abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150392985
Ik heb al onderzoek gedaan naar de diverse keurmerken, maar voor zover ik kan vinden heb ik die niet nodig op het type product dat ik ga importeren. :P
pi_150419468
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:22 schreef Awsom het volgende:
Ik heb al onderzoek gedaan naar de diverse keurmerken, maar voor zover ik kan vinden heb ik die niet nodig op het type product dat ik ga importeren. :P
Er zal al heel snel een CE keurmerk op moeten, zowel product als verpakking, daarnaast moet je verpakking ook aan allerlij vormen van voorlichting voldoen, en is een nederlandse duiding verplicht hier
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_150421893
Het gaat om meubels. Voor zover ik zie zijn daar geen keurmerken voor (behalve van die groene boskap keurmerken) :P
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:38:44 #279
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150488461
Ik hoorde van een collega-ondernemer dat hij korting krijgt op zijn inkomstenbelasting omdat hij vooruit betaalt. Daar heb ik mijn accountant nog niet over gehoord, ik betaal tot nu toe het gehele bedrag in een keer achteraf. Nu heb ik gegoogled op 'ondernemer korting inkomstenbelasting', maar ik ben tot nu toe niks tegengekomen waaruit blijkt dat de belastingdienst inderdaad korting geeft en hoeveel dit dan is.

Kan er iemand meer over vertellen, zoals bijvoorbeeld waar ik dit kan vinden op de site van de belastingdienst?
pi_150488807
Ik weet alleen dat als je het hele bedrag in 1 keer betaalt je een paar tientjes of minder korting krijgt.
Tap tap tap
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:57:22 #281
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150488899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet alleen dat als je het hele bedrag in 1 keer betaalt je een paar tientjes of minder korting krijgt.
Vooraf of achteraf? BD heeft mij nog nooit om voorschotten gevraagd.
Overigens had deze collega het over een voordeel van een paar honderd euro. Wellicht afhankelijk van omzet/te betalen bedrag?
pi_150488942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:57 schreef Coelho het volgende:

[..]

Vooraf of achteraf? BD heeft mij nog nooit om voorschotten gevraagd.
Overigens had deze collega het over een voordeel van een paar honderd euro. Wellicht afhankelijk van omzet/te betalen bedrag?
Ik heb wel regelmatig een voorschot betaald, maar bij beide versies kreeg ik korting, was volgens mij idd afhankelijk van het totaalbedrag.
Tap tap tap
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:22:20 #283
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150489332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb nog nooit korting gekregen, betaal altijd in één keer. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:22:59 #284
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150489346
Ik ben bezig met een nieuw bedrijf. Hopelijk deze week van start. Op dit moment nog wat zaken afronden en processen finetunen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_150494514
Ik plaats mijn vraag hier omdat het belasting topic volgens mij bedoeld is voor de particuliere aangifte.

Ik mag dit jaar voor het eerst aangifte als ondernemer doen ipv overige werkzaamheden. Ik heb alles ingevuld en alles is helder behalve: activa en passiva. Volgens mij makkelijk en aardig leeg maar voor de zekerheid:

Ik heb een massagepraktijk aan huis. Ik werk met contant geld en cliënten kunnen geld overmaken op de zakelijk rekening. De inkomsten gaan naar zakelijke uitgaven (massageolie, handdoeken etc), BTW aangiftes voorschieten en de rest wordt privé opgenomen. Afgezien van de zakelijke rekeningen die ik verwacht, staat de bankrekening steeds op ¤ 0. De contante kas gaat elke vrijdag over naar onze privé portemonnees of wordt gestort op de privé rekening. Ik had op 31-12-2014 geen openstaande facturen meer. Ik heb geen leningen etc. Ik heb in 2014 niets gestort op de zakelijke rekening. Ook niet in de contante kas.

Mijn inzien vul ik in:
Activa
Saldo zakelijke rekening
Saldo contante kas
Bezittingen die ik tot mijn bedrijf reken

Passiva
Eigen vermogen
Winst
- privé opname

Klopt dat? En moet ik de terug te ontvangen BTW nog invullen op de balans? (ik viel in 2014 onder de KOR)
Alvast bedankt voor de hulp!
pi_150632676
In 2014 ben ik aangezien als ondernemer voor de Inkomstenbelasting, achteraf voldoe ik toch niet aan die voorwaarden. Ze willen nu wel dat ik aangifte inkomstenbelasting en de hele riedel ga doen, kan ik dit nog ergens in overleg laten wijzigen? Of ben ik gebonden aan de hele papiermolen?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:52:55 #287
224960 highender
Travellin' Light
pi_150632963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef exode het volgende:
Ik plaats mijn vraag hier omdat het belasting topic volgens mij bedoeld is voor de particuliere aangifte.

Ik mag dit jaar voor het eerst aangifte als ondernemer doen ipv overige werkzaamheden. Ik heb alles ingevuld en alles is helder behalve: activa en passiva. Volgens mij makkelijk en aardig leeg maar voor de zekerheid:

Ik heb een massagepraktijk aan huis. Ik werk met contant geld en cliënten kunnen geld overmaken op de zakelijk rekening. De inkomsten gaan naar zakelijke uitgaven (massageolie, handdoeken etc), BTW aangiftes voorschieten en de rest wordt privé opgenomen. Afgezien van de zakelijke rekeningen die ik verwacht, staat de bankrekening steeds op ¤ 0. De contante kas gaat elke vrijdag over naar onze privé portemonnees of wordt gestort op de privé rekening. Ik had op 31-12-2014 geen openstaande facturen meer. Ik heb geen leningen etc. Ik heb in 2014 niets gestort op de zakelijke rekening. Ook niet in de contante kas.

Mijn inzien vul ik in:
Activa
Saldo zakelijke rekening
Saldo contante kas

Passiva
Eigen vermogen
Winst
- privé opname

Klopt dat? En moet ik de terug te ontvangen BTW nog invullen op de balans? (ik viel in 2014 onder de KOR)
Ja, dat lijkt me correct. De terug te ontvangen BTW moet je als activa op je balans zetten, het is immers een zakelijke vordering. De KOR komt bij de winst.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:59:47 #288
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150633143
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef exode het volgende:

Mijn inzien vul ik in:
Activa
Saldo zakelijke rekening
Saldo contante kas

Passiva
Eigen vermogen
Winst
- privé opname

Wel fijn, die cashbetalingen })
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:22:08 #289
340341 Blester
Membre très utile
pi_150633649
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:22 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit korting gekregen, betaal altijd in één keer. :')
Korting is ook navenant natuurlijk.

Heb ook voorlopige aanslag 2015 ontvangen, maar ik weiger dusdanige bedragen nu al te betalen met de korting die ze geven.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150656784
Mijn broertje is ZZP-er en werkt als schilder. Hij is daarom verplicht aangesloten bij het Bedrijfspensioenfonds voor schilders.

Ik ben bezig met zijn aangifte IB en vraag me af waar ik de afgedragen pensioenpremie moet verwerken. Ik heb het in eerste instantie onder overige kosten gezet.
Maar nu bedacht ik me ineens dat het onder de Uitgaven inkomensvoorziening moet vallen. Echter hierbij wordt alleen gesproken over lijfrente ed. Nu twijfel ik dus weer.

Ik kan morgen de Belastingdienst bellen, maar hoop eigenlijk dat iemand me hier verder kan helpen :)
pi_150656978
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:05 schreef Miss_Virgo het volgende:
Mijn broertje is ZZP-er en werkt als schilder. Hij is daarom verplicht aangesloten bij het Bedrijfspensioenfonds voor schilders.

Ik ben bezig met zijn aangifte IB en vraag me af waar ik de afgedragen pensioenpremie moet verwerken. Ik heb het in eerste instantie onder overige kosten gezet.
Maar nu bedacht ik me ineens dat het onder de Uitgaven inkomensvoorziening moet vallen. Echter hierbij wordt alleen gesproken over lijfrente ed. Nu twijfel ik dus weer.

Ik kan morgen de Belastingdienst bellen, maar hoop eigenlijk dat iemand me hier verder kan helpen :)
Probeer het hier eens:
WGR / Het grote 'aangifte inkomstenbelasting 2014' -topic GAAAAAAAAAAAAAN #2
pi_150657073
quote:
Het gaat wel om de aangifte voor ondernemers he.. maar zal het ook eens daar droppen. Thanks.
pi_150658696
quote:

Gewoon opnemen in de kosten inderdaad.
Facts don't care about your feelings
pi_150660445
Dank je wel voor je reactie Highlander!
  zondag 15 maart 2015 @ 14:52:15 #295
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_150662872
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:38 schreef Coelho het volgende:
Ik hoorde van een collega-ondernemer dat hij korting krijgt op zijn inkomstenbelasting omdat hij vooruit betaalt. Daar heb ik mijn accountant nog niet over gehoord, ik betaal tot nu toe het gehele bedrag in een keer achteraf. Nu heb ik gegoogled op 'ondernemer korting inkomstenbelasting', maar ik ben tot nu toe niks tegengekomen waaruit blijkt dat de belastingdienst inderdaad korting geeft en hoeveel dit dan is.

Kan er iemand meer over vertellen, zoals bijvoorbeeld waar ik dit kan vinden op de site van de belastingdienst?
Je krijgt korting als je de voorlopige aanslag in een keer betaalt. Dat geldt voor VPB. Ik weet niet of in ondernemers ook een voorlopige aanslag krijgen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 15 maart 2015 @ 14:53:48 #296
379943 Paper_Tiger
pi_150662932
quote:

ZZP ers zijn niet verplicht aangesloten bij de pensioenfonds. Dat geldt alleen voor werknemers.
pi_150663372
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

ZZP ers zijn niet verplicht aangesloten bij de pensioenfonds.
Schilders wel.
pi_150663965
Diverse branches hebben een bedrijfstakpensioenfonds, dan ben je verplicht aan pensioen deel te nemen ook als zzp'er inderdaad. Je kan het in de IB alleen niet verder verwerken als pensioen of lijfrente, gewoon boeken als pensioenpremie in de kosten.
Facts don't care about your feelings
  zondag 15 maart 2015 @ 15:31:15 #299
379943 Paper_Tiger
pi_150664548
quote:
99s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:06 schreef Awsom het volgende:

[..]

Schilders wel.
Nee. Alleen werknemers http://www.rijksoverheid.(...)zzp-er-en-pensioenen
pi_150664834
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Nee.
Ja. Schilders wel.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')