abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148444230
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:43 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Jij gaat ervan uit dat hij hem niet heeft, ik ging ervan uit dat hij hem wel heeft. :)
Het is maar van welke veronderstelling je uit gaat.

Ah, nee. Heb geen vergunning om zelf de BTW aan te geven van de geïmporteerde goederen.

Geen BTW is dus gewoon niks aangeven? Wel makkelijk. _O-
pi_148446587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

In principe kun je kosten voor de inschrijving wel meenemen als deze betrekking hebben op de onderneming. Toch moet je er wel mee opletten want de facturen zijn dan niet op naam geschreven van het bedrijf en dat maakt het voor de BTW aangifte wat moeilijker.

Cursussen kunnen zakelijk zijn, maar moeten dan echt wel betrekking hebben op het vakgebied en eigenlijk alleen het up to date houden van al bestaande kennis. Je kunt dus geen MBO administratie opvoeren als je een boekhouder bent en je kunt ook geen cursus omgang of presenteren inboeken omdat dat veel te algemeen is en je daar privé ook baat bij hebt.

Denk ook goed aan het urencriterium... het beste is om je onderneming in het begin van het jaar te starten want dan heb je meer kans om de 1225 uren te halen voor zeer gunstige fiscale voordelen :)
Ah bedankt voor de aanvulling.
De cursussen zijn wel echt zakelijk. Als aanvulling op mijn reeds beschikbare werkervaring en om die te onderkennen met de juiste certificaten of uitbreiding op kennis.
Maar die ga/zal/wil ik zelf gaan betalen vandaar de vraag.

De uren die je erin steekt, die 1225u, dat zijn dan ook de uren die je gebruikt voor alle andere zaken in de bedrijfje? Dus niet alleen facturabele uren bij de klanten? Maar ook je eigen admin, website, content etc etc? Daar heb ik al antwoord op gevonden bij lancelots. Alles gerelateerd aan je bedrijf is declarabel.
Ik moet, ben ik bang, wachten tot midden maar, daar de VvE goedkeuring moet geven dat ik een eigen bedrijf start op mijn adres... Dat is een beetje jammer.

Ook enig idee dat als ik mijn bedrijf al inschrijf bij de KvK of ik hiermee problemen krijg bij mijn huidige werkgever? Moet ik hun bij voorbaat al op de hoogte stellen als het verder nog niet actief is qua klanten ed?
werkgever en ik gaan wrs met een VSO uit elkaar.
Kan ik dan nu al een bedrijf bij de KvK inschrijven of pas op het moment dat ik een uitkering heb zodat het behoud van uitkering niet in gevaar kan komen?

Toch nog wel wat vragen...
Maar het begint toch elke dag meer te kriebelen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Lingue op 07-01-2015 22:15:03 ]
pi_148446811
Dan nog wel even een algemene vraag aan iedereen hier. Hoe is het bij jullie bevallen die eerste periode van je eigen bedrijf? Lastig? Moeilijk? Makkelijk? Ingewikkeld?
Ik zie steeds meer van die tussenbedrijfjes die interim professionals zoeken (ook in mijn vakgebied). Maakt dat het makkelijker? Wat zijn de valkuilen volgens jullie?

Waar zijn jullie in het begin tegenaan gelopen? Wat zouden jullie anders hebben gedaan?
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:29:49 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148453267
Lingue je hebt DM :)
KuikenGuppy
pi_148529968
Als ik een cursus volg via internet van een bedrijf dat gevestigd is in Amerika, kan ik daar btw van terug krijgen ?

Zelfde geldt voor een product dat ik via Ebay wil bestellen dat ik voor zakelijk gebruik nodig ben.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:01:20 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148530006
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:00 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Als ik een cursus volg via internet van een bedrijf dat gevestigd is in Amerika, kan ik daar btw van terug krijgen ?

Zelfde geldt voor een product dat ik via Ebay wil bestellen dat ik voor zakelijk gebruik nodig ben.
Daar betaal je geen btw over dus nee.
KuikenGuppy
pi_148534544
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:00 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

Zie: WGR / Centraal ondernemerstopic #11
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:55:28 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148536667
Valt kinderopvang als secundaire arbeidsvoorwaarde ook onder de (nieuwe) wkr?
KuikenGuppy
pi_148625515
Op Omrop Fryslân vertelt iemand dat het fysiek onmogelijk is om 7 dagen per week te werken. Tof, ik ben al ruim een jaar fysiek onmogelijk!
pi_148626435
Zijn natuurlijk zat beroepen die je 7 dagen per week wel kunt volhouden. Maar lang niet alle haha.
pi_148626795
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Op Omrop Fryslân vertelt iemand dat het fysiek onmogelijk is om 7 dagen per week te werken. Tof, ik ben al ruim een jaar fysiek onmogelijk!
Ik moet de eerste nog tegenkomen die structureel 7 dagen *8 uur werkt in de horeca of bouw ja.

Administratief werk, eigen winkel of webwinkel ofzo lijken me dan wat makkelijker vol te houden fysiek
pi_148627647
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:23 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik moet de eerste nog tegenkomen die structureel 7 dagen *8 uur werkt in de horeca of bouw ja.

Administratief werk, eigen winkel of webwinkel ofzo lijken me dan wat makkelijker vol te houden fysiek
7 dagen per week, 15 uur per dag bezig hier. en de eerste twee weken januari 18-20 uur per dag :P scheelt dat ik van mn hobby mn werk heb gemaakt, ervaar het zelden als een last.
pi_148627715
Netjes.

Maar als wat nou? ;)
pi_148627804
freelance journalist/fotograaf/marketeer/evenementenorganisator/koerier/alleswatgeldoplevert
pi_148627924
Site??
pi_148628312
100+ uur per week structureel, dat maak ik toch zelden mee haha. Knap als je het volhoudt.
pi_148628581
Uberhaupt dat je 100 uur per week werk hebt is al knap. En weinig tijd om het geld uit te geven :P
pi_148629538
Heb naast opdrachtgevers vanuit tijdschriften e.d. ook advertentie-inkomsten uit mn sites, dus als het al even rustig is zet ik daar gewoon wat meer content op :+
pi_148630181
En tot half één 's nachts FOK!ken :D
pi_148630795
Waarom zou je 100 uur per week gaan werken? Ik denk dat je meer geld kan verdienen door 60 uur werk te doen waar je talent voor hebt.
pi_148630796
soms is fok mn bron voor journalistieke dingen, in bepaalde topics zitten achter schuilnamen mensen die ergens heel veel van af weten. dan is een pb snel gestuurd
pi_148630863
Momenteel doe ik verslag van Le Dakar, dus 's nachts werken en (hopelijk) 's ochtends slapen :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 06:48:45 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148631576
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:58 schreef YoshiBignose het volgende:
100+ uur per week structureel, dat maak ik toch zelden mee haha. Knap als je het volhoudt.
Knap? Dom vind ik het :P.
KuikenGuppy
pi_148631751
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Knap? Dom vind ik het :P.
Dit. Zorg voor de juiste mensen om je heen en ga groeien ipv een zzper te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')