Ik ben van mening dat je de ondergrensquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:24 schreef Corniel het volgende:
@rechtsedirecte: klinkt als een mooi idee.
Wel grappig trouwens: over de bovengrens van een gezond BMI zijn alle bronnen het wel eens (25kg/m2) maar wat de ondergrens is (en aangezien ik daar zit heeft dat mijn aandacht) verschillen de meningen nogal. In dit artikel wordt 18,5kg/m2 genoemd, de WHO hanteert 19,0kg/m2 en soms hoor je 20kg/m2.
Wat ik me wel afvraag: hoe ga je het aanpakken? Er zal vermoedelijk zowel in haalbare snelheden, als uitgangspunt (hudige snelheid/uithoudingsvermogen) en behoorlijk verschil zitten.
Voor mijn schoenen ga ik altijd naar de winkel in de burgsteeg. Loperscompany of zo. De hoofdmedewerker/eigenaar zie ik ook altijd bij loopjes hard meedoen. Veel verstand daar dus. Blijft handel dus afbraakprijzen kun je vergetenquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:28 schreef CklokC het volgende:
Ik ben ook weer begonnen met lopen, maar merk weer last van mijn linkerscheen. Dit was al bij de 2e keer sinds ik weer ben gaan lopen.Ik wil dus mijn loop laten checken en eventueel een paar nieuwe schoenen aanschaffen na advies.
Iemand goede ervaring met hardloopwinkels in Zuid-Holland (omgeving Leiden)? Vast bedankt.
Volgens mij heeft Leiden ook een Runnersworld. Ik ben over die hier in Hoorn erg tevreden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:30 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Starshoe in Zoetermeer komt op mij altijd heel kundig over. Ze nemen alle tijd voor je en hebben een indoor 30m-baan waar je gefilmd wordt.
Even weeronline aangeslingerd. De wind draait naar het zuiden, trekt iets aan en het wordt 5-8 graden. Daar doe ik het wel voor.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:27 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als het qua wind lijkt op vandaag is het prima lopen daar denk ik.
In de binnenstad zit een (denk ik) goede. Ik heb daar zelf mijn eerste paar vandaan. (http://shop.runnersworld.nl/stores/leiden)quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:28 schreef CklokC het volgende:
Ik ben ook weer begonnen met lopen, maar merk weer last van mijn linkerscheen (..)
Iemand goede ervaring met hardloopwinkels in Zuid-Holland (omgeving Leiden)? Vast bedankt.
Eerst rustig rekken en strekken en vervolgens beginnen met lopen volgens een schema. 2 min lopen, 2 min wandelen. Ik loop dan totaal iets meer dan 2km.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:33 schreef Corniel het volgende:
[..]
In de binnenstad zit een (denk ik) goede. Ik heb daar zelf mijn eerste paar vandaan. (http://shop.runnersworld.nl/stores/leiden)
Volgens mij is last hebben van je schenen een indicatie dat je te veel en/of te snel wilt doen. Wat voor aanpak heb je bij het opbouwen?
Zo is het denk ik ook een beetje bij mij. En af en toe ben ik gewoon ontzettend enthousiast over ietsquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Oh en toch even mijn mening ventileren over dat kliekjes vormen. Dat merk ik niet (wellicht maak ik er dan deel van uit, excuus) maar volgens mij is iedereen altijd wel ok naar elkaar en naar nieuwe. Tuurlijk heb je mensen die vaak op elkaar reageren omdat je elkaar kent.
Bij een verjaardag ga je ook niet gelijk naast een onbekende zitten. Ik denk iig van mezelf dat ik altijd naar iedereen goed doe. Bekenden en nieuwelingen. Wie goed doet, goed ontmoet.![]()
Ha, ja dat heb ik ook af en toe. Raar gevoel is dat.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
Als we het toch over kleine dingetjes hebben, heeft iemand van jullie hier wel 's last van?
Soms, tijdens 't rennen, vooral langzaam tempo/LDL's, dan heb ik wel eens een héééél klein pijnscheutje in m'n scheen, richting m'n knie, gevolgd door 'n halve seconde van 'spierslapheid', dat het heel even lijkt alsof m'n been m'n lichaam niet meer omhoog kan houden. En dat is dan ook zo weer over. Meestal 'n paar keer tussen km 5 en 10 ofzo, en daarna ebt 't weer wegDoet verder ook niet écht PIJN ofzo, zie ook geen beren op de weg, maar vind 't wat vreemd
Serieus, de polemiek in dit topic is niet meer dan handbags at ten paces. Is allemaal onderhuids waar ik in ieder geval geen fuck van begrijp, laat staan wil begrijpen. Ik heb hier nog nooit doodsbedreigingen ontvangen, wat vrij uniek is op een internetforum.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:57 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Zo is het denk ik ook een beetje bij mij. En af en toe ben ik gewoon ontzettend enthousiast over iets.
Maar over het algemeen vind ik het echt een heel gezellig en leuk topic. Vind het ook altijd tof als er weer nieuwe mensen zijn, met of zonder ervaring. En af en toe is het inderdaad net een slowchat, maar ik vind dat ook wel wat hebben.![]()
/slowchat
Tussen verschillende versies van modellen kunnen aanpassingen zijn gedaan aan de outsole van de schoen. Dat gebeurt best vaak eigenlijk. Soms ten goede van de levensduur, maar soms ook niet. Misschien dat het daaraan ligt?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:10 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Serieus, de polemiek in dit topic is niet meer dan handbags at ten paces. Is allemaal onderhuids waar ik in ieder geval geen fuck van begrijp, laat staan wil begrijpen. Ik heb hier nog nooit doodsbedreigingen ontvangen, wat vrij uniek is op een internetforum.
Ik dacht dat hardlopers altijd heel gemoedelijke mensen waren. De ergernissen van vandaag zijn dus ook gewoon gespeeld. Soort Trumanshow. Ik trap er niet in.
Ontopic: mijn huidige schoenen slijten opvallend sneller dan mijn vorige schoenen, die feitelijk hetzelfde model waren. Enig idee waar dat aan ligt? Het aantal kilometers is niet significant meer geworden. Orde 200 km. Met de vorige deed ik een jaar, deze heb ik nu 7 maanden.
Gewoon een sportief lichaam inderdaad. Je ziet wel dat je wat meer met je benen doet dan met je armenquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:10 schreef Corniel het volgende:
Als ik naar deze foto van mijzelf kijk denk ik toch niet van: oei, vel over been, maar vooral: hmm, smal en niet zoveel vet.
Over kou gesproken. Hoe komt het dat er hier zoveel lopers zijn die klagen over kou? Op die fiets heb ik het wel eens koud (zelfs afgelopen week op Gran Canaria, oke, in de afdaling, in de schaduw) maar tijdens het hardlopen heb ik het nog nooit koud gehad? En je kan toch niet zeggen dat ik mij heel warm kleed tijdens het lopen.
Niks mis met jouw bouw inderdaad.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:10 schreef Corniel het volgende:
@Datwalk3r: Dat weet ik niet. De terechte kritiek op BMI is dat ie geen rekening houdt met je bouw. Dat kan zowel om spiermassa gaan, als om de fysieke breedte van je schouders/heupen. Ik ben licht, maar ik ben bovenal ook smal gebouwd, met relatief lange benen en een korte romp. Mijn BMI fluctueert (de afgelopen 12 jaar) tussen de 19,9 en de 18,8.
Als ik naar deze foto van mijzelf kijk denk ik toch niet van: oei, vel over been, maar vooral: hmm, smal en niet zoveel vet.
Ik heb het eigenlijk altijd (of in elk geval vaak) koud. Maar moet eerlijk bekennen dat als ik eenmaal de eerste 5 minuten hard gelopen heb ik ook niet meer zo'n last van de kou heb.quote:Over kou gesproken. Hoe komt het dat er hier zoveel lopers zijn die klagen over kou? Op die fiets heb ik het wel eens koud (zelfs afgelopen week op Gran Canaria, oke, in de afdaling, in de schaduw) maar tijdens het hardlopen heb ik het nog nooit koud gehad? En je kan toch niet zeggen dat ik mij heel warm kleed tijdens het lopen.
Ik ga in een kort shirtje met lange tight.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:21 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Gewoon een sportief lichaam inderdaad. Je ziet wel dat je wat meer met je benen doet dan met je armen.
Ik kan het af en toe wel koud hebben, vooral bij een rustige duurloop. Dan doe ik ook vaak wel lange mouwen en/of een jasje als het onder de 5 graden is ofzo. Maar zodra ik ga intervallen of een tempoloopje ga doen heb ik het ook heel snel warm. Mocht ik dan lange mouwen aanhebben gaan die vaak snel genoeg omhoog.
Nu aan het dubben wat ik met de Asselronde aan moet. Ik heb gelezen dat het rond de 3 graden gevoelstemperatuur is, maar zit te denken aan een shirtje met lange mouwen en een korte tight. Maar ben bang dat het net wat te warm is.
got a point.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:10 schreef Corniel het volgende:
@Datwalk3r: Dat weet ik niet. De terechte kritiek op BMI is dat ie geen rekening houdt met je bouw. Dat kan zowel om spiermassa gaan, als om de fysieke breedte van je schouders/heupen. Ik ben licht, maar ik ben bovenal ook smal gebouwd, met relatief lange benen en een korte romp. Mijn BMI fluctueert (de afgelopen 12 jaar) tussen de 19,9 en de 18,8.
[ afbeelding ]
Over kou gesproken. Hoe komt het dat er hier zoveel lopers zijn die klagen over kou? Op die fiets heb ik het wel eens koud (zelfs afgelopen week op Gran Canaria, oke, in de afdaling, in de schaduw) maar tijdens het hardlopen heb ik het nog nooit koud gehad? En je kan toch niet zeggen dat ik mij heel warm kleed tijdens het lopen.
Die mensen zie je meestal ook weer afhaken of wandelen met een rood hoofd omdat ze het te warm hebben gekregenquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:24 schreef Corniel het volgende:
en achteraan hebben ze een windstopper, muts, lange broek, handschoenen e.d.
Ik kies waarschijnlijk voor lange tight, lange thermo met shirt met korte mouwen daar overheen. Maar ik loop m dan ook bij lange na niet voluitquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:21 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Gewoon een sportief lichaam inderdaad. Je ziet wel dat je wat meer met je benen doet dan met je armen.
Ik kan het af en toe wel koud hebben, vooral bij een rustige duurloop. Dan doe ik ook vaak wel lange mouwen en/of een jasje als het onder de 5 graden is ofzo. Maar zodra ik ga intervallen of een tempoloopje ga doen heb ik het ook heel snel warm. Mocht ik dan lange mouwen aanhebben gaan die vaak snel genoeg omhoog.
Nu aan het dubben wat ik met de Asselronde aan moet. Ik heb gelezen dat het rond de 3 graden gevoelstemperatuur is, maar zit te denken aan een shirtje met lange mouwen en een korte tight. Maar ben bang dat het net wat te warm is.
Yeah!!quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Netjes! Ik heb ook een record deze maand, 46.23.
Dat gebeurt weleens ja... Lekker douchen, warme kop thee en dan snel vergetenquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:35 schreef mosselmossel het volgende:
Zo. Dat ging kut vanavond. Ik ga eens douchen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |