abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2014 @ 02:28:42 #251
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136124557
Reden 36/33/34? Afboeken of zo?
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_136124597
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 02:28 schreef OudeBok het volgende:
Reden 36/33/34? Afboeken of zo?
Afboekreden ja.

Ik heb eem keer lopen afprijzen op de reden voor maaltijden :') had pas door dat die nog verkeerd stond na anderhalve meter :')
  donderdag 30 januari 2014 @ 02:48:50 #253
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136124606
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 02:45 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Afboekreden ja.

Ik heb eem keer lopen afprijzen op de reden voor maaltijden :') had pas door dat die nog verkeerd stond na anderhalve meter :')
Lekker bezig haha! Kan een keer gebeuren, lijkt me.
Oh weet je wat ook mooi is.. ik mag s avonds geen klusjes meer doen om te sluiten omdat ik letterlijk alles achter de kassa deed. Nu mag ik tot week 7 niks meer doen omdat ik anderen de kans moet geven het ook te gaan doen, haha. Iedereen vond het juist prima dat ik het deed, maar blijkbaar gaan we een andere weg inslaan.
pi_136125212
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 02:45 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Afboekreden ja.

Reden 33 ja.

Overigens OudeBok, ik ben erg blij dat ik niet in jouw filiaal werk. Met deze regels was ik er al lang weggeweest.
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:43:56 #255
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136125509
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:10 schreef SausDip het volgende:

[..]

Reden 33 ja.

Overigens OudeBok, ik ben erg blij dat ik niet in jouw filiaal werk. Met deze regels was ik er al lang weggeweest.
Nieuwe collega's vinden vooral de regeltjes omtrent sluiten nooit zo fijn. Het wordt echter ruimschoots gecompenseerd door het topteam en de heel goede sfeer op de werkvloer. Op papier zijn sommige dingen haast onvoorstelbaar, en ik heb er m'n twijfels over, maar ik geef 't er graag voor op door de sfeer etc.

Wordt maar eens tijd dat ik richting school ga. Twee tentamens en daarna meteen door naar werk. Eerste tentamen wordt een hel, tweede moet ik kunnen halen. Dagje 0800-2245 op 4 uurtjes slaap, heuj :D.

[ Bericht 14% gewijzigd door OudeBok op 30-01-2014 08:52:37 ]
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:56:44 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136126804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:46 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Mag niet.
Dus dan gebeurt het niet.

Oh, wacht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136127187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:43 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Nieuwe collega's vinden vooral de regeltjes omtrent sluiten nooit zo fijn. Het wordt echter ruimschoots gecompenseerd door het topteam en de heel goede sfeer op de werkvloer. Op papier zijn sommige dingen haast onvoorstelbaar, en ik heb er m'n twijfels over, maar ik geef 't er graag voor op door de sfeer etc.

Wordt maar eens tijd dat ik richting school ga. Twee tentamens en daarna meteen door naar werk. Eerste tentamen wordt een hel, tweede moet ik kunnen halen. Dagje 0800-2245 op 4 uurtjes slaap, heuj :D.
Vandaar dat die gast zo rijk is, als iedereen elke dag een half uur gratis voor hem werkt :')

Een keertje zou misschien nog kunnen, maar als jullie het structureel elke dag doen dan is het gewoon een zakkenvuller.
pi_136127310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:57 schreef OudeBok het volgende:
Netjes is het niet, maar goed.
Net zoals, dat ik laatst op 16:00-22:00 maar 0:15 pauze heb kunnen nemen ivm drukte. Heb dan recht op 45 minuten pauze in totaal, dus zou een half uur in tijd of geld uitbetaald moeten krijgen. Bende gek, gebeurt echt niet.

Oh heuj, zie net dat ik er binnenkort all-in toch ruim een euro op vooruit ga. Ik word rijk :D :').

En oh, hoe werkt 't bij jullie met maaltijdvergoedingen? Ik hoor dat die bij ons dus voorgeschoten moeten worden, het bonnetje met maaltijdbonnetje in een map, en je het dan teruggestort krijgt. Dat terugstorten gebeurt doorgaans echter niet bij ons, zo schijnt.
Jullie moeten je maaltijd bij de kassa afrekenen om het ooit nog een keer terug te krijgen (als je geluk hebt)?

Waarom wordt dit niet met de handterminal weggescant op 33?
pi_136127429
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:18 schreef mujentas het volgende:
Netjes is het niet, maar goed.
Net zoals, dat ik laatst op 16:00-22:00 maar 0:15 pauze heb kunnen nemen ivm drukte. Heb dan recht op 45 minuten pauze in totaal, dus zou een half uur in tijd of geld uitbetaald moeten krijgen. Bende gek, gebeurt echt niet.

Oh heuj, zie net dat ik er binnenkort all-in toch ruim een euro op vooruit ga. Ik word rijk .

En oh, hoe werkt 't bij jullie met maaltijdvergoedingen? Ik hoor dat die bij ons dus voorgeschoten moeten worden, het bonnetje met maaltijdbonnetje in een map, en je het dan teruggestort krijgt. Dat terugstorten gebeurt doorgaans echter niet bij ons, zo schijnt.
16:00-22:00 heb je ook recht op een maaltijd. Maar ik vind het wel vreemd dat jullie met cash moeten betalen en dan wel de bonnetjes moeten inleveren. Waarom?? Er zal bij Franchisers toch wel een toets op de kassa bestaan om dit boekhoudkundig netjes te regelen? En anders via de HT en printjes in een map? Strange...
pi_136127521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:23 schreef marsipilamie het volgende:

[..]

16:00-22:00 heb je ook recht op een maaltijd. Maar ik vind het wel vreemd dat jullie met cash moeten betalen en dan wel de bonnetjes moeten inleveren. Waarom?? Er zal bij Franchisers toch wel een toets op de kassa bestaan om dit boekhoudkundig netjes te regelen? En anders via de HT en printjes in een map? Strange...
68 plu, maar waarom zou je dit doen als je het gewoon intern kunt wegscannen :?
pi_136128011
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:27 schreef OudeBok het volgende:
Die scooter, haha. Verschrikkelijk.

Hoe gaan ze trouwens bij jullie om met collega's die wat beter bevriend raken? Er is er eentje met wie ik de laatste tijd bijna nooit meer werk omdat we te goed bevriend aan het raken waren. Juist met haar waren we altijd op tijd klaar met een helemaal schone afdeling. Beetje jammer.
Bij ons is het een beetje dubbel. Een goede vriend van mij (was hij al voor hij bij de ah kwam werken) kreeg zijn contract niet verlengd omdat hij volgens mijn ASM "mij teveel van mijn werk hield" (Dit kwam compleet van 2 kanten en tegen mij heeft ze er nooit iets over gezegd, ik zie dat maar als iets positiefs :P).
De zaterdagploeg op verkoop is compleet uit elkaar getrokken omdat we het te gezellig hadden (onterecht, want de kwaliteit van de afdeling en het personeel is hard achteruit gegaan op zaterdag, als ik een keer inval krijg ik standaard opmerkingen van een aantal vaste klanten die het oprecht jammer vinden dat ik niet meer in het weekend sta). Ondertussen heeft de ASM (hij is doorgegroeid vanuit medewerker vkk en TL vkk) een relatie met een caissière en heeft een TL laatst tijdens het elke dag beter gesprek aangegeven dat hij niet precies weet waar zijn goede vriend stopt en zijn ASM begint en hij het gevoel heeft dat hij meer kan maken omdat ze goede vrienden zijn.
Waarmee hij wel een hele boel van mijn respect heeft verdiend, terwijl hij imo al de beste tl in de winkel was.
Maar waarschijnlijk wordt de asm binnenkort naar een ander filiaal overgeplaatst, dat zou al eerder gebeuren, maar door omstandigheden is dat uitgesteld.
pi_136128337
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:26 schreef mujentas het volgende:

[..]

68 plu, maar waarom zou je dit doen als je het gewoon intern kunt wegscannen :?
Op deze manier komt het bij de omzet op, kan dat niet de reden zijn?
pi_136128426
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:59 schreef SausDip het volgende:

[..]

Op deze manier komt het bij de omzet op, kan dat niet de reden zijn?
Nee, 68 plu is kostennota.
pi_136128613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:26 schreef mujentas het volgende:
68 plu, maar waarom zou je dit doen als je het gewoon intern kunt wegscannen
Als je 68 plu gebruikt dan hoeft degenen het niet zelf te betalen want door die toets te gebruiken klopt de administratie
pi_136128647
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:10 schreef marsipilamie het volgende:

[..]

Als je 68 plu gebruikt dan hoeft degenen het niet zelf te betalen want door die toets te gebruiken klopt de administratie
Je vroeg immers of er een knop op de kassa was om dit boekhoudkundig netjes te regelen :+
pi_136128726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:11 schreef mujentas het volgende:
Je vroeg immers of er een knop op de kassa was om dit boekhoudkundig netjes te regelen
Klopt ik vroeg om een toets maar niet om de 68 plu toets.
Want dat is de kostennota toets, die zou ik niet gebruiken om je maaltijden te financieren als franchiser.
Ik weet niet hoeveel anders het werkt in een franchisefiliaal, maar deze manier van maaltijdvergoeding lijkt me niet helemaal juist en volgens het boekje
pi_136128783
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:14 schreef marsipilamie het volgende:

[..]

Want dat is de kostennota toets, die zou ik niet gebruiken om je maaltijden te financieren als franchiser.
Ik weet niet hoeveel anders het werkt in een franchisefiliaal, maar deze manier van maaltijdvergoeding lijkt me niet helemaal juist en volgens het boekje
Lijkt mij ook niet, om die reden is er ook een rede 33 op de handterminal. Maar als je elders een maaltijd koopt (bij de lokale friettent ofzo) dan kun je het bonnetje wel op die manier declareren (mits de franchiser natuurlijk goedkeuring geeft dat je elders je eten mag halen)
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:27:44 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136129066
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:14 schreef marsipilamie het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zou het ook niet doen, maar ik zou niet direct weten waarom het niet mag. Misschien heeft de franchiser in kwestie wel bedacht dat dit fiscaal voordeliger is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136129473
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:36 schreef SlikY het volgende:
Even een vraag aan een collega teamleidert.Die zitten hier toch ook?

Gebruiken jullie in de winkel een Excel document o.i.d. voor het bijhouden van 'te laat komers', 'vultijd niet gehaald' vullers en officiele waarschuwingen? In onze winkel werken we met veel KPT teamleiders waardoor meningen en afspraken met vullers langs elkaar lopen. Om hier verandering in te brengen probeer ik nu een Excel documtent te maken waarin dit keurig per medewerker kan worden bijgehouden. Gewoon bij inschrijving gelijk even zijn of haar naam in het excel document erbij zetten.

Ik weet dat er op plaza Observatie-formulieren staan en dat er shiftklaar rapporten bestaan, maar niet iedereen is even bedreven n het lezen en schrijven hiervan. Vandaar mijn vraag of iemand misschien al een dergelijk document heeft. Ik heb net wat lopen kloten met formules, maar blijk er geen held in te zijn....

Please let me know
Wij hebben een mapje met officiele waarschuwing, de rest houden we niet bij.
pi_136129587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik ook niet, totdat ik vanochtend (14:00 uur NL tijd) mijn Twitter openende :')
Same. Was briljant. _O_ Lang leve de Twittert.
pi_136130071
Vanaf volgende week persoonlijke aanbiedingen. Ben benieuwd :)
pi_136130575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:03 schreef mujentas het volgende:
Vanaf volgende week persoonlijke aanbiedingen. Ben benieuwd :)
Kan je eigenlijk voor die producten reclamecheques krijgen voor het geval het product is uitverkocht? :P
pi_136138356
Binnenkort HOMAG 2 cursus met de andere TL's, de situatie hier vraagt er nu naar. Iemand hier die 'm ook heeft gedaan?

[ Bericht 18% gewijzigd door Questionmarks op 30-01-2014 16:29:07 ]
pi_136139343
Ja, ik.

Heeft me niet veel nieuwe inzichten gegeven eigenlijk, voor zo ver ik me kan herinneren. Het is al wel 4 jaar geleden, dus weet de inhoud niet echt meer.

Waarom moet jij hem doen? Wat is de situatie in het filiaal?
pi_136139925
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:46 schreef bigbass het volgende:

[..]

Bij ons is het een beetje dubbel. Een goede vriend van mij (was hij al voor hij bij de ah kwam werken) kreeg zijn contract niet verlengd omdat hij volgens mijn ASM "mij teveel van mijn werk hield" (Dit kwam compleet van 2 kanten en tegen mij heeft ze er nooit iets over gezegd, ik zie dat maar als iets positiefs :P).
De zaterdagploeg op verkoop is compleet uit elkaar getrokken omdat we het te gezellig hadden (onterecht, want de kwaliteit van de afdeling en het personeel is hard achteruit gegaan op zaterdag, als ik een keer inval krijg ik standaard opmerkingen van een aantal vaste klanten die het oprecht jammer vinden dat ik niet meer in het weekend sta). Ondertussen heeft de ASM (hij is doorgegroeid vanuit medewerker vkk en TL vkk) een relatie met een caissière en heeft een TL laatst tijdens het elke dag beter gesprek aangegeven dat hij niet precies weet waar zijn goede vriend stopt en zijn ASM begint en hij het gevoel heeft dat hij meer kan maken omdat ze goede vrienden zijn.
Waarmee hij wel een hele boel van mijn respect heeft verdiend, terwijl hij imo al de beste tl in de winkel was.
Maar waarschijnlijk wordt de asm binnenkort naar een ander filiaal overgeplaatst, dat zou al eerder gebeuren, maar door omstandigheden is dat uitgesteld.
Ik vind een asm met een caissière ofzo altijd zo, ik weet niet, misschien een beetje ongepast. Aan de ene kant vind ik het gewoon kunnen, maar het lijkt me niet echt verstandig. Hier zat een asm achter een broodmeisje (mn beste vriendin) aan en dat ging best wel ver. Het kwam ook alleen van zijn kant af en dat meisje wist niet precies hoe ze duidelijk moest maken dat ze geen interesse had omdat hij wel asm is. Je kunt dan niet zomaar ff zeggen van: ''Goh, gast ik vind je niet leuk doei.'' :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')