouw is toch de hort op. Ik steek de kachel alvast aan en leg de fatboy + de massage olie klaar.
Sorry, ik rij met collega mee en vanavond moet ik al naar masseur.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
heb m 2x gedaan, leuke tocht en goeie bevoorradingen. Enquote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
Gaan er nog meer leute van hier de Joop zoetemelk classic rijden? Wordt voor mij de eerste keer. Ga met een kennis fietsen.
Oja, een week of 2 in de sneeuw spelen en je mentaal sterk houden met de belofte van een hamburger op 't eind. Of zoiets. Toch?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
heb m 2x gedaan, leuke tocht en goeie bevoorradingen. EnJoop
gezien natuurlijk.
Maar helaas, op 15 maart zit ik nog een kilometer of 3000 ten noorden van Leiden
Welke afstand? 150 neem ik aan? Misschien wel leuk om te rijden zo lekker vroeg in het seizoenquote:
Check, rij de 150 km.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, een week of 2 in de sneeuw spelen en je mentaal sterk houden met de belofte van een hamburger op 't eind. Of zoiets. Toch?![]()
Ik ga er vanuit dat ons aller Jan de chefkok 'm rijd. Voor hem is het een thuiswedstrijd
Zat er over na te denken. Vriendin van me wil mss de kortste 75 route rijden... ff kijken of ze daar nog steeds zin in heeft.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
Gaan er nog meer leute van hier de Joop zoetemelk classic rijden? Wordt voor mij de eerste keer. Ga met een kennis fietsen.
6000quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:45 schreef janatwork het volgende:
Daginschrijvingen zijn trouwens niet mogelijk, en er is een deelnemerslimiet van 5000 mensen.
Voor minder doen we het nietquote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:43 schreef forty-two het volgende:
[..]
Welke afstand? 150 neem ik aan? Misschien wel leuk om te rijden zo lekker vroeg in het seizoen
Same.quote:
Prima afstand toch? En jij kan volgens mij wel op de fiets heen dan toch?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:52 schreef muzas het volgende:
[..]
Zat er over na te denken. Vriendin van me wil mss de kortste 75 route rijden... ff kijken of ze daar nog steeds zin in heeft.
Dat was mijn idee idd.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:56 schreef kanovinnie het volgende:
Prima afstand toch? En jij kan volgens mij wel op de fiets heen dan toch?
Sommige dingen lopen door of moeten nog uit Italië komen of zijn nog op voorraad bij de leverancier.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:48 schreef muzas het volgende:
Toch maar eens gebeld met dat sanden voor de bestelling van die broek...
"Ja we verwachten levering midden-februari". Op zich prima, want korte broek, maar beetje jammer dat ze dat dan niet aangeven.
Wat ik ook vreemd vind is dat ik een 2013-model heb besteld, Die worden toch niet meer geleverd door castelli lijkt me?
Is de vriend van m'n collega(vrouw), paar keer ontmoet bij team BBQ enzo, wel een aardige gozer leek me. Maar dat jullie uitgerekend bij elkaar in cursus zitten is echt hilarisch...maak je me niet al te zwart bij hem? Ik ben in't echte leven een stuk minder gewaagd dan op Fok natuurlijkquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
Cap, ik zit naast je vriend ofzo. Haha
wtfquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
M'n vrouw belde trouwens net, Boretti shirt cvan vorige jaar is eindelijk bezorgd...helemaal niet laat ofzo
Je kan direct cancelen. Uiteraard loopt je free trail dan wel door.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
Krijg ook die gratis maand trial. Maar dan moet je wel meteen je creditcard gegevens invullen als je niet cancelt op tijd krijg je 60 dollar voor je kiezen.
De premium dingen dusquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:39 schreef kaasplankje het volgende:
60 Dollar? Wat krijg je daar dan voor?
Oh, dat wist ik niet. Heb geen creditcard dus helaasch pindakaaschquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:55 schreef janatwork het volgende:
[..]
Je kan direct cancelen. Uiteraard loopt je free trail dan wel door.
Ik heb mijn paypal account gebruikt. Heb je die ook niet?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De premium dingen dus
[..]
Oh, dat wist ik niet. Heb geen creditcard dus helaasch pindakaasch
Echt heel weinig, een heat map maken, wat doelen stellen en wat extra analyse functies. Weinig bijzonders als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
Premium dinges wat mot ik daarmee dan?
Nee, heb eerder een maandje premium gehad, en eigenlijk het enige wat imo echt meerwaarde had was die heart-rate analysis. Zodat je kon zien hoe lang je in een bepaalde zonde hebt gezeten. Maar dat is dus mooi geen 50 euro per jaar waard.quote:
Deze optie?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:55 schreef janatwork het volgende:
[..]
Je kan direct cancelen. Uiteraard loopt je free trail dan wel door.
Ja, en dan heb je dus tot 7 maart een premium membership.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze optie?
Cancel Free Trial (effective on March 7, 2014)
Meteen gedaan, thanks.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:21 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je dus tot 7 maart een premium membership.
Ik heb zelfs voor ergens begin maart een reminder in mn agenda gezet om die gratis premium-zooi weer op te zeggen. Zie ook alweer gebeuren dat ik het vergeet jaquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:31 schreef poiuytr het volgende:
Van de week ook maar even fiksen, weet van mezelf dat ik altijd te laat ben met dat soort dingen uitzetten waardoor ik gelijk de volle mep moet betalen.
hoeveel was je fiets?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:01 schreef jsprbcn het volgende:
en het is goedkoper dan een sportschool in ieder geval.
Klopt, het is en blijft hobby héquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:07 schreef muzas het volgende:
[..]
hoeveel was je fiets?hoe lang kun je daarvan naar de sportschool?
Aan de andere kant, vergeleken bij die fiets en die schipladingen castelli-meuk is die 5 euro per maand ook niks idd.
Mooi pekskequote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:26 schreef Gripper het volgende:
Ik ga zometeen het pakje van Het Stadion passen. Rij ik in 2014 toch ook maar mooi bij een eckte club!
[ afbeelding ]
Clubmaatquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:26 schreef Gripper het volgende:
Ik ga zometeen het pakje van Het Stadion passen. Rij ik in 2014 toch ook maar mooi bij een eckte club!
[ afbeelding ]
Goed zo!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:26 schreef Gripper het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer gooi jij al die ouwe rotzooi van De Mol es in de vuilbak in ruil voor een fris pakje van Het Stadion?quote:
Weer een of andere debielo van de techniese universiteit die denk dattem het wiel opnieuw heeft uitgevonden, wat een brol zeg zoiets achterlijks zet je toch niet op een propere koersfiets.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:08 schreef kanovinnie het volgende:
http://road.cc/content/ne(...)-over-regular-saddle
Chiropractorquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weer een of andere debielo van de techniese universiteit die denk dattem het wiel opnieuw heeft uitgevonden, wat een brol zeg zoiets achterlijks zet je toch niet op een propere koersfiets.
Ik heb al 2 pakjes van Het Stadionquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wanneer gooi jij al die ouwe rotzooi van De Mol es in de vuilbak in ruil voor een fris pakje van Het Stadion?
Triatleten zijn gewoon raar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ik lees dattem triathleet is dat verklaart alles die hebben allemaal van die rare spullen.
Mooi Gripper!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:26 schreef Gripper het volgende:
[ afbeelding ]
Nee alleen de inkomende postquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
![]()
Ik hoop niet dat het policy is dat alle uitgaande mail/brieven worden nagelezen door een collega
Aardige gast idd. Wereld is verdomde klein!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Is de vriend van m'n collega(vrouw), paar keer ontmoet bij team BBQ enzo, wel een aardige gozer leek me. Maar dat jullie uitgerekend bij elkaar in cursus zitten is echt hilarisch...maak je me niet al te zwart bij hem? Ik ben in't echte leven een stuk minder gewaagd dan op Fok natuurlijk
Ja 't kan nog jaren mee zeker.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb al 2 pakjes van Het Stadion
En die zooi van De Mol wordt regelmatig gewassen
Het blijft iig frisquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja 't kan nog jaren mee zeker.
Dank je, zal het even doorgeven aan de chefquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:33 schreef No-P het volgende:
Ej!
Yankee, de garmin swim is zeker handig om zwemtrainingen te loggen. Geen baantjes meer tellen, analyse achteraf is niet heel diepgaand. Maar ben er wel blij mee.
Morgen paar daagjes langlaufen vlak over de grens.
Dan zit je hier verkeerd. Misschien eens een Fok! Lamme toerders reeks openen?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Kan ik hier ff uithuilen, ik zou zo graag een mislukte prof willen zijn, maar ik ben alleen maar een lamme toerder
Ik zag net op de sluis in Nieuwegein een vent op een duur uitziende cervelo tijdritfiets, met hoge wielen worstelen door de wind. Detail: hij droeg nog wel een fietsbroek, maar daarboven hield de gesoigneerdheid op, een oranje wollen trui, oud rugzakje met een bungelend amper zichtbaar fietslampje, en een muts.quote:
quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zag net op de sluis in Nieuwegein een vent op een duur uitziende cervelo tijdritfiets, met hoge wielen worstelen door de wind. Detail: hij droeg nog wel een fietsbroek, maar daarboven hield de gesoigneerdheid op, een oranje wollen trui, oud rugzakje met een bungelend amper zichtbaar fietslampje, en een muts.
Ik geloof niet dat ik met zo'n mooie fiets in de winter op pad zou gaan, nu er nog veel pekel ligt wat vandaag pas voor het eerst verdund wordt.
Tof! En op zaterdag lekker borrelen met alle exposantenquote:Op woensdag 5 februari 2014 09:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga op de fiets en wandelbeurs bij de stand van de Europafietsers staan om mensen te informeren.
Gripper boy, sta jij er ook weer met je bergbeklim vriendjes?
quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
![]()
Koud hier. Morgen toch fietsen. Kort - kort.
Deze bruine benen niet laten shinen is geen optie. Dan slepen ze me nog voor het hof in den haag, misdaad tegen de mensheid alles.quote:
Zijn die GP4000 nou echt zoveel beter dan de gewone GP?quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:14 schreef Tommeke het volgende:
4000s is echt merkbaar beter dan Lugano. Slijten wel sneller, maar hebben veel meer grip. Heb met de andere opties geen ervaring. Ik heb nu zelf Michelin Pro4, bevallen ook prima!
Conti GP 4000S kan, Schwalbe lugano heeft niet echt veel grip maar die wel cheap, dus beter neem je dan Schwalbe durano oid, Fortezza tricomp en ultremo zijn meer koersbandjes. Ardennen is niet echt best wegdek dus beter neem je dan een wat steviger bandje.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:58 schreef muzas het volgende:
Even een vraag (die ws al 300 keer langsgekomen is, maar terugzoeken is een hel, en ga niet masturberend midden in de nacht 500 topics teruglezen)
Ik moet nu écht nieuwe buitenbandjes. Prijs maakt niet uit, Grip en lekbestendig zijn de belangrijkste parameters. Daarna levensduur toch wel. Maar vooral met het oog op afdalen in de ardennen straks enzo. Mijn giant-slicks zijn nu wel erg vierkant en versleten.
GP4000s? Fortezza tricomp? Ultremo? Of zijn luganootjes van 10 piek ook prima?
Nou precies, daarom ook de vraag. Geen zin om op mn scheur te gaan als ik zo'n heuvel af kom.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ardennen is niet echt best wegdek dus beter neem je dan een wat steviger bandje.
Die durano S is de wat snellere, vroeger heette die Stelvio, volgens mij reed ik daar vroeger de cyclo's mee.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou precies, daarom ook de vraag. Geen zin om op mn scheur te gaan als ik zo'n heuvel af kom.
Durano dus? Maakt die 'S' dan nog wat uit?
hmmm ja.. kan dat met mijn huidige binnenbandjes? En velgen?quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:12 schreef MarcoD het volgende:
lagere druk te rijden > comfortabeler (kan lekker zijn in belgie)
Het is wat he?quote:
Dat zijn Schwalbe Land Cruisers, deze zaten erop toen ik hem kocht.quote:
Sorry, 28''..quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
Wat voor banden gaan er eigenlijk op? 28" racebanden of 26 of 29" MTB?
Volgens mij moet iets als die schwalbe durano ook prima voor jou geschikt zijn. Maar zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:14 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Sorry, 28''..
Het zijn geen race banden, maar ook niet direct MTB, het zit er een beetje tussenin zegmaar :-)
Je mot ff op die banden kijken welleke maat dat is, het staat erop. Wij hebben verder allenig maar verstand van koersfietsbanden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:14 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Sorry, 28''..
Het zijn geen race banden, maar ook niet direct MTB, het zit er een beetje tussenin zegmaar :-)
Ok..quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mot ff op die banden kijken welleke maat dat is, het staat erop. Wij hebben verder allenig maar verstand van koersfietsbanden.
??quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
hebbie ook nog een kruiwagen waar nieuwe banden om motten? Zegt t maar hoor
quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, maar dan witquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:45 schreef keesfietst het volgende:
Zocht je deze kano? http://www.s-winkel.nl/in(...)d-sl-buckle-blk.html
Anders ff die concept store (Bikesportive) in Haarlem bellen of die ze hebben liggen. Kun je ze op de fiets ophalen.
Schwalbe Marathon (die plus is voor extra anti-lek geloof ik) zijn prima banden. Gaan hier makkelijk 10000 km meequote:Op woensdag 5 februari 2014 14:49 schreef AeroxV8 het volgende:
Even een vraagje..
Ik ben op zoek naar 2 nieuwe buitenbanden voor mijn fiets, een crosshybride Gazelle XR3.
De fiets gebruik ik alleen voor op asfalt en van elke 100km maak ik hooguit 200 meter gebruik van onverharde paden.
Ik kom zelf uit op bijvoorbeeld de Schwalbe marathon plus.
Ook kwam ik de Schwalbe Energizer Pro tegen, deze zijn gemaakt speciaal voor E-bikes, maar ik neem aan dat deze ook gewoon onder een normale fiets kunnen?
Ik zoek banden die relatief lang mee gaan en niet al te veel rolweerstand bieden.
Anti lek is leuk, maar niet noodzakelijk.
Tevens moeten ze wel tegen een zware berijder kunnen (ca.105kg)
Iemand tips?
Ik hoor het graag.
En komende zondag rij je een rondje met 'mquote:Op woensdag 5 februari 2014 16:01 schreef Wombcat het volgende:
Patroon was gisteren hier in de buurt, vandaag was ik in Friesland (Harlingen)
quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En komende zondag rij je een rondje met 'm![]()
Of ben je er niet bij?
Fietsen daar? Of op 't strand luiwammesen?quote:
Ik heb afgelopen jaar met GP4000s gereden, ze platten alleen wat snel af, maar na 3000 km voor en achter wisselen scheelt een hoop. Ik heb amper lekke banden gehad.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:58 schreef muzas het volgende:
Even een vraag (die ws al 300 keer langsgekomen is, maar terugzoeken is een hel, en ga niet masturberend midden in de nacht 500 topics teruglezen)
Ik moet nu écht nieuwe buitenbandjes. Prijs maakt niet uit, Grip en lekbestendig zijn de belangrijkste parameters. Daarna levensduur toch wel. Maar vooral met het oog op afdalen in de ardennen straks enzo. Mijn giant-slicks zijn nu wel erg vierkant en versleten.
GP4000s? Fortezza tricomp? Ultremo? Of zijn luganootjes van 10 piek ook prima?
Fietsen!quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fietsen daar? Of op 't strand luiwammesen?
Ik heb zo'n 5000 fietsvakantie kilometers gefietst (bepakt dus) op marathon plus banden. Denk 1 keer een lekke band gehad. Verder rolt het best aardig.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:49 schreef AeroxV8 het volgende:
Even een vraagje..
Ik ben op zoek naar 2 nieuwe buitenbanden voor mijn fiets, een crosshybride Gazelle XR3.
De fiets gebruik ik alleen voor op asfalt en van elke 100km maak ik hooguit 200 meter gebruik van onverharde paden.
Ik kom zelf uit op bijvoorbeeld de Schwalbe marathon plus.
Ook kwam ik de Schwalbe Energizer Pro tegen, deze zijn gemaakt speciaal voor E-bikes, maar ik neem aan dat deze ook gewoon onder een normale fiets kunnen?
Ik zoek banden die relatief lang mee gaan en niet al te veel rolweerstand bieden.
Anti lek is leuk, maar niet noodzakelijk.
Tevens moeten ze wel tegen een zware berijder kunnen (ca.105kg)
Iemand tips?
Ik hoor het graag.
De 4000s zijn vouwbanden. Veel soepeler, meer grip en lagere rolweerstand.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Zijn die GP4000 nou echt zoveel beter dan de gewone GP?
Voor de lamme toerder, zeg maar.
Niet vacuumgeperst waarschijnlijk. Dat scheelt een hoop.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:01 schreef Patroon het volgende:
Ik heb vandaag mijn collega zijn Chinarello gezien. Afgemonteerd met Ultegra. Zag er mooi uit, maar nep blijft nep en het gewicht viel mij op. Zeker 8+kg. Had ik niet verwacht van een fullcarbon frame.
Whahahahquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
Nou een ultegra groep is al best zwaar, relatief. Doe daar een prut stuur, stuurnok en zadelpen bij en je hebt met een goedkoop frame een fiets van 8kg of nog meer.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:01 schreef Patroon het volgende:
Ik heb vandaag mijn collega zijn Chinarello gezien. Afgemonteerd met Ultegra. Zag er mooi uit, maar nep blijft nep en het gewicht viel mij op. Zeker 8+kg. Had ik niet verwacht van een fullcarbon frame.
Nee was 116 maar door een kleine aanpassing nu 107 (we hoeven nu niet meer de hele stad door). Maar niet getreurd, als het goed weer is en we hebben nog zin wil ik er best nog een lusje van 30km aan het einde aan vast plakken.quote:
Goed plan, ik ben tenslotte nooit in Friesland, dan wil je sightsseën ook.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee was 116 maar door een kleine aanpassing nu 107 (we hoeven nu niet meer de hele stad door). Maar niet getreurd, als het goed weer is en we hebben nog zin wil ik er best nog een lusje van 30km aan het einde aan vast plakken.
Oh, ik dacht 140. Dat heb ik mijn neefje beloofdquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee was 116 maar door een kleine aanpassing nu 107 (we hoeven nu niet meer de hele stad door). Maar niet getreurd, als het goed weer is en we hebben nog zin wil ik er best nog een lusje van 30km aan het einde aan vast plakken.
Er waren toch klasbakken? heb vandaag nog even geprobeerd tegenwind, ging niet heel goed.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:17 schreef Patroon het volgende:
Gaat wel hard waaien! Piet zegt windkracht 5-7!
ik nu nietquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:26 schreef Patroon het volgende:
Goeftedoeme Marco wie heeft bij jullie de broek aan?
Vertel meer!quote:
Downloaden van openstreetmap.com, en dan via basecamp?quote:
Kom je ook naar de frieslandmeet ddx? Lijkt me dat jij inmiddels ook wel wat progressie geboekt hebt sinds de DTC rit vorig jaar.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:31 schreef ddx het volgende:
Hoop regen vanavond (en wind), meer dan buienradar aangaf toen ik vertrok.
Gelukkig prima temperatuur
http://www.strava.com/activities/111388671
Ah zo ver was ik al, nu nog ff dat basecamp zoeken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Downloaden van openstreetmap.com, en dan via basecamp?
Dus de uitgeprinte demarrageaanvragen moeten in de oudpapierbak?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:37 schreef Patroon het volgende:
Oja jongens ik heb geen zin in achteraf gejank zoals die laatste toertochtje van jullie toerders. Gejank over waaiers, Gerrit en aanvragen van demarrages. Gedraag je als een waardig coureur, ik wil mij niet moeten schamen, stelletje schavuiten.
micro-SD kaart eruit halen en in de cardreader stoppen. Dan gewoon de hele OSM kaart van Benelux en Duitsland overschuiven en klaar. Bij de download staan standaard de juiste kaarten om direct op je garmin te schuiven erbij. Is veel makkelijker dan de omweg via mapsource of basecamp.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:33 schreef Patroon het volgende:
Wie kan mij helpen met OSM van een gebied in Duitsland op mijn ouders zijn Garmin Etrex 30 te zetten? Snap er geen ene fuck van.
Dank. Ik heb een cardreader in mijn laptop maar als ik daar de micro-SD in doe, dan is dat gelijk aan het gooien van een banaan in een gang.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
micro-SD kaart eruit halen en in de cardreader stoppen. Dan gewoon de hele OSM kaart van Benelux en Duitsland overschuiven en klaar. Bij de download staan standaard de juiste kaarten om direct op je garmin te schuiven erbij. Is veel makkelijker dan de omweg via mapsource of basecamp.
Nee gaat denk niet lukken, volgende keer misschien.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kom je ook naar de frieslandmeet ddx? Lijkt me dat jij inmiddels ook wel wat progressie geboekt hebt sinds de DTC rit vorig jaar.
geen verloopkaartje gekregen bij je mini-SD kaart?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dank. Ik heb een cardreader in mijn laptop maar als ik daar de micro-SD in doe, dan is dat gelijk aan het gooien van een banaan in een gang.
Daar doe je dan al die moeite voorquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus de uitgeprinte demarrageaanvragen moeten in de oudpapierbak?
Geen idee, ik leen dat ding ff...quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
geen verloopkaartje gekregen bij je mini-SD kaart?
Oh, dus het enige wat ik moet doen om harder te fietsen is andere banden kopen?quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De 4000s zijn vouwbanden. Veel soepeler, meer grip en lagere rolweerstand.
Ik heb op m'n trainingswielen gewone GP's zitten. Gaan lang mee en hebben behoorlijk goede grip. Dus voor een lamme toerder ook prima.
Wil je met hoge snelheden een Alpencol afdalen, dan raad ik de 4000s aan. Heb 2 jaar terug de eerste helft van m'n vakantie op gewone GP's gereden. Ging prima hoor. Maar toen in ze kapot reed op een steen en Michelin Pro3 monteerde ging ik een stuk harder
Ja. Daar komt het wel op neerquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Oh, dus het enige wat ik moet doen om harder te fietsen is andere banden kopen?
Die motte gij ook eerst in ene kartries stoppuh en dan in diene gleuf skuiven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dank. Ik heb een cardreader in mijn laptop maar als ik daar de micro-SD in doe, dan is dat gelijk aan het gooien van een banaan in een gang.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
Bloemen en een bedankbrief van Philips gekregen.
Lief van zequote:
Op t balkon. Marshmallows erbij alles.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
In huis ritueel verbrand?
Nou toen kon je zeker meteen de kamer opnieuw witten?
He ik kom al bijna naar Rotterdam. Ik ga denk ik op de kaapkut wonen. Lekker dichtbij. Misschien kunnen we af en toe gezellig dubbeldate klaverjassen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
In huis ritueel verbrand?
Nou toen kon je zeker meteen de kamer opnieuw witten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door muzas op 06-02-2014 15:31:38 ]
Showerparty! woohoo!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Patroon het volgende:
Fokkers kunnen zondag ochtend om 10u bij mij thuis komen. Ik dm het adres op verzoek. Na de rit kunnen jullie bij mij douchen. Vertrekken uiterlijk 10:40uur van mijn huis.
Volgens mij hoort dat niet zo. Zou 'm ruilen als ik jou was. Castelli (lees: importeur Wolvenberg) is erg coulant.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:47 schreef muzas het volgende:
Hmmm hoort dit? Beetje vreemd stikseltje? Ruilen?
[ afbeelding ]
Jaja het gerucht is waar, ik mag ook afreizen naar Fryslân.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ah, top
[..]
Showerparty! woohoo!
Mag ik een dm met adres? Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat MarcoD permissie heeft om het kanaal en de dijk over te gaan en een rondje te fietsen in Friesland.
Nou, als ik de kroeg in ga en om 7 uur wankelend thuis kom en met mijn halve outfit aan met de lampen aan in mijn bed of op de bank in slaap stort ben ik de volgende dag niet in staat om ook maar 1 kilometer te fietsen. Dus ik snap 'm wel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:56 schreef Gripper het volgende:
Zo vroeg?
Start om 11 uur, kun je toch om half 10 uit je bed rollen, ook als er de avond daarvoor gezopen is. Afsluitdijk over en hupsa? 100 km is toch niks voor jou met al die training die je al hebt gedaan in januari
Daar kun je toch gewoon een stevig beugelslot voor pakken? Gewoon om het fietsenrek laten hangen. heb je helemaal niks in je achterzakquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dank, ziet er goed uit. Het is voor de afgesloten fietsenstalling op m'n werk dus hoeft niet heel stevig, maar toch wel een fijner gevoel als ie een beetje vast staat.
Hmm, dat is ook wel een goede optie ja.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Daar kun je toch gewoon een stevig beugelslot voor pakken? Gewoon om het fietsenrek laten hangen. heb je helemaal niks in je achterzak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |