Kan jij hem vervangen, zonder de koppeling de demonteren dan? Danwel, gooi jij hem weer dicht zonder gelijk ook de plaat en drukgroep te vervangen?quote:
Dat kan ik iddquote:Op maandag 3 februari 2014 19:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Kan jij hem vervangen, zonder de koppeling de demonteren dan? Danwel, gooi jij hem weer dicht zonder gelijk ook de plaat en drukgroep te vervangen?
Nee, je leert eerst wat links en rechts isquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:50 schreef klawie het volgende:
Druklager neemt een andere stand aan als je de koppeling vervangt de kans is dan groot en dan kan hij idd gaan zoemmen
Eerste wat je leert op school he
Want die andere auto is nieuwquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:25 schreef maniack28 het volgende:
en ja, ik had beter een andere auto kunnen kopen, krengen!
Hetzelfde zoemgeluid was ook aanwezig voor de reperatie...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:50 schreef klawie het volgende:
Druklager neemt een andere stand aan als je de koppeling vervangt de kans is dan groot en dan kan hij idd gaan zoemmen
Eerste wat je leert op school he
Nee, maar jaquote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:50 schreef klawie het volgende:
Druklager neemt een andere stand aan als je de koppeling vervangt de kans is dan groot en dan kan hij idd gaan zoemmen
Eerste wat je leert op school he
Is dat voor- of nadat ze je leren dat zoemen maar één M heeft?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee, je leert eerst wat links en rechts is
Ja, alleen jij nietquote:Op zondag 16 februari 2014 13:57 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, maar jaYou get the point toch?
Dat is les twee he.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Is dat voor- of nadat ze je leren dat zoemen maar één M heeft?
[..]
Weet ik, maar het is gewoon... sneu!quote:Op zondag 16 februari 2014 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Is dat voor- of nadat ze je leren dat zoemen maar één M heeft?
[..]
Ja, alleen jij nietEen andere auto in die prijsklasse betekent vaak weer gokken wat er aan mankeert, en dan begint de hele ellende opnieuw, en dan post je na een maandje of 2; "ik had beter die oude kunnen houden en laten fiksen"
Nu weet je wat je hebt..
Je zegt nu eigenlijk niks doen? Ik denk dat ik sowieso even terugga zodat ze het kunnen horen. Wat kost een gereviseerde versnellingsbak?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:45 schreef Fer het volgende:
Zoemen komt uit de versnellingsbak meestal. Slijtage door de slechte koppeling misschien, kunnen ze heel oud worden ermee.
Meer dan dat je auto waard is, scoor dan een 2dehandsje op de sloop oid.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:47 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je zegt nu eigenlijk niks doen? Ik denk dat ik sowieso even terugga zodat ze het kunnen horen. Wat kost een gereviseerde versnellingsbak?
Nee, het is een leermoment; als je de koppeling laat vervangen, laat je ook meteen het druklager mee doen. Net zoals je je waterpomp meeneemt als je de distributie laat doenquote:Op zondag 16 februari 2014 15:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is gewoon... sneu!
Uhm, dat heb ik laten doen. Ik heb ook gezegd dat het probleem verholpen moet worden. Op de bon staat koppelingsset compleet, dat is dus inclusief drukgroep/lager en niet alleen de koppelingsplaat.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, het is een leermoment; als je de koppeling laat vervangen, laat je ook meteen het druklager mee doen. Net zoals je je waterpomp meeneemt als je de distributie laat doen
Een koppelingsset bestaat uit een plaat en een drukgroep. Lager is apart. 150¤ is een prachtig prijsje voor een koppelingsset. Een lager kost nog eens 30 - 50¤ extra.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:37 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Uhm, dat heb ik laten doen. Ik heb ook gezegd dat het probleem verholpen moet worden. Op de bon staat koppelingsset compleet, dat is dus inclusief drukgroep/lager en niet alleen de koppelingsplaat.
edit - De prijs op de bon van de koppelingsset is ook 150 euro, dat is dus niet alleen een plaat
Nee, dat is niet waar. Zie bijv.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een koppelingsset bestaat uit een plaat en een drukgroep. Lager is apart. 150¤ is een prachtig prijsje voor een koppelingsset. Een lager kost nog eens 30 - 50¤ extra.
Ik denk dat je een communicatie 'probleempje' hebt gehad met je garagist.
Verder vraag ik de garage mijn auto te maken. Ik heb de problemen omschreven en zij belden een dag later terug met de meededeling dat de koppeling vervangen moet worden. Ik mag er vanuit gaan dat zij daarmee het probleem denken op te lossen. Als zij het probleem nu niet opgelost hebben omdat ze de druklager vergeten zijn, dan komt dat toch verdomme niet op mijn rekening?quote:Driedelig set (drukgroep, druklager en koppelingsplaat)
Ok, in dit geval wel. De keren dat ik een koppeling heb vervangen moest het lager altijd los bijbesteld worden. Ben ik ook wel eens mee op mijn bek gegaan namelijkquote:Op zondag 16 februari 2014 19:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Zie bijv.
http://www.mister-auto.nl(...)8pk_v15555_g479.html
[..]
Verder vraag ik de garage mijn auto te maken. Ik heb de problemen omschreven en zij belden een dag later terug met de meededeling dat de koppeling vervangen moet worden. Ik mag er vanuit gaan dat zij daarmee het probleem denken op te lossen. Als zij het probleem nu niet opgelost hebben omdat ze de druklager vergeten zijn, dan komt dat toch verdomme niet op mijn rekening?
Ja, dat zei een vriend gisteren ook al. Ik vind het echt te gek voor woorden dat de klant bij de garage zoveel moeite moet doen om niet genaaid te worden. Deze zit wel bij de Bovag, dus daar kan ik ook nog heen stappen als ik niet tevreden ben.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, in dit geval wel. De keren dat ik een koppeling heb vervangen moest het lager altijd los bijbesteld worden. Ben ik ook wel eens mee op mijn bek gegaan namelijk![]()
Neem even contact met ze op, ze kunnen je ws zo vertellen wat ze wel- of niet hebben gedaan,
Tip voor de volgende keer; vraag om de oude onderdelen, dan weet je iig zeker wat ze hebben uitgevreten.
Bekijk het van de andere kant en een beetje vanuit mijn verhaal; een druklager hoort in de regel niet bij het verhaal 'koppeling vervangen', ding is niet bepaald gratis, en als ze dat nou bij elke klant die komt om een nieuwe koppeling domweg vervangen als zijnde 'policy', hebben ze met de helft van de klanten dáár weer discussies over omdat ze het overdreven vinden.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja, dat zei een vriend gisteren ook al. Ik vind het echt te gek voor woorden dat de klant bij de garage zoveel moeite moet doen om niet genaaid te worden. Deze zit wel bij de Bovag, dus daar kan ik ook nog heen stappen als ik niet tevreden ben.
Doch, als ik om een lekkere fles wijn vraag bij de slijter wordt ik zelden teleurgesteld, maar auto's repareren gaat blijkbaar gepaard met oplichting en naaistreken.
Ja, het is weg als ik de koppeling intrap! Daarom denk ik dus dat ze de druklager niet vervangen hebben. Ze hebben ook olie ververst.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:59 schreef klawie het volgende:
Is het geluid weg als je de koppeling intrapt?!
Zoja druklager kapot zoniet kan het zijn dat er niet genoeg olie in je bak zit
Dat snap ik, maar ik heb de garage niet gevraagd de koppeling te vervangen. Ik heb ze gevraagd het probleem te onderzoeken en op te lossen. Zij komen zelf met deze suggestie. Als het probleem dan niet verholpen is omdat ze een essentieel onderdeel zijn vergeten te vervangen dan ligt de fout toch bij de garage?quote:Op zondag 16 februari 2014 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bekijk het van de andere kant en een beetje vanuit mijn verhaal; een druklager hoort in de regel niet bij het verhaal 'koppeling vervangen', ding is niet bepaald gratis, en als ze dat nou bij elke klant die komt om een nieuwe koppeling domweg vervangen als zijnde 'policy', hebben ze met de helft van de klanten dáár weer discussies over omdat ze het overdreven vinden.
Zelfde met mijn remark betreffende de waterpomp bij het vervangen van de distributieriem; als ze die zonder overleg met de klant mee doen, omdat dat nou eenmaal slimmer is, zal de wat meer technisch onderlegde klant daarmee accoord zijn, maar de klant die met een krap budget komt zla de pannen van het dak schreeuwen over de extra pomp op de rekening, de pakking, extra koelvloeistof en een half uurtje arbeid. En dan hebben we het nog niet over spanrollen die niet altijd mee gedaan worden.. hóeft ook niet, maar dan gok je wel dat die rol nog een keer de volgende riem mee gaat. If not; loopt hij vast, slijt de riem door of verslapt hij waardoor de riem verloopt, en heb je een koprevisie in een beroerd geval.
Gewoon goed en duidelijk afspreken wat er wel- en niet wordt gedaan... als ze hem nu niet mee hebben genomen roep jij aan de balie dat je dat wél gezegd hebt, en hun zeggen van niet.. schaakmat; ben je uitgeluld. Als hij op de bon staat en ze hebben het niet gedaan zijn ze fout, maar hoe ga je dat bewijzen? enige manier is erbij blijven als de bak er weer af gaat en kijken of het een bling bling nieuw lager is.
Ik heb dus 2, dan zou het een baklager zijn, die je niet zomaar kan vervangen.quote:Koppeling in, herrie: druklager
Koppeling op, herrie: baklager
Klopt, dan ben je fucked.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:18 schreef maniack28 het volgende:
Als het de druklager is natuurlijk. En ik zou helemaal geen bezwaar hebben 50 euro te betalen voor een lager. Alleen nogmaals 3 uur loon gaat me te ver
Ik heb overigens nog even verder zitten googlen en kwam dit nog tegen:
[..]
Ik heb dus 2, dan zou het een baklager zijn, die je niet zomaar kan vervangen.
Nee. Krijg you de point wel ?quote:Op zondag 16 februari 2014 13:57 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, maar jaYou get the point toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |