abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 februari 2014 @ 23:01:40 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_136222190
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 3% gewijzigd door uniekhoorn op 01-02-2014 23:39:02 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_136229278
Net vriendje uitgezwaaid (die was hier met zn zusje), en nu kan ik niet meer slapen :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_136230630
Je stort vanmiddag vanzelf wel in Chico :P ging afscheid nemen een beetje?

Ik heb maar de wekker gezet zodat ik naar de sportschool ga, anders komt het er niet van :@
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_136231110
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:00 schreef _aurum_ het volgende:
Je stort vanmiddag vanzelf wel in Chico :P ging afscheid nemen een beetje?

Ik heb maar de wekker gezet zodat ik naar de sportschool ga, anders komt het er niet van :@
'Afscheid nemen bestaat niet' (volgens Marco Borsata), nou, echt wel. Blijft iedere keer weer verschrikkelijk, want samen is alles veel leuker dan alleen, gelukkig is het dit keer weer maar voor 1,5 week en ik ga het komende dagen heel druk hebben op mijn stage :). Maar ik zal nooit goed worden in afscheid nemen, nooit geweest ook. Begin januari was het erger, toen zat ik in de bus en overviel me opeens het gevoel dat mijn ouders/broertjes misschien wel een dodelijk ongeluk zouden krijgen als ik er niet was. Soort verlatingsangst. Heb dat nog niet helemaal los kunnen laten.

En net weer wakker, kon gelukkig toch wel in slaap vallen daarna :+. Veel plezier in de sportschool ;). Zodra ik weer in NL woon neem ik ook weer een abo, voor nu houd ik het bij traplopen en misschien moet ik vandaag mijn fitnessbal maar eens oppompen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chicolate op 02-02-2014 10:37:30 ]
pi_136231195
:W uit Odessa
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136232110
Zo alweer voor ronde twee naar de sportschool. En vanmiddag verhuizen helpen, is ook wel beweging.
pi_136232117
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:32 schreef Chicolate het volgende:

[..]

'Afscheid nemen bestaat niet' (volgens Marco Borsata), nou, echt wel. Blijft iedere keer weer verschrikkelijk, want samen is alles veel leuker dan alleen, gelukkig is het dit keer weer maar voor 1,5 week en ik ga het komende dagen heel druk hebben op mijn stage :). Maar ik zal nooit goed worden in afscheid nemen, nooit geweest ook. Begin januari was het erger, toen zat ik in de bus en overviel me opeens het gevoel dat mijn ouders/broertjes misschien wel een dodelijk ongeluk zouden krijgen als ik er niet was. Soort verlatingsangst. Heb dat nog niet helemaal los kunnen laten.

En net weer wakker, kon gelukkig toch wel in slaap vallen daarna :+. Veel plezier in de sportschool ;). Zodra ik weer in NL woon neem ik ook weer een abo, voor nu houd ik het bij traplopen en misschien moet ik vandaag mijn fitnessbal maar eens oppompen.
Zo herkenbaar, chico. Toen ik in Zimbabwe zat was ik ook erg bang dat de duutser iets zou overkomen, en dat ik hem niet meer zou zien. En als ik hem dan een keer niet kon bereiken dan wist ik het wel bijna zeker.

Sterkte! :*
pi_136236825
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zo herkenbaar, chico. Toen ik in Zimbabwe zat was ik ook erg bang dat de duutser iets zou overkomen, en dat ik hem niet meer zou zien. En als ik hem dan een keer niet kon bereiken dan wist ik het wel bijna zeker.

Sterkte! :*
Oeh dat is helemaal naar ja. Heeft hier vooral te maken dat ik een tijdje heel veel 'afstand' voelde tot iedereen in dit land, en ook nog eens minder contact had met mijn vrienden. Wist gewoon niet meer naar wie ik zou moeten gaan als ik mijn familie en vriend zou verliezen, wie er dicht genoeg bij me zou staan om verdriet mee te delen.

OT: enorme pan met rode Thaise curry, pompoensoep en spinazieschotel in de koelkast. Ik eet gezond deze week :D.
pi_136237673
Dat zijn vervelende emoties Chico, sterkte :*
pi_136237797
Wij moesten er nu echt aan. Hij ging al een tijdje niet zo lekker en hij en ik hadden al een haat-liefde verhouding. Ik kreeg hem niet meer opgewarmd, waardoor hij ook zijn liefde voor lekkers verloor.

Dag oventje, we zullen je niet missen ;( :7

Na elf jaar wordt mr slechte oven vervangen voor mr bosch *O*
  zondag 2 februari 2014 @ 15:01:43 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_136239693
Jeager *O*

Chico :*

An, RIP aan je oventje

Hier ziet het huis blauw, heb lekker een bord vol groente gegrild, kastanjechampignons, ui, knoflook, paprika en witlof. Lekker!
49 cent bij de Lidl, de kastanjechampignons.. nom
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 2 februari 2014 @ 15:36:37 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_136241152
Ben ook met de oven bezig geweest: heb oercrackers gebakken.

Lijstje
o. speltgriesbrei met amandelmelk en twee lepels jam
t. stukje chocolade + 4 gedroogde abrikozen + banaan
l. gemengde groente met saus van room+spek+kerrie (gemaakt door dochter)
t. peer + appel + plak notenbrood + 2 oercrackers met leverpastei + 4 plakjes rosbief + paar olijven
d. nog onbekend
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_136242003
Interessante docu aan het kijken: bbc horizon fat versus sugar. :D
pi_136246777
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je 'em met de laatste post sluit op knopje "open nieuw deel" o.i.d. klikken, topicnummer wordt automatisch opgehoogd :+
Ah, voor een techneut ben ik niet handig in dit soort dingen :@
pi_136246789
Spierpijn }:|
  Vis een optie? zondag 2 februari 2014 @ 18:58:03 #16
70532 loveli
N
pi_136249806
Boerenkool met spekjes, knofje, honingmosterd, roomkaas en worst :9
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 2 februari 2014 @ 19:02:36 #17
70532 loveli
N
pi_136249988
[biechtstoel]
Ze hadden kortingsbonnen van de Mac onder ruitenwissers gedaan. De auto's die op invalidenparkeerplaatsen stonden, zijn nu bonloos O-)
[/biechtstoel]
crap in = crap out
pi_136251070
:s)
Worry is a misuse of imagination
pi_136251389
En weer thuis. waren van plan te gaan koken, maar het is toch snackbar geworden. Maar dus wel 2x sport en verhuisdingen.
pi_136266257
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:02 schreef loveli het volgende:
[biechtstoel]
Ze hadden kortingsbonnen van de Mac onder ruitenwissers gedaan. De auto's die op invalidenparkeerplaatsen stonden, zijn nu bonloos O-)
[/biechtstoel]
jij denkt die kunnen toch niet achter me aan rennen? :D :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_136267418
Weet iemand nog een lekker recept met rode rijst als ontbijt?
pi_136267673
O: overnight oats met chiazaad, lijnzaad, cacao, kokosrasp, kaneel, gember, zout peper, Inca bessen, cranberries? En beetje ananassap
L: Spelt bagel met op de ene helft tonijnsalade en op de andere helft oude kaas, pijnboompitjes, pesto en rucola
T: 2 croissantjes, kleine latte
D: rode rijst salade met gegrilde zalm, citroenrasp, gemalen komijnzaad, komkommer en rode ui
T: 2 bloedsinaasappels
pi_136268034
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:02 schreef loveli het volgende:
[biechtstoel]
[/biechtstoel]
Maar is dat dan omdat je ze zelf wilt gebruiken of dat je niet wilt dat zij ze gebruiken?! :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 2 februari 2014 @ 23:19:13 #24
70532 loveli
N
pi_136268246
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar is dat dan omdat je ze zelf wilt gebruiken of dat je niet wilt dat zij ze gebruiken?! :@
Dat laatste natuurlijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
pi_136268976
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat laatste natuurlijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vind ik best raar :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 2 februari 2014 @ 23:54:48 #26
70532 loveli
N
pi_136269865
O.
crap in = crap out
pi_136270300
K.
pi_136274885
Nog mensen die naar de restaurantweek willen?

Ik ga deze week weer een poging wagen om netjes te eten en om te gaan sporten. Merk dat ik het moeilijk vind om de regelmaat erin te houden, nwe baan zuigt nog teveel energie :X :P

En ik word oud, dus het gaat niet meer zo soepel allemaal :')

Oh en deze week komen mijn online shopping pakketjes binnen. Modeshow in huis >:O
pi_136277633
Ontbijt van rode rijst, lijnzaad, chiazaad, veel cacao, veel cocosschaafsel, kaneel, cranberries gezoet met ananassap, cocoa bits - rauwe cacao

Best goed te eten :P
pi_136278212
Alle :* zijn lief hoor, maar ik stort me momenteel op mijn onderzoek (= leuk) en geef mezelf niet meer de kans om hele dagen in bed te liggen (behalve zondag) en zielig te voelen. Dus nu gaat het wel weer ok eigenlijk! :P Even die laatste 3 maanden knallen en een ijzersterk verslag maken 8-). En lekker zoeken naar een phd-positie. Ik stuiter op het moment heel hard, er zijn vanmorgen wat lijntjes uitgegooid die potentieel perfect zijn qua onderwerp, locatie en salaris.
pi_136278919
Lekker bezig Chico *O*

Ik heb net m'n eerste college gemist dus nu voel ik mij een beetje een sukkel :')
  Vis een optie? maandag 3 februari 2014 @ 13:21:46 #32
70532 loveli
N
pi_136281774
Verse muntthee :9 bladluis :r
crap in = crap out
pi_136282728
Gratis eiwitten
  maandag 3 februari 2014 @ 15:21:10 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136286758
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:28 schreef _aurum_ het volgende:
Nog mensen die naar de restaurantweek willen?

Ik ga deze week weer een poging wagen om netjes te eten en om te gaan sporten. Merk dat ik het moeilijk vind om de regelmaat erin te houden, nwe baan zuigt nog teveel energie :X :P

En ik word oud, dus het gaat niet meer zo soepel allemaal :')

Oh en deze week komen mijn online shopping pakketjes binnen. Modeshow in huis >:O
Voor meerdere dagen koken en invriezen? Net zo veel werk en gezonder dan ergens wat halen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:22:16 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136286794
Heeft iemand nog een goede suggestie voor "maagvulling" tussen de maaltijden door? Ik eet nu vrij veel appels en bananen (2 trossen bananen, zo'n 2 kg zak appels) per werkweek. Ben eigenlijk op zoek naar iets anders voor erbij. Het liefst iets wat meteen eetbaar is, dus geen komkommers die eerst gesneden moeten worden enzo.
pi_136288840
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand nog een goede suggestie voor "maagvulling" tussen de maaltijden door? Ik eet nu vrij veel appels en bananen (2 trossen bananen, zo'n 2 kg zak appels) per werkweek. Ben eigenlijk op zoek naar iets anders voor erbij. Het liefst iets wat meteen eetbaar is, dus geen komkommers die eerst gesneden moeten worden enzo.
Noten?
  maandag 3 februari 2014 @ 16:18:27 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136288915
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Noten?
Die zijn zo klein -O- maw, moet er een hoop eten voordat het hongergevoel weg is.
pi_136289061
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die zijn zo klein -O- maw, moet er een hoop eten voordat het hongergevoel weg is.
Niets mis met veel noten. Doe daar een stuke hele donkere chocolade bij en je zit zo vol!
  maandag 3 februari 2014 @ 16:23:44 #39
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136289101
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:22 schreef An24 het volgende:

[..]

Niets mis met veel noten. Doe daar een stuke hele donkere chocolade bij en je zit zo vol!
Ik dacht dat noten juist veel vet bevatten? Aan wat voor soort noten moet ik dan denken?
pi_136289778
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik dacht dat noten juist veel vet bevatten? Aan wat voor soort noten moet ik dan denken?
Dat zijn de goede vetjes :9 Waar het fout kan gaan is de combinatie van producten op een dag. Als je bijvoorbeeld veel boterhammen met pindakaas of hagelslag eet en diezelfde dag ook noten neemt, kom je aan. Als je op een dag voornamelijk leeft op groenten, fruit, mager vlees en vis, kun je zo veel noten eten als je wilt.

Goede noten/ zaden zijn: walnoten, amandelen, pecan noten, pistache, macadamia en cashews
  Vis een optie? maandag 3 februari 2014 @ 17:09:21 #41
70532 loveli
N
pi_136290807
En paranoten :9
crap in = crap out
pi_136292610
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat zijn de goede vetjes :9 Waar het fout kan gaan is de combinatie van producten op een dag. Als je bijvoorbeeld veel boterhammen met pindakaas of hagelslag eet en diezelfde dag ook noten neemt, kom je aan. Als je op een dag voornamelijk leeft op groenten, fruit, mager vlees en vis, kun je zo veel noten eten als je wilt.

Goede noten/ zaden zijn: walnoten, amandelen, pecan noten, pistache, macadamia en cashews
Nou ja, zoveel noten als je wilt gaat denk ik voor de meeste mannen niet op. Als ik eenmaal begin met eten ben ik ook aan t schaften. Als ik noten eet, pak ik bewust maar 1 handje en zet dan het bakje weg. Anders is t bakje zo leeg..
pi_136293114
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:08 schreef Probability het volgende:
Ontbijt van rode rijst, lijnzaad, chiazaad, veel cacao, veel cocosschaafsel, kaneel, cranberries gezoet met ananassap, cocoa bits - rauwe cacao

Best goed te eten :P
Wat moet ik me voorstellen bij rode rijst?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_136293487
Noten! Moet ik weer eens gaan kopen op de markt!
pi_136293630
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:07 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Wat moet ik me voorstellen bij rode rijst?
Is volgens mij jasmijn rijst waar het vliesje nog omzit, volkoren dus en veel lekkerder dan zilvervliesrijst
pi_136293677
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:22 schreef Probability het volgende:

[..]

Is volgens mij jasmijn rijst waar het vliesje nog omzit, volkoren dus en veel lekkerder dan zilvervliesrijst
Ok! Klinkt lekker!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_136293931
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:24 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ok! Klinkt lekker!
Je moet het blijkbaar wel 40-45 minuten koken maar dat kun je natuurlijk incalculeren
pi_136294842
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:09 schreef loveli het volgende:
En paranoten :9
Die vergat ik :9

Prob: bedoel je niet Venere rijst? Wordt ook wel zwarte rijst of rode risotto rijst genoemd. Super lekker :9
pi_136294896
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:53 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nou ja, zoveel noten als je wilt gaat denk ik voor de meeste mannen niet op. Als ik eenmaal begin met eten ben ik ook aan t schaften. Als ik noten eet, pak ik bewust maar 1 handje en zet dan het bakje weg. Anders is t bakje zo leeg..
Twee handjes, een stuke donkere choco en dan weg zetten. Mag jij best hebben. Gewoon niet elke dag doen, beetje afwisselen.
pi_136294959
Krachttraining is lekker, zeker als je dan niet meer in staat bent tot nadenken daarna. Hur dur dur.

Rode rijst, hmmz, sounds delicious. :9

@v1z, ik moest even context vragen over ingaan op powervrouwen en het hotel, lol. :D
pi_136297828
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:56 schreef An24 het volgende:

[..]

Die vergat ik :9

Prob: bedoel je niet Venere rijst? Wordt ook wel zwarte rijst of rode risotto rijst genoemd. Super lekker :9
Weet niet komt van de toko en dat van die jasmijn rijst las ik op internet
pi_136297882
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:53 schreef Probability het volgende:

[..]

Weet niet komt van de toko en dat van die jasmijn rijst las ik op internet
Ah, dan zal het iets anders zijn denk ik. Venere is Italiaans.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:15:09 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136298854
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Ah, interessant. Ik eet eigenlijk elke dag wel brood. Maar ook groenten, fruit en mager vlees (dan ook weer met rijst/aardappelen/pasta/mie. Betekent dat dat ik nooit noten kan eten tenzij ik die dag geen koolhydraten eet?
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:53 schreef the85mc het volgende:

[..]

Komt me bekend voor ja :') Zak chips open, in een bakje doen en dan als de bak leeg is de rest van de zak er maar in doen. En dan is het leeg en dan heb je spijt. Gelukkig heb ik geen chips meer in huis _O-
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Twee handjes, een stuke donkere choco en dan weg zetten. Mag jij best hebben. Gewoon niet elke dag doen, beetje afwisselen.
Ik heb mannenhanden he :+

Waar kan je noten het beste kopen? via internet, markt of gewoon de supermarkt?
  maandag 3 februari 2014 @ 20:20:29 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136299118
Vandaag pastasalade bestaande uit:

500 gram pasta
1 komkommer
5 tomaten
1 pot zilveruitjes
1 pot augurken
1 blik tonijn
1 pot olijven
1 zakje mozzerla

En dan nog wat dressing erop. Eet ik denk 3 of 4 dagen van. Hoe hoog scoort ik op de gezond-O-meter?
pi_136299172
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ah, interessant. Ik eet eigenlijk elke dag wel brood. Maar ook groenten, fruit en mager vlees (dan ook weer met rijst/aardappelen/pasta/mie. Betekent dat dat ik nooit noten kan eten tenzij ik die dag geen koolhydraten eet?

[..]

Komt me bekend voor ja :') Zak chips open, in een bakje doen en dan als de bak leeg is de rest van de zak er maar in doen. En dan is het leeg en dan heb je spijt. Gelukkig heb ik geen chips meer in huis _O-

[..]

Ik heb mannenhanden he :+

Waar kan je noten het beste kopen? via internet, markt of gewoon de supermarkt?
Jij had het over door blijven eten. Koolhydraten (suikers) in combinatie met evenveel vetten zorgen er voor dat je geen maat kan houden. In principe heb je koolhydraten als brood/ graan/rijst/mie niet nodig als je heeeeel veel groenten eet. Het is aan jou hoe ver je daar in wilt gaan. Als je goed gevuld wilt afvallen zou ik veel groenten en noten eten, in plaats van veel graanproducten/ bewerkt voer.

Onbewerkte noten zijn het beste, dus ongezout, ongebrand. Ik zie ze het meeste op de markt en bij de bio winkel.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:24:15 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136299311
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Jij had het over door blijven eten. Koolhydraten (suikers) in combinatie met evenveel vetten zorgen er voor dat je geen maat kan houden. In principe heb je koolhydraten als brood/ graan/rijst/mie niet nodig als je heeeeel veel groenten eet. Het is aan jou hoe ver je daar in wilt gaan. Als je goed gevuld wilt afvallen zou ik veel groenten en noten eten, in plaats van veel graanproducten/ bewerkt voer.

Onbewerkte noten zijn het beste, dus ongezout, ongebrand. Ik zie ze het meeste op de markt en bij de bio winkel.
Aan hoeveel groente per dag moet je dan denken? Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om 's ochtends al groente te zitten eten. Aan de andere kant, kan ook gewoon even een kwestie van wennen zijn. Ik moet dan alleen wel even kijken hoe ik dat kan doen met het koken/bereiden.
  Vis een optie? maandag 3 februari 2014 @ 20:24:48 #57
70532 loveli
N
pi_136299328
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag pastasalade bestaande uit:

500 gram pasta
1 komkommer
5 tomaten
1 pot zilveruitjes
1 pot augurken
1 blik tonijn
1 pot olijven
1 zakje mozzerla

En dan nog wat dressing erop. Eet ik denk 3 of 4 dagen van. Hoe hoog scoort ik op de gezond-O-meter?
Mwah, je krijgt wat punten voor de tonijn, olijven en tomaat. Maar scoort het ook een beetje op de lekker-O-meter?
crap in = crap out
  maandag 3 februari 2014 @ 20:25:24 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136299359
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Mwah, je krijgt wat punten voor de tonijn, olijven en tomaat. Maar scoort het ook een beetje op de lekker-O-meter?
Ik vind het lekker ja. :P anders zou ik het niet maken :9

Vind jij het niet lekker klinken?
pi_136299486
Zhe liste:

O: 1x geroosterd Allinson met ham en kaas
S1: yoga
T: glas cranberrysap
S2: hardlopen, 8,3k
T: wodka
D: 1x geroosterd Allinson met 2 garnalenkroketten. Krulssla met ui en zoete paprika en beetje mayo, 1x geroosterd Allinson met mayo, krulsla, kaas en uiencompote.
T: stukje pure choco
T: stuk meloen
pi_136300332
Lijstje

O: niks
T: een hapje van een taart die een collega had gebakken
L: http://en.wikipedia.org/wiki/Borscht (rode bieten soep met creme fraiche) en een Caeser Salad en heb de croutons niet gegeten
T: 2 kleine zuurtjes
D: gebakken ei van 3 eieren met 3 tomaten en 2 plakken spaanse ham.

Het is geen geweldig lijstje, maar vind hem ook niet slecht voor de tweede dag in een vreemd land.
Moet maar eens kijken wat ik voor een tussendoortjes kan meenemen voor op het werk.
En heb vandaag yoghurt gekocht (Denk ik) dus dat kan ik morgen ontbijten.

Nu maar eens proberen bij te lezen
pi_136300539
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Aan hoeveel groente per dag moet je dan denken? Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om 's ochtends al groente te zitten eten. Aan de andere kant, kan ook gewoon even een kwestie van wennen zijn. Ik moet dan alleen wel even kijken hoe ik dat kan doen met het koken/bereiden.
Het zou het mooiste zijn als je bij elke maaltijd groenten eet. Maar ik begrijp dat dit voor mensen lastig klinkt. Het kan best simpel: denk aan een gebakken eitje (wel of niet op brood) op rauwe spinazie. Ik doe vaak een smoothie jus, banaan en spinazie. Proef je niets van. Of met de lunch wrapjes van sla maken, met kip en guacamole :9
pi_136300622
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
kwark? (eventueel met wat (diepvries) fruit)
pi_136300792
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je echt koolhydraten gaat skippen kan je ook ontbijten met gebakken ei + bacon.
Of amandel meel pannekoekjes. Of in plaats van tarwe kan je ook eens spelt proberen. Mij bevalt dat erg goed. Ik reageer veel beter op spelt dan op tarwe. Maar dat is en blijft persoonlijk!
pi_136300796
Mijn lijstje:

O: smoothie jus, banaan, spirulina
L: ik was mijn lunch vergeten :'( nu op het werk een tosti en een chocomel op :')
T: gebakje van jarige collega, koffie met melk
S: 75 minuten yoga
D: spinazie, aardappelen, appelmoes, een hapje schnitzel en een sausje.
T: veeeeel thee
  maandag 3 februari 2014 @ 20:53:02 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136300872
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Het zou het mooiste zijn als je bij elke maaltijd groenten eet. Maar ik begrijp dat dit voor mensen lastig klinkt. Het kan best simpel: denk aan een gebakken eitje (wel of niet op brood) op rauwe spinazie. Ik doe vaak een smoothie jus, banaan en spinazie. Proef je niets van. Of met de lunch wrapjes van sla maken, met kip en guacamole :9
Dan gaat het er dus niet om dat je relatief veel groente eet, maar meer dat je uberhaupt groente erbij eet?
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:47 schreef Skoap het volgende:

[..]

kwark? (eventueel met wat (diepvries) fruit)
Goeie! Ik had voorheen 's avonds zo 1/2 keer in de week kwark. Maar sinds ik alleen ben is dat er bij ingeschoten. Ik zal wel weer wat bakjes halen en meenemen naar mijn werk. Diepvriesfruit is ook wel een goeie :9
  maandag 3 februari 2014 @ 20:54:45 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136300965
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:51 schreef Skoap het volgende:

[..]

Als je echt koolhydraten gaat skippen kan je ook ontbijten met gebakken ei + bacon.
Of amandel meel pannekoekjes. Of in plaats van tarwe kan je ook eens spelt proberen. Mij bevalt dat erg goed. Ik reageer veel beter op spelt dan op tarwe. Maar dat is en blijft persoonlijk!
Afvallen van ei met spek? :o Ik ben niet echt van het 's ochtends uitsloven. Wekker om 5:50, met mijn telefoon spelen/wakker worden tot 6:10, aankleden en spullen pakken en om 6:20 op de racefiets naar mijn werk :P Ik hoef niet per se koolhydraten te skippen. Die zijn volgens mij voor het fietsen nog wel van aardig belang.
pi_136301212
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan gaat het er dus niet om dat je relatief veel groente eet, maar meer dat je uberhaupt groente erbij eet?

[..]

Goeie! Ik had voorheen 's avonds zo 1/2 keer in de week kwark. Maar sinds ik alleen ben is dat er bij ingeschoten. Ik zal wel weer wat bakjes halen en meenemen naar mijn werk. Diepvriesfruit is ook wel een goeie :9
Nee, het is altijd een combinatie van dingen. Je hebt voedinsstoffen die beter met vet worden opgenomen en stoffen die beter in water worden opgenomen. Daarnaast zitten er veel vezels in groenten. Daarom kun je ze beter bij elke maaltijd eten.

Maar juist omdat groenten veel vezels bevatten kan je sowieso beter meer dan 200 gram eten. Je zit er door de vezels langer vol van. Ik kom op een dag zeker op een halve kilo groenten. Als het niet meer is.
pi_136301250
haha ja. Wel als je echt amper koolhydraten eet. Maar ik begrijp heel goed dat je daar helemaal geen zin in hebt. En ik ben niet zo thuis wat verstandig is als je veel beweegt/sport. Maar ik geloof dat ik hier altijd voorbij zie komen dat mensen op sportdagen juist extra koolhydraten eten. Dus als je veel fietst kan je de koolhydraten wel gebruiken. (V1z of Aurum correct me if I am wrong :D)
  maandag 3 februari 2014 @ 21:04:41 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136301555
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:59 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee, het is altijd een combinatie van dingen. Je hebt voedinsstoffen die beter met vet worden opgenomen en stoffen die beter in water worden opgenomen. Daarnaast zitten er veel vezels in groenten. Daarom kun je ze beter bij elke maaltijd eten.

Maar juist omdat groenten veel vezels bevatten kan je sowieso beter meer dan 200 gram eten. Je zit er door de vezels langer vol van. Ik kom op een dag zeker op een halve kilo groenten. Als het niet meer is.
Een halve kilo :o

Aan de andere kant, vorige week heb ik ook zoiets aan broccoli zitten eten 's avonds. Toen was ik ook wel uitgehongerd. En dat de ene voedingsstof beter met vet wordt opgenomen en de andere met water wist ik niet :+

Weer het 1 en ander geleerd vanavond *O*
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:59 schreef Skoap het volgende:
haha ja. Wel als je echt amper koolhydraten eet. Maar ik begrijp heel goed dat je daar helemaal geen zin in hebt. En ik ben niet zo thuis wat verstandig is als je veel beweegt/sport. Maar ik geloof dat ik hier altijd voorbij zie komen dat mensen op sportdagen juist extra koolhydraten eten. Dus als je veel fietst kan je de koolhydraten wel gebruiken. (V1z of Aurum correct me if I am wrong :D)
Vorige maand 1050 km gefietst. Was wel vrij veel voor mijn doen. Zal deze maand op 750 ofzo uitkomen.
pi_136301674
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een halve kilo :o

Aan de andere kant, vorige week heb ik ook zoiets aan broccoli zitten eten 's avonds. Toen was ik ook wel uitgehongerd. En dat de ene voedingsstof beter met vet wordt opgenomen en de andere met water wist ik niet :+

Weer het 1 en ander geleerd vanavond *O*

[..]

Vorige maand 1050 km gefietst. Was wel vrij veel voor mijn doen. Zal deze maand op 750 ofzo uitkomen.
Het is ook gewoon zoeken waar jij het beste op functioneert. Wat voor mij werkt, hoeft voor jou niet te werken. Als je maar voldoende binnen krijgt.
  Vis een optie? maandag 3 februari 2014 @ 21:08:18 #71
70532 loveli
N
pi_136301775
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoef niet per se koolhydraten te skippen. Die zijn volgens mij voor het fietsen nog wel van aardig belang.
Hoeveel minuten is het naar je werk? Als het anderhalf uur fietsen is kan ik me voorstellen dat je een hapje neemt, maar je gaat echt niet dood zonder koolhydraten. Ik weet niet wat je stats zijn en welk doel je hebt, maar 's nachts verbruik je glycogeenreserves en als je je daarna inspant, gaat je lichaam over op vetverbranding (verhouding verschuift, je verbrandt altijd zowel suiker als vet).
crap in = crap out
  maandag 3 februari 2014 @ 21:09:38 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136301867
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:06 schreef An24 het volgende:

[..]

Het is ook gewoon zoeken waar jij het beste op functioneert. Wat voor mij werkt, hoeft voor jou niet te werken. Als je maar voldoende binnen krijgt.
Voor alsnog gaat het met mijn eetpatroon van nu goed. Zit nu op 81 waar ik voorheen op 88 zat. Al was dat wel een all time high, samenwonen en gezellig samen op de bank zitten met wat te eten en te drinken. En weinig fietsen.

Ben nu qua gewicht tevreden. Nu alleen mijn buikje nog wat verder wegwerken en dan ben ik helemaal blij. Maar dat gaat met het huidige sportpatroon wel goedkomen :+
  maandag 3 februari 2014 @ 21:10:40 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136301930
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoeveel minuten is het naar je werk? Als het anderhalf uur fietsen is kan ik me voorstellen dat je een hapje neemt, maar je gaat echt niet dood zonder koolhydraten. Ik weet niet wat je stats zijn en welk doel je hebt, maar 's nachts verbruik je glycogeenreserves en als je je daarna inspant, gaat je lichaam over op vetverbranding (verhouding verschuift, je verbrandt altijd zowel suiker als vet).
euh, 30-35 ofzo. Schijnt inderdaad dat af en toe nuchter fietsen goed is voor de vetverbranding, maar als je dat te vaak doet (elke dag), dat het dan slecht is omdat je spieren gaat verbranden. Daarom eet ik nu vaak een banaan voordat ik van huis ga.
pi_136308460
Als afvallen het doel is moet je minder eten dan dat je gebruikt. Voordeel van eiwitten is verzadiging in tegenstelling tot KH's maar dan ligt het er nog beetje aan hoe je lichaam er op reageert.

Spieratrofie treed pas echt op bij >5dagen van een aanzienlijk tekort aan kcal's.

Bij veel beweging is het nog wel van belang hoe je de spieren belast, eiwitten voor herstel ben je nodig als je herstel afroept. Veel bewegen op een niveau dat je makkelijk kunt hebben ben je minder nodig, Veel bewegen en elke keer grens verleggen ben je meer nodig.

Lastig in te schatten met hoe minder vet je hebt om nog effect te zien.
Is ook vrij persoonlijk wat een goede verhouding is.
Voor sommigen werkt het door vet te korten en voor anderen werkt het door iets als KH's te vervangen door goede vetten.

Laat dikker worden =/= al vroeg dikker zijn. Omdat je tot een zekere leeftijd vetcellen aanmaakt daarna vul je ze alleen maar.
pi_136308502
Van 30 minuten fietsen ga je niet veel spieren kwijtraken. Dat gaat alleen gebeuren als je echt veel te weinig eet of veel te hard/intensief fietst.
En een banaan voor je weggaat zet geen zoden aan de dijk, voordat die opgenomen is ben je een paar uur verder. Maar normaal gesproken heb je genoeg glycogeen voorraad om 1-2 uur flink te fietsen voordat je hongerklop krijgt.
Btw, over je avondeten lijstje... Je eet toch niet echt 4 dagen achterelkaar hetzelfde? En vind t wat laag in eiwitten, vetten en groenten... Ik zou persoonlijk minder tegelijk maken en meer groenten, paprika ofzo er door gooien. En je kunt tonijn afwisselen met kip ofzo. Handje cashews erdoor kan ook.
pi_136309484
WTF-momentje gehad vanavond trouwens...
quote:
Een echte "femme liberée" heeft haar eigen menstruatiebloed geproefd.
Best bewust met eiwitten maar nog nooit mijn eigen "afscheiding" geproefd :')

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:59 schreef Mufasa208 het volgende:
Krachttraining is lekker, zeker als je dan niet meer in staat bent tot nadenken daarna. Hur dur dur.

Rode rijst, hmmz, sounds delicious. :9

@v1z, ik moest even context vragen over ingaan op powervrouwen en het hotel, lol. :D
Was na het inchecken lopend naar de meet gegaan, lui als ik ben het aanbod van aurum aangenomen om me erna naar het hotel te brengen. Dus rijden het blok uit en zei dat we links moesten, maar aurum was van mening dat ik fout zat want zij kwam elke dag langs het hotel waar ik naartoe moest...
Blijken er dus 2 hotels van hetzelfde keten in de stad te zijn.

Toen met wat haast en de pech dat een malloot z'n auto in een bushalte had geparkeerd waardoor we iets later waren werd ik afgezet bij de juiste, hooguit een halve kilometer van de meet. :+

Was wel een toffe meet :Y Duvel en HPKW aan het koken samen met Phaidra en man :9~ Coco, aurum, Li, Perr, Vik, Ewa, etc. Duitse biertjes :9 Roadtripje met uniek O+
pi_136309814
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:43 schreef V1z0R het volgende:
WTF-momentje gehad vanavond trouwens...

[..]

Best bewust met eiwitten maar nog nooit mijn eigen "afscheiding" geproefd :')

[..]

Was na het inchecken lopend naar de meet gegaan, lui als ik ben het aanbod van aurum aangenomen om me erna naar het hotel te brengen. Dus rijden het blok uit en zei dat we links moesten, maar aurum was van mening dat ik fout zat want zij kwam elke dag langs het hotel waar ik naartoe moest...
Blijken er dus 2 hotels van hetzelfde keten in de stad te zijn.

Toen met wat haast en de pech dat een malloot z'n auto in een bushalte had geparkeerd waardoor we iets later waren werd ik afgezet bij de juiste, hooguit een halve kilometer van de meet. :+

Was wel een toffe meet :Y Duvel en HPKW aan het koken samen met Phaidra en man :9~ Coco, aurum, Li, Perr, Vik, Ewa, etc. Duitse biertjes :9 Roadtripje met uniek O+
Heb ik helemaal niets van meegekregen..
pi_136310140
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Heb ik helemaal niets van meegekregen..
:{
Toch compleet in het topic geregeld, de BBQ meet die geen BBQ was :')

Perr en de worteltjescake was bv een absolute hit!
  Vis een optie? dinsdag 4 februari 2014 @ 00:04:42 #79
70532 loveli
N
pi_136310239
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:43 schreef V1z0R het volgende:
Phaidra en man :9~
Zo zo...
crap in = crap out
pi_136310372
Ik kiek niet kats krek, Li ;)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 05:13:17 #81
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_136312679
Ja, roadtrip met V1...
Was nog even bang dat hij mij zou achterlaten bij de tankstation :D

Zo dat was weer bijna een bak kwark met wat vla.. Lekker

En een halve kg groente? Minimaal alleen al bij het avondeten, overdag denk ik ookk zo ongeveer.
Nou beginnen de dagen vrij vroeg en eten we gewoon om een uur of 18 's avonds.
Best een lange dag met veel beweging.
pi_136313427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 00:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:{
Toch compleet in het topic geregeld, de BBQ meet die geen BBQ was :')

Perr en de worteltjescake was bv een absolute hit!
Ik heb dat ook wel met whatsapp groepen en afspraken met vriendinnen. Ik krijg dat ook compleet niet mee.. Of dan heb ik niet door dat ik ook kan komen :P
pi_136313653
Ben ik een keer op tijd wakker, zijn mijn handen zo koud dat ik me niet aan wil kleden (want koude handen op huid) :').
pi_136314801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:51 schreef Chicolate het volgende:
Ben ik een keer op tijd wakker, zijn mijn handen zo koud dat ik me niet aan wil kleden (want koude handen op huid) :').
Stop ze onder je oksels :P
pi_136314808
Of doe handschoenen aan
  Vis een optie? dinsdag 4 februari 2014 @ 11:26:03 #86
70532 loveli
N
pi_136316475
Wassen met warm water.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 04-02-2014 11:31:22 ]
crap in = crap out
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:56:00 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136317121
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:16 schreef the85mc het volgende:
Van 30 minuten fietsen ga je niet veel spieren kwijtraken. Dat gaat alleen gebeuren als je echt veel te weinig eet of veel te hard/intensief fietst.
En een banaan voor je weggaat zet geen zoden aan de dijk, voordat die opgenomen is ben je een paar uur verder. Maar normaal gesproken heb je genoeg glycogeen voorraad om 1-2 uur flink te fietsen voordat je hongerklop krijgt.
Mooi, kan ik daar mee stoppen en op mijn werk eten.
quote:
Btw, over je avondeten lijstje... Je eet toch niet echt 4 dagen achterelkaar hetzelfde?
O-)
quote:
En vind t wat laag in eiwitten, vetten en groenten... Ik zou persoonlijk minder tegelijk maken en meer groenten, paprika ofzo er door gooien. En je kunt tonijn afwisselen met kip ofzo. Handje cashews erdoor kan ook.
Paprika had ik geprobeerd, maar dat vond ik er niet echt bijpassen. Kan er wel broccoli bij proberen. Eiwitten eet ik sowieso niet zo heel veel. Dat is inderdaad een verbeterpunt.
pi_136318616
14 km gefietst met tegenwind, dat tel ik wel als S
  Vis een optie? dinsdag 4 februari 2014 @ 13:11:02 #89
70532 loveli
N
pi_136319102
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:52 schreef Probability het volgende:
14 km gefietst met tegenwind, dat tel ik wel als S
_O_
(al had er alleen maar gestaan 'ik heb gefietst')
crap in = crap out
pi_136319660
Nu heb ik honger :P!
pi_136325683
Ik wil een bedankkaartje schrijven voor een docent (nooit les van haar gehad) die mij extra coaching/bijles heeft gegeven zodat ik mijn stage uiteindelijk heb gehaald. Echt stap voor stap 2 wekelijkse afspraken, hele aardige vrouw en konden het ook goed met elkaar vinden. Nu weet ik dat vlak na ons laatste contact moment zij ziek geworden is/overwerkt is geraakt.
Wat kan ik schrijven wat wel warm is want ben haar echt dankbaar maar ook professioneel?
Zag haar net toevallig dus het kleinigheidje al gegeven voordat ik de kaart kon schrijven :P
pi_136326116
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Voor meerdere dagen koken en invriezen? Net zo veel werk en gezonder dan ergens wat halen.
Dat probeer ik wel, mijn valkuil zijn meer de werklunches/diners. Dan eet ik meer dan ik normaliter zou doen :X

Ik vind vaak de porties ook zo groot en om nou 1 of 2 voorgerechten als diner te nemen, da's ook niks :')
pi_136326193
Als je het profi wil houden Prob, dan moet je geen hartjes tekenen in de kaart. Voor de rest kan je gewoon opschrijven wat je wil. Bedankt ofzo :+
pi_136327304
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:15 schreef Probability het volgende:
Ik wil een bedankkaartje schrijven voor een docent (nooit les van haar gehad) die mij extra coaching/bijles heeft gegeven zodat ik mijn stage uiteindelijk heb gehaald. Echt stap voor stap 2 wekelijkse afspraken, hele aardige vrouw en konden het ook goed met elkaar vinden. Nu weet ik dat vlak na ons laatste contact moment zij ziek geworden is/overwerkt is geraakt.
Wat kan ik schrijven wat wel warm is want ben haar echt dankbaar maar ook professioneel?
Zag haar net toevallig dus het kleinigheidje al gegeven voordat ik de kaart kon schrijven :P
Misschien kan je gewoon eerlijk vertellen dat het mede door haar hulp is dat je bent waar je nu bent en dat je het heel erg op prijs hebt gesteld dat ze je zo heeft geholpen. Je mag ook best vertellen dat je haar ook persoonlijk erg waardeerde en aardig vond. Zij is ook maar een mens. Mensen vinden complimentjes fijn.
pi_136327336
Bedankt voor de tips!
pi_136327548
Lijst:

O: 1x geroosterd Allinson met twee gekookte eieren
S: stepshape/interval
L: 4 minibroodjes, 3 met mayo ham en zoete paprika en 1 met kaas, sla en mayo
T: wodka
D: geen idee. Heb een date in de stad om 20 u. We zouden iets gaan drinken, maar ik ga niet voor die tijd al eten. Dus als ik hem aardig vind dan eet ik wat in de stad en anders thuis nog even snel wat.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:13:58 #97
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_136330058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Misschien kan je gewoon eerlijk vertellen dat het mede door haar hulp is dat je bent waar je nu bent en dat je het heel erg op prijs hebt gesteld dat ze je zo heeft geholpen. Je mag ook best vertellen dat je haar ook persoonlijk erg waardeerde en aardig vond. Zij is ook maar een mens. Mensen vinden complimentjes fijn.
:Y

Professioneel schmofessioneel, als het goed/passend voelt is het vaak goed toch! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:16:11 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136330153
Wachten op de eitjes voor bij diner -O- Honger... duurt lang ;(
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:51:31 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_136335192
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:26 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Dat probeer ik wel, mijn valkuil zijn meer de werklunches/diners. Dan eet ik meer dan ik normaliter zou doen :X

Ik vind vaak de porties ook zo groot en om nou 1 of 2 voorgerechten als diner te nemen, da's ook niks :')
Oh, dat doe ik wel vaak in een week dat ik veel diners buiten de deur heb. Vervelender zijn vaststaande menu's. Dan laat ik de aardappelbijlage en het brood gewoon staan.

Lijstje vandaag
o. havermout, havermelk, kokos, gehakte hazelnoten, 4 eetlepels bosvruchtensmoothie
t. banaan + halve pomelo + stukje chocolade
l. gebakken kipfilet + brocolli
t. 100 gram gemengde noten
d. salade van rucola en gerookte zalm + 4 zelfgemaakte crackers van sesamzaad, pompoenpitten, olie en ei + plak gerookte ham + stukje gorgonzola
b. 1,25 uur wandelen met hond
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:52:13 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_136335244
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:05 schreef conleche het volgende:
...
D: geen idee. Heb een date in de stad om 20 u. We zouden iets gaan drinken, maar ik ga niet voor die tijd al eten. Dus als ik hem aardig vind dan eet ik wat in de stad en anders thuis nog even snel wat.[/i]
Een date-date of iets minder spannends?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')