abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:31:08 #226
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136147837
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:24 schreef Corniel het volgende:
@rechtsedirecte: klinkt als een mooi idee.

Wel grappig trouwens: over de bovengrens van een gezond BMI zijn alle bronnen het wel eens (25kg/m2) maar wat de ondergrens is (en aangezien ik daar zit heeft dat mijn aandacht) verschillen de meningen nogal. In dit artikel wordt 18,5kg/m2 genoemd, de WHO hanteert 19,0kg/m2 en soms hoor je 20kg/m2.

Wat ik me wel afvraag: hoe ga je het aanpakken? Er zal vermoedelijk zowel in haalbare snelheden, als uitgangspunt (hudige snelheid/uithoudingsvermogen) en behoorlijk verschil zitten.
Ik ben van mening dat je de ondergrens
bij BMI beter kan hanteren dan de bovengrens. Mager is meestal ook mager bij laag BMI, waarbij je bij een hoog BMI ook veel mensen hebben met spiermassa. Ikzelf zit op 26 geloof ik, en ik heb warm ingepakte spieren :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:31:19 #227
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_136147852
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:28 schreef CklokC het volgende:
Ik ben ook weer begonnen met lopen, maar merk weer last van mijn linkerscheen. Dit was al bij de 2e keer sinds ik weer ben gaan lopen. :{ Ik wil dus mijn loop laten checken en eventueel een paar nieuwe schoenen aanschaffen na advies.

Iemand goede ervaring met hardloopwinkels in Zuid-Holland (omgeving Leiden)? Vast bedankt.
Voor mijn schoenen ga ik altijd naar de winkel in de burgsteeg. Loperscompany of zo. De hoofdmedewerker/eigenaar zie ik ook altijd bij loopjes hard meedoen. Veel verstand daar dus. Blijft handel dus afbraakprijzen kun je vergeten ;)
If at first you fail, re-define your objective.
pi_136147894
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Starshoe in Zoetermeer komt op mij altijd heel kundig over. Ze nemen alle tijd voor je en hebben een indoor 30m-baan waar je gefilmd wordt.
Volgens mij heeft Leiden ook een Runnersworld. Ik ben over die hier in Hoorn erg tevreden.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:27 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Als het qua wind lijkt op vandaag is het prima lopen daar denk ik. :9
Even weeronline aangeslingerd. De wind draait naar het zuiden, trekt iets aan en het wordt 5-8 graden. Daar doe ik het wel voor. :)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:33:00 #229
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136147931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:28 schreef CklokC het volgende:
Ik ben ook weer begonnen met lopen, maar merk weer last van mijn linkerscheen (..)

Iemand goede ervaring met hardloopwinkels in Zuid-Holland (omgeving Leiden)? Vast bedankt.
In de binnenstad zit een (denk ik) goede. Ik heb daar zelf mijn eerste paar vandaan. (http://shop.runnersworld.nl/stores/leiden)

Volgens mij is last hebben van je schenen een indicatie dat je te veel en/of te snel wilt doen. Wat voor aanpak heb je bij het opbouwen?
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:34:51 #230
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_136148054
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:33 schreef Corniel het volgende:

[..]

In de binnenstad zit een (denk ik) goede. Ik heb daar zelf mijn eerste paar vandaan. (http://shop.runnersworld.nl/stores/leiden)

Volgens mij is last hebben van je schenen een indicatie dat je te veel en/of te snel wilt doen. Wat voor aanpak heb je bij het opbouwen?
Eerst rustig rekken en strekken en vervolgens beginnen met lopen volgens een schema. 2 min lopen, 2 min wandelen. Ik loop dan totaal iets meer dan 2km.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:41:34 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_136148463
Klinkt wel OK. Durf het niet te zeggen, CklokC, maar hoe zijn je schoenen?

Webshoppen met je voetjes in de soda :+ Ben wat zuiniger op mijn voetjes geworden. Al blijft het gevoelig, het lijkt er op dat ik alles kan behouden daar bij die teen. Hoezee.
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:50:19 #232
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136148924
Oh en toch even mijn mening ventileren over dat kliekjes vormen. Dat merk ik niet (wellicht maak ik er dan deel van uit, excuus) maar volgens mij is iedereen altijd wel ok naar elkaar en naar nieuwe. Tuurlijk heb je mensen die vaak op elkaar reageren omdat je elkaar kent.
Bij een verjaardag ga je ook niet gelijk naast een onbekende zitten. Ik denk iig van mezelf dat ik altijd naar iedereen goed doe. Bekenden en nieuwelingen. Wie goed doet, goed ontmoet. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_136149299
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Oh en toch even mijn mening ventileren over dat kliekjes vormen. Dat merk ik niet (wellicht maak ik er dan deel van uit, excuus) maar volgens mij is iedereen altijd wel ok naar elkaar en naar nieuwe. Tuurlijk heb je mensen die vaak op elkaar reageren omdat je elkaar kent.
Bij een verjaardag ga je ook niet gelijk naast een onbekende zitten. Ik denk iig van mezelf dat ik altijd naar iedereen goed doe. Bekenden en nieuwelingen. Wie goed doet, goed ontmoet. ^O^
Zo is het denk ik ook een beetje bij mij. En af en toe ben ik gewoon ontzettend enthousiast over iets *O* .
Maar over het algemeen vind ik het echt een heel gezellig en leuk topic. Vind het ook altijd tof als er weer nieuwe mensen zijn, met of zonder ervaring. En af en toe is het inderdaad net een slowchat, maar ik vind dat ook wel wat hebben. :P
/slowchat

CklokC, wat Quoi ook al zegt, wat voor schoenen loop je nu op en hoe oud zijn ze? Vooral omdat je ook al vaker dus gelopen hebt vroeger? Want ook al gebruik je ze niet, ze drogen wel uit enzo.
Dus sowieso wel slim dat je even naar een goede winkel gaat ^O^
pi_136149638
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
Als we het toch over kleine dingetjes hebben, heeft iemand van jullie hier wel 's last van?

Soms, tijdens 't rennen, vooral langzaam tempo/LDL's, dan heb ik wel eens een héééél klein pijnscheutje in m'n scheen, richting m'n knie, gevolgd door 'n halve seconde van 'spierslapheid', dat het heel even lijkt alsof m'n been m'n lichaam niet meer omhoog kan houden. En dat is dan ook zo weer over. Meestal 'n paar keer tussen km 5 en 10 ofzo, en daarna ebt 't weer weg :') Doet verder ook niet écht PIJN ofzo, zie ook geen beren op de weg, maar vind 't wat vreemd :')
Ha, ja dat heb ik ook af en toe. Raar gevoel is dat.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_136149947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:57 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Zo is het denk ik ook een beetje bij mij. En af en toe ben ik gewoon ontzettend enthousiast over iets *O* .
Maar over het algemeen vind ik het echt een heel gezellig en leuk topic. Vind het ook altijd tof als er weer nieuwe mensen zijn, met of zonder ervaring. En af en toe is het inderdaad net een slowchat, maar ik vind dat ook wel wat hebben. :P
/slowchat
Serieus, de polemiek in dit topic is niet meer dan handbags at ten paces. Is allemaal onderhuids waar ik in ieder geval geen fuck van begrijp, laat staan wil begrijpen. Ik heb hier nog nooit doodsbedreigingen ontvangen, wat vrij uniek is op een internetforum.

Ik dacht dat hardlopers altijd heel gemoedelijke mensen waren. De ergernissen van vandaag zijn dus ook gewoon gespeeld. Soort Trumanshow. Ik trap er niet in.

Ontopic: mijn huidige schoenen slijten opvallend sneller dan mijn vorige schoenen, die feitelijk hetzelfde model waren. Enig idee waar dat aan ligt? Het aantal kilometers is niet significant meer geworden. Orde 200 km. Met de vorige deed ik een jaar, deze heb ik nu 7 maanden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:10:38 #236
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136149969
@Datwalk3r: Dat weet ik niet. De terechte kritiek op BMI is dat ie geen rekening houdt met je bouw. Dat kan zowel om spiermassa gaan, als om de fysieke breedte van je schouders/heupen. Ik ben licht, maar ik ben bovenal ook smal gebouwd, met relatief lange benen en een korte romp. Mijn BMI fluctueert (de afgelopen 12 jaar) tussen de 19,9 en de 18,8.

Als ik naar deze foto van mijzelf kijk denk ik toch niet van: oei, vel over been, maar vooral: hmm, smal en niet zoveel vet.

Over kou gesproken. Hoe komt het dat er hier zoveel lopers zijn die klagen over kou? Op die fiets heb ik het wel eens koud (zelfs afgelopen week op Gran Canaria, oke, in de afdaling, in de schaduw) maar tijdens het hardlopen heb ik het nog nooit koud gehad? En je kan toch niet zeggen dat ik mij heel warm kleed tijdens het lopen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:14:52 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136150186
Ik vind dat je er prima uitziet, Corniel.

Misschien is jouw verbranding vrij snel en houdt-ie je daardoor eerder warm?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_136150191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:10 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Serieus, de polemiek in dit topic is niet meer dan handbags at ten paces. Is allemaal onderhuids waar ik in ieder geval geen fuck van begrijp, laat staan wil begrijpen. Ik heb hier nog nooit doodsbedreigingen ontvangen, wat vrij uniek is op een internetforum.

Ik dacht dat hardlopers altijd heel gemoedelijke mensen waren. De ergernissen van vandaag zijn dus ook gewoon gespeeld. Soort Trumanshow. Ik trap er niet in.

Ontopic: mijn huidige schoenen slijten opvallend sneller dan mijn vorige schoenen, die feitelijk hetzelfde model waren. Enig idee waar dat aan ligt? Het aantal kilometers is niet significant meer geworden. Orde 200 km. Met de vorige deed ik een jaar, deze heb ik nu 7 maanden.
Tussen verschillende versies van modellen kunnen aanpassingen zijn gedaan aan de outsole van de schoen. Dat gebeurt best vaak eigenlijk. Soms ten goede van de levensduur, maar soms ook niet. Misschien dat het daaraan ligt?
pi_136150581
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:10 schreef Corniel het volgende:
Als ik naar deze foto van mijzelf kijk denk ik toch niet van: oei, vel over been, maar vooral: hmm, smal en niet zoveel vet.

Over kou gesproken. Hoe komt het dat er hier zoveel lopers zijn die klagen over kou? Op die fiets heb ik het wel eens koud (zelfs afgelopen week op Gran Canaria, oke, in de afdaling, in de schaduw) maar tijdens het hardlopen heb ik het nog nooit koud gehad? En je kan toch niet zeggen dat ik mij heel warm kleed tijdens het lopen.
Gewoon een sportief lichaam inderdaad. Je ziet wel dat je wat meer met je benen doet dan met je armen ;).

Ik kan het af en toe wel koud hebben, vooral bij een rustige duurloop. Dan doe ik ook vaak wel lange mouwen en/of een jasje als het onder de 5 graden is ofzo. Maar zodra ik ga intervallen of een tempoloopje ga doen heb ik het ook heel snel warm. Mocht ik dan lange mouwen aanhebben gaan die vaak snel genoeg omhoog.
Nu aan het dubben wat ik met de Asselronde aan moet. Ik heb gelezen dat het rond de 3 graden gevoelstemperatuur is, maar zit te denken aan een shirtje met lange mouwen en een korte tight. Maar ben bang dat het net wat te warm is.
pi_136150668
quote:
@Datwalk3r: Dat weet ik niet. De terechte kritiek op BMI is dat ie geen rekening houdt met je bouw. Dat kan zowel om spiermassa gaan, als om de fysieke breedte van je schouders/heupen. Ik ben licht, maar ik ben bovenal ook smal gebouwd, met relatief lange benen en een korte romp. Mijn BMI fluctueert (de afgelopen 12 jaar) tussen de 19,9 en de 18,8.

Niks mis met jouw bouw inderdaad.

Mijn BMI is ook altijd laag geweest. (rond de 19) Nu ik gestopt ben met roken ben ik ong. 6 kilo aangekomen en dat heeft mijn BMI wel goed gedaan (21,7 zegt de teller nu). Ik vraag me alleen af of ze blijvend zijn als de ergste na-de-verslavings-honger weer een beetje stabiliseert straks.

quote:
Ik heb het eigenlijk altijd (of in elk geval vaak) koud. Maar moet eerlijk bekennen dat als ik eenmaal de eerste 5 minuten hard gelopen heb ik ook niet meer zo'n last van de kou heb.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:24:17 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136150724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Gewoon een sportief lichaam inderdaad. Je ziet wel dat je wat meer met je benen doet dan met je armen ;).

Ik kan het af en toe wel koud hebben, vooral bij een rustige duurloop. Dan doe ik ook vaak wel lange mouwen en/of een jasje als het onder de 5 graden is ofzo. Maar zodra ik ga intervallen of een tempoloopje ga doen heb ik het ook heel snel warm. Mocht ik dan lange mouwen aanhebben gaan die vaak snel genoeg omhoog.
Nu aan het dubben wat ik met de Asselronde aan moet. Ik heb gelezen dat het rond de 3 graden gevoelstemperatuur is, maar zit te denken aan een shirtje met lange mouwen en een korte tight. Maar ben bang dat het net wat te warm is.
Ik ga in een kort shirtje met lange tight.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:24:41 #242
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136150747
@SEMTEX: Dank voor het compliment maar daar was het me niet op me (in dit geval ;) ) niet om te doen. Het ging me er meer om, dat je ook aan de onderkant variatie hebt. En als ik mijn lengte en gewicht of BMI roep, denken mensen (als ze me nooit ontmoet hebben) toch al snel: te mager.

Mijn lichaam gaat echt niet extra warmte produceren als het lichaam door inspanning al zoveel energie ontwikkelt dat er gezweet wordt. Het is tov dat ik t.o.v. mijn lichaamsgewicht tijdens een vijf kilometer wedstrijd meer dan 60 procent meer warmte ontwikkel dan iemand die 10 kilometer per uur loopt, maar die zijn doorgaans een stuk zwaarder dus absoluut is het verschil dan al weer een stuk kleiner. En dunne mensen hebben relatief meer oppervlak per kilogram dus kunnen warmte weer makkelijker kwijt. Door dit alles bij elkaar ben ik dan toch verrast als ik daar in korte broek en mouwloos aan de start staat, en achteraan hebben ze een windstopper, muts, lange broek, handschoenen e.d.
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:25:06 #243
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_136150773
quote:

[ afbeelding ]

got a point. ^O^ Al zou een grotere body ook wel bij je passen. Maarja dan ben je zwaarder en slomer.. Dat weer wel.
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:25:08 #244
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136150774
BMI hoeft natuurlijk niet zo gek veel te zeggen....maar over het algemeen schommelt die van mij tussen 25 en 27...En da's niet optimaal :D
F means you're fucked
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:25:57 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136150824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:24 schreef Corniel het volgende:
en achteraan hebben ze een windstopper, muts, lange broek, handschoenen e.d.
Die mensen zie je meestal ook weer afhaken of wandelen met een rood hoofd omdat ze het te warm hebben gekregen :+
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:26:04 #246
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136150831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik kies waarschijnlijk voor lange tight, lange thermo met shirt met korte mouwen daar overheen. Maar ik loop m dan ook bij lange na niet voluit :)
F means you're fucked
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:30:45 #247
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_136151108
@SEMTEX: Kan je dat uitleggen? Ik heb zoveel liever lange mouwen dan lage broekspijpen, waarom kies je hiervoor?

@Jero_nimo: Wat ik doe als ik twijfel is handschoentjes aan, die je als het warmer wordt uit kan doen. Je hebt ook van die mouwstukken (voor hardlopen) die kan je dan laten afzakken. Mouwen opstropen is met die strakke shirts vaak toch niet zo'n goed idee.
pi_136151354
Zo. Dat ging kut vanavond. Ik ga eens douchen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_136151377
quote:
17s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Netjes! Ik heb ook een record deze maand, 46.23 :).
Yeah!! *G*
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:36:20 #250
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136151384
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:35 schreef mosselmossel het volgende:
Zo. Dat ging kut vanavond. Ik ga eens douchen.
Dat gebeurt weleens ja... Lekker douchen, warme kop thee en dan snel vergeten ^O^
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')