quote:
Op woensdag 7 januari 2015 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:[..]
In principe kun je kosten voor de inschrijving wel meenemen als deze betrekking hebben op de onderneming. Toch moet je er wel mee opletten want de facturen zijn dan niet op naam geschreven van het bedrijf en dat maakt het voor de BTW aangifte wat moeilijker.
Cursussen kunnen zakelijk zijn, maar moeten dan echt wel betrekking hebben op het vakgebied en eigenlijk alleen het up to date houden van al bestaande kennis. Je kunt dus geen MBO administratie opvoeren als je een boekhouder bent en je kunt ook geen cursus omgang of presenteren inboeken omdat dat veel te algemeen is en je daar privé ook baat bij hebt.
Denk ook goed aan het urencriterium... het beste is om je onderneming in het begin van het jaar te starten want dan heb je meer kans om de 1225 uren te halen voor zeer gunstige fiscale voordelen

Ah bedankt voor de aanvulling.
De cursussen zijn wel echt zakelijk. Als aanvulling op mijn reeds beschikbare werkervaring en om die te onderkennen met de juiste certificaten of uitbreiding op kennis.
Maar die ga/zal/wil ik zelf gaan betalen vandaar de vraag.
De uren die je erin steekt, die 1225u, dat zijn dan ook de uren die je gebruikt voor alle andere zaken in de bedrijfje? Dus niet alleen facturabele uren bij de klanten? Maar ook je eigen admin, website, content etc etc? Daar heb ik al antwoord op gevonden bij lancelots. Alles gerelateerd aan je bedrijf is declarabel.Ik moet, ben ik bang, wachten tot midden maar, daar de VvE goedkeuring moet geven dat ik een eigen bedrijf start op mijn adres... Dat is een beetje jammer.
Ook enig idee dat als ik mijn bedrijf al inschrijf bij de KvK of ik hiermee problemen krijg bij mijn huidige werkgever? Moet ik hun bij voorbaat al op de hoogte stellen als het verder nog niet actief is qua klanten ed?
werkgever en ik gaan wrs met een VSO uit elkaar.
Kan ik dan nu al een bedrijf bij de KvK inschrijven of pas op het moment dat ik een uitkering heb zodat het behoud van uitkering niet in gevaar kan komen?
Toch nog wel wat vragen...
Maar het begint toch elke dag meer te kriebelen...
[ Bericht 2% gewijzigd door Lingue op 07-01-2015 22:15:03 ]