Dat is toch wel een groot verschil. Wat ik me nog herinner is dat de Pal-versie ook nog eens lelijke zwarte balken onder en boven had. Die zijn nu ook weg.quote:
Plus dat de Europese versie 17% trager was, dat is nu ook niet het gevalquote:Op zondag 16 februari 2014 18:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is toch wel een groot verschil. Wat ik me nog herinner is dat de Pal-versie ook nog eens lelijke zwarte balken onder en boven had. Die zijn nu ook weg.
Oh ja, ook dat nog. Ongelooflijk dat ze daar toen mee weg kwamen.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:39 schreef Aether het volgende:
[..]
Plus dat de Europese versie 17% trager was, dat is nu ook niet het geval
SD vond ik wel duidelijk beter dan M2.quote:Op maandag 17 februari 2014 12:15 schreef Slayage het volgende:
zojuist sleeping dogs uitgespeeldbesef me dat mafia 2 ook langs was geweest bij psplus, maar dat ik deze niet had geprobeerd, is mafia vergelijkbaar met sleeping dogs ?
Nee joh, opeensquote:Op maandag 17 februari 2014 14:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn R1 werkt niet meer op n van mijn controllers, opeens.
ik zit met het zelfde probleemquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:04 schreef Ixnay het volgende:
Weet iemand of ik voor Left Behind ook The Last Of Us nodig heb? Heb mijn fysieke exemplaar verkocht namelijk.
Volgens mij moet je de dlc opstarten vanuit het spel. Ik heb net nl. de dlc gedownload en kan die niet onder de games terug vinden. Het is ws. geen standalone dlc zoals destijds met InFamous 2.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:04 schreef Ixnay het volgende:
Weet iemand of ik voor Left Behind ook The Last Of Us nodig heb? Heb mijn fysieke exemplaar verkocht namelijk.
2 uur als je erdoor heen racet, 2,5 uur als je goed doorzoekt.quote:
Zo kun je dat zien. Als je de game leuk vond, maar meer ook niet zou ik het er niet voor neerleggen. Wil je meer, dan is het net zo duur als een avondje bios, ook 2,5 uurquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:37 schreef Ixnay het volgende:
12/15 euro is toch wel veel voor 2,5 uur gameplay.
Dan spam ik hem welquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zo kun je dat zien. Als je de game leuk vond, maar meer ook niet zou ik het er niet voor neerleggen. Wil je meer, dan is het net zo duur als een avondje bios, ook 2,5 uur
Maar je kunt alles in de review lezen wat ik ervan vond, dus ik hoef me niet te herhalen
uiteraard wordt het wel eens goedkoperquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:11 schreef Ang3l het volgende:
Ik twijfel ook nog een beetje. Vind 15,- eur wel erg flink voor 2 uurtjes spel. En nee dat kost een bios-kaartje niet nee(sowieso voor mij niet). Wordt DLC trouwens ook wel eens goedkoper? Aanbiedingen en zo? Heb nu toch nog voorlopig geen tijd.
drama queen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:15 schreef Ang3l het volgende:
Nou dan ga ik eerst op m;n gemakje ME3 uitspelen en zie ik dan wel
Al hou ik trouwens helenaal niet van keuzes in een spelDan zit ik als een gillende nicht "Ik weet t niet, ik weet t allemaal niet meer! Wat moet ik doen?!" en dan bel ik de buurvrouw "Heeeelp, als ik t ene ras help dan wil de ander niet meer met me praten!! Wat moet ik dooooeen?!?!" en dan snapt ze er weer geen ZAK van (vrouwen).
Mijn L1 zit los en ik moet er steeds aan denken dat ik een vinger erop houd anders valt die eruitquote:Op maandag 17 februari 2014 14:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn R1 werkt niet meer op n van mijn controllers, opeens.
Tijdsdruk is voor mij een doodzonde in een rpg. Ik had al gelezen dat het verhaal niet denderend was. Denk dat ik deze inderdaad laat schieten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:32 schreef Ixnay het volgende:
Voor de mensen die overwegen om Lightning Returns aan te schaffen: GEEN aanrader.
Verhaal is zo complex en ingewikkeld als een studie kernfysica. Verder slaat het nergens op.
Personages zijn net als in XIII en XIII-2 totaal niet interessant.
Sidequests slaan ook nergens op. Voorbeeld: Iemand is zijn schapen kwijt. Breng ze terug.
Battlesysteem biedt weinig ruimte/variatie. Levellen kan niet. Daar moet je die sidequests voor doen.
Sidequests heb je geen tijd voor. Want er hangt een klok in je scherm die aftelt tot het einde van de wereld waardoor je niet even relaxed plekken kunt verkennen.
Er hangt de hele tijd een quasi-serieuze droge Japanse sfeer in het spel. Personages tonen geen emotie of zijn juist heel overdreven Japans blij of emo.
Omdat het Final Fantasy is speel ik hem uit. Ben nu bij de eindbaas. Maar wat... een... teleurstelling alweer.
Het lijkt er op dat Square haar ooit zo legendarische game reeks met opzet af aan het breken is.
Ja die klok lijkt me ook echt het grootste minpunt. RPG is verhaal, is werelden, is karakters... en als je daar dan niet bij stil kan stana vanwege zo'n klok, wat heb je dan nog?!quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Tijdsdruk is voor mij een doodzonde in een rpg. Ik had al gelezen dat het verhaal niet denderend was. Denk dat ik deze inderdaad laat schieten.
Ik wil gewoon alles zien/doenquote:
Inderdaad. Zolang ik game heb ik trouwens al een hekel aan timed missions. Het voelde voor mij altijd als een goedkope manier om de spanning op te voeren. Ben het met je eens dat het binnen een rpg helemaal niet thuis hoort. Ik heb dan meer zin in de komende FFX/X2 remake.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja die klok lijkt me ook echt het grootste minpunt. RPG is verhaal, is werelden, is karakters... en als je daar dan niet bij stil kan stana vanwege zo'n klok, wat heb je dan nog?!
Je hebt toch wel een constante Ep-flow (kortom, ga gevechten aan) waardoor je kunt chronostatissen? Ik kan een week lang dezelfde dag nog doen, kwestie van Chronostatis gebruiken, weer wat EP farmen en dan weer verder. Ik heb drie mainquests zo op dezelfde ingame dag gedaanquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:32 schreef Ixnay het volgende:
Sidequests heb je geen tijd voor. Want er hangt een klok in je scherm die aftelt tot het einde van de wereld waardoor je niet even relaxed plekken kunt verkennen.
Toen ik de eerste keer hoorde over die klok dacht ik er ook zo over. Maar vergeleken met de rest van de game is dit nog niet het ergste.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja die klok lijkt me ook echt het grootste minpunt. RPG is verhaal, is werelden, is karakters... en als je daar dan niet bij stil kan stana vanwege zo'n klok, wat heb je dan nog?!
Klopt ook. Maar die hele klok er gewoon uithalen kan ook. Had de game niet slechter gemaakt. Snap niet wat het toevoegt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je hebt toch wel een constante Ep-flow (kortom, ga gevechten aan) waardoor je kunt chronostatissen? Ik kan een week lang dezelfde dag nog doen, kwestie van Chronostatis gebruiken, weer wat EP farmen en dan weer verder. Ik heb drie mainquests zo op dezelfde ingame dag gedaan
Een reden om gevechten aan te gaan, gezien je nu niet meer ervaringspunten kunt grinden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar die hele klok er gewoon uithalen kan ook. Had de game niet slechter gemaakt. Snap niet wat het toevoegt.
Vanaf die 3 Tears of Truth van Lady Comstock wordt het steeds vager idd.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:44 schreef DutchOven het volgende:
[..]
Heb et spel al uitgespeeld maar vond et verhaal een beetje vaag en het spel pakte me niet echt...
Het zoeken blijft best irritant ja
Jawel, want door zijmissies te doen krijg je extra hp en str/magic en andere voorwerpen. Gezien de leukere opdrachten vragen om bv tien zoltoms te verslaan, dan snap je dat je n moet vechten om die bonussen van missies te krijgen n de spullen die de zoltoms achterlaten. De sorcery shop bv laat je de spreuken verbeteren en later (dag 6 geloof ik) kun je de spreuken in level verbeteren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:48 schreef Ixnay het volgende:
Dus je gaat geen gevechten meer aan om sterker te worden maar om de tijd stil te laten staan. Het helpt je niet om een baas te kunnen verslaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen besloten om te stoppen. Had ik sinds ik een PS3 heb maar bij 2 games van de 72 gedaan, normaal speel ik altijd minimaal de verhaallijn uit. Een van die 2 was Kingdom Hearts 1.5 HD en daarbij had ik precies hetzelfde als hetgene wat volgens mij mis is met Lightning Returns. In een menuutje acties kiezen en tegelijk in het battle scherm kijken om aanvallen te ontwijken werkt niet en zal nooit soepel werken. Bij XIII en XIII-2 was het battlesysteem een van de weinige dingen die wel echt goed in elkaar zaten en juist dat is compleet veranderd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En mijn motivatie om een savegame of wat terug te gaan om te grinden is er niet. Ik haat grinden. Vind ik zo ontzettend geestdodend saai. Dan kan ik echt ondertussen een tosti eten, een liedje zingen en de kamer opruimen en af en toe op X drukken.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
Dit grinden ging over XIII-2quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:53 schreef Pheno het volgende:
je hoeft niet te grinden. De vraag is: hoeveel zijmissies wil je doen. Je kunt de tijd stilzetten met EP-punten, die krijg je door te vechten (en te winnen, obviously). Sterkere monsters maxen de EP meteen, dus wat ik deed was vooral in de Wildlands 1 Chocobo-eater aanvallen, max EP farmen dus en dan weer teleporten (dat kost 2 punten) naar waar ik mijn dingen voor missies wil doen. Zo heb je in elk gedeelte wel monsters die je EP meteen maxen, maar ik vond de Chocobo Eater snel te bereiken vanaf een waypoint en makkelijk te verslaan.
Dat was irritant. Al heb ik ook 110 uur in het eerste deel zitten om die platinum ingots van die gasten te farmenquote:
Ik vind grinden echt de meest saaie geestdodende manier die ze kunnen verzinnen in een spel om verder te kunnen. Als uren dezelfde monsters aanvallen op dezelfde manier echt nodig is om door het spel heen te komen (bv een sterk genoeg te worden voor een bepaalde vijand) ipv dat je die kracht kunt verzamelen met de hoofdlijn en/of sidemissies, dan hoeft t voor mij echt niet meer. Dan ben ik er heel snel klaar mee. Ik heb daar t geduld ook niet voor, en de spanningsboog ook al niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat was irritant. Al heb ik ook 110 uur in het eerste deel zitten om die platinum ingots van die gasten te farmen
True. Die 100+ uur waren eigen keuze om 100% te halen. Moet ik in XIII-2 nog doen, ik mis geloof ik nog 1 of 2 achievementsquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind grinden echt de meest saaie geestdodende manier die ze kunnen verzinnen in een spel om verder te kunnen. Als uren dezelfde monsters aanvallen op dezelfde manier echt nodig is om door het spel heen te komen (bv een sterk genoeg te worden voor een bepaalde vijand) ipv dat je die kracht kunt verzamelen met de hoofdlijn en/of sidemissies, dan hoeft t voor mij echt niet meer. Dan ben ik er heel snel klaar mee. Ik heb daar t geduld ook niet voor, en de spanningsboog ook al niet.
Grinden zou optioneel moeten zijn. Om echt ECHT heel sterk te worden zodat t allemala simpeler gaat, of om bepaalde sidequest bazen te kunnen bevechten. Maar zodra het echt noodzakelijk gaat worden voor de reguliere bazen... bleh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |