Het is geeneens kinderspeed, het is gewoon speed met een merknaampje.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:51 schreef Ranjit het volgende:
Het is gewoon een amfetamine. Kinderspeed zeg maar. Werkt als een trein, heb er menig tentamen aan te danken.
Ook naast school kan het leuk zijn er mee te experimenteren, al is het begrijpelijk dat er van huisartsen verlangd wordt dit tegen te spreken. Ze hadden beter bij Spuiten en Slikken aan tafel kunnen gaan zitten (hoewel ze het daar waarschijnlijk niet de moeite waard vinden).
Of ghb. Kan hij mooi vertellen hoe makkelijk het is om zelf te maken...geen apotheek nodig.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:46 schreef tong80 het volgende:
Volgende experiment met heroine graag.
Serieus? Nooit wat van meegekregen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:48 schreef Buitendam het volgende:
Ik denk dat het gros onderschat hoeveel die zooi al wordt gebruikt door studenten. Het is al jaren een begrip voor tentamenperiodes op hogescholen en universiteiten.
Niet zo scherp, kwiwi.. zeker nooit ritalin gebruiktquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Serieus? Nooit wat van meegekregen.
O god ik voel me ineens het buitenbeetje van de universitaire samenlevingquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet zo scherp, kwiwi.. zeker nooit ritalin gebruikt
Ritalin is methylfenidaat, en dat is geen amfetamine.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:57 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Het is geeneens kinderspeed, het is gewoon speed met een merknaampje.
Gelukkig is het methylfenidaat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:59 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ritalin is methylfenidaat, en dat is geen amfetamine.
Er zijn trouwens wel medicijnen voor ADHD die wel amfetamine zijn (Adderall), maar die worden volgens mij amper in NL voorgeschreven.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gelukkig is het methylfenidaat.
Alcohol wordt ook niet als harddrug beschouwd. Heb je een wietplantje teveel krijg je straf.
verdomme ja als je dit nog niet wist ben je 6quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
Het is niet alsof die Boomsma 's werelds grootstbewaarde geheim uit de doeken heeft gedaan
das best duurquote:Op woensdag 29 januari 2014 12:09 schreef sorcees het volgende:
Is gewoon overal op internet zonder recept te bestellen, dagelijkse portie kost minder dan 1 biertje
Niet alleen dat. De tutmutsen die zichzelf juf mogen noemen op de basisschool vinden al die drukke jongetjes helemaal niet prettig (terwijl het voor de meeste jongens natuurlijk gedrag is). Platspuiten, zodat ze tenminste rustig zijn, is hun devies.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:03 schreef raptorix het volgende:
ADHD, vroeger bestond ADHD helemaal niet, dat waren gewoon drukke kinderen en die lieten we hun energie kwijt door grote kuilen in de zandbak te laten scheppen, tegenwoordig zetten we ze achter een spelcomputer, logisch dat die kinderen dan gaan stuiteren.
Geef de juffen er van langs. Heldinnen zijn het. Ik was altijd verliefd op de juffen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Niet alleen dat. De tutmutsen die zichzelf juf mogen noemen op de basisschool vinden al die drukke jongetjes helemaal niet prettig (terwijl het voor de meeste jongens natuurlijk gedrag is). Platspuiten, zodat ze tenminste rustig zijn, is hun devies.
Wil je hiermee nou zeggen dat ADHD niet bestaat?quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:03 schreef raptorix het volgende:
ADHD, vroeger bestond ADHD helemaal niet, dat waren gewoon drukke kinderen en die lieten we hun energie kwijt door grote kuilen in de zandbak te laten scheppen, tegenwoordig zetten we ze achter een spelcomputer, logisch dat die kinderen dan gaan stuiteren.
ritalin in de schoolbanken, coke in het kantoor.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:48 schreef Buitendam het volgende:
Ik denk dat het gros onderschat hoeveel die zooi al wordt gebruikt door studenten. Het is al jaren een begrip voor tentamenperiodes op hogescholen en universiteiten.
Of moeders die mee snoepen met de kinderen, zoals een ex-collega van mij. Omdat ze het te druk had...........quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:48 schreef Buitendam het volgende:
quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:07 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Of moeders die mee snoepen met de kinderen, zoals een ex-collega van mij. Omdat ze het te druk had...........
Adhd bestaat wel, het is immers gedefinieerd. Maar was het ook echt nodig om met dit label en bijbehorende medicatie op de proppen te komen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wil je hiermee nou zeggen dat ADHD niet bestaat?
Soms wel. Er wordt altijd een beeld geschetst van 'zombie' kinderen die 'niet meer zichzelf' mogen zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:18 schreef kwiwi het volgende:
Maar was het ook echt nodig om met dit label en bijbehorende medicatie op de proppen te komen?
Geen idee, maar tegenwoordig schijnt de helft van de kinderen er last van te hebben.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En daar weer de helft van een (vermoedelijk) foute diagnose.........quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, maar tegenwoordig schijnt de helft van de kinderen er last van te hebben.
Of wanhopige maagd zijn. Maar da's meer jouw straatje.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ritalin in de schoolbanken, coke in het kantoor.
Gaat lekker hoor deze generaties.
Klinkt als; godmedia die een nietsvermoedende christenen inzet om de huisartsen collectief woedend te maken.quote:Huisartsen woedend op Arie Boomsma
Ja.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Is dit weer zo'n middel wat helemaal niet schadelijk is, behalve als je het voor de lol gebruikt?
Dat wanhopige zetten jullie er altijd voorquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Of wanhopige maagd zijn. Maar da's meer jouw straatje.
Tot het moment dat je ff de verkeerde hebt en ze je weg kunnen dragen naar het mortuariumquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is niks mis met goede drugs
Offtopic: En dan natuurlijk nog de 'ontdekker' van ADHD die op zijn sterfbed toegegeven schijnt te hebben dat het allemaal bedacht is onder druk van bigpharma.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, maar tegenwoordig schijnt de helft van de kinderen er last van te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.plosmedicine.o(...)journal.pmed.1001190
[ Bericht 29% gewijzigd door probeer op 29-01-2014 19:03:49 ]"Pools are perfect for holding water"
ADHD is een mode ziektequote:Op woensdag 29 januari 2014 13:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Of DXM, veel sterker dan XTC en bij elke drogist te halen voor 6 euro een doosje...quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Of ghb. Kan hij mooi vertellen hoe makkelijk het is om zelf te maken...geen apotheek nodig.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Offtopic: En dan natuurlijk nog de 'ontdekker' van ADHD die op zijn sterfbed toegegeven schijnt te hebben dat het allemaal bedacht is onder druk van bigpharma.
En een wetenschappelijk onderzoek waaruit bleek dat meer dan 60% (uit mn hoofd) van de psychologen betrokken bij het opstellen van dat DSM-VI ding (en dan voornamelijk het deel over deze aandoeningen), nauw financiële banden hadden met farmacologie bedrijven.
Edit:
http://www.tufts.edu/~skrimsky/PDF/DSM%20COI.PDFDSM-VI? Letterlijk aan het overkopiëren jongeman?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.plosmedicine.o(...)journal.pmed.1001190
Dat terzijde, er zit een verschil tussen ontkennen dat een aandoening in zijn volledigheid niet bestaat of dat er sprake is van overdiagnosticering.
DSM IV, sorry hoorquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:54 schreef MrGuma het volgende:
[..]
DSM-VI? Letterlijk aan het overkopiëren jongeman?
Dat terzijde, er zit een verschil tussen ontkennen dat een aandoening in zijn volledigheid niet bestaat of dat er sprake is van overdiagnosticering.
Volgens mij zijn we, sinds mei, bij aflevering V.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
DSM IV, sorry hoor
En ja, daarom zeg ik ook, 'schijnt'
Niet zo zeiken, knulletje.
Dat onderzoek ging over 4, inmiddels is er inderdaad versie 5.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we, sinds mei, bij aflevering V.
Alhoewel het tegenwoordig hip is om met ADHD te gooien is het natuurlijk niet zo dat ADHD als 'ziekte' niet bestaat.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
ADHD is een smoes voor drukke kinderen.
heb het even opgezocht, en je hebt gelijk ..quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:54 schreef MrGuma het volgende:
[..]
DSM-VI? Letterlijk aan het overkopiëren jongeman?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 30-01-2014 18:00:12 ]"Pools are perfect for holding water"
Dus ADHD bestaat niet volgens jou?quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik ben ook altijd zo onwetend en naïef over dit soort dingenquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Serieus? Nooit wat van meegekregen.
Tuurlijk bestaat het wel maar het wordt veel te vaak als excuus gebruikt voor een druk kind.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus ADHD bestaat niet volgens jou?
Als je denkt, dan moet je eens wat meer je eigen mening vormen en je wat minder laten leiden door hetgeen op internet door de massa geroepen wordt.
Heb jij soms een foto van Johan Derksen boven je bed hangenquote:
*modeziektequote:
Het zal wel een ADHD-er zijn.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zal wel een ADHD-er zijn.
Schaam jezelfquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zijn die studenten te lui om ze zelf te halen of zo?quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:55 schreef Ludacriss het volgende:
Ik studeer geneeskunde en weet van hordes studenten dat ze dit ook slikken. Er zijn een aantal studenten met ADHD en die delen deze pillen vrolijk uit aan vrienden/collega's tijdens tentamen periodes.
Net alsof geneeskunde studenten toegang hebben tot de apotheek. Krijgen het gewoon gratis verder.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zijn die studenten te lui om ze zelf te halen of zo?
Ik ga ook maar eens wat rondvragenquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:04 schreef Pandaplint het volgende:
Ik heb er nog nooit medestudenten over gehoord..
Meh, ik vind Arie één van de weinige BN'ers die oprecht geïnteresseerd, integer en voorzien van voldoende intellectuele capaciteiten lijkt te zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:11 schreef Pieter.Jan.Derks het volgende:
Dat Arie een aandachtszieke dorpsgek is beseft iedereen zich.
Neem het eerder serieus dan wanneer Dennis Storm en Valerio Zeno het zouden doen, als die "zo scherp als een mes" zijn komen ze nog nergens doorheen...quote:Het kan mij niet voorstellen dat ook maar iemand zijn stoere experimentje serieus zal nemen
Precies. Ik heb dit op mbo, hbo en universitair niveau in ieder leerjaar meegemaakt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:55 schreef Ludacriss het volgende:
Ik studeer geneeskunde en weet van hordes studenten dat ze dit ook slikken. Er zijn een aantal studenten met ADHD en die delen deze pillen vrolijk uit aan vrienden/collega's tijdens tentamen periodes.
Alsof je toegang tot de apotheek nodig hebt. Gewoon online bestellen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:03 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Net alsof geneeskunde studenten toegang hebben tot de apotheek. Krijgen het gewoon gratis verder.
Toevallig ken ik die apotheker in kwestie en heb ik daar veel vertrouwen in. Die zou ik nooit scharen onder de graaiende apothekers. De huisarts ken ik dan weer niet.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:08 schreef Yi-Long het volgende:
Goh, en die Nederlandse huisartsen en apothekers zijn natuurlijk altijd zo integer....(!)
Worden niet gesponsord door BigPharma enzo, en laten dan vervolgens het economische eigen belang maar even zwaarder wegen dan het belang van de patient...
... maar oh wee als Jezus 2.0 een experimentje doet om de gevolgen van het gebruik van zo'n medicijn te willen aantonen.....(!)
quote:Kleur polsbandje bepaalt hoe ver je gaat met seks
ROTTERDAM - Ze zien eruit als een symbool van kinderlijke onschuld, maar in werkelijkheid zijn de rubberen armbandjes in een spelletje zo verraderlijk dat ze in Australië al 'shag bands' (neukarmbandjes) worden genoemd.
De kleur van de armband bepaalt hoe ver een tiener wil/moet gaan in zijn of haar intieme contacten: als je een oranje bandje draagt, wil je een kus, iemand met een geel armbandje wil een knuffel. Zwart, lichtblauw of lichtgroen betekenen echter seks. Een goudkleurig bandje opent de weg naar alle seksuele diensten.
In het spelletje met de 'shag bands' tussen een jongen en een meisje moeten de deelnemers proberen het armbandje van de pols van de andere te breken.
Een Australische fanpagina van deze rage op Facebook heeft in een mum van tijd al 12.000 fans. Leerlingen van de lagere school poneren daar schaamteloos dat ze vaak voor een zwart bandje gaan omdat ze naar bed willen met een deelnemer/deelneemster aan het soms perverse spelletje.
De Australische sociologe Melinda Tankard-Reist waarschuwt voor de gevaren van de 'shag bands'. ,,Meisjes worden zo te makkelijk lustobjecten voor jongens. Het is nog maar eens een voorbeeld van hoe meisjes hun seksualiteit publiekelijk moeten tonen. Het is echt verraderlijk en schadelijk voor meisjes en hun waardigheid.''
Van wat ik heb begrepen verminderd het studie ontwijkend gedrag, maar vergeten de gebruikers een hoop zodra ze stoppen met gebruiken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O god ik voel me ineens het buitenbeetje van de universitaire samenleving
Ik geloof ook heus in bepaalde ontwikkelingsstoornissen, maar tegenwoordig wordt er te snel een etiketje op kinderen geplakt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Tuurlijk bestaat het wel maar het wordt veel te vaak als excuus gebruikt voor een druk kind.
Geloven die huisartsen wel graag over hunzelfquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:08 schreef Yi-Long het volgende:
Goh, en die Nederlandse huisartsen en apothekers zijn natuurlijk altijd zo integer....(!)
Alsof iemand Arie zelf serieus neemtquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:11 schreef Pieter.Jan.Derks het volgende:
Neem een chillpill zou je haast zeggen![]()
Opgeblazen verhaal. Dat Arie een aandachtszieke dorpsgek is beseft iedereen zich. Het kan mij niet voorstellen dat ook maar iemand zijn stoere experimentje serieus zal nemen
Zeker weten zijn die integer! Vorige maand nog een workshopje ethiek gedaan op Bali, op kosten van medicijnfabrikant Bayerquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Geloven die huisartsen wel graag over hunzelf
Serieus?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:55 schreef probeer het volgende:
Offtopic: En dan natuurlijk nog de 'ontdekker' van ADHD die op zijn sterfbed toegegeven schijnt te hebben dat het allemaal bedacht is onder druk van bigpharma.
En Bayer is ook al integerquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:55 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Zeker weten zijn die integer! Vorige maand nog een workshopje ethiek gedaan op Bali, op kosten van medicijnfabrikant Bayer
NWS / Huisartsen woedend op Arie Boomsmaquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Serieus?
Nooit van gehoord (het toegeven dan, wel van bigpharma en ADHD)
Heb je een link?
Zeker weten. Die hebben miljoenen mensen (voorgoed) van hun hoofdpijn af geholpenquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En Bayer is ook al integer
quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:02 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Zeker weten. Die hebben miljoenen mensen (voorgoed) van hun hoofdpijn af geholpen
quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Serieus?
Nooit van gehoord (het toegeven dan, wel van bigpharma en ADHD)
Heb je een link?
quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:13 schreef probeer het volgende:
[..]
heb het even opgezocht, en je hebt gelijk ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gordon doet er een moord voor.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alsof iemand Arie zelf serieus neemt
Er waren toen ook protesten.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:45 schreef speedcore het volgende:
Giel Beelen heeft zo`n beetje alles wat je kunt roken/slikken/snuiven/spuitenlive uitgeprobeerd, Spuiten en slikken idem dito en daar hoor je nooit iemand over. Gaat de ideale schoonzoon een keertje aan de speed-light, breekt de pleuris uit. Beetje met 2 maten meten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |