Er zal al heel snel een CE keurmerk op moeten, zowel product als verpakking, daarnaast moet je verpakking ook aan allerlij vormen van voorlichting voldoen, en is een nederlandse duiding verplicht hierquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:22 schreef Awsom het volgende:
Ik heb al onderzoek gedaan naar de diverse keurmerken, maar voor zover ik kan vinden heb ik die niet nodig op het type product dat ik ga importeren.
Vooraf of achteraf? BD heeft mij nog nooit om voorschotten gevraagd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet alleen dat als je het hele bedrag in 1 keer betaalt je een paar tientjes of minder korting krijgt.
Ik heb wel regelmatig een voorschot betaald, maar bij beide versies kreeg ik korting, was volgens mij idd afhankelijk van het totaalbedrag.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:57 schreef Coelho het volgende:
[..]
Vooraf of achteraf? BD heeft mij nog nooit om voorschotten gevraagd.
Overigens had deze collega het over een voordeel van een paar honderd euro. Wellicht afhankelijk van omzet/te betalen bedrag?
Ik heb nog nooit korting gekregen, betaal altijd in één keer.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet alleen dat als je het hele bedrag in 1 keer betaalt je een paar tientjes of minder korting krijgt.
Ja, dat lijkt me correct. De terug te ontvangen BTW moet je als activa op je balans zetten, het is immers een zakelijke vordering. De KOR komt bij de winst.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef exode het volgende:
Ik plaats mijn vraag hier omdat het belasting topic volgens mij bedoeld is voor de particuliere aangifte.
Ik mag dit jaar voor het eerst aangifte als ondernemer doen ipv overige werkzaamheden. Ik heb alles ingevuld en alles is helder behalve: activa en passiva. Volgens mij makkelijk en aardig leeg maar voor de zekerheid:
Ik heb een massagepraktijk aan huis. Ik werk met contant geld en cliënten kunnen geld overmaken op de zakelijk rekening. De inkomsten gaan naar zakelijke uitgaven (massageolie, handdoeken etc), BTW aangiftes voorschieten en de rest wordt privé opgenomen. Afgezien van de zakelijke rekeningen die ik verwacht, staat de bankrekening steeds op ¤ 0. De contante kas gaat elke vrijdag over naar onze privé portemonnees of wordt gestort op de privé rekening. Ik had op 31-12-2014 geen openstaande facturen meer. Ik heb geen leningen etc. Ik heb in 2014 niets gestort op de zakelijke rekening. Ook niet in de contante kas.
Mijn inzien vul ik in:
Activa
Saldo zakelijke rekening
Saldo contante kas
Bezittingen die ik tot mijn bedrijf reken
Passiva
Eigen vermogen
Winst
- privé opname
Klopt dat? En moet ik de terug te ontvangen BTW nog invullen op de balans? (ik viel in 2014 onder de KOR)
Alvast bedankt voor de hulp!
Wel fijn, die cashbetalingenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef exode het volgende:
Ik plaats mijn vraag hier omdat het belasting topic volgens mij bedoeld is voor de particuliere aangifte.
Ik mag dit jaar voor het eerst aangifte als ondernemer doen ipv overige werkzaamheden. Ik heb alles ingevuld en alles is helder behalve: activa en passiva. Volgens mij makkelijk en aardig leeg maar voor de zekerheid:
Ik heb een massagepraktijk aan huis. Ik werk met contant geld en cliënten kunnen geld overmaken op de zakelijk rekening. De inkomsten gaan naar zakelijke uitgaven (massageolie, handdoeken etc), BTW aangiftes voorschieten en de rest wordt privé opgenomen. Afgezien van de zakelijke rekeningen die ik verwacht, staat de bankrekening steeds op ¤ 0. De contante kas gaat elke vrijdag over naar onze privé portemonnees of wordt gestort op de privé rekening. Ik had op 31-12-2014 geen openstaande facturen meer. Ik heb geen leningen etc. Ik heb in 2014 niets gestort op de zakelijke rekening. Ook niet in de contante kas.
Mijn inzien vul ik in:
Activa
Saldo zakelijke rekening
Saldo contante kas
Bezittingen die ik tot mijn bedrijf reken
Passiva
Eigen vermogen
Winst
- privé opname
Klopt dat? En moet ik de terug te ontvangen BTW nog invullen op de balans? (ik viel in 2014 onder de KOR)
Alvast bedankt voor de hulp!
Korting is ook navenant natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit korting gekregen, betaal altijd in één keer.
Probeer het hier eens:quote:Op zondag 15 maart 2015 11:05 schreef Miss_Virgo het volgende:
Mijn broertje is ZZP-er en werkt als schilder. Hij is daarom verplicht aangesloten bij het Bedrijfspensioenfonds voor schilders.
Ik ben bezig met zijn aangifte IB en vraag me af waar ik de afgedragen pensioenpremie moet verwerken. Ik heb het in eerste instantie onder overige kosten gezet.
Maar nu bedacht ik me ineens dat het onder de Uitgaven inkomensvoorziening moet vallen. Echter hierbij wordt alleen gesproken over lijfrente ed. Nu twijfel ik dus weer.
Ik kan morgen de Belastingdienst bellen, maar hoop eigenlijk dat iemand me hier verder kan helpen
Het gaat wel om de aangifte voor ondernemers he.. maar zal het ook eens daar droppen. Thanks.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:16 schreef Queller het volgende:
[..]
Probeer het hier eens:
WGR / Het grote 'aangifte inkomstenbelasting 2014' -topic GAAAAAAAAAAAAAN #2
Gewoon opnemen in de kosten inderdaad.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:05 schreef Miss_Virgo het volgende:
Mijn broertje is ZZP-er en werkt als schilder. Hij is daarom verplicht aangesloten bij het Bedrijfspensioenfonds voor schilders.
Ik ben bezig met zijn aangifte IB en vraag me af waar ik de afgedragen pensioenpremie moet verwerken. Ik heb het in eerste instantie onder overige kosten gezet.
Maar nu bedacht ik me ineens dat het onder de Uitgaven inkomensvoorziening moet vallen. Echter hierbij wordt alleen gesproken over lijfrente ed. Nu twijfel ik dus weer.
Ik kan morgen de Belastingdienst bellen, maar hoop eigenlijk dat iemand me hier verder kan helpen
Je krijgt korting als je de voorlopige aanslag in een keer betaalt. Dat geldt voor VPB. Ik weet niet of in ondernemers ook een voorlopige aanslag krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:38 schreef Coelho het volgende:
Ik hoorde van een collega-ondernemer dat hij korting krijgt op zijn inkomstenbelasting omdat hij vooruit betaalt. Daar heb ik mijn accountant nog niet over gehoord, ik betaal tot nu toe het gehele bedrag in een keer achteraf. Nu heb ik gegoogled op 'ondernemer korting inkomstenbelasting', maar ik ben tot nu toe niks tegengekomen waaruit blijkt dat de belastingdienst inderdaad korting geeft en hoeveel dit dan is.
Kan er iemand meer over vertellen, zoals bijvoorbeeld waar ik dit kan vinden op de site van de belastingdienst?
ZZP ers zijn niet verplicht aangesloten bij de pensioenfonds. Dat geldt alleen voor werknemers.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:05 schreef Miss_Virgo het volgende:
Schilders wel.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
ZZP ers zijn niet verplicht aangesloten bij de pensioenfonds.
Nee. Alleen werknemers http://www.rijksoverheid.(...)zzp-er-en-pensioenenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |